Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #3781

    Üyelik
    25 Haziran 2006
    Mmm, bu durumda maalesef akün şarj tutmuyor. Sanayiye gidip akünün durumunu ölçtürebilirsin. Şarj tutmuyorsa yenisini alacaksın. Motorunu yeni aldıysan güvendiğin bir ustaya götür, genel bir bakıma sok derim. İleride problem çıkarma ihtimali olan parçaları şimdiden değiştir. Sonra yolda kalmak var.

    Debriyaj, gaz ve jikle tellerine de baktır.

    Bu arada ben ilk aldığım zamanlarda çalıştırmakta çok zorlanıyordum. Gerçekten neredeyse motordan soğuyacaktım. Püf noktasını öğrenince tek marşta çalıştırır oldum. Senin problemin de bu olabilir. 5-6 sefer deneyerek uzun uzun marş yapıyorsan aküyü zayıflatırsın. Püf noktası şu;
    Sabah motorun başına geldiğinde kontağı çevir, vitesi boşa al (yeşil ışık yanar) ,Jikleyii sonuna kadar çek, ve hiç gaz vermeden (bu çok önemli) sadece marşa bas. Tamamdır.

    Keyifli sürüşler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #3782

    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    Şehir
    1453
    Motosikleti
    MCT 250
    Alıntı TypeT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar, 2.el MCT'mi alalı 2-3 ay oldu ve takoz bağlantı yerinden sürekli yağ akıtıyor. Mondial servise götürüyordüğümde açıp bakıyor ve, "Akıtır normal" diyorlar.

    Geçen hafta Yamaha servisine gittim bakım yaptı keçe değişti ve 1-2 hafta kadar yağ akıtma kesti, dün ise marşa bastığımda "klak" diye bir ses çıktı ve bir miktar yağ aktı. Yamaha conta uyduramadığı için Mondial servisine tekrar gittim ve kontrol ettirdim, yine "akıtır normal" cevabını aldım, Yamaha ise "böyle şey olmaz contasında sorun var" diyor.

    Sizin başınıza böyle bir şey geldi mi? Nasıl çözülür acaba?

    Busırada olan benim yeni temizlenmiş garajıma oldu.. Yağ oldu bütün
    Dostum, ben bir ili sayfa öncesinde bu sorunun nasıl hallettiğimi anlatmıştım. yağ akıtır normaldir ifadesi son derece dalga geçici ve terbiyesizce. Ne demek yağ akıtır, normaldir? sol kapak açılıp yağ keçesii değişecek. 3-4 YTL keçe fiyatı. 1 keçe değişecek ve contada değişmeli.
    Fatihbey yazdığına bakmayın. Bana kısacası Fatih Araz diyebilirsiniz

  3. #3783
    player77 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2005
    Motosikleti
    Suzuki 2006 DL650 K6 (Satıldı) ,Honda 2011 CBF150
    Yol yokuş değilse düz yoldaysanız.1 e takıp elinizle yanından iterekte vurdurabilirsiniz.Dikkat edip debriyajı bırakıp kaçırmayın motorunuzu.

    Jikle ile çalıştırma konusunu arkadaş bildirmiş.bendende 1 ekleme olsun.
    Motor 3-4 dakikada normal çalışma ısısına gelir.Bundan sonra jikleyi açık bırakarak giderseniz hem fazla benzin yakmasına birde gereksiz yere motorun boğulmasına yol açarsınız stop eder.Canınız sıkılır. Isındıktan sonra kapa jikleyi rolantiside düzgün olsun. Hiç problem çıkarmaz .. Biraz karakterine alışmanız gerekir.Bende ilk zamanlar çok zorlandım bozuk zannediyordum.
    İşlerin yolunda gidiyorsa ,sakın endişenme hemen geçer :!:Morphy :-)
    http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/106287-2012-dogu-karadeniz-gezimiz-3850-km.html

  4. #3784
    ugurapay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2008
    Şehir
    İSTANBUL Üsküdar
    Motosikleti
    HYOSUNG GV250
    Doslar Mübarek Kurban Bayramınızı En Içden Dileklerimlen Kutlarım Hayırlı Bayramlar
    Ne olacak Bu Türkiye nin ve Tekstilin Hali http://www.apaydinmakine.net

  5. #3785

    Üyelik
    16 Kasım 2008
    Şehir
    fatih
    Motosikleti
    Honda Nc750X
    Alıntı tufanbaydemir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mmm, bu durumda maalesef akün şarj tutmuyor. Sanayiye gidip akünün durumunu ölçtürebilirsin. Şarj tutmuyorsa yenisini alacaksın. Motorunu yeni aldıysan güvendiğin bir ustaya götür, genel bir bakıma sok derim. İleride problem çıkarma ihtimali olan parçaları şimdiden değiştir. Sonra yolda kalmak var.

    Debriyaj, gaz ve jikle tellerine de baktır.

    Bu arada ben ilk aldığım zamanlarda çalıştırmakta çok zorlanıyordum. Gerçekten neredeyse motordan soğuyacaktım. Püf noktasını öğrenince tek marşta çalıştırır oldum. Senin problemin de bu olabilir. 5-6 sefer deneyerek uzun uzun marş yapıyorsan aküyü zayıflatırsın. Püf noktası şu;
    Sabah motorun başına geldiğinde kontağı çevir, vitesi boşa al (yeşil ışık yanar) ,Jikleyii sonuna kadar çek, ve hiç gaz vermeden (bu çok önemli) sadece marşa bas. Tamamdır.

    Keyifli sürüşler

    akünün durumu iii dediler ölçtüler bir aletle...bi tanıdık tamirci var bujilerle konjektörü değiştiririz düzelir dedi...zaten jikleyle çalıştırmayınca boğuluo dediğiniz gibi...

    Debriyaj, gaz ve jikle telleri buji yağ yağ filtresi 100 150 ne kadara patlar

    Alıntı player77 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yol yokuş değilse düz yoldaysanız.1 e takıp elinizle yanından iterekte vurdurabilirsiniz.Dikkat edip debriyajı bırakıp kaçırmayın motorunuzu.

    Jikle ile çalıştırma konusunu arkadaş bildirmiş.bendende 1 ekleme olsun.
    Motor 3-4 dakikada normal çalışma ısısına gelir.Bundan sonra jikleyi açık bırakarak giderseniz hem fazla benzin yakmasına birde gereksiz yere motorun boğulmasına yol açarsınız stop eder.Canınız sıkılır. Isındıktan sonra kapa jikleyi rolantiside düzgün olsun. Hiç problem çıkarmaz .. Biraz karakterine alışmanız gerekir.Bende ilk zamanlar çok zorlandım bozuk zannediyordum.

    vurdurmayı denemedimde jikleyi açık bırakırsan böle böle olur dediler soumadım ama gayet güzel gidio çünkü sadece ilk çalıştırmada sorun..örenciyim edirnede gidip geliorum sürekli 2. dönem edirneye götürcem o zman bakıma sokcaz artık saolun ilgilendiğiniz için

  6. #3786

    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    izmit
    Motosikleti
    yamaha fzr 600
    bayramınız mubarek olsun arkadaşlar
    Ağaç ne kadar yüksek olursa olsun, yaprakları yine de yere dökülür.

  7. #3787
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    Öncelikle herkesin geçmiş bayramını kutlarım. aramıza yeni katılan bazı arkadaşlarımızın problemleri olmuş anlaşılan. Öncelikle akü olayına el atayım;

    Ben yaklaşık 2 yılı geçik bir süre orijinal aküyü kullandım. Fakat akünüde bir ömrü var. Akünün ömrü bittiyse şarz tutmamaya başlar. TAbi motorun da şarj edememe problemi olabilir. Bunu öğrenmek için de önce kendi konjektörünü ölçtürt. Zaten sonuç ortaya çıkacaktır. Aynı sorun benim Kawa da da var akü şarj tutumuyor macitten takviye alıyorum

    Bayramın 2. günü yağmur çamur demeden Gemlik'e gittim. giderken problem yoktu fakat dönüşte motorda 2. vitesin olmadığını farkettim. Olayı anlamak için durduğumda, motordan yanık kokusu geldiğini farkettim uzun farda kısa devre varmış meğer yanıyormuşuz farı iptal ettikten sonra 1-3 şekilde yola çıktım. Arka park lambam dipten arıza yaptığı için flaşörle geliyordum. Fakat bir yerden sonra o da çalışmamaya başladı. Tanrım kabus gibiydi. Bu şekilde topçulara kadar gelebildim. Eskihisardan çıktıktan sonra eve 1-2 km kala 1. vitese de geçmemeye başladı 3 lede gitmeye zorlayında debriyajı sıyırdık. bu şekilde eve gelebildim. Eğer 2. vites bozulup durmasak 1-2 km daha gittikten sonra alev topuna dönecekmişiz verilmiş sadakamız varmış. Bana asıl koyan durum. 2. gün yağmur çamur gittik, 3.ve 4. günün güneşli ve benim yaya kalmam. Neyseki Kawa nın su problemini çözdüm sayılır.

    Sağlıcakla.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  8. #3788

    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    izmit
    Motosikleti
    yamaha fzr 600
    arkadaşlar benim motor yağ akıtıyo belki konusu oldu ve de okudum ama 4 usta gezdik ve hiçbirinde sonuç olmadı değişmeyen conta keçe kalmadı geçen hafta yine değişti ve 100 km yapmadan yağ yine akıtmaya başlıyo deli olacağim ve aksesuar satan bi mağaza varmı bilen varsa adres alabilirmiyim ön cam ve koruma demiri lazim bi türlü uyduramıyorum
    Ağaç ne kadar yüksek olursa olsun, yaprakları yine de yere dökülür.

  9. #3789

    Üyelik
    06 Kasım 2008
    Şehir
    şanlıurfa
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    s.a. arkadaşlar. ben ehliyetini yeni alacak olan biriyim.bu aralar kış olduğu için motosiklet piyasalarında bir ucuzlama olmuştur diye düşünüyorum.Bu yüzden bir mondial 250 mct almayı düşünüyorum.daha önceden scooter deneyimim var. size 250 mct hakkında bir kaç soru sorsam
    1- yakıt tüketimi ne kadar 1 litre benzinle kaç km yapar ?
    2- yeni modellerde eski problemler var mı? arkadaşalarınızın size beyan ettiği sorunlar var mı?
    3- vergisi olmayışından vede yakıt sarfiyatından dolayı acaba 100 kh mi alsam
    arka fren scooterda pek işe yaramıyordu mct de durum nasıl.ön lerde disk olduğu için benim motor kayar dı şimdi bu motor daha kaslı daha iri olduğu için kontrolu kolay mı.bana yardımcı olursanız teşşekkür ederim.

    sorularıma cevap buldum.demek baştan sona değilde sondan başa doğru okumak lazım mış hi hi hi

  10. #3790

    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    izmit
    Motosikleti
    yamaha fzr 600
    slm arkadaşlar benim mct bugun vitesleri unuttu ve hiçbirini hatırlamadı kartepede kaldım aşağiya kadar motor durmuş vaziyette indim aşağida da beni bi arkadaş tamirciye kadar çekti neden yapti ki bu sorunu anlamadim o kadarda kibar davrandım hiçbir vites yokru geçenki arbetus arkadaşın başina gelen olmuş olabilir dedim tüm vitesleri denedim ama hiçbirinden hayır yok :(
    yine tamirciye uğradim tabi bakalım sonuç ne çikacak off yaa satıyom motoru almak isteyen varsa bilgisi olsun motordan soğumaya başladım güvenip bi yere gidemiyorum ancak mahallede sürebiliyorum uzun yola çiktimmi hemen bi arıza veriyo motora verdiğim kadar arızalarına para verdim nerdeyse yakıtta çok yakıyo taksi gibi deli etti beni motor hiç zevk filan kalmadı moralim alt üst oldu
    Ağaç ne kadar yüksek olursa olsun, yaprakları yine de yere dökülür.

  11. #3791

    Üyelik
    06 Kasım 2008
    Şehir
    şanlıurfa
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    anlaşıldı almamak lazım mış.

  12. #3792
    ugurapay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2008
    Şehir
    İSTANBUL Üsküdar
    Motosikleti
    HYOSUNG GV250
    Alıntı mad_blue adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    slm arkadaşlar benim mct bugun vitesleri unuttu ve hiçbirini hatırlamadı kartepede kaldım aşağiya kadar motor durmuş vaziyette indim aşağida da beni bi arkadaş tamirciye kadar çekti neden yapti ki bu sorunu anlamadim o kadarda kibar davrandım hiçbir vites yokru geçenki arbetus arkadaşın başina gelen olmuş olabilir dedim tüm vitesleri denedim ama hiçbirinden hayır yok :(
    yine tamirciye uğradim tabi bakalım sonuç ne çikacak off yaa satıyom motoru almak isteyen varsa bilgisi olsun motordan soğumaya başladım güvenip bi yere gidemiyorum ancak mahallede sürebiliyorum uzun yola çiktimmi hemen bi arıza veriyo motora verdiğim kadar arızalarına para verdim nerdeyse yakıtta çok yakıyo taksi gibi deli etti beni motor hiç zevk filan kalmadı moralim alt üst oldu
    O Bahsettiğin Olay benimde başıma geldi Sorun Debriyaj Balataları Bitmiş Bence Büyütüleçek Bir Olay Değil Motor Hatası Değil Benimki Gibi Kullanım Hatası Gerçi Senin MCT Km sini Bilmediğim İçin Benim Bu Sorunum 7000 Km Başıma Geldi Honda Balatası Taktık Sorun Kalmadı
    Ne olacak Bu Türkiye nin ve Tekstilin Hali http://www.apaydinmakine.net

  13. #3793
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    Alıntı mad_blue adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    slm arkadaşlar benim mct bugun vitesleri unuttu ve hiçbirini hatırlamadı kartepede kaldım aşağiya kadar motor durmuş vaziyette indim aşağida da beni bi arkadaş tamirciye kadar çekti neden yapti ki bu sorunu anlamadim o kadarda kibar davrandım hiçbir vites yokru geçenki arbetus arkadaşın başina gelen olmuş olabilir dedim tüm vitesleri denedim ama hiçbirinden hayır yok :(
    yine tamirciye uğradim tabi bakalım sonuç ne çikacak off yaa satıyom motoru almak isteyen varsa bilgisi olsun motordan soğumaya başladım güvenip bi yere gidemiyorum ancak mahallede sürebiliyorum uzun yola çiktimmi hemen bi arıza veriyo motora verdiğim kadar arızalarına para verdim nerdeyse yakıtta çok yakıyo taksi gibi deli etti beni motor hiç zevk filan kalmadı moralim alt üst oldu
    Uğur abinin dediği gibi bunların çoğu kullanım hatası. benim motorum 25000 km de idi. Nasıl kullandığımı da Uğur abi biliyor. Basarım ben üst limitinde giderim daima. Bununda bir riski oluyor tabi. Benim sorunum bir kaç kera az yaqğla sürmemin sonucundan kaynaklanmakta.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  14. #3794
    player77 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2005
    Motosikleti
    Suzuki 2006 DL650 K6 (Satıldı) ,Honda 2011 CBF150
    Barış benim motorda da keçeden biraz yağ kaçırıyor .Arada ölçüyorum.Yağ seviyesini sorun yok gibi .Servis krank keçesi dedi ama sanıyorum 2-3 keçe var kendim değiştirebilir miyim o keçeyi? Servis mi değiştirsin? Pek bulaştırmak istemiyorum açıkçası.Çok güvenilir gelmiyor servis .kendi tamircim daha iyi ama onda parça pek yok.Birde ikinci vites yüksek devire çıkarsam bazen atıyor.Vites dişlisinin bakıma ihtiyacı var sanırım. Bu arada havaların güzel olması nedeni ile halen gezmeye devam ediyorum.
    İşlerin yolunda gidiyorsa ,sakın endişenme hemen geçer :!:Morphy :-)
    http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/106287-2012-dogu-karadeniz-gezimiz-3850-km.html

  15. #3795

    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    izmit
    Motosikleti
    yamaha fzr 600
    Alıntı ugurapay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O Bahsettiğin Olay benimde başıma geldi Sorun Debriyaj Balataları Bitmiş Bence Büyütüleçek Bir Olay Değil Motor Hatası Değil Benimki Gibi Kullanım Hatası Gerçi Senin MCT Km sini Bilmediğim İçin Benim Bu Sorunum 7000 Km Başıma Geldi Honda Balatası Taktık Sorun Kalmadı
    bilgilendirme yaptiğiniz için teşekkürler bugun aldım motoru debriyaj balatası bitmiş dediğiniz gibi masraflar 34 ytl tuttu masraf kadar da işçilik aldılar neyse tekrar yollara döneceğim birde mondiale meil yollamiştim bu yağ ve arızalardan dolayı bugun beni aradılar 10 dkka konuştuk zincir vurması yağ akıtması ve marş motoru sürekli arıza yapmasını söyledim bunlar sürekli arıza yapan şeyler dahasıda var filan dedim kadin birdahakine servise getirmeden bizi arayin ve ücretsiz yaptiririz filan dedi ne derece doğru bilemiyorum gazeteye verecem sizi dedim firmanızın adını lekelicem dedim belki beni sakinleştirmek için söylemiş olabilir ama tekrar bi arızasında yaptirmadan beklicem bakalım nolacak dediklerini yapacaklarmı
    Ağaç ne kadar yüksek olursa olsun, yaprakları yine de yere dökülür.

  16. #3796
    ugurapay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2008
    Şehir
    İSTANBUL Üsküdar
    Motosikleti
    HYOSUNG GV250
    Hiç Şüpen Olmasın İlgileniyorlar Vede Takibi Bırakmıyorlar Firma Bu Konuda Çok Hassas Sorun Servislerde ( Misal vereyim fabrika montajında subab keceleri arızalı takılmış bende firmayı aradım ilgilendiler tamir olayı parça beklemek dahil 4 gün sürdü firmanın servise ödediği para 35 ytl servis sahibi cıldırdı ama yapacağı bir şey yoktu mondial 35 ytl servise işcilk ödedi ) Mondialin servislere önerdiği bakım ücreti 15 ytl
    Ne olacak Bu Türkiye nin ve Tekstilin Hali http://www.apaydinmakine.net

  17. #3797
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    Alıntı player77 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Barış benim motorda da keçeden biraz yağ kaçırıyor .Arada ölçüyorum.Yağ seviyesini sorun yok gibi .Servis krank keçesi dedi ama sanıyorum 2-3 keçe var kendim değiştirebilir miyim o keçeyi? Servis mi değiştirsin? Pek bulaştırmak istemiyorum açıkçası.Çok güvenilir gelmiyor servis .kendi tamircim daha iyi ama onda parça pek yok.Birde ikinci vites yüksek devire çıkarsam bazen atıyor.Vites dişlisinin bakıma ihtiyacı var sanırım. Bu arada havaların güzel olması nedeni ile halen gezmeye devam ediyorum.
    Benim vites de önce 2 den atmaya başladı. Sonra Malum bu arıza meydana geldi. 2 den atma kronik bir problem Tam oturtmadan yürüdüğümüz için zamanla aşınma artıyor. En sonunda kaçınılmaz son geliyor. Servisten keçeleri alıp kendi ustana yaptırt eğer için rhat edecekse bence.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  18. #3798

    Üyelik
    15 Aralık 2008
    Şehir
    B.PaŞaLı
    Motosikleti
    deer 152
    bu motorun titreme haricinde hiç bir sorunu yoktur
    Kopsun ödü jilet gibi virajlara yanla öpsün ibre 200′ü refüje patla(ep5)

  19. #3799

    Üyelik
    25 Haziran 2006
    Alıntı noopy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu motorun titreme haricinde hiç bir sorunu yoktur
    Çok iddialı bir laf oldu. Sorun da göreceli bir kavramdır. Bana göre titreşim sorunu yoktur, sana göre vardır. Bana göre 3000 km sonra keçelerden yağ sızdırması sorundur, sana göre değildir.

  20. #3800

    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    izmit
    Motosikleti
    yamaha fzr 600
    arıza yapinca satacakmiş gibi oluyom motoru kırasım geliyo yapildiktan sonra sürüşe başlayınca kıyamıyom ya ilk motorum ve seviyom keratayı rahat ve iyi gidiyo soğuk yağmur çamur demeden motorla yollara devam
    Ağaç ne kadar yüksek olursa olsun, yaprakları yine de yere dökülür.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)

Bu Konudaki Etiketler