Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #6841
    korsanxxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mart 2010
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Çeşitli motorlardan sonra Gölgeyele Titanic 20
    Alıntı Beycivan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bandırma Erdek Tarafına özellikle Ocaklar mevkine yolu düşen ve boş kurulu duran çadırımda konaklamak isteyen motorcu arkadaşım varsa misafirim olabilir. Deniz kumsal ve ağaçlar harika tam kafa dinlenecek bir yere 2 çadır kurdum akşamları kalmaya gidiyorum.Dediğim gibi motorcu arkadaşları beklerim..telefonum 0507 349 61 39
    eninde sonunda tanışmak nasip oalcak dostum şu sıralar öyle bir geziye ve çadırda kalmaya ihtiyacım var fkat kpss sınavı iş çok yoğunum ama yakında inşallah tanışırız.
    numaranı kaydettim ilk fırsatta konuşuruz


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #6842

    Üyelik
    06 Temmuz 2010
    Alıntı ARBETUS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda veya yamaha olarak temini konusunda yardımcı olabilirim sana.
    Teşekkür ederim. Bu balata konusunda irtibata geçeceğim sizinle. Biraz geç cevap verdim kusuruma bakmayın. takip edemedim 2 gündür. Birazdan Benzin sorununu çözmeye gideceğim.

  3. #6843
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    Bandırma-Balıkesir
    Motosikleti
    Honda Cbr 1100XX
    Aklınızda bulunsun debriyaj plakasının vidalanan yerine 1.5 cm kalınlığında 4 adet pul takın kaçırma ve aşınmayı çok azaltmış olursunuz aslında mct ve ramzey 6 balatalı bir motor eğer 7 nci balata olsaydı daha verimli olurdu ama bu somunlar yaklaşık aynı işi yapacaktır.1 nci vitesten 2 ye geçirirken gazı sonuna dek açarak geçirmeyin sıyırma maxsimum düzeye çıkacaktır.

  4. #6844
    korsanxxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mart 2010
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Çeşitli motorlardan sonra Gölgeyele Titanic 20
    Alıntı Beycivan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aklınızda bulunsun debriyaj plakasının vidalanan yerine 1.5 cm kalınlığında 4 adet pul takın kaçırma ve aşınmayı çok azaltmış olursunuz aslında mct ve ramzey 6 balatalı bir motor eğer 7 nci balata olsaydı daha verimli olurdu ama bu somunlar yaklaşık aynı işi yapacaktır.1 nci vitesten 2 ye geçirirken gazı sonuna dek açarak geçirmeyin sıyırma maxsimum düzeye çıkacaktır.
    Dostum 1.5cm kalın olmazmı 1.5mm olmasın öyle hatırlıyorum ben.
    zaten kendim yapacağım inşaallah diğer ay yağ değişiminde sökeceğim bakalım vitesin olduğu tarafta yaptığım gezide durmaksızın yol aldığım 230kmlik yol sonunda conta yanmış sanırım hafiften yağ kaçırıyor neyseki damlama yok sızıntı conta değişimi yapıcam ee açmışken balatalarada göz atıp 1.5mmlik pulları takayım diyorum.

    Bu arada far problemimi bir türlü çözemedim 7amperlik akü var 35/35 balon oshram far ampülü var ama maalesef çok iyi değil koruma demiri olmadığından sis farıda takamıyorum haliyle gerçi arbetus ben sis farını taktım demişti ama o istanbulda kendim yapmalıyıım onunda aküyü yiyip bitirmesinden korkuyorum zira elektirik kısmında yetersizim birazcık ) önerilerinizi bekliyorum

  5. #6845
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    Bandırma-Balıkesir
    Motosikleti
    Honda Cbr 1100XX
    Evet 1,5 mm yazmam gerekirken 1,5 cm yazmışım zaten bir balatanın inceliğide yaklaşık o ayardadır. Ben faydasını gördüm diyebilirim vites geçişlerinda debriyaja daha hafif dokunuyorum kolayca geçiyor.Motorun sol kapağını sökünce debriyajı da sökmen için bir anahtar gerekiyor piyasada bulabilirsin. Eğer sökersen kesinlikle bu anahtardan başka bir yöntem deneme. Balatalarına ve arasındaki plakalara iyice bak kararma ve kopma varmı toplam 6 balata olması gerekiyor. Balataların tersi ve yüzüne dikkat et. Contanı da takarken eski contayı kapaktan maket bıçağıyla güzelce bir kazı. Bu far olayınca daha önce de yazmıştım gerçi kanuni tiger 250 lerin farı direk oluyor hem çok büyük ve beyaz ampül takılabiliyor. Gece yolculuğunda önünüz şımbıl şımbıl aydınlık oluyor. 12 V 7 Amperlik bir akü motorun elektrik tertibatına en uygun aküdür.Amperi yüksek olduğunda mesala 12 14 -16 gibi motorun şarj dinamosu bunu dolduracak akımı zaten üretemeyeceğinden alternatörüde zorlayacaktır şarj manyetosunun sargılarıda kısa zamanda kararmaya başlayacaktır. Sis farları konusunda da kesinlikle koruma demiri taktır dostum çok yakışıyor ve sis farı taksan bile 7 amperlik akü hepsini kaldırır. Yanlız farların krom olmasına dikkat et yağmurda paslanmazlar ve şıkır ıkır parlarlar. Motorcu arkadaşlar halen ocaklar tatil köyünde bir çadırım boş duruyor bu tarafa gelmek isteyen 2 motorcu arkadaşım misafirim olabilirler.

  6. #6846

  7. #6847
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    Bandırma-Balıkesir
    Motosikleti
    Honda Cbr 1100XX
    Uğur resimler çok güzel çoğu resimi kendimde bizzat gidip görmüşlüğüm var ee nede olsa bandırmalıyız değil mi_?.. demek istanbula döndün bende bugün çadır alanıma gidip baktım yarın akşam çadırımdayım alman bir motorlu grup gelmiş heryeri bira şişesi ve poşet dolmuş sanırım akşam baya cümbüş kopmuş benim mekanda büyük ihtimal yarın kovalarım elemanları ama motorlar süper yaw o motorlara böyle ayılar biniyor ya ona çok üzülüyorum.Genelde motorcu arkadaşlarımızın bazıları haraketsizlikten dolayı zamanla kilo alıyor birde grup olarak gidilen yerlerde toplumun örf adet ve geleneklerine uygun davranışlar sergileyemiyor.Kim olursa olsun toplum tarafından genel kabul görmüş davranışlarda bulunmak gerekiyor. Bu eksozu açarak sokaklarda gece yarısı bağırttırmak özellikle ağır vasıtaların önüne direksiyon kırıp birden yavaşlamak (adrenalin olsun diye) yüksek desibelli kornayla etrafa rahatsızlık vermek hiç hoş değil.Dah abugün yolda iki genç motorsikletli benimle yarış yapmaya çalışırken yolda kaydılar ve düştüler arkadan gelen araç 2 3 metre farkla onları çiğnemekten son anda kurtuldu.Etrafımızda ki motor sahiplerini de bilinçlendirmeliyiz.Dükkana dönerkende jandarma yol kapamıştı sordum iveco kamyonete ortadan bir motorlu yapışmış pek hoş birşey değil ama yüzünün bir parçası uzaktan gördüm yerdeydi.Çok dikkat edelim arkadaşlar motorsikletlileri vasıtadan üstündeki insandan saymıyorlar. Bu ramzeyi yada mondiali satarsam tek sebebi bu gibi durumlarda ani atraksiyon yapamamasından olucak. Kazasız belasız sürüşler dilerim.

  8. #6848

    Üyelik
    20 Nisan 2010
    Şehir
    dikmen/ANKARA
    Motosikleti
    mondial 250 mct
    slm arkadaşlar benim balatamda sıyırmış sanırım usta 200 lira gibi bir fiyat çıkardı yedek parçasını araştırdım 25-30 diyorlar bu kadar uçurum olurmu arada bir yardım lütfen....

  9. #6849

    Üyelik
    20 Kasım 2008
    Şehir
    Istanbul - Ataşehir
    Motosikleti
    Bmw F650
    yuhhh motor indirip rektefiye yapmaya o kadar alıyorlar uzaklaş o ustadan

  10. #6850

    Üyelik
    20 Nisan 2010
    Şehir
    dikmen/ANKARA
    Motosikleti
    mondial 250 mct
    sağol ya haklısın bence de.hemen kaçayım :D

  11. #6851
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    Bandırma-Balıkesir
    Motosikleti
    Honda Cbr 1100XX
    Hocam ne 200 lirası yaw ben o paraya komple honda balata alırım üstünüde üsküdarda sahilde 2 kişi yerim. Ben yeni değiştirdim işçilik+6 balata ve ara saçları 50 tl birde yağ değişimi şart oluyor biliyorsun bunu 25+25 2 lt full sentetik 50 tl +5 tl conta hepsi bu.Sen bir kaç yer git dolaş bence 200 lira bu ne ya. Arkadaşlar bakın bu motorların arızası dahil genel bakımları çok basit bu gibi şeylerde tamircilere gitmekten vazgeçin. Etranızda işinin ehli olan motor ustaları emekli motorcular yada benim gibi başka işi yapıp da bu işlerin helvasını pişirmiş kişilere gidin. Bu ne ya 200 lira sanki lahana yaprağı veriyoruz bunlara.Forumu takip edenler biliyorlar sık sık bu motor servislerine motor tamircilerine veriştiririm. El-insaf yani geçen gün de bir arkadaşa " lastiklerin hayırlıolsun yeni almışın " diye laf ettim duyduğuma inanamadım iki lastiği 300 milyona kakalamışlar.tabi taktıran da avarel konumunda heralde hiç sormamış araştırmamış direk ustaya 300 kaymeyi toslamış. Açtım internetten iki lastiği (marka vermicem kaliteli bir marka) 210 tl ye buldum.Elemana takılan lastikler en adisinden.Yazıklar olsun dedim içimden hak yemek ne kolay o lastikler üstünde hayat taşıyor üstünde can var,bir kazada o lastiklerin etkisi olsa ahrette hesabı vere vere bitmez.Hocam en fazla işçilik dahil 100 tl ver. Ve bak cidden usta bu işler yaparken başında dikil ben görmek istiyorum merak ettim de zaten 30 dk bulmaz.motorun soğusun 30 dk takılır.Ustaya bir çay söyle ordan ne yaptığına iyice bak debriyaj plakalarının tersi düzü var çırak kalfa takar ters 5 gün dayandıramazsın o motora contayı sökerken yerini maket bıçağıyla temizlemek şart yoksa yeni conta çelikten bile olsa ordan yağ kaçırır (zaten en son 10 20 km gidince kontrol et kapak kenarlarından gram yağ kaçırmaması lazım) debriyaj plakaları arasına saç plaka konulur onlara bak eğer kararık siyah renk varsa onlarıda değiştir aynen takarsa devamlı kaçırır yapılan iş bi halta benzemez. Eski yağı usta boşaltıcak sakın onu geri koydurmayın içinde eski balata ve dişli gruplarına ait minik metal kırıntıları var bunlar aşınmayı arttırır.Yeni yağ koyarken rodajınız bitti ise 15-40 /15-50 full sentetik koydurun ama markalı olsun.Dolmadıysa minarel koydurum.Ustalar " bu da aynı süper on numara yağ, boşuna para verme " dese bile markalı olsun siz onlara bakmayın onların gözünde hayabusa ile 125 lik scooter aynı.Hepsi ekmek, arıza yapsın tezgaha gelsin diye bakarlar.(Her usta için değil tabi).Sökülen parçaların hepsini al orda bırakma ki ne değişti belli olsun. Kendinde meraklıysanız incelersiniz. Ben motorculuğu motorumun başında dura dura öğrendim. Yoksa daha çok 200 liralar vermek içten değil. Durduk yere yağ pompası tıkalı değişmesi gerek 150 tl 2 takım buji atalım süper gider hop 20 tl bide filtre tıkalı eskimiş değiştirelim 15 tl de o alsana hiç yoktan masraf kapısı. O nedenle arkadaşlar bu motorlar 1980 li yılların teknoloji herşeyini anlarsınız kendiniz el yordamını güçlendirin. Hemen tamircilere koşmayın. O balatanın tanesi 5 lira 6 balata 30 lira 15 lira 5 adet plaka saçı 35 lira yeni yağ 90 lira. Hepsi bu yani. Bence senin motorun gibi o ustanında balata iyice sıyırmış...)

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:19 ----------

    Eğer bandırmaya yakın biryerde isen gel ben değiştireyim dostum bir tosta çaya bağlarız senin olayı..

  12. #6852
    ~~NEO~~ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    KAWASAKİ
    Arkadaşlar keyifli forumlar...

    Ben, uzun süredir Regal raptor arıyorum...Raptor ve onun ayarındaki ( MCT, QM 250...v.s. ) motorların konularını da yorum yazmasam da takip ediyorum... Özellikle Beycivan nickli arkadaşımızın verdiği teknik bilgileri özellikle okuyor ve bilgileniyorum... Sonuç itibariyle bende Regal'i bugün yarın aldığımda elim anahtar tuttuğu için çoğu bakım/onarım işlemlerini kendim yapacağım... Sonuçta zaten hepimiz maddiyatımız elverdiği koşulda bu motorları kullanıyoruz ve bu motorlarda diğer pahalı ve biraz daha kaliteli akranlarına nazaran daha uygun ve tabii ona göre de arıza ve bakım koşulları var...Ayrıca benim gibi Ankara v.b. illerde oturup motorsiklet kültürü çok yaygınlaşmadığı için az sayıda teknik eleman ve servis bulunmasından kaynaklanan pahalı ve kötü işcilik hepimizin sorunu haline geldiğini gözlemliyorum...Bu nedenle de kendi motorumun bakım/onarım işlemlerini imkanlar el verdiğince kendim yapacağım bu tabii ki hem zevk işi hemde bahsettiğim pahalı ve kötü işcilik nedeniyle almış olduğum bi karar...Bunları yaparken de Beycivan'ın verdiği bilgiler bana ışık tutacak çünkü bu bahsi geçen motorlar birbirine yakın motorlar ve üç aşağı beş yukarı yapılacak işlemlerde birbirine yakın...

    Bu sebeple Beycivan'a ve onun gibi verdiği bilgilerle bizleri aydınlatan, yardımcı olan tüm dostlara teşekkürü bir borç biliyorum, iyi ki varsınız...

  13. #6853

    Üyelik
    20 Nisan 2010
    Şehir
    dikmen/ANKARA
    Motosikleti
    mondial 250 mct
    beycivan güzel yazın için sağolasın...elim bu işlere yatkındır zaten, yanlız daha önce yapmadığım için karışmak istemiyorum.ilk motorumuz olabilir ama bu kadar tutması beni bir şüpheye soktu zaten hemen araştırdım yetkili servisi arayıp fiyat sordum 25 yada 30 olması gerekiyor dediler.ankaradaki mct kullanıcılarıyla tanışma isteğimde sadece gezi amaçlı değil fikir alışverişi yapmak ve anlayan biri varsa kendi işimizi kendimiz halletmek maksatlıdır.msn adresini verdim ama daha davet gönderen olmadı bakalım

    bu arada yağıda yeni değiştirdik 50 km oldu.zaten hava filtresi ve yağı değiştirdiler ondan sonra debriyaj balatası kaçırmaya başladı.nasıl sökülür takılır ne yapılır görmek maksatlı motorun başından ayrılmadım bir dahaki yağ ve hava filtresi değişimlerini ben kendim yapacağım.yağda petrol ofisi 20/50 koydu pek içime sinmedi ama neyse dedik bunların bana dönüşüde yağ 2 lt 16 tl hava filtresi ve yağ değişimi 25 tl tuttu.bu arada birde zincir fiyatından haberini zvarmıdır söküp yenisini takmaya 70 lira istiyor buna yorumunuz ne olacaktır acaba....

  14. #6854
    StyLeOscaR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı Beycivan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uğur resimler çok güzel çoğu resimi kendimde bizzat gidip görmüşlüğüm var ee nede olsa bandırmalıyız değil mi_?.. demek istanbula döndün bende bugün çadır alanıma gidip baktım yarın akşam çadırımdayım alman bir motorlu grup gelmiş heryeri bira şişesi ve poşet dolmuş sanırım akşam baya cümbüş kopmuş benim mekanda büyük ihtimal yarın kovalarım elemanları ama motorlar süper yaw o motorlara böyle ayılar biniyor ya ona çok üzülüyorum.Genelde motorcu arkadaşlarımızın bazıları haraketsizlikten dolayı zamanla kilo alıyor birde grup olarak gidilen yerlerde toplumun örf adet ve geleneklerine uygun davranışlar sergileyemiyor.Kim olursa olsun toplum tarafından genel kabul görmüş davranışlarda bulunmak gerekiyor. Bu eksozu açarak sokaklarda gece yarısı bağırttırmak özellikle ağır vasıtaların önüne direksiyon kırıp birden yavaşlamak (adrenalin olsun diye) yüksek desibelli kornayla etrafa rahatsızlık vermek hiç hoş değil.Dah abugün yolda iki genç motorsikletli benimle yarış yapmaya çalışırken yolda kaydılar ve düştüler arkadan gelen araç 2 3 metre farkla onları çiğnemekten son anda kurtuldu.Etrafımızda ki motor sahiplerini de bilinçlendirmeliyiz.Dükkana dönerkende jandarma yol kapamıştı sordum iveco kamyonete ortadan bir motorlu yapışmış pek hoş birşey değil ama yüzünün bir parçası uzaktan gördüm yerdeydi.Çok dikkat edelim arkadaşlar motorsikletlileri vasıtadan üstündeki insandan saymıyorlar. Bu ramzeyi yada mondiali satarsam tek sebebi bu gibi durumlarda ani atraksiyon yapamamasından olucak. Kazasız belasız sürüşler dilerim.
    Evet Nede Olsa Yaşadığın Yer Ben Feribotu Beklerken İçinden bmw r 1200,honda varedero ve bir tane racing vardı sağlam gelmişler onları mı gördün acaba ? Yağmur Yağmadı Sanırım Orada. Allahtan bizde indiğimizde buralarda yağmur yoktu sağ salim eve döndük.Yağmurdan korktuğumdan değil malum istanbuldaki şoförler tam bir canavar.Ani hareket yapıyorlar ondan korkuyorum sadece. Bu yarış olayını da anlamış değilim sonuçta bizim motorlar yarış motoru değilki gençlik işte ne diyelim ama tabi sonu iyi olmuyor dediğin gibi. Genel Anlamda Çoğu Sürücü Hız derdinde Ve Maalesef Hiç dikkatli değiller...
    Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..

    Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F

  15. #6855

    Üyelik
    18 Şubat 2010
    Şehir
    KAYSERİ
    Motosikleti
    , yamaha ybr125 (2005) di, Bajaj 125ST (2015) oldu
    Alıntı cecen cem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    slm arkadaşlar benim balatamda sıyırmış sanırım usta 200 lira gibi bir fiyat çıkardı yedek parçasını araştırdım 25-30 diyorlar bu kadar uçurum olurmu arada bir yardım lütfen....
    Aşırı ucuk dostum o sana "tutturabildiğine" fiyat politikasıdan uygulamış. Sorsan diyecek ki ben japon balata takıyorum yağı kaliteli koyuyorum 4 9
    Ben honda debriyaj balatası taktirdim 2lt ye 40 tl lik de yağ koymustu (1.8 mi ne alıyor iste aldıgı kadar) ozaman 110 tl ödemiştim (işcilik ıvır zıvır dahil) ki pahalı yaptırmısım ama motor gitmiyordu ve gidebildiğim en güvenilir en yakın yer oraydı.sonradan merkezde bir yere sordum 50 tl dedi ama belki yaptırmaz nasıl olsa diyerek taktikolarak fiyat vermiştir bilemem.

    Kısaca cok pahalı bence baska ustaya göster imkan varsa honda titan veya ybrlerin ki mi ne uyuyormus yani japon taktir. benim motorun üzerinde honda debriyaj balatası var memnunum simdilik

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:30 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:12 ----------

    Alıntı cecen cem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    beycivan güzel yazın için sağolasın...elim bu işlere yatkındır zaten, yanlız daha önce yapmadığım için karışmak istemiyorum.ilk motorumuz olabilir ama bu kadar tutması beni bir şüpheye soktu zaten hemen araştırdım yetkili servisi arayıp fiyat sordum 25 yada 30 olması gerekiyor dediler.ankaradaki mct kullanıcılarıyla tanışma isteğimde sadece gezi amaçlı değil fikir alışverişi yapmak ve anlayan biri varsa kendi işimizi kendimiz halletmek maksatlıdır.msn adresini verdim ama daha davet gönderen olmadı bakalım

    bu arada yağıda yeni değiştirdik 50 km oldu.zaten hava filtresi ve yağı değiştirdiler ondan sonra debriyaj balatası kaçırmaya başladı.nasıl sökülür takılır ne yapılır görmek maksatlı motorun başından ayrılmadım bir dahaki yağ ve hava filtresi değişimlerini ben kendim yapacağım.yağda petrol ofisi 20/50 koydu pek içime sinmedi ama neyse dedik bunların bana dönüşüde yağ 2 lt 16 tl hava filtresi ve yağ değişimi 25 tl tuttu.bu arada birde zincir fiyatından haberini zvarmıdır söküp yenisini takmaya 70 lira istiyor buna yorumunuz ne olacaktır acaba....
    Zincir noktasında dikkat et sfn marka ürünün aynı kutu aynı görünüm ile 2 modeli var (veya birisi çakma) O ringli altın sarısı . ikisini elinize alınca fark ediyorsunz farkı benim motorcum 140 150 tl civari demişti iyisi Baya bir km de garantisi vardı öbürü 70 tl idi (oringli sarı sfn kutu bile aynı ama cılız biraz öbürüne göre) garanti veremem dedi. ii araştır kısaca hazır değiştiriyorken o ringli al sağlam olur hem bir subjektif görüşe göre de o ring titresimi de azaltıyormus

  16. #6856
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    Bandırma-Balıkesir
    Motosikleti
    Honda Cbr 1100XX
    Hepinize güzel bir haftasonu geçirmeniz dileğiyle hepinize merhaba. Önce cecen cem arkadaşımızın sorularını yanıtlamak istiyorum. Şimdi motorcu arkadaşlar genelde buluştuklarıda gezinti yaparlar ama motor üstündeki tecrübe ve edindikleri bilgileri paylaşmayı unuturlar.Motorunuz mobilet bile olsa o motora özel olan yada genele hitap eden bazı arızalar sorunlar yada yolda yaşanan tecrübeler olmuştur. Bu gibi durumları da anlatmak paylaşmak önemlidir. Aldığı motoru herkes görsün diye kaldırımın üstüne park edip motoruyla övünmek bize yakışan bir davranış değil ama ben buna çok rastlıyorum. Kendi motorunu övüp bizim motorumuza çamur atılmasına anında sert tepki veriyorum.Herkes parası kadar alabiliyor. arkadaşımız da forumda mct kullanıcılarıyla tanışma isteğimde sadece gezi amaçlı değil fikir alışverişi yapmak ve anlayan biri varsa kendi işimizi kendimiz halletmek maksatlıdır diye yazmış ne güzel. Zaten bu önemli. Adamı ta Zonguldaktan evinden çağırıpta " gel kardeş gezelim tozalım bende de MCT var " diye onca zahmete girmek akıl kârı iş değil. İkinci olay genelde tamircilerin bir takıntısı vardır bu motoru fabrikasından sıfır çıkartıp götürün " usta bir bak bakalım motora " deyin size illa 5 6 arıza çıkartırlar. Zaten hava filtresi, 2 takım buji, sübap ayarı, yağ değişimi bunlar standart motorcu yolma taktiğidir. Her zaman idda ederler kendi sattıkları yağ,buji malzeme en iyisidir kendim şahit oldum 15 liralık kaska nolandan daha kaliteli diyeni gördüm motorun üstünden düşşe karpuz gibi 2 ye ayrılcak nasılda millet kandırmaya çalışıyorlar bir kaza anında vazifesini yapamıyacak kırılan paraları kafa tasını içine teker teker saplanacak insan takmasa belki yaşar ama o adi kask yüzünden yüzü gözü delik deşik olucak. Bu kadara kadar bizi yoluk tavuk gözüyle görüyorlar.Özellikle şu anda yeni yeni yetişen çıraklar kalfalar gelecekte malesef birçoğu bu işte büyük paralar var diye sevdiğinden değil hizmet diye değil ama motorcuların ileride bu sıkıntısı büyüyecek arkadaşlar.İyi bir usta her tarafta aranır hale gelicek o yüzden kendi kendinize arıza tespiti ve gerekli parçanın internet üstünden temini montajı konusundan kendinizi yavaş yavaş alıştırın.Korkmayın birşey olmaz yeterki elektrik tesisatınızı kurcalamayın.Hele hele yağ buji filtre işini kendiniz yapın.Unutmayın 1980 li yılların suzuki firmasının motor kalıbı ve teknolojisi var hem ramzeyde hem mct de. Önünüzdeki 3-5 yılın değil arkanızda kalan hatta çoğunuzun hayatta olmadığı bir 30 yıl gerinin teknolojisini çözeceksiniz.Bu zor değil. MCT nin zinciri değişicek se arkadaşlar bunlar ön dişli arka dişli ve zincir takım halinde değişmesi gerekiyor çünkü zincir aşındı uzadı esnedi ise aşınan parça tutunduğu yeride aşındırır kuralına göre dişlilerinde diş derinlikleri farklılaşıp zincirin bir noktada esnek iken başka bir noktada gergin olmasına neden olucaktır. Kesinlikle dişli ve zincir beraber değişir. Ben motorumda oringli zincir kullanıyorum bu klasik zincir haşırtısı olmuyor ve daha sağlam. 110 tl ye almıştım.Sadece zincir 25 tl mondial orjinali. Dişliler+Zincir 65 tl. Kendim taktığım için işçilik vermedim. o da e fazla 15 lira olması gerekir neticede 20 dakikalık iş.20 tl ye adam akşama kadar sıcağın anlında 12 saat kum çimento çekiyor. Eğer 70 tl zincir ve dişli varsa makul fiyat.ama her zaman başında dikil ne yaptığını gör ve eski parçaları al. O dişlileri takarken gergi ayarını kendin oracıkta kontrol el zincirin altından kavra söyle aşağı yukarı salla 2 3 cm esnemesi lazım. Fazla esnerse zincir şangırtı yapar yeriden kurtulur ama çok gererse krank dişlisini arka mafsalı zorlar başına neler açacağını tahmin edemezsin. Hele 2 kişi gergin zincirle yola çık yandın.. Motorun içide kıyametler kopar da senin üstünde haberin bile olmaz. Bunlar basit şeyler ama çok önemli arızaların da kapısı. Neo isimli kardeşimize şunu yazmak istiyorum regal raptör 250 yağ radyatörlü motoru bu gruptaki sanırım en ideal choper. Fiyatından ötürü yaklaşan olmuyor ama kaliteli bir işçiliği var.Genel motor yapısı yine aynı.2006 dan beri 2011 e ne kaldı halen motorumda arıza yok.Titiz itinalı devrinde kullandım bakımlarını zamanında yaptım ben motoruma istediğini verdim o da beni 40 bin km hiç yolda bırakmadı. Hepinize tekrar mutlu hafta sonları..

  17. #6857
    ~~NEO~~ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    KAWASAKİ
    Alıntı Beycivan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Neo isimli kardeşimize şunu yazmak istiyorum regal raptör 250 yağ radyatörlü motoru bu gruptaki sanırım en ideal choper. Fiyatından ötürü yaklaşan olmuyor ama kaliteli bir işçiliği var.Genel motor yapısı yine aynı.2006 dan beri 2011 e ne kaldı halen motorumda arıza yok.Titiz itinalı devrinde kullandım bakımlarını zamanında yaptım ben motoruma istediğini verdim o da beni 40 bin km hiç yolda bırakmadı. Hepinize tekrar mutlu hafta sonları..
    Raptoru aldıktan sonra sana bol bol sorum olucak eğer sıkılmaz yanıtlarsan... Verdiğin bilgiler için teşekkür ederim tekrar... Keyifli forumlar...

  18. #6858
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    Bandırma-Balıkesir
    Motosikleti
    Honda Cbr 1100XX
    Regal Raptor eğer 2 nci el alırsan mutlaka bana burdan bildir sana bir kaç önemli husus söyleyeceğim. Genelde bu motorların yağ pompası radyatör olduğu için bizim motorlardan daha fazla devir daim yapıyor bu nedenle pompanın konik olan ağzı çabuk tıkanıyor yağ değişimi geldiğinde de o radyatöre yağ girmediğinden servisler eksik yağ koyup gönderiyor.Bunu da ancak uzun yolda 2 kişi seyahat ederseniz silindir sıcaklığından ve çekiş zayıflığından anlarsınız. Yiğidi öldür hakkını yeme doğruya doğru regal 250 en baba chooper motordur kim ne derse desin.yakında kawasaki vn 750 alıyorum birazda eski motorla uğraşayım bakalım neler olucak.

  19. #6859
    korsanxxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mart 2010
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Çeşitli motorlardan sonra Gölgeyele Titanic 20
    Alıntı Beycivan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet 1,5 mm yazmam gerekirken 1,5 cm yazmışım zaten bir balatanın inceliğide yaklaşık o ayardadır. Ben faydasını gördüm diyebilirim vites geçişlerinda debriyaja daha hafif dokunuyorum kolayca geçiyor.Motorun sol kapağını sökünce debriyajı da sökmen için bir anahtar gerekiyor piyasada bulabilirsin. Eğer sökersen kesinlikle bu anahtardan başka bir yöntem deneme. Balatalarına ve arasındaki plakalara iyice bak kararma ve kopma varmı toplam 6 balata olması gerekiyor. Balataların tersi ve yüzüne dikkat et. Contanı da takarken eski contayı kapaktan maket bıçağıyla güzelce bir kazı. Bu far olayınca daha önce de yazmıştım gerçi kanuni tiger 250 lerin farı direk oluyor hem çok büyük ve beyaz ampül takılabiliyor. Gece yolculuğunda önünüz şımbıl şımbıl aydınlık oluyor. 12 V 7 Amperlik bir akü motorun elektrik tertibatına en uygun aküdür.Amperi yüksek olduğunda mesala 12 14 -16 gibi motorun şarj dinamosu bunu dolduracak akımı zaten üretemeyeceğinden alternatörüde zorlayacaktır şarj manyetosunun sargılarıda kısa zamanda kararmaya başlayacaktır. Sis farları konusunda da kesinlikle koruma demiri taktır dostum çok yakışıyor ve sis farı taksan bile 7 amperlik akü hepsini kaldırır. Yanlız farların krom olmasına dikkat et yağmurda paslanmazlar ve şıkır ıkır parlarlar. Motorcu arkadaşlar halen ocaklar tatil köyünde bir çadırım boş duruyor bu tarafa gelmek isteyen 2 motorcu arkadaşım misafirim olabilirler.
    kpss bitti nihayet 2 gün girmeyince sayfalar atlıyor heheheh
    anladığım kadarıyla 6 balata yerine balata koysam aynı işlevi görecek.
    zaten şu sıralar zaman meselesinden dolayı sadece aylık bakım yapıyorum.

    iki buçuk aydır mct kullanıcısıyım ve motorda yapılması kesin değişiklikler bence şunlar

    1. Arka dişli 32tl ile değiştirilmeli zira 5. viteste 110la veya 100le giderken yoruluyor insan
    2. Far kafası değişmeli komple yahut sis farı takılmalı ülkemin yolları köstebek yuvalarıyla dolu olduğundan gece bol bol girmemek için ve araçların sizi farketmesi için şart
    3. Mutlaka cam takılmalı rüzgar sesi kesilsin diye bombeli cam tavsiyedir
    4. Sürücü koltuğunun süngeri değişilmeli ve yolcu koltuğu genişletilmeli
    5. Titreşim için ise yapılabilecek en iyi şe tüm vidalara kaucuk conta koymaktır eski motorda bazı yerlerine yaptım epeyce etkili olmuştu.

    Ankaralı mctciler ekleyin görüşelim tanışalım mctlerimizle ilgili sohbetler edip birbirimize bildiklerimizi aktaralım

    sprinterx@hotmail.com

  20. #6860
    StyLeOscaR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı Beycivan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Regal Raptor eğer 2 nci el alırsan mutlaka bana burdan bildir sana bir kaç önemli husus söyleyeceğim. Genelde bu motorların yağ pompası radyatör olduğu için bizim motorlardan daha fazla devir daim yapıyor bu nedenle pompanın konik olan ağzı çabuk tıkanıyor yağ değişimi geldiğinde de o radyatöre yağ girmediğinden servisler eksik yağ koyup gönderiyor.Bunu da ancak uzun yolda 2 kişi seyahat ederseniz silindir sıcaklığından ve çekiş zayıflığından anlarsınız. Yiğidi öldür hakkını yeme doğruya doğru regal 250 en baba chooper motordur kim ne derse desin.yakında kawasaki vn 750 alıyorum birazda eski motorla uğraşayım bakalım neler olucak.
    şimdiden hayırlı olsun abicim, sana fazlası bile yakışır
    Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..

    Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)

Bu Konudaki Etiketler