MotoAVM Motosiklet Aksesuarları
Kapat
Üye Girişi
Hadisatinal Buse - 468x80 - Forum Orta
Benelli Türkiye

Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

  1. #9361
    drsteel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2010
    Reklamlar  
    Motovento
    Benelli Türkiye

    sıfırı malesef yok. ikinci el alabilirsin. 1500-2000 arası alabilirsin. sonra üstünden arta kalan parayla kendine koruma alırsın. 3500 ün 750-1000 lirasını korumalara ayırman gerek. mct konusunda daha yeniyim daha yeni aldım. aku problemin var. aküyü sökmeye kalktığımda aku videasının paslanmış olduğunu gördüm. gidip pas sökücü almam gerek. direksiyonuna geçmek için havaların ısınmasını bekliyorum.


    AVM Forum
    Motomax
  2. #9362

    Üyelik
    15 Şubat 2012
    [/COLOR]şanssızlık işte, içime de sinmişti :( yaklaşık 7-8 bayi aradım hiçbirinde yok dediğiniz gibi.sadece biri tanıdık çıktığından fabrikaya sorup dönecekmiş.fakat üretimi durn bir motorsikleti aldığımızda bir süre sonra yedek parça sorunu da yaşar mıyız ki acaba ?
    2. el almak istemiyorum.bu fiyata çapır tarzında başka ne alabilirim, ne önerirsiniz ?[COLOR="Silver"]

  3. #9363
    ANTHYPATHY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2010
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Honda VFR 800 nasipse olucak...
    MAviAlbatros kardeşim öncelikle ne mtorsiklet alırsan al hayırlı olsun şimdiden.
    Genel anlamda MCT yi bir süre kullanmış bir binici olarak sana değerlendirme yapayım.
    MCT genel anlamda kronik önemli yani sizi yolda bırakacak canınızı yakıcak sorunu olmayan bir motorsiklet. Sorunları arasında özellikle ikinci el alacağın için şanzımana yai viteslere dikkat etmeni öneririm. Özellikle 14000-15000 km yi aşmış motorlarda 1. vigtes dişlilerinin hatalı yapısından kaynaklanma 1. vitese geçmeme sorunu olabiliyor. Ancak düzgün kullanılmış bir motorsikletse olmayabilir illede olucak diye bir şart yok. Aldığında da sana önerim hassa bir şanzıman yapısına sahip olmasından dolayı özellikle gaz verrirkenboşta 1 e atmaman olucaktır.
    İkinci olarak parça sorunu kolay yaşatmayan bir motorsiklet. Ben motoruma Eskişehirde bindim gerçi allaha şükür kaporta parçalarına ihtiyacım olmadı ama diğer bakım vs örneğin debriyaj balatası örneğin fren maneti gibi parçaları Eskişehir gibi motorsiklet fakiri bir şehirde bile buldum (Aynı dönemde elimizdeki kanuni marka scooter 10 günde fazla serviste parça bekledi)
    Bulunmasını sebebi ise mondialin örneğin mct deki balatayı başka modellerdede kullanıyor olması. Yani genede yaşadığın yerdeki parçacılara vs sor derim ama sınıfında ve fiyatındaki pek çok bu tarz motora göre 2005 de üretimi bitmesine rağmen hala parçası bol bulunan bir makina.
    En sonda bir sorun var sanırsam bu fiyatlara başka ne alabilirim diyorsun. Malesef bu fiyatlara (3500 lira) cruiser tarzında hiç bir makinayı alamazsın zaten o bahsi geçen 3500 liralık fiyat 2005- 2006 daki motorsikletin fiyatı. MCT belki üretilse kendiside bu fiyatların üzerinde olabilirdi şimdi.
    Elbette sana tavsiyem her zaman japon markalarına bakman olucaktır ama japol alırkendebu fiyatara çok modelli bir makina alamıyacağın için alacağım motor sana ekstra masraflara sebep olabilir alırken çok dikkatli olmanı öneririm. yamaha virago xv 250 bu sınıfın japon olarak önerilecek senin bütçene uygun bir model. Ancak ne kadar efsane otorsiklet de desek eksi bir model sonuçta.
    Umarım hayırlısıyla sana sorun çıkartmayacak keyifibi alabileceğin bir motorun olur.

  4. #9364

    Üyelik
    15 Şubat 2012
    anthypathy arkadaşım, yorumun için teşekkür ederim.2. el almayacam dedim ya; kesinlik sözkonusu değilmiş bu gün, yine farkettim.az önce 2006 üretimi bir MCT 250 yi fabrikadan sipariş edebileceklerini söyledi bayi.0 km mi diye sordum tekrar; gülümseyerek evet dedi.hem de kırmızı.ve tam ben siparişi versem mi diye iş yerinde düşünürken komşumuzun elinde olan (ilk sahibi) Jinlun marka chopper' ını hatırladım.sanırım 2006 dan beri elinde ve az kullandı diye biliyorum.kaldıki kış aylarında dokunmadı bile ve bakımını ihmal etmediğini düşünüyorum.fiyat konusunda yardımcı olurmuş.az sonra yüz yüze görüşecem. hem forum da Jinlun başlıklarını inceleyecem hem de sizlerin yorumlarını sabırsızlıkla bekleyecem.siz bu seçenekler arasında hangisini hangi sebepten dolayı tercih ederdiniz ?

    not; hangi marka modeli alırsam alıyım; yaşadığım her deneyimi sizlerle hem ayrıntılı hem de fotoğraflı olarak paylaşmak düşüncesindeyim

  5. #9365
    ANTHYPATHY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2010
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Honda VFR 800 nasipse olucak...
    Açıkçası kullanıcı yorumlarını almak lazım Jinlunun ama ben MCT yi almadan önce baya araştırmıştım. Zayıf bir motorsiklet olduğun söylediler. Ama sonuçta eğer sen bu motoru büyütmek için alıcaksan yani amacın geçişse elbette 3 gün sonra satacağını düşünürsek ikinci el bir Jinlunda seçenekler arasına girer.
    Ama 3-5 yıl kullanırımdersen o mesele ayrı.

  6. #9366

    Üyelik
    15 Şubat 2012
    anthypathy arkadaşım, o kadar hızlı gelişiyor ki bazı durumlar..senin yorumunu okurken Jinlun motorsikletimi evin önüne yeni parketmiştim acemice bu siteye Asya 125 kt nostaji motorsikletini almak için üye olmuştum geçene 15 gün önce..sonra forumları gezdikçe çocukluk hayallerim depreşmiş olacak ki; vitesli alıp balığa da giderim dedim ve kuba 150-25 i araştırmaya başladım.tam karar verecekken daha cüsseli (gücüde kubadan daha iyiymiş) olan Arora 150-50 chopperı gördüm.bayi ile görüştüm.çekingelerimi kendimce irdelerken Mondial MCT 250 yi farkettim ve 0 km sini bulmak için o kadar uğraşırken komşumuzdaki 2006 model Jinlunu az önce aldım.tuhaf değil mi ? Motorsiklet.net, ne yaptın bana böyle artık deneyimlerimi sorunlarımı Jinlun başlığı altında paylaşacam.sağolun.bu arada modelini bile bilmiyorum.tlefon fotoğrafları aşağıda heyecanlı ve mutluyum


    By dodgehudson at 2012-03-05


    By dodgehudson at 2012-03-05


    By dodgehudson at 2012-03-05


    By dodgehudson at 2012-03-05


    By dodgehudson at 2012-03-05


    By dodgehudson at 2012-03-05


    By dodgehudson at 2012-03-05


    By dodgehudson at 2012-03-05


    By dodgehudson at 2012-03-05

  7. #9367

    Üyelik
    26 Aralık 2011
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Gv250
    46 km de 7 tl yaktı... ortalama 60 km hızda..
    km de 0,15 kuruş gibi bişey fena değil sanırım...

  8. #9368
    ANTHYPATHY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2010
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Honda VFR 800 nasipse olucak...
    @Üstünh
    sanırsam pek dur kalkı olayan sakin bir kullanımdı. BAşarılı bir rakam açıkçası.

    @Mavialbatros
    Motorun görüntüsü güzel orjinal ve bakımlı duruyor. Bilmiyorum fiyatı nekadara anlaştınız ama üzerindeki ön cam bile para açıkçası. Zaten tahminim maddi maknında olursa sende benim gibi ilk fırsatta büyütürsün diye düşünüyorum daha kullanmadan nerden nereye gelmişsin. O bakımdan da ikinic el bir makina alman iyi olmuş.
    Arkadaşım artık sana hayırlı olsun kazasız belasız sürüşler dilerim. Ama bir tavsiyem sana bu tüm çinli motorlar için geçerli özellikle kullanıcılardan kronik sorunlarını öğren ve motoruna iyi bak ki seni üzmesin.
    Sana iyi keyifli sürüşler. Tadını çıkart bir gün ben gibi satarsın sonrada burdan bakarsın güzelliklere..
    ;)
    (Bu arada sanırsam benim daha önceden kullandığım bir motorun aynısı gibi geldi bana. Bama mct den sonra biraz garip gelmişti motor ancak kullanan abi 15000 km yapmış ve motoru hala sorunsuzdu.)

  9. #9369

    Üyelik
    15 Şubat 2012
    anthypathy arkadaşım, dileklerin için teşekklür ederim motorsiklete bakış açım konusundaki tahminlerinde haklısın.biraz zaman ve tecrübe edineyim, arayışlara girişirim yine..fiyatı 2100 tl ve sağolsun karttan taksit çekti arkadaşım.aküsü zayıf ama, gerekebilir.15 bin km.de. aydınlıktaki fotoğraflar aşağıda.şimdilik sağlıcakla kalın..


    By dodgehudson at 2012-03-06


    By dodgehudson at 2012-03-06


    By dodgehudson at 2012-03-06


    By DODGEHUDSON at 2012-03-06


    By dodgehudson at 2012-03-06

  10. #9370
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    Bandırma-Balıkesir
    Motosikleti
    RAMZEY QM 250
    Öncelikle herkese selamlar.Bu yukarıda resimleri yayınlanan motor hakkında bir kaç şey yazmak istedim. Birincisi bu motorun şasesi ile 250 cc olan modelinin şasesi aynı.Ancak bu motorun cc si malesef bu kasayı kaldırıp üzerinde iki kişisi uzun bir yolculukta memnun edecek durumda değil. İşin aslı bu türdeki bir motorun kg ağırlığı ile motorun gücünün asgari 400 cc olması gerekiyor. İşin ikinci ilginç tarafıda burdan başlıyor. 400 deyince hemen akla yakıt geliyor. Oysa 150 cc de can çekişen motor 400 cc de daha seri atak ve torklu çalışıp aynı miktardaki yakıt ile daha fazla güç ve performans üretiyor.Üçüncüsü parça sorunu olarak china menseili motorların parçaları genelde birbirine uyar. En fazla jinlun ve ramzeylerin parçalarında tedarik ve fiyat sorunu oluyor.Ön maşasıyla kanuni tigere, jant koltuk selesi, çantalar,direksiyon ön koruma camı ile ramzeye eş bir motor. Birkaç yeri dışında aslında bu motor ramzey 250. Benim tecrübelerime göre 150 cc bir motorun ağırlığı toplamda 105 kg ya denk veya daha az olması gerekiyor. O motora ne kadar para verildi bilmiyorum ama km sine göre değeri en çok 1600 tl.250 cc için ise 1800 tl. Diğer bir konu bir kaç sayfa önce bir kardeşimiz motorun hava ayarının yapıldığı hava ayar vidasının dönüş tarafını ve tur sayısını sormuş aslında cevap verilmiş ama ben yinede tur hesabında genelde yapılan bir yanlışı düzeltmek istiyorum. Burdaki tur hesabı vida sonuna kadar yumşakça sıkılıyor ve tornavidanın vidaya giren köşelerinden birisi kalemle işaretleniyor.tornavidanın ucu işaretli yere geldiğinde bu 1 tur sayılıyor.3 tam tur gevşetiliyor. Ama açık hava filtresiyle performans ve ses alan arkadaşlar için durum biraz farklı. mct lere hava filtresi uydurmak biraz zor olduğundan başlangıç yapan arkadaşlar sonunda kendi hava filtre kutularına dönmek zorunda kaldılar.yinede motordan ses almak isteyenler olursa ses modifiyesi hakkında yazabilirim.basit bir rontgen filmiyle motorun eksozuna modifiye yapmıştım.honda shadow 750 gibi ses çıkacağına garanti veriyorum. yakıt olayı içinde geçmişte yazdım ama 100 km 3 lt şehir dışı yakması gerekiyor arkadaşlar şehir içi tüketimi her zaman değişir bu ayarı ben 1 lt benzini su şişesine koyarak düz yolda hesaplamıştım açık hava filtresiyle 37 km gitmiştim. hayırlı geceler.

  11. #9371
    drsteel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2010
    beycivan abi çanta konusunda bana yaardım edermisin? kask ve montu koyacak bu sert plastik çantlaradan alacağım. motorun yan çantaları deriyle değiştirmişler ama bu çanalar kilitlenmiyor. kolayca açılıyor. mct uyan parlak siyah bir çanta alayım diyorum bir türlü ne uyar karar veremedim.

  12. #9372
    Asi_78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2010
    Şehir
    Karabük/Safranbolu
    Motosikleti
    '98 VN800 Classic
    egzozu kestirdim video filan atcam diyince benimde aklıma geldi buda benim hurda arkadaşlar belki fikir yardımcısı olabilirim size.

    http://www.youtube.com/watch?v=9oKPJ...ature=youtu.be

  13. #9373
    fatih383838 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2010
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    mct 250 idi :(
    Alıntı Beycivan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle herkese selamlar.Bu yukarıda resimleri yayınlanan motor hakkında bir kaç şey yazmak istedim. Birincisi bu motorun şasesi ile 250 cc olan modelinin şasesi aynı.Ancak bu motorun cc si malesef bu kasayı kaldırıp üzerinde iki kişisi uzun bir yolculukta memnun edecek durumda değil. İşin aslı bu türdeki bir motorun kg ağırlığı ile motorun gücünün asgari 400 cc olması gerekiyor. İşin ikinci ilginç tarafıda burdan başlıyor. 400 deyince hemen akla yakıt geliyor. Oysa 150 cc de can çekişen motor 400 cc de daha seri atak ve torklu çalışıp aynı miktardaki yakıt ile daha fazla güç ve performans üretiyor.Üçüncüsü parça sorunu olarak china menseili motorların parçaları genelde birbirine uyar. En fazla jinlun ve ramzeylerin parçalarında tedarik ve fiyat sorunu oluyor.Ön maşasıyla kanuni tigere, jant koltuk selesi, çantalar,direksiyon ön koruma camı ile ramzeye eş bir motor. Birkaç yeri dışında aslında bu motor ramzey 250. Benim tecrübelerime göre 150 cc bir motorun ağırlığı toplamda 105 kg ya denk veya daha az olması gerekiyor. O motora ne kadar para verildi bilmiyorum ama km sine göre değeri en çok 1600 tl.250 cc için ise 1800 tl. Diğer bir konu bir kaç sayfa önce bir kardeşimiz motorun hava ayarının yapıldığı hava ayar vidasının dönüş tarafını ve tur sayısını sormuş aslında cevap verilmiş ama ben yinede tur hesabında genelde yapılan bir yanlışı düzeltmek istiyorum. Burdaki tur hesabı vida sonuna kadar yumşakça sıkılıyor ve tornavidanın vidaya giren köşelerinden birisi kalemle işaretleniyor.tornavidanın ucu işaretli yere geldiğinde bu 1 tur sayılıyor.3 tam tur gevşetiliyor. Ama açık hava filtresiyle performans ve ses alan arkadaşlar için durum biraz farklı. mct lere hava filtresi uydurmak biraz zor olduğundan başlangıç yapan arkadaşlar sonunda kendi hava filtre kutularına dönmek zorunda kaldılar.yinede motordan ses almak isteyenler olursa ses modifiyesi hakkında yazabilirim.basit bir rontgen filmiyle motorun eksozuna modifiye yapmıştım.honda shadow 750 gibi ses çıkacağına garanti veriyorum. yakıt olayı içinde geçmişte yazdım ama 100 km 3 lt şehir dışı yakması gerekiyor arkadaşlar şehir içi tüketimi her zaman değişir bu ayarı ben 1 lt benzini su şişesine koyarak düz yolda hesaplamıştım açık hava filtresiyle 37 km gitmiştim. hayırlı geceler.
    Beycivan abi filmi nereye koyuyoruz. Ben motorumun sesi daha tok çıksın istiyorum ama egzozlarıda kesip orjinalliği bozmak istemiyorum. anladığım kadarıyla o filmin tek konulacağı bi yer var egzoz manifoldu galiba.

  14. #9374
    Aliçooo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Gelecek
    Beycivan abi şu film işini detaylıca bir anlatsan bize :d
    4 teker beden taşır, 2 teker RUH!

  15. #9375

    Üyelik
    03 Ocak 2012
    Şehir
    İstanbul/Bahçelievler
    Motosikleti
    Shadow 750
    Arkadaşlar motorun yan tarafına deri çanta almak istiyorum ama orjinalinde olan çantalar yok. Bir dezavantajı olur mu ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:47 ----------

    Alıntı bygecce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar motorun yan tarafına deri çanta almak istiyorum ama orjinalinde olan çantalar yok. Bir dezavantajı olur mu ?
    Yanlış yazmışım orjinalinde olan çanta demirleri yok yan kısımdaki

  16. #9376
    vw.bora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    250 mct
    selam arkadaşlar mct min aküsü bitmiş vurdurdum yinede çalışmadı yakın zamanda akü almam lazım sizden ne marka ve kaç amperlik almalıyım fiyatlarda hangi aralıklarda

  17. #9377
    drsteel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2010

    dene

    ankara sayfasına yazdım buraya da yazayım
    benim gibi yap. ben wifi modemin adaptorune baktım 12v1a cıkıs veriyordu. gittim akuyu soktum. bu adaptore kablolarla bağladım 6 saat şarjda tuttum 6a akum doldu. ertesi gun gittim taktım motora. hemen çalıştı. eğer ucuz bir sey istersen en ucuzu bu. yok ben uğraşmak istemem dersen metroda kuru akü var 5a lik 28 tl alıyorsun takıyorsun. haydi kolay gele

  18. #9378
    fatih383838 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2010
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    mct 250 idi :(
    Alıntı vw.bora adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selam arkadaşlar mct min aküsü bitmiş vurdurdum yinede çalışmadı yakın zamanda akü almam lazım sizden ne marka ve kaç amperlik almalıyım fiyatlarda hangi aralıklarda
    Öncelikle arkadaşın dediği gibi akünün bakımını yapmalısın yine de sonuç vermezse o zaman alırsın. Akünü sök çıkar bulabildiğin en yüksek amperli adaptör ile şar et. 12v 7a bir aküyü ideal olarak 14v 15v 1a ile 7 saat şarj etmelisin. """akünün amperi/şarş edilen akım= şarj süresi"" bu hesaplama 14.1 volta göre hesabıdır 9v olursa mesela 7 saat yerine 10 saat şarj edersin. volt en az 9v en fazla 15v. ama akü alacak olursan da 9 amper öneririm. çünkü 7 amper kayseri gibi bi yerde en fazla 2 yıl 3 yıl gidiyor. E sen ilerde motoruna extra sis farı,led ışık, çakmaklık,yüksek watlı ampül takmaz istediginde motorun çalışır durumdayken bile akün bitecek onun için 12 v 9a öneririm. marka konusunu hiç bilmiyorum açıkkçası bende bu aralar aküye bakıyorum. kuru akümü klasik bakımlı akümü kararsızım

  19. #9379
    vw.bora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    250 mct
    teşekkürler arkadaşlar şarj etmeyi deneyeceğim geçen sene de aynı sorun olmuştu motosiklet tamircisinde aküyü şarj ettirmiştim ve şarj tutmuştu. akünün markası yuasa 12V 6A

  20. #9380
    ANTHYPATHY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2010
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Honda VFR 800 nasipse olucak...
    Arkadaşlar akü konusunda zaten gerekli açıklamayı yapmışlar diyecek birşey kalmamış. Ama tercih olarak kuru akü öneririm. Nedne diyecek olursanız nulu akülerde zaman zaman sızıntı olabiliyor. benim arabamda daha önce başıma geldi motorsiklette gelmedi ama sızan sıvı metal aksam için inanılmaz koroziv bir asit. aküde çok görünürde olmadığındna herhangi bir sızıntının farkına varamayabilirsiniz.
    Kişisel tavsiyem kuru akü olsun kafanız rahat olsun. Zaten bir akünün normal kullanımda ömrü 2 ile 3 yıl arası. İyi kullanırsanız 4 yıl belki kullanırsınız. marka olarak ta açıkçası motorsiklete has özel bir marka var mı bilmiyorum ama otomobilde biz BOSCH ve Mutlu akü tercih ederdik. Muhtemelen zaten motorsiklet için uygun modelleride mevcuttur.
    Reklamlar  



Motor Türkiye


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler