Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #7301
    okanist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Wolf 250
    Alıntı B65 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Acb benim motor 13bin i gecti. Söyle bir durum gözlemledim. Motor cift ayak üzerinde iken motoru calıştırıp 2 nci vitese atıyorum(gaz vermiyorum). Arka teker dönmeye başlıyor. Normal olarak zincir düzenli bir şekilde salınması lazım. Fakat arada (2,3 sn de bir) salınması cok artıyor. Motordan da tak diye ses geliyor. Sanırım ses teker tarafından değil motor tarafından geliyor.Tam kaynağını bulamadım. Sanki dişli atlıyor o da zincirin aniden fazla salınmasına neden oluyor. Ama dişlinin atlaması imkansız gibi bir de öyle bir durum gözlemlemedim.Motor tarafında bir şeyler oluyor. 3bin km deki başka bir cb125e e baktım onda bir sorun yok. 2nci viteste iken gazı acarsam sorun gözükmüyor. Ama sanırım benim motorun gürültülü calışması bu yüzden. Olay sadece 2 nci viteste değil başka viteslerde de görünüyor. 2nci viteste daha net.

    Senin motor hala aynı ise uygun zamanda senin motorda olayı kontrol edebilir misin.?
    Bu sorunun cevabını bilen var mı?
    Zincir ve ön dişlinin temizliği ne durumda? Kirliyse veya zincirin yağsızsa, bazı baklalar olması gerektiği kadar serbest dönemiyor olabilir. Rölanti devrinde motor gücü düşük olduğundan bunu hissedip, gaz verdiğinde motorun gücüyle olayın ortadan kalkıyor olması muhtemel.
    ozanozugur bunu beğendi.
    Okan Kılıç (Vreon)
    Havada Karada Yurtta Cihanda itinayla uçulur


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #7302
    B65 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    CB125e
    Alıntı okanist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zincir ve ön dişlinin temizliği ne durumda? Kirliyse veya zincirin yağsızsa, bazı baklalar olması gerektiği kadar serbest dönemiyor olabilir. Rölanti devrinde motor gücü düşük olduğundan bunu hissedip, gaz verdiğinde motorun gücüyle olayın ortadan kalkıyor olması muhtemel.
    Bu olay yeni değil. 3-4 ay önce zincir temiz değilken görmüştüm. Motor trafiğe cıktığından beri zincire dokunulmadı.(2012 den beri) Muhtemelen servis bakımda yağlamıştır. Temizlediğini sanmıyorum. Bundan 1-2 ay önce zinciri gaz yağı ile güzel bir şekilde temizledim. Bu gün kontrol ettim sanırım yağlamayı tam yapamamışım. Gündüz würth drylube ile güzelce yağladım. Zİncirden kaynaklanan ses gitti. Meğer zincir düzgün şekilde yağlı değilmiş. Bir tur atıp kontrol edecektim ama araya başka şeyler girdi aklımdan cıkmış. Unutmazsam yarın bakmayı düşünüyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:31 ----------

    Alıntı okanist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zincir ve ön dişlinin temizliği ne durumda? Kirliyse veya zincirin yağsızsa, bazı baklalar olması gerektiği kadar serbest dönemiyor olabilir. Rölanti devrinde motor gücü düşük olduğundan bunu hissedip, gaz verdiğinde motorun gücüyle olayın ortadan kalkıyor olması muhtemel.
    Bu sonucu hic beklemiyordum. Yardımın icin teşekkürler. Zinciri kontrol ettim. Berbat durumda. Gaz yağı ile tamizledikten sonra iyi yağlayamamışım. Yağmurlu havalardan sonra zincirde pas lekeleri oluşmuş. Bu gün iyice tekrar yağladım. Şimdi olay iyice azaldı. Motorun gidişi bile hissedilir şekilde rahatladı.Yeni zincir almam gerekecek. Bu kışı da bu şekilde gecirip yaza doğru alırım sanırım.

    Forumlarda bu olaya rastladığımı hatırlamıyorum. Genelde zincir uzuyor o nedenle değiştirmeye gerek duyuluyor. Onun icin hatanın züncirden kaynaklandığını hic düşünemedim.

    Zincire 2 yıl dokunulmadı. Ben dokundum onuda doğru yapamamışım.Acemilik işte. Ama bu işler deneye yanıla öğreniliyor.
    Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
    Kötü servis adamı motor ustası yapar

  3. #7303

    Üyelik
    07 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CB125E/MT03/CYGNUS L
    Merhaba arkadaşlar,
    Foruma ilk defa yazıyorum, ama bugüne kadar okudum sizleri.
    Bir süredir vites değiştirirken sürekli takılma oluyordu, hatta bariz bir şekilde vites sertleşmişti. Özellikle 1. vitesten boşa geçmek imkansızlaşmıştı. Ama vites kolunun girdiği yere WD40 sıkıp geçici olarak halledebiliyordum. Ancak bugün hiç bir yağlama fayda etmedi,yaklaşık 30 km yolu 2. viteste geldim. Vites kesinlikle değişmiyor, kıracak kadar abandım diyebilirim. 366 sayfayı yeniden okuyup tarayamadım kusura bakmayın ama şu hususlarda bilgi vermenizi rica edeceğim;

    1- Vites kutusunu dağıtmış olabilir miyim? Eğer dağıttıysam, sağlam masraf ederim heralde.
    2- Debriyaj teli gevşemiş olabilir mi? Ve nasıl sıkılır? Bu ilk vitesli motorum, zerre anlamıyorum.
    3- Bunlardan biriyse mutlaka servise gitmem gerekir mi, bende halledebilir miyim?

    Bir çok detayı buradan öğrendim, 11bin yaptım ama arıza çıkınca fara takılmış tavşan gibi kaldım.

  4. #7304
    hsnkzyrt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cb125E
    Arkadaşlar cb nin aynalardan hic memnun değilim değistircemde önerceğiniz bi ayna var mi acaba uygun ?

  5. #7305
    ozanozugur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CB125E
    Ben ybr aynası taktırdım memnunum.

  6. #7306
    reverse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma F
    Aynaların ne sıkıntısı var?

  7. #7307
    hsnkzyrt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cb125E
    Görüş açısını bi türlü yakalayamadım aldığımdan beri hep sorun benim için artık değiştirme vaktinin geldiğini düşünüyorum

  8. #7308

    Üyelik
    18 Şubat 2014
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Ns200
    Merhaba

    5 gündür motoru hiç ellemiyordum.Dün gece acil bir işim çıktı ve en az 10 kez marşa basmama rağmen zor çalıştırdım. Daha öncede 1-2 gün yattığında 2. veya 3. marşta çalışıyordu bende normal görüyordum ama dün gece çok uğraştırdı.5 gün yatan motorda bu normal midir ? Henüz 3000 km de motor.

  9. #7309
    abeciMotoru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Cb125E-SymWolf-Inazuma-XJ6 F
    Alıntı MRT-35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba

    5 gündür motoru hiç ellemiyordum.Dün gece acil bir işim çıktı ve en az 10 kez marşa basmama rağmen zor çalıştırdım. Daha öncede 1-2 gün yattığında 2. veya 3. marşta çalışıyordu bende normal görüyordum ama dün gece çok uğraştırdı.5 gün yatan motorda bu normal midir ? Henüz 3000 km de motor.
    normaldir, marşa basabildiğine göre aküde boşalma yok, benzin yemediği için motor çalışmıyo, 5 gün değil bazen 2-3 gün beklesen bile karbüratörlü motorda böle şeyler olabiliyo.

  10. #7310

    Üyelik
    18 Ocak 2014
    Motosikleti
    honda cb125 E
    arkadaslar motor kmsi 3000 de dun farkettım kı motorun zıncırınden ses gelıo motorda gaz vermeyı bırakınca motorun deposundan da garıp bı ses gelıo yoksa depo altımı ondanda emın degılım ama on amasorum patlak 1 tanesı degıstrıılmesı lazım dedıler ıscılık dahıl 400tl dedıler zıncır ıcın motor u gostermedım ama zıncırden neden ses gelır yag bıtıp bıtmedıgını nasıl anlyıacagız yada ne bılım yardımlarınızı beklyıorum canım sıkıldı cok para gıdıyor motor a :S cb125 kullanacısıyım motorun bugun vıdeo cekecem zıncırden gelen ses ortaya cıkacaktır

  11. #7311
    abeciMotoru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Cb125E-SymWolf-Inazuma-XJ6 F
    Alıntı 0rkut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaslar motor kmsi 3000 de dun farkettım kı motorun zıncırınden ses gelıo motorda gaz vermeyı bırakınca motorun deposundan da garıp bı ses gelıo yoksa depo altımı ondanda emın degılım ama on amasorum patlak 1 tanesı degıstrıılmesı lazım dedıler ıscılık dahıl 400tl dedıler zıncır ıcın motor u gostermedım ama zıncırden neden ses gelır yag bıtıp bıtmedıgını nasıl anlyıacagız yada ne bılım yardımlarınızı beklyıorum canım sıkıldı cok para gıdıyor motor a :S cb125 kullanacısıyım motorun bugun vıdeo cekecem zıncırden gelen ses ortaya cıkacaktır
    amortisorun çifti 180 lira mı neydi yahu 400 nedir?
    araştır o durumu. yağın bitmesi durumu sorunu pek anlayamadım, zincirde yağ yoksa belli olur göz ile anlayabilirsin dostum zincirin yağsız kaldıysa, belli yerlerinde sertleşme sıkışmalar olabilir, ses yapar o. zinciri dişlileri komple gaz yağı ile temizle.
    Motosikletimin üstü açık..
    https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber

  12. #7312

    Üyelik
    18 Ocak 2014
    Motosikleti
    honda cb125 E
    Alıntı abeciMotoru adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    amortisorun çifti 180 lira mı neydi yahu 400 nedir?
    araştır o durumu. yağın bitmesi durumu sorunu pek anlayamadım, zincirde yağ yoksa belli olur göz ile anlayabilirsin dostum zincirin yağsız kaldıysa, belli yerlerinde sertleşme sıkışmalar olabilir, ses yapar o. zinciri dişlileri komple gaz yağı ile temizle.
    yok sadece sol taraf set 400 lıra dedı :S dun yag aldım guzelce yagladım ses gıderdım suanda ses yok ama bu seferde baska bır ses duymaya basladım o sesın yerını daha cozemedım :D :D

  13. #7313
    ryan82 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2006
    Şehir
    izmit
    Motosikleti
    hero pleasure
    Alıntı 0rkut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yok sadece sol taraf set 400 lıra dedı :S dun yag aldım guzelce yagladım ses gıderdım suanda ses yok ama bu seferde baska bır ses duymaya basladım o sesın yerını daha cozemedım :D :D
    Yerinizde olsam kendim internetten alır elim de az cok alet takım tutar değiştirmeyi denerdim he baktım ki yemedi o zaman tanıdık bildik bi ustaya taktırırdım

    http://www.rialli.com/products/honda-cb-125-382/10578-amortisor-komple-cbf-150-sagsol/

    bi düşünün isterseniz

  14. #7314

    Üyelik
    18 Ocak 2014
    Motosikleti
    honda cb125 E
    Alıntı ryan82 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yerinizde olsam kendim internetten alır elim de az cok alet takım tutar değiştirmeyi denerdim he baktım ki yemedi o zaman tanıdık bildik bi ustaya taktırırdım

    http://www.rialli.com/products/honda-cb-125-382/10578-amortisor-komple-cbf-150-sagsol/

    bi düşünün isterseniz
    valla kardesım dun tekrardan aradım ozellıkle tek dedım cıft degıl ddım 400 lıra olan sey 450 + ıscılık dedı :S bız bu bayılerı nereye sıkayet edecegız ?

  15. #7315
    reverse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma F
    Rialli sitesinde verdiğiniz link orjinal honda marka amortisör değil. Marka kısmına rialli yazmışlar.
    Bayiden aldığınız fiyat orjinal yedek parça fiyatıdır. Ama 400TL çok para yahu.

    Eğer bir konuda şikayetiniz varsa Honda a.ş. sitesinden yazabilirsiniz. Mutlaka geri dönüyorlar.

  16. #7316
    ryan82 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2006
    Şehir
    izmit
    Motosikleti
    hero pleasure
    ben sadece bir seçenek sundum

  17. #7317

    Üyelik
    18 Ocak 2014
    Motosikleti
    honda cb125 E
    CIKMA BULURSAM TAKTIRAYIM MI SIZCE ? COK PAHALI YA .s

  18. #7318

    Üyelik
    29 Eylül 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Cb125 e
    Selam arkadaşlar, mesajların çoğunu okudum ama aradığım cevabı bulamadım. 2013 Aralık ayından beri cb125e kullanıyorum, ilk motorum ve şimdiye kadar çok şükür ufak tefek problemler(marş motorunun bozulması gibi) dışında beni hiç üzmedi. Lakin son zamanlarda yakıt tüketiminden çok muzdaribim, ilk aldığım zamanlarda yaklaşık 2lt/100km olan yakıt tüketimi şimdi neredeyse 4lt/100km ye kadar çıktı. Motorum şu an 10.000kmyi yeni geçti, zincir bakımını yağ değişimini aksatmıyorum, 8000km'deyken hava filtresini bujisini vs. değiştirdim subap ayarı yaptım fakat hala 4 litreye yakın yakıyor 100km'de Üstelik bu kadar yakmasına rağmen torkunda da gözle görülür bir düşüş var. 2 gün kadar önce bir arkadaşım egzoz borusunu eliyle tıkadığında motor stop etmemişti ve motor bloğunda veya egzozda delik olabileceğinden şüphelenmiştik lakin bugün aynı şeyi ben denediğimde boğuldu ve stop etti. Sizce problemim neyden kaynaklı olabilir?

  19. #7319
    B65 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    CB125e
    2lt de 4lt de benim hic görmediğim rakamlar. Hep 2 litre yaksa cok iyi olurdu.
    Ben bujiyi değiştirdiğimde normalde 2.4lt yakarken 2.7 litreye cıktı. Sebep omudur bilmem ama servis tekrar taktığında 2.5lt ye düştü.(havalar soğuduğundan artış normal). Bir de rolanti ayarı yüksek iken 3lt civarı yakıyordu. Rolanti ayarını düşürdükten sonra 2.4lt ye indi. (2.4lt nin yarısı şehir ici yarısı şehir dışı-yaz aylarında-tasarruflu kullanımda-benzin hep aynı yerden). Rolanti ayarı yakıtta cok etkili.
    ozanozugur bunu beğendi.
    Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
    Kötü servis adamı motor ustası yapar

  20. #7320
    ozanozugur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CB125E
    Ahmet sen misin?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)