yok balatadan değilmiş. bugün yine gevşettim gerdim zinciri ses kesildi. ama arka frenin alt ayar vidasından 3-4 tur kadar sıkmam gerekti. şimdilik ses yok.
yok balatadan değilmiş. bugün yine gevşettim gerdim zinciri ses kesildi. ama arka frenin alt ayar vidasından 3-4 tur kadar sıkmam gerekti. şimdilik ses yok.
o çanta ve koltuk kaplama yakışmamış çantalar sanki çehiz sandıgı gibi duruyor bir de asma kilit iyiden bozmuş sadece ön çamurluk biraz degişik bir hava katmış
Selam arkadaşlar, Bir depo ile yaptığınız en fazla km nedir?
mühim olan yakışıp yakışmaması değil benim için olan işlevselliğidir. senin beğenmediğin o çantaları biz kendi ellerimizle yaptık gidip hazır satın almadık ne kadar işlevsel yapabiliriz diye düşündük büyük olan çantayı sehpa vazifesi görsün diye yan tarafını açılır yaptık bunlar hep kendi fikirlerimiz kendi yaptıklarımız ve ''çehiz'' sandığı gibi duruyor dediğin o çantaların bu yılki 18mart sürüşünde onlarca fotoğrafı çekildi bmw gs kullanıcıları tarafından hepside ufacık bi bütce ile bu çantaları yaptığımız için tebrik ettiler. herkez beğenicek diye bişey sözkonusu değil ama emeğe saygı denen bişey var..
senin yakışıklı motorunuda görmek isterim asma kilidin falan bozmadığı =))
430 yapmışlığım var çanakkale den fulledim şuan istanbuldayım ve burda şehir içi biraz gezdim 380km'de hala yedeğe geçmedi.
siz hızlı gidebilirsiniz ama heryerde değil
OnrMRT lastiğin ses yapması mühim değil de titreşim yapmasın önemli olan. Yani motoru %60 şehirde %40 arazide kullanıyorum. Bazen arazide düz lastik sıkıntı oluyor senin kadar cross yapamıyorum yine de hem görüntüsü hem arazi açısından taktırmayı düşünüyorum. Birde çantaların benim çok hoşuma gitti 1200GS hastası olduğumdanmıdır artık bilmiyorum.
Gittiğim yere varmak değil, motorumla yolda olmak önemli olan.
aynı sorun şuan bende de var ama motor henüz 150 km. de olduğu için ilerleyen kmlerde devam ederse servise başvurmayı düşünüyorum.. mesela kaçıncı viteste olursa olsun 4rpm devre ulaşmazsa sürekli değil ama bazen tekleme yapıyor rahatsız edici şekilde.. bide forumdaki diğer arkadaşlara da sorum olacak bugün topcase taktım motoruma yalnız arka kuyruğa monte edene kadar epey uğraştım ve sonunda T şeklinde ek bir parça atarak altına bağlamayı başardım.. merak ettiğim konu mcx için üretilmiş bi top case demiri varmıdır ? takanlarda gördüm biraz yüksek duruyo hoş bi demir var altta görüntü olarak gayet güzel onu nerden bulabilirim?
Ayrıca, yol asla bitmez..
eğer asfaltta çok yavaş gidersen örneğin 20-30km hız ile o zaman lastik dişlilerinden olan titreşimi hissedersin tabi o titreşimi hissetmen içinde asfaltın kaymak gibi olması gerek =)) öyle asfaltta malum ülkemizde her yerde yok onun için pek sıkıntı yaşamıyorum kendi adıma =)) şunuda önemle belirtmek isterim arazide nasıl ki düz lastik sıkıntı yaratıyor ''bence bazen değil her zaman'' asfalttada dişli lastik sıkıntı yaratıyor, örneğin yerler ıslaksa hele normalden çok çok fazla dikkat etmen gerekiyor ani bi frenlemede yada vites düşürürken debriyajdan ani çekmede arka taraf sen anlamadan öne gelebiliyor kalkışlarda arkası patinaja kalıp sağa yada sola doğru ilerleyebiliyor ha bunu zevke dönüştürmekse senin elinde yolda giderken biraz oynayabiliyorsun =)) yan yan gidebiliyorsun mesela ıslak zeminde =) yani bunların yanı sıra hızlanman ve son süratın biraz düşüyor fren mesafen artıyor bu tarz şeyleri göze alıyorsan ve ben motora iş için değilde eğlenmek içinde biniyorum diyorsan ve arkadaş çevrende varsa böyle hiç düşünme taktır derim =))
çantalar içinde teşekkürler.. TAMAMI EL EMEĞİDİR HAZIR DEĞİLDİR =))
---------- Post added at 14:29 ---------- Previous post was at 14:23 ----------
aynı sorun bende de vardı 4bin devir civarı tekler gibi kendi kendine gaz verip bırakıyormuşsun gibi yapıyordu ama 7000km yi geçtikten sonra düzeldi şuan saat gibi çalışıyor nazar değmesin =) bence bekleyin acele etmeyin motor bi kendine gelsin arkadaşlarım hep öyle diyordu bana şimdi görüyorum haklıymışlar ama bunun içinde bi 7000km devirmek gerekiyor =))
---------- Post added at 14:32 ---------- Previous post was at 14:29 ----------
ve motoru yükleyip motorunuzla en az 1-2 defa uzun yola çıkın bol yokuşlu ve uzun düzlükleri olan bi yola bu sayede motorun daha iyi açıldığını göreceksiniz. ben öyle yaptım çanakkale den istanbula gidip geldim motor biraz kendine geldi ondan sonra baya eşya yükledim ve 2kişiydik çanakkale den akçay,zeytinliye çadır kurmaya gittik o dağ yollarınıda yedikten sonra motor saat gibi oldu şimdi banamısın demiyor hiç bi şekilde motorun sesi bile değişti =))
siz hızlı gidebilirsiniz ama heryerde değil
bende şuan balıkesirdeyim.. bu ayın 25 inde gece yükümü sarıp manisa üstünden izmire gitcem.. ehliyetimi henüz almadığım için gece çıkıp sabaha karşı izmirde olmayı düşünüyorum.. ilk uzun yolum olacak ve motora top case içi + 20 kiloluk bi valiz atmayı düşünüyorum.. umarım beni üzmez.. yaklaşık 300 km lik bi yol olacak.. Onur hocam ayrıca motora yaptığınız işlemler oldukça yaratıcı ve işlevsel olmuş siz aldırış etmeyin olumsuz yorumlara o çantayı para verip almak değil uğraşıp yapmaktır esas marifet.. parayla herkes alır.. ayrıca modifikasyon olarak her türlü fikirlerinizi bekliyorum gerek görüntü gerekse motor hacmi olarak..
Ayrıca, yol asla bitmez..
öncelikle teşekkürler..
top case içi+20kg'den bişey olmaz alışık değilsen ışıklarda durduğunda yada yokuş yukarı çıkarken vites değiştirdiğinde ağırlık arkada olduğu için sadece biraz önü kalkar okadardanda bişey olmaz alışırsın kısa sürede bendeki sadece çantalar ve takma demirleriyle birlikte boş ağırlığı 25kg civarı =)) modifikasyon olarakta zaten yaptıklarım fotoğraflardan gözüküyor gözükmeyen sadece ngk iridyum performans bujisi var okadar performans ile ilgili başka bişey yapmadım ama hava filtresini değiştirmeyi düşünüyorum.
siz hızlı gidebilirsiniz ama heryerde değil
Benim de gördüğüm en fazla 420km idi. Biraz basarsam 380 400 civarı gidiyordu. Uzun zamandır bir sistem üzerinde çalışıyorum. Şuanda testteyim. 457km de yedeğe düşmedim. 470 civarı gidecektir. Bazı parçalar bekliyorum geldiğinde tam verimle 500 550 km gideceğini planlıyorum. Testlerim bittiğinde datayları buradan yazacağım.
O zaman şöyle bişey yapalım.. En dolu mcx'i yaratmak için fikir alışverişi yapalım tabiki konu performans.. Hangi hava filtresi hangi buji ve kullanan varmı bilmiyorum ama performans egzozu.. şuan benim motorum herşeyiyle orjinal durumda ama biraz olsun sesini toklaştırmak ve azda olsa performansta artış yaratmak istiyorum.. yakıt problem değil motorun ömründen çalmasın yeter.. tabiki en uzun ömürlü orjinal haliyle olur ama kaliteli ürünler kullanırsak neden olmasın?
Ayrıca, yol asla bitmez..
beyler bir sıkıntım var motor 302 km de ve 4000 ile 5000 devirde giderken motor silkeleme yapıyor ama gaz yedimi geçiyor bunun sebebi ne olabilir rodaj döneminde 2 kere 90 km yaptım çok kısa süre bir sıkıntı olur mu karbüratörden dolayı olabilir mi acil yardım ve amörtüsörlerden es geliyor gıcırdama gibi bu sıkıntı geçer mi
silkeleme sıkıntısı sadece sende olmuyor.. rodaj bitene kadar kullanmaya devam et.. onur un motorda 7.000 km den sonra geçmiş ayrıca uzun yol görmesini tavsiye ediyor motorun.. bende de var şimdilik bekliyorum km yaptıkça geçecektir.. geçmezse karbüratörün hava ayarına baktırcaz serviste.. hala geçmezse karbüratör değişecek garantiden.. o gıcırtının amortisörden geldiğine emin misin? ilk aldıgında gıcırtı normal değil pek amortisörden.. bence motorun orta denge miline bi baktır sıktırıp yağlattır eğer ses ordan değilse..
Ayrıca, yol asla bitmez..
şu mondial e bazen çok ayar oluyorum. 0motor alıyorsun adam sana elindeki parçaları ordan burdan toplayıp bi motor yapıp satıyor!
seninde arka amortisor ler mc amortisoru 2katlı onun tek olması lazımdı bu sendekiler çok sert. bazı 125drift lere bakıyorum onlardada öyle kiminde bu amortisorden var kimnde ötekinden kafalarına göre ellerinde hangi malzeme varsa onu koyuyor adamlar yaw hiç bişey umurlarında değil..
neyse çok sitem ettim kusura bakma sana karşı değil tavrım motorun güzelmiş kırmızıyı çok severim özelliklede bu mcx in kırmızı rengi çok hoşuma gitmesine rağmen gittim siyah aldım gene olsa gene siyah alırım =)) tek eleştirebileceğim şey krom korumalık biraz fazla ben burdayım diyor, kazasız belasız sürüşler.. tekerin düz bassın.
siz hızlı gidebilirsiniz ama heryerde değil
Bu motorla. 1 saat hiç durmadan 100 km hızla gidilir mi
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:24 ----------
Antalyada olan var mı
En ufak sorunda kampana balatası değiştirilmez beyler, ben 100'lük cub'umun orjinal arka balatasını 8bin km'dir kullanıyorum. ön balatayı da kullanırdım ama 7 bin km'deyken bir dağ inişinden sonra balata taşı, balata sacından ayrıldı ama hala 2-3 mm balata vardı. Balataya ayar yapmak için bir sürü yol var. Yaylarından veya kampana millerinden oynamıştır düzeltilir, zincir yanlış gerilmiştir düzeltilir, hatta birkaç bin km motoru kullandıktan sonra kampana balatalarının bir tarafı diğer tarafına göre daha fazla inceliyor bu durumda balatayı elinize alıp 180 derece çevirin ve geri takın, kampana balatası çok daha iyi tutacaktır. Bu şekilde balatanın ömrünü en az 2 kat uzatmak mümkün. Kampana içini ve kampana balatasını arada bir ıslak peçeteyle silmek de frenin daha iyi tutmasını sağlıyor. Orjinal balatalarınızın birebir aynısını bulamıyorsanız olabildiğince uzun süre orjinal balataları kullanmaya çalışın ayrıca eski balata ve eski kampana birbirine süper uyumlu olduğu için yeni balatalar asla eskisi kadar verimli olmuyor.
amortisörü şimdi sen söyleyince fark ettim hemen bakıcam diğer türlü nasılmış.. daha yumuşaksa serviste değiştirtirim.. krom korumalığı da serviste ben yokken taktılar daha motoru teslim almamıştım telefonda takmalarını söyleyip öyle teslim almıştım motoru biraz sürpriz oldu açıkcası.. paslanmaya başlayınca değiştircem teşekkürler yorumun için =)
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:31 ----------
bu motorla 1 saat hiç durmadan 100 km hızla gidilir.. hemde çok rahat gidilir.. ama sen yolda hiç mi sollama yapmıcak hiç mi viraja yatmıcaksın? soru şöyle olmalı bence '' mcx 100 km lik yolu rahatça tek marşta tamamlayabilir mi? '' öyle sorarsan onunda cevabı evet.. çünkü yeri gelecek hızını düşürecek yeri gelecek hızlanacaksın..
Ayrıca, yol asla bitmez..
bekirulucan son 2-3 sayfadır foruma gayet sık bir şekilde aktif olduğunu gördüm paylaştıkların gerçekten faydalı bilgiler eminim motorundan memnun kalırsın benimde 5.300 km de kırmızı bi mcx'im var bu orta devirlerde tekleme sorunu bendede var bakalım dedikleriniz gibi 7.000 binden sonra düzelecekmidir acaba?
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:00 ----------
Şuan 5.300 km'deyim şuana kadar başıma gelen sorunları sizlerle paylaşmak isterim.İlk sorunum yan ayaklığı indirince motoru otomatik stop eden sistemle alakalı sorun yaşadım ordan geçen kablolar zamanla eskidikleri için kısa devre yaptı motoru yarım saat zorla ayak marşıyla çalıştırabildim sonra servise gittim yan ayaklık olayını iptal ettirdim kabloları söktürdüm.İkinci sorunum ise her zaman seyir halindeyken artçımın elleri yağ oluyordu bunu uzun zaman çözmeye uğraştığım bir türlü bulamadım en sonunda sorunun vites dişlilerinin bulunduğu yerdeki keçelerden kaynaklandığını anladı ustam keçelerini yenileriyle değiştirdik sorunum halloldu.Diğer bir sorunum ise devamlı motoru ilk çalıştırdığımda egzos olması gerekenden fazla bağırıyordu sanki başka bir yerden hava kaçırıyormuş hissi veriyordu onuda egzosun motora takılan yerdeki contalarından kaynaklandığını anladık onlarıda yenileriyle değiştirdik halloldu.
Şuan tek çözemediğim olay forumdada konuşulduğu gibi tekleme olayı 5.300 deyim orta devirlerde tekliyo üst devirlerde hiç bir sıkıntı yok.
4 Teker Bedenimi 2 Teker Ruhumu Taşır...!
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)