Benim lastikler de 0509 yani 2009 un 5. haftasında üretilmiş. 0 km araçta lastik ömrü gibi birşey söz konusu mu? Yani bu duruma itiraz etmemiz mümkün mü? Öylesine soruyorum çünkü itiraz etsek de ellerinde lastik yoktur zaten, var sa da aynı 2009 yapımıdır
@Polo34 Öyle bir yere denk gelemedik ki bir türlü. Esnaf ölmüş yemin ederim, ankara ölü şehir...
Bir de bugün servisten geliyorum, 2000 km bakımı yapıldı. Servis konusu can sıkıcı olmaya başladı. Ayrıca kullanım kitapçığına baktım, 44.000 km ye kadar her 2.000 km de bir servise gitmemiz gerek. Oraların kaşelenmesi gerek. Ki garantimiz devam etsin.
Tunç sen her 2.000 de gidiyor musun? En çok km yi sen yaptın ne de olsa. Bu her servise gidişte yağ değişimi olacak(~25 TL), her 2 gidişte (4.000 de 1) buji değişecek(20 TL), işçilik alınacak, (20~25 TL). Eeee ?? Ben her 2000 km de ~315 TL benzin parası ödüyorum. Her 2000 km Servise ise ortalama 60TL vereceğim. Bana çok fazla geldi.
Bu bana fazla geldi ve araştırdım;
Biliyorsunuz bizim motor Honda NX250 nin 1e1 kopyası(motor kısmı). Daha önceden indirdiğim NX250 kullanma klavuzunda motor yağının 12.000 km de bir ve bujinin 6.000 km de bir kontrol edilmesi ve her 12.000 km de bir değişmesi gerektiği yazıyor. 12.000 km bence çok uzun bir aralık. Kaldı ki bu baktığım servis kitapçığı 89' model NX250 için yazılmış. Ozamanlar bukadar dayanıklı ve uzun ömürlü full sentetik yağlar da yok. Kitapçıkta off-road kullanımı durumunda bazı bakımların daha sık yapılması gerektiği yazmış ama bunlara yağ ve buji değişimi dahil değil. Bizim bujileri NGK olarak çıktı içinden. İçinden çıkan model; NGK CR9EH-9 idi. Yanlız mondialin kitapçığında NGK D9EA gibi bir model olması gerektiği yazıyor(garanti belgenize bakın, orada yazıyor). Serviste D9EA modelini bulduk ve çıkan bujileri kıyasladık, alakası yok. Şimdi NX250 kitapçığına baktım ve olması gereken modelin; NGK CR9EH-9 olduğunu gördüm(yani benim motordan çıkan buji.) Beynine .... mondial'i ne kalsa belki de yanlış buji takılacak motora. Bunları dava etmek gerek aslında.
Sonra NX250 kitapçığıyla yetinmedim, bizim motorun tam cross haline ait olan kitapçığa baktım(ingilizce);
Orada yağ ve buji değişimlerinin her 10 saat yada 70litre benzin de bir olması gerektiği yazıyor. Alet cross yarışları için hazırlandığından dolayı saat veya yakıt miktarı yazılıyor tabi. Ben de ortalama 100 km de 3,5 litre yakıttan; 70 litrenin 2000 km ye tekabül ettiğini uzun matematik hesapları sonucunda buldum
Ancak yine de bu cross yarışlarında kullanılan bir motor için geçerli. Biz sürekli patinaj çekerek çamur içinde motoru zorlayarak kullanmıyoruz. Bu arada bu kitapçıkta da buji için ; TORCH C9EH tavsiye edilmiş. Yani marka NGK değil ama kodlamalar NGK nın kilere çok benziyor.
Yani en azından mondialin bize dağıttığı kitapçıktaki buji yanlış.
Bu durumda ben yağın ortalama 4000 km de bir değişmesi gerektiğini düşünüyorum. Aynı şekilde bujinin de. Zaten serviste bir mondial bir de Castrol yağı mevcut. Ben de kaliteli olsun diye Castrol yağ istedim. Ama o da araba yağı çıktı, magnatec. Okudum ettim, üzerinde motosikletle ilgili bişey yazmıyor, sadece "benzinli araçlar için" diyordu.
Buarada aklınızda bulunsun, servis bujiyi sökemezse grenajları çıkartmak isteyecektir. Ancak grenajlara ben lock tied sürdüğüm için(sürmez olaydım) sökemedik. Sonra farkettik ki grenajların alt bağlantılarını sökünce ve seleyi sökünce depoyu grenajlar ile birlikte sökebiliyoruz. Zaten sadece grenajları sökerek bujiyi çıkarmak mümkün değil, illaki depo da çıkacak. Yada özel bir buji anahtarı lazım...
Başka bişeyler daha yazacaktım da unuttum, hatırlayınca yazarım
@Mehmet çok resim paylaşıyor, ben de biraz bilgi paylaşayım dedim