Suç birazda bende alırken hiç kontrol etmedim onlarda teslim etmeden önce etmemiş gerçi nereye bakacağımı bilmiyordum heyecandan baksam da görecek durumda değildim. Ödeme şartlarında anlaştık ardından motosikletini hazırladık deyip bayinin önüne park ettiler. Hava günlerce 40 derecenin altına düşmezken biranda yağmur indirdi motorun tepesine hatta hayatın boyunca unutmazsın yağmurda motor satın aldın diye takıldı babam gerçekten de unutamam Neyse bekledim yağmurun dinmesini mecburen. Sonrasında ilk defa bir motorun üzerindeydim açıkçası korkunç ve çok büyük geldi Sürebilirmiyim acaba vitesi nerde debriyaj bumu nasıl ki acaba derken bayi sahibi kafama kaskı geçirdi ve gerdeğe yollar gibi sırtıma vurup yürü hadi yürü gidersin sen dedi Eve kadar 3km ara sokaklardan yavaş yavaş geldim. hala hatırlıyorum o ilk rüzgarı hissedişimi özgürlük dedikleri buymuş demiştim içimden
Sorunlara gelince bahsettiklerim zaten ufak tefek şeyler çok problem etmedim sizin gibi almadan incelemiş olsam kesinlikle görülebilirdi Mesela arka frene 1 kere basmış olsam veya sinyal vermiş olsam anlaşılırdı Viteslerde teknik bir sorunu olduğunu da sanmıyorum benim acemiliğim geçtikçe daha rahat geçmeye başladı sanki Aragazıda denerim ama yolculuk sırasında vitesler ileri ya da geri geçiyor rahatça sadece durduğum zaman problem yaşıyorum ben
Bugün yine Ankara İncek ve Temelli arasındaki köylerde gezindim. Motosikletin gevşeyen ilk yeri ön fren disk kaliperini bağlantı sacına bağlayan civatalarının birinin gevşemesi olarak kaydedildi. 1000km bakımına gitmediğim için normal karşıladım. Yağ değişimi ve 3-5 tane vida sıkımı için 30-40 lira işçilik veremem. Resim çektiğim yerde arka çantadan alyan çakı'mı çıkardım ve kaliper civatasını sıktım, ağaçların arasına gidip tuvaletimi yaptım ve yola devam ettim Bu motoru harbi araziye vuruyorum stabilize yolda 60-70 gidiyorum maşallah taş gibi. Benim cub'a belki bi şekilde takarım diye Rialli'den 17 liraya aldığım bir koruma demiri vardı, koruma demiri olayını çok sevmesem de elimde mevcut olduğu için takayım dedim, biraz küçük kaldı ama motoru yere yavaşca düşürürsem depoyu korur hiç değilse. Bence yakıştı da, TVS apache'lerin demirine benziyo.
Bugün itibariyle motorum 1350km'ye geldi. Bugün 2. kere yağını değiştirdim. Son ölçümlerime göre 100km'de 2.55 litre benzin yaktı. Herhangi bir ekonomiklik çabası olmadan motoru da aşırı zorlamadan yaptığım bir sürüş sonucunda bu tüketimi yapıyor. 1 depoyla 500km rahat yapar ama yinede 450km'yi çok geçmemekte fayda var. Motor açıldıkça yakıt tüketimi düştüğü gibi düşük devirlerdeki torksuzluk ta azaldı, artık düşük devirlerde de çekiyor. Motorla düz yolda 105 yokuş aşağı 113 yaptım. Ama sürekli gideceği hız 80-85. Ancak hız göstergesinde hata olmaması hatta az bile göstermesi sevindirici. Hala yan kapakları ve seleyi sökmeyi beceremedim sinir oluyorum.
Bu motorların üreticisi çinli Sukida imiş, motorun üzerindeki hortumların ve arka stop'un üzerinde Sukida yazmasından kıllandım ve arattım, Sukida'nın bu Grumble'ın kafa kısmı hariç diğer yerleri aynı olan bir modeli var. Sukida fason çinlilerden çok daha kaliteli üretim yapan bir firma bence.
http://www.made-in-china.com/showroo...GH-SK125-.html
sürati biraz düşük mengü. Düzde sabit olarak 95-100 km hızla ilerliyemiyomu? Rampa aşa en az 120-125 görmesi lazım. Benim 150 cc titan anlık hızlanma olarak 130, 135, rampa aşa 140 ve daha fazlası, düzde 2 kişi, 160 kg ile sabit olarak 110, 115 km hızla ilerleyebiliyor. Ama daha dur, motorun 5 bin km yi geçince düzde 110 ları, rampa aşa 130 ları görürsün. Şimdilik acele etme. Yavaş yavaş aç motoru.
Ya ben motoru fazla zorlamak, hararet yaptırmaktan çekiniyorum da o yüzden düz yolda sabit giderken fazla basmıyorum, motor zaten daha yeni şu an 75-80 civarında sürüyorum fazlasıyla yeterli, gerekince gazlıyorum 100'e kadar rahat çıkıyo. bir de yarım gazla 80 yaparken 100 yapması için tam gaz gitmem gerek, yüzde 30-40 tüketim artacak.
Kapağın kilidini anahtarla açıyoruz, deliklerden tutup ön tekere doğru çekiyoruz, üstte 1 nokta sabir kalıyor, onu da kendimize doğru çekince kapak elimizde
Nereye bakarsan, oraya gidersin.
Yok yok kırılmıyor, arkadan falan gevşey biraz oynat kapağı, biraz kuvvetle kırılcak kapak değil
Dediğim gibi püf noktası arka tarafından oynat biraz geliyor ondan sonrası
Bu motorda nasıl bir hava filtresi var anlamadım çok acayip
Sol kapağı boşuna açmayın aküden başka bişey yok
Nereye bakarsan, oraya gidersin.
Benim motorla 80'le sollayamadığım kamyon yok. Kamyonların hız limiti 88'dir bilirsiniz. Bugün yolda bir palio'nun yanında hızımı sabitlemeye çalıştım 75'le palio'ya yanaşırken göstergesinde 90 gösteriyordu. 15-20 km az gösteriyor sanırım, Zaten hyena'da viraja girdiğim hızlarda bununla viraja girmeye kalktım mı uçacak gibi oluyorum. Yokuş aşağı yaptığım 110 da gerçekte 120-125 heralde.
Bu gece hiç aydınlatması olmayan yollarda sürdüm. Gece sürüşü beklediğimden kat kat iyiydi nerdeyse uzunlara geçme ihtiyacı bile duymadım. Gaz kesince far şiddeti düşen motorlar duymuştum yola çıkmadan önce tek korkum buydu yersizmiş aksine problemsiz pırıl pırıl bir yolculuk oldu:-)
slm bende 125 mg var dier motorlara göre daha yüksek devire ve daha yüksek hıza çıkıyo acaba normal zamanda sorun çıkarmı ilk 500 kmde zorlandı motor biriside senin motorun ömrü kısa olur dedi
olduğu yerde basınca devir 11 bin 500 nerdeyse 12 bin oluyo hızıda düz yolda 125km ama yol iyi değildi otoyol gibi olsaydı daha fazla giderdi diye düşünüyorum
Bir kere devir saatinde hiçbir zaman kırmızı çizgiye girmemen gerekiyor. 12 devire gelince herhalde giriyordur değil mi ? Ayrıca ilk 1000 km'de de motoru zorlamaman gerekirdi. Bu şekilde zorlamaya devam edersen evet ömrü çok kısa olur. 1000 km'yi doldurmadıysan bundan sonra daha yumuşak kullanmaya çalış.
zaten ozaman birkaç kez zorlamıştım daha sonra 50-60 km hızla gittim hep şu an 3500km de
İlk 1000km bitene kadar 8 bin deviri bir saniyeliğine bile geçmemen gerekiyor. Normal zamanlarda da uzun süre 8500 devirin üzerinde motor sürmek motoruna zarar verir. Motoru boş boş bağırtmak her zaman zararlı, hele rodaj zamanı motoru boşta 11-12 bin devir bağırtarak motorun resmen canını alıyorsun.
Rodajda bikaç kere zorlamanın hiç zararı yok, öyle yokuş aşağı basıp basıp 100-110 çıkıp bıraktıysan hiç korkma. Ama boşta bağırtmak çok zararlı.
onu ben yapmadım servis yaptı oldugu yerde bağırttı motoru
bir kaç kez hız denemesi yaptım hiçbiri son hızda 10 saniye kalmadı hemen saldım
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)