Merhaba arkadaşlar, internette pek bilgi bulamadığım, ve kullanıcısı olduğum zontes 350 t2 adv modeli hakkında çeşitli bilgiler vereceğim.

Aldığımdan beri yaklaşık 3000 km bir tecrübem oldu.Genellikle dağ yolları,hafif arazi, otoban ve motorcu rotaları etrafında dolaştık durduk.

Motoru aldığım zaman, piyasada malumunuz bilindik markalara gittiğinizde küfür eder gibi davrandıklarından ve halihazırda motor da yoktu, bazıları 6 ay 1 seneye kadar teslim süresi vermiyordu, zontes de takip ettiğim bir motor olduğundan, ani bir kararla motorun kaporasını verip beklemeye başladım ve 2023 kurban bayramı sonrası motorumu teslim aldım.

Motorun en büyük artısı herşeyi üzerinde ve orjinal şekilde gelmesiydi.Sadece arka çanta taktım ve başka hiçbir şeye ihtiyaç duymadım.Sis farlarını görünürlülüğü arttırması için taktım, orjinal aydınlatması bayağı başarılı.

İlk kullandığımda beni en çok şaşırtan, düşük devir torku ve her devire gücünü yaymasıydı.6 vitesten 40 50km den alıp hiç vites atmadan 160 kadar gidebiliyorsunuz.Bu karakterde bir motorda tabiki, az yakmalıydı, ve az yakıyordu.

Genel Kalite olarak, segmentinde bulunan ktm 390, dominar ve aklıma gelmeyen diğer motorlardan çok fazla üstünlüğü var.Benim gördüğüm kadarıyla üstünde çok fazla çalışılmış, detaylarıyla bütünleşmiş bir motor yapmışlar.310 daki eksikleri giderip, 350 de bir adım daha atmışlar.Kullanıcısını şaşırtan bir motor oldğunu söyleyebilirim.

Bana genel anlamda 3000 km tecrübemle belli bir kalitesizlik hissi veya sorun yaşatmadı, kronik sorunu olan bir motor değil bildiğim kadarıyla.

Tek yaşadığım sorun anahtarsız bir motor, yanında gelen bilekliğin içinde ki pil bitti, onunla ilgili bir sorun oldu, saatçide değiştirdim o kadar.

özellik olarak;

yol bilgisayarı
ekran yansıtma
lastik basıncı ve sıcaklık göstergesi
ön camın otomatik inip kalkabilmesi
yakıt depo kapağı ve koltuğun otomatik açılması
Abs, kombine fren ve tcs olması
kaydırmalı debriyaj olması
tel jant tubeless olması
koltuğunun rahat olması
fren ve vitesin konumunu ayağınıza göre ayarlayabilmeniz vs vs.



Aklıma gelen artıları;

19 litre deposu ile agresif kullanımda 450km yumuşak kullanımda 500+ km uzun menzili
her devirde torku olması dolayısıyla sürekli vites değiştirmeye gerek olmaması
lastik basınç ve sıcaklık göstergesi ile bunlardan anlık olarak bilginiz olması
ekran yansıtma ile her bilgiyi görebilmeniz
bütün aksesuarların üstünde gelmesi
hem tubeless hem tel jant olması
az yakması 3.5 ile 4.2 arası
Kaydırmalı debriyajı kombine fren sistemi ile güvenlik anlamında yeterli olması
Başarılı amörtisor sistemi, daha çok sert tarafta kalıyor, arazi sürüşlerinde çok başarılı değil, hafif arazide idare eder.
Led aydınlatma, aydınlatması gercçekten başarılı.
100 140 arası konforlu sürüş
Dikkat çekici tasarım.
Özellikle gündüz farlarındaki seksilik
anahtarsız sürüş

Eksiler

tek silindir olmasından dolayı titreşim, fakat segementindeki motorlardan çok daha az hissettiriyor, neyle kıyasladğınıza bağlı, ben gayet konforlu sürüyorum aynalar titremiyor diyebilirim.(Bu konuda titreyecek herşeyin altına plastik kauçuk ve takoz koymuşlar, çalışılmış bir motor)
servis ve parça soru işareti,


Genel anlamda toplarsam, segmentinde vadettikleri bakımından yanına yaklaşabilecek her hangi motor olduğunu düşünmüyorum.

Umarım almayı düşünenlere kılavuz olabilir..