Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Aprillia Scarabeo 200ie Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1521
    DAYYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF Rally 250
    Kış şartlarında %25 e yakın tüketim artışı oluyormuş diye okumuştum, özellikle o yüzden sordum. Bende ısınması için çalıştırınca hemen binmiyorum. Bekliyorum biraz. Tüketime çok etkisi olmasa gerek ama yine de denemek lazım beklemeden sürmeyi.
    Farklı bir forumda daha 100km/4.0 Lt diye okudum. Sanırım son kasa olan modellerde (2014-2015) tüketim bir eskisine göre daha fazla. Yakıt deposu bir litre daha fazla ama
    Bir den fazla servise farklı 2 sıkıntı ile ilgili gittim lakin çok saçma cevaplar aldım, sonuç alamadım. Yakıt konusu ile ilgili bir fikirleri yada yapabilecekleri bir şey olacağını sanmıyorum. Çok boş zamanlarına denk gelirse belki..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1522

    Üyelik
    09 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı DAYYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kış şartlarında %25 e yakın tüketim artışı oluyormuş diye okumuştum, özellikle o yüzden sordum. Bende ısınması için çalıştırınca hemen binmiyorum. Bekliyorum biraz. Tüketime çok etkisi olmasa gerek ama yine de denemek lazım beklemeden sürmeyi.
    Farklı bir forumda daha 100km/4.0 Lt diye okudum. Sanırım son kasa olan modellerde (2014-2015) tüketim bir eskisine göre daha fazla. Yakıt deposu bir litre daha fazla ama
    Bir den fazla servise farklı 2 sıkıntı ile ilgili gittim lakin çok saçma cevaplar aldım, sonuç alamadım. Yakıt konusu ile ilgili bir fikirleri yada yapabilecekleri bir şey olacağını sanmıyorum. Çok boş zamanlarına denk gelirse belki..

    Doğrudur, kış şartlarında tüketim artışı mutlaka olur. Tüketimi azaltmaya yardımcı olmak için de, mümkün olduğunca ani kalkış ve hızlanmalardan kaçınmak gerekiyor.

    "Yeşil yandı hadi gazlayım" deyip gaz koluna birden asılmak yerine kademeli bir şekilde yavaşça arttırarak hızlanmak en doğrusu.

    Sürüşümüzü belirli bir ritim içinde yapmaya odaklanırsak hem sürüşümüzden daha çok keyif alır hem de daha ekonomik kullanmış oluruz.

    Zaman zaman motorun limitlerini görmek adına agresif de kullandığımız olacak tabii ama özellikle kış aylarında daha sakin bir sürüşü tercih etmek daha akıllıca olur.


    Yakıt deposu kapasitesine gelince; 2012, 2013, 2014, 2015 bütün modeller 7,5 Litre kapasiteye sahip. Herhangi bir değişiklik yok.

    Hatta yakıt deposu değil, hiçbir konuda değişiklik yok bu yukarıda saydığım modeller arasında. Bütün özellikleri aynı.


    Servis konusu ise gerçekten sıkıntılı bir durum. Ben de çok saçma cevaplar aldım. Üstelik bunu özellikle "yetkili servislerden" almak işin diğer bir acı tarafı.

    Servislerden en çok aldığım cevap "normal" oluyor genelde.

    Bu "normal" cevabından sonra o sorunla ilgili yaptığım bütün harcamaları masrafları ben kendi cebimden ödüyorum tabii.

    Şimdi bir hesaplayalım bakalım fatura ne kadar? Şu parça şu kadar... bu parça bu kadar... işçilik var şu kadar... itiraz edersin, "peki o zaman işçilik de şu kadar" + %18 KDV'yi de ekledik mi tamam!

    Sonra;

    Kart şifrenizi girer misiniz? Taksit yapalım mı?

    E hani normaldi?

  3. #1523

    Üyelik
    29 Aralık 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Aprilia Scarabeo 200ie
    Herkese keyifli sürüşler

    Bu sayfadaki tüm arkadaşlara katkıları için teşekkürler. Sadece burdaki yorumları okuyarak inceleyerek, 2013 model 12.000 km de beyaz scarabeo ile aranıza katılmış bulunuyorum. 12.000 bakımını Kadıköy Motor da yaptırdım. benimde kafama takılan konu yakıt konusu tam dolu depo ile eco modunda şehiriçi kullanımda 185 km yol yaptım. eski paylaşımlara göre 220-230 km lerden bahsediyorlar bende motorumda sorun mu var diye düşünüyorum yetkili servisle konuştuğumda normal dedi ama pek kafama oturmadı sizin görüşleriniz nelerdir ? şimdiden teşekkürler

  4. #1524
    DAYYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF Rally 250
    chetaq , benim götürdüğüm farklı servislerin hepsi yetkili servisti ki dediğiniz gibi bu daha acı bir durum. Garantisi devam ettiği için sürekli ve farklı yetkili servislere sordum, ya sorunu tespit edemeyip kalsın 3-5 gün her yerini söküp bakalım diyorlar ve kullanıcı hatası olursa garanti dışı ücret alınır yada tespit yapamıyor ve veya uğraşmak istemiyor, aynen sizde olduğu gibi normal diyor. Sizin normal cevabı ve sonrasına çok güldüm ki bakınız bir aşağıdaki mesajda aynısı başına gelmiş arkadaşın; normal diye

    mustafa.t, motorunuz hayırlı olusun. Kaza bela sizden uzak olsun, güle güle kullanın. Bir tam depo derken ışık yanıp ta içindeki benzin iyice azalana kadar mı yoksa ışık yandığında mı 185 km yol aldınız?
    Mesela ben full doldurduğumda ışık 150-160 km arası yanıyor son 4 doldurmam da, rezerve de ki benzinle beraber aynen sizinkinde olduğu gibi 180 km civarı gidiyor.

  5. #1525

    Üyelik
    29 Aralık 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Aprilia Scarabeo 200ie
    dayyar, teşekkürler herkese kazasız belasız şürüşler.

    depoyu tam doldurdum,benzini dibine kadar kullandım ışık 150 km de yandı ben dibine kadar kullandım toplamda 185 km gittim.

  6. #1526
    DAYYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF Rally 250
    Alıntı mustafa.t adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dayyar, teşekkürler herkese kazasız belasız şürüşler.

    depoyu tam doldurdum,benzini dibine kadar kullandım ışık 150 km de yandı ben dibine kadar kullandım toplamda 185 km gittim.
    Sizin ve benim tüketim değerlerimiz bire bir aynı. Biraz kullanım biraz da havaların ısınması ile 200 km leri görebiliriz sanırım fakat 220-230 gibi rakamları ancak şehir dışı uzun yolda yakalayabilir bizim makineler tahminimce.
    Saygılar

  7. #1527

    Üyelik
    29 Aralık 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Aprilia Scarabeo 200ie
    Alıntı DAYYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizin ve benim tüketim değerlerimiz bire bir aynı. Biraz kullanım biraz da havaların ısınması ile 200 km leri görebiliriz sanırım fakat 220-230 gibi rakamları ancak şehir dışı uzun yolda yakalayabilir bizim makineler tahminimce.
    Saygılar
    umarım öyle olur, yaz gelsin uzun yollarda deneriz artık
    saygılar,

  8. #1528
    DAYYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF Rally 250
    Değerli Beo cular, motorun üzerinde gelen Michelin City Grip lastikleri gayet güzel yol tutuyordu, fakat kış şartlarında Honda nın irc lastiklerine döndü. Tahminimce 12-13 derece ve aşağısı soğuklarda yumuşaklık özelliğini kaybediyor bu lastikler. Kış için biraz daha dişli tırnaklı, soğuğa biraz daha dayanıklı lastikler kullanmak gerekli. Bu havalarda yol tutuşu benzer şekilde kötüleşen var mı acaba benim gibi?

  9. #1529

    Üyelik
    29 Aralık 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Aprilia Scarabeo 200ie
    Motorumda 2 aylık city grip lastik var, bugün akşam sağanak yağmurda 10 km kadar yol yaptım,denemek için sert frenler yaptım herhangi bir sorun yaşamadım hatta bu kadar iyi olmasına şaşırdım

  10. #1530

    Üyelik
    09 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2012 Aprilia Scarabeo 200
    Alıntı chetaq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Marşa bastıktan sonra motorun sesini dinliyor, en fazla 5-6 saniye sonra da hareket ediyorum ben. Bundan daha uzun bir bekleme yapmıyorum.
    Ben ise 3-4 dakika bekliyorum. o sırada giyiniyorum v.s



    Alıntı mustafa.t adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese keyifli sürüşler

    Bu sayfadaki tüm arkadaşlara katkıları için teşekkürler. Sadece burdaki yorumları okuyarak inceleyerek, 2013 model 12.000 km de beyaz scarabeo ile aranıza katılmış bulunuyorum. 12.000 bakımını Kadıköy Motor da yaptırdım. benimde kafama takılan konu yakıt konusu tam dolu depo ile eco modunda şehiriçi kullanımda 185 km yol yaptım. eski paylaşımlara göre 220-230 km lerden bahsediyorlar bende motorumda sorun mu var diye düşünüyorum yetkili servisle konuştuğumda normal dedi ama pek kafama oturmadı sizin görüşleriniz nelerdir ? şimdiden teşekkürler
    Sizin sürüşünüzden kaynaklı olabilir bir kısmı.
    Diğer bir kısmıda 12000km bakımı yapılmış mı?
    Yapıldıysa sizin nezaretinizde miydi?
    Yoksa yapılmış bi şekildemi aldınız? (herşeyi değiştirmemiş olabilirler)
    Kayışın bollaşması yakıtı arttırıyordur diye düşünüyorum.
    Bu konulara dikkat ediniz, sonra tekrar bir değerlendirme yazarsanız bizde bilgilenmiş oluruz.

    -----------------------------
    Lastik konusuna gelince ben METZELLER Feel Free kullanıyorum. Yazın muhteşemdi. 2 3 hafta önce ilk defa motordan düştüm. Bu kalkış esnasında arka lastiğin patinaj çekip kayması ile sola doğru düşme şeklinde oldu. Şimdilerde nedendir bilmiyorum sürüşüm değişti. Arka lastik hep kayıyomuş gibi hissediyorum. Ama lastiklerden kaynaklı değildir heralde. Benim dengem şaştı :D
    Feel Free yi herkese tavsiye ederim. Kışlık versiyonlarıda var.

  11. #1531

    Üyelik
    29 Aralık 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Aprilia Scarabeo 200ie
    Ozanturna, 12.000 bakımı kendim yaptırdım herşey bizzat yanımda değiştirildi.motosikleti kullanım olarakta sakin kullanıyorum ani kalkış yapmıyorum hiç,şehiriçi trafikte kullanıyorum, maksimum hızımda 100-110 km/h

  12. #1532
    DAYYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF Rally 250
    Alıntı ozanturna adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben ise 3-4 dakika bekliyorum. o sırada giyiniyorum v.s




    Sizin sürüşünüzden kaynaklı olabilir bir kısmı.
    Diğer bir kısmıda 12000km bakımı yapılmış mı?
    Yapıldıysa sizin nezaretinizde miydi?
    Yoksa yapılmış bi şekildemi aldınız? (herşeyi değiştirmemiş olabilirler)
    Kayışın bollaşması yakıtı arttırıyordur diye düşünüyorum.
    Bu konulara dikkat ediniz, sonra tekrar bir değerlendirme yazarsanız bizde bilgilenmiş oluruz.

    -----------------------------
    Lastik konusuna gelince ben METZELLER Feel Free kullanıyorum. Yazın muhteşemdi. 2 3 hafta önce ilk defa motordan düştüm. Bu kalkış esnasında arka lastiğin patinaj çekip kayması ile sola doğru düşme şeklinde oldu. Şimdilerde nedendir bilmiyorum sürüşüm değişti. Arka lastik hep kayıyomuş gibi hissediyorum. Ama lastiklerden kaynaklı değildir heralde. Benim dengem şaştı :D
    Feel Free yi herkese tavsiye ederim. Kışlık versiyonlarıda var.
    Sizinle birebir aynı bir durum yaşadım. Arabalı vapura binerken girişteki deniz suyu yüzünden kalkışta arka lastiğim patinaj çekti ve sol tarafıma doğru düştüm O düşüşten sonra bende de sürekli arka lastik kayıyor yada kayacakmış gibi bir his ve motorun yol tutuşuna karşı bir güvensizlik başladı. Metzeller lastiği daha önceki sayfalarda da tavsiye eden olmuş. Benim lastikler daha 4,000 km civarı olduğu için bir 10,000 km daha değiştireceğimi sanmıyorum . Sadece kış şartlarında pek başarılı değil bendekiler.
    Herkesin yeni yılı kutlu olsun, kazasız belasız, trafiksiz ve keyif dolu sürüşler dilerim.

  13. #1533
    toomuchcc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    Geçen hafta Cuma günü Edirne'ye gittim ve aynı gün içerisinde geri döndüm. Bir günde 600km'ye yakın sürüş yapmış oldum ki ilk defa yapıyorum öyle bir şey. Scarabeom bu gezi esnasında bana hiçbir sorun yaşatmadı ve bu beni çok mutlu etti. Benim için oldukça güzel bir tecrübe oldu diyebilirim; ama tekrar aynısını yapmak istemem açıkcası. Gece 4'te yola çıkmıştım ve acayip bir sis vardı. 10-15 metreden ötesi gözükmüyordu resmen (foto). Hızım genel olarak 100-110km/h arasıydı ama bazı yerlerde sis o kadar yoğunlaştı ki 50km/h'ye kadar düşmek zorunda kaldım. Sis vizörümün üstünü de yoğun şekilde kapladığı için sıfır görüş şeklinde gittim bayağı bir müddet. Nightmare moddu resmen :] Cidden çok acayipti. Hani öyle giderken yola bir hayvan çıksa (ki daha sonra en sol şeritte büyük bir tavşan ölüsü gördüm (ve yoldan kaldırdım)) veya yolda kötü bir çukur olsa falan: direkt game over. Sis sorunu bir yana, Scarabeo'nun o tarz yollar için pek uygun olmadığını anladım. Özellikle rüzgar çok yordu çünkü beni (cam takılıydı). Bu tarz sürüşlere alışık olmadığım için de öyle olmuş olabilir tabi ki; ama önde büyük bir camı olan ve daha alçak oturuş pozisyonuna sahip bir motorla çok daha konforlu gidebilirdim diye düşünüyorum. Yine de ne olursa olsun şunu bir kez daha idrak etmiş oldum ki otomobiller böyle koşullarda motosikletlerden çok daha üstünler. Hiç kastırmaya lüzum yok yani. Burgman 650 olsa da o siste sürmek zorunda kalacaktım ve Burgman'ın da sadece iki tane tekeri var sonuçta. Olay sadece Scarabeo ile alakalı değil. Ben de o yüzden o konuya girmiyorum gereksiz yere. Bu tarz sürüşler benim sürekli yaptığım bir şey değil zaten. Dönüş yolunda gelirken "keşke cruise control'üm olsaydı" diye düşündüm bir de. Dönüşte sis yoktu ve ortalama hızım 120km/h civarıydı. Toplam yakıt tüketimi ortalamam ise 3.4lt/100km oldu. Bendeki Scarabeo'da 10gr sliderlar ve Arrow egzoz mevcut olduğu göz önüne alındığında oldukça güzel bir değer denebilir sanırım bunun için (en son benzin aldığım yerde de sanki biraz hava basıyorlarmış gibime gelmişti ayrıca).

    Bomboş yollarda o şekilde sürerken motorumla ilgili yaşadığım şeyleri de bayağı bir düşünme fırsatı yakaladım. Almadan önce yaptığım araştırmalar, aldığım dönem, yaşadığım sorunlar, modifiyelerim falan derken tüm süreci detaylı şekilde tekrar gözden geçirmiş oldum ve sonuç olarak Scarabeo'ya karşı bundan sonra daha farklı bir tutum sergilemeye karar verdim. Bir tür nirvanaya ulaştım da diyebilirim açıkcası :] Aldığım bir mesajın ve keşfettiğim bir hadisenin de bu kararda etkisi oldu tabi (aşşağıda bahsedeceğim onlardan).

    Burada veya Scooturk'te zamanında yazdığım mesajlara göz attım. Bugüne kadar ben bu motorla ilgili ne zaman bir şey sorsam cevap ya hiç gelmemiş, ya kısacık olmuş, ya da sorguladığım şeyle alakasız bir şey yazılmış. İlla cevap gelmesi ve bu cevabın süper doğru ve doyurucu olması mı gerekiyor? Elbette hayır. Ama şunu anladım: istediğim gibi bir cevap alamayınca farklı bir moda girmenin gereği yokmuş. Ben zaten kendim ne istiyorsam onu kafaya koyup araştırıp halletmişim bir şekilde ve yaptığım şeylerin sonucu da gayet güzel olmuş. Kombine frenler hakkında bir şeyler yazmışım örneğin. Motoru alınca çektiğim videolarda da değinmiştim bazen bu konuya. Ben öyle yapınca insanlar "Agility'nin kampanasından gelmiş bizim motorun frenini eleştiriyor" diye düşündü. Hesaba katmadıkları şey ise benim downhill mtb ile ilgilendiğim, Shimano'nun ve Avid'in ürünlerini kullandığımdı. Ha bunun bilinmesi ve benimle ona göre mi konuşulması gerekiyor? Yine hayır. Varmak istediğim şey şu: ben burada yazdığım ilk mesajda bile kombine frenlerini iptal eden kimse olup olmadığını sorgulamışım. Motoru almadan çok önce bile planlamıştım bu işlemi zira kafamda. Daha sonra da kendim araştırıp bu meseleyi hallettim en nihayetinde (sonucu da çok güzel oldu. hatta sol ana hazneyi değiştirdiğim zaman daha da güzel olacak inşallah). Bu kombine iptali modifiyesini yapan bir tane de yabancı kullanıcı var bildiğim kadarıyla ve o kadar (link). Tüm dünyada sadece iki kişi yapmış yani bu işlemi. Geri kalan diğer herkes motor fabrikadan nasıl çıktıysa o şekilde kullanmakta. "Frenini ayırmak isteyen varsa kendisi azmedip araştırıp halledebilir bunu. Öyle bir şey yapmıyorsa yapmak istemediği içindir. Sen zaten istediğini gerçekleştirdin. Boşver gerisini" diye düşünmeye başladım. "Freni şöyle ayırdım, öyle yaparken şunu keşfettim, böyle olsa daha iyi olurmuş" vs vs vs. Sanki bir sürü insanın bu konuda bir isteği varmış gibi bu kadar detaya girmenin hiç gereği yok gerçekten de. Ben yapacağımı yaparım, sonucunu sayfama koyarım, ve o kadar. Bitti gitti. En temiz ve doğru yaklaşımın bu olduğunu düşünüyorum artık.

    Ben özellikle offroad içerikli yabancı forumları yakından takip etmekteyim. Çok acayip paylaşımlar yapılıyor oralarda. Ktm 690 Enduro hiç sürmedim örneğin; ama tüm sorunlarını biliyorum aletin. Benzer paylaşımları ben de burada yapmak istemiştim çünkü Scarabeo hakkındaki bilgilerin yetersiz olduğunu düşünüyordum. Ama daha sonradan fark ettim ki burada işler öyle yürümüyor. Yabancılarda para bol, imkanlar çok; millete koymuyor aldığı şeyde kusur olup olmadığı. "Bilgi paylaşılınca güzeldir" diyorlar ve yaşadıklarını bir tecrübe olarak görüp geçiyorlar. Burada ise durum farklı ve farklı da olmak zorunda sanırım. İnsanlar güç bela para denkleştirip bir şeyler alıyorlar. Satarken zarar etmek istemiyorlar falan. Bu sadece Scarabeo'ya has bir durum da değil hoş. Burada başka scooterların konularını okuyorum. Tamam Scarabeo'dan daha fazla paylaşım var eyvallah; ama onlar da yine aynı konular etrafında dönüp duruyor ve belli bazı şeylerin dışına çıkmıyorlar. Yakıt tüketimi, topcase, lastik, diz örtüsü, bir iki şey daha, ve o kadar. Detaycılık veya derinlere dalıp sorun bulma ve bunları düzeltme üzerine olan o anlayış buradaki diğer modellerin konularında da ya yok ya da çok çok az. Burada insanlar motorlarıyla o denli uğraşmıyorlar çok açık bu. Ayrıca aldıkları bir şey hakkında genel olarak sorun da görmek istemiyorlar veya sorun varsa dahi yokmuş gibi davranıyorlar falan. Ben kendim offroad'a ilgi duyan ve bu tarz forumları takip eden birisi olduğum için bu konuda marjinal kaldım. Hiçbir zaman normal bir scooter kullanıcısı olmadım zaten ben. Scooterın olayına yaklaşımım hep çok farklı oldu ve yakın gelecekte de değişmeyecek bu. O yüzden yabancılarda gördüğüm şeyleri buraya uyarlamaya çalışmayı lüzumsuz buluyorum artık. Çünkü yaptığım şeyler Scarabeo için bir dezavantaj oluşturmakta.

    Kendim bu çıkarımlar sonrasında zaten bazı şeyleri değiştirmeye karar vermiştim; ama iki şey beni çok daha farklı bir tribe soktu ve motorumu daha da bir sahiplenmeme sebebiyet verdi:

    Bir kullanıcı mesaj attı bana ve Scarabeo ile başka bir motor arasında kaldığını, benim paylaşımlarımı incelediğini, sonuç olarak da diğer modeli aldığını söyledi. Daha önceden de model kıyaslamasına yönelik mesajlar aldığım oluyordu. Hatta ben de Scarabeo ile başka modeller arasında karşılaştırmalar yapıyordum. Bu durumda bir gariplik görmüyorum ben, o konuda bir sıkıntı yok. Ama özellikle o son mesajda gördüğüm artık yaklaşım mı diyeyim tavır mı diyeyim neyse o, onun ardından bir şey dank etti bana. Şimdi o kişi belki doğru bir tercih yapmıştır kendisi için, ben onu bilemem. Hatta bazı durumlarda o motor Scarabeo'dan daha iyi ve yerinde bir tercih bile olabilir gerçekten. Ama şöyle bir durum var: ben o motoru almamışım (özellikle o modeli hiçbir zaman da almam. olayını anlıyorum o aletin ama benim kesinlikle tercih edeceğim bir motor değil o). Almadığım bir motorun negatif yanlarına Scarabeo'ya yaptığım tarzda değinmem mümkün değildir. Kendim sahip olmadığım bir motoru sökemem, detayını paylaşamam vs. Ama o kullanıcı bu açıdan bakmadı olaya. O sadece madalyonun bir yüzünü gördü (veya bilerek öyle görmek istedi). Ben böyle bir şeye sebebiyet vermek istemiyorum. Bunun çok net olarak farkına vardım.
    Ayrıca ben bu şekilde yaparak başka insanlara da koz vermiş oluyorum "ya bak Scarabeo satılacaktı ama işte senin yüzünden adam gitti diğer motoru aldı" gibilerinden. Agility ve Scarabeo tecrübelerimden sonra şu an Kızıltoprak'taki motorcuları geziyorum; sadece dışarıdan bakarak başka motorlarda da bir sürü hata/eksiklik olduğunu kolaylıkla görebiliyorum artık. Ama bunları kendim alıp kullanmadığım için Scarabeo gibi paylaşamıyorum.

    Youtube'da birisi benim yeni açtığım kanala oldukça benzer isimde bir kanal açmış ve aynı benim yüklediğim tarzda test videoları çekmiş Yamaha X-max'iyle (link). Bu kişi kimdir, olayı nedir; bilmiyorum. Beni çok sevdiği için mi böyle yapmış, yoksa burada bir tür nispet durumu mu var; onu da anlamadım. Ama madem öyle benzer isimle aynı türde videolar çekiliyor, o zaman o X-max'i benim off-road takıldığım mekanlarda da görmeyi çok isterim ben ;) Öyle dümdüz yolda gaz kolunu çevirmek kolay. Bakalım o ilk videomdaki patikadan gidebilecek mi X-max. Veya ikinci videoda yan tarafta uçurum olan bir yer var; oradaki geçişi yapabilecek mi acaba. Sonraki yerlere hiç değinmiyorum bile ;D. Scarabeo'nun o ortamlarda ne şekilde yardırdığı çok net olarak ortada ve bu çok özel bir şeydir bana göre. Ayrıca mesela X-max'in bagaj hacmi için deniyor işte kocaman falan diye (güzel bir şey tabi öyle olması, ayrı mesele); ama X-max de gelsin ŞUNU taşısın bakalım nasıl taşıyacak. Yanlış anlaşılmasın, sevdiğim bir modeldir X-max benim. Kullanım kriterlerim farklı olsaydı ben de alabilirdim bir tane hatta. Ama burada farklı bir niyet seziyorum ben.
    Motorumla ilgili yaptığım paylaşımlar böyle şeylere sebebiyet verecekse ben yedirmem Scarabeo'yu bu şekilde, kusura bakmasınlar. "Yiğidi öldür, hakkını yeme" demişler. Ben Scarabeo'nun arka çamurluğundan kir geliyor derken, o diğer motorun arka tekerinin üstünde çamurluk bile yok. Burada aynısından bir tane görüyorum sokakta; artçı pegleri bile kir içinde. Benim gösterdiğim objektifliğin geri dönüşü böyle olacaksa olmaz o iş. Ayrıca ortada bir kapışma var da benim mi haberim yok nedir?! Öyleyse bileyim ki ben de ona göre oynayayım madem oyunumu.

    Bu yazdıklarımdan Scarabeo'nun benim için bir anda kusursuzlaştığı anlamı çıkmasın. Motorumla ilgili düşüncelerimde bir değişiklik yok. Ben sadece olaya yaklaşımımı değiştiriyorum. Scooturk'teki modifiyeler konumda arka çamurluğun kenarlarına yaptığım eklemelere değinirken, eski Scarabeolarda uygulanmış çamurluk dizaynına örnek vermiştim bir foto ile (foto). Daha sonradan o fotoda bir şey dikkatimi çekti. Şimdi onun ne olduğunu burada yazmayacağım; ama onu görünce önce bir "yuh" oldum, sonra da kahkahayı bastım :]. İtalyan mühendisliği/anlayışı dedikleri şey tam olarak o oluyor sanırım :] Cidden komedi. Zamanında o Scarabeo'yu yapanlar şimdi de bu Scarabeo'yu yapmış işte n'apalım ;]. Rossi Ducati'den ayrılıp Yamaha'ya geri döndükten sonra bir röportaj vermişti (link). Onu hatırladım ;D
    Ben tutumumu değiştiriyorum sadece; fark orada. Scarabeo'da uygulanmış dizayn tercihleriyle alakalı bazı şeyler yazmayı düşünüyordum daha önceden örneğin; artık öyle bir şey yapmayacağım. Öyle yapmak hem bana kötü gözle bakılmasını sağlıyor, hem de zaten buradaki kullanıcıların düzeltebileceği şeyler değil bunlar. Bu motoru sizler üretmiyorsunuz sonuçta. Ben kendi motorumda kusur olarak gördüğüm şeyleri kendim halletmişim çoktan. Arka çamurluğuma yaptığım modifiye sonrasında İstanbul'da iki ay sürüş yaptım ve şu an bana en ufak bir kir ulaşmamakta. Bazı şeylerin kalıcı olarak daha iyi ve güzel olmasını istiyorsam, benim yapmam gereken bunları buralarda paylaşmak yerine en baştakilere iletmektir artık. O da Aprilia'nın kendisi oluyor zaten. Yaptığım işlemleri derlerim, öncesi neydi sonrası nasıl oldu vs. bunları toparlayıp yollarım. Onlar bakar sonuçlara derler "hmm evet çok mantıklı" ve yeni bir dizayn yaparlar falan. Sonra da bir bakmışız yedek parça olarak yepyeni ve farklı bir çamurluk ortaya çıkmış mesela ve satışta artık. Bunu alıp takan insanlar da "evet harbiden bu daha iyi kir tutuyor" olurlar belki. Ha Aprilia bu tarz bir şeyi ciddiye alır mı? Kendi bilecekleri iş. En son o selektör düğmesinde yaptıkları değişikliğe bakarak konuşursak en azından bazı şeylerin farkındalar diyebiliriz sanırım. Ben sorun olarak gördüğüm şeyleri zaten halletmişim. Geri bildirim vermek istiyorsam onu da bu bahsettiğim şekilde yaparım, ve biter gider. En doğrusu ve temizi böylesi gerçekten de.

    Arrow Reflex 2 full egzoz seti almıştım. Özellikle orijinal manifold borusu üzerinde bazı işlemler yapmama olanak sağlayacak bu parça (onu yapmak istememin sebebi de motor askı düzeneğiyle alakalı). Bu egzozu taktıktan sonra motorumda şu an düşük devirde bir kararsızlık durumu mevcut ve bu da bazen motorun stop etmesine sebebiyet veriyor. Bunu gidermek için servise gitmiştim ama düzelmedi. Bu mesajı yazarken aslında bayağı bir tereddütte kaldım çünkü ücretli parça değişimi yapılması gerektiği gibi bir durum söylendi bana. Bunları yazmamın sanki o konuyla bir ilgisi varmış, sanki işimi görmeleri için çark ediyormuşum gibi düşünülebilir diye çekindim ilk baş; ama ilgili kişilere attığım mailde konuya yaklaşımımın nasıl olduğu gayet açık ve net. O yüzden buna fazla takılmıyorum ve içim rahat. O sorun giderilmesse ben kendim uğraşıp onu da çözeceğim zaten bir şekilde, eminim bundan. Sonra motor askı düzeneğiyle ilgili olan modifiyeyi yapacağım, ve zaten eğer o iş olursa dünyanın en iyi viraj alan Scarabeo'su benimki olacak ;). Çok basit bir mantığı var aslında; manifold borusundan ötürü uygulaması biraz zorlayacak işte sadece. Yukarıda sol fren haznesi değişimi demiştim; sadece o bile bu motoru benim için %120 seviyesine falan ulaştırır diyebilirim; çünkü o gerçekleşirse arka freni de her koşulda tek parmakla kullanabiliyor olacağım. Yıllardır en çok arzuladığım şeydi bu benim. Sele modifiyesi, bazı ufak tefek şeyler falan filan derken çok unique, çok özel bir motorum olmuş olacak ve benim yapmam gereken şey de tam olarak bu; kendi işime bakmak.

    "Yaptıkların/sürüşün konuşsun, sen değil" oldum nihayetinde ve bundan sonra da bu şekilde devam edeceğim ;]

    Ben trafikte karşılaştığım olaylara hep gülüp geçmiş birisi oldum bugüne dek. Her zaman sadece kendi sürüşüme odaklandım ve pürüzlere hiçbir zaman gereksiz yere takılmadım. Ne kornaya basarım, ne selektör yaparım, ne de el kol hareketi çekip küfrederim. Kendimi bu konuda her zaman çok başarılı buldum. Aynı başarıyı Scarabeo konusunda ise pek uygulayamadım sanırım. Bazı şeyler etkiledi tabi beni biraz. Motoru almadan önce test sürüşü yapıp videolar çekmek istemiştim ama hiçbir olumlu yanıt alamamıştım örneğin. Bayağı bir içerlemiştim onu. Aksi durumda bazı şeyler daha olumlu gelişebilirdi belki. Hoş ne olursa olsun ben de bir tür olgunluk veya büyüklük gösterebilirdim yine de; ama yapmamışım. O mertebeye ulaşamamışım henüz demek ki. Bundan sonrası için diyorum artık.
    Rahatsızlık verdiğim kişilerden de özür diliyorum. Benimle sorun yaşamış veya sorunu olduğunu düşünen kimseler varsa ben tek taraflı olarak bu hususların da tümünü sıfırlıyorum ve bu saatten sonra iğneleyici/dokundurucu tarzda mesajlar da yazmayacağım kesinlikle. O şekilde devam ettirmek isteyen varsa gerisi onlara kalmış artık. Saygı duyarım.

    Biraz uzun oldu yine. Anlayışla karşılayacağınızı ümit ediyorum.
    Yeni yılınızı kutluyorum. Hepinize sorunsuz sürüşler dilerim :]
    nokiaxxx ve smiles bunu beğendiler.

  14. #1534
    Hakki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2005
    Motosikleti
    var
    @ toomuchcc,
    size nasıl özel mesajlar geliyor bilmiyorum ama şu yazınızdan kendi kendinizi gereksiz yere strese sokmuşsunuz gibi geldi bana. belki kişilik yapınız oyledir; bir şey diyemem.

    ben paylaşımlarınızı begeniyorum ve faydalı buluyorum her ne kadar scarabeo kullanmasam da.

    her paylaşıma olumlu veya olumsuz bir düşünce belirtemiyorum. çünkü foruma çok vakit ayıramıyorum. cevap yazarsam takip edemiyorum; bu da bazen gereksiz tartışmalar dogurabiliyor.

    zaten scarabeo başlıgında sizin yaptıklarınıza camur atan , yok yere yerden yere vuran pek yok.

    sizin gibi araştıran ve uygulama yapan insan sayısı tahminimce turkiyede motosiklet kullanıcılarının içinde 10000'de 1 felandır. belki de daha azdır.
    paylaşımlarınıza az geri dönüş olmasının nedeni sizin de dediginiz gibi insanların araçlarıyla sizin ilgilendiginiz gibi ilgilenmemesi/ilgilenememesi dir.
    bence bunda hayıflanacak , içerlenecek bir durum yok.

    benim de bir çok uygulamam oldu fakat ben bu uygulamalarımı ne kayıda aldım ne de paylaşım da bulunabildim. çünkü ne kayıda alma gibi bir alışkanlıgım var ne de forumda paylaşıp insanlara cevap yazıp takip edecek zamanım var.
    gerçi hayat bu belli olmaz belki 1-2 sene sonra ben de bir action-cam alıp güvenlik kamerası niyetine kullanırken paylaşım manyagı olabilirim

    neyse çok takmayın kafaya, kalın saglıcakla
    toomuchcc ve chetaq bunu beğendiler.

  15. #1535

    Üyelik
    09 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2012 Aprilia Scarabeo 200
    Özgür özel mesajları bilmiyorumda forumda yani bizim konumuzda herkesin sana özendiğine eminim. Ben çok özeniyorum, okulun bitmesini bekliyodum. Şu son iki sınavdan sonra kısmetse boşum. Motoru satmayı düşünüyodum biliyosundur belki, crf 250l almak istiyodum ama yere yapıştıktan sonra vazgeçtim tabi bir anda değil senin yüzünden vazgeçtim. Çünkü daha bununla işim bitmemiş bunu anladım. Evet biraz official sın bende bu yüzden çoğu zaman internetten araştırıyorum snaa sormak yerine çünkü basit şeylerle uğraşmak istemediğiniz düşünüyorum. Ama çok istersemde sorarım canım nedir yani.
    Diğer xmax kanalıda bence seni hiç tanımıyor bilmiyorda olabilir bence kafana takıcak hiç bişey yok

    Bu arada yazın gezi planlarım var.
    karadeniz ve yunanistan düşünüyorum.
    Bu geziler için eksiklerimi belirledim.
    -Kombine frenimle ilgili bi sıkıntım yok yani ayırmak istemiyorum ama arka frenin tepkisini biraz daha sertleştirmek için bişeyler yapılabiliyor mu araştırıcam.
    -Seleyi yeniden yaptırıcam kaydırak gibi oldu. Artçı kısmını ekstra konforlu olucak şekilde bişeyler düşünüyorum. Bunuda kaplamacı ile konuşarak halledicem. Önde ise genişletmek mümkün olursa seleyi biraz genişletip burnunuda kaldırmak istiyorum.
    -ben uzun yol konusundan senden önce davranmışım geçtiğimiz yaz motlru aldıktan 1 ay sonra balıkesir edremite gittim geldim. Bu sırada sele ile yaşadığım başka sorunda deri olması. Altıma bir tarafı kaydırmaz bir keçe koymuştum delikli. Bu terleme sorununu bayağı azalttı çünkü keçe rüzgarın içine girmesine izin veriyordu ve seleyide yükseltmiyordu. Bunu daha profesyonelleştirmeyi düşünüyorum.
    -mekanik aksamda hiç ehil olduğum bi konu yok. Dolayısıyla aklıma bir eksiklik veya düzeltme işlemi gerektiricek bişey gelirse önce sana başvururum diye düşünüyorum.

    Kanalın gayet iyi bu aralar bi canlanma var kanalında senin videolar sürekli önüme çıkıyor.
    Benim sana önerim ancak scarabeo ile ilgili olan videolara devam ediceksen onları ayrı downhill sürüşle ilgili olanları ayrı kanallarda sunavilirsin. Veya böyle videonun üzerine yazı yazıyorsun ya o ayrımı orda yapabilirsin renklerle vs. Mesela kırmızıyla Scarabeo yazarsın büyük fontla böylece scarabeo videosu arayanlar bilirlerki kırmızılar scarabeonun kendisi ile ilgili olanlar ve direk ona yönelirler ??
    Kanalında başarılar dilerim.

  16. #1536

    Üyelik
    09 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı toomuchcc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...............
    Yazınızı okurken ben de kendinizi gereksiz yere strese soktuğunuzu düşündüm.

    Ve bu konuya yorum yapan diğer arkadaşlar gibi ben de paylaşımlarınızı beğeniyor ve oldukça faydalı buluyorum.

    Alıntı toomuchcc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben trafikte karşılaştığım olaylara hep gülüp geçmiş birisi oldum bugüne dek. Her zaman sadece kendi sürüşüme odaklandım ve pürüzlere hiçbir zaman gereksiz yere takılmadım. Ne kornaya basarım, ne selektör yaparım, ne de el kol hareketi çekip küfrederim. Kendimi bu konuda her zaman çok başarılı buldum. Aynı başarıyı Scarabeo konusunda ise pek uygulayamadım sanırım........Hoş ne olursa olsun ben de bir tür olgunluk veya büyüklük gösterebilirdim yine de; ama yapmamışım. O mertebeye ulaşamamışım henüz demek ki.

    “Trafikte karşılaştığı olaylar karşısında hep gülüp geçmiş, her zaman kendi sürüşüne odaklanmış, pürüzlere gereksiz yere takılmamış, ne kornaya basmış, ne selektör yapmış, ne de el kol hareketi çekip, küfretmemişseniz”, bu başarıyı göstermişseniz eğer, aynı başarıyı yaşadığınız olaylar karşısında da (Scarabeo konusunda da) gösterebilirsiniz.

    Bunun için ayrıca bir mertebeye ulaşmaya gerek yoktur.

    Çünkü “Trafikte karşılaştığımız olaylar ve durumlar ile gündelik hayatımızı sürdürürken karşılaştığımız olaylar ve durumlar birbirinden farklı iki şey değildir.” Gerçekte böyle bir ayırım yoktur.

    Seçim sizin.

    Ben paylaşımlarınızın yine de devam etmesini isterim.

    Evet "Bilgi paylaşılınca güzeldir". Ve bu bilgiler kime, ne zaman, nasıl faydalı olur asla bilemeyiz.



    Hepimiz için sağlık, huzur ve bereket dolu, kazasız belasız bir 2016 yılı dilerim.

  17. #1537

    Üyelik
    14 Ağustos 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Piaggio Beverly 250
    @toomuchcc

    Yazılarınızı bazen hiç bir şey anlamasam da (teknik bilgi eksikliğimden dolayı denk geldikçe okuyorum. Mekaniğe bu denli kafa yoracak düzeyde analitik bir insan olmadığım için, bu uygulamalara girme cesaretim hiç olmadı ancak bana yol gösterecek ve elimden tutacak bir insan olsaydı, sanırım öğrenmeye gayret gösterirdim; bu isteği bende uyandırdınız.
    Scarabeo videolarınızı izledim, yazılarınızı da okudum. Negatif olarak adlandırılabilecek yönlerinin çoğuna dikkat bile etmemiştim ancak siz söyledikten sonra dikkatimi çeken şeyler oldu. Bunları bir saldırı veya acımasız eleştiri olarak almadım, savunma yapma gereği duymadım. Sadece bilgi olarak aldım. Motorumu seviyorum ve önceki kullanıcının hoyratlığına bağlı olarak çıkardığı sorunlar ve ustamın ilgisizliği dışında bir şikayetim yok. Keşke bunu değil de şunu alsaymışım demedim. Sürüş olarak bu kadar keyifli bir motor olmasaydı, tipi hoşuma gitmeseydi, İtalyan olmasaydı, zaten almazdım.

    Bence eleştirilerinizi yapmaya devam edin, tarzınızı değiştirmeyin. Anlamaya niyeti olan ve yeterli kapasitesi olan anlayacaktır.

    Herkese sorunsuz sürüşler
    toomuchcc bunu beğendi.

  18. #1538

    Üyelik
    04 Ocak 2016
    Merhaba,

    Scarabeo 200 başlangıç motoru olarak uygun mudur? Scarabeo ve Nmax arasında kararsız kaldım.
    smiles bunu beğendi.

  19. #1539

    Üyelik
    14 Ağustos 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Piaggio Beverly 250
    Scarabeo, başlangıç motoru olarak uygun bir motordur. Artılarını ve eksilerini bu başlık altında bulabilirsiniz. Nmax'ten en farklı özelliği büyük tekerleklerin sağladığı konfor olabilir.
    Nmax yeni teknoloji olduğu için bile tercih edilebilir. 2 motoru da kullanıp hangisinden keyif alırsanız onu tercih etmeniz sağlıklı olacaktır.
    2 motor arasındaki güç farkını da hesaba katmak gerek.
    Scarabeo 200:
    Silindir Hacmi: 181 cc
    Max Güç: 19,3 hp 8.250 rpm
    Max Tork: 17,2 nm 7.500 rpm

    Nmax:
    Motor hacmi 125cc
    Maksimum güç 9,0 kW @ 7.500 dev./dk.
    Maksimum tork 11,7 Nm @ 7.250 dev/dk.

  20. #1540

    Üyelik
    09 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2012 Aprilia Scarabeo 200
    Alıntı erdeminanc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,

    Scarabeo 200 başlangıç motoru olarak uygun mudur? Scarabeo ve Nmax arasında kararsız kaldım.
    Nmax başlangıç motoru olarak daha uygun olabilir.
    Yaşınız 22 23 üstü ise scarabeo tavsiye ederim hemde ileriye yönelikte iyi bir adım atmış olursunuz.
    Nmax tecrübesiler için daha eğlenceli bir başlangıç sağlayabilir düşüncesindeyim.

    Aynı sınıfta olmadıkları kesin
    Nmax te yamahanın yeni yakıt teknolojisi blue core kullanılmış. Ekonomiklikte çığır açıyor olabilir

    Ama daha fazla güç daha yüksek oturuş pozisyonu ve seyahat isterseniz SCARABEOoo

    ------------------------------------
    Bugün amatör bir hız videosu çektim scarabeomla hava mükemmeldi İstanbul'da 20 22 dereceleri gördük.
    Çekimi elimle yaptım malesef bir ekipmanım yok, ama amatör ekipman yapılabilirse iphoneu güvenli şekilde bağlayabiliceğim paylaşan olursa yapmaya çalışırım.

    Videoyu youtube yükledikten sonra buraya nasıl bağlantı vermemi tavsiye edersiniz?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)