Bugun bende ruzgarla bogustum yaklasik 60 70 km boyunca ruzgara karsi bi saga bi sola gittim walla 60 70 le anca gidebildim yolda kalmak cok zordu
Aynen rüzgar karşıdan vurunca hızımı yarıya kadar düşürdü ,rüzgar yandan vuruncada motor baya sallanıyordu mecbur yavaş geldim
22.000 de benim motor aynı dediğin gibi rüzgar karşıdan vurunca 4 le giderken bile basıyorum basıyorum hızlanmıyo gazı bıraksam geriye gidecem valla aynaları ben aldığımda üzerindeydi başka ayna kullanmadığımdan kıyaslama yapamıcam ama bunlarda bi sıkıntı yok arkayı rahat görüyorum, benim sadece sol ayna biraz dirsek gösteriyor bide 80 üzeri hızlarda soldaki ayna titriyor camı ama sağ aynaad hiçbişey yok görüntü net
Arka fren pedalına bağlı olan yay kopmuş hani arka stopları yakan yay,onu nerden bulabiliriz başına gelen var mı
benimde koptu bende bulamadım
Bugün ilk kez bi canın hava atmak yoluna ne kadar değersizleştiğini gördüm. Bir lisenin cıkışındaki kızlara hava atmak icin camları filmli basık son ses muzik öylesine fazla bir egzoz sesi olan bir şahin ve sonuç gecmek istememe izin vermedi havası bozulacak tabi sollamak üzereyken ustume kırdı yolun islak olmasi ve arka fren balatamin islandigindan dolayi sismesi lastigimn hemen kitlenmesine ve kayarak duran arabaya hizli bir sekilde carpmama neden oldu ama o sahini kullanan pic kendini sollatmadi onemli olan bu zaten baskada soyleneck bisey yok sanirim...
Sagol kardesim aynen boyle insan gorunmlu hayvanlar var malesf
---------- Mesajlar birleştirildi - 05:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:25 ----------
Son anlattıgim olayda ön maşalarım içe dogru yamuldu ikiside motor hala gidiyo yürüyen aksamda sıkıntı yok ama maşaları doğrultsakmi yenisinimi alsak bunu bileniniz varsa bilgi verebilrmi. Babamda anlar az cok motorda eski jawacılardan o ben yapcam bi yere vermeye gerek yok diyo ama takım taklavat yok elimizin altinda. Babamin fikri masalarin ice bakan yönunu disa vermek bu sefer disa dogru yamuk durack ama ikisinide ayni yore ayarliyamazsa sıkntı olurmu simdiden tesekkurler
Arkadaşlar daha öncede söylemiştim benim devir göstergesiyle hız göstergesi çalışmıyor bu muayenede sıkıntı olurmu
Arkadaşlar hepinize merhaba.30 yaşındayım. Bundan 6 ay önce arkadaşımın abisinin motoru var dediki seni gezdireyim.Motor yamaha r1. Hayatımda motorla uzaktan yakından hiç bir ilgim yoktu.Otobana çıktık buraya kadarmış ölecez galiba dedim İndikten sonra 10 dk sağ ayağım titredi.Korku ve adrenalinle karışık haz aldığımı farkettim ve hemen ehliyetimi aldım.İlk motor olarak tavsiyelere uydum ve mondial drifte sahip oldum.Rodajı nasıl yapacağım sorusuna net bir cevap alamadım.5000 devire kadar sürün diyorlar ama mesela 1 den 2 ye geçerken illa 5000 devire mi getirmemiz lazım.Yani her vites değiştirmede 5000 deviri görmemiz mi gerekiyor? Tavsiyelerinizi alabilirim.Teşekkürler.
Azami 5000 devire kadar çıkmalısın, sürekli aynı devirde kalmamalısın. Gazı sonuna kadar köklemek,motorun canını çıkarmak yok. Sakin sakin fıtı fıtı
ilk yağ değişimi 200-250. km de, ikincisi de 200-250km sonra (yani 400-500.km'de) sonra 500km sonra (1000.km'de) Bu kısım önemli. Kaliteli markalı bilinen yağ kullanmalısınız (Motul,ipone,eneos, speedol... En kolay bulunan ve en ucuz olanlar:Castrol Power 1 10-40, Shell Advance 4t 10-40 Shell'in sentetik yağı var fiyatı da uygun http://www.shell.com.tr/products-services/on-the-road/consumer-lubricants-tpkg/motorcycles/find-right-bike-oils/4-stroke-engine-oils/shell-advance-ultra.html ) Araba yağı olmaz, tırışka yağ hiç olmaz.
Rodaj 1000-1500km kadar sürer.
Motoru her çalıştırmada mutlaka ısınmasını bekleyin. (en azından 30-90sn daha da iyisi elinizi değdirdiğinizde dokunamayacağınız ısınana kadar(+60C) en fazla 5dk) Kaliteli yağ kullanırsanız çok çok uzun süre gider. Bir arkadaş 50000km aşmıştı.
Zinciri temizlemeyi, yağlamayı ve germeyi de unutmayın:
https://www.youtube.com/watch?v=GQGIAnJ39lI
https://www.youtube.com/watch?v=2JshFTVMBOk
Bende ondan korkuyorum iste
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)