Arkadaşlar mondial 150 mh drift önerir misiniz 8000 TL şuan bayide 125lik drift den daha ucuz eski model olduğu içindir herhalde sizce 150 yi almak mantıklı mı önerir misiniz? Teşekkürler
Arkadaşlar mondial 150 mh drift önerir misiniz 8000 TL şuan bayide 125lik drift den daha ucuz eski model olduğu içindir herhalde sizce 150 yi almak mantıklı mı önerir misiniz? Teşekkürler
Arkadaşlar motorla yolda giderken gazı bıraktığınızda normal olarak hafif tekler ya, o tekleme esnasında motordan çıt sesi geliyor. Hatta bazen 2 kez falan teklediğinde çıt çıt sesi geliyor. Yani tekleme sayısına göre çıt çıt sesi geliyor. Bu zincir dişliden mi olur zamanı mı geliyor?
Kardeşim, benzin musluğunun altındaki bahsettiğin beyaz plastik parçayı sola doğru döndür çıkar. Bunu yapmadan önce musluğu ortaya almayı unutma.
Valla bahsettiğin gaz bırakınca tekleme bende olmuyordu, hiçbir motorumda olmadı. Kompresyonda motor freni yapması ise o ayrı. Zincirden geldiğini düşünüyorsan zincirin bir formunu incele bakalım. Doğru şekilde bükülüyor mu her tarafı, gerginlik ayarı her yerde aynı mı? Olayını tam anlamadığım için pek yardımcı olamıyorum.
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
Aynen aynen kompresyondan bahsediyorum. Tekleme dediğim o yani normal olan şey. İşte o anda çıt çıt ses geliyor. Bir de şimdi zincire baktım dişli teker dönmediği halde dişli hafif ileri geri gidiyor bu 1. İkincisi dişlinin üzerinde zincir sağa sola ve ileri geri kıpırdıyor dişli dönmediği halde, elimle biraz oynadım. Sanırım zamanı gelmiş. Sence arka dişli ve zincir değişme zamanı gelmiş mi? Dişli uçlarında daha sivrilme yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:24 ----------
Bir de görmüşsündür sanırım 1 hafta önce ben bununla Isparta'dan Denizli' ye geldim. Fark ettim ki zincir baya bir gerilmiş ben de gevşettim, ondan baya ömrü gitmiş olabilir mi ki? Bir de ön disk olayı var o ayrı mevzu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:27 ----------
Şimdi motoru ayrıntılı inceledim dişli jantın göbeğiyle beraber oynuyor sanırım takozlar biraz gitmiş. Zincir de baya gevşek. Gelirken fark ettim motor kompresyondayken tümseklerde çukurlarda çıt çıt aynı geliyor sadece gazı bıraktığında değilmiş.
Kaplin lastiğin deforme olmuştur, yenisini tak birşey kalmaz.
Egzozda ufak patlamalar ise katalizör ya da geri dönüşüm ile alakalı olabiliyor.
Kaç km yaptın zincir dişli ile ? En kötüsü bile 10 bini rahat deviriyor zincirlerin.
Muhtemelen zincirin gerilim ve salınım anında bir yere çarpıyor anladığım kadarı ile, ki zincir baya gevşek demişsin. Zincirin tur attığı tüm yolu altlı üstlü bir gözden geçir bakalım. Belli bir yerde sürtme, çarpma izi var mı? Arka mafsal milinin oralarda lastik bir takoz olacak, o aşınmış mı? Belki de iyi bir zincir ayarı sorununu çözecek. Zincir bir yere çarpıyor muhtemelen. Ya da alakasız bambaşka birşey.
Arka göbeğin hafif oynaması normal, kaplin lastikli göbeklerde öyle kaskatı durmaz göbek.
Bende salcano wolf 125 var. Bunu motor blogu olarak ybr diyebiliriz yani bizim cok parcasi ybr ile uyumlu zaten. Ama görüntü olarak veni cezbedemiyor
Motordan anlayanlar motorun guzel drift alma diyorlar sizinde goruslerinizi almak isterim
Hayırlı geceler
Görüntüsü batsın, 125 150cc olduktan sonra, rahat mı, sorunsuz mu, parçası var mı ona bakarım. Eşeğe altın semer vursan yine eşek, hepi topu yarım su bardağı kadar silindir. Şahsen Wolf'um olsa değiştirmem Drift için.
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
Benim Drift'in benzin filtresi değişme zamanı geldi. Ama yakıt filtresi aradığımda komple musluk satılıyor ayrı olarak benzin filtresi bulamadım.
https://www.motopit.com.tr/urun/benz...gaAj9XEALw_wcB
Şu parça acaba bizimkilere uyar mı?
Benzin filtresi kapalı kutu ve bir giriş bir çıkışı var, sizin resim olarak sorduğunuz yağ filtresi ve sizin motorla alakası yok, standar çin malı motorlarına daha doğrusu karbüratörlü motorlara uyan yakıt filtresi almanız yeterli.
n11.com'dan Motosiklet Scooter Universal Mıknatıslı Benzin Filtresi seçtim! Alışverişin Uğurlu Adresi'nde fiyatlar harika!
https://urun.n11.com/filtre/motosikl...esi-P345188135
Bu işinizi görür kanımca.
Merhabalar öncelikle. Mayıs ayında almış olduğum 150 Drift ile katıldım drift ailesine. Çok aktif olmadığı için kendimi tanıtmayı unutmuşum. Şu an 3300 kmdeyim.
Motorla ilgili olan izlenimlerim fiyatına göre gayet güzel olduğu yönünde. Koruma demiri, topcase, depo pad ve koltuk kılıfı taktım bu süreçte. 5 bin devirde iyi bir titreşim va bence bazı arkadaşlar titremiyor dese de. Neyse titrerse titresin.
Benim sizlere sormak istediğim sorularım:
Ben topcasei kendi plastik arka tutamacına taktım ama çok güven vermiyor. Çanta demirini de hiçbir yerde bulamadım elinizde varsa ya da nerede bulabileceğimi biliyorsaniz bilgilendirirseniz sevinirim.
İkinci olarak motorun farları bana yetersiz geldi. Led far takmak istesem ne takmamı önerirsiniz ve motorun elektrik sistemi bu değişimi kaldırabilir mi? Çok dandik ya da çok pahalı olmadığı sürece led ampul önerinizi bekliyorum.
Motora ayrıca kışları çok soğuk olduğu için elcik ısıtma da takmak istiyorum. Elektrik sisteminden çok fazla anlamıyorum. Elcikleri değiştirmek benim için bir şey değil ama bağlantıda zorluk yaşar mıyım? Motorun aküsüne bir zararı olur mu?
Uzun yola çıkmak istediğimde 30kmden sonra ellerim ve ayaklarım çok uyuşuyor. Uzun mesafeler kullanan arkadaşlar kaç bin devirde ve hangi hızda kullanıyorlar genelde yolculuk esnasında? Ön dişliyi 16 yapmayı da düşünüyorum bir nebze azaltmak için.
Son olarak ise motorumun geçen gün akü kismini açtığımda boşta bir soket gördüm. Motoru sıfır aldım ve o bölgeye kimse müdahale etmedi. Hangi sokettir nereye takılması gerek yardımcı olursanız sevinirim.[IMG][/IMG]
Bahsettiğim soket.
[IMG][/IMG]
Kazasız belasız kullanmanız dileğiyle.
Şuan Drift'im yok, vedalaşalı birkaç ay oldu ama tavsiyelerde bulunabilirim.
Evet motor ne yazık ki titriyor, polyannacılık yapmaya gerek yok. Ben titreşimi sadece ellerde hissediyordum. Eski tip cgler kadar olmasa da, bir kere titremeyen motor süren kişi anlar ne kadar titrediğini. Bunun önüne geçmek için ben 17 ön dişli ile kullanıyordum, motor daha düşük devirde gittiği için titreşim azalıyordu.
Evet kendi çanta demiri ne yazık ki plastik ve az yük attınız mı deli gibi sallanır, hatta kopmaya kadar gidebilir. Ben kendi motorumda demirini takmıştım n11'den alıp. Ancak şuan baktım hiç bir sitede yok.
Led far takabilirsiniz, led farlar genelde 35W çekiyor yani orjinal değerinden fazla ya da az değil. Lümeni de fazla, tavsiye ederim. Bir zararı olmaz. Ancak led ampuller fanlı olduğu için kafaya sığar mı, sığmaz mı bilmiyorum. Malum driftin kafa sinek gibi.
Elcik montajı ve o soket hakkında ne yazık ki bilgim yok.
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
Uzun yol için 16 dişli taksanız yeter 17 olursa dik yokuşta kalma çekişten düşme gibi sorunlar yaşanıyor.
Boştaki soket arıza durumunda bağlamak için sanırım o bende de var.
Ben 45L topcase taktım plastik tutamaca ve çok sallıyordu ama kopma gibi bir şey olmadı. Tabii tanıdığım demircide iki ince demir kestirdim ve sele altındaki vidalara o demirleri de tutturdum iki yandan ve plastik tutamacın altına verdim ucunu. Bu yöntem kopma riskini düşürüyor ve sallanmayı kesiyor. Sadece fazla yükleyince aşağı çöküyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:10 ----------
Demiri sonradan taktım cümle yanlış anlaşılmasın.
Teşşekkür ederim bildirim gelmediği için geç cevap verdim kusura bakmayın.
Şehiriçi ağırlıklı kullandığım için 16 dişli almayı düşünüyorum 17 büyük gelebilir.
Koruma demiri ben de bulamadım o yüzden topcasei çok zorlamasam en iyisi.
Led farı düşünüyorum ama eleştirdiğim kişilerden biri olmak da istemiyorum. Ayarsız led farlar çok kötü göz alıyor ve rahatsız ediyor. Bu konu hakkında diğer eksikleri giderene kadar ilgilenmeyeceğim.
Elcik montajı olarak ben söküp baktım motorunkini çok atla deve değilmiş. Onu da yakın zamanda ilgilenmeceğim. Led farla beraber olur büyük ihtimal.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:21 ----------
Teşekkür ederim. Ben de 16 dişli yeterli olur diye düşünüyorum.
Çanta demirini bulamadım benim çanta 32lt olduğu içinde çok da yüklenmiyorum aslında.
Yaptığınız işlemin fotoğrafını yükleme şansınız var mı? Tam olarak anlayamadım.
Merhaba dostlar, zamanında çok aktif olan bu grup ölmüş neredeyse. Neyse
Servisle sıkıntılar yaşadıktan sonra ve motorun garanti dışı kalmasından sonra (ki öncesinde de kendim yapmayı düşünüyordum servisler berbat) bakımlarını kendim yapacağım. Gerekli malzemeleri aldım ama tapa pulu işini nasıl yapacağımı çözemedim. Aynı boyutta bir pul kullansam olur mu ya da bir yerlerden satın mı almam gerekiyor?
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)