Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #3421
    atiturhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2010
    Şehir
    Akcay/Edremit/Balikesir
    Motosikleti
    şuan BMW R 1150 GS önce R 1150 R vardı
    Alıntı aksoy19 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    150 mc için hangi yağ daha iyi ve ne sıklıkla değiştirmek gerekiyor ? yağ azaldığı zaman üstüne koymak mı iyi yoksa tamamen boşaltıp yenilemek mi ? fiyatlar nedir acaba tahmini olarak ? kaç litre yağ alıyor motor ?
    2000km de bir periodik bakımı var bu süre içerisinde yağ azaltması mümkün değil. 1lt yağ alıyor. Ben Castrol Power1 10-40 Yağ koyuyorum 25TL. Benzer yağları 10TL ye almak mümkün. Servis kitabında da 10-40 koyun diyor. Ben yazın sıcaklarda 20-40 yada 20-50 yağ koyuyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #3422
    aksoy19 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2011
    Şehir
    koaceli
    Motosikleti
    mondial 150 mc
    en son 3300 de bi bakım yapıldı ama serviste değil şimdi 5 bin bakımı mı gerekiyor

  3. #3423
    deardamien - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2006
    Motosikleti
    150 mc
    Aldık motoru hayırlısıyla yanlız arka lastik cok gozume batıyor 110 luk takan varmı. Yorar diyen var ama mcxte 110luk var gerci onun jantı ufak ama. Varsa 110luk takan tecrubelerini acıklarmı rica etsem 100 daha uygun diyen cogunlukta ama bilemedim. Modifiye veya spor amaclı sormuyorum mcxteki goruntusu cok hosuma gidiyor.

  4. #3424
    atiturhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2010
    Şehir
    Akcay/Edremit/Balikesir
    Motosikleti
    şuan BMW R 1150 GS önce R 1150 R vardı
    Alıntı aksoy19 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    en son 3300 de bi bakım yapıldı ama serviste değil şimdi 5 bin bakımı mı gerekiyor
    2bin km de bir yağ değişimi var hesabını sen yapıver artık. Bakarsan bağ olur bakmazsan dağ. Sonra çin malı motorun adı çıkıyor. Anladın sen onu ;)

    ---------- Post added at 17:33 ---------- Previous post was at 17:30 ----------

    Alıntı deardamien adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aldık motoru hayırlısıyla yanlız arka lastik cok gozume batıyor 110 luk takan varmı. Yorar diyen var ama mcxte 110luk var gerci onun jantı ufak ama. Varsa 110luk takan tecrubelerini acıklarmı rica etsem 100 daha uygun diyen cogunlukta ama bilemedim. Modifiye veya spor amaclı sormuyorum mcxteki goruntusu cok hosuma gidiyor.
    100lük daha uygundur aksi taktirde camurluk içlerine sürtme yapacaktır. Başına iş alma sonra. MC ile MC X in son hızları fark ediyor. Kalın teker sürtünmeyi arttırıyor. MC X kullanıcısı arkadaşımın MC ile denemesinin sonucunu yazıyorum. Arkadaşta bu forumdan o da tasdikleyecektir. Bunuda göz önünde bulundurunuz.

  5. #3425
    kerem182 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Şubat 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    znu 125
    hava filtresi nasıl sökülür arkadaşlar. söküp temizlemek istiyorum.

  6. #3426
    atiturhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2010
    Şehir
    Akcay/Edremit/Balikesir
    Motosikleti
    şuan BMW R 1150 GS önce R 1150 R vardı
    Alıntı kerem182 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hava filtresi nasıl sökülür arkadaşlar. söküp temizlemek istiyorum.
    Sağ kapağın arkasında. filtre bi kutunun içinde duruyor ama sökmesi biraz zahmetli. Sünger bi filtre var içinde. Sünger filtrenin bakımının nasıl yapılacağını biliyor musun?

  7. #3427
    kerem182 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Şubat 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    znu 125
    kapağı açıp filtre sistemini gördüm bugün fakat o sünger neresinde nasıl açarım bulamadım. tazzikli hava ile temizlemk gerek sanırım. ede kompresör olmadığı için elektrik süpürgesiyle temizlerim diye düşündüm.

  8. #3428
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    o sünger, metal boru gibi olan delikli silindirin üstünden kolayca çıkıyor. ben önce süngeri iki elimin arasına alıp alkış yapar gibi vurarak tozunu attırıyorum dala sonra deterjanlı su ile güzelce yıkayıp tam kuruyana kadar bekleyip yerine takıyorum. hatta forumdan bazı arkadaşlar vardı filtreyi nasıl söktüğümüzü görmemiz için fotolu anlatım istemişlerdi ama havalar yağışlıydı ilgilenememiştim. 1 ay sonra memleketime gidicem eğer havalar güzel olursa videolu anlatım yapıcam burda ilgilenen olursa bildireyim dedim. birde şunu ekliyim, ben ilk kez 4000 kmde sökmüştüm filtreyi ama hiç toz çıkmamıştı neredeyse. yani çok acele etmeyin temizlemek için bence.

  9. #3429
    atiturhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2010
    Şehir
    Akcay/Edremit/Balikesir
    Motosikleti
    şuan BMW R 1150 GS önce R 1150 R vardı
    Filtreyi deterjanlı su ile yıkamak doğru bir uygulama... Ama önemli kısmı şu: bu tarz filtrelerin üzerine özel yağlama sıvıları sürülmesi gerekiyor. İnce tozları tutabilsin diye. Arabamda pipercross marka sünger filtre kullanıyordum kendi özel yağlama sprayi vardı onu sıkıyordum üzerine.

  10. #3430
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    evet onu yazmayı unutmusum. bende dikiş makinesi yağı ile yağlayıp fazlalık yagı atmak için filtreyi iyice sıkıyorum sonra takıyorum yerine

  11. #3431
    kerem182 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Şubat 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    znu 125
    kullanılmamış motor yağı olmaz mı 10/40 falan. bide videolu anlatımı bekliyorum.

  12. #3432
    sarıdev - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf 150
    Temizlemekle uğraşmıyorum süngerin yenisi 5 tl.Tüketim toplumuyuz malum Dün 24000 bakımını yaptırdım.Ön balata yeni bitti yenisini taktırdım,yağ değişti bide yakıt ve devir saatim çalışmıyodu kablosu kopmuş onu yaptırdım.Buji başlığını değiştirdim NGK taktım.9 ayda 24000 km yapmışım inşallah seneye bu zamanlar 50000 km yi devirmeyi planlıyorum.
    Akilzsizlar hirsizlarin en zararlilaridir: Zamaninizi ve nesenizi çalarlar.

  13. #3433
    kerem182 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Şubat 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    znu 125
    inşallah sarıdev kazasız belasız sürüşler hepimize.

  14. #3434
    sarıdev - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf 150
    Amin amin hepimize özellikle istanbulda çok dikkat trafiğe
    Akilzsizlar hirsizlarin en zararlilaridir: Zamaninizi ve nesenizi çalarlar.

  15. #3435
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Merhaba arkadaşlar dün ümraniyedeki mondial servisine gittim bakmak içim olumlu olumsuz yonerini söylim bana göre tabiki. (Baktığım modeller MC-X150, MR 150 ve MH 125 Drift)
    1) MC-X1500cc için boyu 1,70 altındakiler oturarak baksınlar vede alsınlar. benim boyum (1,65)
    2) MR 150cc modeli güzel fakat benzin deposu hiç hoş değil (kurbağa yanakları gibi şişik duruyor.
    3) MH 125 Drift modeli güzel fakat 125cc motor, bu motora MC veya MR motoru olan 162cc yi taksalarmış daha güzel olacağı kesin kanaatindeyim.
    4) MH 125 drift modelini motor cc si düşük olduğu için tercih etmem.
    5) MR 150cc Benzin deposu hoşuma gitmediği için tercih etmem.
    6) MC-150cc modeli bana yüksek geldiği için tercih etmem.
    Mondialin sitesindede bu görüşlerimi ilettim belki kısa boylu olanları da dikkate alırlarsa yaza kadar belki bir model daha çıkartırlar bende alırım yoksa boyuma göre bu cc lerde başka marka ve model motor almak zorundayım. Bu görüşler benim izlenimlerim bakıcaz artık. Daha önce MCT 250cc motor kullanmış biriyim. Teşekkür ederim.

  16. #3436
    deardamien - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2006
    Motosikleti
    150 mc
    Alıntı atiturhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2bin km de bir yağ değişimi var hesabını sen yapıver artık. Bakarsan bağ olur bakmazsan dağ. Sonra çin malı motorun adı çıkıyor. Anladın sen onu ;)

    ---------- Post added at 17:33 ---------- Previous post was at 17:30 ----------



    100lük daha uygundur aksi taktirde camurluk içlerine sürtme yapacaktır. Başına iş alma sonra. MC ile MC X in son hızları fark ediyor. Kalın teker sürtünmeyi arttırıyor. MC X kullanıcısı arkadaşımın MC ile denemesinin sonucunu yazıyorum. Arkadaşta bu forumdan o da tasdikleyecektir. Bunuda göz önünde bulundurunuz.
    Pirellinin bi modeli var zannedersem fiyatıda cok yuksek degil 100luk.
    Motorum 2000 kmde genel olarak memnunum bi iki sorum olacak
    Motor duzde 110 yapıyo gerci bi iki gundur hava cok suratli duzde 120 125 yapan varmıs extra bi islemmi yapılıyor.
    Birde bi kac defa vites kilitlendl. Vites gostergesinde hangi viteste oldugunu gosteren rakan kaybolmustu sonra duzeldi. benmi yanlıs atıyorum vitesi yoksa ayarı filanmı bozuk.
    Disliyi bi buyutsek yakıtı olumlu etkilermi

  17. #3437
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    Alıntı kerem182 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kullanılmamış motor yağı olmaz mı 10/40 falan. bide videolu anlatımı bekliyorum.
    zaten genelde kullanılmış yada kullanılmamış motor yağını tavsiye ediyorlar ama ben o an bulamadığım için hazırda olan dikiş makinesi yağı ile yapmıştım maksat tozu tutması zaten ama yağı iyice sıktırmak gerekiyor yoksa filtrenin alacağı hava miktarını azaltır

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:45 ----------

    deardamien bende genelde 110 görebiliyorum ama bu hava durumu ile çok alakalı rüzgar acayip etkiliyor. yazın arkadan esen rüzgarla 132 km/h görmüştüm ama bu sıralar 110 u geçtiğim az oluyor. yani senin motorunda bir gariplik yok bence 120-125 yapan arkadaşların o hızları yaptığı anda sende onlarla birlikte olsaydın senin motorunda o hızları yapardı bence. zaten bizim motorların son hızı 115 km/h dir. daha fazlasını yapıyorsa muhtemelen rüzgarla aynı yöndeyizdir

  18. #3438
    kerem182 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Şubat 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    znu 125
    arkadaşlar, debriyajla ilgili sorunlarım var.
    sabah ilk çalıştırışta arka teker kilitli oluyor. genelde vitesde park ediyorum motoru. orta sehpaya çıkartyorum ama ne olur ne olmazz kaymasın diye yinede 1nci viteste bırakıyorum. sabahları debriyaj ayırmyor, arka teker kilitli oluyor ve sürüklemek zorunda kalıyorum motru. trafiktede motor sıcakken memnun değlim, sanki biraz daha ayrısa daha mı iyi olucak emin değilim. ayarlaya bilir miyim, nasıl? bide bugün bişey daha fark etti, zerinde orjinal CST lastikler var. sahil yolunda 70 le gideren 5nci vites gazı kesince arka sapıtıyor ve kayma eğilimine girip denge kaybettiriyor, umarım sorun lastiktendir sadece.

  19. #3439
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    bizim motorlarda bu sorun diğer motorlara oranla daha çok var. zaten dikkat edersen kullanma kılavuzundada vitesi boşa alıp park edin yazıyor. zaten sen orta sehpaya aldığın için arka tekerin kilitli yada serbest olması fark etmeyecektir bence boşta bırak motoru. birde şu var kalkış aşamasında debriyajı yarı bıraktığımızda motor titriyor gibi oluyor yani bir kavrıyor bir kavramıyor gibi yapıyor. bu durum bazı arkadaşlarda daha çok vardı ve debriyajı değiştirmişlerdi ama sabah ilk çalıştırmadaki ayırmama sorunu sadece vitesi boşta bırakarak giderilebiliyor.

    bizim cst lastiklerin aynısını ybr 125 esd modelide kullanıyor çok kötü bir lastik. hatta mc ile ıslak asvaltta ilk iki viteste hiç debriyaja dokunmadan gazı ani açtığımızda bile patinaja düşüyor sanki altımızda 690 lık ktm varmış gibi birde bu 90 lık lastik hakkaten çok ince, mesela cbrda bile 130 luk lastik var orjinalden

  20. #3440
    deardamien - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2006
    Motosikleti
    150 mc
    Benim debriaj konusuna yırum yapacak olan?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)