Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Ramzey 250cc Chopper Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #981
    kill_bill - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ramzey QM 250 (2009 - 2011) - ?
    yaklaşık 1 aylık aradan sonra bugün çalıştırdım motoru, yaklaşık 10 km de yol yaptım.oldukça soguk olmasına ragmen hemen çalıştı motor,memnun etti beni

    gerçi engine stop dügmesi açık unuttugum için ilk beş dakika marşa a basıp durdum neden çalışmıyor dedim,biraz komik oldu

    motor 1450 km de ve bunun 350 km sini ben yaptım.henüz hiç yağ değişimi olmadı,yağı alıp kendim değiştirmeyi düşünüyorum.

    ufak birkaç sorum var daha önce yazıldıysa affola,

    1 - qm 250 için bujilerin ömrü ne kadardır/km dir? aklıma takıldı.
    2 - zinciri hangi sıklıkta yağlamalıyım ?
    3- motor rölantide çalışırken bazen bir süre sonra stop ediyorsa nedeni ne olabilir?
    4 - motor yeni olmasına ragmen ufak tefek korozyon-pas tutan yerleri var,görünen yerlerdeki vidalar gibi bunu engellemek için kullandığınız pratik bir yöntem varmı?

    iyi akşamlar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #982

    Üyelik
    19 Aralık 2010
    Şehir
    Isparta/Eğirdir
    Motosikleti
    Ramzey Qm 250
    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır, asla.

    Gerekçelerim şunlar:

    1. Bu motor bir cruiser, yani gezinti motoru. Asla yarış ve hız motoru değil. Dolayısıyla amaca uygun kullanılmalı.

    2. Hız yapılmak isteniyorsa, ki ben kişisel olarak hıza karşıyım, alınacak motor bu değil. Hız isteyen racing tarzı bir motosiklet seçmeli. Kaldı ki küçük hacimli racingler de zaten 130'u pek geçecek motora sahip değiller. 250 cc sınıfında 150-160 yapabilecek motorlar, hyo gt 250'ler. Bunlar da o hızda krank krıyor deniyor. Kısaca küçük hacimde yüksek sürat, pek makul bir beklenti değil.

    3. Ben şahsen motosikletin orjinal ayarlarıyla oynamaya, hele hele, cup gibi küçük motorların yetersiz parçalarını bu motorda kullanmaya karşıyım. Yapan yapar, ama ben tavsiye etmem. Eğer dişli ile oynanacaksa arka dişliyi sadece 2 diş küçültmek motorun düz yolda biraz daha rahatlamasını sağlar o kadar. Rampa performansı bu durumdan kesinlikle olumsuz etkilenir. Zinciri asla daha incesiyle değişmeyin. Bu zincir, 19 beygirlik ve 170 kg'lik bir motorun üzerine 200 kg'lik iki kişinin binmesinde bile dayanacak yapıdadır. Bu performansı asla cup zinciriyle yakalayamazsınız. Yolda kalmak isteyen için diyeceğim yok.

    4. Ben kullandığım dönemde kendi motorumun hiç bir ayarıyla oynamadım. Yukarıdaki resimlerde olduğu gibi oldukça yüklü (200 kg) bir vaziyette Adana'dan Anamura 2 kez gidip geldim o virajlı ve rampa yollarda. Yakıtım ortalama 28 km/litreden aşağı hiç düşmedi.

    5. Son olarak şunu söyleyeyim: motorun orjinal hali (hava filtresi, eksoz, zincir vb.) motorun maksimum performans ve en az yakıt yakacak şekilde tasarlanmış. Bunu bozmayın. Sürat isteyen tarzını değiştirmeli bence.

    Selamlar.
    Mrb. ben yarışalım diye yada hız yapalım diye yazmadım size bunu.yanlış anlaşılmak üzdü beni açıkçası. ben sadece düz yolda 100 km ile yolu çekilmez hale getirmektense istenildigi zaman 130 140 km hızlara çıkabilen bir motorunuz olsun vites aralarınız uzasın + yakıttan ve titreşimdende ekonomi olsun diye yazdm naci63 kardeş dikkatini çekerim. ben zaten size yüksek hız ve devirde yada çok zorlamalarda 1 sene içinde rahatlıkla krank kırabiliceginizi söyledim . ki cup parçası olması hiçbişeyi değiştirmez eğer kaliteli parçalar kullanırsanız yolda kalmazsınız ben 2 senedir cup parçalarıyla hiç yolda kalmadım veya rampa çekişlerindede sorun yaşamadım. kaldıki altımızdaki motor gerçekten öyle basite alınacak bir motor değil zincire etken bi sorun olmadıktan sonra ince kalın zincir arasındada bir sorun olmadı 2 senedir olacağınıda sanmam
    Kawasaki er 5 arıyorum ısparta çevresinde takasa girebilirim

    MT ISPARTA

  3. #983
    gorkemuls - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hysong GV 250
    SATILIK MOTOR..!! GIPGICIR..


    Motoru Babamın kullanması için almıştık. Fakat alışamadı ve yazlıkta jandarma trafik rahat vermiyordu. Buyüzdem motor kullanılmadı desem yeridir. Motor şuan kapalı garajda üzeri kapalı olarak muhafaza edilmektedir.

    Deposu fullendi, haftada 1 2 sefer bir tur atıyorum motor kendini toparlasın diye. Her seferinde tek marşta çalışıyor. Daha bir kez vidasına anahtar değmemiştir.

    Fiyatta yardımcı olurum, yeterki forumdan birine gitsin. İsteyen motoru görebilir yada dilediği ustaya gösterebilir. Denem sürüşü yapabilir. Benim için sorun değil motoruma güveniyorum.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...31563166/detay


    Gerçekten 0'dan farksız bir motor... Görmeye değer.

  4. #984

    Üyelik
    19 Aralık 2010
    Şehir
    Isparta/Eğirdir
    Motosikleti
    Ramzey Qm 250
    Alıntı gorkemuls adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    SATILIK MOTOR..!! GIPGICIR..


    Motoru Babamın kullanması için almıştık. Fakat alışamadı ve yazlıkta jandarma trafik rahat vermiyordu. Buyüzdem motor kullanılmadı desem yeridir. Motor şuan kapalı garajda üzeri kapalı olarak muhafaza edilmektedir.

    Deposu fullendi, haftada 1 2 sefer bir tur atıyorum motor kendini toparlasın diye. Her seferinde tek marşta çalışıyor. Daha bir kez vidasına anahtar değmemiştir.

    Fiyatta yardımcı olurum, yeterki forumdan birine gitsin. İsteyen motoru görebilir yada dilediği ustaya gösterebilir. Denem sürüşü yapabilir. Benim için sorun değil motoruma güveniyorum.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...31563166/detay


    Gerçekten 0'dan farksız bir motor... Görmeye değer.
    Motorunu satabileceğin satış başlıklarına yazarsan belki satabilirsin+kırık link vermezsen sonuçta burası KULLANICI bilgi paylaşım başlığı burada herkesin motoru var saygılar
    Kawasaki er 5 arıyorum ısparta çevresinde takasa girebilirim

    MT ISPARTA

  5. #985
    gorkemuls - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hysong GV 250
    Alıntı EFE32 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorunu satabileceğin satış başlıklarına yazarsan belki satabilirsin sonuçta burası KULLANICI bilgi paylaşım başlığı burada herkesin motoru var saygılar
    Sonuçta burası KULLANICI bilgi paylaşım başlığına, motor hakkında bilgi almak isteyen arkadaşlarda bakıyor.. Oyüzden buraya koydum, alıcı biri satılık ilanına rastlar diye.

  6. #986

    Üyelik
    19 Aralık 2010
    Şehir
    Isparta/Eğirdir
    Motosikleti
    Ramzey Qm 250
    Alıntı gorkemuls adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sonuçta burası KULLANICI bilgi paylaşım başlığına, motor hakkında bilgi almak isteyen arkadaşlarda bakıyor.. Oyüzden buraya koydum, alıcı biri satılık ilanına rastlar diye.
    Cümleni anlayamadım
    Kawasaki er 5 arıyorum ısparta çevresinde takasa girebilirim

    MT ISPARTA

  7. #987
    anil89tas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Aralık 2010
    Şehir
    Akseki/ANTALYA
    Motosikleti
    Sıfırdan
    arkadaş bir umut koymuş ilanı ;) buradan o arkadaşa sadece takas çıkar, o da onun işine yaramaz ayrıca ilan henüz yayınlanmamış

  8. #988

    Üyelik
    19 Aralık 2010
    Şehir
    Isparta/Eğirdir
    Motosikleti
    Ramzey Qm 250
    Alıntı anil89tas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaş bir umut koymuş ilanı ;) buradan o arkadaşa sadece takas çıkar, o da onun işine yaramaz ayrıca ilan henüz yayınlanmamış
    Neyse kardeşim
    Kawasaki er 5 arıyorum ısparta çevresinde takasa girebilirim

    MT ISPARTA

  9. #989
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı kill_bill adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yaklaşık 1 aylık aradan sonra bugün çalıştırdım motoru, yaklaşık 10 km de yol yaptım.oldukça soguk olmasına ragmen hemen çalıştı motor,memnun etti beni

    gerçi engine stop dügmesi açık unuttugum için ilk beş dakika marşa a basıp durdum neden çalışmıyor dedim,biraz komik oldu

    motor 1450 km de ve bunun 350 km sini ben yaptım.henüz hiç yağ değişimi olmadı,yağı alıp kendim değiştirmeyi düşünüyorum.

    ufak birkaç sorum var daha önce yazıldıysa affola,

    1 - qm 250 için bujilerin ömrü ne kadardır/km dir? aklıma takıldı.
    2 - zinciri hangi sıklıkta yağlamalıyım ?
    3- motor rölantide çalışırken bazen bir süre sonra stop ediyorsa nedeni ne olabilir?
    4 - motor yeni olmasına ragmen ufak tefek korozyon-pas tutan yerleri var,görünen yerlerdeki vidalar gibi bunu engellemek için kullandığınız pratik bir yöntem varmı?

    iyi akşamlar
    Tabiki çalışır arkadaşım, sen merak etme. Bu motorun aküsü 1 ay hatta biraz fazlasına da dayanır. Yeterki bıraktığınızda tam dolu olsun. Bizim akü sökme tavsiyemiz, en az 2-3 ay yatacak motorlara.

    Yağı değiştirmekte geç kalmışsınız. Bence değiştirin hemen. Zaten önce 300, sonra da 1000 km'de değişmeniz gerekiyordu. Kaldı ki kullanılacak yağ 1.6 litre civarı. Ama tavsiyem mutlaka kaliteli motosiklet yağı kullanınız.

    sorularınıza gelince (aslında hepsinin cevabı önceki sayfalarda var):

    1. Bujinin normal verimli ömrü 10.000 km dir. İridyum bujilerinki ise bunun en az 2-3 katıdır. Ancak Ramzeyde kullanılan buji kalitesi nedeniyle (çin işi NGK lar gibi) ben 13.000 km de sanırım 3 takım buji değiştim.

    2. Her 300 km de bir. Bunun için bakkaldan 1 TL'ye makine yağı alın ve zinciri özellikle motor yoldan geldikten sonra park ederken yağlayın. Böylece yağ iyice içine işlesin.

    3. Rölantide ilk çalıştırmada, yaz kış farketmez, mutlaka jikle ile çalıştırın. Eğer sıcakken rölantide istop ediyorsa, rölantiyi biraz yükseltmelisiniz. Ancak rölantim zaten yüksek diyorsanız motorun karbüratör civarından gevşek kelepceler nedeniyle hava alması anlamına gelir. Bunun için kelepçeleri (hava filtresi ile motor arası) sıkınız.

    4. Motosikleti yıkadıktan sonra mümkünse basınçlı hava ile ve bezle iyice kurulayın. Asla ıslak motoru (yağmur vb. sonrası gibi) kurutmadan üzerini kapatmayın. Palanma emaresi gösteren yerlere hafifce wd40 sıkın.


    Efe32 arkadaşım, amacımız polemik değil. Bizim amacımız bu motoru en iyi şekilde, sorunsuz ve rahat olarak maksimum süre kullanımını sağlamak. Dolayısıyla gereksiz modofikasyonlardan kaçınmaktır. Bu motora 100 km sürat yetmez diyorsanız, o zaman bu motoru alıp kullanmak yanlış fikir. Farklı bir motoru seçmelisiniz. Sadece örnek için söylüyorum: Murat 124'ü alıp 80-90 km hızda giderseniz sıkıntı yaşamazsınız. Ama ben bunla 150 yapacam derseniz o zaman bu aracın bu sürati kaldırmayacağını görürsünüz. Bunun için daha oturaklı ve güçlü bir otomobil almalısınız. Motosiklet için de bu böyledir.

    Ayrıca bu motora cup zinciri yeterli olsaydı, herşeyi ucuza maletmeye çalışan çinli buna daha kalın ve pahalı zincir takmazdı. Biliyormusunuz, bu motorun zinciri "rus" denilen motorla aynı. Bu tesadüfen yapılmış birşey değil. Sineğin kanadından yağ çıkarmaya çalışmak gereksizdir. Varsayalım ki tavsiyenize uymak adına birisi dediğiniz yaptı ve bir süre sonra motor zarar gördü. Siz sadece "ben uyarmıştım, krank gider diye" demekle vicdanınız rahat olacak mı? O zaman ben şunu söylerim: madem zararı olduğunu bildiğiniz bir şey bu, neden öneriyorsunuz? Sadece bir senelik sözde rahatlık için mi? Kusura bakmayın, bizim amacımız bu değil. Selamlar.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  10. #990

    Üyelik
    19 Aralık 2010
    Şehir
    Isparta/Eğirdir
    Motosikleti
    Ramzey Qm 250
    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Efe32 arkadaşım, amacımız polemik değil. Bizim amacımız bu motoru en iyi şekilde, sorunsuz ve rahat olarak maksimum süre kullanımını sağlamak. Dolayısıyla gereksiz modofikasyonlardan kaçınmaktır. Bu motora 100 km sürat yetmez diyorsanız, o zaman bu motoru alıp kullanmak yanlış fikir. Farklı bir motoru seçmelisiniz. Sadece örnek için söylüyorum: Murat 124'ü alıp 80-90 km hızda giderseniz sıkıntı yaşamazsınız. Ama ben bunla 150 yapacam derseniz o zaman bu aracın bu sürati kaldırmayacağını görürsünüz. Bunun için daha oturaklı ve güçlü bir otomobil almalısınız. Motosiklet için de bu böyledir.

    Ayrıca bu motora cup zinciri yeterli olsaydı, herşeyi ucuza maletmeye çalışan çinli buna daha kalın ve pahalı zincir takmazdı. Biliyormusunuz, bu motorun zinciri "rus" denilen motorla aynı. Bu tesadüfen yapılmış birşey değil. Sineğin kanadından yağ çıkarmaya çalışmak gereksizdir. Varsayalım ki tavsiyenize uymak adına birisi dediğiniz yaptı ve bir süre sonra motor zarar gördü. Siz sadece "ben uyarmıştım, krank gider diye" demekle vicdanınız rahat olacak mı? O zaman ben şunu söylerim: madem zararı olduğunu bildiğiniz bir şey bu, neden öneriyorsunuz? Sadece bir senelik sözde rahatlık için mi? Kusura bakmayın, bizim amacımız bu değil. Selamlar.
    kardeşm benim istediğimde polemik değil . zararının ne şekilde olacağını da yazdım zaten ben.(zorlamalarda vs).madem burada bilgi paylaşıyoruz motorlarla ilgili benimde katkım olsun diye yazıyorum buraya.kaldı ki bu motorun şasesi 170 km/h na kadar dayanabilecek bir şase.alıcağınız dişlinin 3 liralığıda var 5 liralığıda var ben size model marka olarakta verebilirim sağlamlığını da test edebiliriz ıspartadayım gelip görebilirsiniz. araştırmadan gereksiz modifikasyon yapmıyorum bunuda belirteyim. 8 yaşımdan beride sanayi içerisindeyim.yanlış anlaşıldıysam kusra bakmayın saygılar
    Kawasaki er 5 arıyorum ısparta çevresinde takasa girebilirim

    MT ISPARTA

  11. #991
    kill_bill - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ramzey QM 250 (2009 - 2011) - ?
    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tabiki çalışır arkadaşım, sen merak etme. Bu motorun aküsü 1 ay hatta biraz fazlasına da dayanır. Yeterki bıraktığınızda tam dolu olsun. Bizim akü sökme tavsiyemiz, en az 2-3 ay yatacak motorlara.

    Yağı değiştirmekte geç kalmışsınız. Bence değiştirin hemen. Zaten önce 300, sonra da 1000 km'de değişmeniz gerekiyordu. Kaldı ki kullanılacak yağ 1.6 litre civarı. Ama tavsiyem mutlaka kaliteli motosiklet yağı kullanınız.

    sorularınıza gelince (aslında hepsinin cevabı önceki sayfalarda var):

    1. Bujinin normal verimli ömrü 10.000 km dir. İridyum bujilerinki ise bunun en az 2-3 katıdır. Ancak Ramzeyde kullanılan buji kalitesi nedeniyle (çin işi NGK lar gibi) ben 13.000 km de sanırım 3 takım buji değiştim.

    2. Her 300 km de bir. Bunun için bakkaldan 1 TL'ye makine yağı alın ve zinciri özellikle motor yoldan geldikten sonra park ederken yağlayın. Böylece yağ iyice içine işlesin.

    3. Rölantide ilk çalıştırmada, yaz kış farketmez, mutlaka jikle ile çalıştırın. Eğer sıcakken rölantide istop ediyorsa, rölantiyi biraz yükseltmelisiniz. Ancak rölantim zaten yüksek diyorsanız motorun karbüratör civarından gevşek kelepceler nedeniyle hava alması anlamına gelir. Bunun için kelepçeleri (hava filtresi ile motor arası) sıkınız.

    4. Motosikleti yıkadıktan sonra mümkünse basınçlı hava ile ve bezle iyice kurulayın. Asla ıslak motoru (yağmur vb. sonrası gibi) kurutmadan üzerini kapatmayın. Palanma emaresi gösteren yerlere hafifce wd40 sıkın.

    .
    teşekkürler naci abi.

    daha önce tavsiye ettiğiniz yagı not almıştım zaten,vakit bulunca alıp değiştiricem.

  12. #992
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı EFE32 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeşm benim istediğimde polemik değil . zararının ne şekilde olacağını da yazdım zaten ben.(zorlamalarda vs).madem burada bilgi paylaşıyoruz motorlarla ilgili benimde katkım olsun diye yazıyorum buraya.kaldı ki bu motorun şasesi 170 km/h na kadar dayanabilecek bir şase.alıcağınız dişlinin 3 liralığıda var 5 liralığıda var ben size model marka olarakta verebilirim sağlamlığını da test edebiliriz ıspartadayım gelip görebilirsiniz. araştırmadan gereksiz modifikasyon yapmıyorum bunuda belirteyim. 8 yaşımdan beride sanayi içerisindeyim.yanlış anlaşıldıysam kusra bakmayın saygılar
    Estağfirullah. Amacımız paylaşım. Ama belli ki sizin bu konuda eliniz anahtar tutuyor ve yolda bir sorun yaşasanız çözebilecek durumdasınız. Dolayısıyla sizin yapacağınız modifikasyonda, siz limitlerinizi bilir ona göre davranırsınız. Ama buradaki birçok insan, daha buji sökmeyi bile bilmiyor, yapmamış hiç. Debriyajı nasıl ayarlayacağından haberi yok. Belki bu ilk motoru ve sadece sürmeyi biliyor. Bu arkadaşlar sizin bazı söylediklerinizi yapmak istese bir tamirciye gidip ona güvenecekler, o ne yaparsa kabul edecekler ama yapılanın nasıl bir sonuç vereceğini bilmeden gaza yüklenecekler. İşte benim korkum tam da burada. O zaman sizin bahsettiğiniz sorunu yaşayacak ve belki kaza yapacak, şanslıysalar sadece yolda kalacaklar. Bu nedenle ben, kendisi bu işten hiç anlamadığı halde, internetten okuduğu bir bilgiye dayanarak tamirciye gidecek ve kullanılan parçanın kalitesinden bile haberleri olmayacak arkadaşlardan korkuyorum.

    Örnek mi? Yukarıda arkadaşımızın sorunu basit bir sigorta iken, tamirci soket moket diyerek arkadaştan 50 TL almış. Siz de okudunuz muhtemelen. Tamirciler, en azından bazıları, dürüst olmadıkları için sizi kandirıyor ve kazıklıyorlar. Bir basit sigorta işinde bile böyle kazık atmaya kalkanlar, zannediyormusunuz ki en basit modifikasyonda insaflı dabvranacaklar? "Abi canavar oldu motorun, artık 150 basar" dediklerinde, bu olumsuzlukları bilmeyenler sizce ne yapar?

    Benim derdim bu. Yoksa bilen, bildiğini kendi motoruna uygulayan ve sonuçlarına katlanacaklara, limitlerini bilenlere zaten birşey demiyorum. Ama bu sitede bunu yapabilecek kişi bir elin parmaklarının sayısını geçmez.

    Bu nedenle eminim ki bize çok değerli katkılarda bulunacaksınız, ama bu katkılarınız modifiyeden çok mevcut sorunları çözüp, arkadaşlarımızın yaşadığı sorunlarını çözmeye yönelik tecrübelerinizi aktarma şeklinde olursa çok memnun oluruz. Selamlar.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  13. #993

    Üyelik
    19 Aralık 2010
    Şehir
    Isparta/Eğirdir
    Motosikleti
    Ramzey Qm 250
    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Estağfirullah. Amacımız paylaşım. Ama belli ki sizin bu konuda eliniz anahtar tutuyor ve yolda bir sorun yaşasanız çözebilecek durumdasınız. Dolayısıyla sizin yapacağınız modifikasyonda, siz limitlerinizi bilir ona göre davranırsınız. Ama buradaki birçok insan, daha buji sökmeyi bile bilmiyor, yapmamış hiç. Debriyajı nasıl ayarlayacağından haberi yok. Belki bu ilk motoru ve sadece sürmeyi biliyor. Bu arkadaşlar sizin bazı söylediklerinizi yapmak istese bir tamirciye gidip ona güvenecekler, o ne yaparsa kabul edecekler ama yapılanın nasıl bir sonuç vereceğini bilmeden gaza yüklenecekler. İşte benim korkum tam da burada. O zaman sizin bahsettiğiniz sorunu yaşayacak ve belki kaza yapacak, şanslıysalar sadece yolda kalacaklar. Bu nedenle ben, kendisi bu işten hiç anlamadığı halde, internetten okuduğu bir bilgiye dayanarak tamirciye gidecek ve kullanılan parçanın kalitesinden bile haberleri olmayacak arkadaşlardan korkuyorum.

    Örnek mi? Yukarıda arkadaşımızın sorunu basit bir sigorta iken, tamirci soket moket diyerek arkadaştan 50 TL almış. Siz de okudunuz muhtemelen. Tamirciler, en azından bazıları, dürüst olmadıkları için sizi kandirıyor ve kazıklıyorlar. Bir basit sigorta işinde bile böyle kazık atmaya kalkanlar, zannediyormusunuz ki en basit modifikasyonda insaflı dabvranacaklar? "Abi canavar oldu motorun, artık 150 basar" dediklerinde, bu olumsuzlukları bilmeyenler sizce ne yapar?

    Benim derdim bu. Yoksa bilen, bildiğini kendi motoruna uygulayan ve sonuçlarına katlanacaklara, limitlerini bilenlere zaten birşey demiyorum. Ama bu sitede bunu yapabilecek kişi bir elin parmaklarının sayısını geçmez.

    Bu nedenle eminim ki bize çok değerli katkılarda bulunacaksınız, ama bu katkılarınız modifiyeden çok mevcut sorunları çözüp, arkadaşlarımızın yaşadığı sorunlarını çözmeye yönelik tecrübelerinizi aktarma şeklinde olursa çok memnun oluruz. Selamlar.
    Lafım yok abi haklısın. yukarda arkadaşa demiştim ben sigortanı kontrol et diye. servis elemanına eger ilk defa gidiyorsanız sakın güvenmeyin yaptığı işi birde kendiniz kontrol edin işten anlamıyorsanız başka bir bilirkisiye gösterin servisler yüzünden güzelim motorları berbat ediyorlar.Bu dişli olayını eğer yapmak isteyen olursa ben ıspartadayım gelir sizi karşılar işinizi görür ve yine hoş bi şekilde yolcu ederim.servislere yaptırmayın saygılar.
    Kawasaki er 5 arıyorum ısparta çevresinde takasa girebilirim

    MT ISPARTA

  14. #994
    kasap35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    ramzey qm 250
    biliyorsunuz kış geldi ben kışında motora binenlerdenim hatta yağmurlu havada bile lastik olarakta yerli üretim ırc marka lastik taktırdım tanesi 60 tl.dübleks lastik yağmurda bile kuru yol tutusunu bozmuyor tabi ilk yağarken değil her lastik zaten ilk yağmurda kayma riski var. ben tavsiye ederim bu lastiği yaklasık 5 aydır kullanıyorum ve hala ilk günkü kadar lastik dişlileri yumusak.ve fren mesafesi kuru hafada üstündeki lastiklerden kat kat kısa durusa imkan sağlıyor benim görüsüm tavsiyemde bu.

    beycivan hocam ben motora hava filitleri taktım fakat hava filitresinin içine taktım tek boğaz girşine birtane 60mm boşta gaza bastığın zaman bir şey yok ama yük binince 3000 devirde devir kesici gibi motor ses geliyor motor boğuluyor havayı kıstım ama geçmedi bende eski hava filitresini taktım eski ayarlara getirdim sebebi tek bitane hava filitresindenmi yoksa benmi tam ayarlıyamadım bilgi verirsen sevinirim.

    beni kazıklamaya kalkan tamirci bozuntusununda dükkanını 1 haftalığına kapattırdım buda bizim gibi motorcuları kandırmanın sonucu.

  15. #995
    anil89tas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Aralık 2010
    Şehir
    Akseki/ANTALYA
    Motosikleti
    Sıfırdan
    Alıntı kasap35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    beni kazıklamaya kalkan tamirci bozuntusununda dükkanını 1 haftalığına kapattırdım buda bizim gibi motorcuları kandırmanın sonucu.
    Adamsın kardeşim, helal olsun.böylelikle o adama meslek disiplininin ne demek olduğunu hatta ve hatta bu disipline uymazsa ne gibi sonuçlar çıkacağını göstermiş oldun.sayende bir çok motor tutkunu o adamın gazabından kurtuldu

  16. #996

    Üyelik
    19 Aralık 2010
    Şehir
    Isparta/Eğirdir
    Motosikleti
    Ramzey Qm 250
    Alıntı kasap35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    biliyorsunuz kış geldi ben kışında motora binenlerdenim hatta yağmurlu havada bile lastik olarakta yerli üretim ırc marka lastik taktırdım tanesi 60 tl.dübleks lastik yağmurda bile kuru yol tutusunu bozmuyor tabi ilk yağarken değil her lastik zaten ilk yağmurda kayma riski var. ben tavsiye ederim bu lastiği yaklasık 5 aydır kullanıyorum ve hala ilk günkü kadar lastik dişlileri yumusak.ve fren mesafesi kuru hafada üstündeki lastiklerden kat kat kısa durusa imkan sağlıyor benim görüsüm tavsiyemde bu.

    beycivan hocam ben motora hava filitleri taktım fakat hava filitresinin içine taktım tek boğaz girşine birtane 60mm boşta gaza bastığın zaman bir şey yok ama yük binince 3000 devirde devir kesici gibi motor ses geliyor motor boğuluyor havayı kıstım ama geçmedi bende eski hava filitresini taktım eski ayarlara getirdim sebebi tek bitane hava filitresindenmi yoksa benmi tam ayarlıyamadım bilgi verirsen sevinirim.

    beni kazıklamaya kalkan tamirci bozuntusununda dükkanını 1 haftalığına kapattırdım buda bizim gibi motorcuları kandırmanın sonucu.
    karbüratör havayı cok aldıgı için benzin yetiştiremiyor karburatör memelerinin ayarlanması lazım gelir diye düşünüyorum.
    Kawasaki er 5 arıyorum ısparta çevresinde takasa girebilirim

    MT ISPARTA

  17. #997
    kasap35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    ramzey qm 250
    hemen hemen sonuna kadar sıktım efe kardeş ama tebi bidaha denemek lazım.

  18. #998
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı kasap35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hemen hemen sonuna kadar sıktım efe kardeş ama tebi bidaha denemek lazım.
    Neyi sıktınız sonuna kadar? memeler karbüratörün içindedir ve karbüratör asla gereksiz yere oynanmaz. Sizin sıkmanız gereken yerler, hava filtresinden gelip karbüratöre bağlanan hortum kelepçesi ve karbüratör civarındaki kelepçelerdir. Ayrıca hava filtre kutunuzun dıştan ve içten kontrolünü yapıp kutunun yarılmış olup olmadığına bakınız.

    Sevgili arkadaşlar, bu kadar yazı yazıyorum. Bu forumun ilk sayfasından (2006 yılı ocak ayından beri) bugüne neredeyse her sayfada yazım var. Herzaman deneyimlerimi yazıp yardımcı olmaya çalıştım. Ama bu yazılar okunmuyorsa, artık yazmanın bir anlamı yok. Lütfen, sizden çok rica ediyorum, bu motorla ilgili önceki sayfalarda yapılan uyarı ve tavsiyelere bakınız ve maceraya kalkışmayınız.

    Asla yazmaktan bıkmadım. Ama size kesinlikle standardın dışında tavsiyede de bulunmamaya çalıştım. Buradaki birçok kişi için geçerli bu sözüm, motorun orjinalliği üzerinde daha sonra ne olacağından emin olamayacağınız işlemler yapmayın. Sıkıntı yaşarsınız.

    Motorunuzdaki sorunları çözmek için bildiğim kadarıyla yardımcı olmaya çalışırım. Ama benden lütfen eksoz, dişli, zincir, piston ve silindiri büyütme, karbüratör ve hava filtresi modifikasyonu konusunda birşey beklemeyin. Buradaki birçok kişiye de, bilmedikleri bu konulara girmeyip, motorlarını keyifle kullanmalarını tavsiye ederim. Bu motoru grupla veya tek başınıza gezmek için aldınız. Normal bakımlarınızı ihmal etmeden sadece bunu yapın ve motosikletinizin keyfini çıkarın. Selamlar.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  19. #999
    kasap35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    ramzey qm 250
    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Neyi sıktınız sonuna kadar? memeler karbüratörün içindedir ve karbüratör asla gereksiz yere oynanmaz. Sizin sıkmanız gereken yerler, hava filtresinden gelip karbüratöre bağlanan hortum kelepçesi ve karbüratör civarındaki kelepçelerdir. Ayrıca hava filtre kutunuzun dıştan ve içten kontrolünü yapıp kutunun yarılmış olup olmadığına bakınız.

    Sevgili arkadaşlar, bu kadar yazı yazıyorum. Bu forumun ilk sayfasından (2006 yılı ocak ayından beri) bugüne neredeyse her sayfada yazım var. Herzaman deneyimlerimi yazıp yardımcı olmaya çalıştım. Ama bu yazılar okunmuyorsa, artık yazmanın bir anlamı yok. Lütfen, sizden çok rica ediyorum, bu motorla ilgili önceki sayfalarda yapılan uyarı ve tavsiyelere bakınız ve maceraya kalkışmayınız.

    Asla yazmaktan bıkmadım. Ama size kesinlikle standardın dışında tavsiyede de bulunmamaya çalıştım. Buradaki birçok kişi için geçerli bu sözüm, motorun orjinalliği üzerinde daha sonra ne olacağından emin olamayacağınız işlemler yapmayın. Sıkıntı yaşarsınız.

    Motorunuzdaki sorunları çözmek için bildiğim kadarıyla yardımcı olmaya çalışırım. Ama benden lütfen eksoz, dişli, zincir, piston ve silindiri büyütme, karbüratör ve hava filtresi modifikasyonu konusunda birşey beklemeyin. Buradaki birçok kişiye de, bilmedikleri bu konulara girmeyip, motorlarını keyifle kullanmalarını tavsiye ederim. Bu motoru grupla veya tek başınıza gezmek için aldınız. Normal bakımlarınızı ihmal etmeden sadece bunu yapın ve motosikletinizin keyfini çıkarın. Selamlar.



    naci abi karbürotörün altındaki sarı vidaları sıktım sonra olmayınca eski haline geri getirdim.beycivan hocam bu konularda hatta senle bile iddalaşmış zaten ama tabi o sizin sorununuz ben sadece performans ve ses bakımından değişiklik istedim tabi olmadı bende uğrasmadım.

  20. #1000
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alttaki vidalar (tam altta) hava ayar vidası. Karbüratör demekki birçok noktadan hava alıyor ki bu vidayı sıkmanızın bir faydası olmamış. Yoksa motor hava alamadığından istop etmesi gerekirdi. Buna ilişkin daha önceki bir sayfada yazdım. O vidaları (ikisini de ayrı ayrı) motor sönük ve çalışmaz iken, yavaşca sonuna kadar sıkıp, 2.75 tur (2 tam, bir yarım bir de çeyrek tur) geri açın. Ayar tamamdır. Sonra yukarda bahsettiğim kelepçeleri sıkıp kontrolleri yapın. Sorun çözülecektir.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)

Bu Konudaki Etiketler