Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #2481

    Üyelik
    16 Haziran 2012
    depo göstergesine aldanmayın arkadaslar ibre sonda diye yola giderken benzin aldım 30 tl de doldu depo agzına kadar... demekki icinde 30 tl lik daha benzin varmıs ben korkudan doldurayım dedim.. inzel kardes neden sattınız motorunuzu bir olumsuzlukmu oldu yoksa yükseltmek icinmi ?
    içimde ölen biri var


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2482
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Öyle denk geldi sattım. Olumsuzluklarını daha önceden de yazmıştım. Büyük motorlarım zaten vardı benim.
    www.motorumla.net

  3. #2483
    erhan115 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Haziran 2010
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    ER5
    Alıntı FatihC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üstünde ngk takılı zaten.
    benim aldığım iridyum buji
    iridyum takınca motorda gözle görülür bir değişiklik oluyormuş bakıcam bakalım

  4. #2484
    mücahit_89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2007
    Şehir
    Sakarya-Akyazı
    Motosikleti
    Bajaj Discover 150
    motorun gördüğü son hız 105 2 defa bu hıza ulaşabildim motorun torku çok iyi ama son hızı bu şekilde..yağ konusunda 920 kmde ilk bakımı yaptırdım şuan 1400 kmde yağ cubuğunda bi sıkınıtı yok en üst seviyede yağ bidahaki yağ değişime kadar kontrol edeceğim...

    yakıt;tam yedeğe geçtiğimde 50 tl benzin aldım şuan 200 km olmuş depo yarım gösteriyo yedeğe kadar 450 kmnin üstüne çıkmak hedefimişe giderken 80-90 aras gidip geliyorum günde 40 km...

  5. #2485
    erhan115 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Haziran 2010
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    ER5
    merhaba arkadaşlar bende yakıt oranımı söyliyeyim 500 km bir depo ile ve içinde daha vardı ama biraz uzun yol da yediremiyorum 10 lira atıyorum içine :D

  6. #2486
    reverse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma F
    Geçen çarşamba sadece karayolu kullanarak İstanbul-Yalova yaptım toplamda 192km yol gittim.
    Hafif rampa aşağı ibre tam olarak 110'u gösterdi. Bunu etkileyen faktörler neydi bilmiyorum. Ben ibrenin yalancısıyım eğer gerçeği göstermiyorsa.

  7. #2487
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    akşam serin havada düz yolda 110 gösteriyor ibre,biraz meyil olursa 115 gösteriyor,telefonum güzel çekse video çekicem =) taş çatlasa 105 diyorsunuz ya hani.
    Karadeniz - Giresun.

  8. #2488

    Üyelik
    26 Mart 2011
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    cb125 honda
    slm arkadaslar bende yeni aldım moturu çok beyendim yanlız söyle bir sıkıntı var antalyada honda servisi yok kime götürmeliyim bilemiyorum daha motorum 40 kmde daha kımıldama yok ibrede depo kapagının üstündeki parcadan ses geliyodu bi parca kagıt sıkıstırdım ses kesildi ama çok rahat bi motor herkeze iyi sürüsler

  9. #2489

    Üyelik
    12 Ağustos 2011
    Şehir
    istanbul/üsküdar
    Motosikleti
    Honda cb125e
    Motorumu son istediğim duruma getirmiş bulunuyorum birkaç fotoğraf paylaşayım istedim.

    [IMG] By seloo007 at 2012-07-29[/IMG]
    [IMG] By seloo007 at 2012-07-29[/IMG]
    [IMG] By seloo007 at 2012-07-29[/IMG]
    [IMG] By seloo007 at 2012-07-29[/IMG]
    [IMG] By seloo007 at 2012-07-29[/IMG]
    [IMG] By seloo007 at 2012-07-29[/IMG]

  10. #2490

    Üyelik
    16 Haziran 2012
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    Honda cb 125
    Alıntı atillaboz07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    slm arkadaslar bende yeni aldım moturu çok beyendim yanlız söyle bir sıkıntı var antalyada honda servisi yok kime götürmeliyim bilemiyorum daha motorum 40 kmde daha kımıldama yok ibrede depo kapagının üstündeki parcadan ses geliyodu bi parca kagıt sıkıstırdım ses kesildi ama çok rahat bi motor herkeze iyi sürüsler
    servisin manavgatta yeri var 1 ay olmuş açılalı orayla görüş istersen veya alanya telefon aç sorunlarını anlat ne diyecekler nerden aldın motoru

  11. #2491

    Üyelik
    16 Haziran 2012
    selo007 nikli arkadasım ya bu öndeki koruma demirini nereye yaptırdın öğrenebilirmiyim ben balıkesirdeyim
    içimde ölen biri var

  12. #2492

    Üyelik
    12 Ağustos 2011
    Şehir
    istanbul/üsküdar
    Motosikleti
    Honda cb125e
    Alıntı birteko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selo007 nikli arkadasım ya bu öndeki koruma demirini nereye yaptırdın öğrenebilirmiyim ben balıkesirdeyim
    istanbul ümraniye d&b motorda yaptırdım ben motoru alırken onun dışında nerede bulabileceğini bilmiyorum ama d&b motordan istersen kargoyla yollarlar sanırım.

  13. #2493
    kdrsahin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CB 125E
    Alıntı seloo007 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    istanbul ümraniye d&b motorda yaptırdım ben motoru alırken onun dışında nerede bulabileceğini bilmiyorum ama d&b motordan istersen kargoyla yollarlar sanırım.
    Bende aynı koruma demirini ümraniye d&b motorda yaptırdım

  14. #2494
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Alıntı birteko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selo007 nikli arkadasım ya bu öndeki koruma demirini nereye yaptırdın öğrenebilirmiyim ben balıkesirdeyim
    birteko internetten sipariş verip kendin bile takarsın fotolardan bakıp, bakmasan bile olur. Uğraşamam diyorsan Balıkesir' de bunun Honda CBF için olanı mutlaka vardır, motosikletinle git bir dene direkt uyuyor olma ihtimali yüksek.

    Uymuyorsa da bi demirciye götürürsün az bişey kaydırırlar kulakları 5 dk sürer
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  15. #2495
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    Alıntı ferdinandd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motul 100 derecede bile özelliğini yitirmiyor, bende çok araştırdım, bütün değerleri hala yağın motoru koruduğuna işaret ediyor.

    Bende Honda CB 125 E modelinin Türkiye, Avustralya ve Ukrayna ya satılan motosikletler ile verilen kılavuzları mevcut.

    Bütün kılavuzlarda aynı değerler önerilmiş, zaten coğrafyaya göre bukadar büyük değişiklik gösteremez, yağ standartları kılavuzda bahsi geçen motosiklet motoru ve şanzımanı için en sağlıklı olanı olarak öneriliyor.

    Ben kılavuza birebir uyma taraftarıyım, yakıtı arttırmayı, motosikleti kasmayı, daha sert yağ koyup zorlamayı, Honda aksini söylemediği sürece düşünmüyorum.

    Sibiryada yaşıyor olsam, motosikleti Türkiyeden alıp götürsem kılavuzda yazandan tereddüt ederdim. Biçok ülke 55-60 derecede 10W30 kullanıyorsa ben 35-40 derecede tereddütsüz kullanırım.

    Yağ nekadar sıvı ise ester katkıları ile tutunma dengelenir, tek soğuk yer olan karterde sıvı yağın soğuma süresi daha hızlı olur, motosiklet daha sıvı yağ ile çalışınca daha ferah ve sürtünmesiz olur ve motor daha az ısınır.

    Dolayısıyla bu rahatlama motosikletin ömrünü uzatır, atikliğini korur, zorlanma olmadığı için yakıt sarfiyatında ciddi farklar olur. BMW enduro kullanıcıları harici hiç duymadım 15W50 kullanan. Onlarda kılavuza uyuyordamı kullanıyor bilmiyorumı.

    Ben bunun çok faydasını gördüm, Honda motosikleti benden iyi tanıyor sonuçta, ne derse o Sağol uyarın için.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 07:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:42 ----------

    Kalın yağda ise durum tam tersi, motosikleti çalıştırdığımız ilk 3-5 dk yağ her noktaya temas edene kadar mikron zar tabakaları yırtılıyor, metal metale sürtüyor tahrip oluşturmaya başlıyor.

    Bu durum 10 - 15.000 KM lere kadar farkedilemiyor bile, aksine daha sağlıklıymışçasına bir izlenim bırakıyor kullanıcıda. Dünyadaki forumlar hep bu tür açıklamalar yapmış.

    125 cc cik motosikletimiz var zaten, narin davranmakta fayda var
    Tablo okuma bilginiz vardır umarım



    Bu resimde de enduro değil de sanki ss var

    Nereye bakarsan, oraya gidersin.

  16. #2496
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Bu yağ zaten full sentetik, full sentetik yağ hava soğutmalı motosikletler çok sıcak çalıştığı için çok az km lerde yanarak özelliğini yitirir diye biliyorum. Yüksek devirli makinelerde tutunma çok sorun değil zaten sürekli harmanlanıyor o devirle.

    Bizde ise yarı sentetik ve tutunma destekleyici ester katkıları olması daha verimli diye biliyorum. Birde geçtiği standartlar ambalajda gözükmüyor Racing yağlar genelde CB 125 E için önerilen standartların üstünde oluyor.

    Kılavuzda üstüne basılan bir nokta da, asla daha yüksek standart ve kalitede yağ kullanmayınız denmiş. SAE standartı olarak ta CB 125 E' ye 10W30 konulması önerilmiş, hava sıcaklığı 40 C ve üstü ise hadi bilemedin 10W40 de olur yazıyor.

    İstanbulda yaz başından beri hava durumunda 40 dereceyi henüz görmediğim için ki olsada 1-2 gün için yağ değiştirmeyeceğimden ben kılavuzumun önerdiği 10W30 kullanıyorm.

    Gayette memnunum, memnun olmadığım hiçbirşeyi önermem bu konuları ciddiye alan biriyim ki heryerdede bu tür konuların şakası olmaz yazıyor. Yıllardır motosiklet kullanyorum, tecrube ettiğimden değildir yazdıklarım,

    Fakat çok okurum öğrenmek adına, forumda şu yağ bu sıcağa gider, bunu koydum ses değişti, aktı makina, türünden yorumlar okuyunca acaba olurmu ki demedim değil. Hemen araştırmaya başladım ve günlerce okudum işin aslını öğrenmek için.

    Bu tür deneme yanılma riskleri bizden başka hiçbir ülkede alınmıyor Sizler memnunsanız en kalın yağı kullanın. Ben bu riski almamayı tercih ettim sadece. İşin tek doğrusu var okuduklarımdan anladığım kadarıyla, kullanım kılavuzu ne diyorsa o.

    Ne yalan yanlış bilgiler dolanıyor ortada be abi, ben okuyup araştırdığımı, inandığımı, hatta kendim de uyguladığımı yazıyorum sadece, bukadar takılmayın Bu arada Mobil yağ yapmayı bilen markalardan biridir bana göre de
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  17. #2497
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    Alıntı ferdinandd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu yağ zaten full sentetik, full sentetik yağ hava soğutmalı motosikletler çok sıcak çalıştığı için çok az km lerde yanarak özelliğini yitirir diye biliyorum. Yüksek devirli makinelerde tutunma çok sorun değil zaten sürekli harmanlanıyor o devirle.

    Bizde ise yarı sentetik ve tutunma destekleyici ester katkıları olması daha verimli diye biliyorum. Birde geçtiği standartlar ambalajda gözükmüyor Racing yağlar genelde CB 125 E için önerilen standartların üstünde oluyor.

    Kılavuzda üstüne basılan bir nokta da, asla daha yüksek standart ve kalitede yağ kullanmayınız denmiş. SAE standartı olarak ta CB 125 E' ye 10W30 konulması önerilmiş, hava sıcaklığı 40 C ve üstü ise hadi bilemedin 10W40 de olur yazıyor.

    İstanbulda yaz başından beri hava durumunda 40 dereceyi henüz görmediğim için ki olsada 1-2 gün için yağ değiştirmeyeceğimden ben kılavuzumun önerdiği 10W30 kullanıyorm.

    Gayette memnunum, memnun olmadığım hiçbirşeyi önermem bu konuları ciddiye alan biriyim ki heryerdede bu tür konuların şakası olmaz yazıyor. Yıllardır motosiklet kullanyorum, tecrube ettiğimden değildir yazdıklarım,

    Fakat çok okurum öğrenmek adına, forumda şu yağ bu sıcağa gider, bunu koydum ses değişti, aktı makina, türünden yorumlar okuyunca acaba olurmu ki demedim değil. Hemen araştırmaya başladım ve günlerce okudum işin aslını öğrenmek için.

    Bu tür deneme yanılma riskleri bizden başka hiçbir ülkede alınmıyor Sizler memnunsanız en kalın yağı kullanın ben bu riski almamayı tercih ettim sadece. İşin tek doğrusu var okuduklarımdan anladığım kadarıyla, kullanım kılavuzu ne diyorsa o.
    Biraz daha konuşsanız neler öğreneceğim maşallah bayağı bilgi kirliliği oluşmuş sizde Tabloda 10/40 kaç derece gösteriyor güzel bakın derim. İyi forumlar
    Nereye bakarsan, oraya gidersin.

  18. #2498
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Şimdi sende haklısın, o grafiklere de gözatmakta fayda var. Burda devreye kalite giriyor, ve kaliteli bir yağ firması 10W30 sattık buna, 40 C de motoru yansada bana giren çıkan yok, demiyor.

    Motul un dediği şudur, bu sıcaklıklarda ise hava sıcaklığı %100 verim alırsın, fakat çoğu yağ belli sıcaklıkta tüm özelliğini yitirip zivtleşirken,

    ben 40 C %de şukadar hatta 100 C de bile %de şukadar saniye/mm2 motosikletine yağımı tutundururum korkma diyor. Bunları 10W30 için söylüyor.



    Tuhaf grafiklere rastlamak mümkün çokta olmasa değişkenler 5-10 derecede pes eden motosiklet yağıda yoktur zaten




    Hava sıcaklığı 35-40 derecelere kadar 10W30 %100 verimini sağlıyor zaten, daha yüksek ısılarda yağlama verimi düşse de kaliteli yağda yağsız hiçbir nokta kalmıyorki.

    Hatta motorun başına uzun vadede seyir halindeyken değil, çalıştırılan ilk 3-5 dk geliyormuş ne geliyorsa, benim ilk çalıştırdığım yer kapalı alan 20 derece bile değildir. Ki bu durumda ciddi bi fark sağlıyordur zaten kalın yağa göre.

    Şu tabloda da kalın yağın motosikleti neredeyse 2 katı kastığı görülmektedir.



    Birçok forumda ve sitede bahsediliyor zaten Motul Honda nın motorunu tanır ve bunun için 5100 10W30 u üretir.

    http://www.everythingtwowheels.com.a...chment_id=1232

    Valla bişey öğreneceğim diye açıp okuyorum forumu, yanlış anlamayın nolur. Amacım bilmişlik taslamak değil. Sadece kolay güvenen biri değilim herşeye.

    100 CB ye 15W50 / 100 CB ye de Motul 10W30 koyup 40 derece sıcaklıkta son gaz salacaklar, 10W30 lar patır patır motor bırakacak,şişecek... ... anca ozaman Yoksa benim yolum belli "kullanım kılavuz"

    Bazı arkadaşlarımızda takma bukadar 15W50 koy geç okadar farketmiyor diyor Bunu hiçmi hiç anlamıyorum okadar farketmiyorsa bari kılavzda yazan 10W30 u koy geç
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  19. #2499

    Üyelik
    30 Temmuz 2012
    Şehir
    ISPARTA
    Motosikleti
    HONDA CB125E
    Kusura bakmayın ya kafam karıştı son olarak cb125 e hangi yağı koyacağız yani

  20. #2500

    Üyelik
    16 Haziran 2012
    ben ferdinand kardesime güveniyorum mantıklı cümleler kurmus bu yüzden 10w30 koycaz kimyacı32
    içimde ölen biri var


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)