Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #10501
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    mct nın cekısı cok guzel arka dıslı 30 oldugu halde hıc yokusta 2 kısı kalmadım carracal da daha guzel gorunen bır motor hıc bı farkı yok dıyebılırım hattta o daha pahalı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #10502
    password48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2011
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Mondial MCT 250 - Hyosung GV 250
    far ömrünü doldurdu içi oynamaya başlamış ışığı dağıtıyor gece sürüşü çok sıkıntılı zenon far düşünüyorum ama yasaklanmış dedi parçacı ceza yazabilir polis diyor . orjinal far alsam diyorum mct nin zaten orjinal aydınlatması zayıf sizce ne yapmalı

  3. #10503
    irya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2009
    Şehir
    sandıklı/afyon-çine/aydın
    Motosikleti
    mct 250- 2006 model

  4. #10504

    Üyelik
    09 Eylül 2013
    antilop_skul dik yokuşlarda sürmüşsündür bi fikir verebilir misin caracal 200 cc olunca öncelikli tercihim mondial hoş caracalın temizide pek yok piyasada

  5. #10505

    Üyelik
    12 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    mct 250 & ybr 125
    sert vites geçiş sorununu; debriyaj kolundan motora giren telin gerginliğini ayarlayarak bir nebze de olsa giderdim. aynı problemi yaşayan arkadaşlara duyurulur.
    aydınlatma sorununa da değinmek istiyorum,hakikaten çok yetersiz.
    aklıma gelen çözüm sis farları hem şekil olur hem yolum aydınlanır diye düşünüyorum.
    ama akünün durumu ne olur bilemiyorum çabuk biterse ??? deneyen arkadaşlar ne tavsiye ederler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:36 ----------

    caracal a binmedim bilemem ama doğru yerdesin. bizim motorların çekişi mükemmel.kesinlikle memnun kalırsın tabi en önemli mesele temiz ve sorunsuzunu bulmakta.

    ben öyle bi tane buldum ve hemen aldım. şu an 5500 de. uzun yol yapamadım her gün kullanıyorum sıkıntım yok şükür.

  6. #10506
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Çekişi ve ivmelenmesi çok güzel. Sürekli zincir gevşetmesi ve o zincirin şakur şukur ötmesi dışında bir sıkıntım yok. Benzin çok zam yediği için daha çok 125 cc'yi kullanıyorum ama iyi ki almışım çok memnunum. Aydınlatma hakkaten yetersiz. Benim motorda sinyallerin etrafı led döşeli, sokak aralarında dolaşırken faydasını görüyorum. 105 kilo idim, şu an bisiklete döndüm ve 98 kiloya indim ama bu motor çok rahat iki kişi, her yokuşta taşır.

    Password, dediğin gibi ben de iç lastik yapıştırayım bari. Kaliteli bir zincir ve bir tırnak büyük ön dişli aldıktan sonra bir daha bu sorunu çıkaracağını zannetmiyorum... ;)

  7. #10507

    Üyelik
    20 Ocak 2013
    Şehir
    kastamonu
    Motosikleti
    nasipse mct 250 olacak
    arkadaşlar mct 250 de model farkı varmı acaba? örneğin almayı düşündüğüm 2005 model 7500km de bir de 2011 model 13500km de motosiklet var görüntüleri aynı fakat 2005 model olan biraz daha pahalı sizce hangisini seçmeliyim ve satın alırken nelerine dikkat etmeliyim fikir verirseniz sevinirim...

  8. #10508

    Üyelik
    09 Eylül 2013
    arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için teşekkürler mondial de kararım kesin gibi hatta resimleri görebilirsem inş. belki irya yla bi alışverişimiz olur ama evet oxygenin dediği gibi dikkat etmemiz konular hakkında bilgi verirseniz sevinirim ne kadar araştırsakta binenin tecrübesi ddaha da farklı olur tabi

  9. #10509
    İzmir İl Temsilcisi CEM. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Fazer 600 Ve Wr 125 R
    bu konulara zamanında çok deginildi fakat araştırmayıp direk hop diye konuya soruyla atlarsanız tabiki cevap bulamayabilirsiniz arkadaşlar ..

    password 48 i tebrik ediyorum uzun zamandır mct topigini bırakmadı eskilerdendir gece gece girip sorularınızı cevaplıyım dedim hepsinin çözümü ve cevabı önceki sayfalarda belirtilmişti.

    1- zincir ses sorunu ?? zincir ses sorunu mct vites geçişleri arasında olur ve vites degiştirirken lakalardan geçerken şaseye çarpar. şase dedigimi bazı arkadaşlar anlamıya bilir şase dedigimiz şey arka tekerin 2 çatal arasına tutundugu yerdir.

    bu bütün mctlerde var ne kadarda zinciri gerseniz dingil mesafesinden dolayı genelde şaseye vuruyor. zincirin oldugu böleme plastik bir parça yapıştırmak yada tutturmak mantıklı örnek olarak ben plastik su borusunu ortadan 2ye kesip sıcak slikonla şaseye yapıştırmıştım fakat rengi mavi olunca ilk siyaha boyadım..

    2- aydınlatma yetersiz nasıl çözebilrim ? önceki sayfalarda çok deginildi . mctnin aydınlatması yetersiz olması plastik camından dolayı kaynaklanıyor.

    plastik cam ışıgın yayılmasını önlüyor ve ışıgın kırılmasına sebeb oluyor. eger cam olsaydı daha iyi aydınlatıcaktı.

    zamanında eskilerden Beycivan abimiz vardı o önermişti traktör aydınlatma farını. aynı mctnin aynı farı sadece aydınlatası 2 kat daha fazla.

    3- şu model sorusu artık beni halal şaşırtan olay. 2011 model mct yok 2012de yok 2007de yok.

    bunu yazan ve satan 2011 model diye mct sahibinin bilgisizligidir.

    mctler 2005 - 2006 olarak piyasaya sürüldüler daha sonra kesinlikle 2007 model olarak piyasaya çıkmadı.

    fakat arkadaşlar 2011 demesinin sebebi motorun 2011 de trafik çıkışlı olmasıdır.

    motorun model yılıyla trafik çıkışş yılı birbirinden farklı şeylerdir fakat insanlar karıştırıyor işte...

    MCT 3 renk olarak piyasaya cıktı gri kırmızı siyah.. en çok satılan rengi gri siyah oldu.

    kırmızı genelde ellerinde kaldı zaten en düşük kmli ve en temizler genelde kırmızı renklidir çünkü onlar en geç satılanlardı..

    pasword48 dostum senin far oynama mevzusuna gelirsek gri olan farın çerçevesi ile camını tutan bir yapıştırıcı madde var.

    farı sökersen daha iyi görüceksin .

    ---------- Post added at 05:15 ---------- Previous post was at 05:05 ----------

    Alıntı Beycivan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değerli arkadaşlar genelde son günlerde anlaşılan herkesin başı bu vites geçişleriyle dertte. Şimdi size kısaca bu vites konusunda bir kaç şey yazmak istiyorum. Debriyaj dediğimiz unsur motorun piston gücünün krank koluna iletilen kısmının farklı devirlerde farklı hızlara ulaştırılması için vites başına tek baskı ve ara saçtan oluşan ekipmanıdır diyebiliriz. yani motor 4 vites bir cup motorda 4 debriyaj plakası ve 3 ara saç vardır demektir bizim motorumuz 5 vitestir ancak hiç bir ustanın işin gelmediğinden 6 set takmayı denemez. Neden* daha sık arıza daha çok para .. fabrikası ise işin standardını kullanır hep. ben senelerden beri motorum da 5 vites olmasına rağmen 6 plaka kullandım ve en ufak sorun yaşamadım.. şimdi siz gidin motorcuya anlatın size aynen şunu der. bu motorda o kadar debriyaj plakası takılcak yer mi var. aynen cümle budur. eğer bunu yapamıyorsa son plakanın üzerine kalınlığı bir plaka kadar olan 3 adet sıkma pulu kullanın aynı etkiyi yapacaktır. Ve daima ara saçlarınızı yeni taktırın genelde boş vitese geçişin sorunu buradan olur o saç çok harcandığı için çabuk aşınır. ybr 125 ile aynı debriyaj malzemesini kullanan bir motor olarak mct 250 ve ramzey 250 de daha sıkı ve rahat geçen bir debriyaj olduğunu ben bizzat kullandım ve gördüm. debriyaj ayarı motoru hararete kaldırdıktan sonra veya motor sıcakken yapılmalıdır sebebi ısınan yağ incelir ve kış aylarında ayrıca ayar yapmanıza gerek kalmaz.Yağ konusu geçmişken arkadaşlar ustaların ve motorcuların bir numaralı tuzağı yağdır. asla sentetik ve full sentetik yağları alıp koydurmayın. Bu gibi ve benzeri yağ gruplarının fizibilitesi maalesef bizim motorlarımıza uymuyor ben hep buradan senelerce yazdım ama dinletemedim şimdi abi keşke koymasaydım şakur şukur ses geliyor 4 ayda eksantrik zinciri belimdeki kemere döndü diyorlar ama denemediğim bir şeyi de buradan bu güne dek yazmadım. Viteslerin boşa geçişi sıfır alsanız bile bu iki motor grubunda maalesef mevcut. Çözümü de tek. Baskı plakalarını 1 enduro tarzı olarak dizdirin ikincisi ara saçlarınızı debriyaj aşınmasını beklemeden senede bir değiştirin ve en önemlisi debriyaj kol ayarını düzgün yaptırın. Bu ayar motorun sıcakken yapılmalıdır.Dileyen arkadaşlar ybr 125 balatası taksınlar. şimdilik bu kadar görüşmek üzere. Cem kardeşim seni de selamlıyorum özlemişim forumu inşallah yine burda görüşürüz.
    bu arada beycivan abi selam ettigini görmemişim bende gece gece yazayım derken denk geldim.

    beycivan abi bu forumda tanıdıgım en iyi insanlardan biridir. herkesin yardımına koşmuş ve sorularını teker teker cevaplamıştır tıpkı zamanında yaptıgı gibi

    mct'den 1 gram anlamazken onun sayesinde birçok şeyi ögrendim.

    kendisine ben sonsuz teşekkür ediyorum en kısa zamanda tanışmak dilegiyle abi balıkkesire gelecegim birgün
    FatihC bunu beğendi.

  10. #10510
    irya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2009
    Şehir
    sandıklı/afyon-çine/aydın
    Motosikleti
    mct 250- 2006 model
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100003936874705&sk=photos&collectio n_token=100003936874705%3A2305272732%3A69&set=a.29 5424373932123.1073741826.100003936874705&type=3

  11. #10511
    FatihC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2012
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    2018 MH 150 Drift
    arkadaşlar an itibarı ile 2012 trafiğe çıkışlı 2006 model bir mct almış bulunmaktayım bu 3. mct oldu.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:42 ----------

    27T, 28T, 29T arka dişli satın alabileceğimiz bir yer varmıdır arkadaşlar.
    "Bu forum bilgi ve tecrübe paylaşım forumudur, Konularımda ve mesajlarım da yazdığım hiçbir şey doğru değildir tamamen kendi kişisel düşüncelerimdir."

  12. #10512

    Üyelik
    14 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    yakında RKS Crusier 250
    merhabalar aranıza yeni katıldım. mct 250 mi aldım http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...6975302/detay/
    fiyat 2450 ye anlaştık motor çok temiz gerçekten bir eksiği yok gözüküyor.bir sürüş yaptım 2 şey dikkatimi çekti gidonun sağ el kısmı sol ele göre biraz aşağıda yamuk duruyor hissi var.(bence düzeltilir) boyum 1,88 kilo 125kg fren ve vites kolu ayağıma çok yakın onları biraz ileri alma durumu olurmu ? yada koltuğu geri alcam bide dikkat etmem gereken bir şey varmı bende daha önce 67 bmw r50 vardı herşeyini biliyorum ama bunlar çin malı farklı tavsiyelerini bekliyorum. sadece hafta sonları ankara caddelerinde gezmeye aldım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:43 ----------

    kardeş benim boy 1,88 kilo 125 motora binince tam oluyorum ( diğer çin motorlarınada bindim onda at bilmemnesine sinek konmuş gibi duruyordu) bu biraz daha heybetli yakıt deposundan dolayı sanırım ama tek sıkıntı arka fren e ayağın zor gidiyor :D biraz boydan sıkıntı ama sorun değil onu ayarlayabilirim sanırım daha yeni aldım motoru yavaş yavaş çözcem


    birde lastik havaları kaç psa olcak motor uzun süredir hız bile yapmamış

  13. #10513
    tabuzbreaker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2012
    Motosikleti
    CBR125r 2014
    Ön 26, arka 40 olmalı.

  14. #10514

    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Meraba arkadaslar. Iki hafta once bende bu mct den aldim. Ufak bir sorunu var ben cozemedim.sizden yardim istoyorum.
    Motoru ilk calistirirken gayet guzel clisiyor.yaklasik 10 km filan gezdikten sonra vitesi bosa alinca motor duruyor ve soguyana kadar calistiramiyorum
    Yaklasik 2 saat sonra motor soguyunca cok kolay calisiyor. Ve tekrar isininca gene aynisini ypiyor.
    Neden boyle yapiyor olabilir sizce.?

  15. #10515

    Üyelik
    01 Ağustos 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mondial 250 MCT
    arkadaşlar fikirlerinizi istiyorum
    [IMG][img=http://s16.postimg.org/yburoqg5d/1291355_10201137604896539_392190259_o.jpg][/IMG]
    motorun son hali bu sayılır
    mat asker yeşili ve mat siyah karışımı bişeyler yaptım.henüz ayrıntılar yapılmadı.
    yapmak istediğim egsozdan daha fazla ses almak ve ön süspansiyonları düşürmek,yere daha yakın olacak ve gidonu düz boruyla değiştirmeyi düşünüyorum,hafif V olabilir.
    far yetersiz ? bu konuda başarılı sonuç alan varmı ?
    çanta regal raptor çantasıymış.para bulunca değiştirecem.egsoza değe değe delik oluşmuş altında .
    egsozlar siyaha boyanacak işlemlerden sonra.
    en önemlisi jant ebatını düşürüp lastik yanaklarını genişletmeyi düşünüyorum ?12-13 tel jant sorun çıkarırmı yada lastik bulunurmu ?
    arka çamurluklu gündüz fotograf çekip koyarım.

  16. #10516

    Üyelik
    14 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    yakında RKS Crusier 250
    arkadaşlar yeni aldığım motorumla ilk deneyimimi aktarıyorum; çok keyifli tek marşta çalıştı soğuk olmasına rağmen . depomu fulledim 50 tl ile çıktım yola 15 km yol yaptım sabit 60-70 km hızlarda sıkıntı yok 80 -90 a düz yolda çıkıyım dedim korktum rüzgar çoktu 125 kiloyum ama çok seri atak bir gidişi var temizliğini yapıp yollara koyulma vakti geliyor:D

  17. #10517
    password48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2011
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Mondial MCT 250 - Hyosung GV 250
    slm Cem kardeş dediğin gibi eskilerdeniz biz sen sattın mı mct yi duruyor mu? bu farı da değiştirecem cam olanından bakayım hele ben zenon konusunda ne düşünüyorsun sağlıklı mı sence
    CEM. bunu beğendi.

  18. #10518
    FatihC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2012
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    2018 MH 150 Drift
    mf traktör camlarına baktım bugün uymaz gibi geldi bana akşam farı sökük sanayiye öyle gideceğim.
    "Bu forum bilgi ve tecrübe paylaşım forumudur, Konularımda ve mesajlarım da yazdığım hiçbir şey doğru değildir tamamen kendi kişisel düşüncelerimdir."

  19. #10519
    MT MESUT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2013
    Şehir
    BOLU
    Motosikleti
    BAJAJ 200NS
    merhabalar arkadaşlar. dün 325 km lik bir yola çıktım. yolun yarısında mola verdiğimizde benzin atık borusundan çok benzin aktığını gördüm ve motoru her durdurğumda devam etti en son gece motoru garajına çektimde depodaki tüm benzini akıtmış.. neden olabilir?
    Yok Öyle 3 Aşağı 5 Yukarı
    1 Aşağı 2,3,4,5 Yukarı ..

  20. #10520
    FatihC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2012
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    2018 MH 150 Drift
    arkadaşlar seyir halinde iken debriyajı çekince ses geliyor debriyaj balatasını değiştireceğim japon motorlarından mctye uyumlu debriyaj balatası olan varmı?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:02 ----------

    ybr 125'in debriyaj balatası uyumlu imiş öğrenmiş olduk 28t dişlide lazım nasıl bulabilirim acaba?
    "Bu forum bilgi ve tecrübe paylaşım forumudur, Konularımda ve mesajlarım da yazdığım hiçbir şey doğru değildir tamamen kendi kişisel düşüncelerimdir."


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)

Bu Konudaki Etiketler