Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #7521
    StyLeOscaR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı Baelmoth adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @StyLeOscaR
    Sağol kardeşim dediğiniz gibi rezerv dolmuştur ilk benzini olduğu için, birde rölantisi çok yüksekti onunda etkisi olmuştur eminim tekrar 8 litre aldım bakalım şimdi ne olacak.

    Motoru dışarda bırakmıyorum, çalınma ihtimali çok düşük. Işıktan sonra 50 km bu aklımda bulunsun. Bakalım bu benzinin bitişini bildiririm.
    rica ederim..ışıktan 50 km sonra rezerve geçmen gerek yani o anlamda 50 km..kesinlikle rezervdeki benzini de tüketin derim..

    bu arada km 340 oldu benzin hala devam ışık yandıktan sonra rezerve de geçtikten sonra 100 km gittim yani yolda kalmak çooook zor bu yedek depo sayesinde..
    Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..

    Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #7522
    korsanxxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mart 2010
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Çeşitli motorlardan sonra Gölgeyele Titanic 20
    ben halen anlamıyorum arkadaş sattığım mct çokmu az yakıyordu ne 50 tl ile 340km rezerve girmeden gidebiliyordum bu şehir içi normal kullanımda karmada 320 sporda 300 bir kere 295 oldu bakıma soktum 340 gitti şehir dışı 420lere kadar gittiğim oldu.
    siz bi egzos subablarınıza aktırın sıkı olabilir karbüratör ayarında sorun olabilir manifolt borularında kaçak olabilir bu kadar yakmaması lazım
    insan su gibi olmalıdır konduğu kabın şeklini almalı gittiği heryere istediği şekli verebilmeli B.T.

  3. #7523
    StyLeOscaR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı korsanxxx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben halen anlamıyorum arkadaş sattığım mct çokmu az yakıyordu ne 50 tl ile 340km rezerve girmeden gidebiliyordum bu şehir içi normal kullanımda karmada 320 sporda 300 bir kere 295 oldu bakıma soktum 340 gitti şehir dışı 420lere kadar gittiğim oldu.
    siz bi egzos subablarınıza aktırın sıkı olabilir karbüratör ayarında sorun olabilir manifolt borularında kaçak olabilir bu kadar yakmaması lazım
    valla ben cidden bu aralar sport ötesi kullanmak zorunda kalıyorum hep acele işlerim çıkıyor ve ist trafiği kadar dur kalk yapan bir yer olduğunu da sanmıyorum önceki scooterimle geçemediğim delik yoktu ama bunda koruma demiri de olunca iş değişiyor paso vites değiştiriyorum..ayrıca ben karbüratörü yeni temizlettim, manifolt borusunu da çarşamba 6000 bakımda değiştireceğim.

    --karbüratör ayarı dediğin o altındaki 2 vidamı kanka ?
    --ayrıca bu sübap ayarı deniliyor onun bakımı ne zaman yapılır ?
    -- birde 6000 km de yağ ve hava filtresi dışında değişmesi gereken bir parça yok sanırım ? bujilerimi sıfır takalı 300 km anca olmuştur..
    Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..

    Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F

  4. #7524
    Baelmoth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Temmuz 2010
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Mct 250 , Suzuki XF 650 Freewind
    Abi ben zaten depo tamamen boşken 8 litre benzim aldım, 50 km gittim ışık yandı. Zaten StyLeOscaR 6 litre kalınca ışık yanar dedi o zaman 2 litre benzin ile 50 km gitmiş demektir, bu da çok uçuk bir rakam değil

    Tekrar 8 litre benzin aldım km yi sıfırladım bakalım şimdi ne zaman yanacak ışık. Motor daha 90 km de 400 km de bakıma gel dedi servis. İlk bakımında iyi bi 10 40 yağ ile (okuduğum kadarıyla) NGK buji takmayı düşünüyorum. Geri kalanına da usta kendi kafasına göre baksın yapsın artık.

  5. #7525
    StyLeOscaR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı Baelmoth adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi ben zaten depo tamamen boşken 8 litre benzim aldım, 50 km gittim ışık yandı. Zaten StyLeOscaR 6 litre kalınca ışık yanar dedi o zaman 2 litre benzin ile 50 km gitmiş demektir, bu da çok uçuk bir rakam değil

    Tekrar 8 litre benzin aldım km yi sıfırladım bakalım şimdi ne zaman yanacak ışık. Motor daha 90 km de 400 km de bakıma gel dedi servis. İlk bakımında iyi bi 10 40 yağ ile (okuduğum kadarıyla) NGK buji takmayı düşünüyorum. Geri kalanına da usta kendi kafasına göre baksın yapsın artık.
    he ben yanlış anlamışım bu depoya konulan muhabbeti ..yani 100 km de 4 lt yakmış.rodajda benimkisi 4.4 lt yakmıştı bile :D rodajda ne yaktığını tam anlayamazsın zaten..
    Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..

    Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F

  6. #7526
    Baelmoth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Temmuz 2010
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Mct 250 , Suzuki XF 650 Freewind
    Dedim noluyo 100 km de 16 litre Oturup ağlayayım.
    Buji ve yağ konusunda olumlu olumsuz varmı bi diyeceğiniz abi?

  7. #7527
    StyLeOscaR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı Baelmoth adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dedim noluyo 100 km de 16 litre Oturup ağlayayım.
    Buji ve yağ konusunda olumlu olumsuz varmı bi diyeceğiniz abi?

    buji ngk cr7hsa
    yağda shell advance 10-40w al ama sentetik alma üzerinde mineral yazar ondan al motorun 2000 km yi doldurunca sentetik alırsın..
    Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..

    Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F

  8. #7528
    korsanxxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mart 2010
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Çeşitli motorlardan sonra Gölgeyele Titanic 20
    Alıntı StyLeOscaR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla ben cidden bu aralar sport ötesi kullanmak zorunda kalıyorum hep acele işlerim çıkıyor ve ist trafiği kadar dur kalk yapan bir yer olduğunu da sanmıyorum önceki scooterimle geçemediğim delik yoktu ama bunda koruma demiri de olunca iş değişiyor paso vites değiştiriyorum..ayrıca ben karbüratörü yeni temizlettim, manifolt borusunu da çarşamba 6000 bakımda değiştireceğim.

    --karbüratör ayarı dediğin o altındaki 2 vidamı kanka ?
    --ayrıca bu sübap ayarı deniliyor onun bakımı ne zaman yapılır ?
    -- birde 6000 km de yağ ve hava filtresi dışında değişmesi gereken bir parça yok sanırım ? bujilerimi sıfır takalı 300 km anca olmuştur..


    bende bazen öyle kullandımda rezerve geçmem en kötü birkez 295kmde olmuştu bakımı felan yapınca ilk depoda 340a sonrakilerinde yine eskisi gibi 320-330 arasında kullandım.

    evet kanki o iki videnın aynı hizada olması şart onu bir kontrol et istersen
    ee yanı 6000de ne değişebilirki

    bu arada aklıma geldi bi ihtimal zincirini çok gerginse sürtünme fazla olacağından motor zorlanır haliyle çok yakabilir

    subap ayarı motor silindir kapağının üst kısmında buunur kapağı sökünce alyan anahtarla sökülür 4 tane kol ve bağlı olduğu yay göreceksin foto bulursam koyarım alttaki egzostur belki egzos aralığı kısalmış olabilir beycivan vermişti değerleri emme subap 0,08mm boşluğu olacak egzos subap 0,10 mm dikkat edersen egzos daha açık yanan gaz daha basınçlı olduğundan dolayı aralığı biraz açık olmalı.

    bu arada aklıma gelmişken belirteyim motora subap kitlemesi genelde emme subabında olur oda kmsi çok yüksek olan motorlarda görülür eğer çok uzun bir yol yapıp motoru dinlendirmediyseniz sonra gelip motorunuzu çalıştıramazsanız hemen külbütör kapağını açın emme subabını gevşetip yola devam edin tamirciye yada yedek arçacıya ulaştığınızda subap vidasını değişin yoksa kırılabilir.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:58 ----------

    Alıntı Baelmoth adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi ben zaten depo tamamen boşken 8 litre benzim aldım, 50 km gittim ışık yandı. Zaten StyLeOscaR 6 litre kalınca ışık yanar dedi o zaman 2 litre benzin ile 50 km gitmiş demektir, bu da çok uçuk bir rakam değil

    Tekrar 8 litre benzin aldım km yi sıfırladım bakalım şimdi ne zaman yanacak ışık. Motor daha 90 km de 400 km de bakıma gel dedi servis. İlk bakımında iyi bi 10 40 yağ ile (okuduğum kadarıyla) NGK buji takmayı düşünüyorum. Geri kalanına da usta kendi kafasına göre baksın yapsın artık.

    kardeşim motorun hayırlı uğurlu olsun güle güle kazasız belasız sürüşler dilerim.

    bu motorla ilgili çok değil 10-15 sayfa gerilerde çok değerli bilgileri bulabilirsin

    bana kalırsa servise gitme derim tabi servisteki ustayı tanıyor aran iyiyse git orası ayrı ama tanımıyorsan boşver malına zarar verirler garanti kapsamı dışına çıkartacak arızalar bulmaya çalışır veya oluştururlar bilgin olsun.

    bu motorlar çok basit sistemlere sahipler karışık değiller en karışık tarafı elektirik tesisatıdır ki oda şimdiye kadar kimsenin başını ağrıtmadı bildiğim kadarıyla.

    yağını sen değişirsin zaten su yok değişeceğin
    buji desen direk ortada scooter gibi gizlenmemiş bi yerlere ee geriye ne kalıyorki zaten 0 motorun ihtiyacı olan bakımlar bunlardır
    insan su gibi olmalıdır konduğu kabın şeklini almalı gittiği heryere istediği şekli verebilmeli B.T.

  9. #7529
    Baelmoth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Temmuz 2010
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Mct 250 , Suzuki XF 650 Freewind
    @korsanxxx
    Teşekkürler kardeşim, amin.
    MCT sayfasını epey irdeledim,
    Arbetus'un motorunun adım adım değişimini falan , eğlenceliydi.
    Usta ile yeni yeni tanışıyoruz muhabbetimiz fena değil gibi
    Yağını falan değişirim zaten 1800 ml yağ, bujiyi de büyük ihtimalle değişirim ama belki düşük bi ihtimal o 0,7 mm lik boşluk bırakmam gerekiyor sanırım, belki onu beceremem (bi çakı vardı ama adını hatırlamıyorum) e zincir ayarlaması da yapılabilir. Yalnız bunları ben yaparsam garanti dışına çıkıyor sanırım.

    Birde alarm taktırmak istiyorum, usta elektirik sistemi biraz karışık motoru bırakman gerekir, 400 bakımı için nasılsa bırakacaksın o ara hallederiz dedi.

    Bi kaç arkadaştan okumuştum motoru servise bırakınca 3-4 saat sürse bile motorun başından ayrılmayın demişlerdi. O yüzden kafam biraz karışık.

  10. #7530
    mahoretti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Şehir
    İzmir BORNOVA
    Motosikleti
    o şimdi YAYA...
    Alıntı tastantanyus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iyi günler arkadaşlar bir soeum olacak ben 2 ay önce mondial 250 mct aaldım buna açık hava filitrsi taktım ancak motor öncesindede sonrasındada 81 km hızı geçmiyor.iki kişide aynı tek kişide aynı neden böle bilen varsa yardımcı olurlarsa sevinirim. birde motor giderken sanki yük çeker gibi arkaya dogru kerkiniyor
    Öncelikle merhaba...
    Anlattıklarından sanki arka frende bir sıkılık var gibi geldi bana. Kontrol edilmeli. Bir müddet arka freni hiç kullanmadan gittikten sonra el ile kontrol et. Açık hava filtresi kullanman da da karbüratör hava ayarlarının düzenlenmesi lazım. O da problem yaratır.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:17 ----------

    Alıntı 06ANK06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim lastikler hakkında 1 sorun olacak orjinal ebatları
    Ön : 3,00 x 18
    Arka : 130 x 90 x 15
    * Lastik ebatlarını biraz kalınlaştırmak istiyorum. söyle düşündüm olurmu olmaz mı sizler benden bu konuda tecrübelisiniz. Arka lastiği öne takıp, Arkayada 150 lik takmayı veya daha kalın lastik 180 lik gibi düşündüm olabilirmi sizce.
    * Ustanın birisi arka lastiği kalınlaştırabilirsin ama ön lastiği kalınlaştırırsan kayma riskin artar dedi doğrumudur
    * Yağmurlu havada motoru kullanıyorum ıslak zeminde kaymayan kaysa dahi üstündekiler gibi suda dans etmeyen bir lastik önerebilirmisiniz.
    Lastiklerin boyutlarını değiştirmeni tavsiye etmem. Yakıtı arttırır en basiti. Arka lastiği 150 yapabilirsin belki ama o da çekişi düşürecektir bazı noktalarda... Ön lastiği değiştirme. 2 tip cruiser vardır. ön lastikleri kalın ve ince olarak. Kalın lastiklilerin (Ramzey mesela) direksiyonları ince lastikli olanlara nazaran daha ağırdır. Lastik önerisi olarakta tabiki belli başlı markaların haricinde IRC marka türk malı lastiği önericem ben sana.... Kullandım. Hiç kaymadı kontrollu olarak kaydırmaya çalıştığım halde....

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:43 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:20 ----------

    Motorumu sattığımdan beri 97 model BMW F650 kullandım. Titreşime inanamadım.... Tabi tek silindir ve enduro lastikleri falan filan..... Honda CBF500 kullandım ki o da çok rahat bir oturuş pozisyonuna sahip değil ve hissedilir titreşime sahip.... Güçleri ise felaket... MCT nin ilk 0-90 ivmelenmesi onlarda 100 den sonrada devam ediyor.... Ama benim o hızlarla işim olmadığı için sorunda yok... Kısacası gözüm hala MCT'de... titreyeceksem neden pahalıya titriyeyim dimi.... Ayrıca bu makineyi aldığımızda neler yapılıp ta maximum veriyi alacağımızıda biliyorum. 1-2 ufak rötuşlada dönüp tekrar bakılacak , "markası ne bunun ?" sorularına muhattap kalınacak yakışıklı bir CHOPPER elde edilebilir. Hemde UYGUN FİYATA.... Bakalım kısmet bu işler... Ama ciddi şekilde MCT yi tekrar düşünmeye başladım.
    DİKKAT..! İleri derecede Cruıser bağımlısı, plastikle yaklaşmayın. Kriz anında yeterli dozda kromaj gösterilmelidir

  11. #7531

    Üyelik
    04 Eylül 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    250 MCT
    arkadaşlar birşey danışıcam benim motorun marş problemi vardı en başından beri ama halloldu regülatörü değiştirince hatta bir ay hiç elimi sürmedim başka şehirdeydim motor garajda yattı gelince bir dakika sonra marş bastı çalıştı ama geçen gün ıslandı motorum epey yağmurun altında bıraktım geldim marş sesinin yerini bi tıkırdama aldı ama sonra bastı ve çalıştı daha sonra garaja bıraktım yaklaşık 13-14 saat sonra marşa bastım basmadı 10 dakika bastım en sonunda ışık falanda gitti hiç sesde gelmemeye başladı vurdurarak çalıştırdım ogün sıcakken yine sorun çıkarmadı ama o gece garaja bıraktım bu sabah yine marş basmadı ve motor soğuk olduğu için motor elimde vurdurabilmek için bir iki sokak gezdim sonunda kan ter içinde çalıştırabildim. Şİmdi sormak istediim bu normal birşey değil sanırım servise geçen götürdüğümde de sen kullanmayı bilmiyorsun bilmem ne dediler bende zorla regülatörü değiştirttim ve düzeldi şimdi tekrar aynı şey oluyor ozaman da ıslandığında olmuştu benim kafamdaki sorular sizin motorda da ıslanınca aynı şeymi oluyor yoksa benim motorum biryerinde kaçak yada başka birşey varda ıslanınca kısa devremi bir yerden ne bileyim bir çözüm yolu bulamıyorum sizin söyledikleriniz dışında bir çözüm bulamazsam servise tekrar götürücem götrüdüğüm ne söylemeliyim.

  12. #7532
    korsanxxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mart 2010
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Çeşitli motorlardan sonra Gölgeyele Titanic 20
    Alıntı Baelmoth adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @korsanxxx
    Teşekkürler kardeşim, amin.
    MCT sayfasını epey irdeledim,
    Arbetus'un motorunun adım adım değişimini falan , eğlenceliydi.
    Usta ile yeni yeni tanışıyoruz muhabbetimiz fena değil gibi
    Yağını falan değişirim zaten 1800 ml yağ, bujiyi de büyük ihtimalle değişirim ama belki düşük bi ihtimal o 0,7 mm lik boşluk bırakmam gerekiyor sanırım, belki onu beceremem (bi çakı vardı ama adını hatırlamıyorum) e zincir ayarlaması da yapılabilir. Yalnız bunları ben yaparsam garanti dışına çıkıyor sanırım.

    Birde alarm taktırmak istiyorum, usta elektirik sistemi biraz karışık motoru bırakman gerekir, 400 bakımı için nasılsa bırakacaksın o ara hallederiz dedi.

    Bi kaç arkadaştan okumuştum motoru servise bırakınca 3-4 saat sürse bile motorun başından ayrılmayın demişlerdi. O yüzden kafam biraz karışık.


    dostum benim tavsiyem başında durman kesinlikle gitme özellikle işim yok burda durayım hem görmek istiyorum meraklıyım bu işlere vs de ne olur ne olmaz sen görmezsin bir ayarını değiştirir 1 ay sonra gidersin paranı alırlar.

    değiştirme konusuna gelince motoru açmadığın sürece garanti kapsamı dışına çıkmaması gerekiyor yağı yine onlara koydur ama mondial marka yağ istemiyorum de bujim mondial marka olmasın de ben bunları istiyorum.
    insan su gibi olmalıdır konduğu kabın şeklini almalı gittiği heryere istediği şekli verebilmeli B.T.

  13. #7533
    StyLeOscaR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    evet arkadaşlar herkese merhaba..

    250 km itibariyle yanan benzin ışığım yedek depo da dahil tam olarak 365 km de bitti..kullanım şehir içi, arada 2 kişi ile,50 km si tem de yüksek hızlı kullanıma dahildir..

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:29 ----------

    Alıntı korsanxxx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende bazen öyle kullandımda rezerve geçmem en kötü birkez 295kmde olmuştu bakımı felan yapınca ilk depoda 340a sonrakilerinde yine eskisi gibi 320-330 arasında kullandım.

    evet kanki o iki videnın aynı hizada olması şart onu bir kontrol et istersen
    ee yanı 6000de ne değişebilirki

    bu arada aklıma geldi bi ihtimal zincirini çok gerginse sürtünme fazla olacağından motor zorlanır haliyle çok yakabilir

    subap ayarı motor silindir kapağının üst kısmında buunur kapağı sökünce alyan anahtarla sökülür 4 tane kol ve bağlı olduğu yay göreceksin foto bulursam koyarım alttaki egzostur belki egzos aralığı kısalmış olabilir beycivan vermişti değerleri emme subap 0,08mm boşluğu olacak egzos subap 0,10 mm dikkat edersen egzos daha açık yanan gaz daha basınçlı olduğundan dolayı aralığı biraz açık olmalı.

    bu arada aklıma gelmişken belirteyim motora subap kitlemesi genelde emme subabında olur oda kmsi çok yüksek olan motorlarda görülür eğer çok uzun bir yol yapıp motoru dinlendirmediyseniz sonra gelip motorunuzu çalıştıramazsanız hemen külbütör kapağını açın emme subabını gevşetip yola devam edin tamirciye yada yedek arçacıya ulaştığınızda subap vidasını değişin yoksa kırılabilir.[COLOR="Silver"]
    hm anladım kanka..yarın sabahtan servise gideceğim işte not tuttum kendimce
    bazı şeyleri..

    ayrıca bu sübap ayarının belirli km de bakılması gibi düzeni varmı ? en çok onu merak ediyorum çünkü ona göre ustaya söylüyeceğim..

    zincirim gergin değil aksine biraz bollaştı .. sanırım hava ayarım kaçmış.. filtre, manifolt borusu ve yağ değişince motor kendine gelir zaten..
    Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..

    Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F

  14. #7534
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Ekim 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    2 Teker
    arkadaşlar benimde bazı sorularım olacak. motoru alalı 1,5 ay olacak. aldığımda 4800km deydi, şu an 6500km de. motoru aldığımdan beri hiç bir şey yapmadım ( yağ, buji, vs vs) 6500 km deki bu motorda neleri değiştirmem gerekiyor, subab ayarı yapılması şart mı. yapılacak işlemler için servise gitmem gerekiyormu, yoksa kendim yapabilirmiyim...Haa bu arada daha öncede belirtmiştim yakıtında herhangi bir sorun yok gibi..60 liralık benzinle 420km gittikten sonra yedege geçtim. yakıtı normal mi sizce, motor kısmını elletmeme (subab ayarı) gerek varmı.

    bu arada hava ayarı nereden yapılıyor resimli olarak gösterebilirmisiniz. mümkünse birde subab kısımlarının fotolarını koyabilirmisiniz.hangisi emme , hangisi egzoz bilelim

  15. #7535
    Baelmoth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Temmuz 2010
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Mct 250 , Suzuki XF 650 Freewind
    Deniz sorun nedendir nasıl çözülür bilmiyorum ama sen servisini, ustanı sevmiyorsun, istiyorsan bekle yarın götürme seni benim Orhan usta ile tanıştırayım iyi bir adam gibi birde o baksın?

  16. #7536
    StyLeOscaR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı mahoretti adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Motorumu sattığımdan beri 97 model BMW F650 kullandım. Titreşime inanamadım.... Tabi tek silindir ve enduro lastikleri falan filan..... Honda CBF500 kullandım ki o da çok rahat bir oturuş pozisyonuna sahip değil ve hissedilir titreşime sahip.... Güçleri ise felaket... MCT nin ilk 0-90 ivmelenmesi onlarda 100 den sonrada devam ediyor.... Ama benim o hızlarla işim olmadığı için sorunda yok... Kısacası gözüm hala MCT'de... titreyeceksem neden pahalıya titriyeyim dimi.... Ayrıca bu makineyi aldığımızda neler yapılıp ta maximum veriyi alacağımızıda biliyorum. 1-2 ufak rötuşlada dönüp tekrar bakılacak , "markası ne bunun ?" sorularına muhattap kalınacak yakışıklı bir CHOPPER elde edilebilir. Hemde UYGUN FİYATA.... Bakalım kısmet bu işler... Ama ciddi şekilde MCT yi tekrar düşünmeye başladım.
    abicim merhabalar seni arada birde olsa görmek güzel buralarda..

    ayrıca bu söyleğin titreşim olayı japonlarda da var yani ? ben maalesef kullanamadığımdan bilmiyorum ama bizim motordan daha da titreşim yapıyorsa valla bende soğuyorum haa :D
    Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..

    Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F

  17. #7537
    korsanxxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mart 2010
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Çeşitli motorlardan sonra Gölgeyele Titanic 20
    650 pegasoya bindim rölantide darbeli matkap gibiydi devrine ulaşınca bir mct kadar titretiyordu aradaki tek farkı hız aynı titreşime tabi kalarak mctde 80-100km hızla gidiyorsunuz pegaso ile 100-140km arası başka bir farkı yok belirli devirlerde mctde olduğu gibi titreşim hissedilmiyor yada ayaklar uyuştuğundan hissetmiyoruz heheheeh.

    ama şunu belirtmeliyimki son çıkan motorlarda oldukça bu işi çözmüşler sıfır km alacaksanız titreşimi hissetmeniz biraz zor.

    birde garip gelebilir ama ben mctnin titreşimini özledim valla işen çıkınca rahatlatıyordu kızım eve gelene kadar ayacıklarımı heheeeheh bu scooterım senatörümde ilk çalıştırmada jikleden kaynaklı yüksek devirden ufak bir titreşim oluyor onun dışında titreşim mitreşim yok çok az düzeyde var oda dikkate bile alınmıyor :D

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:20 ----------

    Alıntı 06ANK06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar benimde bazı sorularım olacak. motoru alalı 1,5 ay olacak. aldığımda 4800km deydi, şu an 6500km de. motoru aldığımdan beri hiç bir şey yapmadım ( yağ, buji, vs vs) 6500 km deki bu motorda neleri değiştirmem gerekiyor, subab ayarı yapılması şart mı. yapılacak işlemler için servise gitmem gerekiyormu, yoksa kendim yapabilirmiyim...Haa bu arada daha öncede belirtmiştim yakıtında herhangi bir sorun yok gibi..60 liralık benzinle 420km gittikten sonra yedege geçtim. yakıtı normal mi sizce, motor kısmını elletmeme (subab ayarı) gerek varmı.

    bu arada hava ayarı nereden yapılıyor resimli olarak gösterebilirmisiniz. mümkünse birde subab kısımlarının fotolarını koyabilirmisiniz.hangisi emme , hangisi egzoz bilelim
    kardeşim yağını değiştir bujilerini kontrol et eğer kurum kararma varsa değiştir ki kesin vardır.
    hava filtreni kontrol et temiz değilse değiştir yakıtı çok etkiler söyleyim.

    onun dışında manifolt borularını kontrol et hava ayar vidalarına bak eşit seviyedemi duruyorlar manifoltta yırtık çatlak varsa değiştir önerim ikisiinide değiştirmendir hava ayarıda karbüratörü çıkar iki vidayıda tamamen sık sonra 3 tur aç.

    subap ayarlarına gelince öyle kolay kolay bozulan birşey değiller bozuluncada gevşerse çıt çıt diye ses yapar sıkışırsa motor çekişten düşer yada çalışmaz.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:42 ----------

    Alıntı StyLeOscaR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet arkadaşlar herkese merhaba..

    250 km itibariyle yanan benzin ışığım yedek depo da dahil tam olarak 365 km de bitti..kullanım şehir içi, arada 2 kişi ile,50 km si tem de yüksek hızlı kullanıma dahildir..

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:29 ----------



    hm anladım kanka..yarın sabahtan servise gideceğim işte not tuttum kendimce
    bazı şeyleri..

    ayrıca bu sübap ayarının belirli km de bakılması gibi düzeni varmı ? en çok onu merak ediyorum çünkü ona göre ustaya söylüyeceğim..

    zincirim gergin değil aksine biraz bollaştı .. sanırım hava ayarım kaçmış.. filtre, manifolt borusu ve yağ değişince motor kendine gelir zaten..
    yok kanki motoru rölantide çalıştır eğer çıt çıt diye ses geliyorsa o zamn ayar ihtiyacı var demektir birde egzoslara bak ikiside pat pat diye vurmalı eğer ikiside eşit vurum yapmıyorsa yine ihtiyacı var demektir habgisi iyi vurmuyorsa o egzosun egzos subabı ayarlanacak demektir.

    bunlara baktıktan sonra ustaya söyle bakmadan söylersen usta kesin sana evet ayarlamak lazım gibi der 40-50tlni alır

    bu arada kanki tel bozuldu benim numaralar silindi özelden numaranı gönderirmisin
    insan su gibi olmalıdır konduğu kabın şeklini almalı gittiği heryere istediği şekli verebilmeli B.T.

  18. #7538
    StyLeOscaR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı korsanxxx adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    yok kanki motoru rölantide çalıştır eğer çıt çıt diye ses geliyorsa o zamn ayar ihtiyacı var demektir birde egzoslara bak ikiside pat pat diye vurmalı eğer ikiside eşit vurum yapmıyorsa yine ihtiyacı var demektir habgisi iyi vurmuyorsa o egzosun egzos subabı ayarlanacak demektir.

    bunlara baktıktan sonra ustaya söyle bakmadan söylersen usta kesin sana evet ayarlamak lazım gibi der 40-50tlni alır

    bu arada kanki tel bozuldu benim numaralar silindi özelden numaranı gönderirmisin
    sübap ayarlarında bir sorun çıkmadı zaten ustayla aram iyi olduğu için onu foruma yazdırmadım

    hava ayarını en son 2.5 tur yapmıştık karbüratöre tekrar baktırdım bir sorun yoktu ama benim motora uymadı ve buji patlatmış ondan fazla yakmış motor birazcıkın neyse bujileri tazeledik malum yedek bujilerim olmadığından servisinkileri taktık en kısa sürede değiştirmem gerekir..

    neyse kısacası 6000 km de yaptıklarım sayarsam:

    -hava filtresi değişti
    -bujileri değişti
    -manifolt borusu değişti sol-sağ 2 side
    -yağı shell advance vsx 10-40 sentetik olanla değişti..
    toplam işçilik dahil 100 tl gitti..


    bu arada merak ettiğim şeylerden birisi de şu : normalde satıcı kendi yağı dışındaki yağ koydurmuyormuş baya bir atıştık gibi birşey oldu ustayla aram iyi olduğundan kendi yağımı koydum ama yağ parasını extra verdik onu da bakım forumuna yazdırmadığım bir sürü şeye bedel olsun diye sesimi çıkarmadım sizden merak ettiğim soru servislerin kendi kafalarına göre bu şekilde prensip koyma gibi bir lüksü varmı ?

    birde bizim motorun ısısı kaç derece oluyor ? koyduğumuz bu shell yağın dayanıklılık ısısını bilen varmı ? normalde ısının üstüne çıktığında yağın içinde olan moleküller ayrılıyor ve debriyaj pistona bulaşıp tıkıyormuş ne derecede doğrudur acaba ? özellikle arbetüs sen bu konuda iyisin senden de fikir beklerim...diğer arkadaşlarında fikirlerini almak isterim...

    herkese kazasız sürüşler..
    Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..

    Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F

  19. #7539

    Üyelik
    29 Kasım 2009
    Şehir
    İstanbul / Bahçeşehir
    Motosikleti
    Honda İntegra
    Arkadaslar sızden bır rıcam olacak hava ayarı ile ilgili detaylı bır resım cekebılecek arkadas varmı ve detay konusunda tam olarak aydınlatacak .yardımlarınızı beklıyorum ozellıkle fotograf cok faydalı olacaktır.saygılar
    Bir yumruktan daha serttir bir kadının sözleri ;
    Biri dişlerini döker digeri düşlerini .....

  20. #7540
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    Bandırma-Balıkesir
    Motosikleti
    Honda Cbr 1100XX
    250 cc li motorun Emme sübap değeri 0,08mm, Eksoz sübap değeri 0,10mm aralığında olmalıdır. Hava ayarı tam sıkılı konumdayken geriye doğru 3 tam tur açık olucak. Motorunuza ne yarı nede tam sentetik yağ koymayınız bu ince tabakalı film şeridi gibi yağ bütün mekanik sesleri işitmenize ve sübap değerlerinizin arada bir kaçmasına sebep olucaktır. Arkadaşlar bu konuyu hem burda hem ramzey 250 formunda defalarca yazdım ve yazmaya ya da karar vermiştim ama foruma yeni giren arkadaşlar zaman kaybetmesin diye yazmak istedim. Arkadaşlar bu motorların mekanik aksam ve kalite yapısı 1980 li yılların honda suzuki firmalarından geri ye kalan teknolojiyle üretilerek bize satılıyor. 80 li yıllarda benim gibi motorla haşır neşir olanların çoğu zaten bu çin menşeili motorları görünce bu motor aynısı suzukinin şu modelinde hondanın şu modelinde vardı der. 80 li senelerde 4 büyük motor firmasının ürettiği motorun kalıpları bu çinli motor firmalarına satılınca bu kalıp kullanılarak motor üretmeye başladılar. Ancak kalıbın içindeki döküm malzemenin kalitesi malesef 4 büyük motorun kalitesinde olmadı. Bir honda 100 bin km ye kadar kapak bile açtırmazken bizim bu motorlar nerdeyse her sene sübap buji piyano istiyorlar. Bu malzemenin eskiltilen malzeme kalitesinden kaynaklanmaktadır. Ben bir gün honda cbf 500 ün karşına geçtim bir tabure çektim her tarafına baktım baktım inceledim mükemmel bir işçilik tasarım ve parça kalitesi var. Yani bugün 2010 model çinli bir choper aslında 1980 li senelerin teknolojinde. Burda iş bize düşüyor.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)

Bu Konudaki Etiketler