Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
Reklam Alanı

Izh Planet Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Ocak 2010
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    2013 S1000RR Hp4
    Böyle bir konu bulamayınca açma gereği duydum. İlk motorum, 1993 Izh Planet 5, 284.000Km'de. Bu motoru kullananlar, bu motorlar hakkında bilgisi olanlar ve bu motorlar ile ilgilenenleri bekliyorum.





    Hangi yağı ve benzini kullanmamı tavsiye edersiniz?
    Düşük oktan benzin ve kalitesiz yağ performansı etkilermi?
    Motordan gereken performansı alabilmem için ne yapmam gerekir?
    Dişli büyütme - küçültme, egzos veya subaplarda değişiklik vb.. yapmaya gerek varmı?
    Motorun performansından memnunum ama ömrünü kısaltmadan performans arttırmaya yönelik değişiklikler yapılabilirmi merak ediyorum.
    2 zamanlı motorlar hakkında bilmem gerekenler, bakım - çıkabilecek sorunlar - maliyet vb.. konularında bilgilendirirseniz memnun olurum, iyi akşamlar.


    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Motosikleti
    ij56 planet 1970, jawa oger 350cc 1953, jawa perak
    usta bu motor sınıfındaki diğer motorlara göre yüksek beygir gücüne sahip buda bize sürüşte rahatlık ve güven sağlıyor istediğin yokuşu istediğin gibi çıkarsın tık demek ha dersenki usta ne yokuşu ne den ben hız severim düz yol adamıyım die gidecen dişlileri değiştirecen ben uçsomda navigasyonla ölçtük 200ü gördüm ama sıkıntı :D motor dağılacaktı eski olmasndan dolayı bunlar yeni model planet 5ler 35 beygir motorlar yani sıkıntı olmaz ama basma genede okadar tavsiyem. benzin fark eder ama arabadaki gibi değil yani kafanı ağrıttığına değmez zaten motor cayır cayır benzin yakıyor bide onla uğraşma derim. ha bide performanstan kastın nedir senin ne tür bi performans istiosun misal bende mahneta yani planet 4 var ben dişli küçültüorum nie dersen zevkine biniorum usta dağa çıkıorum ava tın tın tın gidioruz ister 3 ister 5 kişi kasayı taktımmı tık yok

  3. #3

    Üyelik
    27 Mayıs 2016
    Merhabalar, ben de bir izh kullanıcısı olarak sorularınıza bildiğim kadarıyla cevap vereyim.

    Öncelikle motosikleti şehirde mi yoksa köy vb yerlerde mi kullanacağız orası önemli, sebebi ise şehir için dumansız ve performans artırıcı İPONE 2T R2000RS gibi bir yağ kullanmak doğruduri köy yeri içinse sıradan ama açık olmayan 2T yağlar kullanılabilir.
    Tekerlek meselesi var, bu araçlar daha ziyade arazi, köy vb yollara göredir, lastiklerimizi ona göre ayarlamamız gerekir...
    Mesela benim model 1974i kambur diye bilinenden, orijinali 6 volttur, ben 12volt a çevirdim. Bu da bana ekstra olanaklar sağladı. Yakıt azalması, parça problemleri vb gibi...
    Şunu unutmamalıyız ki, bu motorlar ağırdır, ve yüksek güç üretirler, zaten 2 zamanlı olması bunu açıklıyor. Yan sepete 1000 kg yük atarım, banamısın demez muhabbeti oradandır ve doğrudur.
    Benzin olayında fabrika verilerine yakın kullanmak, gözlemlerime göre performansı ve stop etme vb durumları etkiliyor.
    Sürüşü keyifli olan bu motorlar için rahatlığımızı, güvenliğimizi artırıcı fikirler, her zaman aklımı kurcalıyor. Mesela benimkinin kuru ağırlığı 170 civarı, bunu aşağı çekmek, gidon-diroksiyon hantallığı, elcik-gaz kolu vb parçalarını günceller, modernize edersek daha rahat hale gelebilecek motosikletlerdir.
    Onun dışında sepetli kullanımı da mümkün, bence bu da bir artısıdır.
    Şimdilik aklıma bunlar geldi, soru olursa cevaplarım, paslaşırız. Hoşcakalın.

  4. #4
    hukukihayat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    r25 monster
    konuyu ben de hortlatayım,

    Yolcu sepetli olan tek silindirli planet 5 aldım. sepetli caferacer yapacaktım motorun doğasına uygun olmadığını görünce de dönüştürme projesinden vaz geçtim.

    Ne var ki yolcu sepetinin sonradan ruhsata işlenmeyeceğini öğrendim ve sepeti ruhsata işli bu motorun işime yarayabileceğini düşündüm.

    Forumda genellikle İstanbul trafiğinde zor kullanılacağı yazılmış ancak atlanılan bir nokta var; takılan sepet motorun arazi kabiliyetini ciddi oranda arttırıyor. Karda çamurda su geçişlerinde arazi aracı gibi girdiği gibi çıkıp yoluna devam ediyor.

    Motoru aldıktan sonra hakkında biraz araştırma yapmaya çalıştım, Türkçe olarak hiç bir kaynak olmadığı için Rusça kaynaklardan bulduğum kadarıyla da;

    Her ne kadar hepsine Planet denilse de aslında bu yanlış, tek silindirli olanı Planet 5 22hp, çift silindirlisi ise Jupiter 5 ve 24hp, bu iki motorun avantajları ve dezavantajları var, kısaca;

    Jupiter 5

    Avantajları; tek silindirliden daha hızlı, ivmelenmesi ve son hızı daha fazla, titreşimi daha az

    Dezavantajlar; Fazla yakıtı ile ün salmış olan iki silindirli Jüpiter 5, 100km de 7-8 L yakıyor. Dahası da iki silindirin bitmek bilmeyen elektrik problemi, karmaşık ateşleme sistemi sürekli arıza çıkartıyor, güncel bir ateşleme sistemi ile değiştirildiğinde düzelebiliyor. Motoru en yüksek torkunu daha üst devirlerde verdiği için zorlanmaya fazla gelmiyor,

    Planet 5

    Avantajları; Tek silindirli olan Planet, çift silindirli olan Jüpiter'e göre belirgin derecede daha az yakıyor, (5-6L 100km) motoru en yüksek torkunu çok daha alt devirlerde veriyor, bu sebeple de yüke daha fazla dayanıklılığı var, Ateşleme sistemi çok daha basit, neredeyse hiç sorun çıkarmıyor,

    Dezavantajları ise Jupiter kadar hızlı değil, titreşimi daha fazla..

    Sonuç olarak sepetsiz ve düz yollarda gazlanacaksa çift silindirli Jüpiter 5, daha az yakması ve daha az problem çıkarması isteniyorsa da Planet 5 doğru tercih olacaktır.

    Yukarıdakiler Rusça dan çeviri ile anladığım kadarını yazmaya çalıştım.

    Her ne kadar iki silindirli Jüpiter 5 ülkemizde çok tutulsa da tek silindirli olan Planet 5'in daha kullanışlı olduğunu düşünüyorum. Zaten yol motosikletim var, bu motoru tamamen arazide kullanacağım. motorun torkunu alt devirde vermesi ve daha az problem çıkarması biraz daha hızlı gitmesinden çok daha gerekli.

    Başka ayrıntıları yazmam gerekirse de, motora bağlı sepette ayrıca fren ve amortisör var, bu sebeple de oturması çok rahat, araba koltuğunda yolculuk ediyormuş hissi veriyor. Tam yakıtı ölçme imkanım olmasa da kesinlikle fazla değil, tamamen nasıl kullandığınıza göre değişiyor, sürekli yük altında bırakılırsa nasıl az yaksın.

    Motorun bir başka avantajı da a dan z ye tüm parçaları internet üzerinde var ve oldukça uygun, 2021 ocak ayı fiyatlarından bazılarını örnek vereyim, piston sekman seti 106 TL, debriaj 31 TL, vites kolu 44 TL, komple jant 350 TL, arka iki amortisör 220 TL, ön fren teli 10 TL..

    Sonuç olarak ara ara eski motor alıp yenileme hastalığım var, sepetli motor istediğim için fazla tercihim de yoktu, Bir de Ural markası var 2021 ocak ayı itibariyle 215 binden başlıyor fiyatları.

    Bu motorun ise parçası ucuz ve tamamen yenilenmesi oldukça kolay. Sırf arazi için bile tercih edilebilir, 4x4 alıp her sene sigortasını ve mtv sini ödeyip kenarda yatırmaktan daha mantıklı



    gurcanozturk bunu beğendi.

  5. #5
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    150 MH DRİFT
    Ben eski motor olduğu için parçaları çok pahalıdır kalmamıştır piyasada diye düşünüyordum ama fiyatları çok uygun. Köy için bir motor düşünüyorum bu da bir seçenek.

  6. #6
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Hayırlı olsun. Benimde niyetimde var böyle bi sepetli almak. Planet zaten efsane bi motor.

  7. #7
    blackarca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kawasaki vn 900 classic , honda msx 125 , planet 2
    herkese selamlar , uzun arayışlardan sonra ruhsatlı planet 2 ile aranıza katıldım , bu motor hakkında bilgim sıfırın altında satan kişi çalıştırırken ve sürerken çekilmiş videolarını gönderdi, vekalet yoluyla satın aldım , ve daha çalıştırmayı beceremedim . İlk sorum benzine karıştırdığınız yağı nereden ve hangi marka alıyorsunuz bir hevesle totalden aldığım 1 litre t2 yağa 50 lira verince bir sorayım dedim

  8. #8
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı blackarca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herkese selamlar , uzun arayışlardan sonra ruhsatlı planet 2 ile aranıza katıldım , bu motor hakkında bilgim sıfırın altında satan kişi çalıştırırken ve sürerken çekilmiş videolarını gönderdi, vekalet yoluyla satın aldım , ve daha çalıştırmayı beceremedim . İlk sorum benzine karıştırdığınız yağı nereden ve hangi marka alıyorsunuz bir hevesle totalden aldığım 1 litre t2 yağa 50 lira verince bir sorayım dedim
    Rahmetli babamın, benim kullanırken hiç görmediğim motosikletidir kendisi. Bazı şeylerini anlata anlata bitiremezdi

    Malesef ki Planet hakkında çok net cevap vermem mümkün olmayacak, yine de iki zamanlı motorlar hakkında az çok bilgi sahibiyim. Bu nedenle sanırım sorunuzu kısmen de olsa yanıtlayabilirim.

    Motorun üretim yılını ve kullanıldığı koşulları/zamanı da göz önüne alırsanız 2 zamanlı motor yağı kullanmak zorunda olmadığınızı söyleyebilirim. 2 Zamanlı motor yağlar, özellikle yeni nesil iki zamanlı motorlar için formüle edilmiştir. Motosikletinizin bu güne kadar belki de hiçbir zaman iki zamanlı yağı ile çalıştırılmamış olması ihtimali hayli yüksek, şu ana kadar da çalışıyor olması motorun bunlar gözetilerek üretildiği anlamına gelir.

    Kısaca 4 zamanlı motor yağını bu motosiklette yakıta karıştırarak kullanabilirsiniz. Yanlış anlaşılmaması adına özellikle tekrarlıyorum, "Bu Motosiklette!". Yeni nesil iki zamanlı arazi motosikletiniz varsa işler değişir, ancak merak etmeyin sizin motosikletinizde sorun çıkması çok muhtemel değil. Zaten bir sorun olsa da birim sürede kullanacağınız 2 zamanlı yağları motorun yenileme masraflarının çok üzerinde olacaktır, isterseniz hesaplayabilirsiniz.

    Dikkat etmeniz gereken en önemli husus; Kesinlikle Sentetik veya Yarı Sentetik yağları kullanmamanız gerektiğidir. Sadece ve sadece Madeni yağları kullanmalısınız. Şahsen yerinizde olsaydım en uygun fiyatlı ama bilindik markaların en ucuz madeni yağlarından (örn.Petrol Ofisi, Opet) 4 litrelik bir bidon alır devam ederdim. Kullanacağınız yağın "MA" yani motosiklete uyumlu olması şartı da yoktur. Bu nedenle Motul, IPONE, Putoline gibi bir marka motosiklet yağına, madeni yağ da olsa (Örn. Motul 5000 gibi) gerek yok.

    Çok dikkat etmeniz gereken konuları tekrar hatırlatmak isterim:

    * Yağ vizkozitesi 20W-50 / 15W-50 / hatta 30 Numara Motor Yağı(kesinlikle hidrolik değil, motor yağı sınıfı olmalı) kullanmalısınız. 10W-40 / 10W-30 gibi yağlara girmeyin. Sizin motosikletinizin üretim yıllarında bu yağlar yoktu, yani motorunuz buna uygun imal edilmedi.

    * Yağı mutlaka litreye uygun oranda ekleyin, hatta emin olmak için koymanız gereken oranın %10' u kadar daha fazla ekleyerek egzozdan atılan yağın miktarını gözleyip buna göre kendinize uygun oranı yakalayabilirsiniz. İki zamanlı motorlarda yağ tipi/hararet/yağ oranı/devir/oktan beşlisi esasen yakıta karıştırılması gereken yağ miktarını etkiler. Buna göre standart değerin çok az üzerinde başlayarak bir süre kullanın, egzozda çok anormal yağ kokusu varsa normal değere düşün ama asla ve asla orjinal değerin altında yağ eklemeyin. Bir süre kullandıktan sonra bujiyi sökerek inceleyebilir, kurum miktarına göre durumu analiz edebilirsiniz.

    * Yağı, yakıtı doldurmadan önce depoya eklemeyi ihmal etmeyin. Çok uzun süre bekleyen yakıttaki yağ bazen depo dibine çökebilir. Eğer ki motosikleti 7-8 ay kullanmadıysanız, kullanmadan önce birkaç kez motosikleti ileri-geri veya sağa-sola sertçe hareket ettirip bu yağı hızlıca tekrar yakıta karıştırabilirsiniz. Bu durum bazı yağlarda yaşanırken bazılarında yaşanmıyor.

    * Motosikletinize bulabileceğiniz en düşük oktan benzini kullanın, kalitesiz veya kaçak yakıttan bahsetmiyorum. Ama bulabilsem 88, hatta 85 oktan benzin koyar devam ederdim, motorunuz buna göre imal edilmişti. Yeni yüksek oktanlı benzinler sizin motosikletinizde sadece biraz daha az vuruntu ve daha da fazla yakıt tüketimine neden olacak. Bu da not olarak kalsın.

    Bir de doğru biliyorsam motorun boğulması durumunda kullanılmak üzere silindir kapağı üzerinde doğrudan müdahale edilebilen bir küçük valf olmalı. Olur da motor boğulursa onu elinizle çekip bir iki marş yapıp fazla yakıtı silindirden boşalttıktan sonra normal şekilde çalıştırmayı tekrar deneyebiliyorsunuz. Şahsen görmedim, ancak rahmetlinin anlattıklarından böyle bir fonksiyon olduğunu biliyorum. Bir göz atın isterseniz.

    Kaya gibi motosiklet, hayırlı uğurlu olsun. Umarım keyifle kullanırsınız
    tommygun ve blackarca bunu beğendiler.

  9. #9
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Litreye 50 gram yağ karıştırılır. 2t yağ bulunuyor zaten. Onun yerine 30 numarafa olur ama en iyisi 2t yağdır. Shell bp gibi yerlerde var. 5 litrelik bidona benzinin üstüne 250 milim yağ koy yani. Fazla koyarsan buji yağlanır. Az koyarsan motor ısınır aşınır. Alışırsın kolay iş. Planet mükemmel bi motordur. Takıldığın bişey olursa sorabilirsin.

    Ateşleme sisteminde sorun yaşarsın. Onuda gerekirse elektronik takarsın. Facebookda planet grubu var ordada çok yardımcı olurlar.
    blackarca bunu beğendi.

  10. #10
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Başka artıları da elbet var ama şunları unutmamak lazım,
    Böbrek taşı düşürüyorsan, yardımcı olur, rahatlatır binince,
    Depoya biraz yakın oturursan tıbbi müdaheleye gerek kalmadan doğum kontrol sağlar,
    Kilo vermeye yardımcı olur,
    Sağ ayak kasının güçlenmesine katkı verir (ama baldırda biraz morlukla),
    Hiç bir arabacı yolda size üstünlük taslayamaz, zira ondan daha fazla yakıt için kdv ödersiniz.

    Bu arada yağ koyma hususunda şunu söyleyeyim, bu işi pompacıya bırakmayın. Her 2t motora aynı oranda ve de yaklaşık hesapla yağ koyarlar. Halbuki misal 350 jawa da bu oran 1/40 iken, laser de 1/25 ti mesela yanlışım yoksa, yukarıda Erdi arkadaşın dediği gibi bunda da 1/50 miymiş.
    blackarca bunu beğendi.

  11. #11
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başka artıları da elbet var ama şunları unutmamak lazım,
    Böbrek taşı düşürüyorsan, yardımcı olur, rahatlatır binince,
    Depoya biraz yakın oturursan tıbbi müdaheleye gerek kalmadan doğum kontrol sağlar,
    Kilo vermeye yardımcı olur,
    Sağ ayak kasının güçlenmesine katkı verir (ama baldırda biraz morlukla),
    Hiç bir arabacı yolda size üstünlük taslayamaz, zira ondan daha fazla yakıt için kdv ödersiniz.

    Bu arada yağ koyma hususunda şunu söyleyeyim, bu işi pompacıya bırakmayın. Her 2t motora aynı oranda ve de yaklaşık hesapla yağ koyarlar. Halbuki misal 350 jawa da bu oran 1/40 iken, laser de 1/25 ti mesela yanlışım yoksa, yukarıda Erdi arkadaşın dediği gibi bunda da 1/50 miymiş.
    Bu motorun nasıl bilmiyorum. Ben genel olarak söyledim. Otoserde o oranda koyuyordum. MZ'de aynı şekilde. Herkes farklı ölçü söylüyor tabi. Eski ustalarda bidona çay bardağı şeklinde ölçülerde var.
    blackarca bunu beğendi.
    İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
    Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.

  12. #12
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu motorun nasıl bilmiyorum. Ben genel olarak söyledim. Otoserde o oranda koyuyordum. MZ'de aynı şekilde. Herkes farklı ölçü söylüyor tabi. Eski ustalarda bidona çay bardağı şeklinde ölçülerde var.
    Şu an ben de tam hatırlamıyorum Planeti, ama genelde depo üzerinde yazardı oranı. Fakat dediğim gibi, kimse bunu dikkate almaz, pompacı genel olarak ne uygun gördüyse her modele aynı oranda konurdu. Zaten 2t çoğu motosikletin tren bacası gibi olmasının sebebi de budur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:51 ----------

    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu an ben de tam hatırlamıyorum Planeti, ama genelde depo üzerinde yazardı oranı. Fakat dediğim gibi, kimse bunu dikkate almaz, pompacı genel olarak ne uygun gördüyse her modele aynı oranda konurdu. Zaten 2t çoğu motosikletin tren bacası gibi olmasının sebebi de budur.
    Bir Rus sitesinde bulduğum yazıya göre; 1 litreye 25-30 gram arası yağ konulması tavsiye ediliyormuş.
    blackarca bunu beğendi.

  13. #13
    blackarca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kawasaki vn 900 classic , honda msx 125 , planet 2
    hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim , tavsiyeleriniz ve yorumlarınız benim için gerçekten çok değerli.... İstanbulda planet tamiri yapan bir arkadaşla tanıştık facebooktaki gruplardan , eskimiş ve iş görmeyen parçalarını değiştirecek bakımını yapacak. ( İşin içinden çıkamayacağımı sandığım zamanlarda Allah birilerini çıkarıyor karşıma ), motorun mekaniğini sorunsuz ve orjinal yeni , görüntüsünü de eski haliyle bırakmayı düşünüyorum ,bir de milletin içinde ayağımı morartmadan sorunsuz çalıştırmayı becerebilirsem keyfime diyecek olmaz herhalde


    ANES MOTOR

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)