Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Ramzey 250cc Chopper Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #961
    kasap35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    ramzey qm 250
    sağol efe kardeş motor gelsin onlarıda halledicem beycivan abi senbu hava filitre olayını aşmıssın san bir sorum olucak abi hava karbüratöre nekadar basınçla giderse odar iymidir yoksa tozdan sudan çamurdan korumak yeterlimidir.yada hava hortumunun basına fan gibi bişeyler taksak onunede kadın çorabı koysak bu bir teori sen bu işte benim gözümde ustasın.bilgilendirirsen çok sevinirim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #962
    kasap35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    ramzey qm 250
    naci abi motoru aldım adam depo altındaki soketler yanlış takılmıs dedi ve 50 tl istedi yainsaf be kardeşim motor çalısırken 2 gün sonra çalışmayıp bununda sorumlusu soketse ben değiştirmediğime göre seytanlarmı değiştirdi hadi değiştirmiş olsun bunun fiyatı bukadar mı yaa İNSAFYAA.hep kandırmaca mecbur verdik ama elim titreye titreye,bide bujiler yanmıs dedi ya üstünde ngk iridyum bujisi takılı 2000 km oldu bukadar çobuk nasıl yandı anlamadım .motordada değişiklik olmus benim egzozlar tamammen açık sesi değişmiş daha tizli çıkıyor ayrıca rolenti 1000 devir deydi şimdi 1800 lerde,akü sarj göstergesi eskiden gaz verince sona geliyordu şimdi 1/2 yazan yeri biraz geçiyor bu normalmidir sizin motorlarda nasıl gösteriyor abi.

  3. #963
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    Bandırma-Balıkesir
    Motosikleti
    Honda Cbr 1100XX
    Şu eksozlarla oynamayın bu motorlaRIN modifiyesinde eksozun delinmesine susturucuların alınmasına yer yok diye hep yazdım yaptıran kardşelerimiz benim motora noldu şimdi diye soruyor. 1.Eksozu açık motorun kompresyonu düşük olur 2. Motor freni zayıf ve dirayetsizdir. 3.sıcak havanın defi kısa sürdüğü için motor eksoz manifoldundan benzinin bir kısmını çiğ atar buda eksozdan patlama sesi çıkmasıan neden olur. 4.açılmış eksoz susma odalarına matkap salınmış eksoz hele hele 3 ncü odaya kadar delindiyse dik yokuşta yığılma yağar yakıta yüklenir. Daha kaç tane zararını yazdım durdum. Onu yapacağınıza eksozun çıkış kısmını krom kaynakçısına götürün 20 cm uzunluğuında normal kalınlığından 2 3 cm geniş bir kron kaynattırın kafadan 3 beygir güç alırsınız hem kompresyon dirileşir. Kasap35 motorumuz çalışma esnasında ilk olrak sıcak havayı çalıştıktan silindirler ısındıktan sonra soğuk ve basınçlı havayı sever. Ancak fazla basınç bujinin kıvılcımını azaltıp benzinin tam yanmamasına neden olur. Ben karbüratörüme bir ara ufak ekran kartlarının fanlarından taktım birde anahtar yapmıştım 80-90km sonra çalıştırdımğım da gaz vermediğim halde motor 100 115 km ye kadar fırlayabiliyordu hani ani atraksiyon yağıyordu ve çok hoşuma gidiyordu çok arkadaşla yolda kafa yapmıştım. Ama baktım ki yakıt arttı söktüm koydum.Açık hava filtesi kullanmayan arkadaşlar 12 voltluk aküden alacakları enerjiyle çalışan bir kasa fanı taksınlar çok basit bir işlem bu bile motorun çekişisi acayip değiştirecek. Ben çok modifiye yaptım ama hepsini yazmak istemiyorum çünkü bu işlere yeni girenler akıl almaz hatalar yapabiliyorlar. Senin bu soketlerine çok para almışlar kardeşim komple elektrik tesisatının kablo demeti zaten 65 liramı ne. DAHA DÜN YAZDIM burda işte bu motorcu milletinin gözünde motoru olan bizler enayi yada yoluncak tavuk gibiyiz. bazen saf ayağına yatıp soruyorum beni bile ayakta kandırmaya çalışıyorlar. O nedenle el yordamı beceri ve dikkatle bu işi çözeriz evel Allah arkadaşlar forumu bırakmayın kısmetse motorun modifiye olan yerlerinin resimlerini yükleyeceğim. bu arada motorum hala satılık arkadaşlar burdaki mazda bayisinin sahibi dekor olsun diye geçen hafta alıp satış mağazasına koymak istedi bende kıyamadım vermedim.Karbüratörle ilgili sorunu olan arkadaşlar telefonl aarayabilirler. 0507 349 61 93hepinize hayırlı geceler.

  4. #964
    kasap35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    ramzey qm 250
    beycivan hocam söylediklerinde haklısın.peki şimdi egzoz olayında 3 parça var egzozun dışında 1 delikli hemen arkasında durbun şeklinde iki delikli onunda arkasında gene aynı dürbün şeklinde 3 susturucu var ben ortadakini kapattırsam çünkü egzoz kesik benim dıstaki kawasaki en500 egzozu gibi kestirmiştim sadece iki parça var dürbün şeklinde olan onlarında delik kısımları duruyor sadece iki deliğin arası oksijen kaynağınla kesildi ben en dıştakini kapattırsam sadece normal delikleri kalsa çünkü obürü biraz derinde iş yaparmı yoksa egzozları değiştereyimmi.yada bir yol gösterirmisin daha öncede yazdığımı okumussun sanırım 80 km sonra hafif ileri geri atılıyo.ama son hız olarak otabanda dijital göstergeli honda civicle ölçtüm( eniştemin arabası ) araba önde ben arkadaydım eşimle beraber 125 km gördü düz yolda bu normalmı yakıt hesaplamama göre 10 tl benzinle 25 km gidiyo.

  5. #965
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı kasap35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    naci abi motoru aldım adam depo altındaki soketler yanlış takılmıs dedi ve 50 tl istedi yainsaf be kardeşim motor çalısırken 2 gün sonra çalışmayıp bununda sorumlusu soketse ben değiştirmediğime göre seytanlarmı değiştirdi hadi değiştirmiş olsun bunun fiyatı bukadar mı yaa İNSAFYAA.hep kandırmaca mecbur verdik ama elim titreye titreye,bide bujiler yanmıs dedi ya üstünde ngk iridyum bujisi takılı 2000 km oldu bukadar çobuk nasıl yandı anlamadım .motordada değişiklik olmus benim egzozlar tamammen açık sesi değişmiş daha tizli çıkıyor ayrıca rolenti 1000 devir deydi şimdi 1800 lerde,akü sarj göstergesi eskiden gaz verince sona geliyordu şimdi 1/2 yazan yeri biraz geçiyor bu normalmidir sizin motorlarda nasıl gösteriyor abi.
    Kötü kazıklamışlar. Üzüldüm. Böylelerine fırsat vermemek lazım. Ben size oto elektrikçiye götürün demiştim. Eski bujileri (iridyüm) de kaptırdıysanız, artık üstüne soğuk su içiniz. Buji niye yansın 2000 km'de. Ayrıca 1800 devir çok yüksek. Adam muhtemelen ayarları bozdu iyice.

    Alıntı kasap35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    beycivan hocam söylediklerinde haklısın.peki şimdi egzoz olayında 3 parça var egzozun dışında 1 delikli hemen arkasında durbun şeklinde iki delikli onunda arkasında gene aynı dürbün şeklinde 3 susturucu var ben ortadakini kapattırsam çünkü egzoz kesik benim dıstaki kawasaki en500 egzozu gibi kestirmiştim sadece iki parça var dürbün şeklinde olan onlarında delik kısımları duruyor sadece iki deliğin arası oksijen kaynağınla kesildi ben en dıştakini kapattırsam sadece normal delikleri kalsa çünkü obürü biraz derinde iş yaparmı yoksa egzozları değiştereyimmi.yada bir yol gösterirmisin daha öncede yazdığımı okumussun sanırım 80 km sonra hafif ileri geri atılıyo.ama son hız olarak otabanda dijital göstergeli honda civicle ölçtüm( eniştemin arabası ) araba önde ben arkadaydım eşimle beraber 125 km gördü düz yolda bu normalmı yakıt hesaplamama göre 10 tl benzinle 25 km gidiyo.
    Motorun normal 80-90 km hızsaki yakıtı 1 litre ile 30 km den aşağı olmaz. 120 km hızda gitseniz bile 1 litre yakıt ile en az 27-28 km gitmeniz lazım. Sizin durum ise bunun 2 katından daha fazla. Çok ciddi bir ayarsızlık var. Selamlar.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  6. #966
    kasap35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    ramzey qm 250
    naci abi oto elektirikcisi baya uzaktı motor çalışmdığı için mecbur götürdüm ramzeyin servisi bide bu adam .bujileri aldım hafta sonu taktıklarını söküp değiştiricem bakalım,sağlam bi ayar yaptırmam lazım motora benzinciye çalışıyoz valla.seside tuhaf çıkıyor zaten tizli bişekilde

  7. #967
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı kasap35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    naci abi oto elektirikcisi baya uzaktı motor çalışmdığı için mecbur götürdüm ramzeyin servisi bide bu adam .bujileri aldım hafta sonu taktıklarını söküp değiştiricem bakalım,sağlam bi ayar yaptırmam lazım motora benzinciye çalışıyoz valla.seside tuhaf çıkıyor zaten tizli bişekilde
    Motoru birkaç dakika ısıttıktan sonra, rölantisini yavaş yavaş 1100 devre düşür. Sonra 1-2 defa hafif haz verip bırak. Eğer rölanti hala 1100 vivarında ise rölanti tamamdır. Eğer motor istop ediyorsa karbüratör hava alıyordur. Karbüratöre hava filtresinden gelen hortumun yerinden çıkıp çıkmadığına bak. yerinde ve tam oturmuş ise kelepçesini sık. Karbüratörden silindire giden siyah hortum görünümündeki manifolt kelepçelerini de sık, varsa gevşek somun, onları da sık.

    Sonra, (motor sönük, kontak kapalı) karbüratörün sağ ve sol yanında (alt tarafa doğru) bulunan sarı renkli vidalar var. Onları önce birini aç ve aşağıya bir ince hortumdan benzin aktığını göreceksin. (bu arada deponun benzin vanası açık konumunda olsun). Yaklaşık yarım çay bardağı kadar benzin akınca gevşettiğin vidayı sık ve aynı işlemi diğer taraftaki vidaya da uygula.

    Bu aşamadan sonra motoru tekrar çalıştır ve duruma bak, hatta mümkünse bir tur atarak dene. Eğer istediğin tamamsa daha sonra motor soğukken bujilerini değiş.

    İstediğin olmamış ise; (dikkat! bundan sonra yazacaklarım konusunda bilgi sahibi değil veya şüphen varsa asla dokunma) karbüratörün tam altında, yere yani motor bloğuna bakan 2 sarı hava ayar vidası var. Motor soğuk ve çalışmıyor iken boyu 2-3 cm kadar olan bir düz tornavida ile bu vidaları yavaş yavaş ve tur sayısını sayarak sık. Yalnız sıkma işinde sona geldiğinde vidayı tahtaya vidalıyor gibi değil, yumuşakça geldiği son noktayı bulacak şekilde sık. Saydığın tur sayısını bir kağıda yaz. (olurki hata olursa eski haline getirebilmek için). Sonra sıktığın bu vidayı tekrar sayarak geri açmaya başla. 2 tam, bir yarı bir de çeyrek tur sonra dur. Diğer vidaya geç aynı şekilde onu da ayarla. Yalnız bu işlemler orjinal hava filtresi ve orjinal eksoz için geçerlidir. Modifikasyon yapılmış araçlarda ayarları bu standart noktadan sonra kendin deneyerek bulacaksın. Aman dikkat: o sayarak sıkıp açtığın vidaları çok gevşetip sonra düşürüp kaybetme. Yenisi problem.

    Motoru tekrar dene. Hala düzelme yoksa sorunu başka yerlerde ara.
    Selamlar.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  8. #968

    Üyelik
    19 Aralık 2010
    Şehir
    Isparta/Eğirdir
    Motosikleti
    Ramzey Qm 250
    hem hız artırmak hemde yakıt düşürmek için bi formül buldum abicim isteyen deneyebilir sizinle paylaşayım dedim orjinalligi bozmadan hemde. eğer alet edavatınız varsa evde kendiniz bile yapabilirsiniz. ilk önce alt blogun yanında vites müşürünün kablosunun girdigi bi kapak var onu söküyoruz zincirin içeri dogru gittigi kapak orada ön dişlimiz var her hangi bi parçacıya gidiyoruz ve 17 dişli istiyoruz oraya uyacak 17 dişli yalnız ince zincir dişlisi. 2 adet cup motor zinciri mondial vs olabilir alıyoruz ve eski zincir boyunda birleştiriyoruz. arka tekeri söküyoruz arka tekerin üzerindeki dişli tahminen 40 42 olması lazım dişliciden 34 dişli alıyoruz ve degiştiriyoruz zinciri ince takmamızın sebebi ön dişli büyüynce yuvasına sığmıyor ince kalın zincir arasında bi fark yok. sonra topluyoruz motoru 2. viteste redline 105 net görüyor motorunuz 5. viteste devir almıyor yol vitesi oluyor ama 5 e atma ihtiyacı sadece uzun yolda oluyor aldıgı devir en fazla 6 bin oluyor 5 te .4. viteste iyi açarsanız 140 150 bile diebilirsiniz 10000 devirde yakıt düşmesinin sebebi ise siz 2. viteste 70le giderken önceden devir 7000 e cıkıyordu (mesela) bu ayarla 2. viteste 70 le giderken 4500 devirle gidiyorsunuz tavsiyemdir ben yaptım cok memnunum ama motoru cok sıkıştırmayın bu dişlilerle yakıt tasarufu için idealdir yoksa 1 sene sorna krangınızı kırarsınız masrafı ise ön dişli 10 arka dişli 10 zincir 2 adet 15 15 oluyor 50 liraya yaparsınız cokda pahalı bişey degil memnun olmazsanız eski dişlilerinizi takarsınız fakat arka teker gerdirme ve sabitleme vidalarını iyi ayarlamalısınız zincir gerdirme vs iyi bir serviste yaptırırsanız daha saglam olur.
    Kawasaki er 5 arıyorum ısparta çevresinde takasa girebilirim

    MT ISPARTA

  9. #969
    kasap35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    ramzey qm 250
    tamam naci abi ctesi ayarlıycam egzoz açık olduğu için biraz sıkıntı olabilir ayar tutturma acısından.beycivan hocama sordum sana da sorayım abi şimdi benim egzozların uçkısmı yok en 500 seklinde kestirdim 2 susturucu var bunlar durbun seklinde bunların ortaları acık yani egzoz deliğine yakın olan susturucunun içini kapatmayı düşünüyorum sıkıstırma olayından dolayı bana bi artısı olurmu yoksa açıkken senin dediğin ayarları yapsam yakıtı kısa bilirmiyim.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:51 ----------

    efe kardeş benim bir arkadasımda yaptı senin dediğini skygoda vibrasyon az surat dediğin gibi 150 km kadar çıkıyomus fakat motorda çekiş yok dedi birde bu olay granka zarar verdiğini duymuştum ben.

  10. #970
    kasap35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    ramzey qm 250
    naci abi motoru dün aldım demiştim ya bugün bozuldu hemde izmirin en işlek yolu altınyolda önce sarj göstergesi sıfırı gösterdi sonra farlar gidip gelmeye başladı daha sonra hersey kapandı o sıkısık trafikte bana kaza yaptırcaktı çünkü herseyim kapalı sade motor çalısıyodu hamen servis denen müsvetteye götürdüm motor olmamıs dedim bak ışık falan bişey yok ben sade motoru çalıştırdım dedi ışıklarına bakmadım dedi ben şikayetimde onlar yanmıyor motor çalışmıyor demedim dedim, ben motoru çalıştırınca onlar yanıyodu dedi marşa bastım motorda çalışmadı bak çalışmıyo nasıl yaptın sen bu motoru söylediğimde yaparız sen getir yarın öbürgün diye söyleyince benim asvalyalar attı.(güya gene götürcem bende para koparcak aklınca) hani sokettendi hadi ters takılmıştı düzelttiğine göre aynı oldu bu kısımları burda yazmak istemiyorum ama adama paramıda helal etmediğimi yüzüne soyledim bu adamın peşinide bırakmıycam gerekirse ramzeyede şikayet edicem ama sanmıyorum bişey yapıcaklarını motor suanda gene aynışekilde garajda yatıyor bukadar bilgisiz adamları niçin bu motrun servisine verirler anlıyamadım ama peşini bırakmıycam bu işi gerekirse kendim yapıcam ve daha önce çıraklık okulu vardı kemalpasayolunda peugeot motorda çalışmıstım mobilet yapıyorduk elim yatkın yani suanda kendi işimi yapıyorum ve onun avantaslarını kullanarak kendim yapıcam.bu elektirik kesme olayı aklıma 2 şey geliyor kablolarsase yapıyor yada statör kafasına göre çalışıyor buyuk ölçüde statör diye düşünüyorum fikriniz varsa yardımcı olursanız sevinirim saygılarla.

  11. #971
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Hala oto elektrikçi diyorum. Bu iş elektrik işi ise başka türlü çözülmez. Kolay gelsin.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  12. #972
    kasap35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    ramzey qm 250
    yarın götürücem direk sabahtan naci abi oto elektirikçisine,peki startörle bi alakası olabilirmi yanı bobinde temassızlık varsa tel değiyosa arasıra ozamanda makine çalışıyo olabilirmi.

  13. #973

    Üyelik
    19 Aralık 2010
    Şehir
    Isparta/Eğirdir
    Motosikleti
    Ramzey Qm 250
    kasap35 kardeşim kranga zarar verir ama nasıl verir. sen her saniye motora eşşek görevi gördürürsen her dakika redline gidersen kesici sesini duymadan vites atmassan krangını cok rahat kırarsın öbür türlü hiç problem yaşamazsn.bu dişli olayıını vermemin sebebi tasarruf öteki yandanda düz yolda ve viteslerde birazdaha hız. çekiş olayı şöyle eger benim söyledigim dişlileri takarsan çekişte bi problem yaşamazsn çünkü hesaplayıpta verdim ve kendimde bu şekilde biniyorum. ama gidipte ön arka dişli olayını orantısız yaparsan ne motorun açar ne de randuman alırsın yokuşta kalırsın. + motordaki vibrasyon % 50 derecelerinde düşer motor kulaklarına rondele koyarsan motorunda titreşim falan kalmaz saygılar
    Kawasaki er 5 arıyorum ısparta çevresinde takasa girebilirim

    MT ISPARTA

  14. #974
    emokaan82 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2010
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    RAMZEY QM 250 CRUISER
    Alıntı EFE32 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hem hız artırmak hemde yakıt düşürmek için bi formül buldum abicim isteyen deneyebilir sizinle paylaşayım dedim orjinalligi bozmadan hemde. eğer alet edavatınız varsa evde kendiniz bile yapabilirsiniz. ilk önce alt blogun yanında vites müşürünün kablosunun girdigi bi kapak var onu söküyoruz zincirin içeri dogru gittigi kapak orada ön dişlimiz var her hangi bi parçacıya gidiyoruz ve 17 dişli istiyoruz oraya uyacak 17 dişli yalnız ince zincir dişlisi. 2 adet cup motor zinciri mondial vs olabilir alıyoruz ve eski zincir boyunda birleştiriyoruz. arka tekeri söküyoruz arka tekerin üzerindeki dişli tahminen 40 42 olması lazım dişliciden 34 dişli alıyoruz ve degiştiriyoruz zinciri ince takmamızın sebebi ön dişli büyüynce yuvasına sığmıyor ince kalın zincir arasında bi fark yok. sonra topluyoruz motoru 2. viteste redline 105 net görüyor motorunuz 5. viteste devir almıyor yol vitesi oluyor ama 5 e atma ihtiyacı sadece uzun yolda oluyor aldıgı devir en fazla 6 bin oluyor 5 te .4. viteste iyi açarsanız 140 150 bile diebilirsiniz 10000 devirde yakıt düşmesinin sebebi ise siz 2. viteste 70le giderken önceden devir 7000 e cıkıyordu (mesela) bu ayarla 2. viteste 70 le giderken 4500 devirle gidiyorsunuz tavsiyemdir ben yaptım cok memnunum ama motoru cok sıkıştırmayın bu dişlilerle yakıt tasarufu için idealdir yoksa 1 sene sorna krangınızı kırarsınız masrafı ise ön dişli 10 arka dişli 10 zincir 2 adet 15 15 oluyor 50 liraya yaparsınız cokda pahalı bişey degil memnun olmazsanız eski dişlilerinizi takarsınız fakat arka teker gerdirme ve sabitleme vidalarını iyi ayarlamalısınız zincir gerdirme vs iyi bir serviste yaptırırsanız daha saglam olur.
    naci abi ve beycivan hocalardan konuyla ilgili yorum bekliyoruz, onaylıyomusunuz abilerim

  15. #975
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı emokaan82 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    naci abi ve beycivan hocalardan konuyla ilgili yorum bekliyoruz, onaylıyomusunuz abilerim
    Hayır, asla.

    Gerekçelerim şunlar:

    1. Bu motor bir cruiser, yani gezinti motoru. Asla yarış ve hız motoru değil. Dolayısıyla amaca uygun kullanılmalı.

    2. Hız yapılmak isteniyorsa, ki ben kişisel olarak hıza karşıyım, alınacak motor bu değil. Hız isteyen racing tarzı bir motosiklet seçmeli. Kaldı ki küçük hacimli racingler de zaten 130'u pek geçecek motora sahip değiller. 250 cc sınıfında 150-160 yapabilecek motorlar, hyo gt 250'ler. Bunlar da o hızda krank krıyor deniyor. Kısaca küçük hacimde yüksek sürat, pek makul bir beklenti değil.

    3. Ben şahsen motosikletin orjinal ayarlarıyla oynamaya, hele hele, cup gibi küçük motorların yetersiz parçalarını bu motorda kullanmaya karşıyım. Yapan yapar, ama ben tavsiye etmem. Eğer dişli ile oynanacaksa arka dişliyi sadece 2 diş küçültmek motorun düz yolda biraz daha rahatlamasını sağlar o kadar. Rampa performansı bu durumdan kesinlikle olumsuz etkilenir. Zinciri asla daha incesiyle değişmeyin. Bu zincir, 19 beygirlik ve 170 kg'lik bir motorun üzerine 200 kg'lik iki kişinin binmesinde bile dayanacak yapıdadır. Bu performansı asla cup zinciriyle yakalayamazsınız. Yolda kalmak isteyen için diyeceğim yok.

    4. Ben kullandığım dönemde kendi motorumun hiç bir ayarıyla oynamadım. Yukarıdaki resimlerde olduğu gibi oldukça yüklü (200 kg) bir vaziyette Adana'dan Anamura 2 kez gidip geldim o virajlı ve rampa yollarda. Yakıtım ortalama 28 km/litreden aşağı hiç düşmedi.

    5. Son olarak şunu söyleyeyim: motorun orjinal hali (hava filtresi, eksoz, zincir vb.) motorun maksimum performans ve en az yakıt yakacak şekilde tasarlanmış. Bunu bozmayın. Sürat isteyen tarzını değiştirmeli bence.

    Selamlar.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  16. #976
    kasap35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    ramzey qm 250
    mrb motoru yaklasık 5 km itire itire oto elektircisine götürdüm yaklasık 10 dakkikada olayı çözdü sigorta patlamış ama içindeki tel kopmamış ama temas ediyor salladımmı kesiyor anlata bilmişimdir insallah. sigorta değiştirdik suanda bi sorun yok. naci abi demişti .
    yani soket değişmiş falan filan yalanlarla insanların parasını almak bence dolandırıcılık ve buda bir suç ben kendi tamircime götürüyorum allah var gözüm arkada kalmıyo adam zaten honda,yamaha,vs marka motorlarını tamir ediyor garanti hikayesi butür servisler olduğu sürece bizim motorlarda gecerli değil bence.saygılarla

  17. #977
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Geçmiş olsun arkadaşım. Sıkıntılı da olsa sorun çözüldü. İlk başta yapsaydın ne zaman ne de para kaybedecektin. Selamlar.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  18. #978
    kasap35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    ramzey qm 250
    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun arkadaşım. Sıkıntılı da olsa sorun çözüldü. İlk başta yapsaydın ne zaman ne de para kaybedecektin. Selamlar.
    teşekkür ederim abi gene senin sayende biz garanti bozulmasın dedik ama en iyisi kendimizde uğraşmak lazımmış.

  19. #979
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    Bandırma-Balıkesir
    Motosikleti
    Honda Cbr 1100XX
    Sevgili kardeşim heralde siz beni hiç kazımıyor musunuz yoksa söylediklerim kulak doldurmuyormu nedir şuraya üye oldum olalı bütün derdim meselem bu tamirci illetinden sizi uzak tutmak kendi el yordamınızla basit sorunlarınızı çözebilir olmanız ama Kasap35 kardeşim sen üzerine alınma gün aşırı 3 5 kişi arayıp tamircilerden dert yanıyor. Ben hep ne diyorum biz onların gözünde ineğe binen tavuğuz. Motor onlaırn gözünde sağılacak mal bizde yolunacak tavuğuz işte bu kadar. O soket muhabbetinin sigorta atma olayının aynısı edremitte görkem yılmaz isimli bir kardeşimiz yaşadı ve 130 lirası gitti. Hiç sigortasına bakmak değiştirmek aklına gelmemiş. 4 5 sefer gitmiş gelmiş her gidişi 20 lira 40 lira sonunda haftalığını vermiş bu işe. Neyse naci abinin gerekçelerini okudum bir maddesi hariç hepsinde abimiz haklıdır. Neticede bizler motora bindiğimiz kadar mekanik elektrik teorik olarak da tecrübe kazanmış kişileriz ancak hepimiz malum çalıştığımız için her soruya anında yanıt veremiyoruz bu esnada ilgili arkadaş çoktan tamircinin yolunu tutmuş oluyor. Ve biz burdan akşam foruma girdiğimizde ilk başta kardşeimizin şikayetini sonunda da orda tamircide yediği kazığı okuyoruz. Bu eriflerde ahlak meslek bilinci Allah korkusu yok ahret inancı olsa bir adamın bir kişiye bunu yapmaması lazım. Bu arada naci abi motorun hava filtresi ve eksoz yapısı yönenden malesef tam randıman verecek bir yapı içermemektedir. Hava filtre kutusu motorun emme gücünü karşılayamadığından yüksek devirlerde + yakıt emerek bu açığı motor kapatmaya çalışıyor. eksoz borularının susturucularını yardığımızda ise dar odalar yüzünden sıcak monoksit havanın definde gecikme oluşuyor ve yeni gücün silindirdirme oluşma süresini erteliyor. Neyse abi gönüller bir tecrübeler sabit olsun.Hepinize hayırlı geceler.Siz siz olun önce motorunuzu kenbdiniz 4 4 lük kontrol edin ve verdiğiniz gibi aldığınızdan emin olmadıkça tamircinizden almayın.

  20. #980
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Beycivan kardeşim, hava filtresi konusunda haklısın, çünkü bu motorun özellikle 100 km üzeri sürat ve devirlerde karbüratörün istediği hava yeterli gelmiyor. Bu yüzden benimki dahil, filtre kutusu çatlamış, yarılmış ve sonra tekrar yapıştırılmış motorlar gördüm. Ancak bu demek değildir ki bilen bilmeyen herkes filtreyi oynayıp ayarları değiştirsin. Bu iş ancak ehil olanlarca yapılmalı. Çünkü hava filtresi üzerindeki önemli bir değişiklik, yakıtı ve dolayısıyla karbüratör ayarlarını değiştirmeyi gerektirecek ki, bu da, işi bilmeyenlerin elinde ciddi sorun yaşayan, çok yakan motorlar demek olacak. Ben bu gerekçelerle karşı çıkıyorum hava filtresi konusuna.

    Ama eğer bu motoru "cruiser" olarak kullanıp, en fazla 80-90 km hızla gidilirse zaten hiç hava filtresi sorunu da olmayacaktır. Selamlar.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler