Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
82. sayfa BirinciBirinci ... 32728081828384 ... SonuncuSonuncu

Aprillia Scarabeo 200ie Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1621

    Üyelik
    02 Mayıs 2016
    Merhaba,
    2011 model scarabeo 200 ile aranıza katıldım. İlk izlenimlerimi uygun bir zamanda paylaşacağım. Muayenede tespit edilen bir sorunla ilgili olarak tecrübesini paylaşabilecek arkadaş var mıdır? Araç muayenesini yapan kişi gidon dayama sınırlarını zorladı ve gidonun dayama sınırlarını aşabildiğini tespit etti. Yani direksiyon zorlayınca olması gereken sınırlardan daha fazla çevrilebiliyor. Sorunun ne olduğu ve nasıl çözebileceğim konusunda bilgilerinizi bekliyorum.
    tesekkurler,


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1622
    toomuchcc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    Alıntı Arkscarabeo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,
    2011 model scarabeo 200 ile aranıza katıldım. İlk izlenimlerimi uygun bir zamanda paylaşacağım. Muayenede tespit edilen bir sorunla ilgili olarak tecrübesini paylaşabilecek arkadaş var mıdır? Araç muayenesini yapan kişi gidon dayama sınırlarını zorladı ve gidonun dayama sınırlarını aşabildiğini tespit etti. Yani direksiyon zorlayınca olması gereken sınırlardan daha fazla çevrilebiliyor. Sorunun ne olduğu ve nasıl çözebileceğim konusunda bilgilerinizi bekliyorum.
    tesekkurler,
    Merhaba. Bu mesajı yazmanız ilginç oldu çünkü aynı şeyi ben de fark etmiştim yaptığım kazadan sonra. Gidonu sonuna kadar çevirdiğinizde maşa köprüsünün(crown) şaseye temas ettiği bir nokta var. Şase üzerindeki o bölge eğimli dizayn edilmiş. Gidonu iyice zorlarsanız köprü o kısmın altına giriyor ve gidon normalden daha fazla dönmeye başlıyor.

    Kırmızı ile işaretlediğim kısım eğik olmak yerine yere dik bir şekilde daha büyük olarak yapılmış olsa maşa köprüsünde karşılık gelen bölge oraya çarpacak ve daha gidemeyecek aslında. Neden böyle yapıldığı konusunda benim net bir bilgim yok. Belki düşme anında gidon dönebilsin/maşa yamulmasın falan diye ekstra bir pay/önlem olarak bilerek o şekilde dizayn edilmiştir. Öte yandan gidon gereğinden fazla dönerse bu defa da gidona bağlı kablolar gerilip kopabilir falan.. Motoru yapanlara sormamız lazım işin aslının ne olduğunu açıkcası.

    Benim motorumda o işaretlediğim bölge her iki taraftan da biraz hasar gördü (foto). Bundan ötürü gidonum normalden birkaç milimetre daha fazla dönüyor şu an. Zorlarsam bende de şu an altına girip dönmeye devam ediyor (hasardan ötürü büyük ihtimalle sizin yaşadığınızdan daha kolay şekilde). Ben bu hasar gören kısımları düzeltmek için kaynak yapacağım ve fazla dönmesini de engellemeyi düşünüyorum o esnada. Öylesi daha mı iyi veya kötü olur bilmiyorum tabi. Sonuçta adamlar bu şekilde yapmışlar ve bir sürü insan da bu şekilde kullanıyor. Bence çok kafaya takmayın. Veya siz de benim gibi oraya kaynak falan yaparak o eğimli kısmı daha dik, keskin ve büyük bir hale sokun.
    acar-tech bunu beğendi.
    ...

  3. #1623

    Üyelik
    02 Mayıs 2016
    tesekkurler detaylı açıklamanız için. Aslında bende takmak istemiyorum ancak muayenede ağır kusur olarak yazıldığından dolayı sorunu (ki eğer sorunsa) gidermem gerekiyor.

  4. #1624
    solo__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2014
    Motosikleti
    xcity
    Alıntı toomuchcc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim kullandığım filtre ŞU. Filtre kapak contası da alırsanız (link) ve onu da değiştirirseniz iyi olur zira o conta üzerinde ufacık bir bozukluk olursa kapaktan kaçırma yapıyor. En son yağ değişiminde benim de başıma geldi. Apriliaforumda'da da güncel bir konu vardı o konuda (link)
    harika.
    teşekkür ederim

  5. #1625

    Üyelik
    09 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2012 Aprilia Scarabeo 200
    Alıntı toomuchcc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben eski rulmanları sökmediğim için kendim %100 şekilde doğru mu değil mi bilmiyorum)
    ön teker: 6302-2RS 15x42x13 - 2 adet - Af1racing kodu: AP8122427 - Af1racing'de 30$ (büyük ihtimal yanlış yazdılar bunu. Bir rulman bu kadar pahalı olamaz yani..) - Benim aldığım 9tl
    arka teker egzoz tarafı: 6004-2RS 20x42x12 - 1 adet - AP8128186 - 20$ - 9tl
    arka teker varyatör tarafı: 6302-C3 15x42x13 - 1 adet - AP4GAN000154 - 6$ - 9tl
    motor bloğu: 6904LLU/2A (Japon kodu: 61904-2RS1) 20x37x9 - 2 adet - AP4GAN000263 - 4$ - 22tl
    6 rulman toplam 80 tl tuttu. Takmasını şu an uğraşamadığım için yazın yapacağım.

    Selamlar, ne haldesin toomuchcc, motoru topladın mı sattın mı?
    şu rulmanları merak ettim, taktıysan uydular mı?
    motoru satıcam anlaştım bugün birisiyle ama adam biraz bilinçsiz bende rulmanları değiştirip vericem, benden yana gönlüm rahat olsun diye.

  6. #1626
    toomuchcc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    Alıntı ozanturna adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar, ne haldesin toomuchcc, motoru topladın mı sattın mı?
    şu rulmanları merak ettim, taktıysan uydular mı?
    motoru satıcam anlaştım bugün birisiyle ama adam biraz bilinçsiz bende rulmanları değiştirip vericem, benden yana gönlüm rahat olsun diye.
    Selamlar. Beni soruyorsan ben iyiyim ancak tamamiyle iyileştim de diyemem elbet. Gün içerisinde çok hareket edersem sağ bacağımda hafif bir ağrı oluşuyor. Eski formumu yakalamam biraz daha sürecek. Buna da şükür. Çok daha beter bir şekilde sonuçlanabilirdi nihayetinde.

    Motorumla ilgili işlemlerim devam ediyor. Satma gibi bir planım yok. Arzuladığım %100 seviyesine ulaşabilirsem uzun yıllar kullanmayı düşünüyorum zaten. Kendi motorumda tam olarak herşey istediğim gibi olsa aslında gökten fabrika çıkışı sorunsuz bir tane Scarabeo'nun inmesini isterdim. Bunda yaptığım şeyleri ona aktarıp öyle devam ederdim. Bunu da trafikten çekip yedek parça takviyesi için tutardım öyle bir durumda. O seviyeye gelsem kendim yeni bir tane alırım demiyorum çünkü bundan sonra kendi paramla alacağım motor Japon olacak çok net olarak. Tayvanlı>İtalyan>..geriye Japon kalıyor. Ama dediğim gibi olsa güzel olurdu kesinlikle. İstediğim şekle sokamazsam da yeni Honda SH300 (bir ihtimal de Kymco People GT300) gelene kadar Scarabeo ile devam edeceğim yine de, sonra da trafikten çekip kenara koyacağım (ileride Jay Leno's Garage tarzı program yaparım belki [: ). Scarabeo sonrası alınabilecek güzel maxi scooterlar var aslında ama o aletler benim için fazla büyük ve ağır. Scooter dizaynından çıkmak istemiyorum şimdilik.

    Rulmanları takmadım henüz. Başka şeyler yapıyorum şu an. Rulman ölçüleri %99 doğrudur ama. Katalogdaki bilgilere göre almıştım onları. Servise gidip orada değiştirtebilirsin. İlla kendin yapmana gerek yok?

  7. #1627

    Üyelik
    09 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2012 Aprilia Scarabeo 200
    Tabii ki seni sordum
    Motoru toplarsın nasıl olsa
    Bende hallettim işlerimi, bi tek ön teker rulmanı kaldı. Onu da halledip bu hafta satıyorum beo yu kısmetse.
    Alıcı belki vazgeçer diye kapora bile almadım çünkü biliyorum bi süre motorsuz kalıcam ve bu sürede yanlış karar vermek istemiyorum acele edip.

    Benim gelecekteki hayalim evimin garajında iki motor olması, biri şimdiki nc750x muadili bir motosiklet diğeride tmax muadili hatta kendisi bile olabilir bir scooter. Scooter deneyimim 10000km oldu. Şimdilik yeterli görüyorum.

    Ama şu an sırada ne var inan bilmiyorum :D çok kararsızım ya bir sayayımda görün
    Regal raptor daytona 250
    Honda crf 250
    Suzuki vanvan 125
    Suzuki inazuma 250

    Haziranda okuldan mezun oluyorum şükürler olsun. Sonrasında alıcam inşallah.

    Bu arada bu forumda olmaktan çok keyif aldım, bu da senin sayende oldu. Sen olmasaydın inan bende bu kadar yazmazdım uzatmazdım yazılarımı.

    Tabi bir kaç arkadaş daha var hala daha yazmaya devam edicem isteyene yardımcı da olurum teknik konularda söküm takım vs
    toomuchcc bunu beğendi.

  8. #1628
    toomuchcc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    Geçen sene gidon kilidi modifiyesi için gidon şaftını söktüğümde gidon bilyelerinde eksiklik olabileceği gözüme çarpmıştı. O zaman pek ilgilenememiştim bu konuyla çünkü gerekli aletleri bisikletçiden tedarik etmiştim; sökme takma işleri biraz aceleye gelmişti bundan ötürü. Bu sene bu iş için kendim 46mm anahtar aldım, ayrıca öncesinde de yedek bilye siparişi vermiştim. Dün nihayet tekrar açıp kontrol ettim durumları ve evet benim motorumda üst ve alt yataklarda 23 bilye mevcut. Olması gereken sayı ise üst ve alt 24 (foto (8 numaralı parça)) . Birer bilye eksik yani. Sadece bildirmek için yazmak istedim bunu. Bu benim ispat edebileceğim bir şey olmadığı için üzerine fazla konuşmam gereksiz olacaktır. Sonuçta kendim düşürmüş veya kasıtlı olarak eksiltmiş de olabilirim pekala.. İşin doğrusunu ben biliyorum, ve o da benim için yeterli.

    Bu durumun yaptığım kaza ile bir ilgisi yok bu arada. Ona istinaden yazmıyorum bunu yani. 23 bilyeli şekilde yaptığım sürüşlerde gidonda bir gariplik hissetmemiştim zaten. Edirne gezim esnasında 120km/s ile giderken tek el kullanmıştım uzunca bir süre; gayet stabildi motor. Sadece ellerimi gidondan çekerek yaptığım sürüşlerde motor kompresyonla yavaşlarken 50-60km/s civarı bir titreme oluşuyordu gidonda; belki bununla bir ilgisi vardır. Tabi o duruma başka şeyler de sebebiyet veriyor olabilir; o yüzden tek nedeni budur diyemem. Öte yandan ilgisi olsun veya olmasın, sonuçta kitapçıkta 24 tane olarak yazılmışsa motorda da 24 tane olmalı her türlü. Doğrusu o.

    Bir iki de foto koyayım merak eden varsa ne şekilde durduğunu (gressiz olarak)
    23 bilyeli:

    24 bilyeli:


    24 bilyenin yanına ekstradan bir tane daha ekleyip 25 bilye ile de deneme yaptım bu arada. Bu şekilde yataklara düzgünce sığsalar da, şaftı gerip takıp somunları sıkıştırdığınız zaman bilyeler sıkışıyor ve dönmüyor. O yüzden maksimumu 24 adet.


    Bilyelerin çapı: 6.3mm
    bulut59, solo__ ve xtremetawsan bunu beğendiler.

  9. #1629
    solo__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2014
    Motosikleti
    xcity
    arkadaşlar selamlar,
    sizin motorunuzda gazı kestiğinizde bir uğultu yapıyor mu? kompresyona girdiğinde debriyajdan vuuu gibi bir ses geliyor. normal birşey midir bu?

  10. #1630
    toomuchcc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    Rulmanları taktım. Gayet güzel oldu. Arka teker varyatör tarafı için aldığım rulman yanlış çıktı. Hatanın benimle ilgisi yok ama. Parça kataloğundaki iki rulmanın yeri karıştırılmış ve hatalı şekilde basılmış.

    Alttaki fotoda 2 ile 4 numaralı rulmanların bilgisi yer değiştirmeli:

    Doğrusu 2 numara: 6205-2RS/P53 - 4 numara: 6302/P6


    Daha önceden arka teker varyatör tarafı için yazdığım rulman yine yukarıdaki dökümana bakarak 6302/C3 idi. Kapakta olan 6302 serili rulmanın sonunda ise /P3 yazıyor. Bu ikisi arasında bir fark var mıdır bilmiyorum. Olmaması lazım diye tahmin ediyorum (%100 emin değilim).

    Arka teker için varyatör tarafında ayrıca 3. bir rulman daha var bu arada:

    Bu rulmanları almadan önce katalogda yukarıdaki bölüme bakmış ve arka teker için bir rulman daha almam gerektiğini anlamıştım aslında; ancak bu rulman için hiçbir kod falan yazılmamış olduğundan onu es geçmiştim. "Daha sonra kendim açınca bakıp ona göre sipariş veririm" diye düşünmüştüm. O rulman da şu oluyor:

    6303/P64

    Arka teker rulmanlarını bir kez de soldan sağa sıralı olarak yazayım:
    (varyatör tarafı) 6303/P64 >>> 6205-2RS/P53 >>> 6004-2RS (egzoz tarafı)

    Şimdi bu kadar yazdıktan sonra şunu da söyleyeyim: yaptığım onca offroad sürüşe rağmen varyatör tarafındaki iki rulmanda herhangi bir aşınma/boşluk/vs. oluşmamış; ben de bundan ötürü bu ikisini değiştirmemeye karar verdim. Sadece egzoz tarafındaki rulmanı değiştirdim. Varyatör tarafındaki iki rulman hem birbirine yakın, hem de 6205 model olan bir hayli büyük olduğundan darbelere karşı iyi dayanmışlar. Dolandığım yerleri düşününce ben daha farklı olur diye tahmin etmiştim ama gayet sağlam duruyorlar yani. O yüzden dediğim gibi ben o ikisini değiştirmedim ve onlarla devam ediyorum.

    Yaptığım offroad sürüşler sonrası rulmanlar için de bir değerlendirme yapayım kısaca:
    Yeni bir rulmana 100 üzerinden 100 verirsek:
    Ön teker (sağ ve sol): 75-80 arası
    Motor bloğu (sağ ve sol): 45-50 arası
    Arka teker egzoz tarafı: 55-60 arası
    Arka teker varyatör tarafındaki iki tane (değiştirmediklerim) : 90-95 arası

    Ön tekerdeki rulmanlar arasında bulunan spacer, göbeğin içine düşmesin diye ayrıca şöyle plastik bir parça mevcut:

    8208-37x24 Tam ölçüsü: 24x37x5mm
    Değiştirilmesi gereken bir şey değil bu ama yine de yazmak istedim. Baktığım katalogda gözükmüyor zira:


    Ben bu parça kataloğunu AF1racing sitesinden indirip bakmıştım bu arada. Bunun daha güncel bir versiyonu varsa ve orada bu hatalar giderilmişse bilmiyorum yani. Sizin elinizde öyle yenisi mevcutsa burada paylaşın lütfen.

    Yeni rulmanlı fotolar:


    Motor bloğundaki rulmanlar ve askı mekanizması için ayrıca bir işlem yapıyorum şu an. Düşündüğüm şeyi gerçekleştirebilirsem çok güzel olacak. Olursa onu da paylaşırım artık sonra :]

    Alıntı solo__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar selamlar,
    sizin motorunuzda gazı kestiğinizde bir uğultu yapıyor mu? kompresyona girdiğinde debriyajdan vuuu gibi bir ses geliyor. normal birşey midir bu?
    İlk 1000km'de ben de duymuştum öyle bir ses ama sonradan gitti. İyi bir şey miydi kötü müydü bilmiyorum ama biraz hoşuma gidiyordu benim o ses :]
    chetaq ve bulut59 bunu beğendiler.

  11. #1631
    solo__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2014
    Motosikleti
    xcity
    valla hocam ne bileyim. gazı bıraktığımda vuuuuu yapıyor

  12. #1632

    Üyelik
    02 Mayıs 2016
    Merhaba,
    2011 scarabeo 200 için Kadıköy de servis motor takozunda sorun olduğu ve riskli olduğunu bu şekilde binmemem gerektiğini belirtti. Konuyla ilgili olarak bilgisi, fikri olan var mıdır. Değişimi için bayağı yüksek bir meblağ çıkardılar.

  13. #1633

    Üyelik
    09 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı Arkscarabeo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,
    2011 scarabeo 200 için Kadıköy de servis motor takozunda sorun olduğu ve riskli olduğunu bu şekilde binmemem gerektiğini belirtti. Konuyla ilgili olarak bilgisi, fikri olan var mıdır. Değişimi için bayağı yüksek bir meblağ çıkardılar.
    Öncelikle geçmiş olsun.

    Konuyla ilgili bilgim yok ama merak ettim; bahsedilen motor takozundaki sorun, daha önce paylaştığınız, muayenede tespit edilen gidonla ilgili sorunun bir parçası mı, yoksa ikisi farklı sorunlar mı?

    Eğer farklıysa motorda ne gibi bir sorun oluştu da servise gösterdiniz ve onlar da "motor takozunda sorun var" dediler?

  14. #1634
    toomuchcc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    Alıntı Arkscarabeo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,
    2011 scarabeo 200 için Kadıköy de servis motor takozunda sorun olduğu ve riskli olduğunu bu şekilde binmemem gerektiğini belirtti. Konuyla ilgili olarak bilgisi, fikri olan var mıdır. Değişimi için bayağı yüksek bir meblağ çıkardılar.
    Motor takozu ŞU oluyor eğer bir karışıklık yoksa. 2 tane almalısınız. Parça ucuz aslında ama işi güçleştiren asıl şey bunların takılma prosedürü. Oldukça zahmetli bir iş diyebilirim. Taban karenajları ile egzoz manifoldunun falan sökülmesi lazım. Kendiniz de uğraşabilirsiniz ama yanınızda ikinci bir kişi daha olmalı. Motor artçı tutamaçlarından tutulup yukarı doğru kaldırmalı ki takozlar yuvalarda rahatça hareket edebilsin sökme takma işlemi esnasında. İşin bir diğer kötü yanı da servis kitapçığında bu konuda herhangi bir bilgi yok. Eğer bu tarz şeylere el yatkınlığınız yoksa bayağı zorlanmanız kaçınılmaz. Size ne kadar bir fiyat söylediler bilmiyorum ama çok uçuk değilse serviste yapın bence bu işlemi.

    Onun haricinde şöyle bir durum daha var bu arada: Yani tam olarak ne tür bir sorun yaşıyorsunuz bilmiyorum ama yeni takozlar taksanız dahi sorununuz hallolmayabilir [: .Detaya girmeyeceğim şu an için. Kendi motorumda bu konuyla ilgili bir modifiye deniyorum şu an ve onun sonucunu görmek istiyorum öncesinde. Olursa daha sonra paylaşırım. Şimdilik diyebileceklerim bu kadar.

  15. #1635

    Üyelik
    02 Mayıs 2016
    yok farklı sorunlar diye düşünüyorum. Servisten aldığım bilgiye göre.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:54 ----------

    çok teşekkür ederim. 300 TL gibi bir fiyat verdiler ama sanırım takozların toplam değeri 50 TL gibi. Şmdi Maslak ta bir servis le görüştüm onlar 100 TL + takoz bedeli gibi değiştirebileceklerini söylediler.

  16. #1636
    toomuchcc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    Ön amortisöre bakım yaptım


    Servis kitapçığında amortisör yağı vizkositesi 7.5w olarak yazılmış ancak ben 5w Agip marka yağ kullandım. Agility'imde de 15 yerine 10 kullanıyordum. Konulması gereken yağ miktarıyla ilgili olarak "Depth of fork oil level from the rim - without spring - fork included: 80 mm" gibi bir şey yazılmış. Şimdi bu yazan şey tam olarak nasıl ve nereden ölçülür; ben bunu anlamadım açıkcası. Basitçe ml türünden bir değer yazılmamış olması garip geldi bana. Ben de bundan ötürü kitapçıktaki bilgi yerine, çıkan yağa göre geri dolum yaptım. 135ml yağ çıktı tek bir bacaktan:

    Sökme işlemi esnasında dökülen azcık yağ, iç kısma yapışıp kalan miktar ile falan birlikte 140ml'ye yuvarlayıp geri koyarken 140ml boşalttım. Bu değerin tam olarak ne olması gerektiğini bilmiyorum. 140ml ile bacaklar düzgün şekilde çalışıyor diyebilirim ama.

    Kitapçıkta bu söküm işlemiyle ilgili olan bilgiler biraz eksik yazılmış. İlk fotoda 1 2 3 diye numaralar koydum. İç bacakları dış bacaklardan ayırmak için 1 numaralı civatayı sökmeniz lazım; ancak onu sökebilmeniz için 2 numaralı sönümleme çubuğunu da tutmalısınız normalde. Buna değinmemişler. 2 numaralı parçanın uç kısmı 13mm alyan istiyor. 13mm alyan normalde pek kullanılmayan bir şey. Bendeki alyan setinde 12 ve 14 var ama 13 yok (12 ve 14 'normal olan' zaten). Bunu görünce artık bu motorla ilgili çok net olarak idrak ettim ki Aprilia mühendisleri bu aleti yaparken ŞU kafadaymış yani çok belli [[: 13 numara ucum olmadığından 12mm uç ile tutmayı denedim. Olması gereken gibi köşelerden değil ama iç kısımda kenarlara sıkışarak bir şekilde tutabildim ve o sayede 1 numaralı civatayı gevşetebildim. 1 numaralı civata 8mm alyan istiyor. 3 numaralı olan ise 14mm. 1 numaralı civatanın altında bakır bir de pul var. Bu pulun aslında değiştirilmesi gerekiyor ama ben değiştirmedim ve çıkanı geri taktım. Kaçak olursa yenisiyle o zaman değiştiririm. 1 numaralı civatanın ne kadar bir tork değerinde sıkılması gerektiğini de yazmamışlar. Ben onu 25Nm olarak sıktım. Sökerken biraz sıkı olduğunu fark etmiştim. Belki 25Nm'den biraz daha fazla istiyordur, bilmiyorum. X-max kitapçığında o civata için 28Nm gösteriyor örneğin.

    9-9.5cm gibi bir aktif çalışma mesafesi var amortisörün. Ona ekstra olarak iç kısımdaki top out yayı da biraz negatif çalışma sağlıyor geri tepme esnasında. Amortisör yapı itibariyle bana oldukça sağlam gözüktü. "Yaptığım kazadan sonra herhangi bir yamulma olmuş mudur acaba" diye bayağı bir kontrol ettim ama bir gariplik göremedim açıkcası.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:29 ----------

    Üstteki mesaja ekleme:
    X-max kitapçığına tekrar bakınca orada da amortisöre konması gereken yağ seviyesini Scarabeo'dakine benzer şekilde anlattıklarını gördüm. Gözümden kaçmış bu.
    Orada şöyle yazıyor:

    "Yaysız şekilde iç bacak sonuna kadar bastırılıp ondan sonra iç bacağın üst noktasına 105mm kalacak şekilde yağ konmalı". Heralde Scarabeo'da anlatılmak istenen şey de bunun aynısı oluyor. Fark olarak bizim motorda o mesafe için 80mm yazılmış. Ben de bunun üstüne bacakları tekrar açıp kontrol ettim. Benim yaptığım gibi 140ml konduğu zaman yukarıdan 100mm mesafe kalıyor. 80mm için 10ml daha eklemem gerekti. Toplam 150ml etti yani. Eğer kitapçıkta yazan şey bu ise doğrusu 150ml oluyor, 140ml değil.
    chetaq, Hakki ve acar-tech bunu beğendiler.

  17. #1637
    Hakki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2005
    Motosikleti
    var
    @ toomuchcc,
    Paylaşımlarını zevkle takip ediyorum.

    İtalyan kötü demiyorum fakat italyan ile japon arasındaki farkı görmene sevindim.
    Kuvvetle muhtemel bir sonraki motorun japon olur. Ama ugrasacagım dersen yine italyan olur

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:32 ----------

    Bu arada italyan ne kadar ugrastırsa da kullanması bana hep daha eglenceli/zevkli gelmiştir japona göre.
    toomuchcc bunu beğendi.

  18. #1638
    toomuchcc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    Bugün eco/sport tuşunu yakından inceledim, daha sonra da bu tuşu iptal edip motorum her daim sport modda çalışacak şekilde ayarladım


    Anladığım kadarıyla Scarabeo'daki 'sport' modu aslında 'normal' mod (düğme üzerinde aslında eco ve normal yazmalı da diyebiliriz yani). Mod düğmesi aynı zamanda bir tür killswitch vazifesi görmekte. Bu düğmeyi sökerseniz motoru çalıştıramıyorsunuz. Motor çalışırken söktüğünüzde de alet stop ediyor. Düğmeyi eco moduna getirince olan şey ECU'daki ekonomi odaklı yakıt haritasının devreye girmesi. Bu haritanın detayları nedir falan ben bunları bilmiyorum; ilgilenmiyorum da zaten o kısımla.
    Yaptığım şey mavi-yeşil (bataryadan gelen) kablo ile beyaz-mavi (ECU'ya giden) kabloyu birleştirmek oldu. Bu ikisi sport(normal) mod devresini tamamlamakta. Motoru eco moduna getirdiğiniz zaman mor-beyaz kablo da devreye dahil oluyor. Mavi-yeşil ve beyaz-mavi kablolar ayrıldığı zaman dediğim gibi motor çalışmamakta veya stop etmekte. Ben şu an gidonun sağ tarafını da değiştirdim ve oraya killswitch özelliği olan bir düğme takımı taktım (TVS Apache'nin kontrol düğmeleri yine). Bu iki kabloyu killswitche bağlayarak motora enginestop özelliği katmayı düşünmüştüm ilk; ama sonradan vazgeçtim böyle yapmaktan. Scooterda killswitch o kadar da gerekli bir şey değil zira. Yani bazı scooterlara koyuyorlar ama buna sahip olmayan modeller de var neticede. Bu kabloların böyle bir tuşa bağlanıp killswitch gibi kullanılmasının motora bir zararı olur mu olmaz mı onu net olarak bilmiyorum bu arada; ama olacağını pek sanmıyorum. Çünkü mavi-yeşil kablonun devamında opsiyonel yan ayak soketi mevcut ve o soketi de sökerseniz (ayaklığı açarsanız yani) motor yine çalışmıyor veya stop ediyor (o soketteki dönüş kablosunun ECU'ya girdiği yer farklı hoş).
    Taktığım TVS kontrol düğmesindeki killswitch tuşunu motorun orijinalindeki gibi eco/sport tuşu şeklinde de ayarlayabilirdim aslında; ama dediğim gibi yakıt moduyla ilgili bir tuş istemiyorum motorumda. Enjeksiyon sistemi zaten her koşulda optimum hava/yakıt karışımını ayarlamakta. Bu karışımı daha fakir(lean) olacak şekilde ayarlamak istemiyorum. Varsın yaksın alet. Kaldı ki motorumda da bugüne kadar uçuk bir yakıt tüketimi olmadı zaten.
    Orijinal soketi takılı bıraktım bu arada motorda yine de; belki lazım olabilir günün birinde diye.

    ---

    Gidon şaftındaki somunun sıkılığıyla ilgili bir değişiklik yaptım. Scarabeo servis kitapçığında 1. somun için "15Nm ile sıkın, sonra çeyrek tur gevşetin" şeklinde yazıyor; ki olması gereken sıkılık bu normalde aslında. Sonuçta olay bilyelerin boşluğunu almak sadece. Bisiklette falan da aynı zaten. Ben de geçen sene buna uygun şekilde ayarlamıştım. Geçen X-max kitapçığını incelerken o modelde bu konuda ne öreniyorlar diye bir göz attım ve X-max için değerlerin Scarabeo'dakinden daha fazla olduğunu gördüm. O motorda üst bilyelere temas eden ilk somun için verilen değer 22Nm. "Çeyrek tur gevşetin" falan da dememişler; direkt 22Nm yazıyor. Honda SH300'de ise Scarabeo'dakine benzer öneriler var ama tam anlamadım ondaki kısmı açıkcası. 25Nm actual yazmışlar, altına 18Nm indicated diye eklemişler falan..
    Bu somun en fazla ne kadar sıkılabilir diye bir deneme yaptım ve enteresan şekilde bilye hareketini kısıtlamadan bayağı bir sıkılabildiğini gözlemledim. Şu an yaklaşık 35Nm gibi bir değerle takılı şekilde duruyor motorumda. Haliyle gidon normaline göre bayağı bir sıkılaşmış oldu. Öte yandan enteresan şekilde üst bilyeler hala yuvalarında hareket edebiliyor. Alttaki bilyeleri ise kontrol edemiyorum (şaft takılıyken görülemiyorlar). Eskisine kıyasla farkı şöyle izah edeyim: somun 'normal' şekilde sıkılırsa motorun önünü havaya kaldırdığım zaman ön teker düz durmakta zorlanıyor, azıcık eğilmeye başladıktan sonra da eğildiği yöne doğru hızlanarak yatmaya başlıyordu ve gidon son noktasına kadar dönüp çarpıyordu orada. Şu an ise tekeri düz çizgisinden 10 derece saptırsam dahi teker o noktada sabit kalıyor ve yatmıyor o yöne doğru. Eskisine kıyasla 2-3 kat bir sıkılaşma var. Sıkılık belirgin olsa da gidon yine de düzgün şekilde hareket edebiliyor. Sadece en son noktaya yaklaştığında hafif bir ekstra direnç gösteriyor.

    Ben gidonu şu an bu şekilde ayarladım ve böyle devam etmeye karar verdim. Yaşadığım kazada tekerler arasında oluşan çizgi sapması gidona vurmuştu. Kendimi yere bırakmadan hemen önce alet iyice sapıtmıştı zaten. Tekrar benzer bir şey yaşamak istemiyorum açıkcası. Scarabeo'nun ön tekerindeki trail mesafesi Agility'den fazla; ama Xcity veya Xmax gibi, daha Scarabeo ile kıyaslanabilecek modellere göre oldukça kısa kalıyor. Kısa trail mesafesi, şehiriçinde veya benim takıldığım tarzda offroad zeminler üzerinde seri manevralar yapılabilmesine ve motorun 'eğlenceli' bir hale bürünmesine olanak sağlamakta; ancak işin içine hız girdiği zaman işler tersine dönüyor ve gidondaki veya motordaki düz gitme kararlılığını aynı oranda azalıyor. Scarabeo'dan X-city'ye geçenlerin X-city için çok stabil gidiyor falan demelerinin asıl nedeni de bu zaten. Trail ile ilgili bir şey yapamayacağım için ben gidondaki tüm etkileri minimalize etmek adına somunu normalden daha fazla sıkmaya karar verdim. Buna 'güvenip' yine yüksek hızlara çıkmayı düşünmüyorum; ancak her şerit çizgisine korkuyla yaklaşmak da istemiyorum bundan sonra. Umarım düzgün şekilde çalışır bu şekilde.

    Bu arada gidonu daha önce el hissiyatıyla ayarlamıştım. Bu defa ne kadar bir tork oluşturduğumu anlayabilmek için 46mm anahtarın ucuna dijital tartı takıp o şekilde sıkıştırdım(foto). Normalde bendeki tork anahtarı ucuna crowfoot olarak tabir edilen uçlardan takmam ve o şekilde yapmam gerekiyor ama bende öyle bir şey yok (ŞU). Ben de bu dediğim şekilde yaptım. 90 derece ile sıkmaya çalıştım. 12kg yazıyordu göstergede. 46mm anahtarın uzunluğu 30cm civarında. Hesaplayınca yaklaşık 35Nm gibi bir değere geliyor. Açısal kayıplar falan olabilir ama bu değere yaklaşık yani. Nihayetinde diyebileceğim şey: 'sıkı'.

    ---

    Amortisör bacaklarıyla ilgili de ufak bir modifiye yaptım. Bacaklar takılı oldukları yuvalardan düşmesin diye bir stop ring var tepelerinde. Bunu çıkartmadan iç bacakları sökemiyorsunuz. O parçayı karenaj sökmeden çıkartmanın kolay bir yolu var mı yok mu ben bunu bulamadım açıkcası. Bir dahaki amortisör bakım işlemi daha kolay olsun diye bu parçaya ufak bir elektrik bandı yapıştırdım ve o şekilde taktım ben.

    Şimdi hiçbir karenaj falan sökmeden alttan eğilip çıkartabiliyorum stop ringleri. Çok basit oldu işlem.
    chetaq bunu beğendi.

  19. #1639

    Üyelik
    10 Temmuz 2012
    Şehir
    İstanbul/MALTEPE
    Motosikleti
    NC 750 X DCT
    Merhaba, sizlere bir şey sormak istiyorum. Bugünün şartlarında 2015 model sıfır olarak bu motosiklete 10bin TL verilip alınır mı? Motoru satmayı düşünmüyorum. Üretimi durmuş deniyor. Sizden fikri almak istiyorum.

    Japon'lara göre Xcity 250 mesela bakımları ve parçaları çok pahalı gibi duruyor. Bana acil fikri verirmisiniz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:52 ----------

    Merhaba, sizlere bir şey sormak istiyorum. Bugünün şartlarında 2015 model sıfır olarak bu motosiklete 10bin TL verilip alınır mı? Motoru satmayı düşünmüyorum. Üretimi durmuş deniyor. Sizden fikri almak istiyorum.

    Japon'lara göre Xcity 250 mesela bakımları ve parçaları çok pahalı gibi duruyor. Bana acil fikri verirmisiniz

  20. #1640
    bulut59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2015
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    yamaha x-city
    Alıntı Coniysa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba, sizlere bir şey sormak istiyorum. Bugünün şartlarında 2015 model sıfır olarak bu motosiklete 10bin TL verilip alınır mı? Motoru satmayı düşünmüyorum. Üretimi durmuş deniyor. Sizden fikri almak istiyorum.

    Japon'lara göre Xcity 250 mesela bakımları ve parçaları çok pahalı gibi duruyor. Bana acil fikri verirmisiniz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:52 ----------

    Merhaba, sizlere bir şey sormak istiyorum. Bugünün şartlarında 2015 model sıfır olarak bu motosiklete 10bin TL verilip alınır mı? Motoru satmayı düşünmüyorum. Üretimi durmuş deniyor. Sizden fikri almak istiyorum.

    Japon'lara göre Xcity 250 mesela bakımları ve parçaları çok pahalı gibi duruyor. Bana acil fikri verirmisiniz
    xcity kullanıcısı olarak konusuyorum. motorunuzun bakımlarını kendiniz yapamayacak durumdaysanız yamahaya hiç bulasmayın. en ufak yag filtre bakımında 200lük olup eve dönersiniz. aprilia da bakım maliyetleri nasıldır bilmiyorum onu kullanıcıları zaten acıklar. ama piyasada 8-9 bin tl ye satılan tenekeleri görunce bu motora her turlu 10bin verilir. 19 beygirlik bir italyan sonucta. bence aprilia bu fiyata kesinlikle ederinden daha çok motor veriyor.
    SAZMAN bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
82. sayfa BirinciBirinci ... 32728081828384 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)