Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Suzuki Inazuma Gw 250/ Inazuma F Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #4641

    Üyelik
    13 Haziran 2014
    Motosikleti
    MT-07
    Kesinlikle balans topcase nin 50 km de bu titreşimi yapması mümkün değil


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #4642
    arslan26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2013
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Honda NC700XA
    Alıntı Mirkuza adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesinlikle balans topcase nin 50 km de bu titreşimi yapması mümkün değil
    Bende balanstan suphelenmeye basladim fakat balans varsa gidonda titresim yapmazmi?

    Birde balans ayarinin bozulmasi neden olabilir?

  3. #4643
    85mm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    '17 Yamaha Tracer 900
    Alıntı Mirkuza adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesinlikle balans topcase nin 50 km de bu titreşimi yapması mümkün değil
    "Kesinlikle" balans değil. Balans sadece bir etkendir. "Mümkün değil" diyerek çok emin konuşmuşsunuz ama zaten topcase 40-60 km/h aralığında yaptırıyor bu titremeyi en çok. 40 altı ve 60 üstü hızlarda kesiyor. Hala devam ediyorsa ilk neden amortisör ayarı yumuşaktır. Topcase'in içindeki yük artı rüzgarın topcase'de tıkanıp direnç oluşturması sebebiyle arkaya yük biner, gidon tarafı hafifler. Bu da gidonda titremeye yol açar, daha büyüğü tank slapper denen hadise gerçekleşir. Bu yüzden arka amortisörü 1-2 klik sertleştirirsiniz ki gidon tarafı hafiflemesin. İkinci nedeni tekerin balansının bozulmasıdır. Bu da titremede ve yalpalamada etkendir.


    Alıntı arslan26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende balanstan suphelenmeye basladim fakat balans varsa gidonda titresim yapmazmi?

    Birde balans ayarinin bozulmasi neden olabilir?
    Şüphelenin. Ancak öncesinde deneyin! Topcase'i takın, normal kullandığınız amortisör ayarında deneyin hangi süratte sorun var tespit edin. Amortisörü sertleştirin, aynı süratlerdeki tepkisini ölçün motorun. Hala varsa balanstan şüphelenmeye başlayabilirsiniz ancak bitmedi. Sonra topcase'i komple çıkarın bir de öyle deneyin. Muhtemelen tamamen geçecektir. Çünkü ne kadar amortisörü sıkılaştırsanız da topcase aerodinamiği tahmin edilemeyecek düzeyde bozan bir şey. Şayet bomboşken de hala kafa sallama yapıyorsa o zaman balansın bozulmasından diyebiliriz.

    Balansın bozulmasının birçok nedeni var. Başlıcası bozuk yollar. Nerede çukur var var, nerede tümsek hiç belli olmuyor ülkemizde. Hele bir de zaman zaman agresif sürüyor ve çukur tümsekten kaçmaz duruma geliyorsanız. Yanlış hava basıncı da bir etkendir. Kötü lastik de çok büyük bir etken. Lastik değiştirirken balans ayarı yapmadan takan yerler var, sizinkine de böyle yaptılarsa bu zaten baştan balans ayarınız yok demek. Liste uzar gider böyle.

  4. #4644
    arslan26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2013
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Honda NC700XA
    Alıntı 85mm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "Kesinlikle" balans değil. Balans sadece bir etkendir. "Mümkün değil" diyerek çok emin konuşmuşsunuz ama zaten topcase 40-60 km/h aralığında yaptırıyor bu titremeyi en çok. 40 altı ve 60 üstü hızlarda kesiyor. Hala devam ediyorsa ilk neden amortisör ayarı yumuşaktır. Topcase'in içindeki yük artı rüzgarın topcase'de tıkanıp direnç oluşturması sebebiyle arkaya yük biner, gidon tarafı hafifler. Bu da gidonda titremeye yol açar, daha büyüğü tank slapper denen hadise gerçekleşir. Bu yüzden arka amortisörü 1-2 klik sertleştirirsiniz ki gidon tarafı hafiflemesin. İkinci nedeni tekerin balansının bozulmasıdır. Bu da titremede ve yalpalamada etkendir.




    Şüphelenin. Ancak öncesinde deneyin! Topcase'i takın, normal kullandığınız amortisör ayarında deneyin hangi süratte sorun var tespit edin. Amortisörü sertleştirin, aynı süratlerdeki tepkisini ölçün motorun. Hala varsa balanstan şüphelenmeye başlayabilirsiniz ancak bitmedi. Sonra topcase'i komple çıkarın bir de öyle deneyin. Muhtemelen tamamen geçecektir. Çünkü ne kadar amortisörü sıkılaştırsanız da topcase aerodinamiği tahmin edilemeyecek düzeyde bozan bir şey. Şayet bomboşken de hala kafa sallama yapıyorsa o zaman balansın bozulmasından diyebiliriz.

    Balansın bozulmasının birçok nedeni var. Başlıcası bozuk yollar. Nerede çukur var var, nerede tümsek hiç belli olmuyor ülkemizde. Hele bir de zaman zaman agresif sürüyor ve çukur tümsekten kaçmaz duruma geliyorsanız. Yanlış hava basıncı da bir etkendir. Kötü lastik de çok büyük bir etken. Lastik değiştirirken balans ayarı yapmadan takan yerler var, sizinkine de böyle yaptılarsa bu zaten baştan balans ayarınız yok demek. Liste uzar gider böyle.
    Yazdiklarinizi bugun olmazsa yarin muhakkak denerim,
    Lastiklerim orjinal hic degismedi hava basinc kontrolu haricinde hic bir islemde yapmadim, ne olduysa topcase montajindan sonra oldu önceden kaskin cene acilirini acip kapardim iki elimi birakarak simdi ise zor..

  5. #4645

    Üyelik
    26 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Africa Twin DCT, Yamaha Vmax 1200, Versys x300
    bende de topcase var ve 57 km gibi wobbling e giriyor...çanta olması muhtemeldir..50 km de yapması mümkündür zira havada hiç rüzgar yokken bile 50 ile giderken 50 km hızla esen rüzgara maruz kalıyorsunuz. hava çok hacimli birşey, şaşırtıcı etkiler yapabiliyor. ama sebep arkadaşların dediği gibi başka şeylerde olabilir...balans ta yapabilir ama balans için ya lastiği değiştirmiş yada janta bir darbe gelmiş olmalı. bunlar yoksa balans değildir. lastikler eskidiyse kesinlikle yapabilir. birde teker bilyaları aşındıysa buda yapabilir yalpayı. ben 57 km den 60 a kadar yalpayı yaşıyorum ve elimi bırakamıyorum ama zaten bırakmamda. zamanında gidonu tutarken oluşan yalpa sebebiyle büyük kaza geçirdim.ön amortisör yumuşaklık farkları da sebep olabilir ama yeni motorda bu olmamalı. arka amortisör ayarları kesinlikle yalpalatmaz zira adamlar o ayarı risk oluşturacak şekilde üretmezler. yani yumuşatmak sertleştirmek güvenli opsiyonlardır. gidon yalpalıyorsa zaten arka ayarın çokda bağlantısı olmaz diye düşünüyorum..öyle olsa arkayı sallar iz tutmazdı. 85mm nin de dediği gibi en kolayı önce çantasız denemek. ayrıca eğer önde camınız varsa o kesinlikle yapabilir...sonradan takılan nesneler ki buna çantalar da dahil aerodinamik olarak pekte test edilmiyorlar, iş görsün babında yapılıyorlar...givi kappa vb çantalar da olduğunu duymuştum hava testinin ama diğerlerini sanmıyorum. ayrıca montajın nasıl yapıldığıda önemli hafif bir açı bozukluğu yada motorun ana ekseninden sağa sola kayış bile makbul değil.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:54 ----------

    arkadaşlar, uzun yol yaptım (240 km) ve sürekli bastım..abarttım yani hemen hemen sürekli tam gaz..2.13 tl yaktı buda 4.72 gibi bir lt/100 e denk geliyor. kafam bozuldu ve filtreyi enazından temizlemeye karar verdim. resim paylaşmayı beceremiyorum...paylaşıyorum ama linkle oluyor. eğer çözebilirsem hava filtresi resimlerini ve metodolojisini bilmeyen arkadaşlar için buradan paylaşacağım.

  6. #4646
    arkroid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma GW250 2013
    Merhaba arkadaşlar,

    1 ay önce ben de inazuma işine bulaşmış bulunmaktayım

    Motorun herşeyinden çok memnun kaldım, artçıyla yolculuk yaparken bile sizi trafikte sıkıntıya sokmayan bir motor. tabi nasıl bir sürüş beklediğinize de bağlı bu.

    Öte yandan gidon sallama, tankslapper, gidon titreme, kafa sallama gibi adlandırılan problemden benim motorumda da vardı.
    Özellikle topcase varken aşırı hissettiriyordu kendini.

    İnternetten biraz araştırdım. Yukarıda bir arkaşın yazdığı gibi bunun birsürü sebebi olabilir diyor genelde insanlar.

    Ben de tamirciye götürdüm, furş takımının değişmesi gerekiyor dedi ve toplamda 300 TL gibi bir masraf çıkardı.

    Dolayısıyla lastiktendir, balanstandır diyen arkadaşlara kulak asmak daha çok işime geldi. Zaten üzernde 14000 KM de IRC lastikler vardı. Değiştirmek istiyordum bahanem oldu.

    Diablo rosso II taktırdım 850 liraya. Balans ayarını da yaptılar.

    Ve... Motordaki kafa sallama yok oldu. Yani bu problemi yaşayan arkadaşlar hiç olmadı ön tekere bir balans yaptırsınlar, eğer lastik değiştirmek istemiyorlarsa.

    Bir de benim bir sorum olacak arkadaşlar. Benim debriyaj komple kütüğüne ihtiyacım var. Antalyadaki Servis, Distribitörün maillere cevap vermediğini dolayısıyla parça temin edemeyeceğini söyledi.

    Ulaşabileceğim bir yer bilen var mı? Çıkma da olur.

    Teşekkürler.

  7. #4647

    Üyelik
    26 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Africa Twin DCT, Yamaha Vmax 1200, Versys x300
    14.000 de furs takımı bozulabiliyormuş demekki hemde suzukide ilginç. Teker bilyası tamamda furş bilyasının öyle periodik bakım süresinde deforme olması için çok bozuk yolda kullanılması gerek. Balansla hallolmuş olması sevindirici..debriyaj kütüğü çıkma zor. Sıfırına para isterler bence 7/8 gidona göre başka motordan uydurabilirsin..fren olsa zor olurdu ama debriyaj uyar. Ya da aliexpresten filan al. "Clutch lever" aradığın şey.

  8. #4648
    arslan26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2013
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Honda NC700XA
    Cevap yazan arkadaslara tek tek tesekkurler yazdiklarinizi dikkatle okuyorum hepsi birer fikir veriyor ne yapmam gerektigi hakkinda.. yarin musait bir zamanda deneme yapicam

    @aymer 19
    Yanlis hatirlamiyorsam Ankara ya giderken ölcüm yapmistim 4,67 lt yakmisti 100 km de

  9. #4649
    arkroid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma GW250 2013
    yok yok, furş takımında bir sıkıntı yokmuş işte. lastikleri değiştirdiğimde problem ortadan kalktı.

    ama dün akşam başka bir arkadaşın inazuma motoruna bindim ve benim gidonumun daha ağır olduğunu farkettim. acaba furş takımı ile mi alakalı?

  10. #4650

    Üyelik
    13 Haziran 2014
    Motosikleti
    MT-07
    50 km ile giderken topcase ön tekerde titreşime sebebp oluyorsa 100 ile giderken ön tererin havalanması lağzım ben balans yada jant eğriliği diyorum , arslan26 kardeş biran önce problemin ne oldugunu yazarmısın hatta topcaseyi söküp bir denermisin ? Ha birde motorun sehpada iken ön terer havada bir bak bakalım göbekten oynama varmı tererde

  11. #4651

    Üyelik
    22 Şubat 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Suzuki Gw250
    DebriyaJ kütüğünden kastıniz nedir ?
    Komple sol manet ve bölgesi mi ?

    Titreme de sıkıntı yaşayan @arkroid ,ben de anyalya da yaşıyorum ben de merak ettim birgün buluşup test etmek isterim, bu arada ısminizi bulamadım ondan antalyali inazumaci abi dedim. Ben de antalyaliyim motorum beyaz belki denk gelmisizdir.

  12. #4652
    arslan26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2013
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Honda NC700XA
    Arkadaslar cantayi sokerek az once deneme yaptim motor ilk günkü gibi ☺ ellerimi gidondan cekince motor ip gibi gidiyor, Sorun sıkıntı %100 TOPCASE

    isteyen olursa yarin cantali ve cantasiz video cekip paylasabilirim

    Yarin @85mm arkadasin dedigi arka amortisor ayarini deneyecegim sonucu tekrar yazarim

  13. #4653

    Üyelik
    26 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Africa Twin DCT, Yamaha Vmax 1200, Versys x300
    Mirkuza öyle düşünme, yani hava nın bayrağa farklı hızlarda farklı dalgalanma verdiğini gözönünde bulundurmalıyız. Balansın yaptığı gibi havanın verdiği bu dalgalanmada hızla artan birşey değil bir hıza kadar sağ sol nerden akacağınnı karıştıran hava hızın artmasıyla tekrar aktığı yönü sabitleyebiliyor...bayrak rüzgar iyice hızlanınca düze yaklaşıyor mesela dalgalanamıyor...

  14. #4654
    Hakan VB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2015
    Şehir
    Bandırma
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma 250 F
    Merhabalar;
    Temmuz 2015 tarihinde Suzuki Inazuma F (2015) ile bende aranıza katıldım. Bu motoru seçmemde bu sitede ve sayfada yazan kişilerin çok büyük bir yeri vardır, teşekkür ederim faydalandığım her bir kişiden. Inazuma F modeli ilk başta aklımdan geçmiyordu. Honda Cbr 250R ile Yamaha R25 arasında gidip gelirken F kasa modeli görüp (Mavi-Beyaz) ve biraz araştırınca almaya karar verdim. Tabi karar vermekle bitmiyormuş sonradan öğrendim. Türkiye'deki Suzuki bayiilerinin tok satıcılığı mı vurdum duymazlığı mı yada bilmediğimiz bir sebepten dolayı çift renk bulamadım, hatta bir ara tamam siyah olsun dediğim zaman F kasanın kalmadığını ve zaman geleceğini bilmediklerini söylediler. Yaşadığım yer Bandırma/Balıkesir Marmara-Ege ve Ankara'daki bayiileri ile defalarca telefonda görüşmeler yapa yapa Balıkesir'deki bayisinden kalan son F modelini teslim aldım.
    Motosiklet deneyimimi baştan yazayım ki hatalarım olursa hoş görülsün. 15 yıla yakın bir süredir otomobil kullanıyorum. Motosikletle ile tanışmam 2010 yılında başladı. 2000km kadar Honda Cbf 150 ile ve bu yaz 1500km kadar Yamaha Crypton 110 bir birlikteliğim oldu. Km bazında az gözükse de kendimi aklı başında sürücülerden saydığım için çok şükür kötü bir deneyimim olmadı. Tamir-Bakım konularda ne yazık ki bilgim çok kısıtlı, bir çok şeyi bu sayfalardan öğreniyorum, uyguluyorum. Tekrar motosiklete dönersek. Bayide vitrinde görüp yanına vardığımda dedikleri gibi fotoğraflardan çok daha iri, gösterişli duruyor. Hatta bir ara ben bunu kullanabilir miyim emin misin gibi sorular sormadım değil (son kullandığım Yamaha Crypton dan sonra Bu motoru seçme sebeplerim ağırlıklı olarak bu formlarda yazan kullanıcıların yazdıkları-bir iki video. Motosikleti kullandıkça (şuan 2500km) Daha önce yazıldığı gibi konfor - uzun yolda (en azından 300-500km) mesafelerde ne kendimi nede motosikleti üzmeyecek kadar güçlü, çift silindir oluşu, kaliteli malzeme işçiliği başta gelen maddelerdi. Olumsuz olarak görülen; motosikletin ağırlığı ve buna bağlı son hız, ivmelenme, üzerinde gelen lastikler, yakıt tüketimi geliyordu. Kısa bu konulara aynı sınıftaki diğer motosikletlerle kıyaslama imkanım olmadan değinecek olursam;
    Rodaj süresince performansı hakkında bir kanıya varamamıştım. Rodajı kitabına uygun bir şekilde yapmak hakikaten azim işi.
    1.vites 25km/h 2--40 3--51 4--58 5--66 6--75km/h ile ilk 800km geride bıraktım. 800-1600km arasını da 8000 dd geçmeden itina ile bitirdim.
    Şuan için hiç zorlanmadan 135km/h orta şiddetli rüzgara çıkabiliyorum. Bu arada boy 1.73cm Kilo 73kg
    135-145 arası ise isteksiz değilde güç/ağırlık muhabbetinden dolayı sindire sindire çıkıyor.Gerçi bu aralığı her denememde şiddetli rüzgar vardı. Yapabildiğim max.hız 150 uzun bir süre 149km/h takılı kaldı geçemeyecek sandım bir ara Yaşadığım şehir yokuşlarla çevrili, rampalarda bayılma elden ayaktan düşme olmadı şimdiye kadar. İvmelenme için ise bu motosikleti Yamaha R25 ya da Kawasaki 250 ile bir olmayacağını bilerek alıyorsanız sizi üzmeyecek bir tatlılıkta.
    Sele konforu süspansiyon gelirsek şehirde ki bütün çukurları test etme şansım oldu için gayet memnunum yapabildiğim uzun yolculuklarda titreşim sağ el-gidonda bir karıncalanma hissediyordum 1000km bakımından sonra hemen hemen yok oldu. Eldivenden de kaynaklanıyor olabilir aynı karıncalanma 105km/h geçince arka fren pedalında da var ve devam ediyor. Zamanla geçer yada bir iki vidayı sıkmam lazım mı ileride göreceğim. Seyahat için uygun hız bana göre 125km/h civarı.. 135km/h sonra ister istemez hem karıncalanma hem motorun limitlerine yaklaştığınızı hissediyorsunuz. Rüzgar konusuna gelince bacaklarım ve gövdemin hiç bir şekilde rüzgar almadığını söyleyeyim.
    Beğenilmeyen konularda bahsedecek olursam;
    Tipi; Alırken zorla aldırmıyorsanız tipi hakkında kimsenin lafına kulak asmayın. Yok ön çamurluğu, yok stop lambası.. Geçin bunları. Aldığım günden beri trafik ışıkları, şehir merkezinde park ettiğiniz zaman yanınıza gelenlerin ilk sorduğu soru kaçlık bu ? 2.'si malum kaç lira
    Lastikler; en çekindiğim nokta burası idi. irc kötü, ıslak zeminde kayar, toprakta kaçar vs. Bu konuda objektif olamıyorum. Artık ne kadar okuduysam sayfaları, su birikintisi gördüğüm an gözümün önüne yazılar geliyor Kuru zeminde (asfalt) ve lastikler biraz ısınınca herhangi bir yamuğunu görmedim. İş yerime varmak için her gün 650 m stabilize yolda ve ıslak yolda ise kesinlikle lastiklere güvenmeyin, kısaca lastiğe pek güvenmeyin ama en azından da bir yazı geçirin derim (maddi durumunuzu bilmeden yazıyorum)
    Ağırlık konusuna gelirsek; ağır hakikaten ağır. özellikle dur-kalk da manevra etmek güç (tabi benim ebatlarım için konuşuyorum.) 2 hafta şiddetli rüzgarda saat 80-90km ile yol aldığım günlerde bi 25 hatta 50kg olsa demedim de değil. Alışmamıza bağlı her şey.
    Arka-Ön fren.. Dikkatli kullanıcı frene pek ihtiyaç duymaz her şeyi kafasında önceden planlar ona göre gazı kontrol eder kafasında biriyim. Bunun dışında arka fren lastiklerle alakalı da olabilir zaman zaman kayma eğilimi gösteriyor yalan değil. Ön fren ise kim ne derse desin gayet güzel. Hatta sadece ön fren kullanabiliyorum diyebilirim çoğu zaman.
    Yakıt konusuna gelirsek: Alırken amacım 3 tam depo ile 1000 km idi. Kabaca 4lt/100 km. Kullananların çoğu bu değere ulaşamadıklarını yazmış.Şuan benim için makul seviyelerde (min.3,2 -- max.4,1 l/100) hatta aşağıda verdiğim sitede yakıt sarfiyatımı düzenli olarak tutmaya çalışıyorum.
    Hoşuma gitmeyen bir diğer konu ise bagaj.. Hakikaten az bir yer yapar yapmadık demeyelim diye. Yok yapmadıkları gibi selenin çıkartıp takılması sıkıntı veriyor. Aynalar.. Yeterli değil daha iyi olabilirdi.
    Umarım almak isteyenlere tıpkı sizlerin bana yardımcı olduğunuz gibi yardımcı olacak bir şeyler yazabilmişimdir. Selametle.

    https://www.spritmonitor.de/en/detail/708444.html

    Bir başka yararlı site;

    http://www.gearingcommander.com/
    mesut hoca, TR_96, fazilk ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  15. #4655

    Üyelik
    26 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Africa Twin DCT, Yamaha Vmax 1200, Versys x300
    Çok güzel yazmışsınız elinize sağlık...bir tespitimi ileteyim bu arada...9700 devirde titreşim var sonrasında azalıyor..öncesinde hemen hiç yok...motor güzel motor, ben hep aynı start almasına hasta oluyorum..pilli oyuncak gibi..basıyosun ve tek ateşlemeyi bile kaçırmadan hep aynı rölantide tın tın...kalite belli ediyor kendini...adamlar cidden bu motoru 200 binlik yapmışlar...güle güle jullanın...

  16. #4656
    fazilk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Suzuki GW250 İnazuma (2014-Beyaz)
    Alıntı Hakan VB adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar;
    Temmuz 2015 tarihinde Suzuki Inazuma F (2015) ile bende aranıza katıldım. Bu motoru seçmemde bu sitede ve sayfada yazan kişilerin çok büyük bir yeri vardır, teşekkür ederim faydalandığım her bir kişiden. Inazuma F modeli ilk başta aklımdan geçmiyordu. Honda Cbr 250R ile Yamaha R25 arasında gidip gelirken F kasa modeli görüp (Mavi-Beyaz) ve biraz araştırınca almaya karar verdim. Tabi karar vermekle bitmiyormuş sonradan öğrendim. Türkiye'deki Suzuki bayiilerinin tok satıcılığı mı vurdum duymazlığı mı yada bilmediğimiz bir sebepten dolayı çift renk bulamadım, hatta bir ara tamam siyah olsun dediğim zaman F kasanın kalmadığını ve zaman geleceğini bilmediklerini söylediler. Yaşadığım yer Bandırma/Balıkesir Marmara-Ege ve Ankara'daki bayiileri ile defalarca telefonda görüşmeler yapa yapa Balıkesir'deki bayisinden kalan son F modelini teslim aldım.
    Motosiklet deneyimimi baştan yazayım ki hatalarım olursa hoş görülsün. 15 yıla yakın bir süredir otomobil kullanıyorum. Motosikletle ile tanışmam 2010 yılında başladı. 2000km kadar Honda Cbf 150 ile ve bu yaz 1500km kadar Yamaha Crypton 110 bir birlikteliğim oldu. Km bazında az gözükse de kendimi aklı başında sürücülerden saydığım için çok şükür kötü bir deneyimim olmadı. Tamir-Bakım konularda ne yazık ki bilgim çok kısıtlı, bir çok şeyi bu sayfalardan öğreniyorum, uyguluyorum. Tekrar motosiklete dönersek. Bayide vitrinde görüp yanına vardığımda dedikleri gibi fotoğraflardan çok daha iri, gösterişli duruyor. Hatta bir ara ben bunu kullanabilir miyim emin misin gibi sorular sormadım değil (son kullandığım Yamaha Crypton dan sonra Bu motoru seçme sebeplerim ağırlıklı olarak bu formlarda yazan kullanıcıların yazdıkları-bir iki video. Motosikleti kullandıkça (şuan 2500km) Daha önce yazıldığı gibi konfor - uzun yolda (en azından 300-500km) mesafelerde ne kendimi nede motosikleti üzmeyecek kadar güçlü, çift silindir oluşu, kaliteli malzeme işçiliği başta gelen maddelerdi. Olumsuz olarak görülen; motosikletin ağırlığı ve buna bağlı son hız, ivmelenme, üzerinde gelen lastikler, yakıt tüketimi geliyordu. Kısa bu konulara aynı sınıftaki diğer motosikletlerle kıyaslama imkanım olmadan değinecek olursam;
    Rodaj süresince performansı hakkında bir kanıya varamamıştım. Rodajı kitabına uygun bir şekilde yapmak hakikaten azim işi.
    1.vites 25km/h 2--40 3--51 4--58 5--66 6--75km/h ile ilk 800km geride bıraktım. 800-1600km arasını da 8000 dd geçmeden itina ile bitirdim.
    Şuan için hiç zorlanmadan 135km/h orta şiddetli rüzgara çıkabiliyorum. Bu arada boy 1.73cm Kilo 73kg
    135-145 arası ise isteksiz değilde güç/ağırlık muhabbetinden dolayı sindire sindire çıkıyor.Gerçi bu aralığı her denememde şiddetli rüzgar vardı. Yapabildiğim max.hız 150 uzun bir süre 149km/h takılı kaldı geçemeyecek sandım bir ara Yaşadığım şehir yokuşlarla çevrili, rampalarda bayılma elden ayaktan düşme olmadı şimdiye kadar. İvmelenme için ise bu motosikleti Yamaha R25 ya da Kawasaki 250 ile bir olmayacağını bilerek alıyorsanız sizi üzmeyecek bir tatlılıkta.
    Sele konforu süspansiyon gelirsek şehirde ki bütün çukurları test etme şansım oldu için gayet memnunum yapabildiğim uzun yolculuklarda titreşim sağ el-gidonda bir karıncalanma hissediyordum 1000km bakımından sonra hemen hemen yok oldu. Eldivenden de kaynaklanıyor olabilir aynı karıncalanma 105km/h geçince arka fren pedalında da var ve devam ediyor. Zamanla geçer yada bir iki vidayı sıkmam lazım mı ileride göreceğim. Seyahat için uygun hız bana göre 125km/h civarı.. 135km/h sonra ister istemez hem karıncalanma hem motorun limitlerine yaklaştığınızı hissediyorsunuz. Rüzgar konusuna gelince bacaklarım ve gövdemin hiç bir şekilde rüzgar almadığını söyleyeyim.
    Beğenilmeyen konularda bahsedecek olursam;
    Tipi; Alırken zorla aldırmıyorsanız tipi hakkında kimsenin lafına kulak asmayın. Yok ön çamurluğu, yok stop lambası.. Geçin bunları. Aldığım günden beri trafik ışıkları, şehir merkezinde park ettiğiniz zaman yanınıza gelenlerin ilk sorduğu soru kaçlık bu ? 2.'si malum kaç lira
    Lastikler; en çekindiğim nokta burası idi. irc kötü, ıslak zeminde kayar, toprakta kaçar vs. Bu konuda objektif olamıyorum. Artık ne kadar okuduysam sayfaları, su birikintisi gördüğüm an gözümün önüne yazılar geliyor Kuru zeminde (asfalt) ve lastikler biraz ısınınca herhangi bir yamuğunu görmedim. İş yerime varmak için her gün 650 m stabilize yolda ve ıslak yolda ise kesinlikle lastiklere güvenmeyin, kısaca lastiğe pek güvenmeyin ama en azından da bir yazı geçirin derim (maddi durumunuzu bilmeden yazıyorum)
    Ağırlık konusuna gelirsek; ağır hakikaten ağır. özellikle dur-kalk da manevra etmek güç (tabi benim ebatlarım için konuşuyorum.) 2 hafta şiddetli rüzgarda saat 80-90km ile yol aldığım günlerde bi 25 hatta 50kg olsa demedim de değil. Alışmamıza bağlı her şey.
    Arka-Ön fren.. Dikkatli kullanıcı frene pek ihtiyaç duymaz her şeyi kafasında önceden planlar ona göre gazı kontrol eder kafasında biriyim. Bunun dışında arka fren lastiklerle alakalı da olabilir zaman zaman kayma eğilimi gösteriyor yalan değil. Ön fren ise kim ne derse desin gayet güzel. Hatta sadece ön fren kullanabiliyorum diyebilirim çoğu zaman.
    Yakıt konusuna gelirsek: Alırken amacım 3 tam depo ile 1000 km idi. Kabaca 4lt/100 km. Kullananların çoğu bu değere ulaşamadıklarını yazmış.Şuan benim için makul seviyelerde (min.3,2 -- max.4,1 l/100) hatta aşağıda verdiğim sitede yakıt sarfiyatımı düzenli olarak tutmaya çalışıyorum.
    Hoşuma gitmeyen bir diğer konu ise bagaj.. Hakikaten az bir yer yapar yapmadık demeyelim diye. Yok yapmadıkları gibi selenin çıkartıp takılması sıkıntı veriyor. Aynalar.. Yeterli değil daha iyi olabilirdi.
    Umarım almak isteyenlere tıpkı sizlerin bana yardımcı olduğunuz gibi yardımcı olacak bir şeyler yazabilmişimdir. Selametle.

    https://www.spritmonitor.de/en/detail/708444.html

    Bir başka yararlı site;

    http://www.gearingcommander.com/
    Sn.Hakan VB!
    Ayrıntılı değerlendirmeleriniz ve yorumlarınız için teşekkür ediyoruz.
    Çok güzel ve faydalı bir paylaşım yaptığınızı düşünüyorum.
    Tüm motosiklet camiasına kazasız sürüşler dilerim.
    Selam ve saygılar...
    TR_96 bunu beğendi.

  17. #4657
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    04 Eylül 2015
    İnazumayada zam geliyormuş tamda almak üzereyken bayiler bir kuruş fiyat kırmıyor satış fiyatına taksit yapmıyor kendileri bilirler ben bakarım başımın çaresinebu iş böyle olmamalıydı başka motormu yok inazuma güzel motor ama malasef fiyatta güzel.

  18. #4658
    fazilk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Suzuki GW250 İnazuma (2014-Beyaz)
    İnternet sitesinde, fiyat listesi sayfasında, yaklaşık bir haftadır "fiyatlarımız güncellenmektedir." mesajı çıkıyor.
    Sanırım ufukta zam var.
    Kazasız sürüşler...

  19. #4659

    Üyelik
    22 Şubat 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Suzuki Gw250
    İyi forumlar herkese. Motosikletim henüz 9 aylık 12.000 km de. Rolanti de bozuk para sesi geliyor , önceki sayfalarda katalizör diyen var doğru mudur ? Parça değişimi talep etmeye gerek var mı ? Aynı sesi daha önce yaşayan var mı ? Çözüm nedir ? Simdiden Teşekkürler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:45 ----------

    Bu arada inazuma için -antalya- 15 50 motul kullanıyorum çok memnunum tavsiye ederim.

  20. #4660
    sozerten - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Şubat 2010
    Şehir
    Nazilli / Eskişehir
    Motosikleti
    Suzuki INAZUMA '14
    Alıntı Baris Yzc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi forumlar herkese. Motosikletim henüz 9 aylık 12.000 km de. Rolanti de bozuk para sesi geliyor , önceki sayfalarda katalizör diyen var doğru mudur ? Parça değişimi talep etmeye gerek var mı ? Aynı sesi daha önce yaşayan var mı ? Çözüm nedir ? Simdiden Teşekkürler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:45 ----------

    Bu arada inazuma için -antalya- 15 50 motul kullanıyorum çok memnunum tavsiye ederim.
    Aynı sorun bende de var. servis parçanın çıkarılıp fabrikaya gönderilmesi gerektiğini, parçanın orda test edilip çalışmadığının kayda geçilmesini, akabinde parçanın değişeceğini söyledi. Bu sürede motorum orda yatacak tabi. O ses de bazen geliyor bazen gelmiyor.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)