Geçmiş olsun. Allah şifa versin.
Geçmiş olsun. Allah şifa versin.
[QUOTE=kanakattak;3143543]Allah güle güle binmeyi nasip etsin inş.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:01 ----------
Kardeşim aynı şey benimde başıma geldi. Motoru aldım 3 gün sonra kontağı çevirdim elektrik yok. Forumlara yazdım internetten araştırdım. Çoğu kişi akü bitmiştir yenisi al dedi. Bi motosiklet tamircisine aküyü söktüm götürdüm. Abi aküyü şarj edebilir misiniz dedim. Sağolsun 6 saat şarjda kaldıktan sonra teslim aldım. Aküyü taktım. Yaklaşık birt aydır kesintisiz biniyorum. Her marş basmamda tık diye alıyor. Şu ayrıntıyı söyleyeyim sana;
Benim akünün ömrü dolmamış yada ölmemiş. Akü bakımını kontrol etmediğimizden çoğu kişi marş basmadığı zaman sağlam aküsünü çöpe atıyor. Çoğu motorcu dükkanlarında adam "Abi senin akü bitmiş, yenisini almalısın deyip 130 - 140 liraya orjinal akü veriyorlar yada 50 tl ye sıradan bir akü veriyor. Akünün suyu bitmiştir. Akü şarj eden yere git, kardeşim bu akünün bloklarına saf su ilave edebilir misin diye rica edersen akünün suyunu tamamlayıp şarj ettikten sonra sana teslim edecektir. Şarj ücreti 5 TL alıyor sadece. Bi dene bakalım. Sorunun bundan kaynaklandığını düşünüyorum. Bazen alıp bazen almıyorsa akü suyu yarı eksik yarı tamdır yada bitmiştir.
Şu ihtimalde olabilir. Motorun hareket halindeyken Aküyü şarj eden motorun devir daim sisteminde de bir problem olabilir. Aküyü çalışır vaziyette şarj ediyor mu? Onu da bir kontrol ettirmelisin.
- - Booooobbbb... buuuuuuuuu - -
HGS okuma problemi bende de çok oluyordu (camın dibine yapıştırdım) 30 ile geçince bile oluyordu fakat cezalı ödeme vs hiçbir şey olmadı. Nette plakadan kontrol edince de çıkmıyor hiçbir şey. Yalnız şu HGS okuyucularının gücü 4 kat artırılacak muhabbeti gerçekleşmiş galiba, hiç sekmeden okuyor artık. HAtta bunu farkedip 50-60 ile geçtim 2-3 kere yine de okudu.
Kimilerinin terapiye ihtiyacı olabilir, benimse motorsikletim var..
Benim yağ göstergesinde bir sıkıntı var sanki.Kitapçıktan baktım iki çizgi arasında olması gerek diye yazıyor.Ben bakıyorum çizgi falan yok, sanki hepsi dolu gibi.Düz bir zeminde de baktım, salladım da motoru değişen bir şey olmadı.Fikri olan ??? Motor 1 aylık bu arada...
Motosiklete bindikten sonra bakarsan yağ seviyesini göremezsin. Motor sıcaktır ve bazı kanallardan halen yağ tamamen süzülmemiştir. Ayrıca yağ sürekli motor bloğunun içinde çırptığı için gösterge camı koyu renkte görünür sizde tam doluymuş gibi hissedersiniz. Motor soğukken tekrar bakın, binmeden önce.
Şu da olabilir, gerçi sizin motorunuz sıfır anladığım kadarıyla, yağ değişiminde usta yağı kafasına göre koyduysa, fazla yada eksik koyduysa motorunun vay haline
Yağ değişimini becerebilirseniz kendiniz yapın basit zaten. Alttan civata gevşetin, boş bir kaba yağı boşaltım üst kapaktan altta ki contayı sıktıktan sonra yeni yağı ilave edebilirsiniz. Seviyesinide tutturmak için mutlaka Racing motorlar için arka sehpa (altta ki resimi paylaşıyorum), yağ seviyesini kontrol etmenizde size daha iyi yardımcı olacaktır. Yağ değişimi içinde motorun sıcak en az bi 14 15 km yol yapmış olması lazım.
Kolay gelsin...
- - Booooobbbb... buuuuuuuuu - -
Öncelikle cevabın için teşekkürler.
Soğukken de baktım yine aynıydı.Evet sıfır sayılır bir aylık ve 400 km oldu daha.Yağ değişimi de 1000 bakımında olur artık kendim değiştirmek istemiyorum şimdi.Akşam tekrar kontrol ederim soğukken ve düz bir zeminde.Sıfır motora fazla yağ koyulmuş olma ihtimali yoktur sanırım !!!
Servise gittiğinde sübap ayarı yapmasını iste, yoksa servis birşey yok diye ya başından savacak ya da gereksiz parça değişim yoluna gidecek fakat sese çözüm bulamayacaktır. Bir arkadaş sübap ayarı ile sesin kesildiğini söyledi, hatta kitapçıkta 1000 bakımında bu ayarın yapılması gerektiği yazıyor ama servisler yapmıyor diyen arkadaşlarda var, kitapçığı bulamadığım için o ibareyi göremedim.
Sıfır motorda yağ seviyesinin ayarsız olacağını düşünmüyorum. Kendin bakıyorsan yağ seviyesine motoru dengede de tutamıyor olabilirsin. İçin rahat etmezse bi servise göster bakalım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:41 ----------
Honda' nın kendi resmi sitesinde kullanım kitapçıkları mevcuttur. SUPERSPORT > CBR250R 2011
http://www.honda.com.tr/motosiklet_kullanim_kitapciklari.aspx
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:43 ----------
Abi bu tabloda yukarıda ki x 1,000 km ve 1 ibaresini anlamadım. subab boşluğu ne zamanda bir kontrol edilip ayarlanacak? Açıklama yapabilir miyiz?
- - Booooobbbb... buuuuuuuuu - -
Ben aşağıdaki aralıklarda bakıma gittim hep bana 2000-3000 km sonra gelin yağını değiştirelim falan dediler ben kafama göre gittim. 15112de motorun keçesi yandı ve ücretsiz keçesi değişti, yağı ve antifirizi falan değişti (yine ücretsiz) garanti kapsamında. Bir sonraki bakıma da bakalım artık 20 binlerde giderim herhalde motoru satmaz isem.
1) 1003 km de 28 Ekim 2011 tarihinde Honda D&B Motor
2) 4070 km de 19 Nisan 2012 tarihinde Honda Esengül Motor
3) 8750 km de 30 Haziran 2012 tarihinde Honda D&B Motor
4) 14168 km de 13 Ekim 2012 tarihinde Honda D&B Motor
5) 15112 km de 6 Mart 2013 tarihinde Honda D&B Motor da yapılanlar
Garantiden motor keçesi değiştirildi, 2 lt antifirizli soğutma suyu değiştirildi, 10W40 Yağ değişimi, Motor genel bakımı yapıldı.
250cc deyip geçme
hafta sonu İstanbulpark track day de 1000cc- 600cc canavarların arasında Ninja 250 ile hemde bayan sürücü gazladı. Gerçekten iyi cesaret. Sorunsa şu tulum ve cizme lazım ki kendiside ödünç almış gibi duruyordu.
Düzlük ortası SS ler 180-250arası geçerken FZ8 vardı 170 civarı(tam basamıyordu temkinliydi) barkının bayana eşlik eden 96 fireblade si 140-150 km hız ile geçiyordu...
Ninjalı kızda 130-140 km geçiş yaptı,
Asıl olay virajlarda bittiğinden ve herkez yarış pilotu olmadığından CBR250 ninja 250 gibi motorlarla 600 cc makinalara ufak kabuslar eğlenceli anlar yaşatmak mümkün düzlük harici...
Yani 250 cc bu deyip gazlamayan veya gazlamayı aklından geçirmeyen hata yaptı...
Neden bu kadar kaliteli bir motosikleti böyle herkes kötü yanını eleştirmiş bilmiyorum. cbr 250r 2013 model kullanıyorum cbf15'den geçtim bu motora. Hondanın bu modeli tüm sınıflar arasında en kıvrak ve en torklusu. Değerlere bakarsanız zaten 250 cc'ler 17-18 NM tork gücüne sahipken CBR250 de tork değeri 26-27 Nm ye kadar çıkıyor.
Yaklaşık bir yıldır cbr250 2013 kullanıyorum, ne şehir içi ne otoyolda yüzümü kara çıkarmıyor. ben 68 kiloyum motorun üstüne uzandığımda 175-180 görüyorum ki zaten motor 150 ye kadar kendi gidiyor. Bu kadar kötü yanını bulmuşunuz iyi yanlarınıda söyleyin. mesela arkadaşımın hyosung 250sinde 1. vites bi rampa çıakrken motor 9.000 devire gelio sonra beni çekiyo. hondada 6.500-7.000 devirde üzerindekini yüklendiğini farkediosunuz.
__ CBR lar taşınırken içlerinde yağ oluyormu ki acaba Yoksa rodaj yağınıda bayilermi koyup motosikleti toplayıp hazır ediyor. Eğer öyleyse fazla olma ihtimali tabi ki var.
Bizim servislerimizde fazla yağ koymak kronik bi sorun, çözümsüz yani, kaçkere söylersen söyle "abi 300 gr fazla atalım" diyor adam Sonra yağ eksilten, keçe patlatan motosikletler geziyor ortalıkta suçsuz yere :/
__ Şuan bende yağımın fazla olduğundan şüpheleniyorum, servise bambaşka bir sebepten gittim fakat kalıbımı basarım ki o yağ seviyesi artmış !!!
İlk vakit bulduğumda ölçekli bir kap edinip çıkan yağın miktarına bi bakıcam bakalım 1.4lt mi çıkacak... Sırf şüphemden mümkün olduğunca devirsiz kullanıyorum zaten de yinede çok tehlikeli :/
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
Dün akşam bakamadım.Bugün kesinlikle gidip bakıyorum artık yağ seviyesine..Aksi bir durum olursa da aldığım bayiyi arayıp soracağım.Ama ben bayilerin sadece lastikleri takıp, aküyü bağladıklarını biliyordum.Umarım bir sorun çıkmaz...
Beyler biriniz arka sehpa, orta sehpa her ne ise işte, motosikleti, yerden kesip dik tutan şeyden satsın ya, hem neyapıcaksınız ki onu, lazım değil ki o şey zaten
Nette bakınıyorum fiyatlar bi tuhaf, birde tutamak kısımları farklı... motosikletle takasa girelim dedirtecek fiyatlar bile var
Evet ilk vakit bulmam çok uzun sürmedi... Ölçekli bir kap edinip akşam üstü yağı boşalttım ve şüphemde yine haklı çıktım
1.4lt çıkması gereken yağ, 2lt' ye çok çok yakın çıktı, yani en az 0.5lt fazla yağ varmış içinde! Bukadarda beklemiyordum, bu basit hata sürekli ne sebeple yapılıyor acaba
Sonrasında ölçekle 1.4lt doldurdum ve dimdik olduğundan emin olmak için su terazisi bile kullandım Sonuç olarak tam çizgide, nefes aldı hayvancağız
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)