Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

Mondial 350 MR Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Geri dönüşümden gelen malzeme kullanılınca ne oluyormuş ? Dünyada herhalde hurdalardan alınan çeliğin sıfırından farklı olacağı inancı başka bir millette de yoktur. Hurda çeliği ergitip içine gerekli alaşım maddelerini kattığınızda sıfırdan bir farkı yoktur. Kaldı ki sıfır çelik diye birşey de yoktur çünkü bütün çelik üreticileri çelik elde etmek için hurda malzemeleri kullanırlar. Plastik için de aynı şey geçerlidir. Yoksa tüm otomobil üreticileri ne diye geri dönüşümlü malzeme kullanmak için kendilerini yırtsınlar ? Geri dönüşümden kazanılmış malzemeleri maliyet azaltmak için asıl Honda gibi büyük firmalar kullanırlar.

    İkincisi Çin fabrikalarının çeliği nereden aldığını siz nereden biliyorsunuz ?

    Üçüncüsü de malzemeye yüklere kafa yormadan motor yapılamaz. Yaparsanız da çalışmaz, es kaza çalışırsa bile 10 dakika sonra motoru elinize alırsınız ama yine söylüyorum çalışmaz. Öyle sandığınız gibi iki tane motor tamircisi yanyana gelip motor söküp takarken gördükleri ile bir motor yapamazlar, tasarlayamazlar. Tasarlasalar bile o motor binlerce kilometre çalışmaz ve de normal sınırlar içinde yakıt tüketmez. Özetle motor tasarlamak, yapmak kolay iş değildir ve MCT'nin motorunu üreten firma da tecrübesi ve kapasitesi dahilinde en azından satılabilir seviyede bir motor yapmıştır. O motor Rebel motoru falan da değil. Neredeyse bütün 250 cc cruiser Çin motorlarında kullanılan bir motor.

    Bütün bunları MR 350'yi savunmak için yazmıyorum. Tek amacım bu konulardaki bu yanlış fikirlerin (bilgilerin demiyorum çünkü böyle bir bilgi yok) artık dilden dile dolaşıp yayılmaması. Birşeyleri açıklamadan önce lütfen bildiklerinizin kaynağının neresi olduğunu son bir kez daha gözden geçirin. Eğer söylentilerle gelmişse çok itibar etmeyin.

    Şimdi MR 350'yi savunma kısmına gelirsek, bu motoru Jawa Ruta 40 olarak araştırdığınızda özellikle Arjantin sitelerinde incelemelerini bulabilirsiniz. İspanyolca'dan İngilizceye tercüme ettirip okursanız motorun gayet iyi bir motor olduğunu görürsünüz. Youtube'da videoları da var. Birisi bu motorla 6500 km falan yolu iki kişi, tepeleme yükle (yedek lastik, çadırlar, malzemeler falan) büyük kısmı toprak dağlık yollarda yapmış. Bu da motorun dayanıklılığının bir göstergesidir. Ha fiyatı pahalı mı pahalı ama sıfır alternatifi de yok gibi birşey.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    nankör - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2008
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geri dönüşümden gelen malzeme kullanılınca ne oluyormuş ? Dünyada herhalde hurdalardan alınan çeliğin sıfırından farklı olacağı inancı başka bir millette de yoktur. Hurda çeliği ergitip içine gerekli alaşım maddelerini kattığınızda sıfırdan bir farkı yoktur. Kaldı ki sıfır çelik diye birşey de yoktur çünkü bütün çelik üreticileri çelik elde etmek için hurda malzemeleri kullanırlar. Plastik için de aynı şey geçerlidir. Yoksa tüm otomobil üreticileri ne diye geri dönüşümlü malzeme kullanmak için kendilerini yırtsınlar ? Geri dönüşümden kazanılmış malzemeleri maliyet azaltmak için asıl Honda gibi büyük firmalar kullanırlar.

    İkincisi Çin fabrikalarının çeliği nereden aldığını siz nereden biliyorsunuz ?

    Üçüncüsü de malzemeye yüklere kafa yormadan motor yapılamaz. Yaparsanız da çalışmaz, es kaza çalışırsa bile 10 dakika sonra motoru elinize alırsınız ama yine söylüyorum çalışmaz. Öyle sandığınız gibi iki tane motor tamircisi yanyana gelip motor söküp takarken gördükleri ile bir motor yapamazlar, tasarlayamazlar. Tasarlasalar bile o motor binlerce kilometre çalışmaz ve de normal sınırlar içinde yakıt tüketmez. Özetle motor tasarlamak, yapmak kolay iş değildir ve MCT'nin motorunu üreten firma da tecrübesi ve kapasitesi dahilinde en azından satılabilir seviyede bir motor yapmıştır. O motor Rebel motoru falan da değil. Neredeyse bütün 250 cc cruiser Çin motorlarında kullanılan bir motor.

    Bütün bunları MR 350'yi savunmak için yazmıyorum. Tek amacım bu konulardaki bu yanlış fikirlerin (bilgilerin demiyorum çünkü böyle bir bilgi yok) artık dilden dile dolaşıp yayılmaması. Birşeyleri açıklamadan önce lütfen bildiklerinizin kaynağının neresi olduğunu son bir kez daha gözden geçirin. Eğer söylentilerle gelmişse çok itibar etmeyin.

    Şimdi MR 350'yi savunma kısmına gelirsek, bu motoru Jawa Ruta 40 olarak araştırdığınızda özellikle Arjantin sitelerinde incelemelerini bulabilirsiniz. İspanyolca'dan İngilizceye tercüme ettirip okursanız motorun gayet iyi bir motor olduğunu görürsünüz. Youtube'da videoları da var. Birisi bu motorla 6500 km falan yolu iki kişi, tepeleme yükle (yedek lastik, çadırlar, malzemeler falan) büyük kısmı toprak dağlık yollarda yapmış. Bu da motorun dayanıklılığının bir göstergesidir. Ha fiyatı pahalı mı pahalı ama sıfır alternatifi de yok gibi birşey.

    Çin de isteğin maliyete göre üretim yapıldığını hepimiz biliyoruz.
    Görüntüde aynı da olsa bize çin den ithal edilen motosikletlerin Amerika veya Avrupa ya ihraç edilen motosikletlerle aynı kaliteyi taşıdıklarına inanmıyorum.
    Bu konuda üreticinin bence bir suçu yok...
    Çin bu gün uzaya insan gönderme kabiliyetine ve teknolojisine sahip bir ülkedir .
    İsterseniz japon ayarında da motosiklet yaparlar.
    İthalatçıların maliyeti düşürüp - -daha çok sürüm -daha çok kar mantığının sonucu bu .
    Ama onlarda kendilerine göre haklı tabi...

  3. #43

    Üyelik
    21 Ocak 2009
    Şehir
    bursa
    ohoo 21hp :S iş yapmaz bence. olsa şöyle bi 35-40hp ozaman satılırdı işte

  4. #44
    serkanyeliz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    suzuki burgman AN 400 k6
    eve t arkadaşlar bakalım ilk kobay kim olacak ama bu fiyatı çekiyorsa mutlaka kalitelidir diye düşünüyorum geçenlerde bir kurye ile konuştum sıfır cbf 150 almış makina arızalı çıkmış garantiden falan değiştirmişler honda bile arıza yapıyorsa bizim mondiallerin arada arızalanması normaldir
    ne toyotası lan benim babam adam gibi adam

  5. #45
    y.infernal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2008
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    VW Polo
    Mondial artık fiyat arttıkça kalite artar kanununu uygulamaya koymuş.

  6. #46

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    Seko



    Geri dönüşümden gelen malzeme kullanılınca ne oluyormuş ? Dünyada herhalde hurdalardan alınan çeliğin sıfırından farklı olacağı inancı başka bir millette de yoktur. Hurda çeliği ergitip içine gerekli alaşım maddelerini kattığınızda sıfırdan bir farkı yoktur. Kaldı ki sıfır çelik diye birşey de yoktur çünkü bütün çelik üreticileri çelik elde etmek için hurda malzemeleri kullanırlar. Plastik için de aynı şey geçerlidir. Yoksa tüm otomobil üreticileri ne diye geri dönüşümlü malzeme kullanmak için kendilerini yırtsınlar ? Geri dönüşümden kazanılmış malzemeleri maliyet azaltmak için asıl Honda gibi büyük firmalar kullanırlar.

    İkincisi Çin fabrikalarının çeliği nereden aldığını siz nereden biliyorsunuz ?

    Üçüncüsü de malzemeye yüklere kafa yormadan motor yapılamaz. Yaparsanız da çalışmaz, es kaza çalışırsa bile 10 dakika sonra motoru elinize alırsınız ama yine söylüyorum çalışmaz. Öyle sandığınız gibi iki tane motor tamircisi yanyana gelip motor söküp takarken gördükleri ile bir motor yapamazlar, tasarlayamazlar. Tasarlasalar bile o motor binlerce kilometre çalışmaz ve de normal sınırlar içinde yakıt tüketmez. Özetle motor tasarlamak, yapmak kolay iş değildir ve MCT'nin motorunu üreten firma da tecrübesi ve kapasitesi dahilinde en azından satılabilir seviyede bir motor yapmıştır. O motor Rebel motoru falan da değil. Neredeyse bütün 250 cc cruiser Çin motorlarında kullanılan bir motor.

    Bütün bunları MR 350'yi savunmak için yazmıyorum. Tek amacım bu konulardaki bu yanlış fikirlerin (bilgilerin demiyorum çünkü böyle bir bilgi yok) artık dilden dile dolaşıp yayılmaması. Birşeyleri açıklamadan önce lütfen bildiklerinizin kaynağının neresi olduğunu son bir kez daha gözden geçirin. Eğer söylentilerle gelmişse çok itibar etmeyin.

    Şimdi MR 350'yi savunma kısmına gelirsek, bu motoru Jawa Ruta 40 olarak araştırdığınızda özellikle Arjantin sitelerinde incelemelerini bulabilirsiniz. İspanyolca'dan İngilizceye tercüme ettirip okursanız motorun gayet iyi bir motor olduğunu görürsünüz. Youtube'da videoları da var. Birisi bu motorla 6500 km falan yolu iki kişi, tepeleme yükle (yedek lastik, çadırlar, malzemeler falan) büyük kısmı toprak dağlık yollarda yapmış. Bu da motorun dayanıklılığının bir göstergesidir. Ha fiyatı pahalı mı pahalı ama sıfır alternatifi de yok gibi birşey.


    Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/moto...#ixzz16QBBHNdE
    Seko kardeş güzel diyorsunda bana T.C de 3 adet şöyle yılda ortalama 30-40.000 km yapmış ve ikinci senenin sonunda da 70-80.000 km lerde motor yardırmamış üç büyük marka hariç çin menşeeli motor göster ben dediklerine canı gönülden katılayım.Arjantin de abd ,fransa,belçika,almanya yada ingilterede dedigin belki olabilir fakat burası T.C.Yani çin in p.r.c. sini sömüren ülkelerden biri degil.Geri dönüşüm konusun da da biliyorum ki Çin insanına deger vermediginden(milyar la insan var)dünyada nerde zehirli atık ,dönüşümünden imalat yapılmaması gereken ne kadar ürün varsa nerdeyse yalnızca nakliye parasına(çevre bakanlıkları bizimki gibi çalışmayan ülkeler,atıklarını ultra rakamlarla imha etmek yerine üstelik bizdeki gibi gömmek yerine hatta üzerine para alıp çin gibi ülkelere gönderiyorlar.Çelik ve demir yalnızca iki metal degildir onlarında yakıt yada yag gibi çeşitli kategorilerde Metalurjik olarak üretim yöntemleri:kullanım alanlarına,Alaşım Durumlarına Göre,Dokusal Durum ve Metalografik
    Yapılarına Göre,Ana Katkı Maddelerine Göre,Kalite Durumlarına Göre,Sertleştirme Ortamlarına Göre,Fiziksel ve Kimyasal
    Özelliklerine Göre birçok sınıfa ayrılırlar.Çeligi yoldan çıkaran imalat aşamasındaki maddi kaygıdır ve buda çiin degil çin e sipariş verenin derdidir.Parantezi kapatamadım galiba)hammadeye ship olup kimin ne kadar parası varsa ona göre üretim bantlarına malzemeyi verir.Bizde de para az ,ağalarımızın da gözü aç oldugundan malın herzaman avrupalıdan daha mantarıyle ugraşmak zorunda kalırız.Bu tabiki benim kendi düşüncem.Umarım yeni modellerde sizin umduğunuz gibi olur.Ve kulanan kişilerde bu topiklerde güzel anılarını bizlerle paylaşır

  7. #47
    tubejh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2008
    Şehir
    Ankara- Tekirdağ( Çerkezköy)-Çanakkale- artık nere olursa :)
    Motosikleti
    Yamaha tracer 700
    Görünüşünü hiç beğenmedim, biraz insan albenisini artırır önde yuvarlak far...., baydı artık bu tasarımlar.
    Kullanmadan birde kalitesinden bahsetmişiniz bir alın deneyin iyi ise bizde alalım. Kuru laf atıp markayı övmeyin.
    Hakını aramaktan korkmak erdemmidir ?

  8. #48
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    250 liklerın eksozları daha bir yakışıklı bence.

  9. #49

    Üyelik
    29 Eylül 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    150 mc
    herkes mercedes bmw gibi hit kaliteli bir marka olmak ister.ancak bu sonuç işleyiş bakımından zaman alır.bekleyip görmeli.cesaret gösterip 150 mc aldım.kaltesinden memnunum.
    mondial yedek parça temininde çok hızlı.inanmayan dener.
    motor sağlamlık bakımından(kullanım ömrünü kastetmiyorum) çok tatminkar.test ettim.
    ben daha önce 125 zn mondial sahibiydim.lanet getirmişti bana.her zaman bindiğimde acaba nerede kalacağım korkusu vardı.
    fakat şu andaki motorda euro3 olunca gittim hemen aldım. ve artık nereye gitsem diye üşünüyorum motora bindiğim zaman.
    fakat burada en öenmli mesele bana kalırsa,servislerin kalitesi. yani bilinçli yaklaşım kesin sorun çözümü.
    bunun içinde mondiale büyük iş düşüyor.servislerini çok iyi eğitmesi gerekir bu yeni ürünleri için.

  10. #50

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Sitedeki fotoğrafları yenilemişler, böyle daha iyi olmuş.

  11. #51
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Eylül 2010
    Motor Çift Silindir, 4 Zamanlı

    Silindir Hacmi 320 cm³

    Silindir Çapı ve Strok 62.0x53.0

    Sıkıştırma Oranı 10.2±0.2:1

    Max. Tork 24.6 Nm / 5250 d/d

    Max. Güç 16.2 kw / 8000 d/d

    Max. Hız 120 km/h

    Rölanti 1500±100

    Şanzıman 5 Vites

    İlk Vites Oranı 2.846

    Son Vites Oranı 0.913

    Çalıştırma Metodu Elden Marşlı

    Soğutma Tipi Su Soğutma

    Yağlama Tipi Yağ Pompası

    Ateşleme Tipi ECU

    Debriyaj Tipi Islak Tip, Çoklu Plaka

    Fren Tipi (Ön/Arka) Çift Disk / Disk

    Frenleme Metodu (Ön/Arka) El ile / Ayak ile

    Ön / Arka Lastik 110/90-18 / 130/80-17

    Yakıt Tankı Kapasitesi 28 lt ± 0.5 lt

    Benzin Tipi # 93 ve üzeri

    Ağırlık 156 kg

    Max Yükleme Kapasitesi 179 kg

    Boyutlar U-G-Y (mm) 2125x840x1115

    Dingil Mesafesi 1470

    Akü 12V 9Ah

    Sigorta 12V 15A

    fiyat: 8.715,00 TL + kdv ötv


  12. #52

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Torku gerçekten iyi. Bir de 5250 dev/dak da vermesi çok güzel, motoru bağırttırmadan keyifle kullanırsınız. Ama bu fiyatla yanına yaklaşılmıyor. Aradaki farkı da vergi oranlarıyla falan açıklamak mümkün değil. Fiyatını MR250 ile kıyaslarsak Ötv'ler arasında %15 fark var (%37'ye karşın %22). MR'nin KDV+ÖTV+kar dahil satış fiyatı olan 5250 TL'ye %15 koysanız bile 6000 TL ediyor. Üzerine kar da koysanız 7000 TL etsin. Diğer taraftan hesaplarsak bunların Mondial'e geliş fiyatları arasında 1000 TL bile fark olsa ki, olması mümkün değil, vergilerle aradaki fark 1600 TL eder. Bunun üzerine kar falan da ekleseniz fazla fazla 7000 - 7500 TL'ye falan satılması lazım.

    Yani nereden bakarsanız bakın Mondial bu motoru fiyatlandırırken uçmuş resmen. Satmak istemiyorlarsa orası ayrı tabi.

  13. #53
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    başka bir yabancı siteden teknik verileri buldum google ile türkçeye çevirip buraya yapıştırıyorum

    Kerb weight kg 160 160 kg Boş Ağırlık
    Rated load kg 165 165 kg Nominal yük

    Max. Max. speed km/h 145 hız km / h 145 HIZA DİKKAT

    Brake type(Front / Rear) Disc / Disc Fren türü (ön / arka) Disk / Disk
    Brake Operating(Front / Rear) Manual / Foot Brake Fren Çalışma (ön / arka) Manuel / Ayak Fren
    Wheel Rim(Front / Rear) Light alloy / Light alloy Jant (ön / arka) Hafif alaşımlı / Hafif alaşımlı
    Tyre size(Front / Rear) 100/90-18、130/80-17 Lastik boyutu (ön / arka) 100/90-18, 130/80-17
    Tyre pressure(Front / Rear) kPa 225/225 Lastik basıncı (ön / arka) kPa 225/225
    Engine Model No. DD262MP Motor Model No DD262MP
    Make Regal-Raptor Raptor olun Regal-
    Identification / Type Double cylinder, 4 stroke, water-cooled Kimlik / Tipi Çift silindir, 4 zamanlı, su soğutmalı
    Manufacturer LiFeng Group Co.,Ltd Ltd Üretici Yasam Group Co,
    Bore × Stroke mm 62×53 Delik × Strok mm 62 × 53
    Engine capacity cc 320 Motor kapasitesi 320 cc
    Compression Ratio 10.2 :1 Sıkıştırma Oranı 10.2: 1
    Max. Max. Power kW/(r/min) 17kw/8500rpm Güç kW / (r / min) 17kw/8500rpm
    Max. Max. Torque N·m/(r/min) 22N.m/6500rpm Tork N · m / (r / min) 22N.m/6500rpm
    Mini. Mini. Idle Speed r/min 1500±100 Boşta Hızı r / min 1500 ± 100
    Mini. Mini. Fuel Consumption g/(kW·h) 354 Yakıt Tüketimi g / (kW · h) 354
    Fuel Type RQ-93 Yakıt Cinsi RQ-93
    Lubrication Forced lubrication Yağlama Zorla yağlama
    Lubricant Type SAE 10W/40 API SG SG Yağ Tipi SAE 10W/40 API
    Clutch Type Oil-bathing multi-plate clutch Debriyaj Tip Yağ banyosu çoklu plakalı kavrama
    Starting Electric start Elektrikli start Başlangıç
    Ignition ECU+CDI Ateşleme ECU + CDI
    Horn Type DC(direct current) Boynuz tipi DC (doğru akım)
    Injection Type EFI (or Carburetor) Enjeksiyon tipi EFI (veya Karbüratör)
    Spark Plug CR7HSA Buji CR7HSA
    Radio Interference Suppression Screened + Impedance Radyo Girişim Bastırma Ekranlı + Empedans
    Pollution Control Description Catalytic converter +EFI(or not) Kirliliği Kontrolü Açıklama katalitik dönüştürücü + EFI (veya değil)
    Speedometer Type Magnetic inductive Hız endüktif Manyetik Tipi
    Headlight Type One light, Sealed headlight Far, Sealed far Bir ışık Türü
    Rearview Mirror Type Rectangular Dikiz Dikdörtgen Tip Ayna

    Transmission Ratio İletim Oranı
    Primary: 3.631 Terminal: 2.286 Successive transmission ratio:/ Birincil: 3,631 Terminal: 2,286 Ardışık iletim oranı: /
    I^:2.846 Ⅱ^:1.777 Ⅲ^:1.333 Ⅳ^:1.083 Ⅴ^:0.913 Ⅵ^:/ I ^: 2,846 Ⅱ ^: 1,777 Ⅲ ^: 1,333 Ⅳ ^: 1,083 Ⅴ ^: 0,913 Ⅵ ^: /

  14. #54
    jetrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Kasım 2011
    Şehir
    Aydın Kuşadası
    aynen kadango katılıyorum


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)