Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Ramzey 250cc Chopper Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #241

    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Bende de bir tane ramzey var Konserve kutusu her yeri dökülüyor titreşim var tabi titreşim olurda vidalarda gevşeme olmaz mı herzaman arkama bakıyorum acaba br vida daha düştümü diye ramzey mondial uzak durun bu iki markadan


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #242
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Bende de bir tane (hatta 2 tane) ramzey var. İkisinde de 5000 km yi geçtim. Bir yılı aşkın süredir kullanıyorum. İkisi de taş gibi maşallah. Titreşim yok denecek kadar az, şimdiye kadar hiç vida düşürmedim, arkama da sadece gelen araçlar için tedbirli olmak amacıyla bakıyorum. Güzel ve konforlu bir sürüşü var, memnunum memunum ve de çok memnunum çok şükür.
    Not: 1979 yılından beri de motora binerim. Daha önce (18 yıl önce) çift silindirli jawam vardı. Ona kıyasla bence Ramzey QM 250 nin (chopper) performansı gayet iyi diyebilirim. Chopper sınıfında iyi bir başlangıç ve hatta yükseltemeyecekler için iyi bir "devam" motoru diyebilirim. Selamlar.

  3. #243
    mavimerdiven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF BANDİT 1200 S
    Sevgili arkadaşlar...
    Öncelikle hepimizin motorsever olduğunu düşünerek yorum yapmaya çalışayım dedim ama maalesef aramızda bazı motor düşmanları var. Hani böyle bir olasılığın olmadığını bilmesem, yorum yapan arkadaşların (pardon yorum yapan demeyelim de karalayan arkadaşların) nerdeyse rakip firmaların kiraladığı ajanlar olduğuna inanacağım. Özellikle belirtilmiş, rica edilmiş olmasına rağmen bilen bilmeyen, ramzey'i yolda görse bunun markası ne diye soracak olan şahsiyetler karalama yarışına girmişler. Ayıptır... Günahtır... Yazıktır... Yazmadan önce düşünmek gibi bir huyumuz vardı bizim millet olarak... Hatta konuşmadan önce düşünmek gibi bir huyumuz da vardı ama neyse.. artık insanlar ağzından, kulağından, burnundan artık aklınıza gelen her yerden konuşur oldular. Bir laf vardır "laf sizdeyken sizin esirinizdir, ağzınızdan çıktığı anda siz onun esiri olursunuz."
    Tam 1 yıldır susuyorum cahildir, yenidir, bilgisizdir diye geçiştiriyorum ama yeter artık... Herkes lütfen bilgisi kadar konuşsun... Tartsın, incelesin, deneyim sahibi olsun ve ondan sonra yazsın. Burda bilinçsizce yaptığımız karalamalar bizi zerre kadar etkilemiyor ama yeni başlayacak arkadaşların hevesini kırıyor bu yorumlar. 3 günlük motosiklet tecrübesi olan arkadaşlar (buna tecrübe denirse tabi) 30 yıllık motosikletçi edasıyla döktürüyorlar Maşallah. Ben 14 yaşımdan beri motosiklete biniyorum ayrıca iki tekerlek merakım 6-7 yaşlarında bisikletle başladı. Ama hala motosiklet lafının geçtiği her yazıyı okuyorum her sohbeti dinliyorum...Niye? Belki yeni bir şey öğrenirim diye. Ruhunuzda bu sevda yoksa lütfen rahat bırakında sevdalılar bir de size laf anlatmak zorunda kalmasın. Motosiklete hava atmak için değil hava almak için binmiyorsanız şimdi inin üstünden hemen inin. Bu kadar sitem yeter sanırım... Açıklayayım efendim.
    Yazdıklarım tamamen şahsi düşünclerimdir kimseyi bağlamaz ve mümkünse hakaret yerine yorum yazalım.

    1) İllada japon diyen arkadaşlara satılık ilanlarına bakmalarını servisleri konusunda detaylı bir araştırma yapmalarını şiddetle öneririm. Türkiyede var olan japonların bir çoğunun ne kullnış ne de servis anlamında hiç bir şekilde verilen paraların karşılığını veremediklerini göreceksiniz.
    2) Çini Japonu almanı yok bu iş doyumsuzluğu da ardından getirir, hangi motosiklete sahip olursanız olun 6 ay sonra başka motosikletlere kayar gözünüz bu da işin zevkli tarafıdır.
    3) Herkes demişki: "Yok gardeş, onu alacaaana git bi ynr al... yok cbr al... yok en kötü 20 yıllık capon al... yok böyle bir şey arkadaşlar. Biz de biliyoruz Japonların daha kaliteli olduğunu ama 20 liralık japon 3 kalite sunuyorsa 3 liralık çin 1 kalite sunuyor. Bir düşünün şimdi bakalım hangisi daha kaliteli.
    4) Bizim paramız buna yetti bunu aldık biz bilmiyomuzduk R 1200 GS almayı ne bileyim FJR 1300 ABS almayı, Harley WRSC almayı yada WFR 800 almayı, Biliyoruz tabiki hemde alasını biliyoruz. Ama benim 20-30 Bin YTL parm olmadığı gibi her servise girişte 300-500 YTL ödeyecek gücümde yok. Eee bu durumda ne yapmalıyız peki. 2. El milletin 10 sene yerlere yatırıp acemilik attığı japonlara mı yönelelim.
    5) Benim QM 250 cruiser'im var tam 15 ay oldu alalı yaklaşık 12.000 KM de, nedense hala satmayı düşünmüyorum. İlanlarda 1000-2000 km de yüzlerce binlerce satılık japonları almanları çinlileri gördükçe de şaşırıyorum. Ben her gün kullanıcısıyım yani tatlısu motorcusu değilim. bu kilometre boyunca 20 kere servise gitmişimdir 10'u sohbet için 5'i ampul vs gibi basit şeyler için 5 i de periyodik bakımları içindir. Bu süre içinde aldığım günde bu yana *hiç bir vidam düşmedi *ben de Naci arkadaşım gibi sadece geleni gideni kontrol etmek için arkama bakıyorum. *uzun yol da yaptım (gidiş dönüş 800 KM) bana mısın demedi aslanlar gibi de gidiyor Maşallah. Fren balatası, debriyaj balatası, zincir dahil hala orjinali üzerinde duruyor ve sanırım bir 10-15 bin km daha gider. Motosikletimde tek değişen Motor yağı, far ampulü ve bujiler. Eh o kadar da olsun artık değil mi...?
    6) Motosiklete eşeğe biner gibi binersek o eşek bizi mutlaka yarı yolda bırakır. Bu eşeğin japonyalı, Çinli, Hindistanlı olması durumu değiştirmez. Yemini suyunu verdiğiniz sürece bu böyle devam eder.
    7) Bazı arkadaşlar durumu şöyle sanıyor : (Genellikle tecrübesiz ve yeni kullanıcılar) Biz bir motosiklet alalım basalım gidelim dağ tepe bayır... Hiç lastik patlamasın, motor ısınmasın, hiç bir yerinden ses gelmesin, kaymak gibi gitsin, elimiz yağ olmasın, hatta benzini de bitmesin. Ooollduuu..... Yok böyle bir motor.
    7) Yine çenem düştü yazacaklarımın yarısını da unuttum zaten hjerkese mutluluklar diliyorum Allah kimseyi motosiklet aşkından mahrum etmesin. Amin.

    Son olarak derim ki: Allah bu QM 250 yi icat eden den de onu bu ülkeye sokup montaj eden RAMZEY'den de bin kere razı olsun. Bin sene dolaşsam bu paraya bu kadar karşılığı hiç bir markada bulamayacağımdan eminim. (Dikkat ederseniz motorum da satılık değil reklam yapmıyorum yani) Haaa extra bir şey olurda R 1150 GS ya da Suzuki VZR 1800 alana kadar da satmayı düşünmüyorum açıkçası.

    Sevgiyle kalın... Unutmayın ki motorcunun içinde nefret kalmaz rüzgar alıp götürür onu. Kötü bir şeyler yazacaksanız da önce motosiklete binin sonra tekrar yazın...

  4. #244
    DISTORTEDMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1200GS
    Naci abi, bu ramzey harbiden kaliteli makineler getirmiş Türkiye'ye galiba yav. Baksana şu yazılanlara. Mavimerdivenin yorumları aynı motor olmasada aynı marka olmasından ötürü beni Ramzeyime daha da sıkı sıkı bağladı adeta
    Hayallere ulaşmanın yolu, rüyalardan uyanmaktır.

  5. #245
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    mavimerdiven dostuma 4. maddeye kadarhak veriyorum. diğer maddeleri hakkında motoru kullanmadığım için ekstra bir yorum yapmam yanlış olur. Ama kendi motorum için şahsi düşüncelerim bu yönde.
    naci abi saygılar
    sağlıcakla
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  6. #246
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Teşekkürler Arbetus arkadaşım. Mavimerdiven arkadaşımıza ben de aynen katılıyorum. Kim ne derse desin motorlarımız kötü değil. En azından 1979 yılından beri motosiklet tecrübesi olan biri olarak söylüyorum. Ama sakın yanlış anlaşılmasın, bu "iyi motor" ifadesini makul anlamda söylüyorum. Yani belli bakımları zamanında yapmak ve hor kullanmamak şartıyla sizi yolda bırakmayacak makinalar bunlar. Performansı da kullanan ve sık sık iki kişi ile makul ölçüde uzun yol yapan biri olarak kendi çapında gayet iyi diyorum. En önemli sorunumuz ise firmanın tutumu.
    Distortedman arkadaşım, 200'lük Ramzey cross da bence oldukça iyi bir makina. Ben qm 250 de yaşadığım vida gevşeme sorunuyla, crossumda çok nadir ve az miktarda karşılaştım. Ama kısaca ikisi de (toplam 10.000 kmden fazla yol yapmış biri olarak) bence iyi motorlar. Mavimerdiven, Arbetus ve Distortedman ve diğer arkadaşlar, hepinize çok selamlar ve kazasız zevkli sürüşler dilerim.

  7. #247
    mavimerdiven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF BANDİT 1200 S
    Son yazılan yazıları okudum inanılmaz mutlu oldum. Dedim ki kendi kendime Hah işte bu adamlar gerçek motosiklet tutkunları. Ne kadar da güzel, aklı başında, soğukkanlı, samimi ve gerilimden uzak şeyler yazmışsınız arkadaşlar hepinizi kucaklıyorum ellerinize sağlık
    Bilen bilir 80 li yıllarda mobylette ler vardı hani şu eşek arısı gibi ses çıkaranlar (Gerçe hala varlar ama) Biz onlara bile sevdalıydık. Şunu anlamamız anlamayanlara da anlatmamız gerekir ki biz, marka değil iki tekerin bize yaşattığı duyguların tutkunuyuz. Zor elde edilen herşey güzeldir. Çok muhterem arkadaşlar akıl vereceklerine para verseler hiç birimizin bir sıkıntısı kalmaz hepimiz gönlümüzdeki motosiklete bineriz. İlanlara bakıyorum 20-70 bin YTL arası 1000-2000 km arası motosikletler satılık. Eee bu motorlar iyi değil de mi satıyor adamlar bunları. İşin aslı şu insan doyumsuzluğu... Her şey sahip olana kadar. Sağlık vs gibi sebeplerden satanlara lafım yok. Hadi o adam der bana yok kardeşim illa japon Alman al diye anlarım (Onlar genelde bunu demezler ya) Ama bakıyorum çoğu 1000-3000 ytl lik motora sahip arkadaşlar hemen yorum yapıyor "sakın almayın çinli" diye. istiyorlarki 125 scooter den inelim 20-30 bin liralık 1000 lik makinelere binelim. Sakin olun arkadaşlar önce bir vida sıkmayı, zincir yağlamayı, buji sökmeyi falan öğrenin Emeksiz yemek olmaz. Emek vermediğin şeyi sevmezsin sevsen de yalan olur. Günümüz aşkları gibi şimdiki motosiklet sevdası da. 2 günlük ilişkinin adı aşk olmuş. Bağlılı yok sadakat yok fedakarlık yok. önceki yazımda da bahsettim aslında. Motosiklet dediğine ilgi göstereceksin nazını çekeceksin uğraşacaksın prenses olmadığını bildiğin halde prensesmiş gibi davranacaksın. Emin ol karşılığını alırsın. Motosikletimi seviyorum hem de hatalarıyla günahlarıyla... sanırım gerçek sevgi de bu olsa gerek.
    Herkese mutluluklar diliyorum sevgiyle kalın.

  8. #248
    schism - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul/Üsküdar
    Motosikleti
    Hyosung GV250
    merhaba ramzeyci arkadaşlar bende kısa bi zaman içinde cruiser tarzı bi motor almayı düşünüyorum. 2007 ramzey QM 250 için herşey içinde 3500 YTL dediler son 2 motormuş elinde kalan. bununla beraber kask eldiven file felanda vercem dedi. fiyat nası acaba? aslında başka bi motor düşünüyodum ama sıfırını bulamıyorum istanbulda :( bi de ramzeyin fabrikası kapanıyomuş dediler doğrumudur? sorularıma cevap verirseniz sevinirim.. saygılar..

  9. #249
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    Alıntı mavimerdiven adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Son yazılan yazıları okudum inanılmaz mutlu oldum. Dedim ki kendi kendime Hah işte bu adamlar gerçek motosiklet tutkunları. Ne kadar da güzel, aklı başında, soğukkanlı, samimi ve gerilimden uzak şeyler yazmışsınız arkadaşlar hepinizi kucaklıyorum ellerinize sağlık
    Bilen bilir 80 li yıllarda mobylette ler vardı hani şu eşek arısı gibi ses çıkaranlar (Gerçe hala varlar ama) Biz onlara bile sevdalıydık. Şunu anlamamız anlamayanlara da anlatmamız gerekir ki biz, marka değil iki tekerin bize yaşattığı duyguların tutkunuyuz. Zor elde edilen herşey güzeldir. Çok muhterem arkadaşlar akıl vereceklerine para verseler hiç birimizin bir sıkıntısı kalmaz hepimiz gönlümüzdeki motosiklete bineriz. İlanlara bakıyorum 20-70 bin YTL arası 1000-2000 km arası motosikletler satılık. Eee bu motorlar iyi değil de mi satıyor adamlar bunları. İşin aslı şu insan doyumsuzluğu... Her şey sahip olana kadar. Sağlık vs gibi sebeplerden satanlara lafım yok. Hadi o adam der bana yok kardeşim illa japon Alman al diye anlarım (Onlar genelde bunu demezler ya) Ama bakıyorum çoğu 1000-3000 ytl lik motora sahip arkadaşlar hemen yorum yapıyor "sakın almayın çinli" diye. istiyorlarki 125 scooter den inelim 20-30 bin liralık 1000 lik makinelere binelim. Sakin olun arkadaşlar önce bir vida sıkmayı, zincir yağlamayı, buji sökmeyi falan öğrenin Emeksiz yemek olmaz. Emek vermediğin şeyi sevmezsin sevsen de yalan olur. Günümüz aşkları gibi şimdiki motosiklet sevdası da. 2 günlük ilişkinin adı aşk olmuş. Bağlılı yok sadakat yok fedakarlık yok. önceki yazımda da bahsettim aslında. Motosiklet dediğine ilgi göstereceksin nazını çekeceksin uğraşacaksın prenses olmadığını bildiğin halde prensesmiş gibi davranacaksın. Emin ol karşılığını alırsın. Motosikletimi seviyorum hem de hatalarıyla günahlarıyla... sanırım gerçek sevgi de bu olsa gerek.
    Herkese mutluluklar diliyorum sevgiyle kalın.
    dostum çok haklısın cefa çekmeden sefa sürülmez eğer iki vida sıkmaktan buji değiştirmek ağır geliyorsa hamen o motordan inin gidip elektrikli scooter falan alın. her düşen vida ki 7200 km dir toplasan 5-6 tane düşmüştür benim motorumu daha iyi tanımama olanak sundu. Şu an motorumda kendi başıam yaptığım işlemleri sıralamak istiyorum.

    yağı artık kendim değiştirebiliyorum her 2000 km de bir yaparım.
    bujileri değiştirebiliyorum.
    zincir ayarı zincir yağlama.
    sis ve dörtlü flaşör tesisatını kendim yaptım. başka arkadaşın çinlisine de sis farı bağladım.
    balatalardan ses geldiğinde balataları zımparalamak gerekiyormuş disk olandan korkuyordum ama yöndemini öğrendim onu da yapıyorum.
    motorumun motor kısmı hariç komple her yerini söküp toplayabiliyorum.
    bu liste bu şekilde uzayıp gider. benim falsefem şu; Sorunsuz motor çözümsüz sorun yoktur.
    4200 kmde amortisörlerimin pek konforlu olmadığını farketmiştim. daha sonra patlak olduğunu farkettim. bizim burda yollar pek de iyi değil garantiye de girdiğini öğrendim fakat hem parçanın ucuz olmasından dolayı hemde garantiden parçanınen az bir hafta sonra geleceğini hesaplayarak amortisörleri kendim aldım ve taktım ve 3000 kmdir kullanıyorum. ben haftada en az 3-4 kere servise giderim ama sadece muhabbet için bilgi paylaşımı için. Takıldığım yer ayrıca RAmzey servisi olduğu için qm250 sahibi arkadaşlar gelir onlarla laflarız artık servisin fahri elemanı olduğum için onların yağ değişimini ve zincir gerilmesi gibi işlemleri ben yaparım bizim mahllede 4 adet qm250 var sanırım bir çoğu ile tanışıklığımız var. aramızda birbirimize çamur atma gibi birşey yok zaten sevmem de herkes motorunun ne vereceğini çok iyi biliyor. hepimizin kendisine göre artı ve eksileri var. daha fazla uzatmanın bir anlamı yok. Önemli olan motor değil motorcudur benim için. Ne motorcular var piyasada altında çinli motorcu var. ne japon alman makinalar var yollarda üstünde "MOTORCUé yok.

    saygı ve sevgilerimle.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  10. #250
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı schism adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba ramzeyci arkadaşlar bende kısa bi zaman içinde cruiser tarzı bi motor almayı düşünüyorum. 2007 ramzey QM 250 için herşey içinde 3500 YTL dediler son 2 motormuş elinde kalan. bununla beraber kask eldiven file felanda vercem dedi. fiyat nası acaba? aslında başka bi motor düşünüyodum ama sıfırını bulamıyorum istanbulda :( bi de ramzeyin fabrikası kapanıyomuş dediler doğrumudur? sorularıma cevap verirseniz sevinirim.. saygılar..
    Değerli arkadaşım, motor alırken mutlaka içine sineni ve kesene uygun olanı almalısın. Servis ve yedek parça durumu da bence çok önemli. Bu konuda kararını Ramzeyden yana vermek istersen (bana özel mesaj attığın için söylüyorum) bence önce bu forumu okumalısın. Zaten toplam 13 sayfa, çabuk biter. Tüm artı ve eksileri yazıyor. Diğer markaları kullananların yazdıklarını da diğer forumlardan oku, sonra kararını ver.

    Sana söylenen fiyat bildiğim kadarıyla normal-pazarlıklı fiyat sayılır. Paran nakitse biraz daha pazarlık et bence.

    Ramzey Türkiyenin en büyük 2 üreticisinden birisi. Bildiğim kadarıyla bir başka firma Ramzeyin %50sine ortak oldu. Ama şu an bizim buralarda (ben servise soruyorum, yoksa ihtiyaç duyduğum için değil) hala yedek parça sorunu var. Kararın ne olursa olsun hayırlı olsun. Selamlar.

  11. #251
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    Naci abi Ramzey ya osmanlı motor ile ya da presto ile ortak oldu diye iki farklı dedikodu var. ama aslını bilmiyorum.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  12. #252
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Arbetus arkadaşım, senin yazın üzerine Ramzeyin sitesine baktım ve şu yazıyı gördüm.

    Engin Ramzey önderliğindeki yolculuğumuza 1965 yılında Tarlabaşın' daki küçük bir atölyede bisiklet yedek parçaları üreterek başladık; yaklaşık 15 kişilik bir ekiptik. Daha ilk adımdan başlayarak gücümüzü planlı bir biçimde kullanmaya özen göstererek, tüm yeniliklere kapımızı açarak kararlılıkla yürüdük... Ramzey Limited böyle doğdu... Yıllar geçti... Gerekli donanıma sahip olduğumuza ve piyasa koşulları gereği zamanı geldiğine inanarak, kazanımlarımızı korumak ve gelecek için kullanmak üzere iş hayatımızdaki ilk önemli dönemeci geçtik; Tarlabaşın'dan Bayrampaşa'ya, bisiklet yedek parçası üretiminden Moped yedek parçası üretimine.

    Artık, daha donanımlı, daha güçlüydük. Görev tanımlarının belirginleştiği, daha organize ve daha kalabalık bir ekiptik. Gelişime açıktık; bugün de yaptığımız gibi, tüm yenilikleri yakından izledik ve uyguladık. Kısa sürede Moped yedek parçalarında iç piyasanın aranan markası olduk ve bir süre sonra ihracata başladık. Büyüdük... biz yerimize sığmıyorduk, heyecanımız ise içimize... Ve ikinci dönemeç: 1999 yılında Kurtköy'deki kendi tesislerimize tasındık. Bugün, 20.000 metrekarelik bir alana yayılmış olan bu tesislerde 300 kişilik dev bir ekiple 50 CC'lik iki zamanlı RAMZEY "Moped", "Scooter" ve "125 CC" motosiklet üretiyoruz, şimdilik... Bu konuda tek Türk markası olmanın gururunu taşıyoruz.

    10 OCAK 2007 tarihinde BÜYÜK OSMAN OĞULLARI A.Ş ile yapılan iş ortaklığı neticesinde sektörde daha güçlü bir konuma geldik.
    Artık RAMZEY ilk TÜRK firması olmanın yanında bayi,servis ve yedek parça hizmetini daha güçlü,daha ekonomik şartlarda sağlamayı ve TÜRK insanının yanında olmayı hedef edinen,her zaman olduğundan daha fazla gayretle bunu başaracak bir firma olduğunu BÜYÜK OSMAN OĞULLARI ile yapılan yeni ortaklık ile göstermiştir.

  13. #253
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    hayırlısı olsun abicim.
    sağlıcakla.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  14. #254
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Arkadaşlar, daha önce söylediğim ve silikonla yapıştırdığım hortumdan sonra motorun çekişi baya arttı. Bir çatlak ta karbüratörden silindire giden manifoltta buldum. Onu da silikonladım. Şu an rampa da bile artık motor boğulmadan çok iyi gaz yiyor. Daha önce buralardan hava aldığı için rampa çekişi azalıyordu. Sizde de bu "rampada çekiş düşüklüğü" problemi varsa, karbüratör ayarını oynamadan önce karbüratörden silindire ve karbüratörden arkadaki hava filtresine giden hortum ve manifoltlarda çatlak/yırtık olup olmadığını kontrol edip varsa iyi bir silikonla bunların deliklerini kapatınız. Selamlar.

  15. #255
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar, daha önce söylediğim ve silikonla yapıştırdığım hortumdan sonra motorun çekişi baya arttı. Bir çatlak ta karbüratörden silindire giden manifoltta buldum. Onu da silikonladım. Şu an rampa da bile artık motor boğulmadan çok iyi gaz yiyor. Daha önce buralardan hava aldığı için rampa çekişi azalıyordu. Sizde de bu "rampada çekiş düşüklüğü" problemi varsa, karbüratör ayarını oynamadan önce karbüratörden silindire ve karbüratörden arkadaki hava filtresine giden hortum ve manifoltlarda çatlak/yırtık olup olmadığını kontrol edip varsa iyi bir silikonla bunların deliklerini kapatınız. Selamlar.
    abi değiştirseydin onları y şeklindeki hava hortumundan bahsediyorsun herhalde. eğer ramzeyde bulamazsan büyük ihtimalle mondialinki de uyar çünkü karbüratörlerimiz aynı marka. emme manifoltu utmayabilir çünkü bizim katalitik konvertörümüz emme manifoltuna bağlı.

    saygılar.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  16. #256
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Sağol Arbetus arkadaşım. Mondiale sordum ama yok dediler. Daha sonra (Dün) Adana Ramzey servisinde olduğunu öğrendim. Ama tekrar ihtiyacım oluncaya kadar bu şekilde kullanacağım.

    Bu yapıştırma işinden sonra motorun rampa çekişi arttı demiştim. Ama sürat otoyolda 120'yi zor görüyordu. Bu hafta, geçen defa ayarladığım karbüratör emisyon vidalarını çeyrek tur sıktım. Otobanda Adanaya gelirken motor daha tam gaz vermeden 125'i geçti. Sanırım doğru ayarı buldum. Gidiş ve performans çok iyi oldu çok şükür. Herkese selamlar ve kazasız sürüşler dilerim.

    Not: Ramzey qm 250 için benim motorun karbüratör ayarı, vidaları tam sıktıktan sonra 2.75 tur gevşetilecek şekilde ayarladım. 2.75 tur benim motora tam uydu.

  17. #257
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    naci abi şu emisyon vidaları tam olarak nasıl ayarlanıyor? bir de nerede? son karbüratör temizliğinden sonra sanki bir düşüş hissettim gibi bu konuda bilgi verirsen sevinirim. bu arada mahallemdeki ramzeyci arkadaşlarla iyicene kaynaştık heryere birlikte gidiyoruz. sonuçta aynı grup makina kullandığımız için makinalarmızı zorlamamız gerekmiyor.stabil bir şekilde dolaşabiliyorum. eğer bir parçaya ihtiyacın olduğunda orada bulamazsan ben buradan da bakabilirim. ramzey servisiyle parça alışverişim oldu daha öncelerde şimdi sadece sohbet etmeye gidiyorum.

    saygılar.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  18. #258
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Çok teşekkür ederim Arbetus. Benim kastettiğim vida benim motorda her karbüratörün altında birer tane var. Rengi sarımtırak yani pirinç madeni olabilir. Karbüratörün altını görecek şekilde eğilirsen, karbüratör ana gövde ile silindire giden manifoltun arasında bir yerde. Mondialde nerede tam bilmiyorum. Bir de bu vidaların dışarda kalan kısımları neredeyse pirinç tanesi kadar (ama biraz daha geniş) olur. Devamlı oynanmasın diye genellikle ulaşımı zor yere monte edilmiştir ve içe gömülmüş olarak bulunur.

    Ayara gelince, (ramzey için söylüyorum) bizde iki vida olduğu için ikisini ayrı ayrı ayarlamak lazım. Motor çalışmaz ve soğuk iken (sıcakken ayarlamaya çalışırsan elini yakabilirsin) küçük bir düz tornavida ile önce vidaları saat yönünün tersine tam olarak yani artık dönmeyinceye kadar sık (ama çok sert sıkma, dönme durunca daha fazla sıkıştırmadan bırak). Sonra her tam dönüşü (360 derecelik bir dönüş veya tornavida üzerinde işaretlediğin noktanın yine aynı hizaya gelmesine kadar ki dönüş) 1 tur sayarak, 2 tam tur, bir yarım tur (180 derece) bir de çeyrek tur geri çevir (saat yönünde). Toplam 2.75 tur yapıyor. İki karbüratörü de bu şekilde ayrı ayrı ayarla. Sonra motoru müsait bir yerde dene. Duruma göre çeyrek tur sıkarak veya gevşeterek (eğer gerekiyorsa) son ayarı yap. Ama işe başlarken yani vidayı sıkarken tam olarak kaç tur sıktığına bak ki, eğer ayarda başarısız olursan eski haline getirebilesin. Ya da bilen birine yaptırt.

    Bu ayar şekli bizim motora uygun. Ben önce tam sıktıktan sonra 3 tur gevşettim. Daha sonra deneyip çeyrek tur daha sıktım. Mükemmel oldu.

    Arbetus arkadaşım, bu ayarda hata yaparsan yakıt maliyetin ve motorunun performası değişir. Eline tornavida alınca bu anlamda riske giriyorsun demektir. Sonra beni suçlama. Selamlar.

  19. #259
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok teşekkür ederim Arbetus. Benim kastettiğim vida benim motorda her karbüratörün altında birer tane var. Rengi sarımtırak yani pirinç madeni olabilir. Karbüratörün altını görecek şekilde eğilirsen, karbüratör ana gövde ile silindire giden manifoltun arasında bir yerde. Mondialde nerede tam bilmiyorum. Bir de bu vidaların dışarda kalan kısımları neredeyse pirinç tanesi kadar (ama biraz daha geniş) olur. Devamlı oynanmasın diye genellikle ulaşımı zor yere monte edilmiştir ve içe gömülmüş olarak bulunur.

    Ayara gelince, (ramzey için söylüyorum) bizde iki vida olduğu için ikisini ayrı ayrı ayarlamak lazım. Motor çalışmaz ve soğuk iken (sıcakken ayarlamaya çalışırsan elini yakabilirsin) küçük bir düz tornavida ile önce vidaları saat yönünün tersine tam olarak yani artık dönmeyinceye kadar sık (ama çok sert sıkma, dönme durunca daha fazla sıkıştırmadan bırak). Sonra her tam dönüşü (360 derecelik bir dönüş veya tornavida üzerinde işaretlediğin noktanın yine aynı hizaya gelmesine kadar ki dönüş) 1 tur sayarak, 2 tam tur, bir yarım tur (180 derece) bir de çeyrek tur geri çevir (saat yönünde). Toplam 2.75 tur yapıyor. İki karbüratörü de bu şekilde ayrı ayrı ayarla. Sonra motoru müsait bir yerde dene. Duruma göre çeyrek tur sıkarak veya gevşeterek (eğer gerekiyorsa) son ayarı yap. Ama işe başlarken yani vidayı sıkarken tam olarak kaç tur sıktığına bak ki, eğer ayarda başarısız olursan eski haline getirebilesin. Ya da bilen birine yaptırt.

    Bu ayar şekli bizim motora uygun. Ben önce tam sıktıktan sonra 3 tur gevşettim. Daha sonra deneyip çeyrek tur daha sıktım. Mükemmel oldu.

    Arbetus arkadaşım, bu ayarda hata yaparsan yakıt maliyetin ve motorunun performası değişir. Eline tornavida alınca bu anlamda riske giriyorsun demektir. Sonra beni suçlama. Selamlar.
    abicin nedemek seni suçlar mıyım hiç. tamirci dibimde gider yaptırırım. bu arada 250mct ile qm250 nin karbüratörü aynı marka sanırım aynı yerdedirler bir bakayım bulamzsam vazgeçerim herhalde.
    sağlıcakla.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  20. #260

    Üyelik
    30 Temmuz 2007
    Şehir
    KAYSERİ
    Motosikleti
    Olacak İnşaalaah Hayallerimde ki MOTOR HONDA VTX 1300S
    Mavi Kardeşim Yazılarını Okudum Çok güzel Şeyler Yazmışsın. Burda Bilende Bilmeyende Konuşuyor. Bir Konu Açtım İnanırmısın Kafam Allak Bullak Oldu HA Konuma CVB yazan dostlarımdan Şikayetçi Değilim Asla Ama bilende bilmeyende yazıor. Bu Motor Sevdası 3 seneden beri Var. İlk Motor sevdası Harley davidson Özel Yapımını İzledim Vee Hala daha buyuk bır sevgıyle motor sevdamm devam edıyor Çok eleştiri aldım arkadaslardan cevremden neapacan Motoru Motor alacagına araba al dedıler vs vs.. Ama vazgeçemedim Ha motorum su an yok ama olacak inşallah Nisanda kısmetse Alacam ramzey hemde ...ama biras para bırıktırmek sart HEE CEFA ÇEKMEDEN SEFA OLMAZ .sıkıntı cekmezsek Motoru aldıgım zaman fazla kıymetı kalmaz değilmi hepınıze KAYSERIDEN slm
    Ben SADECE Motorlara AŞIĞIMMM
    ::tutkuy::


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler