merabalar herkese, yardımcı olabildiysem ne mutlu, şimdi usta demiş ki 300 tl de olabilir 1500 tl de olabilir dediyse eğer vicdanı hesap bilmiyorsa o hesap 1500 e doğru yol alır , sorun tensördeyse, ki inşallah öyledir parçanın mutlaka orjinalini alın 10$, bazı honda motorlarının tensörleri mimari olarak aynı ama kalite olarak orjinali en kalitelisi birebir kendim inceledim.
70-80 de işçilik alsalar hadi 100 lira olsun , yinede 300 lirayı bulmuyor.bu parçayı değiştirmek için ;
makina sehpa üstüne alınır yan karenajları, depo altı karenajları, km saati, depo,sele yan karenajların altındaki üçgen saclar,çalışma rahatlığı açısından sökülür. külbütör kapağı açılır,vites 5 e alınır tekerleği rahat çevire bilme açısından,motorumuz dohc sistemdir yani üstten çift eksantrikli tekerleği yavaş yavaş çevirerek eksoz ve emme kamlarının siboplara temas etmediği pozisyona getiriyoruz. (neden ? eğer kamın bir tanesi subapa baskı halindeyse subapın yayı, tensörü gevşettiğimiz de kamı geriye doğru attırımaya çalışacak zicirimizde gevşek olduğundan zincir dişli diş atacak ve ayar bozulacak bizzat ben yaşadım) aldığımız tensörün içinde t şeklinde sac çıkacak ince tornavida yerine, t anahtarı tensörün ayar deliğine takıyoruz saat yönü istikametine kuruyoruz ve çentiklerden hangisine denk geliyorsa takıyoruz, yeni contamızı takıyoruz ayar vidasının olduğu çentiklerin dışında o-ring kanalına o- ringimizi takıyoruz ve tensörü bloktaki yerine çıkan iki tane civatasıyla aşırı sıkmadan(diş sıyırabilir, varsa tork anahtarıyla) monte ediyoruz. t anahtarı çentiğinden çıkarıp saat yönünün tersine doğru yavaş çeviriyoruz zincire temas ettiğinde elle bir tık daha sıkıyoruz, külbütör kapağını takıp motoru çalıştıp sesi dinleyelim (karbüratördeki benzin idare eder) sorun çözüldüyse söktüğümüz parçaları tersi sırasına göre montaj yapalım.dilerseniz motor o kadar sökülmüşken motor temizle spreyi alıp temizlik yapabilirsiniz. parça küçük sıkıntı büyük. görüşmek üzere