Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yamaha FZ6 - Fazer Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    CFMOTO 250 SR
    REKLAM ALANI
  1. #8681
    muhammetcon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-09 (2018)
    Herkese selam, yok mu düzgün bir fazer satan?
    temperantia bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #8682
    dalaman48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2012
    Şehir
    DALAMAN
    Motosikleti
    zonghen zg 200
    merhaba arkadaslar bu fazer 6 nin iki modeli var ya cift isikli r6 gibi olan birde yuvarlak isikli grenajsiz hali bu iki motor arasinda fark varmi 98 hp olan bakiyorum sehir ici ve uzun yolda hangisi daha iyi ve mu motorlarin uretimi ne zaman bitti piyasata kac model bula biliriz

  3. #8683
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Biri naked (Fz6N) biri de grenajli (FZ6S) motor, onun dışında pek bir fark yok. Ben kendi motorumun grenajlarini sokup naked yaptim, 5-6 sene once, memununum da.

    Motordaki plastik orani azalmis oldu. Grenajli olan yuksek hizlarda ve uzun yolda biraz daha kullanisli oluyor ruzgar sorununa karsi, naked olana da cam takilabiliyor, ben taktim, ruzgari azaltiyor epey. Naked olanda, tamirat yapmak da daha kolay, grenajlari sokmek gerekmiyor.

    Motor en son 2009'da cikti sanirim. 98 beygir ve 78 beygir aslinda ayni motor, gaz kelebegine kisitlayici bir tirnak ekleyip 78 beygir haline getirmisler bildigim kadariyla. Yani 78 beygir olani alinip kolayca 98 beygire cevrilebilir sanirim.

  4. #8684

    Üyelik
    13 Kasım 2011
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    Zincir ve dişli seti değişeceğim de bildiğim kadarıyla temelde üç ayrı kaliteli seçenek var; Yamaha'dan alınmış orijinal set, Did marka set ve Rk marka olmak üzere.
    Did'in sahtesinin piyasada çok olduğunu duyar olduğumdan, ikinci seçeneği eliyorum ve geriye Yamaha'dan alınmış orijinal set veya Rk seti kalıyor. Rk seti 1200 lira civarındaymış ve kalite açısından da az önceki sözkonusu setleri aratmayacağını söylediler. Kaliteli ve -mümkün olduğunca- uygun fiyatlı bir şey alayım diyorum. Zira malum 98hp, hem sete yük bindirdiğim de çok oluyor. Tecrübeniz açısından siz hangisini tavsiye edersiniz?
    Ek olarak, 2005 Fz6 Fazer için fabrikasyon zincir dişli değerleri nedir? Kullanıcı kılavuzunda bulamadım.

    Kazasız sürüşler.

  5. #8685
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Orjinal zincir de Did marka, Oring tipinde. Did 530 - 118. Dişliler Sunstar marka Ön 16, arka 46 dişli.
    Orjinal zincir, eksiz (surekli) olarak satıldıgi icin, salincagi sokmeden takamazsiniz. Yani biraz iscilik gerekecek.
    Alternatif bir zincir alirsaniz, ek parcayla, salincagi sokmeden takabilirsiniz. Bir tehlikesi olacagini da sanmam.
    BlackBaron bunu beğendi.

  6. #8686

    Üyelik
    13 Kasım 2011
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    Teşekkürler Hocam

  7. #8687

    Üyelik
    13 Kasım 2011
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    Merhaba,

    Zincir dişli konusunda ebat değeri dışında biraz araştırma yaptım. Buna neden durum ise aynı marka içinde, örneğin Rk'da birbirinden 3-5 farklı fiyatta ama aynı ebat-değerde zincir modeli olmasıydı. Kısaca anladığım motorun kullanım tarzı ve gücünün uygun zincir modelini de etkilediği ve bunun doğru tercihinin önemli olduğu. Yani diyelim 190-200hplik Gsx1300r gibi bir motora ebat olarak uygun ve aynı markada 600 e de zincir bulunabiliyormuş 1700 e de. Ucuzunu takarsak, böyle bir motorda zincir habire uzar ve germek zorunda kalırız iyi ihtimalle. Bu da tabi zincirin normalden çabuk değişimi demek olur ve tasarruf edelim derken daha çok masraf etmek olur en azından orta ve uzun vadede. Uygun olmayan zincir kullanırsak Allah korusun, diğer ihtimal de zincirin kopması demek olabilir.

    Bir diğer dikkat edilmesi gereken de ekli zincirlerdeki, zincire ek baklasının takılması. Bu doğru yapılmadığından zinciri motordan fırlayıp gidenler duydum. Alınan zincirin kutusunda, muhtemelen ecnebi dilinde bunun doğru tatbiki anlatılıyordur. Doğru sabitlenmeli ki zincir istemediğimiz zamanda yerinden çıkmasın.


    ANES MOTOR

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)

Bu Konudaki Etiketler