Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Aprillia Scarabeo 200ie Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1581

    Üyelik
    10 Mart 2016
    Selam arkadaşlar geçtiğimiz hafta ben de bir Scarabeo200 sahibi oldum moturum 14bin km de ve 2011 model.Dün akşam yaşadığım bir olayı anlatmak ve yardım almak istiyorum.
    Sıkışık trafik de ilerlerken mnotorun harareti orta çizgiden bi çizgi yukarıya çıktı ve sonrasında 0 ile 30 arasında ilk kalkış esnasında sürtünme gibi bi uğultu sesi gelmeye başladı ses hızlanınca kesildi.Daha sonra motoru parketmiştim işimi hallettim ve tekrar bindiğimde yani soğudunğa tekrar aynı şeyi yapmadı.Hararetin yükselmesi neden olur? Teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1582
    DAYYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF Rally 250
    Merhaba, motorunuz hayırlı olsun. Bilgili arkadaşlar daha uygun cevap verirler, ben kendimce anlatayım; biraz hararetli çalışan bir makine. Çok çabuk ısınır. Dur kalk trafiğe çok gelmez Japon motorları gibi. Sürtünme ve uğultu sesi muhtemelen soğutma fan sesidir. Biraz kasıyor motoru fan, ses ve hafif bir titreme yapıyor fan çalıştığı zaman. Bilginize

  3. #1583

    Üyelik
    10 Mart 2016
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    Herkese Merhaba,

    Dün 2015 model 2500 km de beyaz bir beo satın aldım. Antalya'da Bodrum'a binerek getirdim. Tek kelimeyle motora hayran kaldım. Sormak istediğim bir kaç şey var.

    1- Yan sehpa kullanıyor musunuz, nerden aldınız, yaptırdınız veya orjinalinin muadili bir şey bulmak mümkün olur mu, çok gerekli mi?
    2- Arka topcase alacağım. 33 LT gibi düşündüm. Marka ve model tavsiyesi verebilir misiniz?
    3- Aksesuar olarak eklediğiniz tavsiye edebileceğiniz bir şeyler var mı?
    4- Farklı buji, varyator, yağ vb değişiklikler tavsiye eder misiniz? (değişim zamanları geldiğinde)
    5- Mutlaka şunu yap diyebileceğiniz bir şey var mı? Ya da şunu yapma

  4. #1584
    solo__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2014
    Motosikleti
    xcity
    selamlar,
    öncelikle hayırlı olsun. suzuki inazuma, xmax 250, KTM duke 200 alıp beğenmeyip satan şu anda bir tane de xmax 400'e sahip olan biri olarak söyleyebilirim ki beo'daki zevki hiç birinden almadım. xmax 400'ü uzun yola çıkarsam diye almıştım ama beo ile izmir-marmaris yapmış biri olarak beo'nun uzun yolda da işini gördüğünü (en azından behim beklentilerimi karşıladığını) net olarak söyleyebilirim. çok güzel bir motor. memnun kalacağınızdan eminim

    Bir yıldan uzun süredir beo kullanıcısı olarak sorularınızı elimden geldiğinde cevaplamaya calisayim.
    1- Yan sehpa kullanıyor musunuz, nerden aldınız, yaptırdınız veya orjinalinin muadili bir şey bulmak mümkün olur mu, çok gerekli mi?
    kullanmıyorum. beo zaten hafif bir motor olduğu için gerek duymadım.
    2- Arka topcase alacağım. 33 LT gibi düşündüm. Marka ve model tavsiyesi verebilir misiniz?
    shad SH 40 çanta kullanıyorum. 40 LT ve yanlara çok yayılmış bir çanta değil. tavsiye ederim.
    3- Aksesuar olarak eklediğiniz tavsiye edebileceğiniz bir şeyler var mı?
    direksiyona denge topuzu almanızı şiddetle öneririm. aslında rüzgar camı olsa işe yarar bence. bir de ön taraftaki kapağın üzerine naked motorlarda benzin deposu çizilmesinler diye yapıştırılan kalın etiketlerden yapıştırdım. böylece önünüzde bir şey taşıdığınız zaman kapak boyası çizilmiyor.
    4- Farklı buji, varyator, yağ vb değişiklikler tavsiye eder misiniz? (değişim zamanları geldiğinde)
    orjinal kullanmaya dikkat ediyorum. diğer arkadaşlar daha fazla yardımcı olacaktır
    5- Mutlaka şunu yap diyebileceğiniz bir şey var mı? Ya da şunu yapma
    söyleyeceğim ilk şey lastiklere pek güvenmeyin

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:52 ----------

    Alıntı Kudretaltak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam arkadaşlar geçtiğimiz hafta ben de bir Scarabeo200 sahibi oldum moturum 14bin km de ve 2011 model.Dün akşam yaşadığım bir olayı anlatmak ve yardım almak istiyorum.
    Sıkışık trafik de ilerlerken mnotorun harareti orta çizgiden bi çizgi yukarıya çıktı ve sonrasında 0 ile 30 arasında ilk kalkış esnasında sürtünme gibi bi uğultu sesi gelmeye başladı ses hızlanınca kesildi.Daha sonra motoru parketmiştim işimi hallettim ve tekrar bindiğimde yani soğudunğa tekrar aynı şeyi yapmadı.Hararetin yükselmesi neden olur? Teşekkür ederim.
    merhabalar,
    izmir'li bir beo kullanıcısı olarak diyebilirim ki trafikte uzun süre kaldığınız ve sık dur kalk yaptığınız durumlarda hararet sorun olabiliyor. ortadaki çizginin 2-3 çizgi üstüne çıkmışlığım var. Tavsiyem radyatör suyu seviyesini kontrol etmeniz olacaktır.[COLOR="Silver"]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:55 ----------

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:58 ----------

    Alıntı acar-tech adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://i.hizliresim.com/LApPlj.jpg
    Scarabeo icin kendin yap tarzinda on cam denemem.malzeme : 5 mm lik plexiglass isi tabancasi ile isitip dikkatli bukme islemleri ile orrjinal camin formune Uygun hale getirdim. Orjinal camdan 12 cm daha uzun. Henuz Cok fazla kullanmadim. Omru ve dayanimi nasil olur bilemiyorum, fakat ruzgari kesme adina simdilik memnunum. Maalesef yapim asamalarini fotograflamayi unuttum.


    bu cam nasıl? sıkıntı çıkardı mı? ben saptırıcı ile bir kaç deneme yaptım ama başarılı olamadım :( aynı camdan acilen istiyorum

  5. #1585
    DAYYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF Rally 250
    [QUOTE=solo__;3858012]selamlar,
    öncelikle hayırlı olsun. suzuki inazuma, xmax 250, KTM duke 200 alıp beğenmeyip satan şu anda bir tane de xmax 400'e sahip olan biri olarak söyleyebilirim ki beo'daki zevki hiç birinden almadım. xmax 400'ü uzun yola çıkarsam diye almıştım ama beo ile izmir-marmaris yapmış biri olarak beo'nun uzun yolda da işini gördüğünü (en azından behim beklentilerimi karşıladığını) net olarak söyleyebilirim. çok güzel bir motor. memnun kalacağınızdan eminim

    Dominikk, motorunuz hayırlı olsun.
    Solo___ bazen motorum da ufak tefek sorunlar çıkıp, malum ilgisiz servisler de hemen bu normal, bir şeyi yok dediğinde çok soğudum oluyor fakat sizin bu yazınız gibi yazıları görünce hevesim geliyor tekrar )
    Ben Scarabeo dışında pek farklı scooter kullanmadım. Lakin diğer kullandıklarım a göre gerçekten motosiklet sürdüğümü çok daha fazla hissediyorum.
    Herkese iyi haftalar, kazasız belasız sürüşler dilerim

  6. #1586
    solo__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2014
    Motosikleti
    xcity
    Alıntı acar-tech adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://i.hizliresim.com/LApPlj.jpg
    Scarabeo icin kendin yap tarzinda on cam denemem.malzeme : 5 mm lik plexiglass isi tabancasi ile isitip dikkatli bukme islemleri ile orrjinal camin formune Uygun hale getirdim. Orjinal camdan 12 cm daha uzun. Henuz Cok fazla kullanmadim. Omru ve dayanimi nasil olur bilemiyorum, fakat ruzgari kesme adina simdilik memnunum. Maalesef yapim asamalarini fotograflamayi unuttum.
    hocam merhabalar,
    bu camı nasıl yaptırdınız? eğer işinizi görüyorsa aynından yaptırmak istiyorum. ya da siz yapabiliyorsanız sizden alayım.

    teşekkürler

  7. #1587

    Üyelik
    09 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2012 Aprilia Scarabeo 200
    Arkadaşlar merhaba tekrar.
    Geçtiğimiz pazar günü pazar kahvaltısının ardından sahilden eve yolculuk esnasında ufak bir kaza geçirdim.
    Tam istinye devlet hastanesinin önündeki ışıklarda düştüm.
    Ustaların Mesnet dediği benim ise sağda solda kataloglarda hep maşa diye okuduğum parça yamulmuş, başka bir yamuklukta olabilir ama ustanın dediği şey önce onu takalım ve bakalım bir sıkıntı varsa ondan sonra başka parça sipariş ederiz.
    Bu ustanın düşünceli olduğunu mu gösterir yoksa aslında ne yapılacağını ne olup ne olmadığını anlamadığını mı gösterir bilmiyorum.
    Sizlerdende izlenmesi gereken yol nedir hususunda bilgi almak isterim.

    Şu anda içinde bulunduğum aşamada bulduğum bir kaç dökümanıda paylaşmak isterim.
    Alttaki bağlantıdan size uygun yedek parça kataloğunu indirebilirsiniz. Bilgisayarınızda bulunsun.
    http://drive.google.com/folderview?i...F9mZGFyRzg3Ym8
    Ferconun sitesinden ulaştım bu kataloglara.
    Burdan parça kodu ile telefonla fiyat ve stok durumunu öğrenebilirsiniz.

    Benim yamulduğunu söylediğim parça Scarabeo 125-200 i.e. light 2011 kataloğundaki (üstteki linkte baştan 5.katalog) sayfa 12 de 1 numaralı parça.
    Stem base diye geçiyor. 2 ve 3 numaralı parçalar çok pahalı umarım onlar iyi durumdadır.
    Ferco bu 12. sayfada görülen tüm parçalara toplam 1589 TL fiyat biçti.
    2 ve 3 numara Furşlar bu meblanın 1238 lirasını oluşturuyor.

    Daha önce bu tip durumla haşır neşir olmuş arkadaşımız varsa bana telefonumdan ulaşabilir mi? Profilimde açık numaram.
    Motosiklet tamircilerinin ve parçacıların cinliklerinde boğulmak istemiyorum. Belki bana biraz tavsiye verirsiniz.
    Bu arada motorun gerekirse ön takımını komple değiştiricem çünkü bu yaz 5bin km lik gezi planım var ve bunu güvensizlikle geçiremem. Hatta kooomple elden geçircem )=

  8. #1588

    Üyelik
    30 Kasım 2015
    Alıntı solo__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam merhabalar,
    bu camı nasıl yaptırdınız? eğer işinizi görüyorsa aynından yaptırmak istiyorum. ya da siz yapabiliyorsanız sizden alayım.

    teşekkürler
    Merhaba cam için 40 x 45 cm 5mm lik plexigass aldım, orjinal camın sekline uygun biçimde dremel ile kestim,
    ısı tabancası ile ısıtıp elle form verdim, fakat en uğraştırıcı ve zor kısmı alttaki kıvrımlı vida yuvalarının formunu vermek oldu. Bu kısmı gerçekten zor. bu günlerde camın üst kısmına bir ilave daha yaptım, yarın son halinin resmini atabilirim.

    şehir içinde 60-70 km lik hızlarda kullanıyorum şimdilik bir sorun cıkarmadı ve rüzgarı kesme konusunda memnunum , fakat yüksek hızlarda ilave bir destek mekanizması olmadığı için arkaya doğru fazlaca esneme ihtimali var.
    solo__ bunu beğendi.

  9. #1589

    Üyelik
    09 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı acar-tech adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://i.hizliresim.com/LApPlj.jpg
    Scarabeo icin kendin yap tarzinda on cam denemem.malzeme : 5 mm lik plexiglass isi tabancasi ile isitip dikkatli bukme islemleri ile orrjinal camin formune Uygun hale getirdim. Orjinal camdan 12 cm daha uzun. Henuz Cok fazla kullanmadim. Omru ve dayanimi nasil olur bilemiyorum, fakat ruzgari kesme adina simdilik memnunum. Maalesef yapim asamalarini fotograflamayi unuttum.
    Alıntı solo__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam merhabalar,
    bu camı nasıl yaptırdınız? eğer işinizi görüyorsa aynından yaptırmak istiyorum. ya da siz yapabiliyorsanız sizden alayım.

    teşekkürler
    +1, Listeye beni de ekleyebilirsiniz
    solo__ bunu beğendi.

  10. #1590

    Üyelik
    30 Kasım 2015
    Scarabeo mu 2. el olarak 2015 ekim ayında aldım.

    ilk motosikletim ve almadan önce uzun süre araştırıp kilometresi düşük ve beni üzmeyecek bir motosiklet almak için araştırma yaptım. Motosikleti aldıktan sonra karşılaştığım bir sorun vardı başlangıçta bir süre canımı sıksada bu gün sorunu tamamen ve ucuz bir şekilde çözmüş oldum.

    sağ fren kolunda bir miktar boşluk vardı, öncelerde hidrolik hattında hava olabileceğini düşünmüştüm. hatta hidrolik sıvısını değiştirmek ve havasını almak için için girişimde bulunduğumda aslında fren manetinin iktirdiği pistonda bir sorun olduğunu farketmiştim. freni sıktığımızda piston ileri iitiliyordu fakat freni bıraktığımızda piston tam olarak geri gelmiyordu, ve fren kolunda bir boşluk oluşuyordu, aynı zamanda fren gücüde zayıftı, freni sonuna kadar sıkabiliyrdum fakat lastiği kilitleme aşamasına geçirecek kadar bir fren kuvveti uygulanmıyordu tekerleğe.

    bu arada arka freni sıktığımda ön fren kaliper pistonuna gerekli hidrolik gidiyor ve kombine fren sorunsuz çalışıyordu.

    1-2 ay önce sorunun ön fren üst merkez pistonunda olma ihtimaline karar verip, dikkatlice ön fren kolundaki pistonu yerinden sökmeyi başarmıştım.
    (bu işlem çok kolay değil, sekman pensesi gibi ekipmanlara ve yeterli teknik beceriye sahip olmak gerek)

    pistonu soktuğumde pistonun on ve arka tarafında bulunan lastik keçelerin parçalanmış olduğunu ve parçalanan lastik parçaların pistonu sıkıştırdığını farkettim.

    Bu aşamada lastik keçelerden arayıp bulmaya çalıştım, fakat nafileydi. Ferco ve diğer yedek parça satıcılarından fren pistonu için tamir takımı
    arayışına girdim yine sonuç alamadım. ferco komple fren kolunu satıyordu ve fiyatı 830 tl civarı idi.

    söktüğüm pistonu kumpasla ölçüp tüm ölçülerini çıkardım.
    internette 3-5 günlük bir araştırma aşamasına giriştim, İtalyan forumlarda yada ebay üzerinden aramalar yaptım. scarabeo nun fren pistonu 12.7 mm lik olandandı bunu hem ölçümlerimde hemde bir İtalyan forumunda rastladım.

    bende aliexspress üzerinde satılan fren pistonu tamir takımlarından alıp en azından ucundaki lastik keçeleri kullanabileceğimi düşündüm. ve 8 dolara bir tane satın aldım.

    ve ürün gelene kadar mevcut pistonu tekrar yuvasına takıp kullanmaya devam ettim.piston artık sıkışmıyordu, içindeki lastik parçalarını çıkarmıştım çünkü. fakat freni sıktığımızda hidrolik sıvısını kalipere basınçla itemediği içinde fren tutmuyordu.. olsun en azından lastiği değiştirdiğimde sorunun çözleceğine emindim artık.

    aliexpreste bir çok ürün vardı ben görünüş olarak ta scarabeonun pistonuna en yakın biçimli olan 12.7mm lik ürünü satın almıştı. uzun bir bekleyiş sonrası (neredeyse 40 gün) nihayet ürün bu gün elime ulaştı.



    hızlıca hidrolik haznesindeki yağı boşaltıp fren manetini söktüm, gelen piston ölçüleri söktüğüm ile birebir aynı idi, sadece iki lastik arasındaki metal kısımda bir desen farkı vardı. yeni pistonu dikkatlice taktım. hazne boşken defalarca freni sıkıp bıraktım ve düzgünce çalışıyordu.

    hemen hidroliği tekrar doldurdum, havasını alma işleminden sonra, keyfim iyice yerine geldi. Çünkü artık harika çalışan bir ön frenimde olmuştu.

    ikili resimdeki soldaki piston orijinal olandır, keçelerdeki parçalanmalar görülebilir. sağdaki ise çin tamir takımı.



    belki bir gün birilerine lazım olur diyede ilan linki
    http://tr.aliexpress.com/item/Pump-piston-seal-cup-spring-assembly-little-guy-Modding-12-7MM-mm-disc-brakes-on-the/1846237060.html
    chetaq, bulut59, volkanocak ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  11. #1591

    Üyelik
    09 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul

  12. #1592

    Üyelik
    19 Mart 2016
    Arkadaşlar merhaba,

    İlk motosikletim olarak scarabeo almayı kafama koymuştum. Fakat 2016 fuarında göremeyince görevliyle konuştum ve Scarabeo'nun kısa vadede gelmeyeceğini söyledi. Sahibinden.com'da da artık gözükmüyor ( bir ilan hariç ). Muhtemelen bayilerin elinde hala vardır diye düşünüyorum. Hangi bayiye bakmamı önerirsiniz İstanbul içinde ?

  13. #1593
    Hakki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2005
    Motosikleti
    var
    Alıntı Kudretaltak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam arkadaşlar geçtiğimiz hafta ben de bir Scarabeo200 sahibi oldum moturum 14bin km de ve 2011 model.Dün akşam yaşadığım bir olayı anlatmak ve yardım almak istiyorum.
    Sıkışık trafik de ilerlerken mnotorun harareti orta çizgiden bi çizgi yukarıya çıktı ve sonrasında 0 ile 30 arasında ilk kalkış esnasında sürtünme gibi bi uğultu sesi gelmeye başladı ses hızlanınca kesildi.Daha sonra motoru parketmiştim işimi hallettim ve tekrar bindiğimde yani soğudunğa tekrar aynı şeyi yapmadı.Hararetin yükselmesi neden olur? Teşekkür ederim.
    hararetin bir çizgi yukarı çıkması endişe etmenizi gerektirecek bir durum değil. (sıkışık trafik haricinde olması gereken düzeyde duruyorsa)
    bunun sebepleri sogutma sistemindeki elemanları kalitesi olabilir.
    olaki hararet kırmızı bölgelere geldi, o zaman baktırmanızda fayda var.

    veya ben kafaya çok takarım arkadaş. hararet ibresi milim kıpırdamamalı orta seviyeden diyorsanız;
    sogutma sistemindeki tüm elemanları en kalitelileri ile değiştirin (termostattan, okuma sensöründen radyatör hortumuna kadar).

    dediğiniz ugultu sesine bir çok italyanda şahit oldum.
    genellikle yokuş yukarı dur kalk trafiklerde olur. bu ses yüksek sıcaklıktan dolayı debriyajın debriyaj tasına tam olarak tutunamamasından dolayı gelir. sizi yolda bırakacak bir sıkıntı değildir. yokuşlarda gaz vererek beklemeyin. frene basarak bekleyin. önünüzde biraz mesafe olunca gazı kullanırsınız.
    neticede bir parça ne kadar çok kullanılırsa o kadar çabuk eskir, bakıma ihtiyaç duyar. tabi burada parça kalitesinin ve çalıştığı ortamın da önemi var.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:45 ----------

    Alıntı acar-tech adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Scarabeo mu 2. el olarak 2015 ekim ayında aldım.

    ilk motosikletim ve almadan önce uzun süre araştırıp kilometresi düşük ve beni üzmeyecek bir motosiklet almak için araştırma yaptım. Motosikleti aldıktan sonra karşılaştığım bir sorun vardı başlangıçta bir süre canımı sıksada bu gün sorunu tamamen ve ucuz bir şekilde çözmüş oldum.

    sağ fren kolunda bir miktar boşluk vardı, öncelerde hidrolik hattında hava olabileceğini düşünmüştüm. hatta hidrolik sıvısını değiştirmek ve havasını almak için için girişimde bulunduğumda aslında fren manetinin iktirdiği pistonda bir sorun olduğunu farketmiştim. freni sıktığımızda piston ileri iitiliyordu fakat freni bıraktığımızda piston tam olarak geri gelmiyordu, ve fren kolunda bir boşluk oluşuyordu, aynı zamanda fren gücüde zayıftı, freni sonuna kadar sıkabiliyrdum fakat lastiği kilitleme aşamasına geçirecek kadar bir fren kuvveti uygulanmıyordu tekerleğe.

    bu arada arka freni sıktığımda ön fren kaliper pistonuna gerekli hidrolik gidiyor ve kombine fren sorunsuz çalışıyordu.

    1-2 ay önce sorunun ön fren üst merkez pistonunda olma ihtimaline karar verip, dikkatlice ön fren kolundaki pistonu yerinden sökmeyi başarmıştım.
    (bu işlem çok kolay değil, sekman pensesi gibi ekipmanlara ve yeterli teknik beceriye sahip olmak gerek)

    pistonu soktuğumde pistonun on ve arka tarafında bulunan lastik keçelerin parçalanmış olduğunu ve parçalanan lastik parçaların pistonu sıkıştırdığını farkettim.

    Bu aşamada lastik keçelerden arayıp bulmaya çalıştım, fakat nafileydi. Ferco ve diğer yedek parça satıcılarından fren pistonu için tamir takımı
    arayışına girdim yine sonuç alamadım. ferco komple fren kolunu satıyordu ve fiyatı 830 tl civarı idi.

    söktüğüm pistonu kumpasla ölçüp tüm ölçülerini çıkardım.
    internette 3-5 günlük bir araştırma aşamasına giriştim, İtalyan forumlarda yada ebay üzerinden aramalar yaptım. scarabeo nun fren pistonu 12.7 mm lik olandandı bunu hem ölçümlerimde hemde bir İtalyan forumunda rastladım.

    bende aliexspress üzerinde satılan fren pistonu tamir takımlarından alıp en azından ucundaki lastik keçeleri kullanabileceğimi düşündüm. ve 8 dolara bir tane satın aldım.

    ve ürün gelene kadar mevcut pistonu tekrar yuvasına takıp kullanmaya devam ettim.piston artık sıkışmıyordu, içindeki lastik parçalarını çıkarmıştım çünkü. fakat freni sıktığımızda hidrolik sıvısını kalipere basınçla itemediği içinde fren tutmuyordu.. olsun en azından lastiği değiştirdiğimde sorunun çözleceğine emindim artık.

    aliexpreste bir çok ürün vardı ben görünüş olarak ta scarabeonun pistonuna en yakın biçimli olan 12.7mm lik ürünü satın almıştı. uzun bir bekleyiş sonrası (neredeyse 40 gün) nihayet ürün bu gün elime ulaştı.
    http://i.hizliresim.com/nMWr8a.jpg


    hızlıca hidrolik haznesindeki yağı boşaltıp fren manetini söktüm, gelen piston ölçüleri söktüğüm ile birebir aynı idi, sadece iki lastik arasındaki metal kısımda bir desen farkı vardı. yeni pistonu dikkatlice taktım. hazne boşken defalarca freni sıkıp bıraktım ve düzgünce çalışıyordu.

    hemen hidroliği tekrar doldurdum, havasını alma işleminden sonra, keyfim iyice yerine geldi. Çünkü artık harika çalışan bir ön frenimde olmuştu.

    ikili resimdeki soldaki piston orijinal olandır, keçelerdeki parçalanmalar görülebilir. sağdaki ise çin tamir takımı.

    http://i.hizliresim.com/y534ya.jpg

    belki bir gün birilerine lazım olur diyede ilan linki
    http://tr.aliexpress.com/item/Pump-piston-seal-cup-spring-assembly-little-guy-Modding-12-7MM-mm-disc-brakes-on-the/1846237060.html

    sanayide bir contacıya gidip elinizdeki örneklere uygun bir conta bulabilirdiniz. 40 gün beklemezdiniz.

    bu arada verdiginiz bilgiler için de teşekkürler.
    solo__ bunu beğendi.

  14. #1594
    solo__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2014
    Motosikleti
    xcity
    Alıntı acar-tech adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba cam için 40 x 45 cm 5mm lik plexigass aldım, orjinal camın sekline uygun biçimde dremel ile kestim,
    ısı tabancası ile ısıtıp elle form verdim, fakat en uğraştırıcı ve zor kısmı alttaki kıvrımlı vida yuvalarının formunu vermek oldu. Bu kısmı gerçekten zor. bu günlerde camın üst kısmına bir ilave daha yaptım, yarın son halinin resmini atabilirim.

    şehir içinde 60-70 km lik hızlarda kullanıyorum şimdilik bir sorun cıkarmadı ve rüzgarı kesme konusunda memnunum , fakat yüksek hızlarda ilave bir destek mekanizması olmadığı için arkaya doğru fazlaca esneme ihtimali var.
    hocam selamlar tekrar,
    90-100 ile deneme yapacak mısınız. ben zaman zaman bu hızlara kadar çıkıyorum. buralarda sıkıntı yoksa, bir tanede bana yapmanız için başınızı ağrıtmaya başlayacağım
    bu arada aklıma geldi, aşağıdaki bağlantı tarafı için flexiglass'ı eğmek yerine metal bir parçayı vida/somun ile cama tuttursak nasıl olur?

  15. #1595

    Üyelik
    06 Ekim 2014
    Motosikleti
    aprilia scarabeo 200
    merhaba,

    sahibinden.com'da yayınlanan ilanda 2 motor vardı, onları da geçen hafta biz aldık.. ilan hala yayında ama başka kalmadı diye biliyorum.. ferco ve korlas'ta da yok.. başka bayilerde var mı bilmiyorum.. inşallah bulursunuz.. sanırım ferco bu modelin yerine piaggio medley getirecekmiş nisan'da..

  16. #1596

    Üyelik
    30 Kasım 2015
    Alıntı solo__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam selamlar tekrar,
    90-100 ile deneme yapacak mısınız. ben zaman zaman bu hızlara kadar çıkıyorum. buralarda sıkıntı yoksa, bir tanede bana yapmanız için başınızı ağrıtmaya başlayacağım
    bu arada aklıma geldi, aşağıdaki bağlantı tarafı için flexiglass'ı eğmek yerine metal bir parçayı vida/somun ile cama tuttursak nasıl olur?
    bu gün 90 km hızda bir süre kullandım ve rüzgarı kesme başarısı hoşuma gitti, fakat hız arttıkça camın boyu uzun olduğu için geriye doğru esneme yapıyor.

    bu arada ben izmirdeyim, eğer sizde izmrideyseniz bir gün bulusup cama yakından gözatabilirisniz.

  17. #1597
    toomuchcc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    Selam tekrardan. Bir önceki mesajımı yazdığım günün akşamında bir kaza/düşüş yaşadım. Tamamen iyileşip motorumdaki hasarı iyice analiz etmeden yazmak istememiştim. O yüzden anca yazabiliyorum. Şu an durumum gayet iyi. Motorumda biraz hasar var haliyle; ama onda da kritik denebilecek bir durum yok. Kaza ile ilgili detayları BURADAN okuyabilirsiniz.

    Orada yeterince şey yazdığım için fazla ekleyebileceğim bir şey yok. Motorla ilgili bazı ekstra unsurlar da olayı tetiklemiş olabilir ama asıl hata bendeydi yani. Motor bloğu ile askı mekanizması arasındaki rulmanlarım dağıldığı için normalde olduğundan daha fazla yanal oynama yaşıyordum. Yaz döneminde değiştirecektim bu rulmanları. Ayrıca askı takozlarıyla ilgili de başka bir planım vardı. Motor düzde gayet iyi gidiyordu ve kalan o iki işlemden sonra da stabilite açısından herşeyin çok güzel olacağını düşünüyordum. Kendime "yaza kadar sakin sür, yavaş takıl" diyordum aslında; ama aklımdan çıkmıştı bunlar bu sürüş esnasında. Bu unsurların da bu kazada etkisi olmuş olabilir; ancak bunlara kafa patlatmayı düşünmüyorum açıkcası. Kendi şeridimde usulca giderken aynısı olsaydı buraya çok farklı tonda bir mesaj yazardım; ama bu olayda hata bariz şekilde bendeydi. Aceleci sürüp gereksiz bir manevra yaptım ve sonucu böyle oldu. Motorla ilgili kısma fazla girmek istemememin bir diğer nedeni de bu olay benim hız konusunu tekrar gözden geçirmemi sağladı ki en büyük kazanımım bu oldu zaten. Bunu bir uyarı olarak alıp saygı göstermek istiyorum buna.

    Onun dışında hem üzüntülüyüm hem de sevinçli. Üzüldüğüm temel nokta motor üzerindeki emeğim. %100 seviyesine ulaşmayı çok istiyordum bu motorla. Son yaptığım arka fren modifiyesinden sonra acayip güzel olmuştu mesela. Askı mekanizması modifiyesi ile egzoz sonrası oluşan düşük hızdaki kararsızlık kalmıştı geriye. Ondan sonra "işte budur" diyebileceğimi düşünüyordum en sonunda; ama bu kazadan ötürü yine düştü o seviye aşşağılara. Hayalkırıklığı var tabi biraz bundan ötürü. Ama bunun tam tersi büyük bir sevinç de var ve bu kısım pek kelimelerle ifade edilebilecek bir şey değil. Pek çok sürücü bundan daha düşük hızlarda düşüp sakat kalıyor veya hayatlarını yitiriyor. Üzerimdeki kıyafetleri göz önüne aldığımda o hızda o şekilde düşüp iki saniye sonra kalkıp motora gidip bir şey olmamış gibi devam edebilmek çok çok büyük bir olay yani. Anlatılmaz yaşanır şeklinde bir durum bu. Büyük bir deneyim oldu. O açıdan çok sevinçliyim. Bu tecrübeyi doğru şekilde değerlendirip bundan sonrasına bakacağım artık. Kopan uzvun yerine yenisi çıkmıyor ama bozulan kırılan şeyleri tekrar tamir edip eski haline sokabilirim sonuçta. Neyi nasıl yaptığımı bildiğim için bu defaki işlemlerim daha kısa sürecek zaten.

    Motoruma karşı bir soğukluğum yok hatta garip bir şekilde daha da bir benimsedim diyebilirim. Stockholm sendromu denen şey oluyordur bu belki bilmiyorum :]. Eski haline getirmek için yine biraz uğraşmam gerekecek ve o uğraşı prosedürü biraz canımı sıkıyor tabi ama çok da mühim değil. Yaptığım hıza ve düşüşe göre çok daha büyük bir hasar alabilirdi, takla atmış olabilirdi falan. Takla atmış olsaydı uğraşmazdım daha ve başka bir modele bakardım o zaman sanırım. Öyle bir şey olmaması sevindirici oldu. Kaza yaptıktan sonra o halde binip eve geldim sorunsuz şekilde. Sadece tamamiyle hasar almış parçaların yenisini alacağım. Geri kalan hasarlı şeyleri düzeltip devam etmeyi düşünüyorum. Sol artçı ayak tabanı zarar gördüğü için bütün taban kısımlarını değiştirmeyi düşünmüyorum örneğin. Günün birinde belki tekrar düşecek ve yine aynı noktadan hasar görecek. Gereksiz yere değiştirmeye lüzum yok. Hem ayak koyma yerleriyle ilgili bir planım vardı; belki onu uygularım (açılıp kapanır tarzda peg modifiyesi). Arka frenim kaza sonrası tutmuyordu ve üzülmüştüm fren kolu falan hasar gördü diye; ama sadece hava yapmış. O da düzgün şekilde çalışıyor şu an. Farın sol tarafı çizildi biraz ama kırılmadı. Çizildi diye gidip yenisini almayı düşünmüyorum mesela. Zaten far tamir eden yerler var onlar eski haline getirebilir belki, bakacağım. Fotolarda akan yağ valf kapağından hava filtresine gelen yağ. Karterde yarı çubuk çizgisine kadar yağ duruyordu. Rezerv antifriz deposunun kapağı kaza esnasında yerinden çıktığı için antifriz boşalmıştı bir de.

    Düşme sensörü soketini bu kazadan sonra geri taktım. Yazın yaptığım toprak sürüşler esnasında stop etmeye sebebiyet verebilir diye sökmüştüm bunu (daha önce İstanbul'da stop etme sorunu yaşadığım olmuştu zira). Böyle bir kaza yaşayacağımı düşünmüyordum tabi. Motor yatık vaziyette biraz çalıştı ama sorun yok gibi duruyor. Olur da benzer bir şey tekrar başıma gelirse kendisini kapatması daha iyi olacaktır elbet. Agility'nin karbüratöründe ne güzeldi yan yatınca yer çekiminden ötürü otomatik stop ediyordu hemen. Scarabeo'da yaşadığım stop etme sorununun temelinde de throttle body var sanırım. Servise götürecektim o da yattı. Bakacağım artık ona da.

    Fazla da diyebileceğim bir şey yok açıkcası. Olan oldu ve bundan sonrasına bakıyorum artık. Sorunsuz şekilde atlatmış olmak çok sevindirici. Umarım benzer bir olayı bir daha yaşamam.

    --

    Kazanın olduğu gün selemi kaplatmıştım. Daha önce başka bir yerde yaptırmıştım bu işlemi ama yapılan iş hoşuma gitmemişti sonradan. İkinci defa yaptırmadan önce bu defa kendim söküp bazı yerlerini düzelttim ayrıca. Yazın yaptığım sürüşlerde selenin altındaki açık kısım süngere batma yapıyordu ve bu da beni rahatsız ediyordu. Bagaja konacak kask tarzı bir cisim sele kapatılırken kırılmasın falan diye o bölgeyi esnek olacak şekilde yapmışlar sanırım. Ben oraya zaten kask koymadığım için böyle bir özelliğe ihtiyaç duymuyordum ve o bölgeyi silikonla doldurup tam üst notkasına da Sunfix yayarak kapattım. Kuruduktan sonra en ufak bir oynama kalmadı ve taş gibi oldu. İçeride kalan kısma da söktüğüm kaplamayı kesip yapıştırdım.


    Seleyi yaptırmamın asıl nedeni bel desteğini iptal etmekti. Boyum 1.87m olduğu için biraz daha geriye doğru oturmak istiyordum ama bel desteğinden ötürü kayamıyordum. Artçının oturduğu yere oturup sürebiliyordum; ama bu defa da çok geride kalıyordum gidona. Bel desteğini iptal edince bu sorunlardan kurtulmuş oldum ve çok güzel oldu açıkcası. İlk dizaynda oturduğum kısmı yükseltip artçının oturduğu yer ile olan seviyesini eşitlemeyi denemiştim ama o şekilde iyi olmadığını anladım sonradan (oturunca çok yukarıda kaldım ve kambur oturmam gerekti bayağı bir). İkinci işlemde yaptığım şey tüm eklenen şeyleri çıkartıp bel desteğini biraz daha törpületmek oldu. O kısma gelen sünger azaldı ancak ben son halinden oldukça memnun kaldım. Bu defa yapılan kaplama da tek parça olarak işlendi ve çok sade ve temiz bir görüntü ortaya çıkmış oldu.

    ekstra not: bu fotoları kazadan yarım saat önce çekmiştim ¯\_(ツ)_/¯

    Son kaplama işini Motosay'da yaptırdım. Önceki sayfalarda başka bir kullanıcı daha yazmış selesini burada yaptırdığını ve olumlu şeyler yazmış. Ben de çok memnun kaldım. İlk işlem yaptırdığım yere kıyasla çok daha ucuza çok daha güzelini yaptılar. Buradan teşekkür ediyorum bir kez daha kendilerine.

    --

    Alıntı kid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar,
    @toomuchcc
    En son okuduğumda bağaları değiştiğinizi yazmıştınız. olumsuz bir durum gördünüz mü performansından memnun musunuz? gerçi şimdi gördüğüm kadarı ile Dr.pulley e geçmişsiniz(bu vespanın bağaları mı bilmiyorum) bir de egzos u değiştirmişsiniz.
    Bu arada benzini başka benzincilerden denediniz mi bilmiyorum. Ben arabam için mazotu Shell'den ya da Opet'ten tercih ediyorum, en uzun KM yi bu istasyonların mazotları ile yaptım, BP'den aldığım hep en erken biten yakıt oluyor.

    Bir de geçen hafta Altunizade'de beyaz bir scarabeo gördüm, önümde gidiyordu, kaza yapmıştı sanırım direksiyonu kitlenmiş yolda giderken. Duyan bilen var mıdır? Arkadaş aramızda ise geçmiş olsun.
    Merhaba. Opet'e yaklaşırken sağımda bir Scarabeo vardı (fren yapınca çamurluk üstünde yanan bir lamba modifiyesi vardı motora). O siz mi oluyorsunuz? Öyleyse yanınızdan geçen bendim o zaman :]

    Bagalarla ilgili olarak: ben yazın arazi tarzı ortamlarda takılırken motorun bazı rampaları çıkmakta güçlük çektiğini görmüştüm. Bununla ilgili olarak arka debriyaj kısmını değiştirmeyi düşünmüştüm ilk olarak. Malossi, Polini gibi setler falan oluyor; ancak bunlar pahalı parçalar. Bunu daha ucuza nasıl halledebilirim diye düşününce aklıma daha düşük baga ağırlıkları kullanma fikri gelmişti. Motosikletlerlerde ön dişliyi küçültme işleminin benzeri olmuş oluyor bu. Araştırma yaparken Apriliaforum'da Dr.Pulley sliderlar ile ilgili açılmış konuyu gördüm (link). Bu ürünle hem daha düşük ağırlıklar denenebiliyor hem de yapısı itibariyle bazı başka kazanımlar elde edilebiliyor. Orada 10 ve 11 gram arasında geçiyordu diyaloglar. Bir kullanıcı 10 gramlık sliderlar ile motorunun çok keyifli bir hale evrildiğini yazmıştı. Ben de hem son hız yerine ara hızlanmaya daha önem verdiğimden hem de almışken orijinaline kıyasla biraz daha fark görebilmek adına 11 yerine 10 gramları tercih ettim. Ürünü kendi sitesinden sipariş vermiştim ama bana ulaşması 1 ay sürdü çünkü adamlar siparişi geçmemiş sonradan sorgulayınca dank etti elemanlara. O esnada gelmesini beklerken bu işi daha farklı nasıl halledebilirim diye başka yöntemler araştırdım ve bu 10.7gram Piaggio bagalarının motopit'ten satın alınabildiğini gördüm ve onu sipariş verdim hemen. Hem fiyatı ucuzdu hem de Türkiye'den alınabiliyordu bu sayede hemen elime geçti. Gelince de hemen taktım ve motor gerçekten çok eğlenceli bir hale büründü. O çıkamadığım rampayı sorunsuz şekilde çıkmaya başlamıştım. Rampanın ortasında tamamen durup gaz verdiğim zaman bile motor tekrardan tırmanmaya başlıyordu.

    Ben şu an Dr.Pulley 10gr ile devam ediyorum. Fiyat/performans olarak Piaggio bagalar ile Dr.Pulley sliderları kıyaslarsam Dr.Pulley düşük not alır; ama eğer söylendiği gibi çok uzun süreler boyunca bozulmadan devam edebiliyorsa o zaman parasını hak ediyor diyebilirim kesinlikle. Hem hızlanmayı iyileştiriyor, hem de dizaynından ötürü son sürate yönelik kayıp yaşanmıyor. Dr.Pulley 10gr slider ile 10.7gram Piaggio bagaları kıyaslarsam: Piaggio bagalar daha ağır olmalarına rağmen ilk kalkışta daha iyiler; çünkü yuvaları içinde daha rahat hareket edebiliyorlar. 10 gr sliderlar o kadar kolay kaymıyor. Son sürat olarak ise sliderlar daha iyi.

    Varyatörle ilgili sorun yaşıyorsanız pahalı 3. parti ürünler almadan önce bence ilk olarak bu 10.7 gramlık bagaları deneyin. Bir de o hava girişindeki filtreyi sökün. Ucuza bir referans noktanız olmuş olur orijinaline kıyasla ve oradan ilerlersiniz. Buradaki konu içerisinde eski sayfalarda varyatördeki pek çok parçayı komple değiştirmiş bir kullanıcı olduğunu görmüştüm. Motorunun performansından çok memnun olduğunu yazıyordu. Yani o tarz şeyler de yapılabilir elbette, bunun bir sonu yok sonuçta; ama öyle komple değişimler çok masraflı olacaktır. Bence en basit ve etkili çözüm dediğim gibi: 10.7gram baga ve filtre iptali (denemek için). Eger Dr.Pulley dedikleri kadar uzun süre dayanıyorsa baga yerine 10gr sliderları alın derim.

    10.7gram Piaggio bagaları haricinde 11.2 gram ağırlığında Piaggio bagaları da var bu arada. ŞURADAKI linkte Scarabeo'da kullanılan ölçü olan 21x17mm ölçüsünü aratırsanız bu ölçüde bir de 11,2 bagalar olduğunu göreceksiniz. Onu ben denemedim bilmiyorumn ama hani slider yerine baga denemek istiyorsunuz ve 10.7 gramın çok hafif kaçacağını düşünüyorsunuz mesela; o zaman bu 11,2 gramlık bagalar denenebilir. İlgili modeller Motopit'in sitesinde olabilir. Almadan önce ölçüsünü sorup (21x17mm olması lazım) teyit edersiniz eğer öyle bir şey yapacaksanız. Sitede yazılan yanlıştır belki falan. Ben dediğim gibi denemediğim için bilmiyorum.

    Bu tarz modifiyelerin motordan götürdüğü şeyler oluyordur elbette. Motor daha yüksek devir çevireceği için parçalar daha çabuk aşınacaktır. Ama siz de bu esnada daha fazla keyif almış olacaksınız. İkitekerler biraz keyif işi olduğundan ben şahsen çok takılmıyorum bu tarz şeylere açıkcası.

    --

    Alıntı gurcano adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fuarda eski dostum Scarabeo 200'ü aradım ama bulamadım. Stanttaki görevli Scarabeo 200'ün üretimden kalktığını söyledi, çok şaşırdım. Bilmiyorum daha önce konuşulmuş muydu ama ben ilk defa duydum ve biraz da üzüldüm açıkçası.
    Başka bir kullanıcı daha sizinkine benzer bir şey yazmış. Getirmemeye mi karar verdiler yoksa motor komple üretimden mi kalktı?

    Geçen seneki fuarda da yoktu Scarabeo 200 bu arada.

    Alıntı acar-tech adlı üyeden alıntı
    ...
    Yaptığınız siperlik ve fren modifiyeniz çok güzel olmuş.

    Alıntı ozanturna adlı üyeden alıntı
    ...
    Sen de mi kaza yaptın :S Geçmiş olsun sana da.

  18. #1598

    Üyelik
    09 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı toomuchcc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ........................

    Çok ciddi bir kaza atlatmışsın. Büyük geçmiş olsun.

    Aramızda ve sağ salim olmana sevindim.
    toomuchcc bunu beğendi.

  19. #1599

    Üyelik
    30 Kasım 2015
    Toomuchcc cok Geçmiş olsun, kötü bir tecrübe de olsa paylaşıp; okuyanların çıkarımlarda bulunmasını sağladığınız için ayrıca teşekkürler..
    toomuchcc bunu beğendi.

  20. #1600

    Üyelik
    14 Ağustos 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Piaggio Beverly 250
    Büyük geçmiş olsun. Eskisinden sağlam ve dikkatli döneceğinizden eminim.
    toomuchcc bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)