Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #861
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    Alıntı panoromeo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    amortisörün sertlik ayarı var,alt kısmında kalıyor,resimde gözükmemiş
    teşekkürler

    bi an şaşırdım nasıl olmaz diye
    the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #862
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Sertlik değil ön yükleme olması lazım o ayar. Yabancı site ve forumlardan okuduğum kadarıyla tek bir ayarı var arka süspansyonun, o da ön yükleme (preload).

    Bu ayarın ne olduğunundan kısaca bahsedelim mevzuyu açmışken. Arkanıza yolcu aldığınızda arka süspansyon yolcunun ağırlığından dolayı dalar, ön süspansyon da olması gerekenden fazla açılır ve motosikletin burnu yukarı çıkar. Bu da geometrinin bozulması ve sürüş dinamiğinin etkilenmesi demek (ön taraf sürücünün tepkilerine yeterince çabuk cevap vermez). Bu durumda arka süspansyonun ön yükleme (preload) ayarını 1-2 tık (ağırlığa göre 3 de olabilir) arttırdığınızda motosikletin geometrisi yolcusuz sürüşteki durumuna döner. Kabaca motosikletin arka tarafının yükseklik ayarı olarak düşünebilirsiniz.

    Büyük motosikletlerde hem ön hem arka süspansyonda sıkıştırma (compression), geri sekme (rebound) ve ön yükleme (preload) ayarları bulunur. Bunlar (özellikle geri sekme ve sıkıştırma) farklı yol şartlarına veya motosiklet piste sokulacaksa pist şartlarına göre uygun değişiklikleri yapmak içindir. Süspansyon ayarı iyi teorik bilgi ve oldukça tecrübe isteyen bir konu. Dolayısıyla çoğu sürücünün fabrika ayarlarına müdahale etmemesi en doğru olanı. CBR 250 gibi nispeten giriş seviyesi (veya giriş seviyesine daha yakın diyelim) bir motosiklette bu ayarların tümünün olmaması hem sürüş güvenliği hem de maliyet açısından doğru seçim. Honda'nın yolculu sürüş yapmak isteyenleri düşünerek arka süspansyona ön yükleme ayarı koyması güzel bir artı. Bu ayar CBR 125'lerde yok mesela (yeni çıkan 2011 kasada var mı bilmiyorum, yorumum daha önceki modeller için). Yolcu aldığınız zaman motosiklet üzerindeki kontrolünüz hissedilir derecede azalıyor.
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  3. #863
    RiDeR_2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    MCX RoadraceR
    bugun alışveriş merkezinin önünde gördüm motoru ,eleman kıvrıla kıvrıla gitti ,beyaz mavi kırmızı olanıydı çok şık gerekten

  4. #864

    Üyelik
    10 Mayıs 2010
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    yamaha ybr 2010
    cbr 250r da titreşim rahatsız edecek kadar çok mu acaba çalıştırdım bayisinde sehpadayken motorun hız göstergesi sallanıyordu yolculuk halindeyken nasıl acaba alıcaktım bu sebepte dolayı az hevesim kırıldı dogrusu yoksa çok güzel motor bende çok begendim BU ARADA CBR 250R ALAN ARKADAŞLARA HAYIRLI OLSUN bu motoru alabilmem için aklımda ki bazı soruların gitmesi gerekior lütfen yardım edin

  5. #865
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    motokurt,Blindfire,atiturhan
    resimler için teşekkürler artık yollarda görelim cbr250 lileri
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  6. #866
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    Alıntı Shrieker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sertlik değil ön yükleme olması lazım o ayar. Yabancı site ve forumlardan okuduğum kadarıyla tek bir ayarı var arka süspansyonun, o da ön yükleme (preload).

    Bu ayarın ne olduğunundan kısaca bahsedelim mevzuyu açmışken. Arkanıza yolcu aldığınızda arka süspansyon yolcunun ağırlığından dolayı dalar, ön süspansyon da olması gerekenden fazla açılır ve motosikletin burnu yukarı çıkar. Bu da geometrinin bozulması ve sürüş dinamiğinin etkilenmesi demek (ön taraf sürücünün tepkilerine yeterince çabuk cevap vermez). Bu durumda arka süspansyonun ön yükleme (preload) ayarını 1-2 tık (ağırlığa göre 3 de olabilir) arttırdığınızda motosikletin geometrisi yolcusuz sürüşteki durumuna döner. Kabaca motosikletin arka tarafının yükseklik ayarı olarak düşünebilirsiniz.

    Büyük motosikletlerde hem ön hem arka süspansyonda sıkıştırma (compression), geri sekme (rebound) ve ön yükleme (preload) ayarları bulunur. Bunlar (özellikle geri sekme ve sıkıştırma) farklı yol şartlarına veya motosiklet piste sokulacaksa pist şartlarına göre uygun değişiklikleri yapmak içindir. Süspansyon ayarı iyi teorik bilgi ve oldukça tecrübe isteyen bir konu. Dolayısıyla çoğu sürücünün fabrika ayarlarına müdahale etmemesi en doğru olanı. CBR 250 gibi nispeten giriş seviyesi (veya giriş seviyesine daha yakın diyelim) bir motosiklette bu ayarların tümünün olmaması hem sürüş güvenliği hem de maliyet açısından doğru seçim. Honda'nın yolculu sürüş yapmak isteyenleri düşünerek arka süspansyona ön yükleme ayarı koyması güzel bir artı. Bu ayar CBR 125'lerde yok mesela (yeni çıkan 2011 kasada var mı bilmiyorum, yorumum daha önceki modeller için). Yolcu aldığınız zaman motosiklet üzerindeki kontrolünüz hissedilir derecede azalıyor.
    Bana kısaca şu şekilde özetlemişlerdi;

    Amortisör en sert noktada 25kg'lik bir basınca maruz kaldığında esneme yaparken, en yumuşağa ayarlandığında ise 15kg'lık bir basınca maruz kalınca esneme yapıyor (rakamları şu an sallıyorum).

    Ninja'da en sertte kullandığımda arka lastik topaç gibi sektiğinden en yumuşağa ayarladım, bozuk yolda lastiğin yerle olan temeası azaldığından patinaj yapmaya başlıyordu (bunda hamuru sertleşen eski lastikleriminde etkisi vardı tabiki). sürücünün / taşınan yükün ağırlığına göre ayar yapmakta fayda var.

    sürekli artçıyla seyahat edenlerin bu ayarı sertte bırakmasında fayda var.
    the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda

  7. #867
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Ocak 2011
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Xciting250i,Accent Era 110 HP
    Alıntı ugurbocugu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cbr 250r da titreşim rahatsız edecek kadar çok mu acaba çalıştırdım bayisinde sehpadayken motorun hız göstergesi sallanıyordu yolculuk halindeyken nasıl acaba alıcaktım bu sebepte dolayı az hevesim kırıldı dogrusu yoksa çok güzel motor bende çok begendim BU ARADA CBR 250R ALAN ARKADAŞLARA HAYIRLI OLSUN bu motoru alabilmem için aklımda ki bazı soruların gitmesi gerekior lütfen yardım edin
    Benim xciting250'yi ilk aldığımda rolantideyken aynalar sallanıyodu.Çok rahatsız etmeyen hafif bi titreşim vardı.Hatta ilk kalkış anında hafiften gıdıklayan bi titreşim yapıyodu ama kalktıktan sonra bi daha son hıza kadar titreşim eser yoktu.Daha sonra ilerleyen zamanlarda o kalkıştaki ve rolantideki titreşim de kalmadı.Şu an nerdeyse hiç titreşim yok.Daha önce cbf250 kullandığımdan 250cc tek silindir motor titreşim yapar diye korkuyodum ama korkularım boşa çıktı.Gerçi bizim maxiscooterların kavrama sistemi farklıdır.Benim servisteki usta periyodik bakımlarda bi kaç kere debriyajı söküp temizlik yaptı.Maxiscooterlarda debriyaj temizliği baya bi titreşimi azaltıyo.Yani bence rolantideki titreşimden fazla korkmamak lazım ama yine de bi test etme imkanınız varsa mutlaka test edin.Titreşimli motor insanın bütün zevkinin içine edebilir.Kullanan arkadaşlarında bu konuya dürüstçe açıklık getirmeleri lazım.Bi tane güvenilir bir uzman şu motoru test edip test yazısı hazırlasa çok iyi olacak.

  8. #868
    inanck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2008
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    honda cbr 250r
    Alıntı ugurbocugu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cbr 250r da titreşim rahatsız edecek kadar çok mu acaba çalıştırdım bayisinde sehpadayken motorun hız göstergesi sallanıyordu yolculuk halindeyken nasıl acaba alıcaktım bu sebepte dolayı az hevesim kırıldı dogrusu yoksa çok güzel motor bende çok begendim BU ARADA CBR 250R ALAN ARKADAŞLARA HAYIRLI OLSUN bu motoru alabilmem için aklımda ki bazı soruların gitmesi gerekior lütfen yardım edin

    ben de motora baktım, durduğu yerde kontağı açıp çalıştırınca ön cam titriyordu. elcik ve aynalarda hafif titreme vardı. cbr125'e göre titreşimi hissedilir düzeyde yüksek geldi.
    şekil tasarım çok hoş, internette göründüğünden daha büyük ve 600'lük motor gibi gösterişli. insanın gözü gönlü açılıyor. ama motor henüz rolantideyken titreşim hissedilmesi konfor arayanlar için biraz can sıkıcı.

  9. #869
    pol@ris - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    YAMAHA YBR 125, Hyosung GV 250, Honda CBR 250R
    Alıntı kuzen84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rodajda ilk 1000 km 3000 devirin geçilmemesi daha doğru aslında,sonraki 1000 kmde 5000-6000 devire çıkılmalı.. Ben de siyah istedim ama tricolor gelirse alıcam daha fazla bekleyemem

    Bu arada merak ettiğim 6000 devirde max 80 mi yapıyor?

    3000 deviri motor kaldırmıyor. en az 4000 5000 devirde sorunsuz gidiyor. ben 6000 devirde son vitese çıkmadım henüz 5. viteste 80 yapıyor sanırım tam dikkat etmedim doğrusu.

  10. #870
    mevlutgs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    İST-PENDİK
    Motosikleti
    xmax250abs Er6f650ABS ninja250R Cbr125R Today50
    Maysta gelecek olanlar geldimi acaba* bayiilre

  11. #871

    Üyelik
    08 Mart 2011
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    ninja 250 siyah-2011
    Alıntı pol@ris adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    3000 deviri motor kaldırmıyor. en az 4000 5000 devirde sorunsuz gidiyor. ben 6000 devirde son vitese çıkmadım henüz 5. viteste 80 yapıyor sanırım tam dikkat etmedim doğrusu.
    Haklısınız ben daha önce çift silindirli bir motorda rodajı 3000 devirle yapmıştım ve 70 yapıyodu.. Tork da çok daha kuvvetliydi tabii.. Ortalama dediğiniz gibi 4000-5000 ideal sanırım tabi düz yolda.. 6.vitese çıktığınızda 6000 devirle kaç yaptığınızı bilgilendirirseniz sevinirim merak ediyorum açıkcası

  12. #872
    pol@ris - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    YAMAHA YBR 125, Hyosung GV 250, Honda CBR 250R
    Alıntı kuzen84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Haklısınız ben daha önce çift silindirli bir motorda rodajı 3000 devirle yapmıştım ve 70 yapıyodu.. Tork da çok daha kuvvetliydi tabii.. Ortalama dediğiniz gibi 4000-5000 ideal sanırım tabi düz yolda.. 6.vitese çıktığınızda 6000 devirle kaç yaptığınızı bilgilendirirseniz sevinirim merak ediyorum açıkcası
    tamam en kısa zamanda dener bilgilendiririm.

    Şu far konusunda bilgi sahibi olan arkadaş yok mu? benim far kontak açıkken hep yanıyor. kapatma yok mu acaba?

  13. #873
    Volkan Serezli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    mayıs ayında izmir bornva yukselişe 2 mtor glecek.2.sni bgun bn aldm şmdi eski mtora alıcı gelecek onu bekliyorum

  14. #874

    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    TOKAT
    Motosikleti
    BMW R 25 - sym xs125k
    Alıntı pol@ris adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamam en kısa zamanda dener bilgilendiririm.

    Şu far konusunda bilgi sahibi olan arkadaş yok mu? benim far kontak açıkken hep yanıyor. kapatma yok mu acaba?
    öncelikle hayırlı olsun güle güle bin hondalarda far kapanmıyor sürekli yanıyor bu normal kontak açık unutmamaya dikkat et

  15. #875
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı overcloud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bana kısaca şu şekilde özetlemişlerdi;

    Amortisör en sert noktada 25kg'lik bir basınca maruz kaldığında esneme yaparken, en yumuşağa ayarlandığında ise 15kg'lık bir basınca maruz kalınca esneme yapıyor (rakamları şu an sallıyorum).

    Ninja'da en sertte kullandığımda arka lastik topaç gibi sektiğinden en yumuşağa ayarladım, bozuk yolda lastiğin yerle olan temeası azaldığından patinaj yapmaya başlıyordu (bunda hamuru sertleşen eski lastikleriminde etkisi vardı tabiki). sürücünün / taşınan yükün ağırlığına göre ayar yapmakta fayda var.

    sürekli artçıyla seyahat edenlerin bu ayarı sertte bırakmasında fayda var.
    Size özetlenen özellik amortisörün sertlik ayarı. Shrieker arkadaşımızın açıkladığı ise ön yükleme yani bir nevi amartisörün yükseklik ayarı(sertliğini değiştirmiyor). Yani Sizi doğru bilgilendirmişler ancak başka bir konuda . Zaten CBR250R da bende sertlik ayarı olmasını beklemiyorum açıkçası. Preload-ön yükleme özelliği daha basit bir özelliktir.
    #sürenadam

  16. #876
    Volkan Serezli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    rodaj yaparken 50 kg lik bir artçının zararı olurmu?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:28 ----------

    Benim kredi onaylanmıştır
    parayı tamamladım kaporamıda verdim nakliye işinide yükseliş honda yaparmış
    ama benim mondial ucuza gidiyor napalım artık böyle oldu

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:59 ----------

    benim plakaya param yetmedi yanlız kendim çıkartacağım

    nasıl oluyor bu iş anlatabilirmisiniz

  17. #877
    pol@ris - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    YAMAHA YBR 125, Hyosung GV 250, Honda CBR 250R
    Alıntı wolky-ksk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    rodaj yaparken 50 kg lik bir artçının zararı olurmu?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:28 ----------

    Benim kredi onaylanmıştır
    parayı tamamladım kaporamıda verdim nakliye işinide yükseliş honda yaparmış
    ama benim mondial ucuza gidiyor napalım artık böyle oldu

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:59 ----------

    benim plakaya param yetmedi yanlız kendim çıkartacağım

    nasıl oluyor bu iş anlatabilirmisiniz
    herşeyden önce bir sigorta şirketi bul ve mali sorumluluk sigortasını plakasız olarak motor ve şasi numarasına göre yaptır. sigorta poliçesinin fotokopisi ile birlikte aşağıda anlattıklarımı yapman lazım.

    Aracın faturasıyla beraber uygunluk belgesi (fatura ile beraber bayi veriyor) ikametgah belgesi, Ek 1 diye bir form var tescil şube yakınlarında satılıyor ondan alacaksın. aracın ötv vergi makbuzlarının da dahil hepsinden 3 er tane fotokopi çektir orada lazım oluyor. bir de bu motor için emniyetin ağzıyla gümrüğe yazılan iki tane evrak var sabit metin (ben orada bu işi yapan adamlara yazdırdım 10 YTL verdim). onu doldurman gerekiyor.

    eğer istanbulda yaşıyorsan istanbul emniyetin internet adresinden randevu alman alım. randevuyu yeni kayıt işlemi olarak seçeceksin. ilerle dediğinde plaka soruyor. burada seötiğin plaka senin plakan oluyor ona dikkat.

  18. #878
    orcax - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    ninja gitti - TDM900A - mt07 - crf250rally
    Arkadaslar bende cbr 250 almak icin kredi cektim para hazir ama izmir bayisi temmuza kadar elimizde yok dedi bildigim kadariyla manisada da yok bildiginiz bir yer varmi bulabilecegim

  19. #879
    Volkan Serezli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Alıntı orcax adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaslar bende cbr 250 almak icin kredi cektim para hazir ama izmir bayisi temmuza kadar elimizde yok dedi bildigim kadariyla manisada da yok bildiginiz bir yer varmi bulabilecegim
    2 tane vardı işte 2.alan benim dün gitseydin alabilirdin motoru

    zate temmuzda pahalanabilir

    benim plakasız haline 9.100 verme ihtimalim var fiyat değişiyor

  20. #880

    Üyelik
    12 Şubat 2011
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Alıntı orcax adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaslar bende cbr 250 almak icin kredi cektim para hazir ama izmir bayisi temmuza kadar elimizde yok dedi bildigim kadariyla manisada da yok bildiginiz bir yer varmi bulabilecegim
    Keşke önce motoru sipariş edip krediyi öyle onaylasaydın eğer parayı aldıysan ödemelerin bir ay sonrasında başlayacaktır binmediğin motor için para ödeyecek olman iyi olmaz.. Umarım en kısa zamanda bulabilirsin


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler