Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Suzuki Inazuma Gw 250/ Inazuma F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #5061
    Jeridan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki SV650A
    Alıntı mesut hoca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selam arkadaşlar,motorumun yağını kendim değiştirmeyi düşünüyorum,hangi motor yağını önerirsiniz ? ,ben 4T 10w 40 castrol veya 4T 10w 40 perol ofisi yağını kullanmayı düşünüyorum, ve kitapçıktaki gibi 5000 km dolduğunda bu işlemi yapacağım ,ilgilenirseniz sevinirim,
    Mesut Hocam selamlar. Ben 5000 bakımını geçtiğimiz hafta sonu yaptım. Madem servise para vermeyeceksiniz o halde bana sorarsanız yağa para verin. Hayaletfilo Motul 5100 10w40 kullanmış. Fiyatı makul sayılabilecek düzeyde orta devirlerde kullanım için ideal bir yarı sentetik yağ seçimidir. Fiyat performans açısından tavsiye ederim.

    Ben Motul 7100 kullandım. Seçimimde etken hem yağın tam sentetik olması hem de ester teknolojisine sahip olmasıydı. Ester teknolojisini çok kabaca tarif edecek olursak yağın kimyasal bileşenleri çok yüksek ve çok düşük sıcaklıklarda dahi stabil bir şekilde hizmet görmesini sağlıyor. Bu yarış motorlarında kullandığı 300v factory line ürününde de kullanılan bir teknoloji. Bir de bu yağın rengi kırmızı. Kırmızıya zaafım var =)

    Benim tavsiyem biraz fazla para verip en azından 5100 yada biraz daha bütçe ile 7100 kullanmanız yönündedir.

    Yetkili servisin kullandığı (ne olduğunu bilmediğim) yağa göre farklılıkları. Vites geçişleri çok daha yumuşak. Özellikle motor soğukken çalışmasındaki ufak tefek metalik sesler tamamen kesildi. Üst devirlere çok daha rahat ve stabil çıkıyor. (Uzun vadede sağlıklı bir motor ömrü)

    Bizim bakım tablomuzda 5000 de yağ filtresi değişmiyor. Ancak ben değiştirdim. Sebebi benim geri kafalı olmam. Servis kitapçığı aksini söylese de ben yağı değiştirirken içinde özelliğini yitirmiş eski yağ kalıntıları olan bir filtreyi kullanmayı mantıklı bulmuyorum. Yetkili servisten gidip aldım , muadil parça kullanmayı onaylamıyorum. 45 TL de bunu ek masraf olarak görmek lazım.

    Motosikletimi enduro zannetmemden ötürü çok fazla tozlu topraklı yollarda da kullandım. Bu sebeple bakıma almışken hava filtresini de kontrol ettim. Oldukça temizdi değişim gerektirmediği için sadece temizleyip yerine taktım. Yalnız bizim motosikletlerimizde hava filtresine ulaşmak tam bir azap. Filtre kutusuna erişmek için depoyu sökmeniz gerekiyor. Depoyu sökmek içinse sağ ve sol üç parça , toplamda 6 parça yan granajı sökmelisiniz. Depo benzin bağlantısı garip bir klipsle ayrılıyor ve ayrıldığı anda depo musluğu boşta kaldığı için yakıt akmaya başlıyor. Bu yüzden işlemi motor tamamen soğukken yapmalısınız. Bir ikincisi mutlaka bu işlemi en az iki kişi yapmalı.

    Yağ ile ilgili son söyleyeceğim hangi markayı tercih ederseniz edin. Mutlak suretle ;
    API (American Petroleum Institute) standartı SG (2011 yılı standartıdır. 2010 yılında SN olarak devam eder) veya daha yüksek
    JASO (Japan Automobile Standards Organization) standartı MA (2006 yılında oluşturalan / MB olarak devam eder) yada daha yüksek bir yağ seçin.

    Bu standartlar yağ etiketi üzerinde bulunur.
    Yağın etiketi üzerinde "Energy Conserving" yada "Resource Conserving" yazan yağları kesinlikle kullanmayın.

    Motul 5100 ve 7100 bu standartları sağlayan iki yağdır.
    300V hepsinden iyidir ancak bir supersport kullanıyorsanız düşünmelisiniz. Bizimkilere fazla lüks kaçar.

    Castrol'ü arabamda kullanıyorum. Motosiklet için ürettiği zincir yağı dahil hiçbir yağını beğenmedim. Petrol Ofisi yağlarını hiç kullanmadım yorum yapamam. Ancak ben takıntılı adamım bana bakmayın. İsmi bilinen üreticisi güvenilir markalarda da belirttiğim standartlarda olan her yağı gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz.

    Son olarak bu motorda yağ değişimini daha önce yaptınız mı bilmiyorum.
    İşlem sırası şu şekilde.
    Motor soğukken yağ tapası açılır ve kirli yağ boşaltılır. (bu işlemi yağ daha iyi aksın diye motoru biraz ısıtıp öyle yapılmasını öngörenler de var. Ancak alüminyum bir blok sıcakken genleşme sebebi ile ben tek bir vidaya dahi dokunmam , dediğim gibi takıntılı adamım)

    Filtre değişimi yapacaksanız 09915-40620 kodlu filtre anahtarını yada muadilini kullanmanızı öneririm. Sanıyorum izeltaş firmasında muadili var. Piyasadaki zincirli yada kayışlı filtre anahtarları hem filtreyi çok çabuk yamultuyor hem de bizim egzoz çıkışlarımız alanı çok daralttığı için orjinal anahtarla çalışmak daha kolay.
    Bir ikinci uyarı filtre çıkarmaya yada takmaya çalışırken hemen bu bölümde filtrenin sağında bulunan oksijen sensörü kablolarına zarar vermemeye çok dikkat edin.

    İşlem tamamlandığında filtre değiştiyse yeni filtreyi takın. Her iki durum için de yağ tapasını takın. Sonra 2100 ml yağ ekleyin. Sonrasında motoru çalıştırıp rolantide birkaç dakika çalıştırın. Kapatın. Yağın iyice süzülmesini bekleyin. Motorun sağ tarafındaki yağ seviye alanında F / E değerleri arasında F değerine gelene kadar az az yağ ekleyin.Her defasında az miktarda ekleyip kartere süzülmesi için bir dakika kadar bekleyin.
    F değerini aşmamaya çok dikkat edin.

    Eğer bunları biliyorsanız da belki bilmeyen bir arkadaşımıza faydası olur. Şimdiden bakımınız hayırlı olsun iyi günlerde sürün.
    Benim yine çenem düştü konuyu tamamlıyorum =)

    Bakım işinde şimdiden kolay gelsin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:20 ----------



    Kirli yağın durumu.


    Bakım gününden bir kare



    Motul 7100 kırmızısı


    Görünürlüğü artırmak için arka çanta ve paçalık üzerine 3M reflektör kesip uyguladım.



    İrfan'dan gelen çanta demirleri de takıldı


    mesut hoca, abeciMotoru, fazilk ve 3 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #5062
    mesut hoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2012
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Yamaha XT660 r-honda CBF - SUZUKİ GW 250 İNazuma
    Alıntı Jeridan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mesut Hocam selamlar. Ben 5000 bakımını geçtiğimiz hafta sonu yaptım. Madem servise para vermeyeceksiniz o halde bana sorarsanız yağa para verin. Hayaletfilo Motul 5100 10w40 kullanmış. Fiyatı makul sayılabilecek düzeyde orta devirlerde kullanım için ideal bir yarı sentetik yağ seçimidir. Fiyat performans açısından tavsiye ederim.

    Ben Motul 7100 kullandım. Seçimimde etken hem yağın tam sentetik olması hem de ester teknolojisine sahip olmasıydı. Ester teknolojisini çok kabaca tarif edecek olursak yağın kimyasal bileşenleri çok yüksek ve çok düşük sıcaklıklarda dahi stabil bir şekilde hizmet görmesini sağlıyor. Bu yarış motorlarında kullandığı 300v factory line ürününde de kullanılan bir teknoloji. Bir de bu yağın rengi kırmızı. Kırmızıya zaafım var =)

    Benim tavsiyem biraz fazla para verip en azından 5100 yada biraz daha bütçe ile 7100 kullanmanız yönündedir.

    Yetkili servisin kullandığı (ne olduğunu bilmediğim) yağa göre farklılıkları. Vites geçişleri çok daha yumuşak. Özellikle motor soğukken çalışmasındaki ufak tefek metalik sesler tamamen kesildi. Üst devirlere çok daha rahat ve stabil çıkıyor. (Uzun vadede sağlıklı bir motor ömrü)

    Bizim bakım tablomuzda 5000 de yağ filtresi değişmiyor. Ancak ben değiştirdim. Sebebi benim geri kafalı olmam. Servis kitapçığı aksini söylese de ben yağı değiştirirken içinde özelliğini yitirmiş eski yağ kalıntıları olan bir filtreyi kullanmayı mantıklı bulmuyorum. Yetkili servisten gidip aldım , muadil parça kullanmayı onaylamıyorum. 45 TL de bunu ek masraf olarak görmek lazım.

    Motosikletimi enduro zannetmemden ötürü çok fazla tozlu topraklı yollarda da kullandım. Bu sebeple bakıma almışken hava filtresini de kontrol ettim. Oldukça temizdi değişim gerektirmediği için sadece temizleyip yerine taktım. Yalnız bizim motosikletlerimizde hava filtresine ulaşmak tam bir azap. Filtre kutusuna erişmek için depoyu sökmeniz gerekiyor. Depoyu sökmek içinse sağ ve sol üç parça , toplamda 6 parça yan granajı sökmelisiniz. Depo benzin bağlantısı garip bir klipsle ayrılıyor ve ayrıldığı anda depo musluğu boşta kaldığı için yakıt akmaya başlıyor. Bu yüzden işlemi motor tamamen soğukken yapmalısınız. Bir ikincisi mutlaka bu işlemi en az iki kişi yapmalı.

    Yağ ile ilgili son söyleyeceğim hangi markayı tercih ederseniz edin. Mutlak suretle ;
    API (American Petroleum Institute) standartı SG (2011 yılı standartıdır. 2010 yılında SN olarak devam eder) veya daha yüksek
    JASO (Japan Automobile Standards Organization) standartı MA (2006 yılında oluşturalan / MB olarak devam eder) yada daha yüksek bir yağ seçin.

    Bu standartlar yağ etiketi üzerinde bulunur.
    Yağın etiketi üzerinde "Energy Conserving" yada "Resource Conserving" yazan yağları kesinlikle kullanmayın.

    Motul 5100 ve 7100 bu standartları sağlayan iki yağdır.
    300V hepsinden iyidir ancak bir supersport kullanıyorsanız düşünmelisiniz. Bizimkilere fazla lüks kaçar.

    Castrol'ü arabamda kullanıyorum. Motosiklet için ürettiği zincir yağı dahil hiçbir yağını beğenmedim. Petrol Ofisi yağlarını hiç kullanmadım yorum yapamam. Ancak ben takıntılı adamım bana bakmayın. İsmi bilinen üreticisi güvenilir markalarda da belirttiğim standartlarda olan her yağı gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz.

    Son olarak bu motorda yağ değişimini daha önce yaptınız mı bilmiyorum.
    İşlem sırası şu şekilde.
    Motor soğukken yağ tapası açılır ve kirli yağ boşaltılır. (bu işlemi yağ daha iyi aksın diye motoru biraz ısıtıp öyle yapılmasını öngörenler de var. Ancak alüminyum bir blok sıcakken genleşme sebebi ile ben tek bir vidaya dahi dokunmam , dediğim gibi takıntılı adamım)

    Filtre değişimi yapacaksanız 09915-40620 kodlu filtre anahtarını yada muadilini kullanmanızı öneririm. Sanıyorum izeltaş firmasında muadili var. Piyasadaki zincirli yada kayışlı filtre anahtarları hem filtreyi çok çabuk yamultuyor hem de bizim egzoz çıkışlarımız alanı çok daralttığı için orjinal anahtarla çalışmak daha kolay.
    Bir ikinci uyarı filtre çıkarmaya yada takmaya çalışırken hemen bu bölümde filtrenin sağında bulunan oksijen sensörü kablolarına zarar vermemeye çok dikkat edin.

    İşlem tamamlandığında filtre değiştiyse yeni filtreyi takın. Her iki durum için de yağ tapasını takın. Sonra 2100 ml yağ ekleyin. Sonrasında motoru çalıştırıp rolantide birkaç dakika çalıştırın. Kapatın. Yağın iyice süzülmesini bekleyin. Motorun sağ tarafındaki yağ seviye alanında F / E değerleri arasında F değerine gelene kadar az az yağ ekleyin.Her defasında az miktarda ekleyip kartere süzülmesi için bir dakika kadar bekleyin.
    F değerini aşmamaya çok dikkat edin.

    Eğer bunları biliyorsanız da belki bilmeyen bir arkadaşımıza faydası olur. Şimdiden bakımınız hayırlı olsun iyi günlerde sürün.
    Benim yine çenem düştü konuyu tamamlıyorum =)

    Bakım işinde şimdiden kolay gelsin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:20 ----------



    Kirli yağın durumu.
    http://i.hizliresim.com/PkgDR6.jpg

    Bakım gününden bir kare

    http://i.hizliresim.com/g8B6NZ.jpg

    Motul 7100 kırmızısı
    http://i.hizliresim.com/o31VL7.jpg

    Görünürlüğü artırmak için arka çanta ve paçalık üzerine 3M reflektör kesip uyguladım.
    http://i.hizliresim.com/VabDZP.jpg
    http://i.hizliresim.com/v5qP0p.jpg

    İrfan'dan gelen çanta demirleri de takıldı
    http://i.hizliresim.com/1vXE9G.jpg
    http://i.hizliresim.com/LALDJb.jpg
    http://i.hizliresim.com/Zk03rk.jpg
    hakikatende çok titiz birisi olduğunuz anlatımınızdan çok belli oluyor,çalıştığım iş yerimde makina bakım işleride yapıyorum,sizin anlayacağınız elim iyi anahtar tutar,birde böyle yağlı ve pis işlerle uğraşmayı seviyorum,depoyu,grenajları daha önceleri temizlik olsun diye ve göremediğim yer kalmasın diye sökmüşlüğüm vardır, servisin bakıma götürdüğümde motoruma castrol 4 t motor yağı kullandığını gördüm,sadece bir usta gözüyle motorumu bir görsün diye gitmiştim,daha sonrada kendim değiştirmeyi düşündüm ve siz değerli iki teker sevdalılarının fikirlerini almayı düşündüm ,ilginiz için size çok teşekkür ederim,çok bilgilendim, dediğiniz gibi bu değerli bilgilerden diğer arkadaşlarımızda istifade edeceklerdir,eskişehirden selamlar...
    fazilk bunu beğendi.
    - HAYAT GEZİNCE GÜZEL -

  3. #5063
    abeciMotoru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Cb125E-SymWolf-Inazuma-XJ6 F
    Fotoğraflar çok süper dostlar
    özenli anlatımlar için teşekkürler.
    Motosikletimin üstü açık..
    https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber

  4. #5064

    Üyelik
    27 Ekim 2015
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Yamaha R25
    Çok mu yer kaplıyordu inazuma f ayrı sayfada olsaydı

  5. #5065
    astramastra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma F
    Alıntı Jeridan adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    ...Bakım işinde şimdiden kolay gelsin.[COLOR="Silver"]
    Açıklamalar için teşekkürler,
    Mekan Büyükşehir C mahallesine benziyor

  6. #5066
    hayaletfilo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2007
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    GW250 İNAZUMA YAMAHA YBR 125
    Jeridan bilgiler icin teşekkürler. Bende yağı kendim degistirmistim ve dediğin gibi yağ filtresini sökerken baya zorlandim çünkü dediğin gibi her filtre anahtarı olmuyor. Kelepçeli anahtarla soktum ama anahtar kırıldı takarken, bide egzosa zarar vermemek için baya uğraşıyorsun elin sığmıyor filen tam bir ızdırap oluyor.

    Bu orjinal anahtarı bulabileceğimiz bir site var mi bildiğiniz peki? Birdahaki sefere motul 7000 kullanacağım tavsiyen üzerine.

    Bu arada Bende aliexpresden komine soft çanta siparişi vereceğim bakalim nasıl olacak. Birde motorunuzu yikarken pasta cila veya boya koruyucu kullaniyormusunuz peki?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:57 ----------

    Alıntı jonvolkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konyada haftasonu 250 kmlik ilk şehirfışı turumuza çıkmış bulunuyorum. Foto yüklemeyi yeni öğreniyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:55 ----------

    [/COLOR]http://i.hizliresim.com/g8B2JN.jpg

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:09 ----------

    http://i.hizliresim.com/o31jDX.jpg
    Bu işi geliştireceğim inşallah. Motosiklete uzun yolda binmek daha bir keyifli imiş.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:57 ----------

    http://i.hizliresim.com/1vXgnb.jpg
    Süper gözüküyor motorunuz, Ankarayada beklerim buyrun gezi yapalim
    fazilk bunu beğendi.

  7. #5067
    fazilk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Suzuki GW250 İnazuma (2014-Beyaz)
    Alıntı hayaletfilo adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Bu arada Bende aliexpresden komine soft çanta siparişi vereceğim bakalim nasıl olacak.
    Sn.Hayaletfilo!
    Ben de soft yan çanta arayışındayım.
    Sipariş vereceğiniz soft çanta bağlantısını paylaşmanız mümkün mü?
    Teşekkür eder, kazasız sürüşler dilerim.
    İnsan paranın sahtesini yapar, para da insanın... B. FRANKLİN

  8. #5068
    hayaletfilo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2007
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    GW250 İNAZUMA YAMAHA YBR 125
    fazilk bunu beğendi.

  9. #5069
    fazilk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Suzuki GW250 İnazuma (2014-Beyaz)
    Sn.Hayaletfilo,
    Teşekkür ederim. Alternatiflerimin arasına ekleyeyim.
    Kazasız sürüşler..
    İnsan paranın sahtesini yapar, para da insanın... B. FRANKLİN

  10. #5070

    Üyelik
    26 Mart 2016
    Motorunuza mobil 1 0w40 denedinizmi?

  11. #5071

    Üyelik
    11 Nisan 2016
    arkadaşlar kolay gelsin,

    Ayna uzama aparatı için tavsiye foto var mı ?

  12. #5072
    hayaletfilo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2007
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    GW250 İNAZUMA YAMAHA YBR 125
    Alıntı resources adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorunuza mobil 1 0w40 denedinizmi?
    ben hiç denedim. Ybr de sürekli castrol veya ara ara ıpone kullanıyordum memnundum. Şuan Motul kullanıyorum.

  13. #5073
    loop - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2013
    Merhaba, sıklıkla sorulan lastik konusunda ben de ucundan bulaştım. Mevcut IRC'leri Bridgestone Battlax BT45 seti ile ön ve arkayı değiştirdim. Lastikler hala rodajda sayılır fakat pozitif yönde epey bir fark oldu.
    Daha iyi yol tutuşu hissetmekteyim.
    Lastikleri plasebo dan yapmış olabilirler, orası da ayrı tabi.

    İnazuma, lastik, bt45 keyword'leri ile arama yapan olur filan, buraya not düşeyim istedim.
    Saygılar, sevgiler.

  14. #5074
    bogusbill - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2014
    selam arkadaşlar. inazumam için az kullanılmış irc çıkma lastik arıyorum. elinde olan varsa ya da "orada vardır" diye bir yere yönlendirmek isteyen olursa bana ulaşabilirse sevinirim.

  15. #5075
    Jeridan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki SV650A
    Alıntı astramastra adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Açıklamalar için teşekkürler,
    Mekan Büyükşehir C mahallesine benziyor
    Üstüne bastın ayağını kaldır =)

    Alıntı hayaletfilo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu orjinal anahtarı bulabileceğimiz bir site var mi bildiğiniz peki? Birdahaki sefere motul 7000 kullanacağım tavsiyen üzerine.
    Hayaletfilo ben de elimdeki kayışlı filtre anahtarını kullanıyorum ama orjinal sökme anahtarı aklımda. Fiyatı yurt dışı sitelerde 20 25$ civarında.
    Tavsiyem aşağıdaki izeltaşın anahtarına bakmak. Ölçmeye zamanım olmadı ama ölçü tutuyorsa kesinlikle bu anahtardan edinmek lazım. Çocuk oyuncağı olur filtre sökümü.
    http://www.izeltas.com.tr/urunler/servis-alet-ve-ekipmanlari/06376-sac-yag-filtresi-sokecegi

    Alıntı resources adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorunuza mobil 1 0w40 denedinizmi?
    Sevgili resources. Bahsettiğin yağı kullanmadığım için birşey diyemem. Ancak bildiğim kadarı ile söyleyeyim.
    Genel olarak otomobiller için üretilen yağlar ile motosiklet için üretilen yağlarda temel bir farklılık vardır
    Bu da sizin motosikletiniz ıslak debriyaj kullandığı için (egzotik bir araç kullanmıyorsanız) yağın aynı zamanda şanzuman yağı olmasıdır. Otomobillerde bu iki yağ birbirinden ayrıdır.
    Bu açıdan yarı sentetik yada sentetik (bence mineral kesinlikle değil) ve mutlaka JASO MA ve üzeri (MA , MA2 , MB) standartında olan bir yağ kullanmalısınız. JASO MA standartında olmayan yağları ıslak debriyaj yapısında kesinlikle kullanmayın.
    0w40 / 10w40 / 20w50 gibi değerler yağın düşük ve yüksek sıkaklık değerlerinde akışkanlık ve yağlama etkisinin sürdürülebilirlik aralığını veren değerlerdir.
    Tavsiye ile değil mutlaka servis kitapçığındaki değerlere göre seçilmelidir. Her servis kitapçığında hangi sıcaklık aralığında hangi yağları tercih etmeniz gerektiği ile ilgili bir öneri tablosu vardır.
    Bu tabloya göre seçim yapmanızı tavsiye ederim.
    fazilk bunu beğendi.

  16. #5076
    fazilk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Suzuki GW250 İnazuma (2014-Beyaz)
    Merhaba arkadaşlar,
    "mt-atolye-teknik-servis" bölümünde paylaştığım bir konuyu, burada da paylaşmak istiyorum.
    Aynı durumla karşılaşabilecek forumdaşlarımız için faydalı olabileceği kanaatindeyim.

    İnazumamın marşına bastığımda zayıflamış aküden dolayı motosikletim çalışmadı.
    Vurdurarak çalıştırdım ancak kısa bir süre sonra motor teklemeye başladı, teklemeye devam ederek az sonra stop etti.
    Akümü tam şarj edip tekrar taktım, ancak yine (marş basmakta da zorlanarak) çalışmadığı gibi göstergenin sol üst kısmındaki yeşil "FI" lambası yandı.
    Ustalara sorunca, zayıf/ölmüş aküden dolayı bu durumun meydana geldiği, yeni bir akünün sorunu çözeceği belirtildi.
    Aldığım yeni aküyü bu sabah taktım, kontağı açınca "FI" lambası kısa süreliğine yandı ve hemen sonra söndü.
    Marşa bastım, İnazuma kükremeye;) başladı.

    Tavsiyem akü can çekişmeye başladığında, ölmesini beklemeden, yeni bir aküyle yola devam etmek en doğrusu galiba.

    Tüm forumdaşlarımıza kazasız sürüşler diliyorum.
    Saygılar...
    İnsan paranın sahtesini yapar, para da insanın... B. FRANKLİN

  17. #5077
    Jeridan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki SV650A
    Alıntı fazilk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar,
    "mt-atolye-teknik-servis" bölümünde paylaştığım bir konuyu, burada da paylaşmak istiyorum.
    Aynı durumla karşılaşabilecek forumdaşlarımız için faydalı olabileceği kanaatindeyim.

    İnazumamın marşına bastığımda zayıflamış aküden dolayı motosikletim çalışmadı.
    Vurdurarak çalıştırdım ancak kısa bir süre sonra motor teklemeye başladı, teklemeye devam ederek az sonra stop etti.
    Akümü tam şarj edip tekrar taktım, ancak yine (marş basmakta da zorlanarak) çalışmadığı gibi göstergenin sol üst kısmındaki yeşil "FI" lambası yandı.
    Ustalara sorunca, zayıf/ölmüş aküden dolayı bu durumun meydana geldiği, yeni bir akünün sorunu çözeceği belirtildi.
    Aldığım yeni aküyü bu sabah taktım, kontağı açınca "FI" lambası kısa süreliğine yandı ve hemen sonra söndü.
    Marşa bastım, İnazuma kükremeye;) başladı.

    Tavsiyem akü can çekişmeye başladığında, ölmesini beklemeden, yeni bir aküyle yola devam etmek en doğrusu galiba.

    Tüm forumdaşlarımıza kazasız sürüşler diliyorum.
    Saygılar...
    Selamlar Fazilk ;
    Çok geçmiş olsun neyse ki akü değişimiyle herşey normale dönmüş. Inazuma çok iyi kalitede üretilmiş bir motor.
    Ancak yine gevezelik edip genel bilgi ekleyeyim kafamızda bir soru kalmaması açısından , usb çıkışı , alarm , takip cihazı gibi bir cihaz bağlı ise motor kapalıyken çektiği akımı kontrol etmekte fayda var. Çünkü alarm , takip cihazı gibi aksesuarlar kontak dışından bağlandığı için motor kapalıyken bile sürekli akım çekeceklerdir.

    Bunun dışında şarj sistemimizi de motor çalışırken ölçmek / ölçtürmek sağlıklı çalıştığından emin olmamız için önemli. Bizim makinenin 5000 devirde çalışırken akünün artı ve eksi kutbu arasında 14.0 – 15.5 V arasında bir şarj değeri olmalı. Öyleyse şarj sisteminiz sağlıklı çalışıyordur. Düşük yada yüksek ise yeni akünün ömrü uzun olmayacaktır.
    Bu iki unsur stabilse yeni akünüzün verimi çok daha uzun olacaktır.

    Bir ek bilgi "FI" lambası motorumuzda kontrol aşamalarından birinde sorun olduğunu gösterir. Yani bu örnekten hareketle FI lambası yanıyor diye kesin akü bitik demek değildir. Burada servis tespiti yaparken mutlaka başka göstergelere de bakmıştır. Servis eğer motoru arıza tespit sistemine bağlarsa orada hata kodu okuduğunda direkt olarak arızalı bölümü tespit eder. FI görüp aküde sorun yoksa direkt akü almayın diye ekliyorum bunu.
    Örnek olarak buradan okunan P0480 kodu radyatör fanı rölesinden sinyal alınamadığını gösterirken C44 hatası oksijen sensörü hatasını gösterir.
    Tekrar geçmiş olsun.
    fazilk bunu beğendi.

  18. #5078
    fazilk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Suzuki GW250 İnazuma (2014-Beyaz)
    Alıntı Jeridan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar Fazilk ;
    Çok geçmiş olsun neyse ki akü değişimiyle herşey normale dönmüş. Inazuma çok iyi kalitede üretilmiş bir motor.
    Ancak yine gevezelik edip genel bilgi ekleyeyim kafamızda bir soru kalmaması açısından , usb çıkışı , alarm , takip cihazı gibi bir cihaz bağlı ise motor kapalıyken çektiği akımı kontrol etmekte fayda var. Çünkü alarm , takip cihazı gibi aksesuarlar kontak dışından bağlandığı için motor kapalıyken bile sürekli akım çekeceklerdir.

    Bunun dışında şarj sistemimizi de motor çalışırken ölçmek / ölçtürmek sağlıklı çalıştığından emin olmamız için önemli. Bizim makinenin 5000 devirde çalışırken akünün artı ve eksi kutbu arasında 14.0 – 15.5 V arasında bir şarj değeri olmalı. Öyleyse şarj sisteminiz sağlıklı çalışıyordur. Düşük yada yüksek ise yeni akünün ömrü uzun olmayacaktır.
    Bu iki unsur stabilse yeni akünüzün verimi çok daha uzun olacaktır.

    Bir ek bilgi "FI" lambası motorumuzda kontrol aşamalarından birinde sorun olduğunu gösterir. Yani bu örnekten hareketle FI lambası yanıyor diye kesin akü bitik demek değildir. Burada servis tespiti yaparken mutlaka başka göstergelere de bakmıştır. Servis eğer motoru arıza tespit sistemine bağlarsa orada hata kodu okuduğunda direkt olarak arızalı bölümü tespit eder. FI görüp aküde sorun yoksa direkt akü almayın diye ekliyorum bunu.
    Örnek olarak buradan okunan P0480 kodu radyatör fanı rölesinden sinyal alınamadığını gösterirken C44 hatası oksijen sensörü hatasını gösterir.
    Tekrar geçmiş olsun.
    Yine döktürmüşsünüz Sn.Jeridan
    Açıklamalar ve ek bilgiler için çok teşekkür ediyorum.
    Katılımlarınızın artarak devamını diliyoruz
    Saygılar...
    İnsan paranın sahtesini yapar, para da insanın... B. FRANKLİN

  19. #5079
    hayaletfilo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2007
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    GW250 İNAZUMA YAMAHA YBR 125
    Jeridan bu anahtarı kullanmak için lokma anahtarı kullanmak gerekli demi

  20. #5080

    Üyelik
    20 Temmuz 2015
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    honda ace 200 ns ınazuma
    Herkeze iyi forumlar pazartesi günü inazumami satıp bu gün xj6 mı aldım hayırlı sı olsun hava çok yağışlı olması sebebiyle iş yerimin deposuna koydum sürmeye fırsat olmadı tekerimiz düz bassın Rabbim kazasız sürüşler nasip etsin
    afatsum bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)