Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #7321
    B65 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    CB125e
    Alıntı ozanozugur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ahmet sen misin?
    Bana sorduysan ben değilim. CB125e li bir Ahmet de tanımıyorum.
    ozanozugur bunu beğendi.
    Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
    Kötü servis adamı motor ustası yapar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #7322
    skystar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2011
    Şehir
    İZMİR/BORNOVA
    Motosikleti
    Honda CB 125 E
    Şu geçen ay cb'em deli gibi yakmaya başladı tabii bunda benimde büyük etkim var.Şehiriçi devirli kullanım sabah ve akşam 8+8 km = 16 km lik yol yapıyorum. Şöyle hesapladım 10 lt benzin ile toplam 330 km yol yapabildim.Buda ortalama 3 litre ile 100 km yol demek.Uzun mesafede az yakıyor amma dur kalk şehir içi trafiği ışıklarda hızlı kalkış devirli kullanımla ben en fazla bu kadar yaktırabildim.Daha fazla yakabilen varsa detaylı anlatsın

    Kısa mesafe kullanım+ Hava filtresi ve buji değiştirmeminde bunda etkisi var sanırım...

  3. #7323
    ozanozugur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CB125E
    Alıntı B65 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bana sorduysan ben değilim. CB125e li bir Ahmet de tanımıyorum.
    hahahaha

  4. #7324
    B65 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    CB125e
    Alıntı ahmetceran00 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam arkadaşlar, mesajların çoğunu okudum ama aradığım cevabı bulamadım. 2013 Aralık ayından beri cb125e kullanıyorum, ilk motorum ve şimdiye kadar çok şükür ufak tefek problemler(marş motorunun bozulması gibi) dışında beni hiç üzmedi. Lakin son zamanlarda yakıt tüketiminden çok muzdaribim, ilk aldığım zamanlarda yaklaşık 2lt/100km olan yakıt tüketimi şimdi neredeyse 4lt/100km ye kadar çıktı. Motorum şu an 10.000kmyi yeni geçti, zincir bakımını yağ değişimini aksatmıyorum, 8000km'deyken hava filtresini bujisini vs. değiştirdim subap ayarı yaptım fakat hala 4 litreye yakın yakıyor 100km'de Üstelik bu kadar yakmasına rağmen torkunda da gözle görülür bir düşüş var. 2 gün kadar önce bir arkadaşım egzoz borusunu eliyle tıkadığında motor stop etmemişti ve motor bloğunda veya egzozda delik olabileceğinden şüphelenmiştik lakin bugün aynı şeyi ben denediğimde boğuldu ve stop etti. Sizce problemim neyden kaynaklı olabilir?
    Sorunun cözümünü bulduğunda foruma yazarsan sevinirim. Bende merak ettim. Bizimde başımıza gelebilir.
    Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
    Kötü servis adamı motor ustası yapar

  5. #7325
    SCelen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Pcx 125
    Motorun yağını ilk defa değiştiricem artık yavaş yavaş da kışa giriyoruz. Castrol alıcam ama 10w40 mı 15w40 mı almak lazımdır? Bilen arkadaşlar yardım edebilir mi. Teşekkürler

  6. #7326

    Üyelik
    29 Eylül 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Cb125 e
    Alıntı ozanozugur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ahmet sen misin?
    Evet abi benim :D

    Dün bütün önyargılarıma rağmen Honda Bora'ya gittim. Beklediğimden daha çok ilgilendiler, yakıt tüketiminin hava ayarından olabileceğini söylediler ve ayarladılar. Ustanın söylediğine göre hava az giriyormuş. Ayarladıktan sonra depoyu dolduracak param olmadı ama torkunun arttığını hissettim, her gün 45le çıktığım ve sonunda 2. Vitese düştüğüm yokuşu 50 ile 3. viteste zorlanmadan çıktım. Yakıtı da yeniden ölçer ölçmez buraya yazacağım.
    Bu arada Bora'daki usta 14lt ile 380-400km giderse şükret dedi ama bilemedim niye öyle dedi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:39 ----------

    Alıntı SCelen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun yağını ilk defa değiştiricem artık yavaş yavaş da kışa giriyoruz. Castrol alıcam ama 10w40 mı 15w40 mı almak lazımdır? Bilen arkadaşlar yardım edebilir mi. Teşekkürler
    10w40 öneririm, kullanıp şikayetçi olan görmedim ben daha
    ozanozugur bunu beğendi.

  7. #7327
    ozanozugur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CB125E
    Ustalar bazen çok dramatikleşebiliyorlar. sen ölç abi gerisi yalan ;) bu arada ben de 10w 40 öneririm.

  8. #7328
    deepstrong99 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2013
    Motosikleti
    Honda Cb125 e
    Merhaba arkadaşlar motorum 13.600 km de biraz önce motoru temizlerken farkettim..Motoru orta sehpaya alıp 2 vites takip calistirdigimda zincir rutin salınımını yapmıyor arada sanki on dişli kaçırıyor gibi geldi.Sanirim zincir dişli setini degistirmemin vakti geldi..Sorum şu; zincir dişli seti nerden alayım ? Orjinal fiyatlarını bilen var mı ? Internetteki parça sitelerinde fiyatları gayet uygun sanırım onlar orjinal değil ondan uygun..Sizler nasıl hallettiniz bu işi ? Daha once değişim yapan arkadaşlardan bilgi rica edicem..Tekeriniz düz bassın

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 04:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:11 ----------

    Ayrıca ek olarak ön dişli yi standard 15 mi alsam yoksa 17 mi.? 17 disli performans nasıl olur deneyen varsa söyleyebilir mi ? BEN genelde artcili kullanıyorum sanırım 17 dislide tork düşüyor ?

  9. #7329

    Üyelik
    12 Şubat 2014
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Motosikleti
    Cb125e
    Bende 16000 km. civarı zincir dişli değiştirmiştim. İstanbul Ümraniye'de Aktaş motor var. Oradan O-ring'li (sanırım Arch marka) zincir ve dişli setini 75 tl'ye almıştım. 55 tl zincir 20 tl dişli seti. Şimdilik 6000 km. daha gittim. Herhangi bir sarkma vs. olmadı. Tavsiye ederim.
    deepstrong99 bunu beğendi.

  10. #7330
    B65 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    CB125e
    Alıntı deepstrong99 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    [/COLOR]Ayrıca ek olarak ön dişli yi standard 15 mi alsam yoksa 17 mi.? 17 disli performans nasıl olur deneyen varsa söyleyebilir mi ? BEN genelde artcili kullanıyorum sanırım 17 dislide tork düşüyor ?
    Bende 17 dişli var. Daha önce yazmıştım. 5 inci viteste güc sıfır gibi bir şey. Hele artcılı hic olmaz. Tavsiye etmem.
    deepstrong99 bunu beğendi.
    Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
    Kötü servis adamı motor ustası yapar

  11. #7331

    Üyelik
    01 Aralık 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    HONDA NSS300 FORZA ABS

  12. #7332
    SCelen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Pcx 125
    Motorumu bakıma götürücem arkadaşlar servisde ki usta bende parça yok parçaları alıp gel dedi, şimdi benden önceki binen arkadaş ne zaman bakım yaptı falan bilmiyorum o yüzden pahalı olmayan bakımlarını sıfırlamak istiyorum.

    Alacağım parçalar şunlar;

    1- Castrol power 1 10w40 yağ aldım
    2- Hava filtresi alıcam
    3-Buji olarak kullanım kitabında şöyle yazılmış

    Tavsiye edilen bujiler:
    Standart:
    CPR7EA–9–(NGK)
    Uzun süre yüksek hızda sürüş için:
    CPR8EA–9 (NGK)

    hangisini almam lazım? Ev-iş arası kullanıyorum motoru.

    4-Fren hidroliğine baktırıcam

    baktırmam gereken başka bişey varmı aklıma bişey gelmiyor? Motorun herhangi birşeyinden sıkıntım yok sadece bakımını rutine sokmak için böyle bir başlangıç yapıcam.

  13. #7333
    B65 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    CB125e
    Alıntı SCelen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    3-Buji olarak kullanım kitabında şöyle yazılmış

    Tavsiye edilen bujiler:
    Standart:
    CPR7EA–9–(NGK)
    Uzun süre yüksek hızda sürüş için:
    CPR8EA–9 (NGK)

    hangisini almam lazım? Ev-iş arası kullanıyorum motoru.
    Ben cpr8ea-9 kullanıyorum. performans farkı görmedim. Değişen bir şey yok. Fiyata bak hangisini istersen al.

    Önemsiz bir şey ama bir bakımda benzin ayar düğmesinin(acık/kapalı/yedek depo düğmesi) altında kücücük bir hazne var benzini kapalı konuma alıp cıkartıldı ıcı boşaltıldı. Orada tortu oluşmuşsa giderilmesi gerekebilir.

    Bir de bakıma vermeden önce benzin sarfıyatına bir bak. Fazla ise ustayı bilgilendirirsin.
    Ben benzin yedek depoya düştükten sonra 15tl - 20tl lik benzin alıyorum. Tekrar yedek depoya düştüğünde gittiğim kilometreye bakarak benzin sarfiyatını hesaplıyorum. 10tl lik benzin yaklaşık 80km yapıyor. Bu aylarda 100km de 2.5lt 2.6lt cıkıyorsa bence normaldir.
    SCelen bunu beğendi.
    Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
    Kötü servis adamı motor ustası yapar

  14. #7334
    reverse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma F
    Alıntı SCelen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorumu bakıma götürücem arkadaşlar servisde ki usta bende parça yok parçaları alıp gel dedi, şimdi benden önceki binen arkadaş ne zaman bakım yaptı falan bilmiyorum o yüzden pahalı olmayan bakımlarını sıfırlamak istiyorum.

    Alacağım parçalar şunlar;

    1- Castrol power 1 10w40 yağ aldım
    2- Hava filtresi alıcam
    3-Buji olarak kullanım kitabında şöyle yazılmış

    Tavsiye edilen bujiler:
    Standart:
    CPR7EA–9–(NGK)
    Uzun süre yüksek hızda sürüş için:
    CPR8EA–9 (NGK)

    hangisini almam lazım? Ev-iş arası kullanıyorum motoru.

    4-Fren hidroliğine baktırıcam

    baktırmam gereken başka bişey varmı aklıma bişey gelmiyor? Motorun herhangi birşeyinden sıkıntım yok sadece bakımını rutine sokmak için böyle bir başlangıç yapıcam.
    Debriyaj ve gaz tellerini yenileyebilirsin.
    Fren hidroliği değiştirilebilir eğer motor 2 senesini doldurmuşsa.
    Tüm fren ve debriyaj ayarlamaları.
    Zincir-dişli taımlarının kontrolü ve gerekiyorsa değişimi, yoksa temizlenip yağlanması.
    Fren balatalarının durumu kontrol edilebilir, gerekiyorsa değiştirilebilir.

    Hava filtresi, yağ ve buji de değişti mi bence gayet güzel bir bakım olmuş olur. Tabi aklıma gelmeyen bir şeyler de kalmış olabilir. Diğer arkadaşların yorumlarını da bekleyebilirsin.

  15. #7335

    Üyelik
    22 Ağustos 2014
    Ybr aynası takan varsa fotoğrafını atabilirmi ?

  16. #7336
    SCelen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Pcx 125
    CB125e de hava filtresi 1 tane mi 2 tanemi var? Kullanma klavuzunda şöyle bir cümle gördüm

    Hava filtresi ÇİFTİNİ 3 yılda bir veya 24.000 km’de (16.000 mil) bir değiştirin

    Eğer 2 tane ise bir tane daha almam gerekicek ustaya vermeden. Bilen arkadaşlar yardımcı olabilir mi?

  17. #7337
    B65 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    CB125e
    Alıntı SCelen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CB125e de hava filtresi 1 tane mi 2 tanemi var? Kullanma klavuzunda şöyle bir cümle gördüm

    Hava filtresi ÇİFTİNİ 3 yılda bir veya 24.000 km’de (16.000 mil) bir değiştirin

    Eğer 2 tane ise bir tane daha almam gerekicek ustaya vermeden. Bilen arkadaşlar yardımcı olabilir mi?
    Hava filtresinin olduğu hazneyi acıp bakmıştım. Bir tane idi. "Cifti" ile ne kastediliyor acaba.
    NOT 5 in olduğu yerde ikincil hava besleme sistemi yazıyor. Kullanma kılavuzunun hic bir yerinde de anlatılmamış. Bir tek karter havalandırması diye acıklama var. o ne demek onuda bilmiyorum.
    Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
    Kötü servis adamı motor ustası yapar

  18. #7338

    Üyelik
    29 Eylül 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Cb125 e
    Alıntı B65 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorunun cözümünü bulduğunda foruma yazarsan sevinirim. Bende merak ettim. Bizimde başımıza gelebilir.

    Tekrardan selam herkese, Honda Bora'da hava ayarı yaptırdıktan sonra 350km kadar gezdim ve yakıtı tekrar ölçtüm, 3.06lt/100km çıktı. Havaların soğumasını ve her fırsatta motoru limitlerinde kullandığımı düşünürsek benim hoşuma gitti açıkçası 4lt'den 3e düşmesi :D

  19. #7339
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    Alıntı ahmetceran00 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tekrardan selam herkese, Honda Bora'da hava ayarı yaptırdıktan sonra 350km kadar gezdim ve yakıtı tekrar ölçtüm, 3.06lt/100km çıktı. Havaların soğumasını ve her fırsatta motoru limitlerinde kullandığımı düşünürsek benim hoşuma gitti açıkçası 4lt'den 3e düşmesi :D
    Dostum cb125r ile performans egzoz takılı,arkada topcase,ben ve artçım,sürekli dip gaz ve çoğunlukla aşırı dik rampa,aragaz şeklinde 100 km de 2,7 litre yaktırıyordum.

    Şuan 2013 hyosung gt250r ım var,K&N performans hava filtresi,arka 160 tabanlı ince yanak lastik var ve 150-160 Allah ne verdiyse kaptırarak çoğunluk sıkışık trafik olmak üzere 100 km de 3,8 litre yakıyor. Senin motora iyi bi ayar gerek bence
    Karadeniz - Giresun.

  20. #7340
    B65 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    CB125e
    Alıntı Serk21 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum cb125e ile performans egzoz takılı,arkada topcase,ben ve artçım,sürekli dip gaz ve çoğunlukla aşırı dik rampa,aragaz şeklinde 100 km de 2,7 litre yaktırıyordum.
    Senin motora iyi bi ayar gerek bence
    Sürekli tasarrufa uygun kullanım yaptığımdan(en azından %70 gibi) 3lt hakkında bir yorum yapamayacağım. 4 den 3 e düşmesi cok iyi %25 yakıt azalmış. Fakat 2.7lt yazın mı kışın mı belli değil. Ölcüm bu aylara yakın zamanlarda yapıldıysa 3lt fazla.
    Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
    Kötü servis adamı motor ustası yapar


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)