Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Cruiser mı Enduro mu Naked mi (bütce 30 bin)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    Benelli trk 502 & tvs neo x3i
    öncelikle herkese merhaba. Foruma 2006 dan beri uyeyim.

    Önümüzdeki sene esimle beraber yapacagım kisa süreli sehirler arası geziler için bir motosiklet alacagım. Yaş 37 ve 20 yıldır irili ufakli motosiklet ve scooter kullandim. Uzun yol da yaptim bazilarıyla.

    Malum ülkemizde motosiklet yüksek döviz kuru yüksek vergiler ve düsük gelir ile pahalı.

    Bu nedenle ikinci el düsünüyorum. Bütce 30 bin. Belki biraz daha fazlası.

    Beklentilere gelince
    Sürücü ve artcı icin konfor(en önemlisi)
    Makul yakit tüketimi ve ısletim maliyeti
    Hem sehir içi hem uzun yol
    Yedek parca bulunabilirligi
    Asvat dısına pek çıkmam(mecbur kalmadikça)

    Cruiser ve enduro hic kullanmadim. Cruiser e daha yakınim ama agirlıkları beni düsündürüyor.

    Touring motorlarda guzel ama butce ile alinacak touring eski olur. Birde çok fazla plastik aksam sevmiyorum.
    Boy 1.78 kg 85
    NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    02 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV650
    şehir içi için konuşacak olursan enduro cruiserdan daha rahat olacaktır. lakin uzun yolda yere yakınlığı vs işin içine katıldığında cruiser'ın biraz daha rahat olacağı düşüncesindeyim.

  3. #3
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Nedense aklıma direkt Versys650 geldi.

  4. #4
    vader - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda NC 750D Integra
    Cruiser için konuşacak olursak, aşağıdaki 2 modeli incelemenizi öneririm;

    Yamaha XVS 950A Midnight Star

    Kawasaki VN 900 Vulcan

    İki model de enjeksiyonlu, kayış aktarmalı yakıt tüketimi ve vergileri nispeten uygun modeller.

    Yapmayı düşündüğünüz "kısa süreli şehitler arası gezilerde" konfor olarak da sizi üzmeyeceklerini düşünüyorum.

    Saygılarımla.
    Tecrübe, limitlerini bilmektir.

  5. #5
    aranell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mayıs 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Suzuki SV650A
    Tam da istediğin gibi bir motor NC750x

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-ne-ararsan-var-1-lira-harcayamazsin-otomatik-son-fiyat-468873187/detay/

  6. #6
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Fazla bir performans beklentiniz yoksa Honda NC 750 X sanırım ihtiyaçlarınızı karşılar.

  7. #7
    MotoRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2017
    Şehir
    Kırşehir
    Motosikleti
    -YOK-
    Söylediğiniz şeylerin hepsi honda da ama hondanın hangi modelinde onu bilmiorum vall :D

  8. #8
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    Cruiser yorar be abi, çok uzun yolda.
    Ben oyumu enduro'dan yana kullanıyorum. Cruiser'da iyi hoşta, artçı olunca işler değişiyor. Uzun yollarda hep yalnızdım ve oturuş pozisyonundan dolayı yorulduğum çok oldu.

  9. #9

    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    Benelli trk 502 & tvs neo x3i
    Teşekkürler arkadaşlar. Nc 750x düsündüm. Ama sanki motorun ruhu yok. Ancak şu bir gercek türkiye şartlarinda en ideal makina. Para olsa direk suzuki c1500t alırım ama malesef hayallerde şu an.

  10. #10

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Ruh konusunda sıkıntı çıkarabilir evet (bu nedemekse artık :D) ama konforlu masrafsız uzun yollar diyince, GS falan alınamıyorsa NC çok güzel iş görür.

  11. #11
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    Başkan vfr 800 x crossrunner'ları bir düşün. 30 bin tl civarı, eski kasa alınır bi tane. KOmbine fren, abs, tcs, vtec, elcik ısıtma(emin değilm) dolu bir motosiklet sahibi olabilirsin. 3'lü çanta ile güzel bir yol'cu olur motosiklet.
    Nasipse benim düşündüğüm motosiklettir kendisi.

  12. #12
    KTMADDICTED - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2017
    Şehir
    IZMIR
    Motosikleti
    KTM 990 SMT & WR250R
    Enduro dediğiniz motorlar 100 kg olur. Arazi kullanımı için özel üretilmiştir. Bahsettiğiniz gs1200 ise onlar enduro değildir.20 yıllık motorcular bile motosiklet forumunda gs 1200 e enduro yazıyor, Enduro motorlara cross yazıyor. Tamam geçti sinirim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:51 ----------

    Bana kalirsa sport touring bakın 2. El.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:53 ----------

    2015 üstü versys 650 butun ihtiyaçlarınızı giderir

  13. #13
    erenedip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2016
    Motosikleti
    mondial znu 125
    eğer enduro kullanabilecek olsaydım kesinlikle enduro, karizması, kullanımı, vs kesinlikle çok başka...

  14. #14

    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    Benelli trk 502 & tvs neo x3i
    Alıntı KTMADDICTED adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Enduro dediğiniz motorlar 100 kg olur. Arazi kullanımı için özel üretilmiştir. Bahsettiğiniz gs1200 ise onlar enduro değildir.20 yıllık motorcular bile motosiklet forumunda gs 1200 e enduro yazıyor, Enduro motorlara cross yazıyor. Tamam geçti sinirim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:51 ----------

    Bana kalirsa sport touring bakın 2. El.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:53 ----------

    2015 üstü versys 650 butun ihtiyaçlarınızı giderir
    Enduro ile cross birbirinden farklidır. Yanlış biliyorsunuz. Crosslar tek kisi arazi kullanimina uygundur. Hafifligi tipi yüksekligi ve lastikleri farklidir. Enduro ise yol motorudur. Versys 650 orta sınıf bir endurodur. Yine gs 1200 üst sinif nc 750 orta sınıf vfr 1200 üst sinif. Spor touring ise sadece asvalt için uretilmiş gezi motorudur.ornegin honda pan europan bmw lt serisi yamaha fjr 1300 gibi.

  15. #15
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Dostum, şehri içinde de şehir dışında da tüm motor tarzları arasında en konforlu seçenek enduro olacaktır. Burası bir gerçek. Bununla beraber de tüm motor tarzlarının artıları ve eksileri var. Mesela stil ve kişiselleştirme dendiği zaman da endurolar (yol endurolarını diyorum) pek bir şey veremiyor.

    Peki biz motora niçin biniyoruz? Eğer senin gönlün cruiser diyorsa, onunla keyif alacaksan cruiser almalısın. Orta-uzun yol motorudur cruiser da. Yavaş yavaş, etrafı görerek gidersin. 80-100 km de mola verirsin, yolda olmanın keyfini alırsın vs vs... Ağırlık konusunu dert etme, yere yakın olduğu için ayaklar yere tam güç ile basıyor, endurodan daha rahat hakim olunuyor cruisera. Öte yandan, stil, görüntü, ses gibi şeylerle işim yok. Bir an önce gideyim geleyim, bunu yaparken de hanım çok şikayet etmesin diyorsan çözüm enduro. Ama onda da zincir yağlama işleri var, 500 km de bir git zincir yağla nefret ettiğim iş

  16. #16
    KTMADDICTED - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2017
    Şehir
    IZMIR
    Motosikleti
    KTM 990 SMT & WR250R
    Enduro motorlara cross yazıyor diyerek ikisinin birbirinden farklı olduğunu anladığınızı düşünmüştüm. . Versys enduro değildir gs1200 enduro değildir.

    Cross sadece parkurda kullanılan arazi motorlaridir. Sinyal plaka yoktur. Enduro ise trafiğe çıkma izni olan arazi motorlaridir.

    TEKRAR EDİYORUM GS NC VERSYS ENDURO DEĞILDIR.

  17. #17
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    TEKRAR EDİYORUM GS NC VERSYS ENDURO DEĞILDIR.
    Tarzlar birbirine girdi artık, 20 yıl önceki gibi keskin sınırlar yok. Bu motorlar enduro-turing diye geçiyor. Her seferinde öyle diyeceğimize enduro diyoruz işte. Çok takılmamak lazım. Hemen hemen herkes cruiser motora chopper der geçer, ne yapalım isyan başlığı mı açalım
    sey_47 bunu beğendi.

  18. #18
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Alıntı sezer aykaç adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Enduro ile cross birbirinden farklidır. Yanlış biliyorsunuz. Crosslar tek kisi arazi kullanimina uygundur. Hafifligi tipi yüksekligi ve lastikleri farklidir. Enduro ise yol motorudur. Versys 650 orta sınıf bir endurodur. Yine gs 1200 üst sinif nc 750 orta sınıf vfr 1200 üst sinif. Spor touring ise sadece asvalt için uretilmiş gezi motorudur.ornegin honda pan europan bmw lt serisi yamaha fjr 1300 gibi.
    Cross bambaşka bir şey.Enduro endurancedan gelir o da ingilizce dayanıklılık demektir.Bu dayanıklılıkda endurocu abinin asfaltın kalitesine küfür etmesi değildir.Arazide ki zorluklarla mücadele etmesidir.GS,Versys,VFR bunlar enduro değildir bunlar tel jantlı sport touringlerdir.GS'le arazide hoplayamazsınız hele o ağırlıkla.Eğer daha fazla öğrenmek istiyorsan wikipedia'ya girip enduro yaz en kötü resimlere bak millete yanlış bilgiler öğreteceğine.

  19. #19

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Benim sıralamam şu olur: R1200GS, Super Tenere, Crossrunner, Versys 650, Tracer 700, CBF600, CB500F. Artık param hangisine yeterse.

  20. #20
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Alıntı sezer aykaç adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öncelikle herkese merhaba. Foruma 2006 dan beri uyeyim.

    Önümüzdeki sene esimle beraber yapacagım kisa süreli sehirler arası geziler için bir motosiklet alacagım. Yaş 37 ve 20 yıldır irili ufakli motosiklet ve scooter kullandim. Uzun yol da yaptim bazilarıyla.

    Malum ülkemizde motosiklet yüksek döviz kuru yüksek vergiler ve düsük gelir ile pahalı.

    Bu nedenle ikinci el düsünüyorum. Bütce 30 bin. Belki biraz daha fazlası.

    Beklentilere gelince
    Sürücü ve artcı icin konfor(en önemlisi)
    Makul yakit tüketimi ve ısletim maliyeti
    Hem sehir içi hem uzun yol
    Yedek parca bulunabilirligi
    Asvat dısına pek çıkmam(mecbur kalmadikça)

    Cruiser ve enduro hic kullanmadim. Cruiser e daha yakınim ama agirlıkları beni düsündürüyor.

    Touring motorlarda guzel ama butce ile alinacak touring eski olur. Birde çok fazla plastik aksam sevmiyorum.
    Boy 1.78 kg 85
    Oturuş pozisyonu itibariyle en rahatı enduro olacaktır.
    Cruiserda yük biraz daha bele doğrudur. Naked'ta doğru oturuş pozisyonu almadığınız takdirde bileklere kayabilmektedir.
    Konforun önemli olduğu noktada tartışmasız enduro (modeli tartışılır.)

    ----------------------
    Hatta;
    Bütçe ve taleplere bakıldığında

    -Beklentilere gelince
    -Sürücü ve artcı icin konfor(en önemlisi)
    -Makul yakit tüketimi ve ısletim maliyeti
    -Hem sehir içi hem uzun yol
    -Yedek parca bulunabilirligi

    2-3 modele düşebiliyor. Kişisel tercihim NC 750 olurdu.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)