Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial 150 Mash

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #401
    supersamo48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2016
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Honda Pcx 150
    arkadaşlar tapa gaz 70 ile gidiyorum normal mi? :(


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #402

    Üyelik
    23 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    mondial 150 mash
    Degil tabi ki kitapciktaki son hiz 88

  3. #403

    Üyelik
    23 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    mondial 150 mash
    Biraz yanlis aktarmisim sole tavsiye edilen son hiz 88 fakat 110 yapiyor motor yanliz 110 la gidrsen motorun omru biter yorarsin 80 ni gecme saglam da bakarsan motora uzun kmler yaparsin
    supersamo48 bunu beğendi.

  4. #404
    supersamo48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2016
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Honda Pcx 150
    motor 8000 km de arkadaşlar. tapa gaz 60 a çıkıyor artık max. 4 5 defa sıfırdan segman piston değişti. sorun nedir bu motorda?

  5. #405

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Alıntı supersamo48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor 8000 km de arkadaşlar. tapa gaz 60 a çıkıyor artık max. 4 5 defa sıfırdan segman piston değişti. sorun nedir bu motorda?
    Sorun tapa gaz kullanmaktan motorun hırpalanmış olması, rodaja uyulmamış olması, kötü yağ kullanılması vs... Bir motorun 4 - 5 defa segman pistonunun değişmesi akıl alır gibi değil. Bu arada Mash'ten mi basediyoruz PCX'ten mi ?

  6. #406
    samet10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Xmax 400
    evet seko isimli arkadaşın söyledikleri gibi pek çok neden var. bende normalde 70-80 sürerdim ama ne zaman denesem 100u hep gördüm toplam 3 defa 8 ayda

  7. #407

    Üyelik
    23 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    mondial 150 mash
    Evet bendede motoru yormaktan kaynakli son hizda dusus var. Fakat benim hicbirsey degismedi motorda . Onceden du yolda 100-110 yapardi simdi bazen 90 yapiyor genelde 80 i gecmi yor son hiz. Aslinda kitapcikta son hiz 88 ama Bi bakim sonrasi duzelicegini dusunuyorum . Bayiri 70 ile cikiyor cekisten dusus cok yok hafif bayirda 80 de oluyor devirli girersen bide motor yorulmamissa. Motor 13400 de 5.500 yol yaptim en az 1500 tl masraf etmisimdir. Fakat uzun yol yapmisimdir 15-20 kere felan 100 km en fazla gitmisimdir. Birde fazla yakiyor cok 90 80 gittigimden . Km ye 24. Krs gibi bi rakam var ortada buda son hizda gitmekten cunku arayla da ibre 200 se ve 200 ile gidersen cok yakar benim motorda beni yakti

  8. #408
    Halit_79 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Mondial 150 Mash
    Arkadaşlar size özel bir tavsiyem olacak, her 1000 kmde yağ ve her 2000 kmde bakımlarınızı asla aksatmayın. Özellikle performans ve motor ömrü konusunda yağınızı itina ile seçin. Servise bakıma götürdüğünüzde ustaya hiç bir şey söylemezseniz genelde Mondoil marka yarı sentetik yağ koyuyorlar. Ben Mash' ımda 10-40w Motul 5000 kullanıyorum, çok sıcak dönemlere denk gelen bakımlarda ise 15-50w Castrol Power1 kullanıyorum. Mash' ım 14.500 km de ve şu anda 2 yaşına giriyor, son hız rüzgarsız havada 120 ye kadar çıkıyor, 100 km sabit hızla hiç hız düşürmeden 1 depo yakıtla (6 litre) 160-170 km yol yapıyorum ve çok memnunum. Ortalama 80 km hızla gidersem mesafe 175-180 km ye kadar cikiyor. Standart kullanımda şu anda kmde 15-16 kuruş yakıt harcıyor. Kısacası performans ve motor ömrü sizin motosikletinize nasıl baktığınızla ve ne kadar kaliteli yağ kullandığınızla alakalı.
    samet10 bunu beğendi.

  9. #409

    Üyelik
    18 Ağustos 2016
    selamün aleyküm dostlar.bende aranıza 2013 model kırmızı 7.000 kmde bir mondial mash ile katıldım.ilk sahibinden aldım.daha çok yeniyim 100 km bile yapmadım.motorda şöyle bi durum var arka frende boşluk var ve düşür hızda giderken bu boşluk zırıldıyo buna nası bi çözüm bulabiliriz.

  10. #410
    Halit_79 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Mondial 150 Mash
    Öncelikle hayırlı olsun, iyi günlerde kullanın. Arka kampana fren olduğundan dolayı bendede kullanım sıklığına bağlı sürelerde boşluk oluşuyor. Fren teli arka tekerin oradaki ayar yerinden sıkılaştırılıyor, sıkıntı yok. Fakat 7000 kmde ise muhtemelen arka fren balataları hiç değişmemiş olabilir. İlk bakımda kontrol ettirmenizi, gerekirse yeni fren balatası taktirmanizi tavsiye ederim.

  11. #411

    Üyelik
    18 Ağustos 2016
    Alıntı Halit_79 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle hayırlı olsun, iyi günlerde kullanın. Arka kampana fren olduğundan dolayı bendede kullanım sıklığına bağlı sürelerde boşluk oluşuyor. Fren teli arka tekerin oradaki ayar yerinden sıkılaştırılıyor, sıkıntı yok. Fakat 7000 kmde ise muhtemelen arka fren balataları hiç değişmemiş olabilir. İlk bakımda kontrol ettirmenizi, gerekirse yeni fren balatası taktirmanizi tavsiye ederim.
    Hocam çok sağolun.arka fren kampana değilki diskli ve balatalar orta diyebilirim.ama bi boşluk var buda ses yaptırıyo.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:47 ----------

    Birde bu motora kaç numara hangi yağ markasını önerirsiniz.kitabında 15-50 en uygun yağ yazıyo servisi aradım 10-40 dedi siz kaç numara kullanıyosunuz acaba.

  12. #412
    Halit_79 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Mondial 150 Mash
    Eğer arka disk ise fren pabuçlarinda gevşeklik olabilir, her halükârda servise gösterin. Benim arka fren kampana ve arka balatalar ilk defa 9000 kmde değişti. Yağ konusuna gelince, bende 15-40 kullanın yazıyor fakat 10-40 ta kullanmanizda sakınca yok, normalde 10-40 veya 15-40 castrol yada motul kullanıyorum. Asla servisteki Mondoil marka yağı kullanmadim, yaz aylarındaki en sıcak dönem olan Temmuz-Agustos aylarında 15-50 yağ kullanmanızı tavsiye ederim. Aksi taktirde motor çok fazla ısındığını için yağ çabuk inceliyor ve gorevini yerine getiremiyor, akabinde motordan gelen hışırtı- zırıltı sesi artmaya başlıyor. O yüzden çok sıcak dönemlerde kalın yağ kullanmanızı tavsiye ederim.

  13. #413

    Üyelik
    18 Ağustos 2016
    Alıntı Halit_79 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer arka disk ise fren pabuçlarinda gevşeklik olabilir, her halükârda servise gösterin. Benim arka fren kampana ve arka balatalar ilk defa 9000 kmde değişti. Yağ konusuna gelince, bende 15-40 kullanın yazıyor fakat 10-40 ta kullanmanizda sakınca yok, normalde 10-40 veya 15-40 castrol yada motul kullanıyorum. Asla servisteki Mondoil marka yağı kullanmadim, yaz aylarındaki en sıcak dönem olan Temmuz-Agustos aylarında 15-50 yağ kullanmanızı tavsiye ederim. Aksi taktirde motor çok fazla ısındığını için yağ çabuk inceliyor ve gorevini yerine getiremiyor, akabinde motordan gelen hışırtı- zırıltı sesi artmaya başlıyor. O yüzden çok sıcak dönemlerde kalın yağ kullanmanızı tavsiye ederim.
    Hocam ilginiz için çok teşekkürler.birde mineral yağ sentetik yağ mevzusu var bu motul 5000 mineral mi sentetikmidir.birde kaç binde bir değiştirim yağını acaba ?

  14. #414
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Bu motora Motul yağ koymak komik olur gerçekten. Performansı yüksek bi motor değil. Ben 210cc modifiyeli Cg'ye bile Castrol Magnatec 10W-40 yarı sentetik yağ koyuyorum. Sözde araba yağı motora olmaz derler ama mükemmel iş yapıyor. Bu scooterdan 2 kat güçlü benim motor. Sizin motorda herhangi bir 10W-40 benzinli motor yağı yeterli olur. Unutmayın 2 şişe Motul parasına motorunuzun piston silindir takımı alınıyor.
    SAZMAN bunu beğendi.

  15. #415
    Halit_79 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Mondial 150 Mash
    Mengu16 söylediklerine tamamıyla katılıyorum. İyi bir yağ ve bakım eşdeğerlerine göre olan performansı etkiliyor. Örneğin 45 derece eğimli bir yokuşu ben 70 ile çıkıyorsam diğer bir Mash 50 ile çıkıyor. Otoyolda sollamalarda ben 110-120 km hızlara çıkabiliyorsam bakımsız bir Mash 90 km üzerine çıkmıyor. Söylemek istedigim performans kriteri bu sadece, tabi bunlara etken olarak yağ tercihi ve düzgün bakım en önemli şeylerden birtanesi sadece.

  16. #416

    Üyelik
    18 Ağustos 2016
    arkadaşlar birde çğrenmek istedim bi konu daha var.motorum 7.000 kmde şu an servis bakımlı bir motor ben 6800 kmde aldım.yağını yeni değiştirmiş arkadaş.acaba karbiratör temizliği felen yapmama gerek varmıdır.gidişinde yakıtında bi sıkıntı yok çok şükür sadece bakım amaçlı temizliğe gerek varmıdır.

  17. #417
    Halit_79 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Mondial 150 Mash
    8000 bakımına kadar hiçbir sıkıntı olmaz rahat olabilirsin. Bakım zamanı geldiğinde yaptır bence, gidişinde ve yakıtında sıkıntı yoksa boşa masraf yapmış olursun.

  18. #418

    Üyelik
    18 Ağustos 2016
    Kardeşlerim abilerim bu arka disk fren kaliperindeki boşluğa çözüm bulan oldumu acaba bende boşluk var kalkarken cızır cızır ediyo çok ses yapıyo.geçen söktüm teflon bant sarıp boşluğunu aldım burçların ama bi zaman sonra gene aynı sizdede var mı böyle bi sıkıntı ?

  19. #419
    Halit_79 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Mondial 150 Mash
    Arka disk kaliperinden değilde kuvvetli bir ihtimal o ses egsoz bağlantı civatalarinin olduğu yerden geliyordur. Mondial Mash ta kronik sorun, garantiden ikinci egsozu kullaniyorum ondada aşırı ısınma ile beraberindeki vibrasyondan dolayi civata alti baglanti yerlerinden yirtilma yapti. Çözüm; yırtılan yere büyük bir somun kaynak yaptırın ve tekrar egsozu monte edin, ses kesilecektir.

  20. #420

    Üyelik
    18 Ağustos 2016
    Alıntı Halit_79 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arka disk kaliperinden değilde kuvvetli bir ihtimal o ses egsoz bağlantı civatalarinin olduğu yerden geliyordur. Mondial Mash ta kronik sorun, garantiden ikinci egsozu kullaniyorum ondada aşırı ısınma ile beraberindeki vibrasyondan dolayi civata alti baglanti yerlerinden yirtilma yapti. Çözüm; yırtılan yere büyük bir somun kaynak yaptırın ve tekrar egsozu monte edin, ses kesilecektir.
    abi sesi çözdüm çok şükür kaliperi tornacıda pimini yeniden yaptırdım.egzoz bağlantısı kopmuş
    onuda yaptım ses yok şu an.ama biişey danışım size motor sabahları gaza basmadan çalışmıyor sizdede bölemi yada benm otomatik jiklem mi bozuktur.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)