Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
26 Haziran 2006, 18:13
#681
merhabalar,magpie öncelikle ben yakıt olarak (servisinde tavsiyesi ile) süper benzin kullanıyorum, motorda arıza nasıl meydana geldi merak ettim (kaç km. hızla gidiyordun, kaçıncı vitesteydin vs.) , detayları yazarsan Sevinirim.. şuan 860 km deyim ve bugüne kadar hiçbir sorun yaşamadım (ilk aldığımdan beri depo kapağından çok ses geliyordu servise götürdüm kapak siparişi verdiler 2 haftadır gelmedi kapak) bugün bujileri değiştirdim
, genel olarak motordan çok memnunum..
Buradaki kullanıcı arkadaşlara bir kaç sorum olacak..
1) Motorda soğutma için en az kaç km hız gerekli ? yada ortalama şehir içi hız ?
2) Seleyi nasıl sökebilirim ?
3) Vites geçişlerinde sertliği nasıl önleyebilirim ?
4) Değişecek olan depo kapağımı garantiden değişmeleri gerekiyor sanırım, bununla ilgili ücret ödemelimiyim ?
(Bu arada Antalya / Finikedeyim )
Şimdiden teşekürler keyifli sürüşler..
Reklamlar
-
27 Haziran 2006, 00:18
#682
k@os adlı üyeden alıntı
merhabalar,magpie öncelikle ben yakıt olarak (servisinde tavsiyesi ile) süper benzin kullanıyorum, motorda arıza nasıl meydana geldi merak ettim (kaç km. hızla gidiyordun, kaçıncı vitesteydin vs.) , detayları yazarsan Sevinirim.. şuan 860 km deyim ve bugüne kadar hiçbir sorun yaşamadım (ilk aldığımdan beri depo kapağından çok ses geliyordu servise götürdüm kapak siparişi verdiler 2 haftadır gelmedi kapak) bugün bujileri değiştirdim
, genel olarak motordan çok memnunum..
Buradaki kullanıcı arkadaşlara bir kaç sorum olacak..
1) Motorda soğutma için en az kaç km hız gerekli ? yada ortalama şehir içi hız ?
2) Seleyi nasıl sökebilirim ?
3) Vites geçişlerinde sertliği nasıl önleyebilirim ?
4) Değişecek olan depo kapağımı garantiden değişmeleri gerekiyor sanırım, bununla ilgili ücret ödemelimiyim ?
(Bu arada Antalya / Finikedeyim )
Şimdiden teşekürler keyifli sürüşler..
Dostum hoşgeldin...güle güle kullan, kazasız belasız günlerde....
1. Motorda soğutma olayı...güzel soru bizim sıpalarda özellikle böylesine sıcak havalarda çok da fazla soğuma bekleme..zorlama yeter..yani yüksek vites, tın tın gitmek en güzeli ....uzak mesafelerde ben yokuş aşağı 5. vitesle inerek kendimce soğutmaya çalışıyorum...ama şehiriçi sıkışık trafikte gerçekten yapacak bişi yok...sıcak çok sıcak
2. Seleyi açmak için motorun selesinin altında aynı zamanda kask kilidi olarak kullandığımız minicik bi kilit var..aynı zamanda selemizi de kilitler...
3. Viteslerin 1000 nci km den sonra bak ne güzel geçmeye başlıyor..biraz sabır..şanslısın ki havalar sıcak, motor da hemen ısınıyor..aslında viteslerin keyifli geçmesi lazım.belki de kullandığın yağ ile de ilgili olabilir...eski mesajları okursan güzel yazışmalar yaptık bununla ilgili....
4. Depo kapağının garantiden değişmesi lazım diye düşünüyorum....
Selamlar, sevgiler....
" Tanrım, iyi bi adam yap beni, yalancılara kandırtma, karşımdakilerin doğru anlamalarını sağla, gerçek sevenlerimi koru ve gözet; sınırlarımı koyma gücü ver sevdiğimde ve kavga ettiğimde..."
-
27 Haziran 2006, 10:26
#683
Sevgili Journeyman
Benim motorsikletimle ilgili gelişmeleri paylaşmak istedim seninle.
2300 km oldu geçen hafta arka jant tellerini 3,5 mm olanı ile değiştirdim.(4 tanesi kırılmıştı)Takımı 3,5 Ytl.Serviste çok iyi bir jant ayarı yaptılar.Vibrasyon yok denecek kadar azaldı.
Eksozun 4. susturucusunuda çıkardım.Daha tok bir ses var.(Eşim bu arada git taktır şunun eksozunu dedi )Gazlarken ses çıkıyor ama motorun rahatladığı devirlerde mülayim)
Yakıtı denemedim ama mutlaka artacaktır.Çünkü en azından o sesi duymak için normalinden fazla gazlıyorsun.Performansta kaydadeğer çok fazla artış olmadı.
Bugün çankaya dan Motul zincir yağı alacağım.Bu konuyu çok araştırdım,en iyi zincir yağının Motul olduğunu söylediler.Diğer markalar bir süre sonra motorun her tarafına bulaşıyormuş.
Son olarakta servisteki ustaya "yakın zamanda tekrar görüşecekmiyiz "diye sordum.Cevap enteresandı "sen turu tamamladın " :-) Sanırım major hataların hepsi bitti.
Görüşmek üzere hoşçakal.
-
27 Haziran 2006, 10:51
#684
Merhaba Arkadaşlar;
Dostum K@os; 2. vitesten 3. vitese geçmeye fırsat kalmadan motorda bir çatırtı koptu. Ben motoru hızlı kullanma taraftarı değilim o yüzden zaten yavaştım, bir tehlike yaşamadım. Tabii ki şanzıman problemi olmayıp tekerleklerin kitlenmesi gibi bir arıza olmaması benim için şans. Şu an için arızanın ne olduğunu bilmiyorum dün servise uğradım iş yoğunluğu yüzünden bakamamışlar. Arızanın ne olduğu konusu açıklığa kavuşunca form'a bilgi vereceğim.
Keyifli sürüşler dilerim.
-
27 Haziran 2006, 11:46
#685
Arkadaşlar kafamda projesini çizdim ölçtüm biçtim ve motoruma direkt hava filtresi takmaya karar verdim.(Ya ben kesin rahatsızım hiç bir tekerlekli araca standart vaziyette binemiyorum)Sonuçta motoruma bir zarar vermeyeceği kanaatine vardım.Yapacağım sistemde gayet mantıklı ve motorun orjinalini bozmadan kolay sökülüp takılan işlevsel bir sistem olacak.Proje şu arabalara takılan direkt filtrelerin en ufakları yaklaşık bizim hava filtrelerinden 3 cm daha uzun ama filtre kazanın içine sığıyor.Diyorumki orjinal hava filtresinin kağıt kısmını düzgün bir şekilde saç kısmından ayırıp bu sacın üzerine direkt filtreyi silikon ile sabitleyip filtre kazanının yan kapağınıda çıkarıp direk 250 mct yazan kapağı yerine takayım. Her halikarda kapak sökildüğü zaman filtre kazanına giren hava miktarı orjinaline göre kat kat fazla olacak ve toza suya dayanıklı direkt filtre ile daha iyi bir emiş sağlayacak.Böylelikle motorun ani gaz yemeleri ve ara hızlanmaları hissedilir derecede artıyor.Projem bu arkadaşlar bunu geliştirecek veya farklı fikirler verecek arkadaşların önerilerini bekliyorum sağlıcakla kalın.
-
27 Haziran 2006, 12:08
#686
HUN adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar kafamda projesini çizdim ölçtüm biçtim ve motoruma direkt hava filtresi takmaya karar verdim.(Ya ben kesin rahatsızım hiç bir tekerlekli araca standart vaziyette binemiyorum)Sonuçta motoruma bir zarar vermeyeceği kanaatine vardım.Yapacağım sistemde gayet mantıklı ve motorun orjinalini bozmadan kolay sökülüp takılan işlevsel bir sistem olacak.Proje şu arabalara takılan direkt filtrelerin en ufakları yaklaşık bizim hava filtrelerinden 3 cm daha uzun ama filtre kazanın içine sığıyor.Diyorumki orjinal hava filtresinin kağıt kısmını düzgün bir şekilde saç kısmından ayırıp bu sacın üzerine direkt filtreyi silikon ile sabitleyip filtre kazanının yan kapağınıda çıkarıp direk 250 mct yazan kapağı yerine takayım. Her halikarda kapak sökildüğü zaman filtre kazanına giren hava miktarı orjinaline göre kat kat fazla olacak ve toza suya dayanıklı direkt filtre ile daha iyi bir emiş sağlayacak.Böylelikle motorun ani gaz yemeleri ve ara hızlanmaları hissedilir derecede artıyor.Projem bu arkadaşlar bunu geliştirecek veya farklı fikirler verecek arkadaşların önerilerini bekliyorum sağlıcakla kalın.
Dostum teknik konulardan pek anlamıyorum ama çok mantıklı görünüyor, sadece yeni filtre hem daha geniş ve hemde toza ve suya dayanıklı bunu anlayamadım. Bu anlamda sana sadece cesaret verebilirim, ama eğer bunu gerçekleştirebilirsen soğutma konusunda epey bi rahatlama yaşarız sanırım. Bu arada yanıtlar için teşekür ederim. Bugün sanayide arka seleyi yaptıracağım, çok rahatsız, forumu en başından beri okuyorum ve çok yarar gördüm , yağ olarak castrol un 4 zamanlı motorlar için çıkardığı yağı kullanıyorum.
-
27 Haziran 2006, 12:35
#687
Filtrenin toza suya dayanıklı olmasından kastım orjinal filtreler kağıt olduğu için ıslandığı takdirde veya çamur falan geldiğinde dağılması. Oysa direk filtereler özel koton denen bir malzemden yapıldığı için açık ortamda çalışmaya müsait dostum. Ayrıca bu filtrelerin özel temizleme ve yağlama solüsyonları var diğer filtreler gibi 2-3 bin km de çıkarıp atmıyorsun.Servise dedim gelmişken değiştirin filtremide(orjinal filtresini) elimizde filtre yok dediler sipariş verelim gelir dediler şimdi servise ne kadar az uğrarsam kendimi o kadar mutlu hissediyorum ve motorumu bir okadar daha fazla seviyorum.3 -5 yorum daha gelsin akşama kadar da bende gaza gelip bu gün projeyi hayata geçiriyim ehe ehe ehe he
-
27 Haziran 2006, 13:59
#688
merhaba arkadaşlar
ben mondial rs151 kullanıcısıyım ilk bu motor işine girdiğim için rs151'den başladım şimdi ufak gelmeye başladı ve motorumu değitirmek istiyorum 250mct almak istiyorum sizlere 250mct kullanıcılara bi kaç sorum olucak:
1-bu motorun kronik arızaları varmı var ise nelerdir?
2-en fazla kaç km hız yapabilmektedir?
3-km'de kaç kuruş yakmaktadır?
4-bu motoru tavsiye edermisiniz?
büyük okyonuslarda küçük balık olacağına küçük göllerde büyük balık ol
-
27 Haziran 2006, 14:30
#689
Merhaba dostum 250 mct ile ilgili sorduklarına kendi kişisel kanaatlerim le cevap yazabilirim.
1- Kronik olarak ilk alındığında arka jant tellerinde kırılma problemi genellikle bütün arkadaşların başından geçiyor.Bunun dışında kullanıma ve parça kalitesine bağlı olarak farklı sorunlar yaşanıyor.Ama bütün çin mallarında olduğu gibi 250 mct yi de nazik kullanman gerek teller dışında fabirkasyon ya da motaj hataları dışında müzmin bi problemi yok.
2- Sürat konusunda motorlarımız gezinti motoru olduğu için zannedersem hiç bir mct kullanıcısı motorun sürat limitleri ile ilglenmemektedir.
120 km ye kadar rahatlıkla çıkmaktadır 70-90 km aralığı ideal süratidir.90 km den sora zaten rahat etmiyorsun.gitmesine gidiyo 130 da yapıyorda 90 dan sora tad vermiyor.
3- Yakıt olayı kullanıma bağlı olarak değişim göstermkete.Benim motorum 115 krş yakıyo hafif devirli kullanımda. 90 krş nin altına da düştüğünü görmedim.
4- Tavsiye konusuna gelince tamamen senin zevkine kalmış piyasada benzer özelllikte farklı tiplerde çeşitli motorlar var hepsini incele hangisi hoşuna giderse onu al derim.
-
27 Haziran 2006, 15:43
#690
Herkese selamlar arkadaslar... Motor tutkunları olarak işin teoriği ile pratiğimizi kuvvetlendirelim lütfen...
http://donald.hypermart.net/Teori/Acilis.htm Motosiklet Teorisi
İyi Sürüşler....
-
27 Haziran 2006, 19:16
#691
kozmiktohum adlı üyeden alıntı
merhaba arkadaşlar
ben mondial rs151 kullanıcısıyım ilk bu motor işine girdiğim için rs151'den başladım şimdi ufak gelmeye başladı ve motorumu değitirmek istiyorum 250mct almak istiyorum sizlere 250mct kullanıcılara bi kaç sorum olucak:
1-bu motorun kronik arızaları varmı var ise nelerdir?
2-en fazla kaç km hız yapabilmektedir?
3-km'de kaç kuruş yakmaktadır?
4-bu motoru tavsiye edermisiniz?
bende yazayım dedim...
1) Motoru aldığımdan beri jant telleri ile ilgili hiç sorun yaşamadım, daha doğrusu hiç proble yaşamadım (2 aydır kullanıyorum 860 km civarı şuan) ama ileride ne olur bilemem.
2) Ben en fazla 90 km hız yaptım bi sorun yok (vibrasyon da yok).
3) 95-100 kuruş civarı yakıyor.
4) Benim aklımda hiç motor almak yoktu, ama 250 mct yi aldığım için de kendimi şanslı hissediyorum. ( ben motorumu seviyorum ona gereken ilgiyi de gösteriyorum, bakımını temizliğini filan yapıyorum ).
Altta da arka seleyi yaptırdıktan sonraki hali süngerleri ve dış derisi değişti toplam 20 ytl..
-
27 Haziran 2006, 22:32
#692
kozmiktohum adlı üyeden alıntı
merhaba arkadaşlar
ben mondial rs151 kullanıcısıyım ilk bu motor işine girdiğim için rs151'den başladım şimdi ufak gelmeye başladı ve motorumu değitirmek istiyorum 250mct almak istiyorum sizlere 250mct kullanıcılara bi kaç sorum olucak:
1-bu motorun kronik arızaları varmı var ise nelerdir?
2-en fazla kaç km hız yapabilmektedir?
3-km'de kaç kuruş yakmaktadır?
4-bu motoru tavsiye edermisiniz?
Şimdiden hayırlı olsun diyeyim. Sorularına yanıtlarım ise şöyle:
1-İlk zamanlar vitesler biraz zor geçiyor daha rahatlıyor( 0 alacaksan)
2-En fazla otobanda artçımla beraber 120 km. yaptım. daha da istiyordu.
3-100 km. de 3.2 lt. yakıyor. Karışık kullanımda.
4-Ben hiç düşünmeden al derim.
-
28 Haziran 2006, 10:26
#693
merhaba
arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim
mondial kullanıcısı olduğum için ufak tefek arızaların çıkması normal nazik kullanırsak problem çıkmıyor 250mct araştırmasına başladım almaya karar verdim herkese kazasız belasıs sürüşler dilerim
büyük okyonuslarda küçük balık olacağına küçük göllerde büyük balık ol
-
28 Haziran 2006, 12:17
#694
hun ben senin tarifin üzerine 4. susturucuları çıkarttım ve oldukça memnunum. hani diyorum şu filitre olayınıda bi yapsanda bizim motorlar dahada bi güzelleşse. sen yaparsın!!! hatta çok da güzel yapar, yetmez gibi nasıl ayptığını resimlerle bizede anlatır çokta sevaba girersin...
hun sen bitanesin
eh yaparsın artık
-
28 Haziran 2006, 14:34
#695
Dün gece saat 24:00 e kadar uğraştım. motora direkt havafiltresini bağladım ama performans olarak : Gaz a tepkisi ileri fırlayışı mükemmel oldu ama hava filtresi kazanın yan kapağını söktüğüm için yüksek süratlerde kazana aşırı hava doluyo bu da motorun ani olarak yalpalamasına sebep oluyo kısaca motorun dengesini bozdu.100 km den sonra çok bi değişiklik hissetmedim hızlanmasında ama rüzgarı yediği zaman yalpalaması beni korkuttu.Bende söktüm orjinal filtresini taktım bizim motorları çok da fazla kurcalamamak gerektiğini anladım ehe ehe.Yani Benkaan dostum uzun uzun anlatmaya değecek bişey geçmedi elime o yüzden değmez masraf yapmaya. Herkese mutlu günler
-
28 Haziran 2006, 14:39
#696
yapma yahu üzüldüm şimdi... güzel hayal kurmuştumhttp://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=16657
şu linke bi göz atsan belki farklı bişii diyodur...
-
28 Haziran 2006, 15:02
#697
abi tamam sistem aynı benim yaptığımla ama ben filtre kazanını sökmedim sadece kapağını çıkarttım filtreyi öyle monte ettim (zira servise gittiğimizde herif sen bu motorla oynamışında o yüzden öyle olmuş demesin diye servise giderken orjinal filtreyi takarım diye düşündüm) Fakat yüksek süratte filtre kazanının kapağı açık olduğu için oraya hava doluyor ve motoru yalpa yaptırıyor. Hadi buna da çözüm bulduk kazanı komple söktük yaptık diyelim.motor fazla hava aldığı için daha verimli yanma meydana geliyor mantık olarak ve daha iyi patlama yapıyor pistonlarda bu da iyi ama sanki bana motor daha çabuk ısınıyor gibi geldi sonuçta motorlarımız hava soğutmalı ne bir radyatör ne de bi fan var açıkçası ısınma olayı korkuttu beni çünki yakamadı benzini atan motor şimdi onun da bi kısmını yakıyor performans ok ama erken ısınıyo gibi geldi bana o korkuttu birazda beni
-
28 Haziran 2006, 15:54
#698
berkaan;
Dostum, susturcuları çıkarınca yakıtta fark ediyormu?
-
28 Haziran 2006, 16:56
#699
ben hem üsteki hemde alttaki son susturucuları söktüm. ilk söktüğümde çok yaktı çünki kendimi ara gazı vermekten engelleyemedim.ama çok az fark etti dersem yalan olmaz. tabii senin kullanmanada bağlı devrine göre değişir... bence yap derim koca depoda 10-15km fark etse ne yazar sesi çok güzel ve kalkıştaki farkı anlarsın...
-
28 Haziran 2006, 17:35
#700
benkaan adlı üyeden alıntı
ben hem üsteki hemde alttaki son susturucuları söktüm. ilk söktüğümde çok yaktı çünki kendimi ara gazı vermekten engelleyemedim.ama çok az fark etti dersem yalan olmaz. tabii senin kullanmanada bağlı devrine göre değişir... bence yap derim koca depoda 10-15km fark etse ne yazar sesi çok güzel ve kalkıştaki farkı anlarsın...
Anladım pek fark etmiyormuş... susturucuları sökmenin bir yöndemi var mı?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)
Bu Konudaki Etiketler