Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #10481
    Oldjack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Fz6 Fazer
    Alıntı Oldjack adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar 3 gün önce mct 250 aldım marşa basarak arada bir çalışıp arada çalışmıyordu kadıköy de moto colours a götürdük buji pipoları bujiler değişti sibop ayarı yapıldı jikle teli yoktu jikle takıldı akü değişti basınca çalısıyordu fakat 20 km sonra çalışmamaya başladı baya bir vurdurunca çalısıyor gazdan elimi çektiğim an tekrar stop ediyor fikri olan varmıdır?
    Sorunu çözdük arkadaşlar beyne giden kablolardan biri kopukmuş . Bu Moto colours a da sakın gitmeyin bu kadar basit birşey için bir sürü şey açtı başımıza .


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #10482
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    Alıntı Oldjack adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorunu çözdük arkadaşlar beyne giden kablolardan biri kopukmuş . Bu Moto colours a da sakın gitmeyin bu kadar basit birşey için bir sürü şey açtı başımıza .
    gecmmiş olsun deıstırmeden kontrol etmesı grekırdı
    İNSTAGRAM = sakalliesnaf - MAİlL = mehmetmerickekec@gmail.com
    MOTOSİKLET = CBF 600 ABS 2007 102K +
    TECRUBE = 250K +

  3. #10483

    Üyelik
    01 Eylül 2013
    bende mct 250 alarak aranıza dahil oldum. motor konusunda pek bilgim yok ama benim bir sorunum var vitesle ilgili.
    birincisi viteslerim çok sert kolay kolay geçmiyor ikincisi ise boşa alamıyorum o ara denk gelmiyor çok uğraştırıyor.boşa alamamam da vites sertliğiyle alakalı çünkü az basınca geçmiyor çok basınca da 1-2 arasında yarım saat uğraşıyorum.
    çözümü nedir üstadlar

  4. #10484
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    Alıntı mrgoxel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende mct 250 alarak aranıza dahil oldum. motor konusunda pek bilgim yok ama benim bir sorunum var vitesle ilgili.
    birincisi viteslerim çok sert kolay kolay geçmiyor ikincisi ise boşa alamıyorum o ara denk gelmiyor çok uğraştırıyor.boşa alamamam da vites sertliğiyle alakalı çünkü az basınca geçmiyor çok basınca da 1-2 arasında yarım saat uğraşıyorum.
    çözümü nedir üstadlar
    çözüm cok güzel bir debriyaj ayarıdır motor blogu ustunden debrıyajını ayarla sonra ufak sertlıgını debrıyaj levyesınden yap
    İNSTAGRAM = sakalliesnaf - MAİlL = mehmetmerickekec@gmail.com
    MOTOSİKLET = CBF 600 ABS 2007 102K +
    TECRUBE = 250K +

  5. #10485
    İzmir İl Temsilcisi CEM. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Fazer 600 Ve Wr 125 R
    Alıntı antilop_skul adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çözüm cok güzel bir debriyaj ayarıdır motor blogu ustunden debrıyajını ayarla sonra ufak sertlıgını debrıyaj levyesınden yap
    debriyaj ayarından oldugunu sanmıyorum ufak bir ihtimal. mct250 öyle bir motordurki debriyaja basmadan bile vitesler degişir gelelim arkadaşın sorununa.

    1- boşa geçmeme durumu klasiktir bütün mctlerde hemen hemen vardır boşa biraz zor geçerler bunun 2 teknigi vardır birincisi motoru azıcık ileri geri ittirirsin 2ncisi hafif ileri ittirip ön frene basıp degiştirmeyi denersin.

    2- vitesler zoe geçiyorsa en büyük ihtimal bütün motorlar için klasik olan şey yagdan kaylaklı olabilecegidir. yagını degiştir mesela yazın sıcagında 10-40 koyarsan motor ısınınca bu yag dahada inceldigi için fazla verim alamazsın bu yüzden yazın biraz daha kalın yag koyulur 15-40 gibi 20-50 mesela daha kalın oldugu için ısınınca daha az incelir daha iyi işlev görür. aynı zamanda kışında kalın yag koyarsan motorun zor ısınır.

    3 debriyaj ayarıda olabilir arkadaşın söyledigi gibi motorun altına egil debriyaj teli olucak motora baglanan. ufak bir parça var sen debriyaja basınca onu yukarı çekiyor ona baglı olan telin vidası var vidayla teli sıkıştırarak gerebiliyorsunuz yada gevşetebiliyorsunuz.

    bende zamanında boşa geçirmek için çok ugraşıyordum fakat sonra öyle bir alıştımki hiç sorun yaşamadım.

  6. #10486

    Üyelik
    01 Eylül 2013
    Teşekkür ederim üstadlar deneyecem dediklerinizi ama boşa alma konusu uğraştıracak epey

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:47 ----------

    Birde orjinal olan yan çantaları uygun maliyete bulabileceğim site önerir misiniz.

  7. #10487

    Üyelik
    12 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    mct 250 & ybr 125
    CEM KARDEŞ SAĞOLASIN AYNI SORUN BENDE DE MEVCUT. TEK SIKINTIM SERT VİTESLER.HARİCİNDE MEMNUNUM MOTORUMDAN.

    Oldjack VE mrgoxel ARKADAŞLAR ARAMIZA HOŞGELDİNİZ. KAZASIZ KEYİFLİ SÜRÜŞLER İNŞ.

    ORJİNAL ÇANTALAR ÇOK KÖTÜ GÖSTERİYOR TAVSİYE ETMEM. BEN ALDIĞIMDA YOKTU, OLSAYDI DA SÖKERDİM,

    DERİ YAN ÇANTALAR ÇOK DAHA ŞIK

  8. #10488

    Üyelik
    01 Eylül 2013
    peki anahtarla gücü açtıktan sonra anahtarın yerinden çok rahat çıkması normal mi

  9. #10489
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    Bandırma-Balıkesir
    Motosikleti
    Honda Cbr 1100XX
    Değerli arkadaşlar genelde son günlerde anlaşılan herkesin başı bu vites geçişleriyle dertte. Şimdi size kısaca bu vites konusunda bir kaç şey yazmak istiyorum. Debriyaj dediğimiz unsur motorun piston gücünün krank koluna iletilen kısmının farklı devirlerde farklı hızlara ulaştırılması için vites başına tek baskı ve ara saçtan oluşan ekipmanıdır diyebiliriz. yani motor 4 vites bir cup motorda 4 debriyaj plakası ve 3 ara saç vardır demektir bizim motorumuz 5 vitestir ancak hiç bir ustanın işin gelmediğinden 6 set takmayı denemez. Neden* daha sık arıza daha çok para .. fabrikası ise işin standardını kullanır hep. ben senelerden beri motorum da 5 vites olmasına rağmen 6 plaka kullandım ve en ufak sorun yaşamadım.. şimdi siz gidin motorcuya anlatın size aynen şunu der. bu motorda o kadar debriyaj plakası takılcak yer mi var. aynen cümle budur. eğer bunu yapamıyorsa son plakanın üzerine kalınlığı bir plaka kadar olan 3 adet sıkma pulu kullanın aynı etkiyi yapacaktır. Ve daima ara saçlarınızı yeni taktırın genelde boş vitese geçişin sorunu buradan olur o saç çok harcandığı için çabuk aşınır. ybr 125 ile aynı debriyaj malzemesini kullanan bir motor olarak mct 250 ve ramzey 250 de daha sıkı ve rahat geçen bir debriyaj olduğunu ben bizzat kullandım ve gördüm. debriyaj ayarı motoru hararete kaldırdıktan sonra veya motor sıcakken yapılmalıdır sebebi ısınan yağ incelir ve kış aylarında ayrıca ayar yapmanıza gerek kalmaz.Yağ konusu geçmişken arkadaşlar ustaların ve motorcuların bir numaralı tuzağı yağdır. asla sentetik ve full sentetik yağları alıp koydurmayın. Bu gibi ve benzeri yağ gruplarının fizibilitesi maalesef bizim motorlarımıza uymuyor ben hep buradan senelerce yazdım ama dinletemedim şimdi abi keşke koymasaydım şakur şukur ses geliyor 4 ayda eksantrik zinciri belimdeki kemere döndü diyorlar ama denemediğim bir şeyi de buradan bu güne dek yazmadım. Viteslerin boşa geçişi sıfır alsanız bile bu iki motor grubunda maalesef mevcut. Çözümü de tek. Baskı plakalarını 1 enduro tarzı olarak dizdirin ikincisi ara saçlarınızı debriyaj aşınmasını beklemeden senede bir değiştirin ve en önemlisi debriyaj kol ayarını düzgün yaptırın. Bu ayar motorun sıcakken yapılmalıdır.Dileyen arkadaşlar ybr 125 balatası taksınlar. şimdilik bu kadar görüşmek üzere. Cem kardeşim seni de selamlıyorum özlemişim forumu inşallah yine burda görüşürüz.
    CEM. bunu beğendi.

  10. #10490
    password48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2011
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Mondial MCT 250 - Hyosung GV 250
    slm mct sürücüleri bi sorum olacak genelde 2. ve 3. vitese geçişte vites kolunu yukarı itince şak diye ses geliyor sebeb ne olabilir?

  11. #10491
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    Bandırma-Balıkesir
    Motosikleti
    Honda Cbr 1100XX
    Ses motorun debriyaj kısmından mı geliyor nasıl, bu sesten sonra motorda her hangi bir tuhaflık oluyor mu mesela?

  12. #10492

    Üyelik
    12 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    mct 250 & ybr 125
    BEYCİVAN HOCAM FORUMA GERİ GELMENE ÇOK MEMNUM OLDUM ADIMA.
    İLERİ SEVİYEDE TEKNİK BİLGİLER VERİYORSUN SAĞOLASIN.
    DEBRİYAJ SORUNUYLA İLGİLİ PLAKALARDAN BAHSETMİŞSİN,ONDAN ANLAYACAK MOTORCUYU NERDEN BULACAZ
    MOTOR SICAKKEN DEBRİYAJ KOLU AYARINI DENEYECEĞİM. YAĞ OLARAK DA 10/40 KULLANIYORUM AMA
    SENTETİK OLUP OLMADIĞINA DİKKAT ETMEDİM.TAVSİYEN NEDİR TAM OLARAK. TEŞEKKÜRLER.

  13. #10493
    drsteel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2010
    birden boşa geçerken vites kolunu yarım kaldırdığınızda boşa geçiyor. tam kaldırdığınızda ikiye geçiyor. yeni başlayan arkadaşlar burada hata yapıyor olabilir. hala inat ediyorsa hafif ileri ittiilir motor rahat boşa geçer. kontak anahtarı normalde çıkmıyor. ama birileri oynayınca kontak anahtarı çıkıyor. benim bu yüzden anahtarım düştü sonra kontağı kırmak zorunda kaldım motoru çalıştırmak için. internetten regal raptorun kontak anahtar setini sipariş ettim. taktığımda epey sağlam olmuştu.

  14. #10494
    FatihC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2012
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    2018 MH 150 Drift
    iş yerinden bir arkadaşıma bir tane gri mct aldık dün bayağı bir bakım yapılması gerekiyor, mctye uyumlu diğer markaların parçalarından bildikleriniz varmı yada böyle bir dökümanın linki?
    "Bu forum bilgi ve tecrübe paylaşım forumudur, Konularımda ve mesajlarım da yazdığım hiçbir şey doğru değildir tamamen kendi kişisel düşüncelerimdir."

  15. #10495

    Üyelik
    08 Temmuz 2013
    Bu motoru kullanan 1.85 ve üzeri arkadaşlar varmı ? Benim boyum 1.88 üni öğrencisiyim bu motor ucuz yollu birşey ve imkan bulursam almak istiyorum ama boy 1.88 altımda görünürmü merak ediyorum :D

  16. #10496
    password48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2011
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Mondial MCT 250 - Hyosung GV 250
    Alıntı Beycivan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ses motorun debriyaj kısmından mı geliyor nasıl, bu sesten sonra motorda her hangi bir tuhaflık oluyor mu mesela?
    Beycivan kardeş birle kalkıyorum devir aldımı debriyaj vites kolunu ayağımla yukarı ittiğim anda vites kolunun ordan şak diye bir ses iki demirin birbirine vurması sesine benziyor. motorda herhangi bir değişiklik yok çekişte felan da sıkıntı yok bide her zaman yapmıyor
    Dört tekerlek bedenini, iki tekerlek ruhunu yüceltir.

  17. #10497
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Password, sanki zincirin çok boşluk yapmış ve o bir yerlere çarpıyor. Birinci viteste çok yapar. Zincir boşluğunu sık sık kontrol etmek lazım, mümkünse en kısa zamanda kaliteli bir zincirle değişmek lazım. Zincir boşluğu alınırken motorun üstünde oturmak lazım, boştayken ayarlanmaz.

    Beycivan, hoşgeldin tekrardan... Danışacak bir usta olması süper oldu. Önceki sayfalardan Bobin değiştirmeyi okumuştum, ilk fırsatta deneyeceğim. Sence 125lik scooter bobinleri uygun olur mu yoksa boşa mı gider? Neticede scooterlar daha seri motorlar ?? Beyin tabir edilen parçayı da değiştirmek gerekir mi?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:51 ----------

    Mert, muhtemelen sorun yaşarsın. Ben 1.75'im ve tam geliyor bu motor. Ama vites kolunu ve arka freni öne alabilirsen o zaman kullanabilirsin bence. Ya da arka koltuğa oturup süreceksin...

  18. #10498
    password48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2011
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Mondial MCT 250 - Hyosung GV 250
    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Password, sanki zincirin çok boşluk yapmış ve o bir yerlere çarpıyor. Birinci viteste çok yapar. Zincir boşluğunu sık sık kontrol etmek lazım, mümkünse en kısa zamanda kaliteli bir zincirle değişmek lazım. Zincir boşluğu alınırken motorun üstünde oturmak lazım, boştayken ayarlanmaz.

    Beycivan, hoşgeldin tekrardan... Danışacak bir usta olması süper oldu. Önceki sayfalardan Bobin değiştirmeyi okumuştum, ilk fırsatta deneyeceğim. Sence 125lik scooter bobinleri uygun olur mu yoksa boşa mı gider? Neticede scooterlar daha seri motorlar ?? Beyin tabir edilen parçayı da değiştirmek gerekir mi?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:51 ----------

    Mert, muhtemelen sorun yaşarsın. Ben 1.75'im ve tam geliyor bu motor. Ama vites kolunu ve arka freni öne alabilirsen o zaman kullanabilirsin bence. Ya da arka koltuğa oturup süreceksin...
    zincirden değil ya onun sesini biliyorum bütün mct lerde olan ses onun kaynağınıda buldum bu zincirin şasi üstünde koruma amaçlı lastiğin vidası dışarda olduğu için ses yaptırıyor çok basit bi sebeb vidayı söktüm güzelde bisiklet lastiği yapıştırdım yerine zincir sesi kesildi gerginliğide öenmli tabi kontrolünü yapıyorum
    Dört tekerlek bedenini, iki tekerlek ruhunu yüceltir.

  19. #10499
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    Alıntı Mert.95 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu motoru kullanan 1.85 ve üzeri arkadaşlar varmı ? Benim boyum 1.88 üni öğrencisiyim bu motor ucuz yollu birşey ve imkan bulursam almak istiyorum ama boy 1.88 altımda görünürmü merak ediyorum :D
    ben 1.84 -85 83 kg yim tek sorun fren ve vıtes pedalı basamakları koltuga yakın oldugu ıcın dızım agrıyordu bıde motoru kontrol edemıyordum 7 cm kadar ileri aldım basamakları sımdı daha ıyı
    İNSTAGRAM = sakalliesnaf - MAİlL = mehmetmerickekec@gmail.com
    MOTOSİKLET = CBF 600 ABS 2007 102K +
    TECRUBE = 250K +

  20. #10500

    Üyelik
    09 Eylül 2013
    Arkadaşlar bende boy degil de kilo problemi var 115 kiloyum ve biraz yokuşlu (Niğde) de kullanacagım Caracalla Mct arasında kaldım Max Yük Agırlıklarını ve Yokuş Performansı Hakkında bilgi verebilirseniz sevinirim... Mct ye daha yakın oldugum için buraya yazma gereksinimi duydum. Temiz Bir motor da arıyorum ilk motorum olacak... Hepinize şimdiden teşekkür ediyorum


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)

Bu Konudaki Etiketler