Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
06 Aralık 2007, 00:28
#2641
Dostum ARBETUS "Dün itibari ile motoruma iridyum buji takmış bulunmaktayım" mesajını okudum. oysa bana yANAN BUJİ NİN YERİNE motorcu yine çin malı tanesi 5 YTL olan buji verdi. sözde çok memnun kalacağımı söyledi. vaktim olmadığı için adamla uğraşamadım fiatı da pahalı değildi şimdilik 2 tane aldım Akü yü de şarz ettirdik fakat henüz takamadım. ancak senin iridyum buji ni merak ettim. bana biraz daha fiatış markası ve performansından bahsedersen sevinirim. bu arada ileride zinciri de değiştirmek istiyorum. tavsiyeni bekliyorum. yaklaşık 5 aydır motora biniyorum. şu ana kadar debriyaj teli koptu ve çalıştırırken kullanılan jigle koptu. bunları yaptırdım. benzin kapağından ses gelmeye devam ediyor. bunun da bir çaresine bakacağım. motorum ile henüz 80 in üzerine de çıkamadım. gazlasam muhtemelen 100 ün üzerine çıkacak ancak daha alışma aşamasındayız. saydığım aksiliklerin dışında gaz yemesi hızlanması ve çekişi mükemmel. herkese selamlar
Reklamlar
-
06 Aralık 2007, 09:18
#2642
mustafa macit adlı üyeden alıntı
Dostum ARBETUS "Dün itibari ile motoruma iridyum buji takmış bulunmaktayım" mesajını okudum. oysa bana yANAN BUJİ NİN YERİNE motorcu yine çin malı tanesi 5 YTL olan buji verdi. sözde çok memnun kalacağımı söyledi. vaktim olmadığı için adamla uğraşamadım fiatı da pahalı değildi şimdilik 2 tane aldım Akü yü de şarz ettirdik fakat henüz takamadım. ancak senin iridyum buji ni merak ettim. bana biraz daha fiatış markası ve performansından bahsedersen sevinirim. bu arada ileride zinciri de değiştirmek istiyorum. tavsiyeni bekliyorum. yaklaşık 5 aydır motora biniyorum. şu ana kadar debriyaj teli koptu ve çalıştırırken kullanılan jigle koptu. bunları yaptırdım. benzin kapağından ses gelmeye devam ediyor. bunun da bir çaresine bakacağım. motorum ile henüz 80 in üzerine de çıkamadım. gazlasam muhtemelen 100 ün üzerine çıkacak ancak daha alışma aşamasındayız. saydığım aksiliklerin dışında gaz yemesi hızlanması ve çekişi mükemmel. herkese selamlar
Dostum sana macitde kullanabilseceğin bujilerin modelini yazayım
NGK
CR7HSA 7 ytl
C7HSA 7 ytl
CR7HIX IRIDYUM 25-30 ytl
BOSCH
SUPER U4AC 5-7 ytl
Yalnız NGK nın piyasada çok sahtesi var dikkatli olmak lazım. zaten bariz anlaşılıyor. bujiyi servis yerine, NGK nın bayisinden almak akıllıca olur. iridyum bujiyi henüz deneme imkanım olmadı ama şunu söyleyebilirim sesi daha bi tok oldu. Zincir işi de hassas bir konu eğer üzerinde fazla durmazsan ilerde çıkardığı ses seni rahatsız edecektir. kore yada tayvan malı oringli bir zincir seçmelisin. 50-ile 70 ytl arasında değişen fiyatlarda bu ürünlen. 15-20 ytl ye de var ama dediğim gibi aynı sıkıntıları birdaha yaşayacaksın. debriyaj telinin ömrünü uzatmak istiyorsan, ara sıra tellerini yağla. hem yumuşak bir debriyaja sahip olursun hem de telin ömrü uzar. BAşka bir sorunun olursa ben buradayım.
Sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
06 Aralık 2007, 23:08
#2643
mustafa macit adlı üyeden alıntı
Dostum ARBETUS "Dün itibari ile motoruma iridyum buji takmış bulunmaktayım" mesajını okudum. oysa bana yANAN BUJİ NİN YERİNE motorcu yine çin malı tanesi 5 YTL olan buji verdi. sözde çok memnun kalacağımı söyledi. vaktim olmadığı için adamla uğraşamadım fiatı da pahalı değildi şimdilik 2 tane aldım Akü yü de şarz ettirdik fakat henüz takamadım. ancak senin iridyum buji ni merak ettim. bana biraz daha fiatış markası ve performansından bahsedersen sevinirim. bu arada ileride zinciri de değiştirmek istiyorum. tavsiyeni bekliyorum. yaklaşık 5 aydır motora biniyorum. şu ana kadar debriyaj teli koptu ve çalıştırırken kullanılan jigle koptu. bunları yaptırdım. benzin kapağından ses gelmeye devam ediyor. bunun da bir çaresine bakacağım. motorum ile henüz 80 in üzerine de çıkamadım. gazlasam muhtemelen 100 ün üzerine çıkacak ancak daha alışma aşamasındayız. saydığım aksiliklerin dışında gaz yemesi hızlanması ve çekişi mükemmel. herkese selamlar
Aramıza hoşgeldin
Kısa bir süre sonra arka jant tellerin kırılacaktır.Uzun yolda farının yetersiz olduğunu düşünüp çare arayacaksın.Daha sonra bir müddet sorunsuz bineceksin (gevşeyen vidaları sıkmak kaydı ile) sonra debriyajını değiştireceksin. Daha sonra akü rölen bozulacak ve marşın basmayacaktır, Km ler ilerleyince sibop ayarlayın gevşeyecek ve vibrasyonun artacaktır.
Bunların çözümü için bir süre gerçek zamanlı AR-GE yapacaksın.Sonra bu motorla ilgili yaptıklarını ve harcadığın parayı düşüneceksin.
Bir süre sonra sıkılacaksın .Olduğu gibi kabullenip ya binmeye devam edeceksin yada satmaya teşebbüs edeceksin.
Allah yardımcın olsun benim gibi....
-
06 Aralık 2007, 23:55
#2644
Memnun değil misiniz bu motordan?Sıfır KM Mondial MCT 250 alınır mı?
-
07 Aralık 2007, 01:18
#2645
Tekno kardeş, karşılaşabileceğim sorunlar hakkında beni aydınlatmışsın. teşekkürler. ancak 2-3 bin YTL olan bir motordan beklentilerim zaten sınırlı, biraz bakım ve masrafla 20000-30000 km veya 6-7 sene binilir diye düşünüyorum. kısaca "urfa da oxford Üniversitesi varda biz mi okumadık" diye bir tabir var. imkanlarımız daha iyi olduğunda değiştirirz. Bu iş biraz da merak/hobi boş zamanlarda motoru temizlemek-silmek bile insana güzel geliyor. Bu arada motorun görüntüsü çok güzel. zaten bu yüzden satın aldım benzinlikteki markalarını söktüğüm için pek çok kişi iyi bir marka zannedip motorun güzelliğini öve öve bitiremedi.
Arbetus kardeş yaptıklarına hayranım. sayende çok şey öğrendim. Bütün arkadaşlara sevgi ve selamlar.
-
07 Aralık 2007, 10:17
#2646
mustafa macit adlı üyeden alıntı
Tekno kardeş, karşılaşabileceğim sorunlar hakkında beni aydınlatmışsın. teşekkürler. ancak 2-3 bin YTL olan bir motordan beklentilerim zaten sınırlı, biraz bakım ve masrafla 20000-30000 km veya 6-7 sene binilir diye düşünüyorum. kısaca "urfa da oxford Üniversitesi varda biz mi okumadık" diye bir tabir var. imkanlarımız daha iyi olduğunda değiştirirz. Bu iş biraz da merak/hobi boş zamanlarda motoru temizlemek-silmek bile insana güzel geliyor. Bu arada motorun görüntüsü çok güzel. zaten bu yüzden satın aldım benzinlikteki markalarını söktüğüm için pek çok kişi iyi bir marka zannedip motorun güzelliğini öve öve bitiremedi.
Arbetus kardeş yaptıklarına hayranım. sayende çok şey öğrendim. Bütün arkadaşlara sevgi ve selamlar.
ohoo daha neler göreceksin. Benim sıpaya 30000 lira falandır bu diye değer biçen de oldu. dandik bu yaramaz diyen de oldu. Ben tekno'nun yaşadığı sorunları yaşamadım far haricinde ki bugün hyo gt250 r da bile far porblemi var. Benim kısalarım çok ölü bi topic okudum zenon far ile ilgili onu yapmayı düşünüyorum. Bir çok arkadaş bu motora bu masraf gereksiz diyecek. Ama gece yolu göremeyen motor değil BENİM. Dolayısıyla bu masrafı kendime yapıyorum ben. Çünkü uzun far diğer sürücüleri rahatsız ediyor. Aküden çektiği akım da cabası. Altımızdaki motorun ne olduğu belli. Teknonun bahsettiği sorunların çoğu periyodik bakımlarda giderilecek şeyler sübap ayarı gibi. Mustafa Macit umarım fiyat farkı verip çelik jantlı modelini almışsındır. o zaman tel kırılma problemin olmaz. Ama artık jant teli kırılma problemi yok bildiğim kadarıyla. BEnim Aküm bir kere 4 lü flaşörü açık unuttuğum için bitti. onun dışında hiç aküm bitmedi hala aynı aküyü kullanıyorum. gündüz farlarım açık. gece de kısalar sorunlu olduğu için hep uzunlar ve sisler açık geziyorum. Eğer İstanbul ya da bursa 'da oturuyorsan seninle bir araya gelelim. Böylesi daha iyi olur.
Batis adlı üyeden alıntı
Memnun değil misiniz bu motordan?Sıfır KM Mondial MCT 250 alınır mı?
Çelik jantlı modelini alabilirsin. neden almayasaın ki. Kitabına uygun davranırsa üzmüyor seni
SAğlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
07 Aralık 2007, 20:14
#2647
Batis adlı üyeden alıntı
Memnun değil misiniz bu motordan?Sıfır KM Mondial MCT 250 alınır mı?
Verdiğin para karşılığında alınacak en iyi sıfır çin motoru bu.(Topici oku mutlaka)
Ama sana tavsiyem eğer chopper tarzı birşey istemiyorsan git Ybr al honda al.Geçenlerde cbf 250 kullandım 20000 KM de.
Çok kısa bahsedeyim, kıvrak,vitesler sorunsuz geçiyor hissetmiyorsun ,debriyaj yumuşak,frenler,farlar mükemmel.Dahada ötesi vibrasyon yok.uyuşmuyorsun üzerinde motorun.
Şimdi kendin karar ver
-
07 Aralık 2007, 20:19
#2648
Kesinlikle Chopper/Cruiser istiyorum.Ybr çok kaliteli ama dış görünüşü berbat.Onu alacaksam almayayım daha iyi.MCT'nin sıfır fiyatı uygun.Sıfır alcağım için kredi kartına taksit yapabileceğim , bu da ayrı bir avantaj.Vibrayon çok mu fazla?
-
07 Aralık 2007, 20:28
#2649
mustafa macit adlı üyeden alıntı
Tekno kardeş, karşılaşabileceğim sorunlar hakkında beni aydınlatmışsın. teşekkürler. ancak 2-3 bin YTL olan bir motordan beklentilerim zaten sınırlı, biraz bakım ve masrafla 20000-30000 km veya 6-7 sene binilir diye düşünüyorum. kısaca "urfa da oxford Üniversitesi varda biz mi okumadık" diye bir tabir var. imkanlarımız daha iyi olduğunda değiştirirz. Bu iş biraz da merak/hobi boş zamanlarda motoru temizlemek-silmek bile insana güzel geliyor. Bu arada motorun görüntüsü çok güzel. zaten bu yüzden satın aldım benzinlikteki markalarını söktüğüm için pek çok kişi iyi bir marka zannedip motorun güzelliğini öve öve bitiremedi.
Arbetus kardeş yaptıklarına hayranım. sayende çok şey öğrendim. Bütün arkadaşlara sevgi ve selamlar.
Değerli arkadaşım
Bende senin gibi çok fazla bişey beklemeden satın aldım bu motorsikleti.Ancak durum farklı uzun yola çıktığın zaman 80 km hızla gidemiyorsun.Trafiğin akış hızından 10 -20 km daha hızlı olmalısın ki tehlikelerden daha kolay kurtulabilesin.
Bir ara dene 80-90 -100 km hızlarla 1 saat gitmeyi .Bak arkadan gelen arabaların farlarını çizgi şeklinde görmeye başlayacaksın ve ellerin uyuşacak.Bu uyuşmadan dolayı reflekslerin zayıflayacak.Fren bile sıkamayacak duruma geleceksin.
İşte bunlar sana Urfa da Oxfordun olup olmadığını bir kez daha düşünmeni hatırlatacak.
Bunlar benim naçizhane düşüncelerim.Sizlerle paylaşmak ise görevim.
Kazasız belasız günler dileği ile.
-
07 Aralık 2007, 21:24
#2650
Sen bildiğin almayın bu motoru diyorsun be abi. :D
-
09 Aralık 2007, 02:12
#2651
Arbetus kardeş daha önce işim gereği İskenderun'da oturuyordum ve İskenderun'un sahili, denizi ve güzel havası bana bu motoru aldırdı. Ancak şimdi Edirne'ye geldim. burada motora da fazla vakit ayıramıyorum. üstelik havalar da soğuk.kısmetse baharda acısını çıkartacağım.
Tekno arkadaşım uzun yoldaş bahsettiğin problemler MACİT için doğru. hele trafiğin fazla olduğu ve yolun bozuk olduğu yerlerde sıkıntı daha da katmerli olur. Trafiği sıkışık ve Uzun yolda cbf 250, bizim macit'e göre daha kullanışlı olur. Bozuk arazide/kırsalda da buna uygun motorlar var. bizim motorun kullanım yeri belli. umarım sende istediğin tarzda bir motora kavuşursun.
Bu arada Batis arkadaşa söyleyeceği şey şu; bu tarz sahip olacağı şeylerde bence insan o nesneden bir elektrik almalı, hoşlanmalı. Tabi parayı da sokağa atmamalı. Macit'in görüntüsü güzel. fiatı uygun. Ayrıca öyle başedilmeyecek bir problem çıkarmıyor. hele motora ayıracak, uğrşacak zamnın varsa debriyaj teli,buji zincir değişimi gibi birkaç küçük değişiklikle sorunsuz binersin. bunun içinde daha önceki sayfaları okursan problemleri görürsün birkaç istisna hariç önemli bir problem yansıtılmamış.bence bu motor alınır.
Arbetus sormuştu; motor jantları telli, zaten benimde böylesi hoşuma gidiyor. herkese selamlar
-
09 Aralık 2007, 21:43
#2652
Batis adlı üyeden alıntı
Sen bildiğin almayın bu motoru diyorsun be abi. :D
Sevgili kardeşim ;
Bende bu motoru inceleyerek ,severek , hoşuma giderek aldım.Ama ne varki km ler geçtikçe ve de japon motorlara bindikçe anladımki yaptığım iş çok doğru değilmiş.
Ben sana daha objektif bakman açısında yardımcı olmaya çalışıyorum.
İleriki günlerde kendini sorgulamaya başladığında bi abi vardı bahsetmişti bir takım şeyleri deme
Höşçakal
-
09 Aralık 2007, 22:47
#2653
Tekno dostum altındaki motoru bindiğin çinli motorlarla karşılaştırman pek doğru değil. Bunum böyle olduğunu anlamak için mct ile uzun kmler yapıp cbf 250 binmeye de gerek yok. benim bulunduğum coğrafyada 1 saat boyunca 100 km sabit hızla gidilecek yer de yok. yolun kalitesi heryerde aynı değil ki zaten 100 km ile giden bir motorum ble olsa ben onunla 100 km sabit hızla gitmem bu motora zarer veriyor. Ancak şunu söyleyeyim ben motoruma uzun km yapıyorum 80-90-100 km değişken hızlarla gidebiliyorum. yolunu buduğumda da 110-120 yi denemeyide ihmal etmiyorum. Fakat MCT bahsettiğin kadar kötü değil. Be sana çok kaliteli 1 numara demiyorum bu motoru alırken herkesin kendine göre geçerli sebepleri var. Bu tarzda en uygun fiyatlı makina bu. artık eskisi kadar da çok problem çıkartmıyor. benim 100 km ile bir saat boyunca gitme arzum yok zaten insanın eli aynı konumda kalırsa okadar uyuşur. MCt aşağı yukarı 2 yıldır piyasada ve inanıyorum ki hangi açığı varsa şu anki modellerde kapatılmış durumda. Bir çin motoru en fazla neyi verebiliyorsa MCT onu veriyor tutup da honda cbf 250 ile ki tarzları bile aynı değilken kıyaslamak bana mantıklı gelmedi. Ben Virago250 de kullandım ama hiç bir zamanda neden mct aldım virago almadım demedim. Çünkü teiz bir viragoyu mct fiyatına bulamazdın bulsan bile çoktan "hışır" olmuştur. hem bir problemi olsa parçasını mct kadar kolay ve uygun fiyatlı bulamazsın. Bugün 250 cclik bir japon cruiserın 0 km fiyatı 8-9000 ytl civarında seyrederken bu sevdaya tutulanlara yaya olun demek ya da tarzı dışında bir makinaya binin demek tam objektif değil. niyetim seninle ters düşmek değil ki seninle bu platformda ciddi anlamda bir hukukumuz da olmadı. Ama ben diyorum ki karşılaştırıken en azından aynı tarz makinalarla fiyat performans ve kalite kriterleriyle karşılaştırmak daha objektif olurdu. Çünkü bu motoru soranların binmek istedikleri tarzın ne olduğu apaçık ortada. Sürç-ü lisan ettiysem affola
Sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
13 Aralık 2007, 12:18
#2654
tekno kardesim laflar sana ama darılma gücenmece olmasın lütfen
Şuan 11000km ye geldim ama saydığın olayların hiçbirini yaşamadım sadece debriyaj teli kopması ve benim hatamdan ilk dönemlerde sanzimanda 1ve4. vites dişlilerini kırdım okadar. vida gevsiyor doğru sıkmak lazım malum vibrasyonumuz cok hele birazda motoru zorlayorsanız mutlaka sıkmalıyız.
demissinki cbf250 veya ybr filan ama fiyat ve yedek parca olayını hiç dusundun mu
ornek verim cbf 250 nin sifir fiyati 6,5bin ytl olması lazım ama marşı bozuldumu yenisi bin ytl den az fazla 1000-1200ytl arası bir rakamdı tam aklımda degil
+bakımları masraf farkı da hesap edersek iyi bir fark yaratır.
değiştirmeye gelince transalp veya falcon dusunuyorum ama dedigim gibi alım sonrası beni korkutuyor değiştirmem deki tek sebep te uzun yol yapılamıyor hem vibrasyon rahatsız ediyor hemde max 90-100km de bir dinlenmek gerekiyor o yüzden uzun yol zorlar diye dusunuyorum 250 km yol yaptım dinlenmeler olmasa cok iyi gidiyor ama dinlenince sure baya uzuyor.
Arbetus dostum ben zenon yaptım beyaz ısık sadace ampulu degistirdim 10liraydi yanlis hatirlamiyorsam, stoplarıda uysun die degistirdim toplamda 12,5ytl tuttu tavsiye ederim harika oluyor aydınlatma çok bariz farkediyor heryer ışıl ışıl oluyor yani çok ufak bir sorun sadece lamba değistiriyoz ve bitiyor.
herkese iyi günler
-
13 Aralık 2007, 12:53
#2655
wolff adlı üyeden alıntı
ben zenon yaptım beyaz ısık sadace ampulu degistirdim 10liraydi yanlis hatirlamiyorsam, stoplarıda uysun die degistirdim toplamda 12,5ytl tuttu tavsiye ederim harika oluyor aydınlatma çok bariz farkediyor heryer ışıl ışıl oluyor yani çok ufak bir sorun sadece lamba değistiriyoz ve bitiyor.
XENON far sistemine bu şekilde dönüşüm yapamazsınız.far tesisatı arasına akım yükseltici,röle,balast gibi parçalar gerekmektedir.
bu far sisteminin 5 değişik jenerasyonu modeli vardır.
motosikletler için
XENON far sisteminin maliyeti modeline göre 300-1000 ytl arası değişmektedir.
-
13 Aralık 2007, 13:18
#2656
wolff dostum senin xenon dediğin sanırım halojen. o ampulü bende taktım ama randıman vermedi. far tası iyi olmadığı için sanırım. 240 liraya xenon kit buldum çift balastlı bir arkadaşla ortak alıcam. H4-2 diye bir de ampulü var kısası xenon uzunu halojen. Ama bu işlemden önce fas tasımı değiştiricem. orijin fara 75 lira fiyat veriyorlar. ben dışı metal içi cam krom bir far buldum 60 liraya onuda alacağım. BAkalım neler olacak.
Ben bu makine ile 185 gidiş 185 dönüş olmak üzere tek seferde 370 km yol yaptım. vibrasyonu hissetme ayakkabıya da bağlıdır. kundura ve spor ayakkabı ile kullandığımda daha çok hissediyorum vibrasyonu. Ancak botla kullanırsam o kadar da rahatsız etmiyor insanı. uzun yol yapılamıyor lafına katılmıyorum Çünkü ben yeterince uzun yol yaptığıma inanıyorum.10800 kmnin çoğunu uzun yolda yaptım ben.motorumu çok devirli kullanıyorum ancak vibrasyon beni okadar rahatsız etmiyor. Vidaları sıkmak çok önemli ben son zamanlarda bunu ihmal ettim birkaç vidamı yenilemek zorunda kaldım. Genel anlamda çok memnunum. Benim sıkıntım sollamalarda (son hızda gittiğim için) aracı sollarken fazla vakit harcamak. benim ihtiyacım birden hızlanıp aracı sollayan ve aynı süratle de normal hızına dönen bir makina. Enduro mu cruiser mı hala gidip gelmekteyim ikisinin arasında ama en500 ve kle500 favorilerim arasında.
Sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
13 Aralık 2007, 14:06
#2657
Batis adlı üyeden alıntı
Memnun değil misiniz bu motordan?Sıfır KM Mondial MCT 250 alınır mı?
Ben 2. el aldım. Debriyaj teli ve jikle teli koptu, yaptırdım. Allahtan itmek zorunda kalmadım, biraz şanslıydım. Onun dışında kornası sürekli olarak bozuluyor. Servise götürüyorum, yapıyorlar ve para almıyorlar ama gerektiği zaman yoldayken kornanın çalışmadığını öğrenmek sorun yaratıyor. Yüksek hızlarda aynadan arkanı göremiyorsun.
Bütçen 0 kmsini almaya müsaitse, temiz 2.el japon al derim. Ama bütçen iyi değilse, motor keyfine bu motor ile pekala başlayabilirsin
-
15 Aralık 2007, 02:01
#2658
Arkadaşlar bu formu, 133 sayfayı daha önce okudum. bizim MCT'nin sorunları hemen hemen aynı. Bunlar da biraz zaman ayırıp bakımını yapmak, vidalarını sıkmak vb. veya usta bir motosiklet tamircisi ile çözülebilecek sorunlar. Bana göre sarf edilen paranın karşılığını fazlasıyla veren bir makina. Üstelik görüntüde haşmetli.
Bu arada malum, kara kış. Motosikletime binemiyorum. İlk fırsatta binip dolaşmayı çok özledim. Herkese kazasız, keyifli günler.
-
17 Aralık 2007, 09:40
#2659
mustafa macit adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar bu formu, 133 sayfayı daha önce okudum. bizim MCT'nin sorunları hemen hemen aynı. Bunlar da biraz zaman ayırıp bakımını yapmak, vidalarını sıkmak vb. veya usta bir motosiklet tamircisi ile çözülebilecek sorunlar. Bana göre sarf edilen paranın karşılığını fazlasıyla veren bir makina. Üstelik görüntüde haşmetli.
Bu arada malum, kara kış. Motosikletime binemiyorum. İlk fırsatta binip dolaşmayı çok özledim. Herkese kazasız, keyifli günler.
Yoksa yoksa sende mi tatlı su motorcususun?
Ben hala biniyorum. 11000 kmyi devirdim bayramda da yapacam birkaç aksiyon. Ondan sonra Bir haftalık bir bakım süreci bekliyor beni. Gövdeyi komple soyacam arkadaşıma göndericem fırın boya atılacak. Motoru indirip takozlarını yenileyeceğim. Elektrik tesisatını elden geçirecem. fazlaca bant kullanmıştım onun yerine termo makaron kullanıcam. Hatta ek yaptığım yerlere soket koyucam. Arka jantım döküm ona polisaj yapıcam. ön amortisör borularına ve fren kaliperinede polisaj yapıcam. Ön çamurluğu krom yapmayı düşünüyorum. Uygun bulabilirsem ondan alıcam. Zinciri değiştiricem. Hazır sökmüşken de komple ön ve arka dişlileri söküp dişlileri ve çevresini temizleyecem. Ön dişliyi kontrol edicem aşınmışsa onu da değiştiricem. Gaz ve jikle telimi değiştiricem.
Gelelim Maliyete;
Boya: Hatır gönül işi. Bir mangala tamamdır.
Gaz teli: 5 YTL
Jikle Teli: 5 YTL
Motor takozları : 10-15 ytl arası
krom çamurluk: 25 YTL
Oring zincir: 50-70 YTL arası ülkesine göre
Ön dişli : 10 YTL
Polisaj için spiral ve yünlü bir disk lazım onları emaneten bulabilirim. Bir de parlatmaya yarayan taş gibi birşey mevcut. Bu üçünü de maliyetsiz alabilirim. Geri kalan işçilik zevki bana kalıyor.
Sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
18 Aralık 2007, 15:18
#2660
pardon arkadaslar halojeni zenon die yazmisim ozur. ama dedigim gibi ben baya memnunum eskisine gore cok cok iyi.
arbetus dostum dedigim gibi uzun yolda benim için tek sorun max.100km de 1 motoru dinlendirmek gerekiyor buda benim için süreyi arttiriyor bende Transalp e taktım kafayı ama bilmiyorumfiyati pek dert etmiyom temiz bir 2. el bulurum tamirdi bakimdi sorun olmaz abimler halleder zaten motorun alinip alinmicak durumda oldugunuda onlar soyler bana ancak tek sorunum 1 sezonluguna o para verilmeye degermi ve motora binmemi istemeyen kesim cok ve işin kotu yani hayatımdaki onemli kişi ve kişiler istemiyor kesinlikle binme diyorlar hatta mct mi bile stmamı istiyorlar:( kar kış biniyom eldivenim kayipti şimdi bir tanede eldiven aldım bir kask in altına maske aldım mı bogazimi koruyacak yeter bana
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)
Bu Konudaki Etiketler