Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI

Izh Planet Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı

    CFMOTO 250 SR
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Ocak 2010
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    2013 S1000RR Hp4
    Böyle bir konu bulamayınca açma gereği duydum. İlk motorum, 1993 Izh Planet 5, 284.000Km'de. Bu motoru kullananlar, bu motorlar hakkında bilgisi olanlar ve bu motorlar ile ilgilenenleri bekliyorum.





    Hangi yağı ve benzini kullanmamı tavsiye edersiniz?
    Düşük oktan benzin ve kalitesiz yağ performansı etkilermi?
    Motordan gereken performansı alabilmem için ne yapmam gerekir?
    Dişli büyütme - küçültme, egzos veya subaplarda değişiklik vb.. yapmaya gerek varmı?
    Motorun performansından memnunum ama ömrünü kısaltmadan performans arttırmaya yönelik değişiklikler yapılabilirmi merak ediyorum.
    2 zamanlı motorlar hakkında bilmem gerekenler, bakım - çıkabilecek sorunlar - maliyet vb.. konularında bilgilendirirseniz memnun olurum, iyi akşamlar.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Motosikleti
    ij56 planet 1970, jawa oger 350cc 1953, jawa perak
    usta bu motor sınıfındaki diğer motorlara göre yüksek beygir gücüne sahip buda bize sürüşte rahatlık ve güven sağlıyor istediğin yokuşu istediğin gibi çıkarsın tık demek ha dersenki usta ne yokuşu ne den ben hız severim düz yol adamıyım die gidecen dişlileri değiştirecen ben uçsomda navigasyonla ölçtük 200ü gördüm ama sıkıntı :D motor dağılacaktı eski olmasndan dolayı bunlar yeni model planet 5ler 35 beygir motorlar yani sıkıntı olmaz ama basma genede okadar tavsiyem. benzin fark eder ama arabadaki gibi değil yani kafanı ağrıttığına değmez zaten motor cayır cayır benzin yakıyor bide onla uğraşma derim. ha bide performanstan kastın nedir senin ne tür bi performans istiosun misal bende mahneta yani planet 4 var ben dişli küçültüorum nie dersen zevkine biniorum usta dağa çıkıorum ava tın tın tın gidioruz ister 3 ister 5 kişi kasayı taktımmı tık yok

  3. #3

    Üyelik
    27 Mayıs 2016
    Merhabalar, ben de bir izh kullanıcısı olarak sorularınıza bildiğim kadarıyla cevap vereyim.

    Öncelikle motosikleti şehirde mi yoksa köy vb yerlerde mi kullanacağız orası önemli, sebebi ise şehir için dumansız ve performans artırıcı İPONE 2T R2000RS gibi bir yağ kullanmak doğruduri köy yeri içinse sıradan ama açık olmayan 2T yağlar kullanılabilir.
    Tekerlek meselesi var, bu araçlar daha ziyade arazi, köy vb yollara göredir, lastiklerimizi ona göre ayarlamamız gerekir...
    Mesela benim model 1974i kambur diye bilinenden, orijinali 6 volttur, ben 12volt a çevirdim. Bu da bana ekstra olanaklar sağladı. Yakıt azalması, parça problemleri vb gibi...
    Şunu unutmamalıyız ki, bu motorlar ağırdır, ve yüksek güç üretirler, zaten 2 zamanlı olması bunu açıklıyor. Yan sepete 1000 kg yük atarım, banamısın demez muhabbeti oradandır ve doğrudur.
    Benzin olayında fabrika verilerine yakın kullanmak, gözlemlerime göre performansı ve stop etme vb durumları etkiliyor.
    Sürüşü keyifli olan bu motorlar için rahatlığımızı, güvenliğimizi artırıcı fikirler, her zaman aklımı kurcalıyor. Mesela benimkinin kuru ağırlığı 170 civarı, bunu aşağı çekmek, gidon-diroksiyon hantallığı, elcik-gaz kolu vb parçalarını günceller, modernize edersek daha rahat hale gelebilecek motosikletlerdir.
    Onun dışında sepetli kullanımı da mümkün, bence bu da bir artısıdır.
    Şimdilik aklıma bunlar geldi, soru olursa cevaplarım, paslaşırız. Hoşcakalın.

  4. #4
    hukukihayat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    r25 monster
    konuyu ben de hortlatayım,

    Yolcu sepetli olan tek silindirli planet 5 aldım. sepetli caferacer yapacaktım motorun doğasına uygun olmadığını görünce de dönüştürme projesinden vaz geçtim.

    Ne var ki yolcu sepetinin sonradan ruhsata işlenmeyeceğini öğrendim ve sepeti ruhsata işli bu motorun işime yarayabileceğini düşündüm.

    Forumda genellikle İstanbul trafiğinde zor kullanılacağı yazılmış ancak atlanılan bir nokta var; takılan sepet motorun arazi kabiliyetini ciddi oranda arttırıyor. Karda çamurda su geçişlerinde arazi aracı gibi girdiği gibi çıkıp yoluna devam ediyor.

    Motoru aldıktan sonra hakkında biraz araştırma yapmaya çalıştım, Türkçe olarak hiç bir kaynak olmadığı için Rusça kaynaklardan bulduğum kadarıyla da;

    Her ne kadar hepsine Planet denilse de aslında bu yanlış, tek silindirli olanı Planet 5 22hp, çift silindirlisi ise Jupiter 5 ve 24hp, bu iki motorun avantajları ve dezavantajları var, kısaca;

    Jupiter 5

    Avantajları; tek silindirliden daha hızlı, ivmelenmesi ve son hızı daha fazla, titreşimi daha az

    Dezavantajlar; Fazla yakıtı ile ün salmış olan iki silindirli Jüpiter 5, 100km de 7-8 L yakıyor. Dahası da iki silindirin bitmek bilmeyen elektrik problemi, karmaşık ateşleme sistemi sürekli arıza çıkartıyor, güncel bir ateşleme sistemi ile değiştirildiğinde düzelebiliyor. Motoru en yüksek torkunu daha üst devirlerde verdiği için zorlanmaya fazla gelmiyor,

    Planet 5

    Avantajları; Tek silindirli olan Planet, çift silindirli olan Jüpiter'e göre belirgin derecede daha az yakıyor, (5-6L 100km) motoru en yüksek torkunu çok daha alt devirlerde veriyor, bu sebeple de yüke daha fazla dayanıklılığı var, Ateşleme sistemi çok daha basit, neredeyse hiç sorun çıkarmıyor,

    Dezavantajları ise Jupiter kadar hızlı değil, titreşimi daha fazla..

    Sonuç olarak sepetsiz ve düz yollarda gazlanacaksa çift silindirli Jüpiter 5, daha az yakması ve daha az problem çıkarması isteniyorsa da Planet 5 doğru tercih olacaktır.

    Yukarıdakiler Rusça dan çeviri ile anladığım kadarını yazmaya çalıştım.

    Her ne kadar iki silindirli Jüpiter 5 ülkemizde çok tutulsa da tek silindirli olan Planet 5'in daha kullanışlı olduğunu düşünüyorum. Zaten yol motosikletim var, bu motoru tamamen arazide kullanacağım. motorun torkunu alt devirde vermesi ve daha az problem çıkarması biraz daha hızlı gitmesinden çok daha gerekli.

    Başka ayrıntıları yazmam gerekirse de, motora bağlı sepette ayrıca fren ve amortisör var, bu sebeple de oturması çok rahat, araba koltuğunda yolculuk ediyormuş hissi veriyor. Tam yakıtı ölçme imkanım olmasa da kesinlikle fazla değil, tamamen nasıl kullandığınıza göre değişiyor, sürekli yük altında bırakılırsa nasıl az yaksın.

    Motorun bir başka avantajı da a dan z ye tüm parçaları internet üzerinde var ve oldukça uygun, 2021 ocak ayı fiyatlarından bazılarını örnek vereyim, piston sekman seti 106 TL, debriaj 31 TL, vites kolu 44 TL, komple jant 350 TL, arka iki amortisör 220 TL, ön fren teli 10 TL..

    Sonuç olarak ara ara eski motor alıp yenileme hastalığım var, sepetli motor istediğim için fazla tercihim de yoktu, Bir de Ural markası var 2021 ocak ayı itibariyle 215 binden başlıyor fiyatları.

    Bu motorun ise parçası ucuz ve tamamen yenilenmesi oldukça kolay. Sırf arazi için bile tercih edilebilir, 4x4 alıp her sene sigortasını ve mtv sini ödeyip kenarda yatırmaktan daha mantıklı



    gurcanozturk bunu beğendi.

  5. #5
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    150 MH DRİFT
    Ben eski motor olduğu için parçaları çok pahalıdır kalmamıştır piyasada diye düşünüyordum ama fiyatları çok uygun. Köy için bir motor düşünüyorum bu da bir seçenek.

  6. #6
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Hayırlı olsun. Benimde niyetimde var böyle bi sepetli almak. Planet zaten efsane bi motor.


    ANES MOTOR

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)