Suzuki Inazuma Gw 250/ Inazuma F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
04 Ağustos 2016, 07:48
#5201
Merhaba arkadaşlar. 6 aydır ihtiyacim olan bir motosiklet araştırıyorum. Önce scooter düşünüyordum ama ehliyet kursunda vitesli kullanınca fikrim değişti. Ktm duke 250 abs ile inazuma arasında kalmıştım, inazuma almaya karar verdim. MotoTaş Suzuki bayisi nde 2015 Inazuma 14.200 tl den satılıyor. 2016 modeller 1.000 tl daha pahali. Sormak istediğim 2015 model sıfır bu fiyata alınır mı yoksa 2016 (aynı kasa ve motor) almak daha mı mantiklidir? İlk motorum olacağı için tecrübeli arkadaslara sormak istedim. Ayrıca bayide motora ilk alınacak elzem aksesuarlar nelerdir? Koruma demiri,ayna uzatma benim ilk aklıma gelenler. Bir de koruma demirini orjinal almak mi yoksa irfan usta gibi yerlerden temin etmek mi daha avantajlidir? Yanıtlar için şimdiden teşekkürler
Reklamlar
-
04 Ağustos 2016, 16:43
#5202
Merhaba arkadaşlar inazuma f 'e hangi yan çantaları önerirsiniz, uzun yolda sıkıntı çıkarmıyacak ucu birşey bakıyorum. Tabi birde yan çanta demiri bakıyorum tavsiyeniz nedir
-
05 Ağustos 2016, 08:36
#5203
Merhaba arkadaşlar, kısa farım patlamış, ampulü nereden temin edebilirim? Bir de far değişimi için nasıl bir yol izliyoruz, nereye söküyoruz tam olarak ? Teşekkürler.
-
05 Ağustos 2016, 09:18
#5204
15 liraya servise gidip değiştirmiştim.Farın arka kısmından açıp bi şekilde zar zor eski ampulu çıkarıp yenisini takmışlardı.Baya zahmetli bişeydi.
-
05 Ağustos 2016, 10:30
#5205
Ampul değişimi için 120 KM servise gitmem gerekiyor. Artık netten sipariş verip kendin deneyeceğim. Teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:18 ----------
inazumaya uygun sarı ampul alabileceğim bir link var mı acaba?
-
05 Ağustos 2016, 10:51
#5206
Hocam yusufbarıs beni bilir eski bir ınazuma kullanıcısı olarak cevaplayım.
İlk aşama olarak göstergenin kenarındaki iki parça vıdayı sokun. Sonra kafanın altındaki vıdayı sokun.
Bu aşamadan sonra kafanın üstündeki siyah kapağı düz tornavida ile kanırtarak çıkartın biraz sert ama kırılmıyor merak etmeyin.
O çıktıktan sonra iki tane vidalı uzunm bır demir bağlantı var onu da sokun.
Sonra sağ ve sol üst köşelerde motorun kafa demirine bağlantılı alyanlı vidalar var onu da sokun.
O aşamada farın boynu bükülüyor öne geliyor sonra ampulu dikkatlice kenarındaki kauçuk parçayı kaldırıp sertçe çekin. Ampul 3 tırnaklı garip bir sistem o yüzden takmak sorun olabilir ama biraz uğraşın oluyor.
Sonra açtığınız gibi toplayın.
Kolay gelsin
Sorun olursa yahut merak ettiğiniz sorunuz varsa facebook Barış Yazıcıoğlu olarak bulursanız yardımcı olurum. Resimde ınazuma ve Ktm var.
Tekrardan kolay gelsin
-
05 Ağustos 2016, 14:04
#5207
Baris Yzc, bilgiler için çok sağol. İnternetten bulabilir miyim bu lambayı link var mı acaba?
-
05 Ağustos 2016, 16:05
#5208
Arkadaşlar ben de sıfır 2015 model Inazuma alarak aranıza katıldım. Ilk motorum, evrak işlerinin tamamlanmasını bekliyorum. En uygun trafik sigortası hangisi?
-
06 Ağustos 2016, 06:13
#5209
bende yeni inazuma ile katıldım rks den geçiş hardal önce 940 tlye başak yaptı sigorta bende ziraat bankasında arkadaşa sordum 1 ay mükerrer iptal var dedi ziraatten 620 tlye kestirdim 100 tl kesinti ile 830 iade aldım :D 200 lira kar sen direk git arkadaşım
-
06 Ağustos 2016, 12:05
#5210
tweentop adlı üyeden alıntı
bende yeni inazuma ile katıldım rks den geçiş hardal önce 940 tlye başak yaptı sigorta bende ziraat bankasında arkadaşa sordum 1 ay mükerrer iptal var dedi ziraatten 620 tlye kestirdim 100 tl kesinti ile 830 iade aldım :D 200 lira kar sen direk git arkadaşım
Ziraaten sigorta yaptırmak için illa bankaya mı gitmek gerekiyor? Acente de yapıyor mu?
-
11 Ağustos 2016, 16:04
#5211
-
11 Ağustos 2016, 18:03
#5212
Genel bir başlık aç bence, bu konunun neredeyse aynısı 1 ay önce bir başlıkta konuşuldu, eminim bilgili birisi yazar.
-
11 Ağustos 2016, 18:33
#5213
merhaba
inazumadan sonra üst cc olarak geçmeyi düşündüğünüz modeller nelerdir ? 10 bin km kullandıktan sonra uzun yolda biraz daha konforlu seyahat edebileceğim bir motor arayışındayım. muhtemelen önümüzdeki sene ocak şubat gibi değiştireceğim. alternatiflere (enduro ve dik oturuşa sahip sport touringler) baktığımda nc750x, v-strom dl650 ve yamaha'nın yeni çıkardığı tracer 700 modelleri var kafamda. tracer'i fiyat politikasından dolayı pek cazip bulmadım, diğerleriyle aynı evet ama mt-07 çıkış fiyatı gibi bunun da uygun olacağını düşünmüştüm. vergi avantajına da bakınca v-strom çok mantıklı gelmeye başladı. yaptığım kilometrenin yüzde 70'i şehir içi, diğeri şehir dışı olmuştur. sizce v-strom'a geçiş şehir içinde kullanımda çok zorlar mı ? özellikle inazuma kullananların düşüncelerini merak ettiğimden soruyorum. o yüzden ayrı bir başlık açmadım.
-
14 Ağustos 2016, 01:01
#5214
Benim de aklım NC 750 x ve V strom DL 650 ye yatıyor. NC 750 x de yakıt tasarrufu meselesi ve bagaj mevzuu makul. Görünüm olarak ise V strom daha cezbedici. İkisi de ağırlık olarak aynı. Inazumanın ağırlığı bu gruba geçişte avantaj olacak sanırım. Şehir içi konusunda NC daha avantajlı sanırım. Ama şu var ki Inazuma şehir içi için ideal.
-
15 Ağustos 2016, 22:31
#5215
Arkadaslar zincir temizliği nasıl yapılır? Orta sehba yok. Servise yaptırmak ne kadar tutar?
-
16 Ağustos 2016, 12:29
#5216
hardal adlı üyeden alıntı
Arkadaslar zincir temizliği nasıl yapılır? Orta sehba yok. Servise yaptırmak ne kadar tutar?
Orta sehpa alınması veya paddock standı alınması en sağlıklısi ama böyle bir uygulama da gördüm.
[IMG][/IMG]
-
16 Ağustos 2016, 12:47
#5217
Aquarist adlı üyeden alıntı
Selam arkadaşlar,
Dün talihsiz bir olay başıma geldi. Motor evin önünde çekili durumdayken bir araba geri geri gelirken motora çarpıp devirdi.
Motorum 2015 model daha 3500km de. Fotoğraflarını çektim.
Biraz araştırdım sigorta ve değer kaybı konularını ama aklım karıştı. Kimi motorda değer kaybı vermiyorlar diyor, kimi de parçaların değişimine eksper karar veriyor diyor. Peki benim parçalarım değişse de, boyansa da motorumda değer kaybı yaşanacak. Benim burada suçum nedir? Hangi adımları atmam gerekir? Motora vuran şirket aracı, bana masraf çok değilse sigortaya bulaşmayalım dedi, böyle bir şey yapsam daha mı iyi olur. Tecrübeli arkadaşlardan bilgi almak isterim acil.
Aramızda halledelim mevzu- Karşı tarafın muhtemelen Suzuki parça fiyatlarını bilmiyor. -Tabi orjinal parça parasını ya da yakın bir miktarı senden alırım, sigorta servis işin içine girmez, sigorta hasarsızlık kademen ilerlemiz ve ben böyle kullanırım yada senden aldığım para ile tamirini kendim yaptırırm dersen başka-
Sigorta işin içine girince bol fotoğraf ve gerekli belgeler(Ehliyet fotokopi vb.) ile servise çekiyorsun motoru, sen yada servis bir sigorta eksperi ayarlar, dosya açılır, servisler sever bu işi bir de kusur karşı da ise tüm hasar gören parçaları çizik vb. dahil değiştirir abartılı işçilik yazar nasıl olsa sigorta ödeyecek diye, suzuki fiyatları burada devreye girer ve karşı taraf bin pişman olur, bu arada kusur oranını da belirler, tutanak siz tuttu iseniz itirazı sigorta şirketine polis tuttu ise mahkemeye yapmalısınız, siz kusursuz iseniz sonrasında tamiri beklersiniz.
Değer kaybı için de ayrıca yargı yoluna gitmelisiniz.
-
16 Ağustos 2016, 12:53
#5218
Aklımda dl650, versys, tenere ve Tiger 800 xr var. Muhtemelen tercihimi tenereden yana kullanicam. Kullanma fırsatını sadece tenere de ve dl650 de buldum. Tamamen motosikletten ne bekledigimiz ile ilgili bir durum. Parça ve servis fiyatlarının uygunluğu,yakıt tüketimi ve 2. El piyasasının hareketliliği benim için ağır bastı. Söylendiği kadar titreşim de rahatsız edici boyutta değildi. En güzeli birebir test ederek alım yapmaktır yoksa aynı motosiklet icin milyon tane farkli yorum yapılıyor.
-
16 Ağustos 2016, 16:34
#5219
bu tam cahil işi. motor yatırılırmı hiç zincir yağlayacağım diye. ya orta sehpa taktıracaksın ya ayaklık alacaksın yada yada sağ ayaklık yanına motorla zemin arasına demir çubuk koyup arka tekeri hafif boşa çıkaracaksın. 2 kişi ile çok rahat zincir temizlenir ve yağlanır.
sspspss adlı üyeden alıntı
http://www.motogezilerim.blogspot.com
-
16 Ağustos 2016, 16:54
#5220
sspspss adlı üyeden alıntı
Tam 1 geri zekalı hatta geri olacak kadar zeka bile yok..
Beyinsiz.
Madem müsait yerin yok bırak dönünce yağla motoru yana yatırmak ne demek..?
Zannediyorlar ki 300-500 km gittik yağlamayınca kopacak..
Hiç bir şey olmaz.
Aptalca olmuş..
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:51 ----------
trustwm adlı üyeden alıntı
merhaba
inazumadan sonra üst cc olarak geçmeyi düşündüğünüz modeller nelerdir ? 10 bin km kullandıktan sonra uzun yolda biraz daha konforlu seyahat edebileceğim bir motor arayışındayım. muhtemelen önümüzdeki sene ocak şubat gibi değiştireceğim. alternatiflere (enduro ve dik oturuşa sahip sport touringler) baktığımda nc750x, v-strom dl650 ve yamaha'nın yeni çıkardığı tracer 700 modelleri var kafamda. tracer'i fiyat politikasından dolayı pek cazip bulmadım, diğerleriyle aynı evet ama mt-07 çıkış fiyatı gibi bunun da uygun olacağını düşünmüştüm. vergi avantajına da bakınca v-strom çok mantıklı gelmeye başladı. yaptığım kilometrenin yüzde 70'i şehir içi, diğeri şehir dışı olmuştur. sizce v-strom'a geçiş şehir içinde kullanımda çok zorlar mı ? özellikle inazuma kullananların düşüncelerini merak ettiğimden soruyorum. o yüzden ayrı bir başlık açmadım.
Inazumadan sonra MT7 ye geçtim. Gayet doğru bir tercih yapmışım. Inazumadan daha çevik, küçük, kıvrak ve hafif..
Vergisine takılıyorsan 2014 model MT7 lere bakarsan 1-3 grubundan seneye düşecek %50 gibi avantaj olacak.
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)