Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
08 Nisan 2006, 09:55
#181
Tagalar adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba,
Bende bir MCT 250 sahibiyim. Epeydir foruma bakmıyordum. Bu başlığın açılması çok iyi olmuş. Merak etmeyin 6 kişi değilsiniz.
Benim motosikletin çalışmama problemi var. Motor soğukken ilk çalıştırmada çok zor çalışıyor hatta çalışmıyor. (Çalıştırma şeklim jikle çekili halde gaz vermeden marşa basma şeklinde) Motor çalışmamakta o kadar direniyorki marşa basmaktan akü bitiyor. Birkaç defa yiterek çalıştırmak zorunda kaldım. Hatta bi keresinde akü bitti, yiteleyerek de çalışmadı, servisi çağırmak zorunda kaldım. Buji değişimi sonrası çalıştı ama problem hala devam ediyor. Motor çalışsa bile gaz verdiğinizde hemen stop ediyor. Onun için jikle çekili halde motor iyice ısınıncaya kadar (15-20dk.) beklemek zorunda kalıyorum. (Motor biraz ısındıktan sonra boğulmasın diye jikleyi kapatıyorum.) Serviste depo+karbüratör temizliği, subap ayarları, karbüratör ayarı, hava filtresi temizliği vs. hepsi yapıldı ancak sorun hala devam ediyor. Çözümü hakkında bir fikriniz varsa paylaşırsanız çok sevinirim. Çünkü oldukça can sıkıcı bir durum. :(
...
Tagalar hoşgeldin.Hakkaten durumun çok can sıkıcı.Kendi tecrübelerim doğrultusunda yap diyebileceğim şeyleri zaten yapıyorsun...Kullandığın benzinde problem olabilirmi acaba...Sıkıntı depodaki hep aynı benzinlemi oluyor yoksa farklı benzin alımlarındada oldumu...Bide aklıma benzin musluğu geldi musluğun konumu doğru dimi...
ŞAMPİYON FENERBAHÇE...MONDİAL 150 ZAT...
Reklamlar
-
08 Nisan 2006, 11:10
#182
abi, patlama için gerekli benzin yanma odasına ya çok az gidiyor yada karbüratör kesinlikle arızalı test etmek lazım
...tın tın giderim abi....
-
08 Nisan 2006, 11:51
#183
Tagalar adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba,
Bende bir MCT 250 sahibiyim. Epeydir foruma bakmıyordum. Bu başlığın açılması çok iyi olmuş. Merak etmeyin 6 kişi değilsiniz.
- Motoru aldığınızda takım çantasından hangi parçalar çıkıyor. Benden sadece 2 adet açık anahtar ve düz ve yıldız olabilen çift taraflı tornavida çıktı. Buji anahtarının çıkmaması bence normal değil. Bi yerlerde yedek buji verildiğini bile okumuştum. (Motosikleti 2005'in 7. ayında aldım.)
Hepinize kazasız sürüşler diliyorum...
Dostum, selam...
Motorunla beraber epey bir malzeme alman lazım idi...
1. Tam avadanlık ( tam hatırlamıyorum bakmam lazım ama; 1 adet alyen, buji anahtarı, 4-5 adet farklı metriklerde ama hepsi bizim makinenin üzerindeki somun ve civatalara uyan ingiliz seti, yıldız+düz tornavida)
2. Yan bagajları çıkardığımızda takmamız için harici sinyal lambalarımız
3. Bir kutunun içinde; 2şer adet far, sinyal ampullerimiz, 2 adet de buji....
Ya bu nasıl bir uygulamadır..muhtemelen motoru ilk toplayan servisin tasarrufunda...ya da satış elemanında...
Benim aldığım yerdeki arkadaş sağolsun benden çok ilgiliydi ;)
Daha motoru almadan bana bu malzemelerin tamamını göstermişti...nasıl kullanacağıma kadar...
Keyifli ve kazasız sürüşler diliyorum..
Saygılar, sevgiler...
" Tanrım, iyi bi adam yap beni, yalancılara kandırtma, karşımdakilerin doğru anlamalarını sağla, gerçek sevenlerimi koru ve gözet; sınırlarımı koyma gücü ver sevdiğimde ve kavga ettiğimde..."
-
08 Nisan 2006, 12:00
#184
TheTURK adlı üyeden alıntı
zincir hakkında soran arkadaşlar sorununuz zincirinizin bol olmasından kaynaklanıyo serviste biraz geridirin kendinizde yapabilirsiniz arkada tekerin iki yanında iki tane vida var onları sıkın zincir gerginlesir ama cok solsa arka tekeri sabitleyen vidaların ayarlanması gerekir ki bunu serviste yaptırın allah korusun yalpa falan yapar
bu servis adını verdiğimiz ciddiyetten uzak insan hayatına önem vermeyen gayri ciddi daha ne diyeyimki tabiiki bütün hepsini aynı kefeye koymuyorum yıllardır servislerden tam bir hizmet aldığımı hatırlamıyorum üşenip zinciri gerdirdiğim zamanlarda işi yapan kişiye dönüp söylemi olmalıydı acaba diye nazikçe uyardığım çok olmuştur
sözün mzü servislerede pek güven olmuyor inan onlar bazı işleri bizlerden daha kötü yapıyorlar
ne kadar acı halbuki 2 vide 4 borudan oluşan bu araçlarda bakım ne kadar önemli ama bu bilinç birçok srviste mevcut değil
bakım yapıyorlar ama bakımdedikleri yağ değiştirmekten ileri gitmiyor
...tın tın giderim abi....
-
08 Nisan 2006, 12:05
#185
tagalar bujileri değiştirdiğni söylemişsin ama ne marka buji taktıgın cok önemli bence ngk marka buji kullan bende de aynı sorun vadı şimdi cok rahat calışıyo arkadaşim.
-
08 Nisan 2006, 12:09
#186
@choppersile
Sorun benzin kaynaklı değil, benzindendir belki diyerek farklı yerlerden alıyorum ama sorun aynen devam ediyor. Bir depo 98 oktan bile denedim.
@metemen
Karbüratörü komple söküp temizlettim. Karbüratörde sorun yok demişti usta. Ama ben pek anladığını sanmıyorum.
@Journeyman_35
Demekki bana avadanlıktaki malzemeler ve bujiler eksik verilmiş. Çantalar çıktığında yerine montaj edilecek olan sinyalleri vs. vermişlerdi.
@kkhakank
Buji değişiminde bujilerin ne marka olduğunu hiç kontrol edemedim çünkü motoru itekleyerek çalıştırmak için bayağı bi yorulmuştum ve sinirlerim tepemde idi. Ama sorun bujiden değilmiş gibi geliyor bana çünkü motor ilk bi kaç marşta çalışsa bile en ufak bi gaz vermede hemen stop ediyor. Motor iyice ısındıktan sonra gaz yemede ve çalışmada bi sorun kalmıyor.
-
08 Nisan 2006, 12:32
#187
ben bujileri 1800 km de değiştirdim seçtiğim marka ise B O S C H
performansımı deneyinde görün
fiyatımı hiç hatırlamıyorum çünkü kardeşim aldı kaça aldın diyede hiç sormadım
...tın tın giderim abi....
-
08 Nisan 2006, 13:11
#188
Tagalar,
Zengin karışım problem yaratıyor ilk çalıştırmada...Ancak karbüratör bakımı ile bu ayarlanabiliyor...
Sonuçta olay bujiye bağlanabilir.Bende Bosch buji taktırdıktan sonra problem yaşamıyorum...Buji değiştirmeyi bir daha dene bence...
Bu arada 2 adet Bosch bujiye 15 YTL ödedim.
ŞAMPİYON FENERBAHÇE...MONDİAL 150 ZAT...
-
08 Nisan 2006, 14:38
#189
Önceki mesajlarda (http://www.motosiklet.net/forum/show...?t=8891&page=3) hakanz arkadaşımızın tavsiye ettiği sevpa servisine dün bir mail gönderip sorunu iletmiştim. Sevpa yetkilileri bugün beni cepten aramışlar, cep telefonumu evde unuttuğum için cevaplayamadım. Maillerimi kontrol ettiğimde mail olarakta cevap yazdıklarını gördüm. Hemen ben aradım. Sn. Ayhan bey ve servis şefi Sn. İsmet beyle görüştüm. Sağolsun İsmet bey olası problemler hakkında bilgi verdi (buji, sentil, karbüratör ayarları vs. kontrol edilmesi gerekiyor). Sorunla daha önce karşılaşmış, keşke İstanbul'da olup yanına gidebilseydim. (Bu arada daha önce belirtmedim sanırım Kilis'te ikamet ediyorum.) Biraz reklam gibi oldu ama şunu hemen belirteyim bu servisteki hiç kimseyi tanımıyorum. Böyle bir servisin olduğunuda hakanz arkadaşımızın mesajı ile öğrendim. Ama sevpa yetkilileri sağolsunlar hiç tanımadıkları halde beni cepten arayıp yardımcı olma nezaketini gösterdiler. Kendilerine burdan (takip ediyorlarsa eğer) bir kez daha teşekkür ediyorum.
@Journeyman_35
Rica etsem mototosiklet yanında verilen avadanlık içindeki tüm malzemeleri bi gözden geçirip yazabilir misin. Aldığım yere gidip eksikleri tekrar talep etmeyi düşünüyorum. Şimdiden teşekkürler.
Motosikleti aldığımda yanında verilen malzemeler;
-2 ad. açık anahtar.
-1 ad. düz ve yıldız olabilen tornavida.
-2 ad. arka sinyal lambası ve vidaları. (Arka çantalar çıkarıldığında yerine monte etmek için)
-1 ad. elcek. (Arka çantalar çıkarıldığında yerine monte etmek için)
-
08 Nisan 2006, 15:15
#190
Tagalar adlı üyeden alıntı
- Önceki mesajlarda lastik basınçlarının 26 ve 40 psi olduğu belirtilmiş. Evet katalog bilgilerine göre bu değerler doğru. Bende kPa-psi dönüşümünü internetten bulup bakmıştım ama arka teker için verilen 280 kPa (40psi) değeri bana çok yüksek geldi. Yanlış hatırlamıyorsam arka lastiğin üzerini kontrol etmiş ve max. lastik basıncının 40psi olduğunu görmüştüm. Onun için ben 180 kPa (28psi) vuruyorum. Konu hakkında net bir bilgisi olan arkadaşlar doğru lastik basınçlarını verirse çok iyi olur çünkü bence önemli bir konu.
Sevgili Tagalar,
Konu hakkında net bilgi, kitapçıktada yazılı olduğu gibi dönüştürdüğümüzde 26-40, ayrıca eksik veya fazla hava basıncı frenaj ve yol tutuşu olumsuz etkiliyor.
Ayrıca önceki mesajlardaki veriler MCT 250 el kitabından alındı. Aşağıda ilgili sayfa mevcut. Benim tavsiyem arka tekeride 40 psi ye getirmen. özellikle virajlarda arka tekere binen yük arttığından 28 çok ama çok düşük kalacak.
Bu arada motorla çıkan kitte pek bişey yok, bujilerin çıkmaması ise iyi olmuş dandik ayar tutmayan çin bujileri çünkü.
Umarım motorunun sorunları en kısa zamanda hallolur.
Kazasız sürüşler,
Saygı göster, saygı gör. Seviyesizlerden hep uzak dur!
-
08 Nisan 2006, 15:16
#191
Tagalar kardeşim hoş geldin öncelikle.Emin ol ben de sevpa servisinden kimseyi tanımıyorum.Fakat dikkat ediyorum da adamlar işlerinin ehli.Gösterdikleri ilgi ve alaka da cabası.Daha önce problemi olan arkadaşlarla çok iyi ilgilenip problemlerini çözmüşler.Keşke istanbul da yaşasaydım da başta yaşadığım problemleri hiç yaşamasaydım diyorum şimdi...
çirkin kadın yoktur.az votka vardır!..
-
08 Nisan 2006, 17:37
#192
Arkadaşlar bu foto benim motosikletin arka lastiği üzerinde yazan max. yükleme değeri. Burada anlatılmak istenen lastiğe 41psi da maksimum 355kg yük bindirebilirsiniz anlamındamı yoksa bu lastiğin maksimum yükleme ve basınç değerleri 355kg ve 41psi dır anlamında mı? Ben ikinci şekilde yorumladığım için 40psi hava vurmaya tereddüt ettim. Birinci şekilde yorumlamak doğru olsa bile 41psi sizcede çok yüksek bir değer değil mi? Kamyonlara falan vuruyorlardır heralde 41psi'yi.
-
08 Nisan 2006, 18:42
#193
hakanz kardeşim sen bu bahsettiğin hava yı vurdun mu? eger vurduysan memnunmusun bu soruya tam ve net bı cevap olur bence
355 kılo maxımum yukleme agarlıgı ama dıgerıyle 41 ps le ılgılı bişey yazılmamış bence vurulabılırı hava mıktarı olması gerekır
-
09 Nisan 2006, 01:22
#194
Saygı göster, saygı gör. Seviyesizlerden hep uzak dur!
-
09 Nisan 2006, 12:17
#195
-
09 Nisan 2006, 12:40
#196
Tagalar adlı üyeden alıntı
@Journeyman_35
Rica etsem mototosiklet yanında verilen avadanlık içindeki tüm malzemeleri bi gözden geçirip yazabilir misin. Aldığım yere gidip eksikleri tekrar talep etmeyi düşünüyorum. Şimdiden teşekkürler.
OK dostum...
Bugün binicem zaten hava güzel çok şükür yağmur mağmur gözükmüyo...
İçinde ne var ne yok aynen yazıcam sana...yalnız biraz akşamı bulabilir bilgin olsun...
Selamlar, sevgiler...
" Tanrım, iyi bi adam yap beni, yalancılara kandırtma, karşımdakilerin doğru anlamalarını sağla, gerçek sevenlerimi koru ve gözet; sınırlarımı koyma gücü ver sevdiğimde ve kavga ettiğimde..."
-
09 Nisan 2006, 19:16
#197
250 MCT Avadanlik ve yedek malzemeleri...
Selam dostlar...
Tagalar dostumuz başta olmak üzere, bir çok arkadaşımızın da bilgisi olması adına...
Liste yapacağıma fotoğraflarını çektim , bizim MCT ile gelen avadanlık ve yedeklerin...Unutmadan tabii 2 adet de harici sinyallerimiz var tabii...
Sevgiler, selamlar...
Bu arada İzmir de hava bugün muhteşemdi...oksijen fazlalığı ve ılık rüzgardan macun gibi bir modda, ama son derece keyifliyim....paylaşmak istedim sizlerle...
" Tanrım, iyi bi adam yap beni, yalancılara kandırtma, karşımdakilerin doğru anlamalarını sağla, gerçek sevenlerimi koru ve gözet; sınırlarımı koyma gücü ver sevdiğimde ve kavga ettiğimde..."
-
09 Nisan 2006, 19:31
#198
Journeyman,
Süper bi çalışma elerine sağlık, ben motoru alırken adamlar gözümün önünde bujileri ve ampulleri çöpe attılar. Sebebini sordum buji dandik ampul ise 2 kat dandik hemen kesiyor dediler. Tüm sinyal ve far ampullerini değiştirdiler ücret almadan.
Ama o çıkan bujileri at gitsin çok kötüler ve performans kaybettiriryorlar.
Bir çift champion, NGK veya Bosch bulundur avadanlıkta.
Motorun çalışması değişiyor iyi buji takınca.
Saygı göster, saygı gör. Seviyesizlerden hep uzak dur!
-
09 Nisan 2006, 20:14
#199
arkadaşlar şu anda mondial kullanıyorum gibi bir ibare kullanmışmıyım orada acaba merak ediyorum.... sadece bir iki deneyime göre konuşuyorum ve hoşuma gidiyor alınabilir ama kuşkularım var ve bunları da sizin deneyimlerinizle bertaraf edebilirim belki diye sordum.Ama bakıyorum da yazdılarım okunuyor da, anlamaya çalışan fazla insan yok gibi.. neyse ben anlatamamaış olabilirim diyeyim yine de.... bu arada o biliyorsunuz bel ki ama ben yine de hatırlatayım; XCITING 250ve çok daha güçlü bir scooter.... teşekkürler ilgi ve alakanız içn...
-
09 Nisan 2006, 20:26
#200
[QUOTE=hakanz]Arkadaşlar, hastanedende olsa foruma yetişmeye çalışıyorum. dün 8 yaşındaki şimdiden motor delisi olmaya başlayan ilk oğlum Ata dan sonra ikinci oğlum Efe dünyaya geldi. Buradan tüm anne ve babalara çocuklarıyla sağlık, huzur, bol kazanç ve birlikte uzun ömürler diliyorum. Umarım hepimizin hastaneye gitmekteki tek ihtiyacı ve sebebi doğum veya diş taşı temizliği gibi iyi bir sebepten olsun.
Allah analı babalı büyütsün.
verdiğin faydalı bilgiler için teşekkürler.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 13 kullanıcı var. (0 üye ve 13 misafir)
Bu Konudaki Etiketler