Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #5061
    braingulp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2012
    Motosikleti
    Su an yok, en son gsx600f (katana)idi
    Mengu, sen 125 ten 150 gecisi tork icin yaptin galiba. bunu mu amaclamistin ilk basta yoksa oyle mi denk geldi?

    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Egzozla motorun devirini kesemezsiniz bu aklınızda bulunsun bi kere ayrıca 135cc 4 zamanlı bir motordan 130-140km hızları niye beklersiniz anlamış değilim. Benim Mondial MX Grumble motorum var 125'lik haliyle 120km, 150'lik haliyle 122 yaptım daha gık demiyo kalıyor öyle. Belki 150'lik karbüratör de taksam hızı biraz daha artar ama yakıt da artar o yüzden bu kadarı yeterli. 150'lik yapmayı da motor yokuşlarda bayılmasın 80'in altına hiç düşmesin diye yaptım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #5062
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı braingulp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mengu, sen 125 ten 150 gecisi tork icin yaptin galiba. bunu mu amaclamistin ilk basta yoksa oyle mi denk geldi?
    Aynen, tork için yaptım 125'lik haliyle kalkışlarda yürümüyodu hatta motorun tıkanıp stop ettiği zamanlar bile oldu hafif yokuşta kalkışlarda ışıklarda. Şimdi 150'lik oldu ön dişli 15'ten 16'ya çıkardığım halde kalkışı hızlanması eskisinden iyi.

  3. #5063

    Üyelik
    11 Ağustos 2012
    Şehir
    Bursa/Karacabey
    Motosikleti
    MH 125 Drift
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Egzozla motorun devirini kesemezsiniz bu aklınızda bulunsun bi kere ayrıca 135cc 4 zamanlı bir motordan 130-140km hızları niye beklersiniz anlamış değilim. Benim Mondial MX Grumble motorum var 125'lik haliyle 120km, 150'lik haliyle 122 yaptım daha gık demiyo kalıyor öyle. Belki 150'lik karbüratör de taksam hızı biraz daha artar ama yakıt da artar o yüzden bu kadarı yeterli. 150'lik yapmayı da motor yokuşlarda bayılmasın 80'in altına hiç düşmesin diye yaptım.
    Senin motorunu bilmem ama Drift 5. viteste tamamen kompresör e oturuyor ve uzamaya başlıyor bu sırada egzozun tıkalı olması motoru boğuyor.Haliyle hızlanamıyor. Hiç bi drift 5. viteste 1-2-3-4 teki kadar hızlanmaz fakat uzarda uzar yakıt tasarrufu bu yüzden yüksek.Bu uzama esnasında hızı egzoz sayesinde boğularak kesilebilir.Hız beklemek konusuna gelince 125 sınıfında R lara girmediğin sürece Drift ten hızlısını bulamazsın ki 130-140 yapamayacağı hızlar değil.Motora zarar verir mi verir ama yapar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:42 ----------

    Alıntı eray_uluyazı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben 19000 de sattım motoru. motorum 7000-8000 kmlerden sonra 140 gidiyodu düz yolda. ama eksozla kesicinin alakası yoktur.
    hatta bildiğim kadarıyla karbüratörlü motorlarda kesici yoktur...
    o yüzden ben 12000 deviri gördüm motorumla. ama her ne kadar anlık bi devir çevirmesi de olsa üst kapak contasına hasar verip değiştirmek zorunda kaldım. o yüzden motorunuzu çok sıkıştırmayın. sağlam dayanıklı motordur drift....
    Drift te kesici olduğunu söylemedim Yamaha nasıl yapmışsa Ybr 125 e koymuş drift te düşük kmlerde acemi kullanıcılar motora çok fazla zarar vermesin diye egzozu tıkamakta bulmuşlar çareyi fark ettiysen 30-40 dk lık bi geziden sonra motoru durdurduğunda çıt çıt çıt çıt diye ses gelmiştir egzozdan bu o porselenin kırılma çatlama sesleri.
    Oyuna bir kap dolusu şans ve boş kapta deneyimle başlarsın.
    Amaç;
    Dolu kaptaki şans bitene kadar,boş kaptaki deneyimi doldurmaktır.

  4. #5064
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Ben onu bunu bilmem 10 bin deviri anlık bile geçirdiğinde motora çok zarar veriyosun. Zaten normalde bu motorların kırmızı bölgesi 8-8.5 bin devirde başlıyor. Senin motorun ön dişlisini 1 numara büyütüp motorun üzerine yattınmı 150 bile yaparsın yokuş aşağı ama değmez.

  5. #5065

    Üyelik
    11 Ağustos 2012
    Şehir
    Bursa/Karacabey
    Motosikleti
    MH 125 Drift
    Drift te red line 10 binde başlar ki çoğu motorda dediğin gibi 8-8,5 bin den sonrası zararlıdır ama drift te 10bin e kadar yolu var.
    Oyuna bir kap dolusu şans ve boş kapta deneyimle başlarsın.
    Amaç;
    Dolu kaptaki şans bitene kadar,boş kaptaki deneyimi doldurmaktır.

  6. #5066
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı Gogur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Drift te red line 10 binde başlar ki çoğu motorda dediğin gibi 8-8,5 bin den sonrası zararlıdır ama drift te 10bin e kadar yolu var.
    Hayır drift de çoğu motorla aynı. 8-8.5 bin devirden sonrası zararlı dediğin motorlardan hiç bi farkı yok.

  7. #5067

    Üyelik
    11 Ağustos 2012
    Şehir
    Bursa/Karacabey
    Motosikleti
    MH 125 Drift
    Motora zarar verdiğini başta bağırmadan sonra aşınma ve yağ eksiltmeden anlarsın motorun rodajı bittikten sonra her kullanımımda her vitesimi 8-9 arası attım motorun 5 bindeki sesi ile 9 bindeki sesi arasındaki fark yok denecek kadar az titreşim artmıyor bile yağı her hafta kontrol ediyorum gram azalma yok.Motorun zarar gördüğünü nasıl ispatlarsın bana deki bak motorunun şu huyu şöyle olmuştur şunu artık yapamıyodur haklısın diyip kenara çekiliyim.
    Oyuna bir kap dolusu şans ve boş kapta deneyimle başlarsın.
    Amaç;
    Dolu kaptaki şans bitene kadar,boş kaptaki deneyimi doldurmaktır.

  8. #5068
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı Gogur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motora zarar verdiğini başta bağırmadan sonra aşınma ve yağ eksiltmeden anlarsın motorun rodajı bittikten sonra her kullanımımda her vitesimi 8-9 arası attım motorun 5 bindeki sesi ile 9 bindeki sesi arasındaki fark yok denecek kadar az titreşim artmıyor bile yağı her hafta kontrol ediyorum gram azalma yok.Motorun zarar gördüğünü nasıl ispatlarsın bana deki bak motorunun şu huyu şöyle olmuştur şunu artık yapamıyodur haklısın diyip kenara çekiliyim.
    Motorun zarar görmez aşırı devir yaptırmazsan, gereksiz yere her viteste 10 bin devire dayamazsan.

  9. #5069
    SlowDriver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Bursa/Osmangazi
    Motosikleti
    Mondial 151RS(Rahmetli) Mondial 125 Drift (Yeni)
    Arkadaşlar bu benzin deposunun adam gibi göstermesi için yapılabilecek birşey yok mu ?

  10. #5070
    nebri_1986 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2008
    Şehir
    KOCAELİ/Gebze
    Motosikleti
    HERO HUNK 150 mucize alet
    arkadaşlar bugün motoru dışarı çıkartmak istesem bir sıkıntı yasarmiyim. 10 cm kar var ama lastikler dura traction resim çekmek istiyorum beyaz örtü varken.

  11. #5071
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı nebri_1986 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bugün motoru dışarı çıkartmak istesem bir sıkıntı yasarmiyim. 10 cm kar var ama lastikler dura traction resim çekmek istiyorum beyaz örtü varken.
    Bişey olmaz ben 30-40cm karda gidiyorum motorla hem de lastiklerim Unilli marka.

  12. #5072
    eray_uluyazı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2010
    Şehir
    ataşehir, istanbul
    Motosikleti
    '07 HONDA CBF 500 (adriana ;)
    kar varsa sıkıtı olmaz ama karın altında ki buz tabakası çok canınızı sıkar benden söylemesi...
    nebri_1986 bunu beğendi.
    KUL FANİDİR YOL MUKADDES, ELBET VERİLECEK BU SON NEFES,
    NE MAKAM KALICI NE HEVES,
    ORTA SAHADA TEK ADRES MANUEL FERNANDES

  13. #5073
    crayz_metin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Kasım 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial MH Drift
    Alıntı nebri_1986 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bugün motoru dışarı çıkartmak istesem bir sıkıntı yasarmiyim. 10 cm kar var ama lastikler dura traction resim çekmek istiyorum beyaz örtü varken.
    Ben bir önceki kar yağdığı zaman çıkartmıştım motoru. Biraz ısıtıyim dedim. Isınırkende motor durduğu yerde ısınmasın bi kaç tur atayim dedim. Drift yapa yapa gezdik. Sonra tırstım bıraktım Orjinal lastikler vardı üzerinde

  14. #5074
    nebri_1986 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2008
    Şehir
    KOCAELİ/Gebze
    Motosikleti
    HERO HUNK 150 mucize alet
    orjinal lastikle ben yağmurda tirsiyordum karda asla cikamazdim. neyse hafif slalom yaparak bir cikalim bakalım sokağa

  15. #5075
    Chucky21023 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift
    Selam Nebri_1986,
    Dura traction'dan memnun musun? Bugün MT65 sordun artık üretilmiyor dediler dura traction tavsiye ettiler. Ama daha dişli yol tutuş nasıl diye sordum. Zaten MT65 kötü yol tutuşu olduğu için kaldırılıp duro tractionı çıkardık dediler. Sen ne diyorsun? Hem kuru hem de ıslak zeminde kullanma fırsatın oldu mu? Nasıl performansları?

  16. #5076
    nebri_1986 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2008
    Şehir
    KOCAELİ/Gebze
    Motosikleti
    HERO HUNK 150 mucize alet
    Arkadaşlar biraz foto paylaşayım lastıklere güvenıp atladım sokağa.
    Güzelde Oldu Buzda biraz kayıyor ve hız çoğalınca karda saga sola kaçıyor...




    [COLOR="Silver"]




    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:32 ----------

    Alıntı Chucky21023 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam Nebri_1986,
    Dura traction'dan memnun musun? Bugün MT65 sordun artık üretilmiyor dediler dura traction tavsiye ettiler. Ama daha dişli yol tutuş nasıl diye sordum. Zaten MT65 kötü yol tutuşu olduğu için kaldırılıp duro tractionı çıkardık dediler. Sen ne diyorsun? Hem kuru hem de ıslak zeminde kullanma fırsatın oldu mu? Nasıl performansları?
    Chucky arkadaşım orjinal lastikleri uygun ve iyi bir lastikle değiştirmek istiyorsan bence duralar daha iyi hem asfaltta hem de taşta, çakılda...
    hatta resimlerden de anlayacagın gibi karda bile çıkma cesareti veriyor...
    Bende maddi sıkıntılardan dolayı bir süre değiştirmeyeyim dursun birşey olmaz cok dikkat ederim diye düşünüyordum. Nasıl olsa lastik yenisini alsam bile ne kadar fark edebilir ki diyordum... Ama çok yanılmışım lastikleri taktırınca artık motor kullandığımı daha iyi hissediyorum...
    Fren yapıyorum motor istediğim tepkiyi veriyor anında, virajda yatıyorum hız düşürmeden güvenli bir şekilde ön tekerin kaydığı ve korkuyla dönmeye çalıştığım kavşaklar artık çok rahat... Bağlantı yollarında o kadar hız keserdim ki eskiden arkadaki lada samara bile olsa kçıma yapışırdı yol ver derdi o denli motosikleti kullanmaya çalıştım.. Bu bilgileri seni bahane ederek paylaşıyorum aslında başka arkadaşlara da faydası olur belki...
    Sana tekrar dönersek Ümit_zc_150 arkadaşımız biliyorsun belki cbf 150 aldı onun lastikleri mıchelin pilot ama memnun değil dura düşünüyor oda ama lastikler yeni oldugu için şu anda bunu yapmayı erteliyor... Bu yüzden kredi kartın varsa netten araştır sipariş vermeden firma ile görüş 2012 yılının lastiklerinden elinde varsa göndersin 2011 olursa geri iade ederim diye uyar sonra taksitle al derim. Yoksa biryerden bulup buluştur değiştir lastikleri ve motosiklet kullandığının farkına var
    braingulp bunu beğendi.
    Hayatımda En Tatlı Gördüğüm Şey Sadece HAYATIM

  17. #5077
    crayz_metin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Kasım 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial MH Drift
    Bizim motorların standartlart bujileri uzun pasolu bujiler mi yoksa kısa pasolu bujiler mi?
    Siz hangi marka ve numaralı bujileri kullanıyorsunuz? Grubu canlandıralım haydi.

  18. #5078
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı crayz_metin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bizim motorların standartlart bujileri uzun pasolu bujiler mi yoksa kısa pasolu bujiler mi?
    Siz hangi marka ve numaralı bujileri kullanıyorsunuz? Grubu canlandıralım haydi.
    Bujiyi abi cg için buji istiyorum deyip alacaksın driftte de cg motor var balansörlü üstten egzantrikli cg.

  19. #5079
    crayz_metin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Kasım 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial MH Drift
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bujiyi abi cg için buji istiyorum deyip alacaksın driftte de cg motor var balansörlü üstten egzantrikli cg.
    Ben daha ince ayrıntılı detayları istiyorum arkadaşlardan. Herkezin kullandığı bujinin markasını ve kodlarını. Buji motorun çalıştırılmasında önemli bir etken. Bilen varsa hangi marka ve numaralı bujiyi kullandığını ve bunun motordaki performansını nasıl etkilediğini burada paylassınlar.

    Benim motorun üzerinden ilk sökülen buji torc cpr6e marka ve numaralı buji idi.
    Servis ilk bakımda bosh marka buji takmış. Eskiden sabahları tek marşta çalışan motor şimdi çok geç çalışıyor. Bende bujiden kaynaklandığını düşünerekten bujimi değiştirdim.
    Şuanda Delta cpr63 marka ve numaralı bujiyi taktırdım. Sabah nasıl çalışıcağını çok merak ediyorum bakalım ne olacak.

    Bu arada motorun geç çalışması benim sinirlerimi aşırı derecede geriyor. Eskiden hemen alan motor şimdi almıyor. Hava ayarında karbrotör ayarında bir problem görünümüyor diyorlar. Bakalım ne olucak bu işin sonu. İnşallah tahmin ettiğim gibi bujidendirde yarın sabah jikleyi açıp marşa basmamla beraber motor çalışır..

  20. #5080
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı crayz_metin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben daha ince ayrıntılı detayları istiyorum arkadaşlardan. Herkezin kullandığı bujinin markasını ve kodlarını. Buji motorun çalıştırılmasında önemli bir etken. Bilen varsa hangi marka ve numaralı bujiyi kullandığını ve bunun motordaki performansını nasıl etkilediğini burada paylassınlar.

    Benim motorun üzerinden ilk sökülen buji torc cpr6e marka ve numaralı buji idi.
    Servis ilk bakımda bosh marka buji takmış. Eskiden sabahları tek marşta çalışan motor şimdi çok geç çalışıyor. Bende bujiden kaynaklandığını düşünerekten bujimi değiştirdim.
    Şuanda Delta cpr63 marka ve numaralı bujiyi taktırdım. Sabah nasıl çalışıcağını çok merak ediyorum bakalım ne olacak.

    Bu arada motorun geç çalışması benim sinirlerimi aşırı derecede geriyor. Eskiden hemen alan motor şimdi almıyor. Hava ayarında karbrotör ayarında bir problem görünümüyor diyorlar. Bakalım ne olucak bu işin sonu. İnşallah tahmin ettiğim gibi bujidendirde yarın sabah jikleyi açıp marşa basmamla beraber motor çalışır..
    Bujin D8TC model olacak.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)