Seko
Geri dönüşümden gelen malzeme kullanılınca ne oluyormuş ? Dünyada herhalde hurdalardan alınan çeliğin sıfırından farklı olacağı inancı başka bir millette de yoktur. Hurda çeliği ergitip içine gerekli alaşım maddelerini kattığınızda sıfırdan bir farkı yoktur. Kaldı ki sıfır çelik diye birşey de yoktur çünkü bütün çelik üreticileri çelik elde etmek için hurda malzemeleri kullanırlar. Plastik için de aynı şey geçerlidir. Yoksa tüm otomobil üreticileri ne diye geri dönüşümlü malzeme kullanmak için kendilerini yırtsınlar ? Geri dönüşümden kazanılmış malzemeleri maliyet azaltmak için asıl Honda gibi büyük firmalar kullanırlar.
İkincisi Çin fabrikalarının çeliği nereden aldığını siz nereden biliyorsunuz ?
Üçüncüsü de malzemeye yüklere kafa yormadan motor yapılamaz. Yaparsanız da çalışmaz, es kaza çalışırsa bile 10 dakika sonra motoru elinize alırsınız ama yine söylüyorum çalışmaz. Öyle sandığınız gibi iki tane motor tamircisi yanyana gelip motor söküp takarken gördükleri ile bir motor yapamazlar, tasarlayamazlar. Tasarlasalar bile o motor binlerce kilometre çalışmaz ve de normal sınırlar içinde yakıt tüketmez. Özetle motor tasarlamak, yapmak kolay iş değildir ve MCT'nin motorunu üreten firma da tecrübesi ve kapasitesi dahilinde en azından satılabilir seviyede bir motor yapmıştır. O motor Rebel motoru falan da değil. Neredeyse bütün 250 cc cruiser Çin motorlarında kullanılan bir motor.
Bütün bunları MR 350'yi savunmak için yazmıyorum. Tek amacım bu konulardaki bu yanlış fikirlerin (bilgilerin demiyorum çünkü böyle bir bilgi yok) artık dilden dile dolaşıp yayılmaması. Birşeyleri açıklamadan önce lütfen bildiklerinizin kaynağının neresi olduğunu son bir kez daha gözden geçirin. Eğer söylentilerle gelmişse çok itibar etmeyin.
Şimdi MR 350'yi savunma kısmına gelirsek, bu motoru Jawa Ruta 40 olarak araştırdığınızda özellikle Arjantin sitelerinde incelemelerini bulabilirsiniz. İspanyolca'dan İngilizceye tercüme ettirip okursanız motorun gayet iyi bir motor olduğunu görürsünüz. Youtube'da videoları da var. Birisi bu motorla 6500 km falan yolu iki kişi, tepeleme yükle (yedek lastik, çadırlar, malzemeler falan) büyük kısmı toprak dağlık yollarda yapmış. Bu da motorun dayanıklılığının bir göstergesidir. Ha fiyatı pahalı mı pahalı ama sıfır alternatifi de yok gibi birşey.
Kaynak:
http://www.motosiklet.net/forum/moto...#ixzz16QBBHNdE