Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Ramzey 250cc Chopper Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #721

    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    arkadaşlar Ramzey in firmasına mesaj yazdım ne kadarı çin ne kadarı yerli diye..işte gelen cevabi yazı

    Merhaba ,

    Ürünlerimizin % 70 parça aksamları yerli ve fabrikamızda üretilmektedir.

    Ayrıca Çinde otomotiv ve elektronik gibi birçok üründe dünyanın en önemli markaları üretim yapmaktadır.

    Burada önemli olan kendi birikiminiz ve kalitenizle üretim yapmaktır.

    Ramzey motosiklet firması 300 çalışanı ile üretmiş olduğu ürünlerin %70 ini yerli olarak üretmekte ve Türkiye ekonomisine bir katkı sağlamaktadır. Maalesef 2006 yılında 150 ye yakın ithalatçı haksız rekabet yaparak ciddi yerli üretim yapan tüm firmalara büyük Zararlar vermiştir. şu anda 140 ithalatçı müşterilerini ortada bırakarak hiç bir satış sonrası hizmet desteği vermemektedir.
    Amacımız dahada heyecan verici ürünleri üreterek hem siz müşterilerimize hemde dünyanın bir çok ülkesine yaptığımız ihracatı artırmaktır. Bu noktada sizin gibi motosiklet almaya karar verecek olan müşterilerimiz bu konularıda göz önünde bulundurmalıdır.

    Ayrıca şirketimizi her zaman ziyaret edebilir , yada www.ramzey.com.tr adresinde bulunan imalatımızla ilgili tv yayını izleyebilirsiniz.

    Bizim ürünlerimizi tercih ettiğinizde hem kaliteli bir ürüne hemde uzun yıllar hizmet alacağınız bir satış sonrasına sahip olacağınızı hatırlatırız.

    " Ülkemizin geleceği için, Türkiye'de üretilen malları kullanın "

    İlginize teşekkür eder , iyi günler dileriz.




    Remzi ÖZTÜRK

    Satış Sonrası Hizmetler Müdürü

    Ben şimdi ramzey QM 250 alacağım..öğle inanıyorumki ülkemizde satılan muadillerinin içinde en iyisi gibi geliyor..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #722
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    Bandırma-Balıkesir
    Motosikleti
    Honda Cbr 1100XX
    Ben REMZİ beyle tanışıyorum kendisinden daha önceden de bazı motor modelleri hakkında bilgi talebinde bulunmuş ancak fabrikadaki bazı idari personel değişimi ve cezayirde planlalan fabrika projesi sebebiyle netice alamamıştık. Ben ramzey firmasının yedek parçalarını daha uygun fiyatta piyasaya vermesini istiyorum. Servisler ramzeyin mallarını çok yüksek rakamla satmakta ramzeyin pahalı bir marka olduğu piyasada artık iyice kazınmaya başlamadan yedek parça olayına çözüm bulmaları gerekiyor. Ben REMZİ Bey gizlese de forumu burdan takip etttiğini biliyorum.hepinize iy ihaftasonları

  3. #723

    Üyelik
    31 Temmuz 2010
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Ramzey QM 250

    ramzey qm 250 hakkinda yardim

    selam arkadaslar ben kocaeliden muhammet araniza ve motor dunyasina yeni katildim.

    bir kac gun once sifir 2006 model ramzey qm 250 aldim. plaka ve ruhsat islemlerinden sonra moturu almaya gittim. motoru teslim ettiler. calistirdim bir 10 metre kadar gittim ve motor aniden stop etti. tekrar aldigim yere gittim. cok ugrastilar fakat calistiramadilar. bende beklemeyip eve gittim ertessi gun alirim diye. ertesi gun aradigimda moturun calistigini fakat krank milinin sıktigini ve motoru fabrikaya gondereceklerini soylediler. bu benim ilk motorum ve alirken cok hevesliydim. fakat simdi baya canim sıkıldı. acaba bu montaj hatasi mi yoksa boyle seylerle sizde karsilastiniz mi. tecerubeli arkadaslardan bilgi rica ediyorum cunku daha motor kullanmadan motordan sogumak istemiyorum.

  4. #724
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    Bandırma-Balıkesir
    Motosikleti
    Honda Cbr 1100XX
    emokaan82 kardeşim sorunuza maddeler halinde kısa ve öz cevaplar yazmaya gayret edeceğim

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:35 ----------

    emokaan82 inşallah faydalı olucaktır çünkü çoğunun cevaplarını burda ve mondial mct 250 formunda yazmıştım.
    1. Yağ sorusuna cevap: MCT 250 1980 li yılların suzuki firmasının yine çift silindirli GN 250 model motorunun blok kalıbını ve mekanik düzenini kullanarak piyasa sunduğu bir motordur. Üzerindeki elektrik aksamı mekanik bölümler bire bir kopyedir. Ancak bunların malzeme ve parça kalitesi hele hele piston krank silindir ve silindir blokları suzukinin kopyası olmasına rahmen ancak görsel bakımdan böyle kalmış kalite bakımından halen uzaktır. Eskiler bilir karşınıza gn 250 koyun motorun motor yapısı tıpa tıp aynı olduğunu görüceksiniz. Bu motorların şişme payları sekmanların sızdırmazlık ve kompresyon oranları o yıllara göre ayarlanmış dolayısıyla o senelerde tam sentetik yağ olmadığından mineral yağa göre tasarlanmıştır. Ancak kafalarda soru işareti kalmasın diye şunu yazabilirim full sentetik yağların bu motorda mekanik sesleri daha fazla vermesi dışında olumsuz bir tarafı da yoktur. Tam sentetik yağlar daha akışkan daha ince kısaca bir film tabakası gibi her aralıktan delikten dişlilerin temas noktalarından akabilmekte ve sürtünmeyi en aza indirmektedir. Ayrıca ekonomik ömürleri çok daha uzun ve işlev yapma fonksiyonları daha düzgündür. 15w/40s yağ oranı kışın -15(w=winter) yazın +40 (s=summer) derece sıcaklıktaki çalışma oranını belirtir. Mineral yada sentetik 15/50 - 15/40 yaz aylarında 10/40 kış aylarında kullanabilirsiniz.Her debriyaj balatası değişiminde yağ değişimi yaptırmalısınız. Gerek yok diyen ustanın elinden motorunuzu alın bir dahada sokulmayın derim. Sık sık alttaki yap tıpasını sağından solundan yağ kaçağı olmadığına bakınız.
    2.Uzun far yandığında sis farlarının kapanması olayına cevap : Şimdi ben kendi motorumun sis farlarını kendim yaptığım için kendi tasarımım bir devre anahtarı koydum onunla her durumda çalıştabiliyorum.Motorumda ön far dışında 4 adet önde sis arka çantaların altında 2 motorun altında 1 olmak üzere 3 led mavi ışık var hepsine ayrı düğme taktım sende bu devreyi kendin kumanda edebilecek şekilde yapabilirsin. Tek yapman gereken sağ elçikteki far düğmesini sökerek içindeki sisleri devreye sokan kabloyu penseyle kesmen. Benim motorumda da uzunları yakınca sis farları sönüyordu yani bu bir arıza değil genelde böyle.Sebebi de sisli bri havada uzunlarla değil kısalarla gitmen gerekiyor uzunları açarsan görmediğin yol hepten görünmez olur. Mantıklı yani.
    3.Motorun boyanması : Motorun benzin deposu dışında astarlı boya atılan bir yeri yok. Bahsi geçen sarı şeritler motorun boyasının üzerine yapıştırılıp üstüne vernik atıldığından boya ve verniğin arasında kalmaktadır. Benzin deposunu boyamak istersen boya sökücü ilaca yatırmalısın sanayilerde litre ile satılıyor. Ancak kendi boyası gibi astarlı ve kompresyon boyası attırma düşüncen yoksa bu işten vazgeç derim. Çünkü üzerindeki boyası düzgün ve kaliteli.Depodaki eziklik kaza sonucu oluşan darbeler dışında boya işine girme derim ama illada abi boyamak istiyorum dersen deponu söktür sanayide hava tabancası ile astarlı şekilde boyat.Astar kullanmazsan 1 kış ancak gider. Nalburladaki sprey boya bu iş için asla uygun değil bilgin olsun denememelisin.
    4.Ramzey lastikleri: Ön lastikler İç Lastikli 110/90-16 ebadında arka lastik 130/90-15 ebadındadır. Ön 26 psı(1,75 bar) arka 40 (2,23 bar)psı hava basılır.
    5.Devir göstergesi. Anlatmana göre devir göstergende bir sorun var. Bu motorların km göstergeleri bir süre sonra arızalanıyor benim benzin göstergemde arızalı ancak bunların hiç birisine gerek duymuyorum. Mondial kt 125 motorun gösterge grubu aynen uyuyor ve ucuz. Soruların kalanını da en kıza zamanda cevaplayacağım iyi akşamlar.

  5. #725
    volkanmet86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Mondial 200 MCX / CG Cafe Racer / Pulsar 200 NS
    arkadaşlar ramzey 250 kullanıcılarına soruyorum; her iki silindirinizde aynı derecede orantılı mı çalışıyor? yoksa herhangi biri daha güçlü diğeri zayıf mı? benim sayhan 250c motorum hiç dengeli çalışmıyor. yani illa ki bi tarafı güçlü diğer tarafı zayıf. bi tarafın egzostu tap tap tap çalışırken diğer taraf, tap taptap _ taptap tap tap gibi çalışıyor. o kadar ayar yapıldı değişmedi pek. kelebeklerden biraz ayar yapıyoruz dengelemeye çalışıyoruz, bu sefer bi taraf düzelip diğer taraf bozuluyor. karbüratörün ayarı bu şekilmiş. bi orta ayarı yokmuş. merak ettiğim sizde durum nedir? olmazsa mct veya ramzey karbüratörü alıp denemeyi düşünüyorum....
    Eğleniyor muyuz?

  6. #726

    Üyelik
    16 Haziran 2010
    Beycivan hocam motoru komple boyatmak istiyorum.Nikelajı kendim çıkartmaya çalıştım.Kabaran yerler tamam ama sağlam yerler bana mısın demiyo.Bununla ilgili ne yapabiliriz.

    Not: Bu arada motorun şaseye bağlantı yerlerine dediğiniz gibi lastik contalar yerleştirdim.Gerçekten faydasını gördüm.Önceden 90 ı geçince sağ ayak titreşimden geri gidiyodu.Şu an problem kalmadı.Yalnız egzoz çıkış yerlerinin altında kalan iki civata krom değil diğer iki saplama ve üstteki civata zaten krommuş.

  7. #727
    volkanmet86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Mondial 200 MCX / CG Cafe Racer / Pulsar 200 NS
    Alıntı volkanmet86 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar ramzey 250 kullanıcılarına soruyorum; her iki silindirinizde aynı derecede orantılı mı çalışıyor? yoksa herhangi biri daha güçlü diğeri zayıf mı? benim sayhan 250c motorum hiç dengeli çalışmıyor. yani illa ki bi tarafı güçlü diğer tarafı zayıf. bi tarafın egzostu tap tap tap çalışırken diğer taraf, tap taptap _ taptap tap tap gibi çalışıyor. o kadar ayar yapıldı değişmedi pek. kelebeklerden biraz ayar yapıyoruz dengelemeye çalışıyoruz, bu sefer bi taraf düzelip diğer taraf bozuluyor. karbüratörün ayarı bu şekilmiş. bi orta ayarı yokmuş. merak ettiğim sizde durum nedir? olmazsa mct veya ramzey karbüratörü alıp denemeyi düşünüyorum....
    arkadaşlar bi yardımcı olan? çünkü başka bi marka karbüratör buldum almak üzereyim...
    Eğleniyor muyuz?

  8. #728
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı volkanmet86 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar ramzey 250 kullanıcılarına soruyorum; her iki silindirinizde aynı derecede orantılı mı çalışıyor? yoksa herhangi biri daha güçlü diğeri zayıf mı? benim sayhan 250c motorum hiç dengeli çalışmıyor. yani illa ki bi tarafı güçlü diğer tarafı zayıf. bi tarafın egzostu tap tap tap çalışırken diğer taraf, tap taptap _ taptap tap tap gibi çalışıyor. o kadar ayar yapıldı değişmedi pek. kelebeklerden biraz ayar yapıyoruz dengelemeye çalışıyoruz, bu sefer bi taraf düzelip diğer taraf bozuluyor. karbüratörün ayarı bu şekilmiş. bi orta ayarı yokmuş. merak ettiğim sizde durum nedir? olmazsa mct veya ramzey karbüratörü alıp denemeyi düşünüyorum....
    Silindirler tabi ki orantılı çalışır. Sadece ateşleme zamanları farklıdır. Örneğin Ramzey'de iki piston aynı anda iner çıkar ancak önce biri ateşlerken diğeri eksoz gazını atar; sonra diğeri ateşlerken birincisi eksoz gazını boşaltır. Sizinkindeki muhtemel hata karbüratör hava ayarının dengesiz olmasıdır. Eğer ateşleme zamanı ve subap ayarları tamam, bujiniz sağlam ise karbüratör hava ayarınızda problem vardır. Benzer şekilde karbüratörün hava ayarı tutmuyorsa manifolt veya hava filtre hortumundan gelen hava kaçakları olabilir. Karburatör hava ayarının yapılabilmesi (çift silindirlilerde) iki şekilde olur.
    1. fabrika değerlerini biliyorsanız onu ayarlayın. Örneğin ramzeyde hava vidası tam sıkılı iken (tatlı bir sıkı olmalı asla vida sıkar gibi zorlamayınız. Durduğu yerde bırakınız) 2.75 veya 3 tam tur geri açılır. Her iki karburatör de ayrı ayrı eşit ayarlanmalıdır.
    2. Senkron cihazı yardımıyla karburatörlerin çektiği hava belirlenip, senkron saatleri eşit gösterinceye kadar her iki karb. hava vidası ayrı ayrı ayarlanır. Senkron saatini çok ucuza kendiniz de yapabilirsiniz. Resmi 1-2 sayfa öncesinde var.

    Bu ayarlar büyük ihtimalle sorununuzu çözer. Karburatörlerin yenisi çok pahalı, eskisi ise bence çok kurcalanmış olma ihtimalinden dolayı güvenilmezdir. Ayrıca çok kurcalanmamış karburatörler kolay kolay bozulmazlar. Bu nedenle değiştirmeden önce yukardaki açıklamaları uygulayınız. Ama mutlaka önce ateşleme zamanlamasını kontrol ediniz. Selamlar.

    Not: Bazı beceriksiz ve işi bilmeyen tamirciler, silindirlerden birinin güçlü diğerinin ise zayıf bastığını iddia ederler. Sakın inanmayınız.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  9. #729
    volkanmet86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Mondial 200 MCX / CG Cafe Racer / Pulsar 200 NS
    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Silindirler tabi ki orantılı çalışır. Sadece ateşleme zamanları farklıdır. Örneğin Ramzey'de iki piston aynı anda iner çıkar ancak önce biri ateşlerken diğeri eksoz gazını atar; sonra diğeri ateşlerken birincisi eksoz gazını boşaltır. Sizinkindeki muhtemel hata karbüratör hava ayarının dengesiz olmasıdır. Eğer ateşleme zamanı ve subap ayarları tamam, bujiniz sağlam ise karbüratör hava ayarınızda problem vardır. Benzer şekilde karbüratörün hava ayarı tutmuyorsa manifolt veya hava filtre hortumundan gelen hava kaçakları olabilir. Karburatör hava ayarının yapılabilmesi (çift silindirlilerde) iki şekilde olur.
    1. fabrika değerlerini biliyorsanız onu ayarlayın. Örneğin ramzeyde hava vidası tam sıkılı iken (tatlı bir sıkı olmalı asla vida sıkar gibi zorlamayınız. Durduğu yerde bırakınız) 2.75 veya 3 tam tur geri açılır. Her iki karburatör de ayrı ayrı eşit ayarlanmalıdır.
    2. Senkron cihazı yardımıyla karburatörlerin çektiği hava belirlenip, senkron saatleri eşit gösterinceye kadar her iki karb. hava vidası ayrı ayrı ayarlanır. Senkron saatini çok ucuza kendiniz de yapabilirsiniz. Resmi 1-2 sayfa öncesinde var.

    Bu ayarlar büyük ihtimalle sorununuzu çözer. Karburatörlerin yenisi çok pahalı, eskisi ise bence çok kurcalanmış olma ihtimalinden dolayı güvenilmezdir. Ayrıca çok kurcalanmamış karburatörler kolay kolay bozulmazlar. Bu nedenle değiştirmeden önce yukardaki açıklamaları uygulayınız. Ama mutlaka önce ateşleme zamanlamasını kontrol ediniz. Selamlar.

    Not: Bazı beceriksiz ve işi bilmeyen tamirciler, silindirlerden birinin güçlü diğerinin ise zayıf bastığını iddia ederler. Sakın inanmayınız.

    dediğinizi anladım. lakin ya benim marka karbüratörlerde bi problem var ya da gerçekten karbüratör öyle çalışıyor. yani bi tarafı çok net ve güzel vururken diğer taraf öksürüyor. 2 gün boyunca her türlü ayar denendi ama olmadı. bi tana sağlam buldum farklı bi marka. 150tl onu alıp deneyeceğim yapacak başka bişey kalmadı. zaten kendi karb. içini değiştirmiştim komple. onları söküp buna takarız...
    Eğleniyor muyuz?

  10. #730
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    Bandırma-Balıkesir
    Motosikleti
    Honda Cbr 1100XX
    Naci abi yazdıklarını okudum verdiğin bilgiler tamamen doğru aslında bu soruya bende şöyle cevap vermek istiyorum çift silindirli motorun hava ve yakıt ayarı eşit olduğunda silindir haraketleride eşit olucaktır. Yeterki karbüratör buji ve ateşleme bobini düzgün olsun. Karbüratör oynamaya gelmez. 150 tl ye alacağın karbüratörün iğne ayarlı olmasına dikkat et bende geçen ay böyle bir karbüratör aldım iyi çıktı ancak orjinal karbüratörün içindeki fişekler metal ve kaliteli.Naci abinin dediği gibi servis ustalarının çoğu 2 silindirli motorda bir silindir sürekli tekler sorun çıkartır sebebinin de silindirlerin birisinin yani sağ silindirin güçlü çalışması derler mekanik bilgiden yoksun ne gördüyse öyle öğrenmiş hiç araştırma geliştirme ihtiyacını kendinde görmemiş ustaların cevapları bunlar.Sen karbüratörü aldığında hava ayarı yapılmış gelir ama bir senkron ayarı yaparsın bu iş düzelir inşallah.

  11. #731
    ybf55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mayıs 2010
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    125 honda 251 mz. MOTORAN MT 150.CURİSSER
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...mizi-yok/detay

    arkadaşlar siteyi aşağı yukarı 2 aydır takip ediyorum özellikle naci bey ve beycivan kardeşimizin bilgilerini dikkatle okudum yazdıklarından bişeyler öğrenmeye çalıştım bu sebeble kendilerine teşekkür ediyorum. 250 cc bir cupper almaya çalışıyorum ve sanırım ramzeyde karar kılacağım bundada naci beyin vede beycivan kardeşimin büyük katkısı olacak
    şimdi yukarda verdiğim link de ki ramzeyi almak istiyorum vede naci bey ve beycivan kardeşimin yorumlarını bekliyorum saygılarımı sunuyorum

  12. #732
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı ybf55 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...mizi-yok/detay

    arkadaşlar siteyi aşağı yukarı 2 aydır takip ediyorum özellikle naci bey ve beycivan kardeşimizin bilgilerini dikkatle okudum yazdıklarından bişeyler öğrenmeye çalıştım bu sebeble kendilerine teşekkür ediyorum. 250 cc bir cupper almaya çalışıyorum ve sanırım ramzeyde karar kılacağım bundada naci beyin vede beycivan kardeşimin büyük katkısı olacak
    şimdi yukarda verdiğim link de ki ramzeyi almak istiyorum vede naci bey ve beycivan kardeşimin yorumlarını bekliyorum saygılarımı sunuyorum
    Merhaba, eğer yazılanlar doğruysa, motor iyi görünüyor. Şimdiden hayırlı olsun.

    Ancak almadan önce dikkat etmeniz gerekenler:
    1. Km'si orjinalmi?
    2. Kazası varmı?
    3. Neden iki yıldır kullanılmamış ve neden satılıyor sorularını iyice sorunuz ve araştırınız.

    Alırsanız yapmanız gerekenler:
    1. İlk iş yağınını değiştirmek. Bunun için tam sentetik kaliteli bir motosiklet yağı alınız. Yağ tam boşaldıktan sonra 1.6 litre yeni yağ koyunuz.
    2. Tüm vida ve somunları sıkınız.
    3. Biraz bindikten sonra, eğer memnun kalır ve kullanmaya karar verirseniz, mutlaka ön ve arka lastikleri tubeless olan kaliteli bir marka ile değiştiriniz. Lastik sizin herşeyinizdir unutmayınız.
    selamlar.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  13. #733
    ybf55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mayıs 2010
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    125 honda 251 mz. MOTORAN MT 150.CURİSSER
    naci bey teşekkür ederim şahsı aradım motor 2007 trafik çıkışlı ve küçük bi kaza burası hiç binmemiş zaten adam samsuna görevli gitmiş ve 2010 da gelmiş motoru giderken bi güzel sarmış bahçeli evde garaja kitleyip gelene kadar öle kalmış ben inandım ve kara verdim alacağım bilgilendirmek istedim .saygılar.enteresan olan daha hiç yağını değişmemiş şimdi ben yağını değişip yola çıkacağım ..

  14. #734
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    Bandırma-Balıkesir
    Motosikleti
    Honda Cbr 1100XX
    Kardeşim şimdi motora bende baktım adamı alıcı gözüyle aradım sana söylediklerini söyledi iyi bir insana benziyor dediklerine bakılırsa pek motorla arası yokmuş.Ancak motor temiz ve bakımlı gözüküyor naci abinin dediği gibi üzerindeki buji yağ ve hava filtresi kullanılmadığından ötürü sıkıntı yaratır forumlarda bunlarla ilgili zaten bilgilerde mevcut ramzeyi al memnun kalırsın rahat ve derdi az bir makinedir. Aklınızda bulunsun bende kawasaki vn 750 almayı düşündüğüm için kendi motorumu aynı sitede satıyorum eğer bu forumdan talep olursa özel modifiyelerimi üzerinden almadan satma düşüncem var. Naci abi tatil nasıl gidiyor bu arada çanakkale seyahati gibi bir planın olursa abi yazışalım..

  15. #735

    Üyelik
    31 Temmuz 2010
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Ramzey QM 250
    herkese selam
    motorumu aldım gayet güzel tam istediğim gibi bir motor. bu motoru almadan önce Beycivan ve Naci63 arkadasların fikirlerinden baya faydalandım. aksam motoru park edip ertesi gün çalıştırmaya gittiğimde hemen almıyor biraz uğraştırıyor. mümkünse bu konuda bilgi verirseniz sevinirim. yani ilk zamanlar normal mi böyle şeyler?

  16. #736
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı ybf55 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    naci bey teşekkür ederim şahsı aradım motor 2007 trafik çıkışlı ve küçük bi kaza burası hiç binmemiş zaten adam samsuna görevli gitmiş ve 2010 da gelmiş motoru giderken bi güzel sarmış bahçeli evde garaja kitleyip gelene kadar öle kalmış ben inandım ve kara verdim alacağım bilgilendirmek istedim .saygılar.enteresan olan daha hiç yağını değişmemiş şimdi ben yağını değişip yola çıkacağım ..
    Gayet güzel. Bize hayırlı olsun demekten başka birşey düşmüyor. Allah kaza bela vermesin


    Alıntı Beycivan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeşim şimdi motora bende baktım adamı alıcı gözüyle aradım sana söylediklerini söyledi iyi bir insana benziyor dediklerine bakılırsa pek motorla arası yokmuş.Ancak motor temiz ve bakımlı gözüküyor naci abinin dediği gibi üzerindeki buji yağ ve hava filtresi kullanılmadığından ötürü sıkıntı yaratır forumlarda bunlarla ilgili zaten bilgilerde mevcut ramzeyi al memnun kalırsın rahat ve derdi az bir makinedir. Aklınızda bulunsun bende kawasaki vn 750 almayı düşündüğüm için kendi motorumu aynı sitede satıyorum eğer bu forumdan talep olursa özel modifiyelerimi üzerinden almadan satma düşüncem var. Naci abi tatil nasıl gidiyor bu arada çanakkale seyahati gibi bir planın olursa abi yazışalım..
    Beycivan arkadaşım, 5 Temmuzda yola çıktık ama Antalyada kardeşimde biraz kaldıktan sonra geri döndük. Motorun tüm ağırlıkları, kıyafetler, her konaklama yerinde çantaları götür-getir, motoru bir kaç kilitle kitle, soğumasını bekledikten sonra üzerini ört, vb. işler öncelikle hanımı yordu, sonra da beni. Bütün bunları bir de sıcakta yapıp terlemek, sonra da terli terli motora binip gitmek te cabası. Ayrıca tek motor sıkıcı da oluyor. Biz de mecburen bir hafta sonra döndük. Yani Çanakkale bu yıl yattı. Ama oraya kadar gidebilseydik sana mutlaka haber verecektim, görüşürdük orada. Ama kısmet değilmiş diyorum. Kısmetse gelecek yıl diyerek umutlarımızı canlı tutalım.

    Kawasaki yakıt ve yedek parça konusunda sana sıkıntı çıkarabilir. İyice araştırmadan alma derim. Bu kategoride bence en iyisi Honda vt 750. Ben daha önce kullandım 9 ay kadar, ama Bmw'yi alınca sattım. Honda chopper, biraz ağır (260 kg), yere yakın ama 80 km hızla gittiğinde 3.5 lt civarı yakıyor. Parça sıkıntısı olmaz ama bu sınıf motorların parçaları pahalı olabilir. 2008 öncesi karbüratörlü; sonrakiler ise enjeksiyonlu. Vergisi de yüksek. 2005 ve sonraki yıl yapımı, az km yapmış ve mümkünse aksesuarlı alabilirsen iyi olur. Yalnız bu tür chopperler bozuk ve toprak yollarda biraz sıkıntı çıkarır. Özellikle ramzeydeki kıvraklığı bulamazsın. Ayrıca altını yere vurma ihtimali de yüksek. Yani bunlardan alırsan bence asfalttan çıkmamalısın. Lastikleri tubeless değil ve oldukça pahalı (gerçi ben Bmw'de daha fazlasını ödedim ama). Hayırlısı olsun.

    Alıntı philly adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herkese selam
    motorumu aldım gayet güzel tam istediğim gibi bir motor. bu motoru almadan önce Beycivan ve Naci63 arkadasların fikirlerinden baya faydalandım. aksam motoru park edip ertesi gün çalıştırmaya gittiğimde hemen almıyor biraz uğraştırıyor. mümkünse bu konuda bilgi verirseniz sevinirim. yani ilk zamanlar normal mi böyle şeyler?
    Hayırlı olsun arkadaşım. Allah kaza bela vermesin. Temiz kullanıp, yağını zamanında değişirsen yıllar boyu sana motorluk yapar. Soruna gelince, Ramzeyde sol elciğin altında bir jikle var. Sabah, önce benzin musluğunu sonra jikleyi aç. Bir kaç saniye bekledikten sonra (motor boşta iken) kontağı açıp marşa bas. Ben bu yöntemle, çok soğuk kış günleri hariç, bir ay yatmış motorumu bile tek marşta çalıştırırdım. Marşa bastığında farların, sinyallerin kapalı olduğundan emin ol. Ayrıca orjinal bujisini de her 5000 km'de bir değişmeni öneririm.

    Jikleyi mutlaka yazın da kullanınız. Motor biraz olduğu yerde ısındıktan sonra (2-3 dakika; kışın az daha fazla) jikleyi indirmeden hareket ediniz. Bir km kadar gittikten sonra jikleyi tam kapatınız. Ben 3.5 yıl hep böyle kullandım ve gayet memnun kaldım. Selamlar.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  17. #737
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    Bandırma-Balıkesir
    Motosikleti
    Honda Cbr 1100XX
    Motorun soğuk çalışma esnasında gaz yememesinin temel nedeni soğuk hava içinde yakıtın patlama güçlüğü çekmesi ve pistonların karterde biriken yağın henüz motor içinde her yere sirayet etmemesinden sıkı sıkı çalışmaya zorlanmasıdır. Bu nedenle jikle olayı benzin miktarını bir miktar fazlalaştırarak silindirlere göndermekte ve bu zor çalışma süresindeki zaafiyeti bu şekilde gidermektedir. Uzun süreli jikle çalıştırma ve yolda jikle ile devamlı gitme bujinizin kararmasına eksoz dumanınızın siyahlaşmasına ve rolantinizin de yükselmesine neden olacağı için bir takım sorunlara davetiye de çıkarmaktadır. Özellikle açıl hava filtresi kullanıldığında bu jikle olayı motorun ilk çalıştırılmasında şarttır. Ara gazı vererek motoru ısıtmaya çalışmak silindirleri ve etrafındaki yağ kompresyon ve eksoz sekmanlarına büyük zarar verecektir. Naci abi öncelikle gezilerinizin varsa bir kaç resmini forumda yayınlarsanız çok makbule geçer. Abi birde kawasaki olayını çok araştırdım gerçekten benim üzerinde sık sık deneme ve test yapabileceğim cinsten bir motor değil parçaları çok pahalı ve bulunma sorunu var. Honda shadow 750 yada gv 650 bakıyorum öncelikle teknik bilgilerini buldum ileriye dönük karşılaşableceğim sorunlar neler olabilir bu olayı rumlarda parça olayı nasıl temin edebilirim araştırıyorum.Birde vergi olayı düşündürücü geldi bana 750 cc den sonra vergiler 2 ye katlıyor. Daha mantıklı yada hesaplı bmw touring hangi motoru önerebilirsiniz.

  18. #738

    Üyelik
    31 Temmuz 2010
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Ramzey QM 250

    yağ sorunu

    arkadaslar iki sorum

    arkadaşlar motoru aldıgım zaman yanı gecen hafta yagına baktıgım zaman yag normaldi. iki centik arasındaydı. dün hem sogukken hemde sıcakken baktıgımda iki centiğin altına inmişti. motorda veya motoru park ettğim yerde herhangi bir yağ lekesine rastlamadım. bugun yarı sentetik yağ alıp ilave edecem yoksa komple boşaltıp tekrar mı doldursam.

    diğer bir konu ise garanti belgesinde anahtar takımı var diyo saşinin sol alt tarafında. baktım ama göremedim. sizde aanahtar takımı cıktı mı motorlarda?

  19. #739
    volkanmet86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Mondial 200 MCX / CG Cafe Racer / Pulsar 200 NS
    Alıntı Beycivan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Naci abi yazdıklarını okudum verdiğin bilgiler tamamen doğru aslında bu soruya bende şöyle cevap vermek istiyorum çift silindirli motorun hava ve yakıt ayarı eşit olduğunda silindir haraketleride eşit olucaktır. Yeterki karbüratör buji ve ateşleme bobini düzgün olsun. Karbüratör oynamaya gelmez. 150 tl ye alacağın karbüratörün iğne ayarlı olmasına dikkat et bende geçen ay böyle bir karbüratör aldım iyi çıktı ancak orjinal karbüratörün içindeki fişekler metal ve kaliteli.Naci abinin dediği gibi servis ustalarının çoğu 2 silindirli motorda bir silindir sürekli tekler sorun çıkartır sebebinin de silindirlerin birisinin yani sağ silindirin güçlü çalışması derler mekanik bilgiden yoksun ne gördüyse öyle öğrenmiş hiç araştırma geliştirme ihtiyacını kendinde görmemiş ustaların cevapları bunlar.Sen karbüratörü aldığında hava ayarı yapılmış gelir ama bir senkron ayarı yaparsın bu iş düzelir inşallah.
    yok ustam diyor problem var diye. yani karbüratör öyle dizayn edilmiş ki, bi taraf düzgünken diğer taraf tekliyor. biz ayar olarak bi bi tarafı düzgün çalıştırabildik, bi diğer tarafı. ikiside aynı anda düzgün çalışmadı kafayı yiye yazdık. süper dandik bi karbüratör koymuşlar.
    Eğleniyor muyuz?

  20. #740
    ybf55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mayıs 2010
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    125 honda 251 mz. MOTORAN MT 150.CURİSSER
    hayırlı akşamlar buraya foto nası atacağız arkadaşlar
    kusura bakmayın imageshack danmı
    ramzey alcam ama motorumu satmam lazım

    Uploaded with ImageShack.us

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:30 ----------



    Uploaded with ImageShack.us


    inşallah bundan sonra ramzey le gezerim saygılar


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler