Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Mondial 150 ZNX Euro3

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    29 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul-Florya
    Motosikleti
    SYM GTS 250İ evo
    Öncelikle ots ve acayüp adlı arkadaşlarımıza paylaşımlarından teşekkür ederim. Yaklaşık 2 yıl öncesinde içimde bir motor hevesi başlamıştı, ozamanlar kırmızı bir 125zn almak istemiştim üniversiteye giderken kullancaktım ama ailem motora karşı olduğundan otomobil ile yetindim. Sonunda motor almaya ikna ettim derhal A2 ehliyeti almak için kursa başvurdum şubat ayında. Ocak ayından bu yana 150znx i takip ediyordum 125 znu ile karşılaştırıyordum. En sonunda 10 mayısta ehliyetimi alır almaz kırmızı bir 150 znx aldım.

    Bana göre 150 znx'in 125znu'ya göre en büyük avantajı biraz daha büyük jantları çünkü scooter sürmeye başladığımda yoldaki asfalt eklerini hisseder oldum. Büyük jant hakikaten bir avantajmış.
    diğer artıları ise
    1) Arka frenin disk olması. 125zn nizi yağmurda çok sürdüyseniz veya yağmur altında çok bıraktıysanız arka kampananın yayları paslanıyor ve fren tam bırakmıyor sürtüyor.
    2) 150cc motor hacmi olması. çünkü iki kişi (120-150 kg yük) bindiğinizde rahatlıkla kalkış yapıp rampa tırmanıyor.
    3) Göstergeler 125zn veya znu da paslanıyor ve hiç hoş görünmüyor zaten 125zn yi özel yapan görünümü göstergeleri.150znx te açıkta fazla paslanacak bi yer yok.
    4) 150znx te sele biraz daha geniş 2 kişi rahat sığıyor.

    İlk İzlenimler
    motoru ilk defa galeride üstüne binip incelediğimde çok ön yargılı yaklaştım. Hakkaten dandik gibi duruyor gövde kaplamaları dokununca 3310 kapağı gibiymiş hissettirdi. Daha doğrusu tüm scooterların plastik aksamlarına öyleymiş sonradan anladım :D Motorumu garajımda tutuyorum ilk günkü gibi parlıyor. Evet motora yeni başladım oyüzden hiç ikinci el düşünmedim. Çin malı alma falan diye kendini yırtanlar var onlara anlattım lahmacuncu pizzacı gibi kullanmazsan motora bişi olmaz yağmurda binmezsen biyeri paslanmaz fabrika çıkışlı lastikleri dandik olabilir bi sene kullanıp yumuşak hamurlu lastik alabilirsin parana kıyıp. Gerçi honda alsan bile onların lastiği bile kaliteli değil. Güneşte bırakmazsan garajda tutarsan ne gösterge paneli solar ne kendisi. Gaz koluna abanırsan motorun ömrünüde yersin debriyajınıda çalıştırıken gaz vermicen öyle beklicen 15 saniye motor ısınsın Satamazsın dediler satmak isteyen kim bu arada herşey dahil 3.100tl ye aldım( motor+plaka+ruhsat+trafik sigortası+ilk 6 aylık vergisi) + çanta + kask + kilit. Satan adamada dedim abi bana öyle bi fiyat ver hepsi içinde olsun ben elimi kıpırdatmıcam kontağı çevirip mağazadan çıkıcam diye. Kaç basıyor diyenler var 100 de basarsın önemli değil ama güvenli sürüş 80km/h 100 le giderken hem motorun ömrü kısalır hem canını tehlikeye atarsın.


    Sürüş Keyfi

    Ben motorla istanbul floyadan çıktım izmite gittim ve sadece 150 km sürüş deneyimim vardı. 70-80Km/h arası normal süratle yol aldım. Beni en çok zorlayan kısım boğaz köprüsü oldu scooterlar rüzgarlardan çok etkileniyor özellikle yan cepheden esiyorsa. Bir aracı siper alın diyorlar onuda yaptım ama köprü ayaklarının olduğu kısımdan geçerken bi anda rüzgar kesilip tekrar vuruyor orda bir sallanıyorsunuz. Kerpe'ye de gittim denize gezdim dolaştım motorum 3000 km ye yaklaşıyor. Periyodik bakımları 500.km 2000.km 4000.km 6000km diye gidiyor. Motorumu seviyorum ve uzun süre kullanmayı düşünüyorum. Her 2000km de bir motor yağını mutlaka değiştirin. Fren hidroliklerini 2 veya 3 yılda bir değiştirip yumuşak hamurlu lastik kullanıp ve en önemlisi her ustaya güvenmeyin yetkili servis olsa dahi! Abi ne gerek var fren hidroliğini lastiği değiştirmeye bişi olmaz bak ben böyle sürüyorum kaç senedir diyebilirler. güneşte yağmurda bıramayıp ani gazlamayıp çukurlarada girmezseniz sizi üzmez diyebilirim. Unutmayın herşeyden önce kask takın bakkala dahi gitçek olsanız bile. birde uzun yola gitçekseniz mont edinmenizde fayda var. Unutmadan söyleyeyim motoru aldığınızda ilk bir kaç yüz kilometrede 100km de 3,5lt yakıyor sonra bu oran 3lt nin altına iniyor.

    Motora yeni başlıcam 150 znx bana uygunmu?

    Gerçek hayaliniz hemen motor sürmeyi öğrenip süpersport bir 1000cc motor ise bu motor size uygun değil çünkü motor sürmeye başlayıp öğrendikten 1 ay sonra motorunuza hayabusa muamelesi yapacaksınız ya duramayıp bi yere vurcaksınız, ya virajdayken bi bakçaksınız belediye çim sulaması yapmış viraj ıslak yan yatıp düşçeksiniz yada cvt sisteminiz aşırı yüklenmeden meftah olcak ve bunların yanında biraz gerçekçi olalım motoru büyütmek istediğinizde kolay satamayacaksınız! Bu arkadaşlara tavsiyem cbr 125 veya cbr 250 neden honda? çünkü ninja veya hyosunga göre daha kolay satılıyor hemen üst cc ye atlayabilirsiniz. Hatta bu tür arkadaşlara tavsiyem madem hıza yatkınsınız kesinlikle honda sürüş okuluna gidip 4.seviye eğitimlerini alın viraj teknikleri üzerine yoğunlaşın malum memleketimizin asfaltları yama yama virajdayken ek noktalarından geçince pek hoş olmuyor. Hayaliniz olan bir 1000cc veya daha üstü supersporta kavuştuğunuzda gidin hemen bi tak parça deri sırtlık desteği olan alpine star yarış tulumu ve kaliteli bir kask alınki başınıza bi halt gelmesin ve senede bir defa düzenlenen california superbike schoola katılın fiyatlar çok uçuk ama istanbul parkta gazlama imkanını asla bulamazsınız ve profesyonel yarış eğitmenlerinden ders alacaksınız.

    Hayalimde bir harley var yada onu alamazsam Regal Raptor Daytona falan diyenler içinde önerim gidip 250cc bi regal le yada 150cc bir ucuz keeway le motora başlamaları. ilerde hayalinize kavuşunca güzel neşeli üyeleri olan bir harley topluluğu ile aktiviteler yaparsınız :D

    Ben motorda uzmanlaşmak istemiyorum kafama göre gezmek istiyorum ama uzun yolda yapıyım diyorsanız bu motor yine size uygun değil maksi scooterla başlayın şehirler arası konfor içinde seyahat edin yolda kola bile içersiniz :D

    Ben motor öğrencem vespayada param yetmiyor veya bi scooter a 8000tl vermek istemiyorum ama klasik bişi olsun hevesimi alıyım ilerde hemen satıp değiştirme gibi bir fikrim yok istanbul trafiğinde ölmezsem motor sürmeye devam ederim diyorsanız evet doğru tercih :D hata Bumoto markasının birebir vespa taklidi de var vespa stickerlarını alıp yapıştırsanız %90 anlayamaz insanlar





    acayüp ve ots sizede bi sorum olcak benim arka amortisörlerim tek kişiyken gayet iyi ama iki kişi binince fazla yumuşak kalıyor. arka amortisöre ayarı nerden yapılır diye garajda bi baktım bulamadım motorun kullanım kitapçığındada yazmıyor. Mutlaka servisemi götürmeliyim yoksa kendim yapabilirmiyim? Garajımda her türlü techizat var kompresöründen anahtar takımına lokmalara kadar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    ots - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF 250 Rally
    Selam Ezer öncelikle kazasız belasız motorunla gezmeni dilerim amortisörün ayar yeri grenajın altında kalıyor özel bir anahtarı var boru tutma pensesiylede ayar yapılabilir ama teferruatlı bir iş en iyisi bakıma gittiğin zaman servise yaptırman

  3. #23

    Üyelik
    29 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul-Florya
    Motosikleti
    SYM GTS 250İ evo
    Nisanın gelmesiyle motoru garajdan çıkardım. Ekimin sonundan bu yana arada motorumu aküsü bitmesin diye ara ara sürmüştüm. Bu hafta 350km yol yapınca motorum sorun çıkardı hemde akla hayale sığmayacak bir sorun. Egzosun normalde titreşimden civataları gevşer düşer. Benim egzosum ise civata ite tututurulan yani bağlanan yerlerinden kırıldı. önce bi zırıltı sesi gelmeye başladı daha sonra birden arttı. Arka fren kaliperinden geldiğini düşünmüştüm sonra bi baktımki egzosu tutan 2 noktada kaynak yerlerinden kırılmış civatalar kırılan kısımları tutuyor. İnceleyince farkettimki alttaki nokta paslıydı önceden çatlamış bütün yük hep üst bağlantıdaymış kalkışta hafif zırıltıyıda ondan yapıyormuş. Üst nokta ise yeni kırlmış parlak metaldi. Kaynak işçiliği oldukça zayıfmış alt bağlantı noktasındaki cüruflu bir kaynak ileriki zamanlarda ufak çatlaklara ve daha sonra egzosu kopartmaya kadar gidebiliyormuş.

    Daha 4000km yi yeni aşmış 5 aydır garajda yatan daha 1 yaşını doldurmamış motorumun başına bu geldi ya helal dedim. Müşteri hizmetlerini arasam klasik " kullanıcı hatası " deyip geçeceklerinden hiç yeltenmedim. Daha öncedende artçı için sol basamağın yayının daha ilk ayda kırıldığını düğmesine basınca atmadığını söylemiştim umursamamışlardı. Bu yüzden egzosu direk götürüp kaynattırdım eskisinden sağlam oldu. Grenajların ve gösterge saatinin kaliteside ortada onlarında başına bişi gelmesin diye gözüm gibi bakıyorum. Dikkat ettim diğer gördüğüm znx lerin gösterge saatleri sararıp matlaşmış. Her geçen gün anlıyorumki scooter en fazla bakım gerektiren ve maliyetli motor çeşidi. Çinli scooter konusuna gelince bu kadar ekmek bu kadar köfte demekten başka bişi diyemiyorum kendime.
    Dandik motor yoktur. Bakımsız motor vardır.

  4. #24
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı Ezer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nisanın gelmesiyle motoru garajdan çıkardım. Ekimin sonundan bu yana arada motorumu aküsü bitmesin diye ara ara sürmüştüm. Bu hafta 350km yol yapınca motorum sorun çıkardı hemde akla hayale sığmayacak bir sorun. Egzosun normalde titreşimden civataları gevşer düşer. Benim egzosum ise civata ite tututurulan yani bağlanan yerlerinden kırıldı. önce bi zırıltı sesi gelmeye başladı daha sonra birden arttı. Arka fren kaliperinden geldiğini düşünmüştüm sonra bi baktımki egzosu tutan 2 noktada kaynak yerlerinden kırılmış civatalar kırılan kısımları tutuyor. İnceleyince farkettimki alttaki nokta paslıydı önceden çatlamış bütün yük hep üst bağlantıdaymış kalkışta hafif zırıltıyıda ondan yapıyormuş. Üst nokta ise yeni kırlmış parlak metaldi. Kaynak işçiliği oldukça zayıfmış alt bağlantı noktasındaki cüruflu bir kaynak ileriki zamanlarda ufak çatlaklara ve daha sonra egzosu kopartmaya kadar gidebiliyormuş.

    Daha 4000km yi yeni aşmış 5 aydır garajda yatan daha 1 yaşını doldurmamış motorumun başına bu geldi ya helal dedim. Müşteri hizmetlerini arasam klasik " kullanıcı hatası " deyip geçeceklerinden hiç yeltenmedim. Daha öncedende artçı için sol basamağın yayının daha ilk ayda kırıldığını düğmesine basınca atmadığını söylemiştim umursamamışlardı. Bu yüzden egzosu direk götürüp kaynattırdım eskisinden sağlam oldu. Grenajların ve gösterge saatinin kaliteside ortada onlarında başına bişi gelmesin diye gözüm gibi bakıyorum. Dikkat ettim diğer gördüğüm znx lerin gösterge saatleri sararıp matlaşmış. Her geçen gün anlıyorumki scooter en fazla bakım gerektiren ve maliyetli motor çeşidi. Çinli scooter konusuna gelince bu kadar ekmek bu kadar köfte demekten başka bişi diyemiyorum kendime.
    Geçmiş olsun üzüldüm duruma. Kaynak tutmamaya başlarsa benim tavsiyem egzozu değişmen.

    Zc'de de aynı problemleri yaşamıştım. Egzoz gerçektena ağırdı ve titreşimle birlikte ciddi anlamda sorun çıkartıyordu. Sonra çözümü buldum.



    Bu modeldeki egzozlar hem hafif hemde daha az sıkıntılı. 50-60 Tl'ye sorunu kökten çözüyordu. Göstergeninde sararmaması için tek çözüm

    mümkünse kapalı alanda muhafaza,oda olmazsa kaliteli bi branda.

  5. #25
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Renk gelsin








    Ben bugün sağolsun Mert'in Znx'ini kullanma şansı buldum. Bunun için tekrar teşekkürler Mert'e

    Malzeme kalitesi mondialin 150 zc,rs,hs türevlerine göre daha kaliteli.

    Sürüşte titreşim yok denecek kadar az. Özellikle 80-90 km hızlarda bile çok iyi. (Bahsi geçen scooterlara nazaran)

    75 km hıza kadar tık diye çıkıyor,ondan sonra nazlanıyor biraz. 90'a kadar güzel çıktı motor daha gideri vardı ama ışıklara yakalandık,üstelik 2 kişiydik.

    Sürüş konforu güzel,hızlanma güzel,yakışıklılğı güzel,kısacası fiyatına göre güzel bi scooter.

    Allah tekerine taş değdirmesin Mert
    jackonbir bunu beğendi.

  6. #26

    Üyelik
    29 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul-Florya
    Motosikleti
    SYM GTS 250İ evo
    Bugün gayet güzel geçti. Uğur'la tanışma imkanı buldum. Gezdik dolaştık sohbet ettik. Herşey için sağol tekrardan.
    Not: Çektiğin fotoğraflar süper çıkmış eline sağlık.
    Dandik motor yoktur. Bakımsız motor vardır.

  7. #27
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı Ezer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün gayet güzel geçti. Uğur'la tanışma imkanı buldum. Gezdik dolaştık sohbet ettik. Herşey için sağol tekrardan.
    Not: Çektiğin fotoğraflar süper çıkmış eline sağlık.
    Rica ederim ben tesekkür ederim,her daim beklerim

    Bu arada gercekten scooterına bayıldım,hakikaten cok güzel bakıyorsun,Allah kaza bela vermesin

    İstediğin zamanda şu arka fren sıkıntısı için bahsettiğim ustaya ugrayabiliriz.

  8. #28

    Üyelik
    15 Kasım 2013
    Alıntı Uğur Ak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Renk gelsin

    http://img818.imageshack.us/img818/6870/resim092.jpg

    http://img547.imageshack.us/img547/4594/resim089h.jpg



    Ben bugün sağolsun Mert'in Znx'ini kullanma şansı buldum. Bunun için tekrar teşekkürler Mert'e

    Malzeme kalitesi mondialin 150 zc,rs,hs türevlerine göre daha kaliteli.

    Sürüşte titreşim yok denecek kadar az. Özellikle 80-90 km hızlarda bile çok iyi. (Bahsi geçen scooterlara nazaran)

    75 km hıza kadar tık diye çıkıyor,ondan sonra nazlanıyor biraz. 90'a kadar güzel çıktı motor daha gideri vardı ama ışıklara yakalandık,üstelik 2 kişiydik.

    Sürüş konforu güzel,hızlanma güzel,yakışıklılğı güzel,kısacası fiyatına göre güzel bi scooter.

    Allah tekerine taş değdirmesin Mert

    Motor hakkaten iyi gözüküyor. Bende aynısından aldım kullanıyorum şuan çok km yapmadım ama bir problem yaşamadım. Şimdi bir arka çanta alacagım. Resimdeki güzel duruyor. Kaç lt ve ne markadır acaba? tavsiye edermisiniz?

  9. #29
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Renk gelsin





    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)