Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 1234513 ... SonuncuSonuncu

Mondial 125 MX - Grumble

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı adem80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mengü16 okudum. Her motor sahibine benzer. Motora ne verirsen onu alırsın.doğrumu?
    Bence de çinli malı motor sahibine göre kişner.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    portal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2012
    Şehir
    Denizli\Sarayköy
    Motosikleti
    Mondial 125 MX Grumble
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motoru bayiiden çıkarmadan önce çok detaylı kalite kontrol ve montaj hatalarına karşı kontrol yaptım, aklınıza gelip gelmeyecek her yerini mıncıkladım herhangi bir defo bulamadım. Fark ettiğim tek gevşeklik elcik kumandalarının kütüklerinin gidona sağlam bağlanmamış olduğu ve laçka olduğuydu, bayiide servis de mevcut ustaya durumu belirttim ve kütüklerin sıcakta ısınınca sıkışıp çatlama yapmaması için hafifçe gevşek imal edildiğini söyledi vidayı sıksan bile az bişey oynuyo kütükler yani, kütükler aynadan ve elciklerden bağımsız olduğu için hiç rahatsızlık vermiyor oynadığını fark edemezsiniz bile. Eski Mondial 150KN'lerde gidona taş gibi geçtiği için kütükler çatlıyormuş. Onun dışında motorun civatalarını her 200km de bir kontrol ediyorum bir gevşeme gözlemlemedim. Şu an motor 1030km'de ve hiçbir sorunu yok. Motoru kullanırken aldığım his, kesinlikle kaliteli bir his, şu an için çok sıkı bi motor gibi görünüyo yol tutuşu ve dengesi de harika. Vites küçültürken hafifçe aragaz verince vitesler yumuşacık değişiyo debriyajı bırakıp motoru hoplatmaya gerek yok sadece azıcık aragaz, Vites büyütürken aragaza gerek yok zaten motor devir kaybettiği için gerekli devre kendisi geliyo. 600cc altı motosikletlerin neredeyse hiçbirinde senkromeç olmadığı için aragaz vermek gerekebiliyor, gerekmese bile vites küçültürken aragaz vermek dişlilerin ömrünü uzatır.
    Suç birazda bende alırken hiç kontrol etmedim onlarda teslim etmeden önce etmemiş gerçi nereye bakacağımı bilmiyordum heyecandan baksam da görecek durumda değildim. Ödeme şartlarında anlaştık ardından motosikletini hazırladık deyip bayinin önüne park ettiler. Hava günlerce 40 derecenin altına düşmezken biranda yağmur indirdi motorun tepesine hatta hayatın boyunca unutmazsın yağmurda motor satın aldın diye takıldı babam gerçekten de unutamam Neyse bekledim yağmurun dinmesini mecburen. Sonrasında ilk defa bir motorun üzerindeydim açıkçası korkunç ve çok büyük geldi Sürebilirmiyim acaba vitesi nerde debriyaj bumu nasıl ki acaba derken bayi sahibi kafama kaskı geçirdi ve gerdeğe yollar gibi sırtıma vurup yürü hadi yürü gidersin sen dedi Eve kadar 3km ara sokaklardan yavaş yavaş geldim. hala hatırlıyorum o ilk rüzgarı hissedişimi özgürlük dedikleri buymuş demiştim içimden
    Sorunlara gelince bahsettiklerim zaten ufak tefek şeyler çok problem etmedim sizin gibi almadan incelemiş olsam kesinlikle görülebilirdi Mesela arka frene 1 kere basmış olsam veya sinyal vermiş olsam anlaşılırdı Viteslerde teknik bir sorunu olduğunu da sanmıyorum benim acemiliğim geçtikçe daha rahat geçmeye başladı sanki Aragazıda denerim ama yolculuk sırasında vitesler ileri ya da geri geçiyor rahatça sadece durduğum zaman problem yaşıyorum ben

  3. #43
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX

    Bugün yine Ankara İncek ve Temelli arasındaki köylerde gezindim. Motosikletin gevşeyen ilk yeri ön fren disk kaliperini bağlantı sacına bağlayan civatalarının birinin gevşemesi olarak kaydedildi. 1000km bakımına gitmediğim için normal karşıladım. Yağ değişimi ve 3-5 tane vida sıkımı için 30-40 lira işçilik veremem. Resim çektiğim yerde arka çantadan alyan çakı'mı çıkardım ve kaliper civatasını sıktım, ağaçların arasına gidip tuvaletimi yaptım ve yola devam ettim Bu motoru harbi araziye vuruyorum stabilize yolda 60-70 gidiyorum maşallah taş gibi. Benim cub'a belki bi şekilde takarım diye Rialli'den 17 liraya aldığım bir koruma demiri vardı, koruma demiri olayını çok sevmesem de elimde mevcut olduğu için takayım dedim, biraz küçük kaldı ama motoru yere yavaşca düşürürsem depoyu korur hiç değilse. Bence yakıştı da, TVS apache'lerin demirine benziyo.

  4. #44
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Bugün itibariyle motorum 1350km'ye geldi. Bugün 2. kere yağını değiştirdim. Son ölçümlerime göre 100km'de 2.55 litre benzin yaktı. Herhangi bir ekonomiklik çabası olmadan motoru da aşırı zorlamadan yaptığım bir sürüş sonucunda bu tüketimi yapıyor. 1 depoyla 500km rahat yapar ama yinede 450km'yi çok geçmemekte fayda var. Motor açıldıkça yakıt tüketimi düştüğü gibi düşük devirlerdeki torksuzluk ta azaldı, artık düşük devirlerde de çekiyor. Motorla düz yolda 105 yokuş aşağı 113 yaptım. Ama sürekli gideceği hız 80-85. Ancak hız göstergesinde hata olmaması hatta az bile göstermesi sevindirici. Hala yan kapakları ve seleyi sökmeyi beceremedim sinir oluyorum.

  5. #45
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Bu motorların üreticisi çinli Sukida imiş, motorun üzerindeki hortumların ve arka stop'un üzerinde Sukida yazmasından kıllandım ve arattım, Sukida'nın bu Grumble'ın kafa kısmı hariç diğer yerleri aynı olan bir modeli var. Sukida fason çinlilerden çok daha kaliteli üretim yapan bir firma bence.
    http://www.made-in-china.com/showroo...GH-SK125-.html

  6. #46
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    sürati biraz düşük mengü. Düzde sabit olarak 95-100 km hızla ilerliyemiyomu? Rampa aşa en az 120-125 görmesi lazım. Benim 150 cc titan anlık hızlanma olarak 130, 135, rampa aşa 140 ve daha fazlası, düzde 2 kişi, 160 kg ile sabit olarak 110, 115 km hızla ilerleyebiliyor. Ama daha dur, motorun 5 bin km yi geçince düzde 110 ları, rampa aşa 130 ları görürsün. Şimdilik acele etme. Yavaş yavaş aç motoru.

  7. #47
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı adem80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sürati biraz düşük mengü. Düzde sabit olarak 95-100 km hızla ilerliyemiyomu? Rampa aşa en az 120-125 görmesi lazım. Benim 150 cc titan anlık hızlanma olarak 130, 135, rampa aşa 140 ve daha fazlası, düzde 2 kişi, 160 kg ile sabit olarak 110, 115 km hızla ilerleyebiliyor. Ama daha dur, motorun 5 bin km yi geçince düzde 110 ları, rampa aşa 130 ları görürsün. Şimdilik acele etme. Yavaş yavaş aç motoru.
    Ya ben motoru fazla zorlamak, hararet yaptırmaktan çekiniyorum da o yüzden düz yolda sabit giderken fazla basmıyorum, motor zaten daha yeni şu an 75-80 civarında sürüyorum fazlasıyla yeterli, gerekince gazlıyorum 100'e kadar rahat çıkıyo. bir de yarım gazla 80 yaparken 100 yapması için tam gaz gitmem gerek, yüzde 30-40 tüketim artacak.

  8. #48
    motoesk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2012
    Şehir
    Eskişehir
    yarın gidip mx125 i incelemek şart oldu.

  9. #49
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    Kapağın kilidini anahtarla açıyoruz, deliklerden tutup ön tekere doğru çekiyoruz, üstte 1 nokta sabir kalıyor, onu da kendimize doğru çekince kapak elimizde
    Nereye bakarsan, oraya gidersin.

  10. #50
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı viper17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kapağın kilidini anahtarla açıyoruz, deliklerden tutup ön tekere doğru çekiyoruz, üstte 1 nokta sabir kalıyor, onu da kendimize doğru çekince kapak elimizde
    O deliklerden tekere doğru çekiyorum da kapak acayip sıkı durumda 1-2 cm kaydıktan sonra çok zor oynuyor sizde de öyle mi ? plastiği kıracak kadar kuvvet uygulamış olmak istemiyorum

  11. #51
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya ben motoru fazla zorlamak, hararet yaptırmaktan çekiniyorum da o yüzden düz yolda sabit giderken fazla basmıyorum, motor zaten daha yeni şu an 75-80 civarında sürüyorum fazlasıyla yeterli, gerekince gazlıyorum 100'e kadar rahat çıkıyo. bir de yarım gazla 80 yaparken 100 yapması için tam gaz gitmem gerek, yüzde 30-40 tüketim artacak.
    Doğru söylüyon zaten. Yeni motoru sıkıştırmak iyi değil. Benim motor 16 yaşında zaten. Sıkıştırsam nolur, sıkıştırmasam nolur. Bana bakma sen. Yavas git. Güzel o motor. Mondinin yeni ürünleri eskiye nazaran kaliteli.

  12. #52
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O deliklerden tekere doğru çekiyorum da kapak acayip sıkı durumda 1-2 cm kaydıktan sonra çok zor oynuyor sizde de öyle mi ? plastiği kıracak kadar kuvvet uygulamış olmak istemiyorum
    Yok yok kırılmıyor, arkadan falan gevşey biraz oynat kapağı, biraz kuvvetle kırılcak kapak değil
    Dediğim gibi püf noktası arka tarafından oynat biraz geliyor ondan sonrası
    Bu motorda nasıl bir hava filtresi var anlamadım çok acayip
    Sol kapağı boşuna açmayın aküden başka bişey yok
    Nereye bakarsan, oraya gidersin.

  13. #53
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Benim motorla 80'le sollayamadığım kamyon yok. Kamyonların hız limiti 88'dir bilirsiniz. Bugün yolda bir palio'nun yanında hızımı sabitlemeye çalıştım 75'le palio'ya yanaşırken göstergesinde 90 gösteriyordu. 15-20 km az gösteriyor sanırım, Zaten hyena'da viraja girdiğim hızlarda bununla viraja girmeye kalktım mı uçacak gibi oluyorum. Yokuş aşağı yaptığım 110 da gerçekte 120-125 heralde.

  14. #54
    portal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2012
    Şehir
    Denizli\Sarayköy
    Motosikleti
    Mondial 125 MX Grumble
    Bu gece hiç aydınlatması olmayan yollarda sürdüm. Gece sürüşü beklediğimden kat kat iyiydi nerdeyse uzunlara geçme ihtiyacı bile duymadım. Gaz kesince far şiddeti düşen motorlar duymuştum yola çıkmadan önce tek korkum buydu yersizmiş aksine problemsiz pırıl pırıl bir yolculuk oldu:-)

  15. #55

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya ben motoru fazla zorlamak, hararet yaptırmaktan çekiniyorum da o yüzden düz yolda sabit giderken fazla basmıyorum, motor zaten daha yeni şu an 75-80 civarında sürüyorum fazlasıyla yeterli, gerekince gazlıyorum 100'e kadar rahat çıkıyo. bir de yarım gazla 80 yaparken 100 yapması için tam gaz gitmem gerek, yüzde 30-40 tüketim artacak.
    Motor hararet yapacaksa düz yolda değil, şehir içinde yapacaktır. Nedense forumda herkes bunu yanlış biliyor. Ayrıca yeni motorların hiçbirinde hararet kaynaklı şikayet duymadım, kafa takılacak konu değil yani...

  16. #56

    Üyelik
    18 Nisan 2012
    Şehir
    Edirne küçük pazar
    Motosikleti
    mondial 125 mg deluxe
    slm bende 125 mg var dier motorlara göre daha yüksek devire ve daha yüksek hıza çıkıyo acaba normal zamanda sorun çıkarmı ilk 500 kmde zorlandı motor biriside senin motorun ömrü kısa olur dedi
    olduğu yerde basınca devir 11 bin 500 nerdeyse 12 bin oluyo hızıda düz yolda 125km ama yol iyi değildi otoyol gibi olsaydı daha fazla giderdi diye düşünüyorum

  17. #57

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Bir kere devir saatinde hiçbir zaman kırmızı çizgiye girmemen gerekiyor. 12 devire gelince herhalde giriyordur değil mi ? Ayrıca ilk 1000 km'de de motoru zorlamaman gerekirdi. Bu şekilde zorlamaya devam edersen evet ömrü çok kısa olur. 1000 km'yi doldurmadıysan bundan sonra daha yumuşak kullanmaya çalış.

  18. #58

    Üyelik
    18 Nisan 2012
    Şehir
    Edirne küçük pazar
    Motosikleti
    mondial 125 mg deluxe
    zaten ozaman birkaç kez zorlamıştım daha sonra 50-60 km hızla gittim hep şu an 3500km de

  19. #59
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı Abdülkadir22 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    slm bende 125 mg var dier motorlara göre daha yüksek devire ve daha yüksek hıza çıkıyo acaba normal zamanda sorun çıkarmı ilk 500 kmde zorlandı motor biriside senin motorun ömrü kısa olur dedi
    olduğu yerde basınca devir 11 bin 500 nerdeyse 12 bin oluyo hızıda düz yolda 125km ama yol iyi değildi otoyol gibi olsaydı daha fazla giderdi diye düşünüyorum
    İlk 1000km bitene kadar 8 bin deviri bir saniyeliğine bile geçmemen gerekiyor. Normal zamanlarda da uzun süre 8500 devirin üzerinde motor sürmek motoruna zarar verir. Motoru boş boş bağırtmak her zaman zararlı, hele rodaj zamanı motoru boşta 11-12 bin devir bağırtarak motorun resmen canını alıyorsun.

    Alıntı Abdülkadir22 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zaten ozaman birkaç kez zorlamıştım daha sonra 50-60 km hızla gittim hep şu an 3500km de
    Rodajda bikaç kere zorlamanın hiç zararı yok, öyle yokuş aşağı basıp basıp 100-110 çıkıp bıraktıysan hiç korkma. Ama boşta bağırtmak çok zararlı.

  20. #60

    Üyelik
    18 Nisan 2012
    Şehir
    Edirne küçük pazar
    Motosikleti
    mondial 125 mg deluxe
    onu ben yapmadım servis yaptı oldugu yerde bağırttı motoru
    bir kaç kez hız denemesi yaptım hiçbiri son hızda 10 saniye kalmadı hemen saldım


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 1234513 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)