Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial 150 X-treme Max Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #6221

    Üyelik
    05 Nisan 2015
    Motoru 500 de bakima girdi usta debrijin yukarda kavriyor dedi ayarladim falan dedi ama debriyaj kolunda bosluk olusmus normalmi bilmiyorum daha ilk vitesli motorum bakalim ogrenmeye calisiyorum yardimlarinizla


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #6222
    Mardin İl Temsilcisi CompanERROR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    Mardin
    Motosikleti
    X TREME MAX 2014 - Pulsar 200NS 2014
    Alıntı Volteria adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O fotoğraf çekildiğinde motorum 100km de idi ve 2. günüydü
    Neyse Mondial'den de kaskı kaptık ) bakalım ne gönderecekler
    http://i.hizliresim.com/g5zg4R.jpg
    ehehehehe iyimiş
    Adalet yok,eşitlik yalan. Hepimiz insanız ulan!! |Ne kadar yükselsende hayat 180' & Saygım kadar kinim de var

  3. #6223
    drumstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    aydın/didim
    Motosikleti
    xtreme max "250"
    biraz boşluk normal kolun en ucundan 1.5 cm olacak şekilde ayarlanır normalde

  4. #6224
    porsche911tt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    Beyşehir
    Motosikleti
    ramzey qm200
    Sert geçişi kastettim evet, yayın daha sertini taksan bu sefer maneti çekmek zorlaşır, önemli olan yayın uzunluğunu yitirip yitirmemesi olarak belirleniyor service manuallerde,maneti çekince debriyaj çatalı tasın ortasına basar,yayların gerginliği azalır, sac ile balata birbirine yine değer ama birbirlerine iyi basamaz, balata tasının dış yüzeyinde balatalar takılı olduğu için motor devri hızına göre, saclar ise vitese göre teker hızında döner, duruyorsak dönmez, maneti bırakınca balata ile sac kavuşur ve kavrama gerçekleşir, yüzeyler ne kadar az aşınmış halde ise kavrama o kadar güçlü olur, saclar içerden şanzuman 1.gruba ordanda 2.grupla tekere bağlı, balata ise taşın dişli kısmı ile kranka bağlı yani.her ikisi de yeni ise kavrama o kadar güçlü olur yani
    serdar8787 ve cenkito bunu beğendiler.

  5. #6225
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı by*cambaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaslar asağıdaki resimde gösterdiğim amortisörün parlak kısmının en altta bitim yeri ile siyah kısmın bağlantı noktasında bosluk var.ön frene basıp motoru ileri geri sallayınca bosluk hissediliyor.bosluk tahminen 1.5-2mm .tüm max sahiplerinde böylemi yoksa benimkindemi bir sıkıntı var?

    http://i.hizliresim.com/l7Y1LB.jpg
    sıkıntılı bir durum

    motorunuz yeni ise servise gidin, ya düzeltsinler

    yada amortisörü değişsinler, garantiye sokmaya calıs

    her zaman derim , çinli servisler herseyi kullanıcı hatası kabul ediyor,

    kolay gelsin
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  6. #6226
    porsche911tt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    Beyşehir
    Motosikleti
    ramzey qm200
    hangi yağları kullandınız ve memnun kaldığınız yağları yazarmısınız,ilk ben yazayım totalde satılan elfin 10-40 ,shellin 15-50 ,castrolün 10-40 power enduro resimli olan sarı renk yağını kullanmıştım ve hepsi de motosiklet yağı idi ve şahsi fikrim olarak
    1.castrol
    2.elf
    3.shell idi
    şahsi sıralamam bu şekilde hepsi de 40-50 derece yaz sıcağında denendi.en az performans kaybı castrolde yaşadım.

    arkadaşlar yağ demişken motor yağını gösteren camınız kirlendi ise ve motorun içini komple temizlemek ve camı tertermiz görmek istiyorsanız,motoru ısıttıktan sonra yağı boşaltın motor sıcakken yağ daha akışkan olur ve tahliyesi kolay olur ,şimdi normal yağ koyar gibi 1lt mazot koyun kontak kapalı motor dik konumda iken 10 kere falan yavaş yavaş marş koluyla marş verin tabi çalıştırmaya gerek yok ,mazot tüm kısımlara nüfuz etsin,ben risk alıp çok az elden marş düğmesiyle bunu yapıyorum işin aslı riskte yok ama yine de sizi ürkütmemek için ayak marşı yazdım,mazotun nüfuz ettiğini kestirdiğinizde boşaltın ,ve 1 lt uyduruk bir yağ koyun araba yağı ya da petrolden 10-40 bir yağ alıp koyabilirsiniz,bu yağı koyup motoru dik konumda tutup çalıştırın rölantide 2-3 dakika çalışsın ,motor biraz ısınınca bu yağı da boşaltıp artık kendi istediğiniz motosiklet yağını koyabilirsiniz,bu uygulamanın hiçbir zararı yoktur,içerde mazot varken çalıştırıp gezmedikten sonra sorun olmaz ben castrol koymadan önce uygulamıştım ve dağ bayır gezdikten sonra hala yağımın tertemiz olduğunu gördüm .temizlikten önce yağ çabuk kararıyordu.kaliteli yağlar uzun ömürlü ve pahalı olduğu için daha uzun süre temiz kalması amacıyla uygulayabilirsiniz. bilginiz olsun saygılar.mazot yerine benzin falan koymayın ama sakın. güümmmlersiniz

  7. #6227

    Üyelik
    15 Ekim 2014
    buda benim max.2012 model 9250 kmde.bugün ön teker bilyalarını değiştim.Gidondada çok ufak bosluk var.birde net üzerinden komple furs takımını nereden siparis verebilirim? aklımdayken onuda değişeyim.amortisördeki milimetrik bosluga bir çare bulamadım.en iyisi kısa sürede servise göstereyim.


  8. #6228
    serdar8787 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Şubat 2013
    Şehir
    Nevşehir
    Motosikleti
    X-Treme Max 220 modifiye
    Alıntı porsche911tt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hangi yağları kullandınız ve memnun kaldığınız yağları yazarmısınız,ilk ben yazayım totalde satılan elfin 10-40 ,shellin 15-50 ,castrolün 10-40 power enduro resimli olan sarı renk yağını kullanmıştım ve hepsi de motosiklet yağı idi ve şahsi fikrim olarak
    1.castrol
    2.elf
    3.shell idi
    şahsi sıralamam bu şekilde hepsi de 40-50 derece yaz sıcağında denendi.en az performans kaybı castrolde yaşadım.

    arkadaşlar yağ demişken motor yağını gösteren camınız kirlendi ise ve motorun içini komple temizlemek ve camı tertermiz görmek istiyorsanız,motoru ısıttıktan sonra yağı boşaltın motor sıcakken yağ daha akışkan olur ve tahliyesi kolay olur ,şimdi normal yağ koyar gibi 1lt mazot koyun kontak kapalı motor dik konumda iken 10 kere falan yavaş yavaş marş koluyla marş verin tabi çalıştırmaya gerek yok ,mazot tüm kısımlara nüfuz etsin,ben risk alıp çok az elden marş düğmesiyle bunu yapıyorum işin aslı riskte yok ama yine de sizi ürkütmemek için ayak marşı yazdım,mazotun nüfuz ettiğini kestirdiğinizde boşaltın ,ve 1 lt uyduruk bir yağ koyun araba yağı ya da petrolden 10-40 bir yağ alıp koyabilirsiniz,bu yağı koyup motoru dik konumda tutup çalıştırın rölantide 2-3 dakika çalışsın ,motor biraz ısınınca bu yağı da boşaltıp artık kendi istediğiniz motosiklet yağını koyabilirsiniz,bu uygulamanın hiçbir zararı yoktur,içerde mazot varken çalıştırıp gezmedikten sonra sorun olmaz ben castrol koymadan önce uygulamıştım ve dağ bayır gezdikten sonra hala yağımın tertemiz olduğunu gördüm .temizlikten önce yağ çabuk kararıyordu.kaliteli yağlar uzun ömürlü ve pahalı olduğu için daha uzun süre temiz kalması amacıyla uygulayabilirsiniz. bilginiz olsun saygılar.mazot yerine benzin falan koymayın ama sakın. güümmmlersiniz
    ben castrol ve elf kullandım ama hangisinin daha iyi olduğunu kestiremem çünkü çok dikkat etmedim, muhtemelen castrol daha iyidir....
    ben geçen sene mazotla temizlemiştim

    konu açılmışken birde şunu söyleyim, ben dün bir motorsiklet videosuna baktım orda motorlara normal araç yağlarının konulmaması gerektiğini söylüyor, yağların viskoziteleri ayrı olduğu için, motorsikletler tek yağ ile tüm aksamları yağladığı için herhalde

    bu konuda daha ayrıntılı bilgisi olan varmı

  9. #6229
    porsche911tt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    Beyşehir
    Motosikleti
    ramzey qm200
    Castrol magnatec 10-40 araç yağı denedim bakalım ne olacak diye, hiç kaçırmayan debriyaj kaçırmaya başladı, demekki olmuyor dedim değiştirdim.mecburi veya aciliyet olursa kullanılabilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:34 ----------

    Furşu neden değiştireceksin ölmez o daha, boşluğunu al yada aldır tamamdır

  10. #6230
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    furs takimini sokup uyumlu model aranmali
    yada servisden alinmali
    ben bir ara degismeyi dusundum
    parcaciya gidip tahmini takim aldim
    ust kismi acinca farkli oldugu gorup
    esileri yaglayip kapattim
    aldiklarimi da iade ettim

    uzun lafin kisasi orjinaller cikmadan uyumlu model bulmak zoR, en azindan ben bilmiyorum

  11. #6231
    dalangıç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial xtreme max 200
    En son uzun yola çıkmadan motul 10w40 5100 kodlu yağı koydum boşa geçme çok rahatladı motorun seside değişti vızır vızır eden motor simdi fuzur fuzur diye gidiyor castrol de debriyaj kaçak yapıyordu hep şimdi o sorun yok... bende 9000 km geldim hep asfalt kullandım 10000 km de ne yapayım motora en son hava filtresi değişti, buji değişti, yağ filtresi temizlendi baya da parça çıktı içinden, subab ayarı falan hiç yapılmadı ama dinleyen ustalar sıkıntı yok diyor. Ön jantta paslanma başladı boyamaktan başka çare yok galiba :/

  12. #6232
    Volteria - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Kahramanmaraş
    Motosikleti
    X Treme Max 150
    Çok titiz bir arkadaşım motoru ilk aldığımda castrol 10-40 4t önermişti onu kullanıyorum her hangi bir başka marka daha kullanmadım.

    Mondial Sağolsun Origine riviere dandy rosso göndermişler internette 330 - 350 tl arası değşiyor benim dandik kasktan daha iyi oldu

    Bu arada iki gündür motora binemiyorum birazdan arkadaşın bağ evine taş toplmaya gidecegiz (ehliyet halen yok 1300km) inşallah çevirme de yoktur :D

  13. #6233
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    arkadaslar dun motorda 1.vitesde dip gaz actim
    45km yi gordu, sonra 3e atip devam ettim.
    dip gazda titresim baya hissediliyordu.
    modifiye hali merak edenlere bilgi olsun
    diye yazdim
    son vitesde 100..110 km de titresimden fazla
    rahatsiz olmuyorum

    soran olacaktir,
    son hiz denemedim,dipgaz acmadan
    bir ara 120 civari yapmistim
    spookslam ve serdar8787 bunu beğendiler.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  14. #6234
    serdar8787 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Şubat 2013
    Şehir
    Nevşehir
    Motosikleti
    X-Treme Max 220 modifiye
    arkadaşlar... 2 gün önce yolda sürerken arka fren sıkmaya başladı, hemen orda arka freni söktüm ve arkadaşla şehir içinde inceledik... denemelerimize ve tahminlerimize göre hidrolik pompa bozuk diye tahmin ediyorduk... gittim aldım 50 tl ye taktım ama yine düzelmedi, havasınıda aldım pompanın sona vurmasınıda ayarladım ama yok basınc yapmıyor fren sıkmıyor... az bir yağ ile 90% hava püskürtüyor..... sorun nerde olabilir aceba ???

  15. #6235
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    havasını tam alamamıssın ki az yagla yuzde 90 hava püskürtüyor

  16. #6236
    serdar8787 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Şubat 2013
    Şehir
    Nevşehir
    Motosikleti
    X-Treme Max 220 modifiye
    alamıyorum havasını ustam, önce pompalıyorum sonra hava vidasını açıyorum ve tekrar pompalıyorum ve basılı tutuyorum ve sıkıyorum vidayı ama sürekli hava geliyor pedal sıkıştırmıyor, bunun özel bir tekniği varmı

  17. #6237

    Üyelik
    15 Ekim 2014
    arkadaşlar bugün furş takımı değişimi için ön tarafı komple söktüm ayırdım.sans eseri amortisörlere bir bakayım dedim sağ tarafı bastırınca normal esniyor fakat sol taraf esnemiyor.sol amortisörün gidona bağlı olan üst vidası asağı gelecek sekilde ters esnetmeye çalıştım biraz esnedi sonra normal konumuna cevirip esnetince 5-6 kez normal esniyor ve birden sertlesiyor.ters iken güzelce esniyor ve düz cevirince 5-6 kez yine güzel esniyor ama birden sertlesip tas gibi oluyor.ustama götürdüm söktü temizledi inceledi birsey bulamadı.yağı yeniden koydu topladı ama hala sorun aynen devam ediyor.sizin basınıza böyle birsey geldimi?resmen motosikletten soğudum arkadas nedir benim bu xtreme maxdan çektiğim

  18. #6238
    serdar8787 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Şubat 2013
    Şehir
    Nevşehir
    Motosikleti
    X-Treme Max 220 modifiye
    Alıntı by*cambaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bugün furş takımı değişimi için ön tarafı komple söktüm ayırdım.sans eseri amortisörlere bir bakayım dedim sağ tarafı bastırınca normal esniyor fakat sol taraf esnemiyor.sol amortisörün gidona bağlı olan üst vidası asağı gelecek sekilde ters esnetmeye çalıştım biraz esnedi sonra normal konumuna cevirip esnetince 5-6 kez normal esniyor ve birden sertlesiyor.ters iken güzelce esniyor ve düz cevirince 5-6 kez yine güzel esniyor ama birden sertlesip tas gibi oluyor.ustama götürdüm söktü temizledi inceledi birsey bulamadı.yağı yeniden koydu topladı ama hala sorun aynen devam ediyor.sizin basınıza böyle birsey geldimi?resmen motosikletten soğudum arkadas nedir benim bu xtreme maxdan çektiğim
    bende hiç böyle bir sorun olmadı, başka birinde olduğunuda duymadım, birazda şans meselesi işte oluyor arada böyle şeyler ama usta bu sorunları çözmesi lazım

    hangi amortisör yağını koydu, belki yanlış yağ koymuştur.. aslında bende çok anlamam

  19. #6239

    Üyelik
    23 Mayıs 2014
    Şehir
    Kdz. Ereğli
    Motosikleti
    Mondial x-treame max
    Alıntı serdar8787 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    alamıyorum havasını ustam, önce pompalıyorum sonra hava vidasını açıyorum ve tekrar pompalıyorum ve basılı tutuyorum ve sıkıyorum vidayı ama sürekli hava geliyor pedal sıkıştırmıyor, bunun özel bir tekniği varmı
    benim motoru ilk aldığım zaman arka fren kendi kendine sıkmaya hatta biraz daha gidince kilitlemeye başladı. İleri geri gidip frenin sıkmasını sağlayan mekanizma paslanmış onun civatalarını söküp güzelce pasını söküp yağlayıp taktı sorun düzelmişti.

  20. #6240
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı serdar8787 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    alamıyorum havasını ustam, önce pompalıyorum sonra hava vidasını açıyorum ve tekrar pompalıyorum ve basılı tutuyorum ve sıkıyorum vidayı ama sürekli hava geliyor pedal sıkıştırmıyor, bunun özel bir tekniği varmı
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...anlatimli.html

    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)