Yakıt güzel, şekil güzel, gidişi duruşu virajı güzel, bissürü oyuncağı var (elcik ısıtma, abs, yol bilgisayarı, çanta demiri, gidon amortisörü...).
Anlamadığım şey, millet bi motorda başka ne arar? güçse güç. markaysa marka.
Ben eşimle (ki 85 kilodur bizim hanım.) 180-190 ları rahat rahat zorlamadan görüyorum.
biraz sesli çalışır. ve yükek devirde titreşim. Başka bi gram eksiği yok yavvv...
Bu arada hayırlı olsun. Güle güle kullan.
...ADAMLIK, CİNSİYETLE DEĞİL ŞAHSİYETLE ALAKALIDIR...
Geçen hafta sattım bmw'mi... Kendisiyle çok kaliteli vakitler geçirdik. Değerini iyi bilecek birisine gitti. Hoşçakal Akhilleus.
BMW'ye alıştıktan sonra başka makinaya binmek zor oluyor. F800S aldım bugün. tekrar BMWye devam.
buyur dostum
"Bu ne yahu?" diyeceksindir, ben hemen cevap vereyim;
Makina düşük kilometrede lâkin yıllardır yatmış. Ayrıca sağından solundan yağ sızdırıyor, düzgün koşullarda kalmamış. Çok ağır bi bakıma soktum. Sağolsun benim ustam düzgün ve BMW'den çok iyi anlıyor. Beraber yapıyoruz zaten. Buyur parça listesi;
-Bujiler
-Hava filtresi
-Yağ filtresi
-Yağ filtresi contası
-Vites sensör oringi
-Alternatör kapak oringi
-Enjektör boğazları (manifold - fotoğrafta görünen yırtık olandan 2 adet)
-ön amörtisör keçeleri
-ön takım alt üst bilyası
-arka teker bilyası
-ön arka fren balataları
-fren hidrolikleri
-gs911 programı ile bmw makinasına bağlanıp adaptasyon vs.
belki yazmadığım ufak tefek şeyler vardır. bunların bazıları biraz fantezi, yani bilyalar örneğin. lâkin ön amörtisör keçesini değiştirmek için ön takımı indirince, onuda değiştirelim dedik.
ayrıca grenajları da boyaya göndereceğim. ufak tefek çizikleri var. yani komple bi elden geçiriyoruz. 2-3 hafta sonra atarım bir kaç fotoğraf.
ah şu makinaların değerini bilseler türkiye'de. elli kere dedim yine tekrarlıyorum. millet gidip bu paraya fz6 falan alıyor. arkadaş; deli misiniz ya? şu motora bi otursanız, bi sürseniz, fren yapsanız tekrar başka motora popo koymazsınız.
bu makinalar herşeye geliyor;
tak çantaları yolculuğa git, amörtisörü yumuşat.
pazar günü arkadaşlarınla viraja git, arka amörtisörü sertleştir çantaları çıkar, peg değdir.
viraja yaklaşırken millet frenlere abanırken sen viraja girmeye ramak kala frenlerine dokun
ekonomik sıkıntıya mı girdin? 90'ı geçme, 3.5lt yaksın.
zincir yağlama temizleme derdin yok.
kayış değişimi 60 binde bir. (80 bin görenler var)
bakım aralıkları 10 bin kmde bir.
ben 5 bin kmde yapıyorum o başka.
Biraz kronik sorunlarından bahsedelim.
F800s , F800st de gri bloklu versiyonlarında (2006-2009) kronik debriyaj tası problemi var.
20-30 binde makinalar debriyaj tas sesi yapıyor. Yenisini takınca da bi süre sonra yine bu ses başlıyor. Herhangi bir engeli vs bir şey yok. Sadece debriyajı bırakınca o sesi hissettiriyor biraz. Kesin bi çözümü yok. Ses rahatsız edebilir sadece.
Siyah bloğa geçtikten sonra bu problem bitti. Onu da belirteyim.
Başka bir problemden bahsedeyim.
Motor ısınınca, fan açmaya yakın sıkışık trafikte yağ ışığı yakıp hemen söndürüyorsa, endişelenme.
Bu benim sattığım motorda, sattığım kişinin şikayetiydi. Çok şaşırmıştım. Sonra benim yeni f800s de bunu gördüm.
Sebebi;
-fan sıkışmışsa, içinde taş vs varsa zor çeviriyorsa motor fanı, bu ışığı yakıyor.
-akü gidikse, bitmek üzereyse bunu yakıyor.
-debriyaj tarafındaki conta orjinal değilse ve vidaları doğru torkta sıkılmadıysa. (motor bir anlık yağ basıncını düşürdüğünü sanıyor işaret veriyor ama öyle olmuyor. )
bu çok nadir rastlanan bir şey. kesinlikle endişe etmeyin. tekrarlıyorum “yağ ışığı bi an yanıp sönüyorsa” , sabit yanan yağ ışığı başka bir durum o durumda direk yağlamayı ve yağı kontrol edin.
Bu sorunla ilgili 2007 de yayınlanan bir makale.
Kod:**Technical Campaign** Subject: Checking security of threaded fasteners, engine-block covers Date: May 2007 Bulletin #: 11 001 07 (022) Source: SI 19/2007 BMW Motorrad USA Service and Technical During the first hours of engine operation, the pretension of the threaded fasteners securing the engine-block covers diminishes because the coating on the covers is expelled from the areas underneath the heads of the screws. This can result in two kinds of leaks: 1. Oil weeping at the sealing face between cover and engine block; clearly visible, but generally not critical in terms of engine operation. 2. An "internal" leak at the clutch side cover gives rise to the risk of damage to the engine: the pressurised oil that lubricates the conrod bearings flows through the left engine block cover. A leak from the pressurised oil duct to the sump (see bottom photo, arrow) where the oil is not under pressure, is not visible from the outside, but it causes a drop in oil pressure. When the engine of an F800 affected by this problem is warm and idling, the oil pressure telltale light might show intermittently. Production Solution: Currently produced motorcycles will have the coating from the areas of the engine-block cover that will be contacted by the heads of the securing screws removed at assembly. Specifically, from engine number 08087308 onward, the areas of the covers underneath the screw heads have been factory prepped. Models: F 800 S / ST (K71) In a once-only check, the next time a motorcycle in the range affected is brought into the workshop, check the security of all engine-block cover screws (see photos) by application of a tightening torque of 12 Nm. If the oil pressure telltale light shows when the engine is running, always check first to ascertain whether the left engine-block cover gasket is cracked, and replace if necessary. It quotes applicability to Vin Numbers: "S" ZP00001 > 00510 "ST" ZR 10000 > 10835
F800 ST arıyorum. Satmayı düşünen var mı aranızda arkadaşlar
bugün F800 S alarak aranıza katıldım ,
çift silindirli motor ararken mt-25 , tnt 250 , r 25 falan derken sarı renk aslanı satın aldım , hayırlısı bakalım ,
maslak ta teknisyen oto , Levent usta ile baktık , beğendi motoru , ona güvenerek aldım ,
yeni bir sayfa açtım sanırım....
İkinizde güle güle kullanın arkadaşlar.
İstanbul İzmir arası yolculuk
4 litre/100 km
Çok keyifli rakam
okican resim yok mu ?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)