Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #8541
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    Bandırma-Balıkesir
    Motosikleti
    Honda Cbr 1100XX
    Felon kardeşim yaşadığım üzücü olayın burda konu edilerek tartışılması, meraklı arkadaşlarınolaya dair soruları cevaplamak pek hoş olmaz diye düşünüyorum. Ben bu olaydan sıyrıldım aklıma gelsin bile istemiyorum.bende çok üzüldüm ama hayattayız ve yaşıyoruz ve daha çok yolumuz var. Ben sorulara geçmek istiyorum. sefademir kardeşim 70 80 km hızlarda gazın kesilmesi olayı eğer gazı geri sardığında yani hızını düşürdüğünde motor eski gücüne geri kavuşuyorsa bu 1.)yutkunma tabir edilen hava-yakıt karışımındaki düzensizlik 2.) alternatörün bobinlere gönderdiği akımın bujilerde yeterli çakmayı yapamaması olabilir. İlk önce buji başlarına bak ne çok açık ne çok kapalı olucak marşa bastığında bujiyi çıkar motorun şasesinde bir yere yakın tut 2 3 cm gibi bir mesafeden çakması gerekiyor sonra diğer bujiye bak.Bujilerin tırnak rengi kızıl kırmızı gibi olmalı kurumlu olmamalı.Benzin filtreni ters takmadıysan iptal ederek depodaki hortumu karbüratöre direk bağla.bobinleri beyini değiştirdiğine göre 2 türlü arıza olabilir. 1. yakıt 2.elektrik. Karbüratörü sökebilirmisin bilmiyorum ama altında sağda ve solda tahliye vanasını açarak şamandıradaki benzini dışarı akıt.sonra sık. eğer buji akımı düzgün ve akıcı çakıyorsa bu iş karbüratördendir. o parçaları sana satmışlar zararı yok diğerlerini atma sakla. Tamircilerin işi gücü parça satmak zaten. Ben eminim bir motorcunun hemen anlayacağı bir arıza bile olsa bir kaç parça satmadan direk tamir eden çok az insan vardır. fatih383838 açık hava filtresini benzin deponu ve koltuğu sökerek takmalısın hazır sökünce altına şamrel yada banyo süngeri koy depo sarsıntı yapmaz bu motorların benzin göstergeleri hep içindeki şamandıranın titreşimden bozulmasından kaynaklanıyor.
    sağ ve sol plastik kapakları çizilmicek şekilde çıkar bir yere koy.karbüratörün emme ağzındaki kelepçeyi gevşet hava filtresi kutunu olduğu gibi ordan dışarı al.şimdi bi açık hava filtrelerini takmanın 2 türlü yolu var.filtre ara hortumu Y harfine benzer her bir ağzına bir filfre olucak şekilde de takabilirsin yada ara hortumu söküp ayrı ayrı iki tanede takabilirsin ama ramzeylerde çok kolya takılan bu filtreler mct lerde şaşe demiri karbüratöre yakın geçtiğinden biraz zor oluyor. Ben sanayiden kamyon sıcak su hortumu alıp 6 cm 2 tane kesip filtreleri ona geçirip takmıştım.Ardından karbüratörden motorunu iyici şephada ısıttıktan sonra hava ayarı yapmalısın son gazda bile motoru gaz yer duruma gelene dek hava ayar vidasını geriye doğru gevşeteceksin.6 tur ideal.8 tur fazla 5 -4 tur yüksek hızda aşırı yakıt demektir.Eğer hız olsun dersen yakıtı açıp havayı kısarsın. Garantisi devam eden motorların yağ buji filtre ücreti alınır işçiliğini alınır.Ama kimisi parça parası alır işçilik almaz kimisi hepsini alır kimisi birşey almaz yani motor aynı fabrikadan çıkıyor ama ustalar ayrı telden çalıyor.Unutmadan bu motorların beyinlerinde devir kesici yok. Motordaki ilk modifiyeniz ateşlemeyi yükseltmek olsun arkadaşlar.şimdilik görüşmek üzere ramzey formuna dönüyorum bakalım orda neler var..:-)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #8542
    fatih383838 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2010
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    hero puch :D
    Alıntı Beycivan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Felon kardeşim yaşadığım üzücü olayın burda konu edilerek tartışılması, meraklı arkadaşlarınolaya dair soruları cevaplamak pek hoş olmaz diye düşünüyorum. Ben bu olaydan sıyrıldım aklıma gelsin bile istemiyorum.bende çok üzüldüm ama hayattayız ve yaşıyoruz ve daha çok yolumuz var. Ben sorulara geçmek istiyorum. sefademir kardeşim 70 80 km hızlarda gazın kesilmesi olayı eğer gazı geri sardığında yani hızını düşürdüğünde motor eski gücüne geri kavuşuyorsa bu 1.)yutkunma tabir edilen hava-yakıt karışımındaki düzensizlik 2.) alternatörün bobinlere gönderdiği akımın bujilerde yeterli çakmayı yapamaması olabilir. İlk önce buji başlarına bak ne çok açık ne çok kapalı olucak marşa bastığında bujiyi çıkar motorun şasesinde bir yere yakın tut 2 3 cm gibi bir mesafeden çakması gerekiyor sonra diğer bujiye bak.Bujilerin tırnak rengi kızıl kırmızı gibi olmalı kurumlu olmamalı.Benzin filtreni ters takmadıysan iptal ederek depodaki hortumu karbüratöre direk bağla.bobinleri beyini değiştirdiğine göre 2 türlü arıza olabilir. 1. yakıt 2.elektrik. Karbüratörü sökebilirmisin bilmiyorum ama altında sağda ve solda tahliye vanasını açarak şamandıradaki benzini dışarı akıt.sonra sık. eğer buji akımı düzgün ve akıcı çakıyorsa bu iş karbüratördendir. o parçaları sana satmışlar zararı yok diğerlerini atma sakla. Tamircilerin işi gücü parça satmak zaten. Ben eminim bir motorcunun hemen anlayacağı bir arıza bile olsa bir kaç parça satmadan direk tamir eden çok az insan vardır. fatih383838 açık hava filtresini benzin deponu ve koltuğu sökerek takmalısın hazır sökünce altına şamrel yada banyo süngeri koy depo sarsıntı yapmaz bu motorların benzin göstergeleri hep içindeki şamandıranın titreşimden bozulmasından kaynaklanıyor.
    sağ ve sol plastik kapakları çizilmicek şekilde çıkar bir yere koy.karbüratörün emme ağzındaki kelepçeyi gevşet hava filtresi kutunu olduğu gibi ordan dışarı al.şimdi bi açık hava filtrelerini takmanın 2 türlü yolu var.filtre ara hortumu Y harfine benzer her bir ağzına bir filfre olucak şekilde de takabilirsin yada ara hortumu söküp ayrı ayrı iki tanede takabilirsin ama ramzeylerde çok kolya takılan bu filtreler mct lerde şaşe demiri karbüratöre yakın geçtiğinden biraz zor oluyor. Ben sanayiden kamyon sıcak su hortumu alıp 6 cm 2 tane kesip filtreleri ona geçirip takmıştım.Ardından karbüratörden motorunu iyici şephada ısıttıktan sonra hava ayarı yapmalısın son gazda bile motoru gaz yer duruma gelene dek hava ayar vidasını geriye doğru gevşeteceksin.6 tur ideal.8 tur fazla 5 -4 tur yüksek hızda aşırı yakıt demektir.Eğer hız olsun dersen yakıtı açıp havayı kısarsın. Garantisi devam eden motorların yağ buji filtre ücreti alınır işçiliğini alınır.Ama kimisi parça parası alır işçilik almaz kimisi hepsini alır kimisi birşey almaz yani motor aynı fabrikadan çıkıyor ama ustalar ayrı telden çalıyor.Unutmadan bu motorların beyinlerinde devir kesici yok. Motordaki ilk modifiyeniz ateşlemeyi yükseltmek olsun arkadaşlar.şimdilik görüşmek üzere ramzey formuna dönüyorum bakalım orda neler var..:-)
    benim gördügüm kadarıyla hava fltr kutusu 3 parça sag ve sol kapak bi de gövde bugun baktım inceledim arka salıncak tarafından çıkar gibi duruyo. dur ben bi graja gidiyim geliyim

  3. #8543
    sefademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2011
    Şehir
    beylikdüzü
    Motosikleti
    250 mct
    beycivan kardeşim saol ama ustaya götürdüm benzin yetmiyor dedi yetiştiremiyor diyo bize bırakcaksın tek tek bakıcaz diyor bende böyle işi sevmiyorum daha önce karbüratör tahliyeden benzin atıyo diye sökülmüştü ilk söken usta karbüratörün dolma ayarını değiştirmişti sanırım ya dediği gibi benzin yeterli dolmuyor şamandıraya kesiliyor yada tek ihtimal ben sol bobini değiştirmedim o da olabilir diye düşünüyorum ama bobin böyle bir arıza verirmi bilmiyorum ama motor giderken hangi tarafın kesildiğinide anlayamıyorum manifoldlara ben bir bakım yaptım çok yakıyodu düzeldi ama mct nin manifoldunu değiştirmek bela şimdide sağ motor kulağını tutan motor bloğunda hafif çatlak var yüksek devirlerde yağ atıyo bu demekki ileride dahada açıcak usta motor inicek kaynak yapılıcak dedi 400 ila 500 bulurmuş çünkü şanzımanda 2 . dişliden dolayı değişicek inerse bende idarelik diyorum motorun yağ kaçıran yere güzel silikon çekeyim idare etsin diye ama ne olur bilmiyorum yada motor indirmek bu kadar tutarmı istanbul beylikdüzündeyim bana önerebiliceniz harbi ustalar varmı ama mct sevdalısı usta hani bakım yaparken zevk alanlardan hep filmlerdemi görcez böle ustaları yardım arkadaşlar lütfen

  4. #8544
    StyLeOscaR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı musi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abilerim benim mct'nin servis bakımı geldi. Adamlar benden motor yağı ücreti dahil 70 lira istiyolar.
    Normal midir istemeleri? sanki olağan km bakımlarında ücret alınmıyor sadece malzeme değişmesi gerekirse malzemenin ücretini alıyolar diye duymuştum.
    selamlar..motorun kaç km de _?
    normalde 2000 km de bir bakımı var..
    bakımlarında ise yağ kesin değişmesi gerekirken, hava filtresi, buji ve diğer parçaların durumuna göre değiştirirsin
    Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..

    Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F

  5. #8545
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    Bandırma-Balıkesir
    Motosikleti
    Honda Cbr 1100XX
    sefademir sen beni mutlaka ara kardeşim 507 349 61 93 diğer arkadaşlarda kaydedebilirler sakıncası yok. o kaynak işi bi kere olmaz. motordan çok iyi anlayan bir tornacı şart. yoksa o motoru söküp sanayiye götürdülermi sen mobilete biner gibi binersin bak ben sana söylüyeyim o tamircinde bana biraz çakal gibi geldi. sen sağ bujiye bak sol bjiye bak çakmaları nasıl düzgün kıvılcım atıyormu. karbüratörü kurcaladılarsa hele çırak eline aldıysa ah kardeşim işin zor. Motoru yerinde rlantide ısıttığında elini eksozların hemen çıkışına koy bakalım birisi ısınıyorken diğeri soğuk kalıyormu?

  6. #8546
    StyLeOscaR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı sefademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    beycivan kardeşim saol ama ustaya götürdüm benzin yetmiyor dedi yetiştiremiyor diyo bize bırakcaksın tek tek bakıcaz diyor bende böyle işi sevmiyorum daha önce karbüratör tahliyeden benzin atıyo diye sökülmüştü ilk söken usta karbüratörün dolma ayarını değiştirmişti sanırım ya dediği gibi benzin yeterli dolmuyor şamandıraya kesiliyor yada tek ihtimal ben sol bobini değiştirmedim o da olabilir diye düşünüyorum ama bobin böyle bir arıza verirmi bilmiyorum ama motor giderken hangi tarafın kesildiğinide anlayamıyorum manifoldlara ben bir bakım yaptım çok yakıyodu düzeldi ama mct nin manifoldunu değiştirmek bela şimdide sağ motor kulağını tutan motor bloğunda hafif çatlak var yüksek devirlerde yağ atıyo bu demekki ileride dahada açıcak usta motor inicek kaynak yapılıcak dedi 400 ila 500 bulurmuş çünkü şanzımanda 2 . dişliden dolayı değişicek inerse bende idarelik diyorum motorun yağ kaçıran yere güzel silikon çekeyim idare etsin diye ama ne olur bilmiyorum yada motor indirmek bu kadar tutarmı istanbul beylikdüzündeyim bana önerebiliceniz harbi ustalar varmı ama mct sevdalısı usta hani bakım yaparken zevk alanlardan hep filmlerdemi görcez böle ustaları yardım arkadaşlar lütfen

    eski mondial servisinde çalışmış tanıdık ustam var.. kendisi motor ile bilgisi iyidir.. mct kullandığım sürece sürekli o yaptı bakımlarını ve hiç sorun yaşamadım

    sen yakınsın hemde buralara.. yer olarakta bu avcılar parsellerde.
    no su:0 535 430 90 64 mehmet usta.. aradığında numaranızı eski mct kullanıcısı migrosta çalışan uğurdan aldım derseniz iyi olur
    elinden geldiğince yardımcı olacaktır
    Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..

    Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F

  7. #8547

    Üyelik
    19 Mayıs 2011
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    MCT 250
    Arkdaşlar merhaba 250 mct kulanıcısıyım motoru alalı bır hafta oldu fakat sürüş halindeyken gazı kestigimde tık tık tık dıye rahatsız edıcı bır ses duyuyorum arkadakı plastık çantalardanmı acaba böyle sorun yaşayanlar paylaşabilirmi bilgilerini gerçekten kafama takıldı rahatsız edıcı bir ses şimdiden tesekkur ederım

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:50 ----------

    Arkadaşlar bu sorunu yaşayan yokmu

  8. #8548
    StyLeOscaR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı NİSANCİOZGUR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkdaşlar merhaba 250 mct kulanıcısıyım motoru alalı bır hafta oldu fakat sürüş halindeyken gazı kestigimde tık tık tık dıye rahatsız edıcı bır ses duyuyorum arkadakı plastık çantalardanmı acaba böyle sorun yaşayanlar paylaşabilirmi bilgilerini gerçekten kafama takıldı rahatsız edıcı bir ses şimdiden tesekkur ederım

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:50 ----------

    Arkadaşlar bu sorunu yaşayan yokmu
    mrb..hoşgeldin aramıza..
    genelde plakalıktan gelir..çantalardan pek sanmam..tabi içinde ses çıkaracak anahtar takımı vb şeyler yoksa
    sesin tam olarak nereden geldiğini söylersen yardımcı olabiliriz
    Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..

    Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F

  9. #8549

    Üyelik
    19 Mayıs 2011
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    MCT 250
    styleoskar tesekkur ederım kardesım yarın plakalıgı söküp denerim sanırım o zman sorunun kaynagını buluruz daha önce gelmıyordu hanı motorda yenı sıfır 2 haftalık dusmedi bir şey olmadı canımı sıktı o ses tekrar tesekkur ederım kardesım diyorum ama belkı agbı demelıyım

  10. #8550
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    Bandırma-Balıkesir
    Motosikleti
    Honda Cbr 1100XX
    İstanbuldan bir deprem haberi geldi sefademir abiyle motorun sorunu hakkında konuşurken telefonu kapandı o sıra bizimde ev sallanmaya başladı umarım kimsede sorun yoktur..

  11. #8551
    fatih383838 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2010
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    hero puch :D
    Alıntı Beycivan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sefademir sen beni mutlaka ara kardeşim 507 349 61 93 diğer arkadaşlarda kaydedebilirler sakıncası yok. o kaynak işi bi kere olmaz. motordan çok iyi anlayan bir tornacı şart. yoksa o motoru söküp sanayiye götürdülermi sen mobilete biner gibi binersin bak ben sana söylüyeyim o tamircinde bana biraz çakal gibi geldi. sen sağ bujiye bak sol bjiye bak çakmaları nasıl düzgün kıvılcım atıyormu. karbüratörü kurcaladılarsa hele çırak eline aldıysa ah kardeşim işin zor. Motoru yerinde rlantide ısıttığında elini eksozların hemen çıkışına koy bakalım birisi ısınıyorken diğeri soğuk kalıyormu?
    abi bugun stop etme olayı benimde basıma geldi... depoda benzin azdı ne kadar yaktıgını ölçmek için bitirmeye çalışıyordum bitti sandım indim bidonda ki benzini koyacaktım telefon çaldı o ara yarım saat kadar konustum ve benzini koymadan marsa bastım çalıştı 200 metre gittim yine aynı yolun ortasında muslugu falan söktüm muslugu içi pas doluydu temizledim filitreyi yenisi ile degigtim depodan azımla ufledim hortumdan da birsürü pas çıktı taktım 9.5 km yol gittim hala benzin koymadım bitti zannettigim benzin bitmedi. motorun çekişi kendine geldi. Bi depodan sonra aynı işlemi tekralamam mı gerekiyor yoksa her zaman kontrol etmelimiyim.

  12. #8552
    StyLeOscaR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı Beycivan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İstanbuldan bir deprem haberi geldi sefademir abiyle motorun sorunu hakkında konuşurken telefonu kapandı o sıra bizimde ev sallanmaya başladı umarım kimsede sorun yoktur..
    hayattayız abi merak etme
    Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..

    Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F

  13. #8553
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    Bandırma-Balıkesir
    Motosikleti
    Honda Cbr 1100XX
    kandilli rasatanesinin sitesi iptal olmuş herkes hücum etti tabi merak ettim merkezi neresi diye. ama anlaşılan herkesin keyfi şu an tıkırında gibi..

  14. #8554
    fatih383838 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2010
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    hero puch :D
    Alıntı Beycivan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kandilli rasatanesinin sitesi iptal olmuş herkes hücum etti tabi merak ettim merkezi neresi diye. ama anlaşılan herkesin keyfi şu an tıkırında gibi..
    abi kayseri tarafı temiz sorun yok

  15. #8555
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    Bandırma-Balıkesir
    Motosikleti
    Honda Cbr 1100XX
    fatih383838 kardeşim sen depodaki benzin biter bitmez yerinden sök içine 2 litre mazot veya tineri doldur baya bir çalkala sonra boşalt ama sakın içine fırça tornavida sokayım da pas varmı bakayım deme içini çizersen o çizik günden güne büyür. sonra benzin filtresi yedek her zaman taşı. o ucuz filtrelerin hiçbiri yaramaz ybr filtreleri takarsan iyi olur. karbüratörün tahliye vidalarını aç o pis benzinide dişarı akıt.Karbüratör içindeki kılcak kanallara kaçan pislikler ileride baş ağrıtabilir.

  16. #8556

    Üyelik
    19 Mayıs 2011
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    MCT 250
    umarım kımsede sorun yoktur

  17. #8557
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    Bandırma-Balıkesir
    Motosikleti
    Honda Cbr 1100XX
    yarın camiler full çeker artık yer bulamayız avluda bi yerde kılarız

  18. #8558
    ~~NEO~~ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    KAWASAKİ
    Alıntı NİSANCİOZGUR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkdaşlar merhaba 250 mct kulanıcısıyım motoru alalı bır hafta oldu fakat sürüş halindeyken gazı kestigimde tık tık tık dıye rahatsız edıcı bır ses duyuyorum arkadakı plastık çantalardanmı acaba böyle sorun yaşayanlar paylaşabilirmi bilgilerini gerçekten kafama takıldı rahatsız edıcı bir ses şimdiden tesekkur ederım Arkadaşlar bu sorunu yaşayan yokmu
    Motoru kompresyona bindirince yani giderken gazı kesince şıkır şıkır diye ses yapıyorsa zincirden geliyor da olabilir... Eğer zincirse gerdirmek gerekebilir...

  19. #8559
    sefademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2011
    Şehir
    beylikdüzü
    Motosikleti
    250 mct
    arkadaşlar geçmiş olsun beycivan kardeşim panikle kapadım durumlar iyidir bilgilerin için saol seninle bol bol görüşmem lazım galiba...

  20. #8560

    Üyelik
    09 Haziran 2010
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    mondial 150zc
    herkese slm benim bir arkadaşımda mct var ama yarım depodayken hep stop ediyo ama depoyu fulledikten sonra yapmıyo bu olayı anlayamadık bir türlü nedenini yardımcı olursanız çok sevinecez bende motor olmadığı için tek motor takılıyoruz buda bizi zor durumda bırakıyo


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)

Bu Konudaki Etiketler