Herkese selam, yok mu düzgün bir fazer satan?![]()
Herkese selam, yok mu düzgün bir fazer satan?![]()
merhaba arkadaslar bu fazer 6 nin iki modeli var ya cift isikli r6 gibi olan birde yuvarlak isikli grenajsiz hali bu iki motor arasinda fark varmi 98 hp olan bakiyorum sehir ici ve uzun yolda hangisi daha iyi ve mu motorlarin uretimi ne zaman bitti piyasata kac model bula biliriz
Biri naked (Fz6N) biri de grenajli (FZ6S) motor, onun dışında pek bir fark yok. Ben kendi motorumun grenajlarini sokup naked yaptim, 5-6 sene once, memununum da.
Motordaki plastik orani azalmis oldu. Grenajli olan yuksek hizlarda ve uzun yolda biraz daha kullanisli oluyor ruzgar sorununa karsi, naked olana da cam takilabiliyor, ben taktim, ruzgari azaltiyor epey. Naked olanda, tamirat yapmak da daha kolay, grenajlari sokmek gerekmiyor.
Motor en son 2009'da cikti sanirim. 98 beygir ve 78 beygir aslinda ayni motor, gaz kelebegine kisitlayici bir tirnak ekleyip 78 beygir haline getirmisler bildigim kadariyla. Yani 78 beygir olani alinip kolayca 98 beygire cevrilebilir sanirim.
Zincir ve dişli seti değişeceğim de bildiğim kadarıyla temelde üç ayrı kaliteli seçenek var; Yamaha'dan alınmış orijinal set, Did marka set ve Rk marka olmak üzere.
Did'in sahtesinin piyasada çok olduğunu duyar olduğumdan, ikinci seçeneği eliyorum ve geriye Yamaha'dan alınmış orijinal set veya Rk seti kalıyor. Rk seti 1200 lira civarındaymış ve kalite açısından da az önceki sözkonusu setleri aratmayacağını söylediler. Kaliteli ve -mümkün olduğunca- uygun fiyatlı bir şey alayım diyorum. Zira malum 98hp, hem sete yük bindirdiğim de çok oluyor. Tecrübeniz açısından siz hangisini tavsiye edersiniz?
Ek olarak, 2005 Fz6 Fazer için fabrikasyon zincir dişli değerleri nedir? Kullanıcı kılavuzunda bulamadım.
Kazasız sürüşler.
Orjinal zincir de Did marka, Oring tipinde. Did 530 - 118. Dişliler Sunstar marka Ön 16, arka 46 dişli.
Orjinal zincir, eksiz (surekli) olarak satıldıgi icin, salincagi sokmeden takamazsiniz. Yani biraz iscilik gerekecek.
Alternatif bir zincir alirsaniz, ek parcayla, salincagi sokmeden takabilirsiniz. Bir tehlikesi olacagini da sanmam.
Teşekkürler Hocam![]()
Merhaba,
Zincir dişli konusunda ebat değeri dışında biraz araştırma yaptım. Buna neden durum ise aynı marka içinde, örneğin Rk'da birbirinden 3-5 farklı fiyatta ama aynı ebat-değerde zincir modeli olmasıydı. Kısaca anladığım motorun kullanım tarzı ve gücünün uygun zincir modelini de etkilediği ve bunun doğru tercihinin önemli olduğu. Yani diyelim 190-200hplik Gsx1300r gibi bir motora ebat olarak uygun ve aynı markada 600 e de zincir bulunabiliyormuş 1700 e de. Ucuzunu takarsak, böyle bir motorda zincir habire uzar ve germek zorunda kalırız iyi ihtimalle. Bu da tabi zincirin normalden çabuk değişimi demek olur ve tasarruf edelim derken daha çok masraf etmek olur en azından orta ve uzun vadede. Uygun olmayan zincir kullanırsak Allah korusun, diğer ihtimal de zincirin kopması demek olabilir.
Bir diğer dikkat edilmesi gereken de ekli zincirlerdeki, zincire ek baklasının takılması. Bu doğru yapılmadığından zinciri motordan fırlayıp gidenler duydum. Alınan zincirin kutusunda, muhtemelen ecnebi dilinde bunun doğru tatbiki anlatılıyordur. Doğru sabitlenmeli ki zincir istemediğimiz zamanda yerinden çıkmasın.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)