arkadaşlar teker yapıyor mu bu alet deneyen var mı?
bir de resimlerinizi de ekleseniz biraz motorun üstünde biri olan fotosu varsa ben görmedim :D
arkadaşlar teker yapıyor mu bu alet deneyen var mı?
bir de resimlerinizi de ekleseniz biraz motorun üstünde biri olan fotosu varsa ben görmedim :D
Bayrakları bayrak yapan üstündeki kandır,
toprak uğrunda ölen varsa VATANDIR.
Arkadaşlar merhaba. Öncelikle cross250 modelini 2008 yılında sıfır alıp 2 yıl boyunca aklınıza bile gelemeyecek zor hava ve zemin şartlarında, gerek tek kişi gerek iki kişi ziyadesiyle zorlamış biri olarak diyebilirim ki cross250; parasını sonuna kadar hak eden, kolay kolay bozulmayacak ve de üzerinde durabildiğiniz zaman iki kişi dahi olsanız sizi en dik yerlere çıkarabilecek bir motor-şanzıman-aktarım organlarına(dişli vs) sahiptir. O dönem cheetah almayı planlarken, cheetahın bulunmaması üzerine sinirlendim ve cross250 modelini almıştım ki iyiki de öyle yapmışım. Gerek plastik aksamı gerek şasesi gerekse yumuşak amortisör ve dijital kadranıyla cross250 tamamen bir ''crf230'' modelinin birebir aynısıdır. 230cc lik motoru ile iyi bir sıkıştırmaya sahip olması, dik ramlalarda motorun çok atak olmasına sebep olurken stabilize viraj çıkışlarında da motorun keyiflice yanlamasına sebep olmaktadır. Lakin o dönem belkide 4000tl gibi bir rakamda olmasından (şimdi ne kadar bilmiyorum) pek yaygınlaşamamıştır. Şimdi sanırım kanuni tarafından sıfırı getirilmiyor ama bazı bayilerde satılmamış olan bir kaç tane var sanırım. Muadili olan skyteam, ramzey, zealsun vs gibi markalarda bulunmayan 230cc lik motoru hakikaten güzel ve sağlam bir çin yapımı. Ama caddede fazla yürümez. Özellikle kısa olan şanzıman oranları ve büyük olan arka dişlisi sebebiyle cross250, size caddede pek keyif vermeyecektir.
Gelelim cross150 modeline. Bence üzerinde diğer herhangi modeller için üretilen bir 150cc lik motor var. Ve bu modelle cheetah125 in yerini almaya çalışacaklar. Motor hacminden ziyade üzerindeki motor ne şanzıman yapısı ne de diğer teknik yapısı itibariyle zaten arazi için tasarlanmış bir motor değil. Ancak cross250 modeli, nasıl bir tesadüftür hala anlayamamakla birlikte bir önceki cümlelerimde de ifade ettiğim gibi honda crf230f modelinin birebir aynısıdır. O yüzden piyasadaki diğer cross motosikletler ve kanuninin cross150 modeli arasında pek bir fark görememekteyim. Bence hepsi araziye girmelerine ortam hazırlayacak orta derecede süspansiyon ve lastik seçenekleriyle donatılmış standart motosikletler. Tekrar yineliyorum en büyük ortak noktaları nacizane araziye girmeleridir.
Sonunda kavuştum motoruma tertemiz bi 150 cross) İlk günü hava yagmurlu derinden gelen bir egzost sesi işte hayat bu beklediğime değdimi gerçekten fazlasıyla değmiş.yormadım fazla ama genel olarak gayet hoşuma gitti.vites aralıkları devir alışı pedallardaki yumuşaklık en aza indirgenmiş vibrasyon hani 150cc lik ve verdğinz düşük fiyatı cidden hakkediyor.bugun için başıma bela olan sadece ayakcaktı defalarca ayagımı carptım) onun dışında yagan yagmura aldırmadan taşıdı beni üstünde.amortisorler frenler gayet başarılı.şimdilik bu kadar ama deneyimlerimi paylaşıcam.bu motora para verdğim halde daha teslim almadan cok soru işareti kalmıştı ama hepsi gitti bugun.ve bir arkadaş motorunun normal 150 cc lik bir motor oldgunu soylemiş ama algınız muhteşem tork bunun aksi oldugunu fazlasıyla belirtiyor) Herkeze keyifli,kazasız sürüşler.
52 yaşımdayım , ehh gençliğin yaşanmayan kısmını yakalamak için cross 150 aldım , ön amortisörü bir günde 25 derece çamur rampada 4 defa beni düşürdüğü için 4 santim indirdim ( boyum 1.76) rampada ayaklarım kısa geliyordu.44 binliralık benzinle 276 km arazi ve şehir içi bindim. Rodaj bitmek üzere .Ama titreşim var , kim ne derse desin ! sık sık zincir gevşiyor , gaz kesince şakırdıyor , ! performansı iyi , çıkmam demiyor . iyi kullanıcı olabilmek marifet.ukalalığı sevmem, çok bilirim demem.param peşin olsaydı, 2 el bir motor alıp Cooper yapmayı isterdim , teknisyenliğim iyidir. Param ve şartlarım uygundu 150 cross aldım, şöyle veya böyle bineceğim. Bir gerçek varki 2-3 saatlik sürüşten sonra çok yoruyor sanki ..direksiyon ergonomik gelmedi , yarım kartal yapmayı düşünüyorum , sürüşte üzerine yatmak gerekiyor biraz , o zamanda vücut yükü bele ve kollara biniyor. 500 km de tam gaz max 100 km hız gördüm , ön amortisör konforu çok iyi , arka için aynı şeyi söyleyemem.kataloktan sipariş verip aldım , gösterge panelinde vites, benzin göstergesi, devir saatinin olmaması çok canımı sıktı , depo plastik buda çok şaşırttı beni, ayrıca benzin kapağının kilitli olmaması ayrı bir hengame , bir yerde yenilik yapıyor, bir yerden kırpıyorlar , bana kalsa puma ile karma bir seri daha yapardım. Dikiz aynalar kesinlikle yanlış dizayn edilmiş arkayı göremiyorsunuz.daha açık olmalı. 300-400 km de mutlaka kendi kontrolünüzde tüm vida aksamını başında durup titizlikle sıkılmasını sağlayın veya sıkın . , şimdilik gördüğüm , hatırladığım bunlar , daha sonra yine yazarım , görüşlerinizi bekliyorum . sevgiler ...
Arkadasım hayırlı ugurlu olsun, günlük kullanım, yakıt tüketimi, ... vs. degerlendirmelerini de merakla bekliyoruz.
Herkese Kazasız Sürüşler
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:16 ----------
Ustam sizinde motorla ilgili degerlendirmeleriniz, bu modeli almayı düşünenlerin kafasına takılan soruların cözümüne yardımcı olacak.
Sizinde görüşlerinizin devamını bekliyoruz.
Herkese Kazasız Sürüşler...
bende 15 gün içerisinde alıcam fakat bu depo kilidi aklıma takıldı :/
Motorum rodajdan cıktı neredeyse ustunden hiç inmedim,şehr içinde kullanımı gayet iyi yani bir crossa gore en azından 250 cc lk abisinden daha kontrollu bir motor.yokuşlar inişler cıkışlar tam ona gore performansı gayet iyi,cok fazla abartmadadn ufak oyunlar yapılablcek bir motor su ana kadar tek şikayetim arka amortisr cok sert ama onde hic bir problem yok.yakıta gelince 10 lira benzle 70-78 km gbı brsey yapıyor.gosterge yok ama yedek depo var yanı yolda kalmazsınızçekiş yokuşta yada düz yolda frketmez cok iyi.kağthane tunelnde tam 120 km/h gordum ıbre sonlandı yani.ve 2 . viteste teker yapıyor tabi braz eğım olursa tam sahlanıyor) şimdlk bu kadar sorularınız olursa cevaplarım.Herkeze keyifli suruşler...)
Kardeş benim için bu makinadaki titreşim önemli 1-2 aya kadar motor alıcam enduro kros arası yani tamda tip olarak aradığım ve beğendiğim bu. Çünkü %90 asfaltta kullancam arada hafta sonu falan toprak yol öyle atlayıp zıplamıcam zaten 95 kiloyum atlarsam kalkamam herhalde
Bütcem fazla olmadığı için o meşhur japonlardan alamıyorum yorumlarını bizden esirgemezsen sevinirim.
herkese kazasız sürüşler.
DÖRT TEKER BEDENİMİ İKİ TEKER RUHUMU TAŞIR...!!!
kardeş bende alalı 4 gun oldu şimdilik memnunum cgl 125 hondam vardı 2003 onu 1000 tlye satıp 2100 lira ustune koyup 3100 lira plaka dahil aldım peşin paraya sadece yan ayaklıgı cok yukdektı ruzgar esse yere düşer yan ayalıgı sipralle kesip biraz kücülttüm genel olarak şimdilik radojda oldugu icin fazla zorlamadım bayiden cikarken petrolde fulledim depoyu 50 tlye ful oldu şimdi 150 kmde kac km gider bilmiyorum bir kac gun sonra paylaşırım
köylü milletin efendisidir... MUSTAFA KEMAL ATATÜRK. Ben hayatta 2 şeye inanırım 1 Dua ederken görmediğime 2 aynaya bakıp gördüğüme.
hacıalr beyler selamlar daha 3 gün önce aldım cross 150 turuncu
ilk motorum bu 3 gündür üstünden inmedim. çok da sevdim
Bi kere görünüşü il çok yakışıklı sanki bambaşka bi motor öyle diğer modelleri gibi değil. 3 günde şehir içinde 130 km yol yaptım neredeyse hiç yorulmadım. Çok yakışıklı motur. Ancak benzin göstergesi olmaması ve benzin deposu kilidi olmaması sorunlarını nasıl çözeriz bilmiyorum. Bunun bi yolu varsa bana da haber versin çünki çok saçma!.
Motora biraz modifikasyon yaptınız mı herşey düzeliyor ben ön çamurluğu değiştircem mesela biraz daha enduro gibi olacak. Tekerler cross teker değil tamamen asfalt için ama Türkiye yollarında bence en mantıklısı zaten. İşin daha da güzel yanı herbişi plastik ama üstüne isteidğin gibi kaplama şu bu yaptır gitsin hiç acıma ( her şey de plastik değil tabi)
250 lik kanuni gibi değil
Ben şu anda sanırım jigle ile ilgili bi sıkıntı çekiyorum bazen marş tuşunua (motor sıcak olsa da) basıyorum çalışmıyor sanırım jigle ile ilgili bi türlü çözemedim kafayı yiyroum bazen ama bu acemi olduğum için kesinlikle motorla alakalı değil
Aynalar gerçekten kullanışsız söküp atın başka ayna almaca. Şu moturu iyice bi kullanıyım eğer halen daha bunu kullanmak istersem baya bi değiştirip bincem allahın izniyle
Kesinlikle alınabilcek motor öyle herkezde de yok valla çok farklı bi motor millet ne bu yaa diye bakıp duruyor.
motorun hayırlı olsun. ilerleyen zaman içerisinde motorla ilgili tüm artıları ve eksileri hakkındaki yorumlarını bekliyoruz.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:37 ----------
hayırlı olsun kazasız sürüşler.
DÖRT TEKER BEDENİMİ İKİ TEKER RUHUMU TAŞIR...!!!
herkeze merhaba.asdsee arkadaşımızın söylediklerine katılıyorum motor çok farklı bir yapıya sahip ve boyutuna gore (tek kişiyseniz) gerçekten atik bi motor.yanlız şu an 4500 kmdeyim ilk sorunu olurak ana tesisatta kablolar yandı.araziden cıktıktan sonra eve donerken koku geldigını farkettim ve dumanlar cıkmaya başladı biraz fazla camura girmiştim bundan olabilceğini tahmn ediyorum.neyse kalan yolu arkadaşımın kamyontyle tamamladık.gece oturup ana tesisatı actık ve kontaktan gelen + - kabloları tamamen ermişti ilk defa boyle bişeyle karşılaştım.neyse yerine korumalı kablolar taktık ve tesisatı tamamen motor sıcaklıgından uzaklaştırmaya çalıştık onun haricinde bir porblemimiz olmadı şu ana kadar.he motorumda ufak tefek oynamalr yapmaya başladım.ilk olarak on takıma koruk takıldı(45).ondan sonra arka dişliyi 10 kademe büyüttük tabi egz zincirde aldık biraz masraflı oldu ama dğdi toplam (220 tl).motorun son hızı yaklaşık 10 12 km gibi düştü tam ben ümitsizliğe kapıldıgım anda arkadaşım akşam elinde bir paketle geldi ve hediye olarak kn acık hava filtresi almış fiyatını bende bilmiyorum) buyuk caba ve ugraşlar sonucu sol ara siyah grenjdan prca cıkararak hava filtresinide dışardan verdik.bu arada ki hız farkını kapatmama yardımcı oldu şu an son hız olarak tam 120 net görüyorum.velasıl araziye gitmekten alı koyamıyorum kendimi ancak motorun yüksekliği buna hiç uygun değil sizi gomuyor adeta.ve can canım ustama:D ufak bir ücret karşılığnda arka kolları amortisoru ve gidonu apartla yükselltrdim(120 tl).ve son olark demirciye gidip alt koruma demiri yaptırdım yanlara dogru uzayan delikli saç silindire kadar geliyor hem cok hoş bir goruntu hem korumalı hemde ilgi çekici oldu saca para vermedim ama tahmni (30 tl) geçmez.Ve ne yazıkki az bulunan arazi lastik ebadı beni bitirdi en cok para verdiklerimnden biri lastkler oldu ama sıfır oldu (250 tl) pirelli.egzostuda 3 bakldan sadece 1 ni açtırım ucuna sünnetli boru kaynattırdım orjinal egzostu cok ta hoş duruyor.plakalık cıkarıldı stop kuyruga monte edildi plaka lastk arkasına.on kafa cıkarılp sahibinden den aldıgım acerbis cakması kafayı taktım tek ampul hologen onada (55 tl ) verdim.Ve sonuçta motorum istedğim gibi oldu.onu başklarına sergilemek değil kendi zevkime ve istedğime gore yaptım.bu arada yanlış anlaşılmasın fiyat belirtmemn sebebi yapıcak arkadaşlara yardımcı olmak.tabi parça konusunda sıkııntı cekenlerede yardımcı olamaya calışırım.şimdilik bu kadar herkeze kazasız belasız sürüşler...
hakkaten güzel değişiklikler yapılmış
bu kablo yanma olayı canımı sıktı ama ne diyim çok garip hakkaten de
ben daha hiç araziye girmedim pek giresimde yok istanbul yolları yeteri kadar arazi etkisi veriyor zaten neyse
asıl ben ufak bişi soracaktım captain arkdadaşım vaktin ve bilgin varsa cevap verirsen çok makbule geçer
ön çamurluğu değiştirmek istiyorum cross tarzı değil de daha çok enduro gibi gözükmesi için lastiğe yakın çamurluklarıdan taktırabilr miyim sence cross 150 ye mümkünse tavsiye eder misin?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 04:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 04:24 ----------
he bu arada motor 49,70 tl ye 310 km gidiyor
benzinin bittiğin ide yolda kalınca anlıyorsunuz hahahah
yani bana öle oldu eheheheh.
hakkaten güzel değişiklikler yapılmış
bu kablo yanma olayı canımı sıktı ama ne diyim çok garip hakkaten de
ben daha hiç araziye girmedim pek giresimde yok istanbul yolları yeteri kadar arazi etkisi veriyor zaten neyse
asıl ben ufak bişi soracaktım captain arkdadaşım vaktin ve bilgin varsa cevap verirsen çok makbule geçer
ön çamurluğu değiştirmek istiyorum cross tarzı değil de daha çok enduro gibi gözükmesi için lastiğe yakın çamurluklarıdan taktırabilr miyim sence cross 150 ye mümkünse tavsiye eder misin?
S.a kardeşim ilk once şunu soylemeliyim motor her ne kadar 1500cross diye geçsede bir enduro havasıda verilmeye çalışılmış,zaten motoru ilk grenaj ve spetiyle tartarsanız uzun yol motorlarına ozrnilmiş ama bu motorla bunu yapmak cokta mumkun değil.benim tavsiyem kendi camurlugunun kalması ki şahsen oyle yaptım gereksiz aksesuarlardan her zaman kaçınmışımdır kafamdaki motor tam cross oldgu için düşünmedm bile ama herkezin zevki ayrıdır kardeşim canın nasıl istiyorsa motoruna onu yap hatta imkanın ve zamanın varsa parçalarını gez bul kendin al ve tak en zevklisi budur. Bu arada resim isteyen arkadaşımızıdan ozur diliyorum motorumla kaza yaptım on takımı tamamen dağıttım şu an tamircide exper gelene kada, tamamen kafa gidon catal paramparça ama geriye kalanlardan :D cekip en kısa zamanda atarım.kendnize iyi bakın kazasız sürüşler. Ve şunuda eklemek istiyorum lütfen kaskınızı takın imkanınız varsa bütün korumalıklarınzı,motorunuzn her zaman yedek parçasını blursunuz ama kendiniznkini asla.allaha emanet
arkadaslar
nerde cross 150 kullanıcıları ve yorumları
sahiplerinden iyi yada kötü yorumlarını bekliyorum. az kaldı bende almak üzereyim ama öncelikle aklımdaki sorulara cvp bulmam gerek
tesekkürler simdiden.
lütfen klavyeye
Benimde takibime giren bir motor cross 150. Mondial 150UTnin aynısı. Amortisörler yükseltilerek daha çekici hale gelebilir.
Merhaba arkadaşlar. Cross almayı düşünüyorum. Ve uzun süredir de internetten yorumları vs araştırıyorum. Bu site bana çok yardımcı oldu gerçekten. Cross150 kafama yattı gibi. Ama hala kafama takılan bir kaç şey var. Benzin göstergesi olmaması çok büyük bir problem bence. Buna bir çare bulunabilir mi? Ayrıca kullanan arkadaşlar pişman olmak gibi bişey yaşadılar mı acaba? Çünkü alıp uzun süre değiştirmeyi düşünmüyorum. Yorum yazarsanız sevinirim.
Evet benzin göstergesi yok fakat benzin öle bir anda bitmez. bunların benzin muslukları iki farklı konumda calısır, 1.si normal konumdan emiş yapar, 2.si yani rezerv deponun tam dibinden emiş yapar. muslugun iki konumu arasında da yaklasık 2 litre oynar pek yolda bırakmaz bence.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)