Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #7041
    StyLeOscaR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Merhaba Arkadaşlar;

    dün itibariyle motoruma biraz bakım yapayım dedim aldığım ngk buji ve shell advance vsx 15-50 yağı koyayım dedim. neyse motorun bujilerini bir çıkarttım bujiler tamamen iptal olmuş simsiyahtı daha 1300 km bile olmamıştı hemde. Bu servisin taktığı bujiler o kadar dandikmişki meğerse benim motor ondan dolayı fazla yakmaya başladı bence.

    ayrıca yağ da aynı şekilde simsiyah çıktı buradaki tamirci abi bile yağı görünce şok oldu ( araba tamircisi ama bilgisi yüksek bir abimizdir ). Bir güzel yağını bujisini değiştirdik ve hava filtresini temizledik, motor oldu canavar sanki yeniden doğmuş gibi...Vites geçişlerim bile baya farketti..Yağ cidden güzel arkadaşlar,bundan önce castrol koymuştum. castrolden bile iyi bu yağ..

    Arkadaşlar siz siz olun ne olursa olsun serviste takılan malzemelere iyi bakın adam bana bosch buji takacağım demişti ama dandik bir marka çıktı.Mümkün olduğu vakit motorunuzu bakım yaptırırken başından ayrılmayın size birşey diyemezler.

    Birde şey kafama takıldı servisteki ustalar değilde bu bayii bana eğer bizim yağımızı bujimizi koymazsam motorumun garantisinin geçersiz olacağını söyledi.Ne derecede doğruluk payı vardır ? sonuçta servisin taktığı buji yağ motoruma resmen zarar veriyor !
    Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..

    Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #7042
    korsanxxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mart 2010
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Çeşitli motorlardan sonra Gölgeyele Titanic 20
    Alıntı vw.bora adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iyi akşamlar arkadaşlar sanırım mct min zinciri gevşedi acaba zinciri gerdirmek için ne kadar ücrete yaparlar ayrıca kornada çalışmıyor kablolara baktım kopukluk falan yok ya düğmesi bozuldu yada korna yandı yarın sabah tamire götürmeyi düşünüyorum
    acelen yoksa pazar akşamı zibcirini ben gerebilirim sende öğrenmiş olursun yada burdan tarif edeyim.
    arka tekerlektekü büyük vidaları gevşeteceksin sol taraftaki somun 14 ingiliz anahtarı sağ taraftaki 19 ve 18di sağ tarafı gevşettikten sonra o gevçettiğin yerin sonunda kontra somun yapılmış vidaları eşit şekilde sık zincirin gerginleştiğinde 1cm yukarı aşağı hareket edecek kadar sık sonra tekeri gevşettiğin gibi geri çok kstırmadan tatlı sert sık arka kontra somunlarıda hafifçe sıkıla olay tamamdır.

    korna içinse başka bir korna dene çalışmaz ise kablodadır veya kontrol kalemiyle akım varmı yokmu ona bak ondan sonra korna dğeişikliğine git.


    bu arada motorun cidden çok yakıyormuş ona bakmak lazım benim benzini dolduralı 4 gün oldu sanırım 300km yol yaptım 60km daha giderim zaten fotosunu çekicem)

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:43 ----------

    Alıntı StyLeOscaR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba Arkadaşlar;

    dün itibariyle motoruma biraz bakım yapayım dedim aldığım ngk buji ve shell advance vsx 15-50 yağı koyayım dedim. neyse motorun bujilerini bir çıkarttım bujiler tamamen iptal olmuş simsiyahtı daha 1300 km bile olmamıştı hemde. Bu servisin taktığı bujiler o kadar dandikmişki meğerse benim motor ondan dolayı fazla yakmaya başladı bence.

    ayrıca yağ da aynı şekilde simsiyah çıktı buradaki tamirci abi bile yağı görünce şok oldu ( araba tamircisi ama bilgisi yüksek bir abimizdir ). Bir güzel yağını bujisini değiştirdik ve hava filtresini temizledik, motor oldu canavar sanki yeniden doğmuş gibi...Vites geçişlerim bile baya farketti..Yağ cidden güzel arkadaşlar,bundan önce castrol koymuştum. castrolden bile iyi bu yağ..

    Arkadaşlar siz siz olun ne olursa olsun serviste takılan malzemelere iyi bakın adam bana bosch buji takacağım demişti ama dandik bir marka çıktı.Mümkün olduğu vakit motorunuzu bakım yaptırırken başından ayrılmayın size birşey diyemezler.

    Birde şey kafama takıldı servisteki ustalar değilde bu bayii bana eğer bizim yağımızı bujimizi koymazsam motorumun garantisinin geçersiz olacağını söyledi.Ne derecede doğruluk payı vardır ? sonuçta servisin taktığı buji yağ motoruma resmen zarar veriyor !
    öncelikle seni tebrik ediyorum kardeşim nihayetinde güzel bir yağ koyarak motorunun kendine gelmesini ve keyfinini yerinde olmasını sağlamışsın bujiye gelince serisin kullandığı yağ ve bujiyi sakın kullanma servise bakıma gittiğinde olaki yağ değişimi yapılacaksa yağını al bujini al ve ben bu ürünleri kullanmanızı istiyorum de öyle garantiden çıkar onlar hikaye tüketici haklarına gittiğinde eline bir mct daha vermek zorunda kalırlar o bakımdan için rahat olsun. ama benim tavsiyem eğer yağ ve buji değişimi ücretli ise boşuna servise gitme hem parana yazık hem motoruna kendin otorup bir güzel yapıver. keşke yağı koymadan evvel yarım veya 1lt benzinle motorun içini temizleseydin.

    bu arada ben buji olarak champion kullanıyorum memnunum ama ngk iridyuma geçicem ve beycivanın tavsiyesi üzerine alimunyum kaplı custom buji başı takıcam muhtemelen daha etkili olacaktır

  3. #7043
    StyLeOscaR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı vw.bora adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iyi akşamlar arkadaşlar sanırım mct min zinciri gevşedi acaba zinciri gerdirmek için ne kadar ücrete yaparlar ayrıca kornada çalışmıyor kablolara baktım kopukluk falan yok ya düğmesi bozuldu yada korna yandı yarın sabah tamire götürmeyi düşünüyorum
    zincirini kendinde gerdirebilirsin bunu için servise gitmene gerek yok bence kullanım kitapçığında ne şekilde gerdirileceğini anlatıyor.Korna olayı bana da oldu bir kere elektrik aksamında sorun yoktu far sinyal çalışıyordu korna motorun vites boştayken çalıyor vitese geçtiğinde çok kısık yada hiç çalışmıyordu aküde sorun var dedi usta yeni akünün garantiden gelmesini bekliyorum bende ..

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı Dün 23:57 ----------

    Alıntı korsanxxx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    acelen yoksa pazar akşamı zibcirini ben gerebilirim sende öğrenmiş olursun yada burdan tarif edeyim.
    arka tekerlektekü büyük vidaları gevşeteceksin sol taraftaki somun 14 ingiliz anahtarı sağ taraftaki 19 ve 18di sağ tarafı gevşettikten sonra o gevçettiğin yerin sonunda kontra somun yapılmış vidaları eşit şekilde sık zincirin gerginleştiğinde 1cm yukarı aşağı hareket edecek kadar sık sonra tekeri gevşettiğin gibi geri çok kstırmadan tatlı sert sık arka kontra somunlarıda hafifçe sıkıla olay tamamdır.

    korna içinse başka bir korna dene çalışmaz ise kablodadır veya kontrol kalemiyle akım varmı yokmu ona bak ondan sonra korna dğeişikliğine git.


    bu arada motorun cidden çok yakıyormuş ona bakmak lazım benim benzini dolduralı 4 gün oldu sanırım 300km yol yaptım 60km daha giderim zaten fotosunu çekicem)

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:43 ----------



    öncelikle seni tebrik ediyorum kardeşim nihayetinde güzel bir yağ koyarak motorunun kendine gelmesini ve keyfinini yerinde olmasını sağlamışsın bujiye gelince serisin kullandığı yağ ve bujiyi sakın kullanma servise bakıma gittiğinde olaki yağ değişimi yapılacaksa yağını al bujini al ve ben bu ürünleri kullanmanızı istiyorum de öyle garantiden çıkar onlar hikaye tüketici haklarına gittiğinde eline bir mct daha vermek zorunda kalırlar o bakımdan için rahat olsun. ama benim tavsiyem eğer yağ ve buji değişimi ücretli ise boşuna servise gitme hem parana yazık hem motoruna kendin otorup bir güzel yapıver. keşke yağı koymadan evvel yarım veya 1lt benzinle motorun içini temizleseydin.

    bu arada ben buji olarak champion kullanıyorum memnunum ama ngk iridyuma geçicem ve beycivanın tavsiyesi üzerine alimunyum kaplı custom buji başı takıcam muhtemelen daha etkili olacaktır
    bir dahaki sefere o benzin ile temizleme olayını yapacağım.yağ iyicene boşaldıktan sonra benzini koyuyoruz tıpayı falan kapayıp marşa basıp 3-4 saniye bekletip stop ettiriyorduk yanlış hatırlamıyorsam? Ayrıca satıcı adam istediğini söylesin ben geçen seferde kendi yağımı koydurtmuştum bu sefer acelem vardı malum balıkesire acil gitmem gerekiyordu yağımı ve bujimi alıp değiştirememiştik pişman oldum zaten. Bundan Sonra Zaten ne yağımı nede bujimi onlara taktırmam artık elimiz yavaş yavaş alışıyor kendim yapmaya ve ciddende çok zevkli oluyor ngk iridyum bizim motorlarda ne dereceli etkili olur bende merak ediyorum değiştirdikten sonra yorumlarını bekliyoruz arkadaşım..

    Sağlıcakla...
    Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..

    Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F

  4. #7044
    korsanxxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mart 2010
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Çeşitli motorlardan sonra Gölgeyele Titanic 20
    Alıntı StyLeOscaR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zincirini kendinde gerdirebilirsin bunu için servise gitmene gerek yok bence kullanım kitapçığında ne şekilde gerdirileceğini anlatıyor.Korna olayı bana da oldu bir kere elektrik aksamında sorun yoktu far sinyal çalışıyordu korna motorun vites boştayken çalıyor vitese geçtiğinde çok kısık yada hiç çalışmıyordu aküde sorun var dedi usta yeni akünün garantiden gelmesini bekliyorum bende ..

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı Dün 23:57 ----------



    bir dahaki sefere o benzin ile temizleme olayını yapacağım.yağ iyicene boşaldıktan sonra benzini koyuyoruz tıpayı falan kapayıp marşa basıp 3-4 saniye bekletip stop ettiriyorduk yanlış hatırlamıyorsam? Ayrıca satıcı adam istediğini söylesin ben geçen seferde kendi yağımı koydurtmuştum bu sefer acelem vardı malum balıkesire acil gitmem gerekiyordu yağımı ve bujimi alıp değiştirememiştik pişman oldum zaten. Bundan Sonra Zaten ne yağımı nede bujimi onlara taktırmam artık elimiz yavaş yavaş alışıyor kendim yapmaya ve ciddende çok zevkli oluyor ngk iridyum bizim motorlarda ne dereceli etkili olur bende merak ediyorum değiştirdikten sonra yorumlarını bekliyoruz arkadaşım..

    Sağlıcakla...

    o şekildede olur motoru sallayarakta olur ben genelde 1 ltyi yarım yarım kullanıyorum henüz çalıştırmadım hep genellikle sallamayı tercih ettim zaten yağ değişirken motoru rölantide 5dk çalıştır ısınsın motor sıcak yağ daha kolay akar ve tortularınıda beraberinde akıtır aynı şekilde benzinde ufak tefek ne varsa indirir aşağı tertemiz olur.
    bendeki yağ 1200ü geçti ama renk halen konulduğu gibi muhtemelen 1500e kadar sorun olmayacak belki 2000de değişimi yaparım.

    elbette kullandıktan sonra deneyimimi direk yansıtacağım.

  5. #7045

    Üyelik
    29 Kasım 2009
    Şehir
    İstanbul / Bahçeşehir
    Motosikleti
    Honda İntegra
    Gerdirme konusu o kadar basit değil arkadaslar bilginiz olsun eger tam anlamıyla bu işi yapmak ıstıyorsanız motorun arka tarafını kaldırmanız lazım(yani lastiği deneme amaclı dondurebılmenız lazım.

    neden;
    1-lastik çaprazz olursa zincir ses yapar
    2-çapraz olursa arka dişli kenarlarından zarar görür
    3.az da bir ihtimal olsa ön dişli zarar görebilir
    4-ayarsız gerdirme sonucu lastiğin dönmesi zorlasacak ve motorun sürati düsecektir
    ayrıca bu zorlanma gereksiz ısınmaya yol acacak ve motorda sorunlara yol acacaktır.

    tecrübe ile sabittir !
    Bir yumruktan daha serttir bir kadının sözleri ;
    Biri dişlerini döker digeri düşlerini .....

  6. #7046
    korsanxxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mart 2010
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Çeşitli motorlardan sonra Gölgeyele Titanic 20
    Alıntı bakoyoko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gerdirme konusu o kadar basit değil arkadaslar bilginiz olsun eger tam anlamıyla bu işi yapmak ıstıyorsanız motorun arka tarafını kaldırmanız lazım(yani lastiği deneme amaclı dondurebılmenız lazım.

    neden;
    1-lastik çaprazz olursa zincir ses yapar
    2-çapraz olursa arka dişli kenarlarından zarar görür
    3.az da bir ihtimal olsa ön dişli zarar görebilir
    4-ayarsız gerdirme sonucu lastiğin dönmesi zorlasacak ve motorun sürati düsecektir
    ayrıca bu zorlanma gereksiz ısınmaya yol acacak ve motorda sorunlara yol acacaktır.

    tecrübe ile sabittir !

    kesinlikle sana katılıyorum ama maalesef arkasını kaldırabilecek askı yada hidrolik kriko olmadığından o dediğin imkansız bende onun yerine şöyle bir yöntem buldum tekeri iyice öne itekleyip eşit hale geldikten sonra eşit oranda germe işlemi yapıyorum böylece eşit oluyor sorun yaşamıyorum en azından henüz yaşamadım

  7. #7047

    Üyelik
    29 Kasım 2009
    Şehir
    İstanbul / Bahçeşehir
    Motosikleti
    Honda İntegra
    Alıntı korsanxxx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kesinlikle sana katılıyorum ama maalesef arkasını kaldırabilecek askı yada hidrolik kriko olmadığından o dediğin imkansız bende onun yerine şöyle bir yöntem buldum tekeri iyice öne itekleyip eşit hale geldikten sonra eşit oranda germe işlemi yapıyorum böylece eşit oluyor sorun yaşamıyorum en azından henüz yaşamadım
    ben daha profesyonel bir yöntem kullanıyorum ama sana basit ve bir o kadarda tehlikeli bir yöntem söyliyeyim motorun arkasını kaldırma konusunda

    motoru ayagına al ve motoru kendıne dogru çek(yani motorun ayagının uzerıne dogru kaldır)
    sonra egzozun altına taş,takoz tugla ne bulduysan koy tabiki bir arkdas sana bu konuda yardımcı olacak

    motor askıda istedıgın gıbı zıncırı gerdir ayarla ....

    kolay gele ...
    Bir yumruktan daha serttir bir kadının sözleri ;
    Biri dişlerini döker digeri düşlerini .....

  8. #7048
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    Alıntı illuminati adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili arkadasım; 250 mct'in hayırlı olsun öncelikle,
    Sanırım motorun kasmaya başladı ve motordan güzel tıkırtılar geliyor. Büyük ihtimalle tıkırtılar mondial in baş belası olan zincirin boşalmasından kaynaklanıyordur. Ama kasmaya başladığını söylüyorsan ve aldığın motor 2005 veya 2006 modelse şanzıman sorunu yaşıyor olman muhtemel. Maalesef bu motorun bu modellerinde şanzımanında fabrikasyon hatası bulunmakta.
    Bende bu ayın 9 unda sıfır 250 mct aldım ve 800 km de şanzıman kendini göstermeye başladı ve dün maalesef motorumu teknik servise bıraktım parça gelmesini bekliyoruz bakalım ne kadar zamanda gelecek parça.
    Servise gidecek olan arkadaslara da ULUS'ta ki ÇAYIRLIOĞLU'nu tavsiye ediyorum maddi kazanç haricinde çok iyi ilgileniyor oradaki arkadaşlar müşterilerle.
    bana deger verıp yazıma cvp verdıgınız ıcın tsk ederım bende dun bıraz baktımda sanırım sorun zıncırden kaynaklanıyor yada bana oyle geldı bılemıyorum bırde yagın degısmesı lazım fkt su anda maddı ımkanlardan dolayı bırsey yapamıyorum motoruda pek kullanmıyorum en kısa zamanda yagınıda degıstırıcem

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:48 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:34 ----------

    korsanxxx ozel msj gonderdım okursan sevınırım

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:56 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:48 ----------

    arkadaslar ben gecenlerde castroll 20w40 gold aldım fkt motorcu bu yag ıyı degıl dedı . ondada castroll vardı 2lt sıne 40tl dedı ben 20 lıraya aldım 5lırada degıstırme parası verıcektım . motorcunun gunahını almak ıstemem ama sankı sırf yagı kendısı satmak ıcın ıyı degıl der gıbıme geldı sızce bu yag nasıl ıyımı ? castroll 20w40 mı yoksa castroll 10w40 mı yada shell vsx 15w50 mı sız hangısını onerıyorsunuz shell vsx ı ben bu forumdakı arkadslardan gordum hıc kullanmadım bılmıyorum. malum bu motorlar cın malı o yuzden motora ıyı bır yag koymak ıstıyorum

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:56 ----------

    Alıntı ARBETUS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence Cani'nin motorunun yakıtını göz önünde bulundurmamak gerekli Onda bir sorun olduğu aşina. Standart bir MCT nin ( tüm ayarları olağan oalrak kabul edelim) 13 ykr den fazla yakmaması lazım. Ben çok devirli kullanan bir insanım arkadaşlarım hep bundan şikayet eder. motoru parçalayacaksın diye buna rağmen benim MCT m şehir içinde 0.14 ykr yaktığnı çıkardım. Forumda 7 litreden bahseden insanlar var. Bakın özellikle motorunu 0 alan arkadaşlar için konuşuyorum. Makineler Tr ye girdiklerinden beridir yatmaktalar. haliyle içinde kalan yakıttı yağdı diyaframdı vs. gibi ekipmanlarda sıkıntı çıkarabilir. Hal böyle olunca da bu yakıta gaz yememeye gitmemeye sebep oalbilir. Yapılması gereken şu; Adam gibi işten anlayan malzemeden çalmayan bir ustaya kontrol ettirmek gerekirse 1 yada 2 gün motora binmemek ama sorunu çözmek. büyük ihtimalle karbüratör ayarında sıkıntı var. Başka ihtimali yok.
    wallahı ben 20ykr yakıyor dıye tahmın edıyordum kendı motorumu 15 lıralık benzın koydum o kdr da sallamama ragmen 55km bıle yapmadı ıcınde azda olsa benzınde vardı :S o zmn bnm motor 25ykr mu yakıyor :S bende gayet guzel devrınde kullanıyorum nedne bu kdr cok yakıt yakıyor olabılırkı :S

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:59 ----------

    Alıntı Beycivan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar motorlarla ilgili soru yöneltmeden önce forumda bu soruya cevap verilip verilmediğini araştırın birde yeni üye olan kardeşlerimiz direk olarak forumu hiç okumadan en son sayfaya soru yöneltiyorlar buda bizim önceden cevapladığımız soruların etrafında dönmemize neden oluyor.Bu konulardan motorun fazla benzin yakması ve hava filtresi olayı en çok rastladığım tekrarlar. Ancak ben genede foruma yeni giren yada bu konuda çözüme kavuşamamış arkadaşlarımiçin kısaca fazla benzin tüketimine dair bir kaç cümle yazmak istiyorum. Fabrikasındaki görüştüğüm arkadaşlar bu motorun sabit 70 km hızla 1 kişi gidildiğinde 1 lt ile 30 km düz yol gittiğini söylediler. Bende 3 sefer 1 lt benzin koymak suretiyle daha anahtar değmemiş mct ve qm 250 ile yolgittim. Gerçektende birinci 1 lt denemesinde 80 km hızla 28,5 ikinci 1 lt benzin denememde 70-75 km sabit hız 29,90 son denememde 70-75 km arası sabit hız 30,30 km yol gittim bu kayıtlarımıda not aldım. Her iki motorunda arasında ciddi fark yok yani önemsiz derecede metre farkı var ancak km farkı yoktu. Sonra 22000 km de bir mct ile düzenli bakımları yapılmış full sentetik yağ+ngk buji orjinal ön ve arkadişli ile bp 97 oktan benzin tek kişi tam 30 km yol gittim.Yani rodajlı ve rodajsız bir şey farketmedi. Şimdi kimse benim motor neden çok yakıyor diye sormasın. Sebebi belli. Kaçıran debriyaj balatası, yüksek devirlere çıkma, ara gazı alışkanlığı ,devirsiz kulanma, buji sorunu,hava açık benzin kısık(fakir karışım) durumu ve karbüratör ayarsızlığı. Siz bunlardan hangisini eksik bıraktınız onu araştırın. Performans açık hava filtresi eğer hava ayarı düzgün yapıldığında bu 30 km 45 km kadar çıkıyor ancak motor baya bir gaz yemeye başladı diye gazı köklerseniz benzin-km-maliyet arasındaki denge bozuluyor. Yani siz yine motorunuzu normal kullanın. Karbüratörünüzü kurcalamayın kurcalatmayın. Ayarını kaçıran kardeşlerimiz de arasınlar en azından düzgün hava ve rolanti ayarını tarif edelim. şİMDİ bu motorla 1 depoyla şu kadar gittim bu kadar kaldım diye yazan kardeşlerime de şunu söylemek istiyorum fabrika değerlerinden en fazla 100 km gidebilirisiniz. Buda düşük hız düz yol tek kişi düzgün kullanım ve motor ayarlarıyla mümkün.Km de şu anki durumda 118-120 krş arası yakan bir motor hava ayarı açık benzin kısık durumda bile olsa bu km lerden fazla uzaklaşacağına ben ihtimal vermiyorum çünkü ilgili testleri bizzat kendim yaptım bu cumartesi akşamı ocaklar tatil köyünde olacağım hepinizi beklerim..
    prdn ama 353 sayfayı nasıl okumamızı beklıyorsun :S onuda ben anlamıs degılım

  9. #7049

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    baslık kısır bir dongude ılerlıyor.arkadaslar baslıgı bastan sona okursanız merak ettıgınız bırcok sorunun yanıtını bulacaksınızıdır.zırıltılar,modıfıye uygulamaları yakıt tuketımı,modıfıye fıltre v.b sorunlar ve cözümleri
    fotograflarıyla mevcuttur.


    sorununu kaynagı zaten okumayı bır turlu sevmemızden kaynaklanıyor
    daha onceden yayınlanmıs okadar guzel bılgıler varkı
    onlardan mahrum kalınmakta

    saglıcakla

  10. #7050
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    baslık kısır bir dongude ılerlıyor.arkadaslar baslıgı bastan sona okursanız merak ettıgınız bırcok sorunun yanıtını bulacaksınızıdır.zırıltılar,modıfıye uygulamaları yakıt tuketımı,modıfıye fıltre v.b sorunlar ve cözümleri
    fotograflarıyla mevcuttur.


    sorununu kaynagı zaten okumayı bır turlu sevmemızden kaynaklanıyor
    daha onceden yayınlanmıs okadar guzel bılgıler varkı
    onlardan mahrum kalınmakta

    saglıcakla
    sabahdan aksama kdr yogun bır kosturmacayla eve gelıyoruz 30dk pc basında kalabılırsek kalmaya calısıyoruz her gun 30dk okusam kıs gelır dıye dusunuyorum yada su anda motorumun sorununu bulana kdr 15gun motoru yatırmam gerektıgını dusunuyorum. . .

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:14 ----------

    ankara ıcı motorumu temız ybr 125 ıle tks etmeyı dusunuyorum :(

  11. #7051
    volkanmet86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Mondial 200 MCX / CG Cafe Racer / Pulsar 200 NS
    arkadaşlar mct kullanıcılarına soruyorum; her iki silindirinizde aynı derecede orantılı mı çalışıyor? yoksa herhangi biri daha güçlü diğeri zayıf mı? benim sayhan 250c motorum hiç dengeli çalışmıyor. yani illa ki bi tarafı güçlü diğer tarafı zayıf. bi tarafın egzostu tap tap tap çalışırken diğer taraf, tap taptap _ taptap tap tap gibi çalışıyor. o kadar ayar yapıldı değişmedi pek. kelebeklerden biraz ayar yapıyoruz dengelemeye çalışıyoruz, bu sefer bi taraf düzelip diğer taraf bozuluyor. karbüratörün ayarı bu şekilmiş. bi orta ayarı yokmuş. merak ettiğim sizde durum nedir? olmazsa mct karbüratörü alıp denemeyi düşünüyorum....
    Eğleniyor muyuz?

  12. #7052

    Üyelik
    18 Şubat 2010
    Şehir
    KAYSERİ
    Motosikleti
    , yamaha ybr125 (2005) di, Bajaj 125ST (2015) oldu
    Alıntı cokkotuadam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum öncelikle 0 alma konusunda ısrarlımısın bilmiyorum ama ben çok çektim bu işten şuan 1000km'ye geldim fakat gelene kadar neler çektim birde bana sor. Garanti olsun diye 0 aldım fakat 2005den beri depoda bekleyen bir motor olduğu için buji yandı akü değişti regülatör değişti marş motoru değişti şuan hala motorun elektrik sisteminde bir kaçak olduğunu düşünüyorum ama çok da kurcalamak istemedim çünkü şimdilik beni götürüyor ama ilk fırsatta tekrar götürücem. Neyse ikinci el 2000-3000km lerde açılmış bir motor alabilirsin bence ama tabi birazda şans işi o daha kötü denk gelebilir sonuçta motordan anlamıyoruz ustada iyi bu dese ne olacak hatta biraz paranoyakça düşündüğün zaman adam iyi diycek çünkü sen aldıktan sonra ona götüreceksin her arızada ) motorun durumu berbatsa servis için çok güzel bir motordur. Ben ruhsatı aldığım sırada bu işleri noter halledecek diye birşeyler dönüyordu hala geçilebildimi geçilmedi bilmiyorum ama tam olarak sorunun cevabını yazıyorum.
    1. Bayiiye gidip kapora vereceksin 600 liraydı sanırım sonra onlar sana motoru aldığına dair belgeleri verecek 4-5 belge birde fatura. Tabi istersen 30-40 lira para vererek (pazarlık yap) direk onlarada halletirebilirsin(bence kendin yap hem işi öğrenirsin yarın bbirgün bir işin çıktığında kimseye muhtaç olmazsın emniyetin yolunu bilirsin falan filan zaten çok kolay) ki bu durumda direk 5.
    aşamaya geçebilirsin.
    2. Elindeki belgelerle bir sigortacıya git onlar 50 liraya yanlış hatırlamıyorsam hem sigortanı yapıyorlar hemde trafiğe vereceğin dosyaları hazırlıyorlar. Ama sigorta şirketleri farklılık gösteriyor fiyatta benim 30a yaptırdım arkadaş aynı motoru 80e yaptırmış iyice dolan en uygun yere yaptır.
    3. Daha sonra bütün belgelerin ikişer fotokopisini çektir trafiğe git 150 lirada oraya veriyorsun aşağı yukarı. Ruhsatını akşam alıyorsun.
    4. Trafikten sana verilen kağıtla şoförler cemiyetine gidip plakanı alıyorsun o da 10 liramıydı neydi unuttum şimdi. Yine aynı gün akşam plakanı alıyorsun.
    5. Gidip motorunu alıyorsun plakanı taktırıp keyifle biniyorsun.

    Bu bayii konusuna da kaporayı ve k.kartını verdikten sonra 15-20 sayfa öncelere bakarsan bana melek gibi davranan adam suratıma bakmadan konuşmaya başladı. O yüzden motorda 5 sene depoda beklediği için çok sorun çıkardığı için adam resmen benimle dalga geçti 30 senelik motor ustası benim bilidğim sorunu yok o öyle değil diyerek benim garanti üzerinden bi güzel ekmek yedi. O yüzden konuş anlaş motor kullanmayı bilmiyorsan şöyle birşey yapabilirsin. Kaporayı ver plakayı çıkart k.kartınıda motor gelince veririm de sonra motorun geldiği gün öğreteceklerinin sözünü al zaten araba biliyorsun yarım saatte öğreniyorsun AMA SAKIN 10-15 GÜN KULLANMADAN TRAFİĞE ÇIKMA BAK ÖZELLİKLE SÖYLÜYORUM SAKIN ÇIKMA GEREKİRSE ONLAR GETİRSİN EVE KAMYONET TUT CANINDAN KIYMETLİ DĞEİL ÜÇ KURUŞ. Temelini aldıktan sonra da ver k.kartını yada kalan parayı başkada hiçbirşey bekleme bayiiden bazıları inanılmaz şerefsiz oluyor çünkü.
    Evet sende haklısın benim motoru da ikinci el olarak 700 km de aldım tertemizdi servise götürdm adam bakmadı bile abi neyine bakayım adam binmedi bile doğru düzgün sıfır motor dedi ben kefilim dedi. kayseriye geldim bende baya bir sorun cektim arka jant teli kırıldı defalarca benzin attı (zira sonra karbüratörün alttası temizlendi sorun bitti) direksiyon keçesi beklemekten ömrü bitmiş o değişti saçma sapan bir iki 5 10 tl lik parçaları da raf ömründen dolayı değişti falan. ama simdi 5.000 de gram masrafı kalmadı hersey rayına oturdu velev ki sıfırda alsan ikinci el de alsan şans işi. Garanti noktasında servis önemli sağolsun benim motorcum motorun bir kecesi yağ sızdırıyordu yaklasık 60 70 tl masraf vardı (10 tl parça 50 60 işçillik ) garanti kapsamında hallletti mondial firmasından memnunum müsteri memnuniyeti 3.000 tl motora göre gayet iyi. ikinci el neden güvenemiyorum zira bunların kilometresi ile oynamak cok kolay 20.000 deki veya hadi olsun 10.000 km deki motosikletin sök kilometre saatini ucuz da yeni saat tak bir tane veya matpaklam mı ne sıfırlıyorlar vs derken bir bakmısı 2.000 km de gözüküyor. e iste aldık yattı motor kullanmadık dese servsie de götürsen sorun yok dese ne diyebilirsin ki? en iyi ihtimalle eğer muyene yaptırdıysa sen muayene yaptırmaya gittiğinde gerçek km öğreneiblirsin o da tahmini olur yine. en azından sıfır sıfırdır. ayrıca buji ve benzeri seyler garantiden değişmeli idi bence. bir sorun daha olursa bence direk mondial i ara durumu anlat.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:48 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:04 ----------

    ----------------
    biraz önce depoyu söktüm altına buzdolabı köpüğü koydum henüz test edemedm ama güzel olmuştur muhtemelen. depoyu sökmek kolaymıs ben daha zor zannediyordum 5.000 km bakımında görmüştüm nasıl söküldüğünü hallettim. test edince yine yazarım. benim motorumla dun 2 kişi 70-80 i geçmeden uzun yol yaptık yol bayırlı idi ve yolculardan biri bendim hali ile (101 kg) derken 16.7 krs yakmış ki bence benzin atma da bitti motor süper oldu

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:48 ----------

    Ekleme mct olan iridyum ngk nin kodu NGK CR7HIX mu? ebay da 11$ buldum da (kargo dahil)
    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Honda...Q5fAccessories

  13. #7053
    vw.bora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    250 mct
    sağolasın korsanxxx kardeş yazını yeni gördüm sabahtan akderedeki mondial servisine gittim sağolsun iligilendiler korna sağlam fakat kütük te sorun varmış elektrik gelmiyordu yenisi 20 tl miş baktım orda orjinal gür sesli bir korna var onuda 10 tl ye aldım 20 tl de işçilik toplamda 50 tl verdim onuda karttan çektirdik zincir gerginliği iyi dediler germeye gerek yok dediler

  14. #7054
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    Bandırma-Balıkesir
    Motosikleti
    Honda Cbr 1100XX
    Arkadaşlar burda öneride bulunduğumuz yöntemler,sorulara verilen cevaplar yada tavsiyeler bizzat kendi işimden evimden zaman ayırarak evime bir kaç saat geç giderek zaman ayırarak yaptığım teknik denemeler sonucu oluşuyor.Kulaktan duyma hiç bir bilgi yada kendimde ispatladığım bir bilgiyi genel olarak " bu böyle iyidir,sizin motorunuzda da iyi olur " diye yazmıyorum. Motorla daha önce tanışmamış kullanmamış olan arkadaşlarımız bu foruma üye olup sorunlarına çare arıyorlar elbette bizlerde senelerdir edindiğimiz terübelerimizden emekli olan tamirci abilerimizden istifadeyle bu bilgileri buraya yazıyoruz. Bazı arkadaşların okumakta (genelde milletçe) üşendiği konular arasında elli sefer tamirciye gitse bile asla anlayamayacağı öğremeyeceği o şekilde motoruna binmeye mahkum olacağı konular vardır. 353 sayfalık sorum bu emeklerin gayretlerin sayesinde bu rakama ulaşmıştır. Sanki emekçilere sitem eder gibi işin üşengeç tarafından olaya bu şekilde yaklaşmak yanlış bir davranış. Ben inanıyorum şu an soruların bütün cevapları geçen sayfalarda defalarca yazılmış.Halen bu motorda nasıl buji kullanılacağı kaç lt hangi ayarda yağ konulduğu zincir değişimi gibi döndolaş aynı sorular soruluyor. Kişişel düşüncem ama forumda başı çeken abilerimiz eskisi gibi cevap yazmamalarının sebebi de artık bu kısır sorular yüzünden gibi geliyor. Milletçe okuyup araştırmak pek işimize gelmiyor. Sanki bilgisayarın başında hemen o soruya cevap vermeyi bekleyen bir kitle yada motor tamircisi varmış gibi o dakika cevap bekleniyor. Arkadaşlar darılmayın sadece emeğe saygı duyalım istiyorum.Sorularımızın bir kısmı teknik ilgi ve bizzat deneme gerektiriyor hazır cevaplarla geçiştirmek işimiz değil o nedenle cevap vermek daha zor.Şimdi bu zincirden gelen şakırtı ve ses olayında da motor boş viteste üzerinde bir kişi binili durumdayken zincirin en çok 4 5 cm esenemesi gerekiyor eğer zincir tekerlek döndüğünde bir noktada gergin başka bri noktada serbest kalıyorsa bu ön+arka dişlilerinizinde diş yataklarında aşınma olduğunu anlatıyor. genelde zincir değişiminde dişlileriniz de değişir. Sanayilerde ağır devir zinciri kestirip takan arkadaşların en büyük şikayeti zincir dişlilerde diş yataklarını büyütüyor ve esnemenin önüne geçilemiyor. Kendi üzerindeki dişli ve zincirden vazgeçmeyin. Zincirinizi motor yağıyla yağlayabilirsiniz ama hemen yola çıkmayın süzülmesini ve aralıklara girmesini bekleyin. Oringli zincir olayında da kesinlikle tavsiyemdir takın düzenli olarak würth zincir spreyi ilede temizleyin.Evladiyelik bir zinciriniz olur. Ramzeyde ki gib bu motorda alt sepha yok zincir değişiminde yada gergi ayarında muhakkak tekerlek havada asılı durmalıdır. Arka teker milini gevşettiğinizde her iki somununda aynı hizada sıkıldığına dikkat edin. Bujinin marka ve modeli NGK CR6HSA yda CR7HSA arkadaşlar.Farklı bujiyi garanti dahilinde servis bile taksa çıkratıp atın. Buji olayı motorun herşeyidir. Motorun yağ olayını daha geçen hafta 3 4 sefer diğer arkadaşlarda bende yazdım toplamda en çok sorulan soruların malesef başında.Burdan da okuma alışkanlığımızı değerlendirmiş de oluyoruz. Yanlız şunu yazayım yağ değişiminde benzin yerine mazotla çalkalanması daha iyi oluyor aksi takdirde birkaç litre benzin yakmadan motordan süreki eksoz çatlama sesleri geliyor. ancak mazotta direk alev alma özelliği yok. Hepinize i,yi haftasonları

  15. #7055
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    ben daha once racer 200s sayfasındaydım ne zmn kım soru sorsa ıtınayla cvplar verdık hadı kardesım don en basa 400sayfayı oku demedık. cunkı dedıgımız gıbı sabahdan aksama kadar calısıyoruz 30dk belkı zor zaman ayırıyoruz neyse anlatması guc sızlere ıyı forumlar artık her ne kadar racerım olmasada ben o sayfada takılmaya dvm edeyım . . .

  16. #7056
    canow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    chopper arıyor (250cc)
    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    baslık kısır bir dongude ılerlıyor.arkadaslar baslıgı bastan sona okursanız merak ettıgınız bırcok sorunun yanıtını bulacaksınızıdır.zırıltılar,modıfıye uygulamaları yakıt tuketımı,modıfıye fıltre v.b sorunlar ve cözümleri
    fotograflarıyla mevcuttur.


    sorununu kaynagı zaten okumayı bır turlu sevmemızden kaynaklanıyor
    daha onceden yayınlanmıs okadar guzel bılgıler varkı
    onlardan mahrum kalınmakta

    saglıcakla
    Sevgili arkadaşım bu söylediklerini şaka olarak algılıyorum. Pazartesi 26 Temmuz 2010 pazartesi gününden beri bu başlıgın başından itibaren okumaya başladım. Bu gune kadar yaklaşık 170 sayfa okuyabildim. Degerli bilgileri bir yandanda notepada aktarıyorum fotolara bakıyorum. Ama her gun 4 saat forum okumak yorucu olabiliyor. Bu nedenlerle sorunu olan arkadaşların yazdıkları problemlere daha sıcak yaklaşan arkadaşları takdir ediyorum.

  17. #7057
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    Alıntı canow adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili arkadaşım bu söylediklerini şaka olarak algılıyorum. Pazartesi 26 Temmuz 2010 pazartesi gününden beri bu başlıgın başından itibaren okumaya başladım. Bu gune kadar yaklaşık 170 sayfa okuyabildim. Degerli bilgileri bir yandanda notepada aktarıyorum fotolara bakıyorum. Ama her gun 4 saat forum okumak yorucu olabiliyor. Bu nedenlerle sorunu olan arkadaşların yazdıkları problemlere daha sıcak yaklaşan arkadaşları takdir ediyorum.
    bende senı verdıgın cvp dan dolayı takdır edıyorum

  18. #7058
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    Bandırma-Balıkesir
    Motosikleti
    Honda Cbr 1100XX
    Kimse kimseyi kandırmasın kardeşim senin sorduğun soruların cevapları formun içinden komple baştan sona okumadan sadece arattırdığınızda çıkıyor zaten ne diye böyle olayı sanki biz üşenip cevaplamıyormuşuz gibi bir hale getirdiniz. Halen yağı bujiyi zinciri soran arkadaşlar gücenmesin ama 354 sayfanın yaklaşık her iki sayfasında bunlar cevaplanmıştır. Keza motor konusu bunlardan ibaret de değildir. Ben herkes dilediğinde arayıp ulaşabilsin diye cep telefonumu burdan verdim bir kardeşimizde mct 250 cileride davet ettiği bir 250 cc motor web sitesi hazırladı. Neyse bu konu kapansın. Bir kardeşimiz çift silindirle çalışan mct 250 sinin sağ ve sol silindirinin eşit mi yoksa bir tarafın diğerinden farklı zamanda mı çalıştığını sormuş. Mct lerin piston kolları ramzeylerde olduğu gibi aynı anda aşağı ve yukarı (alt ölü ve üst ölü nokta) inip çıkıyor, MCT nin piston çapı yaklaşık 53.5mm dir. MCT Suzuki gn 250 motorunun motor yapısı ve kalıbı üzerine inşa edilmiş bir motordur. Silindirler şu şekilde çalışır. 1. silindir aşağı inerken patlama yaparken 2. silindir o sırada emiş yapar. 1. silindir daha sonra egsoz yaparken 2. silindir sıkıştırma yapar. 1.silindir tekrar emme yaparken 2. silindirde patlama yapar. Yani asla ve asla ikisi aynı anda bir iş yapmaz. silindir kısmındaki eksoz boğazı çıkışına baktığınızda eksoz borunuzun birisinin kararık diğerinin parlak olmasına dikkat ediniz. Motor rolantide çalışırken kendi ritmik çalışma sesini vermelidir. Davul gibi güp güp piston sesi gelmesi gerekir. Eğer kulağınız bu sese alışık değilse anlamanız zordur. Benim motorumda silindirlerden birisinin sürekli bujisi yanıyordu. Yoldayken giderken arıza çıkınca motor teklemeye başlıyor sonra stop etmek zorunda kalıyordum. Sonra bu sorunun eşit hava ve yakıt ayarının olmadığından yaptığını anladım. Karbüratörünüz düzgün ve kurcalanmamış ise her iki silindir eşit yakıt ve hava alır ve iki silindirde eşit çalışır. Eşit çalışmayan silindirlerin eksoz boruları farklı aşınır birisi kararık birisi hala parlakır. Bu durumda senkron ayarını yaptırınız bujilerinizi aynı marka ve aynı kodda kullanınız buji kablolarınızın kaliteli olmasına ve bujileriniz tırnak aralıklarının doğru ve eşit olmasına bakınız.

  19. #7059
    vw.bora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    250 mct
    sağolasın beycivan konuyu açıklık getirdiğin için kimse artık soru soramaz oldu vallaha

  20. #7060
    korsanxxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mart 2010
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Çeşitli motorlardan sonra Gölgeyele Titanic 20

    Tartışmalarımız olmasın diğer sayfalar bizi kızkansın

    dostlar kavgaya gürültüye hiç gerek yok ben 2 aydır mct sahibiyim ve sayfanın takipçisiyim bende sorular sordum cvp aldım sormadan sayfaları dolaştım aradım buldum google a sorunumu yazdım ilk çıkan cevap motosiklet.netten odu. Daha sonra kendi deneyimlerimi anlatmaya başladım uzun turlara çıktım resimler koydum önerilerimi yazdım yapılması gerekenleri yapılmaması gerekenleri herşeyi öğrendikçe aktardım ve aktarmaya devam edeceğim.

    benim için tekrar cevap vermek sorun değil ama işin piresi olmuş dostlar haliyle basit konularda sıkılıyorlar hak vermek gerek elbette ama mctyi yeni alanl arkadaşlar içinde basit konular zor oluyor tabiki ama unutmayın sistemleri çok basit kolayca herşeyini yapabilirsiniz yeterki eliniz anahtar tutsun yağ içinde yüzsün

    bu arada yine güzel bir gezi yaptım eskişehire gece sürüşü oldu fakat yolda plaka düşmüş titreşim gazisi oldum fakat resim yok çekmek istemedim

    benzin harcamasına gelince 2 kişi ile 13.58lt ile 80km ortalaama sabit hızla 415km yol yaptım


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)

Bu Konudaki Etiketler