Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #8121
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    Alıntı semih26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dün farkettigim olay motorun altta şu sarı kalın yaglı boru nerden geliyor bilmiyorum ama ordan 2 3 günde 1damla yag akıtıyor ne yapabilirim sizce
    ucunda tıpa sokulmus ve telle sıkıştırılmıs bi şekilde



    orası atık yağı boşaltma yeri değilmi zaten ? kim kapattıkı orayı ?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:14 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:11 ----------

    Alıntı Alp34.5 adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    tekerlek millerini de yağlasan çok iyi olur. yağlama dışında bakman gereken diğer önemli yerse depon ve benzin filtren olacak. küçük bir karbüratör bakımı da yapsan iyi olur. Akünü de değiştirmişsindir. Ben 7Amper saatlik ups aküsü taktım çok iyi şarj tutuyor 4 yıl önce de kullanıyordum memnundum. bu akülerin iç direnci çok düşük olduğundan boşta beklemesi uzun sürüyor ve amper kaybı da neredeyse hiç olmuyor. fiyatı da gayet uygun 22.50tl- 12v 7Ah
    kusura bakma kime yazdığını algılayamadım bana mı yoksa daha önceden yorum yapan bir arkadaşamı ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #8122

    Üyelik
    21 Şubat 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MZ 301 - MaCiT - Tiger
    Alıntı _pLay_06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    orası atık yağı boşaltma yeri değilmi zaten ? kim kapattıkı orayı ?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:14 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:11 ----------



    kusura bakma kime yazdığını algılayamadım bana mı yoksa daha önceden yorum yapan bir arkadaşamı ?
    senin için yazmıştm arkadaşm

  3. #8123
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    Alıntı Alp34.5 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    senin için yazmıştm arkadaşm
    karbüratör bakımım çok kısa bir süre önce gerçekleşti
    hava filtresi
    benzin filtresi
    benzin musluğu yenilendi
    miLLerde dün yağlandı ama yazmayı unutmuşum
    akümde her hangi bir sıkıntı yok
    motorum tam anLamıyLa yaza hazır durumda =)


    yorumLarın için ayrıca tşk ederim.

  4. #8124

    Üyelik
    21 Şubat 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MZ 301 - MaCiT - Tiger
    Alıntı _pLay_06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    karbüratör bakımım çok kısa bir süre önce gerçekleşti
    hava filtresi
    benzin filtresi
    benzin musluğu yenilendi
    miLLerde dün yağlandı ama yazmayı unutmuşum
    akümde her hangi bir sıkıntı yok
    motorum tam anLamıyLa yaza hazır durumda =)


    yorumLarın için ayrıca tşk ederim.
    rica ederim güzel bir yaz seni bekler inş. keyifli sürüşler şimdiden

  5. #8125
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    Alıntı Alp34.5 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    rica ederim güzel bir yaz seni bekler inş. keyifli sürüşler şimdiden
    inş . rfesimleri bugün çekemedim :(

  6. #8126
    semih26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    Eskisehir
    Alıntı _pLay_06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    orası atık yağı boşaltma yeri değilmi zaten ? kim kapattıkı orayı ?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:14 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:11 ----------


    bilmiyorum işte ama açmalımıyım aldıgımda öyleydi sizlerde açıkmı içinden yag akıtması normal mi yani
    yardım ederseniz sevinirim teşekürler..

  7. #8127
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    Alıntı semih26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bilmiyorum işte ama açmalımıyım aldıgımda öyleydi sizlerde açıkmı içinden yag akıtması normal mi yani
    yardım ederseniz sevinirim teşekürler..
    dostum bence orayı kapatan slk motorun altına yatmıs
    aaaa burda bır hortum var agzı acık ben bunu kapatıyım demıs
    almıs elıne telı kapatmıs agzını
    en azından ben bole dusunuyorum bızde ıkı tane mct var ıkısındede orası acık
    sen bence orayı ac mkotorunda altını guzelce bı yıka o yag kalıntıları bı aksın temızlensın motor kendıne gelsın :(

  8. #8128

    Üyelik
    21 Şubat 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MZ 301 - MaCiT - Tiger
    Alıntı semih26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bilmiyorum işte ama açmalımıyım aldıgımda öyleydi sizlerde açıkmı içinden yag akıtması normal mi yani
    yardım ederseniz sevinirim teşekürler..
    yağ tahliye borusu zaten o. motorunu aşırı yağ basıncından korur açık olmalı.



    resimleri de çekersin acele etme bahar daha yeni geliyor

  9. #8129
    semih26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    Eskisehir
    Alıntı Alp34.5 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağ tahliye borusu zaten o. motorunu aşırı yağ basıncından korur açık olmalı. resimdeki zaten açık o kelepçe kapamıyor ki hortumu
    motorun altında bir kaç damla yag görünce korkmuştum teşekürler yardımın için

  10. #8130
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    Alıntı Alp34.5 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağ tahliye borusu zaten o. motorunu aşırı yağ basıncından korur açık olmalı.



    resimleri de çekersin acele etme bahar daha yeni geliyor
    dostum ucuna ıyı bak kapanmıs ucu :(
    kapatan ne dıye kapatmıs onuda anlamıs degılım.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:40 ----------

    Alıntı semih26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorun altında bir kaç damla yag görünce korkmuştum teşekürler yardımın için
    dostum korkacak bısey yok :D

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı Dün 23:42 ----------

    aLp 34.5 özeLine bakabiLirmisin rica etsem ?

  11. #8131

    Üyelik
    21 Şubat 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MZ 301 - MaCiT - Tiger
    yağ çubuğundan kont. et fazla yağ varsa keçeleri zorlar ordan da kaçırır. küçük bir hatırlatma yağı kont ederken yağ çubuğunu sdece daldırıp çıkartıyorsunuz. dibine kadar çevrilmiyor yani.

  12. #8132
    kovboy03 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2005
    Şehir
    AFYON
    Motosikleti
    Minsk125 Tiger250 MCT250 Süperlight150 YBR
    Alıntı Alp34.5 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağ çubuğundan kont. et fazla yağ varsa keçeleri zorlar ordan da kaçırır. küçük bir hatırlatma yağı kont ederken yağ çubuğunu sdece daldırıp çıkartıyorsunuz. dibine kadar çevrilmiyor yani.
    Ben bunu bilmiyordum.teşekkürler.
    Bu arada bugün motoruma bakım yaptım.Nikelajlardaki küçük pas lekelerini polish ile sildim,gayet güzel sonuçlar verdi
    Ey insan!Kaf dağı kadar yüksekte olsanda Kefene sığacak kadar küçüksün.UNUTMA:her şeyin bir hesabı var;üzdüğün kadar üzülürsün!

  13. #8133
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    Alıntı _pLay_06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum bence orayı kapatan slk motorun altına yatmıs
    aaaa burda bır hortum var agzı acık ben bunu kapatıyım demıs
    almıs elıne telı kapatmıs agzını
    en azından ben bole dusunuyorum bızde ıkı tane mct var ıkısındede orası acık
    sen bence orayı ac mkotorunda altını guzelce bı yıka o yag kalıntıları bı aksın temızlensın motor kendıne gelsın :(
    Orası standardındada kapalıdır. Oranın mantığı şudur; Blok havalandırması nın tahliye hortumu hava filtre kutusuna bağlıdır. fazla yağ ve ye yağ buharı filtre kutusuna gider. Bu hava filtresinin yağlanması ve dolayısıyla daha fazla toz tutmasını sağlar. Ayrıca filtreye su geldiğinde yağ ile tepkimeye girip macunumsu bir kıvam alıp orada birikir. tıkalı olmasının bence mantıken sebebi, Karbüratörler vakum mantığı ile çalıştığı için siz gazı açtığınızda nefes alır gibi havayı içeri çeker. Eğer o tapa olmasa orada hava direnci az oalcağı için direk oradan da hava çekebilir. Benim şu an kullandığım motorda da aynı şekilde. ucunda normalde bir şişe gibi birşey konulmuş Ama benimkinde o şişe kayıp oraya ona uygun bir şey arayışındayım. Ayrıca bir de şöyle bir durum var. Karter havalandırması motor sıcakken dışarı hava verir, fakat soğukken de bildiğim akdaruyla içeri hava çeker. Bu yüzden bu sistemi birbirinden ayırmamanızı öneririrm. Uzun vadede motorun yıpranma katsayısını arttırabilir.

    Sağlıcakla.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  14. #8134

    Üyelik
    19 Mart 2011
    merhabalar arkadaşlar.
    sıfır mct 250 aldım stoklarda tutulan son kalanlardan

    başlangıç için herhangi bi ayar yapmamız gerekir mi
    tecrübeli kullanıcılar şöyle böyle yapabilirsin şekllinde bilgi verebilirler belki bana

    teşekkür ederim

  15. #8135

    Üyelik
    21 Şubat 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MZ 301 - MaCiT - Tiger
    Alıntı kovboy03 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben bunu bilmiyordum.teşekkürler.
    Bu arada bugün motoruma bakım yaptım.Nikelajlardaki küçük pas lekelerini polish ile sildim,gayet güzel sonuçlar verdi
    rica ederim paylaşım güzel birşey ben bildiklerimi yazıyorum bilmediklerimi ise öğreniyorum. arka jant için yağ sökücü spreyler var işini çok güzel yapıyor tavsiye ederim marka önemli değil. Eksozları da manifoldtan itibaren neredeyse her gün siliyorum hele yağmurlu havada kullandığımda o sıcaklıkla buharlaşan suyun etkisiyle ertesi gün manifold noktalar şeklinde pas yapıyor...

    bazı arkadaşların evdeki yağ çözlerle jantlarını temizlediğini gördüm. bu uzun vadede pas yapar ve kromu yıpratır. ilk motorumdan biliyorum

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:19 ----------

    Alıntı musi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhabalar arkadaşlar.
    sıfır mct 250 aldım stoklarda tutulan son kalanlardan

    başlangıç için herhangi bi ayar yapmamız gerekir mi
    tecrübeli kullanıcılar şöyle böyle yapabilirsin şekllinde bilgi verebilirler belki bana

    teşekkür ederim
    hayırlı uğurlu olsun güzel arkadaşım. biz motorumuzu seviyoruz ona bakıyoruz umarım sen de seversin motorunu. kazasız sürüşler diliyorum.

    0'km aldıysan bence plastik aksamlarına gözün gibi bak o yeter :d he bir de devirli kullanma sakın. sonra motorum neden çok yakıyor dersin ilerde, çözümler ararsın ama bulamazsın. sevgiler

  16. #8136

    Üyelik
    19 Mart 2011
    Alıntı Alp34.5 adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:19 ----------



    hayırlı uğurlu olsun güzel arkadaşım. biz motorumuzu seviyoruz ona bakıyoruz umarım sen de seversin motorunu. kazasız sürüşler diliyorum.

    0'km aldıysan bence plastik aksamlarına gözün gibi bak o yeter :d he bir de devirli kullanma sakın. sonra motorum neden çok yakıyor dersin ilerde, çözümler ararsın ama bulamazsın. sevgiler
    çok teşekkür ederim alp hocam çok heves ettim sonunda denkleştirip alabildim motorumu
    plastik aksamları derken nasıl bi bakım yapmalıyım?
    ilgilendiğiniz için de çok teşekkür ederim

  17. #8137
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    Alıntı musi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhabalar arkadaşlar.
    sıfır mct 250 aldım stoklarda tutulan son kalanlardan

    başlangıç için herhangi bi ayar yapmamız gerekir mi
    tecrübeli kullanıcılar şöyle böyle yapabilirsin şekllinde bilgi verebilirler belki bana

    teşekkür ederim
    hayırLı uğurLu oLsun . . .

  18. #8138

    Üyelik
    21 Şubat 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MZ 301 - MaCiT - Tiger
    plastikleri dandik bizim motorun bir japon yapıştırıcısı bulundur elinin altında. bakımlarını da aksatma severek almışsın gözün gibi bakmalısın ;)

  19. #8139
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    Alıntı Alp34.5 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    plastikleri dandik bizim motorun bir japon yapıştırıcısı bulundur elinin altında. bakımlarını da aksatma severek almışsın gözün gibi bakmalısın ;)
    tamamen katılıyorum.

  20. #8140

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    semih

    o hortum basınc hortumu degildir

    dikkat ettiyseniz o hortum hava filtresi kutusuna gider
    bır hortumunda motor blogundan hava fıltresıne dogru gıttınıgı gormussundur
    son bahsettıgımın gorevı hem yag basıncını optımum duzeyde tutmak
    vede fıltreyı yaglıyarak fıltrenın daha verımlı calısmasını saglar
    o agzı tıpa ıle tıkalı olan hortumda fıltreye gelen fazla yag'ı kutudan uzaklastırmak ıcındır.toz ile o yag karıstıgında jel kıvamını almakta
    ve fıltre partıkullerı daha verımlı sekılde tutabılmekte
    eger acarsan ıcerıdekı vakum etkısını azaltmıs olacaksın oradanda hava cekmeye calıscaktır

    arbetus zaten belırtmıs neyse


    _Play_06
    plastikleri cıkarmaya calısırken zorlamayın
    yoksa zorlamınızla kırılmayacak plastık yok
    dikkat edilmesi gereken baglantı yerlerının egri olmaması
    yoksa kapakların tırnaklarını zorlayarak
    kırılmasına zemin hazırlamakta
    zor cıkma durumu varsa baglantılar kontrol edılmelı
    gereklıyse cekıc ıle duzeltılmelı
    buna ragmen ugrastırıyorsa
    ıpucu :plastıklerı sokerken elınızı kapagın arkasına sokun tırnakları elınız yardımıyla cıkarın


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)

Bu Konudaki Etiketler