Aprillia Scarabeo 200ie Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
29 Haziran 2015, 11:53
#1421
Şu okuduklarımdan, biraz da araştırdıktan ve bir kaç ustayla da konuştuktan sonra şu kanıya vardım. BEO'lar çok fazla sıkıştırılmadı ise 12 binde hem kayış hem de bujiler temiz çıkıyor. Motor 2 yılını geçti, garanti de bittiği için yağ, yağ filtresi, buji, hava filtresini kendim temin edip yetkili servis yerine iyi bir ustaya bunları hallettireceğim. Kayışı falan da 15 veya 18 bin bakıma erteleyeceğim.
Reklamlar
-
30 Haziran 2015, 10:58
#1422
Selamlar,
Ben de servis fiyatlarımı yazayım. Yaptırdığım ilk bakım (18.000) bende ufak bir kalp krizi yarattı =)
Bu benden önceki sahibinin Kadıköy Motor'da yaptırdığı 12.000 bakımı:
Yağ ---------------------- 35
Yağ filtresi ------------- 45
Varyatör tırnağı --------- 25
Varyatör plastiği -------- 105
Varyatör kayışı ---------- 285
Hava filtresi ------------ 35
Buji --------------------- ?
Parça temizlik spreyi ---- 30
Antifriz ----------------- 5
İşçilik ------------------ 120
TOPLAM ------------------- 680 (üstünü çizip 600 lira yazmışlar. indirim falan yapılmış heralde)
Bu da benim yaptırdığım Hobby Motor Etiler - 18.000 Bakımı:
Arka fren balatası ----------- 186
Varyatör kayışı -------------- 165
Buji ------------------------- 32
Hava filtresi ---------------- 22
Tapa oring ------------------- 6
Antifiriz -------------------- 15
Varyatör misketleri ---------- 40
Yağ filtresi ----------------- 29
Motor yağı ------------------- 45
Şanzıman yağı ---------------- 15
Servis işçilik --------------- 130
TOPLAM ----------------------- 685
18.000 bakımının iki büyük kalemi olan kayış ve arka balatanın gereksiz değiştiğini düşünüyorum. Ama biraz aceleye geldi ve önceki bakımını falan incelemedim. Uzun yıllardır tanıdığım ve güvendiğim bir abime teslim ettiğim için de sorgulamamıştım. Şimdi siz servis muhabbeti açınca kontrol ettim de içime oturdu =)
Arka balatayı benden önceki sahibi ötmesin diye EBC ile değiştirmişti. Ancak benim güvenilir servisim "Arka balataya çakma bişey takmışlar. Orjinali ile değiştirdik (186tl)" dedi. Şimdi korna gibi öten bir arka frenim var.
-
30 Haziran 2015, 17:00
#1423
ketchup adlı üyeden alıntı
Selamlar,
Ben de servis fiyatlarımı yazayım. Yaptırdığım ilk bakım (18.000) bende ufak bir kalp krizi yarattı =)
Bu benden önceki sahibinin Kadıköy Motor'da yaptırdığı 12.000 bakımı:
Yağ ---------------------- 35
Yağ filtresi ------------- 45
Varyatör tırnağı --------- 25
Varyatör plastiği -------- 105
Varyatör kayışı ---------- 285
Hava filtresi ------------ 35
Buji --------------------- ?
Parça temizlik spreyi ---- 30
Antifriz ----------------- 5
İşçilik ------------------ 120
TOPLAM ------------------- 680 (üstünü çizip 600 lira yazmışlar. indirim falan yapılmış heralde)
Bu da benim yaptırdığım Hobby Motor Etiler - 18.000 Bakımı:
Arka fren balatası ----------- 186
Varyatör kayışı -------------- 165
Buji ------------------------- 32
Hava filtresi ---------------- 22
Tapa oring ------------------- 6
Antifiriz -------------------- 15
Varyatör misketleri ---------- 40
Yağ filtresi ----------------- 29
Motor yağı ------------------- 45
Şanzıman yağı ---------------- 15
Servis işçilik --------------- 130
TOPLAM ----------------------- 685
18.000 bakımının iki büyük kalemi olan kayış ve arka balatanın gereksiz değiştiğini düşünüyorum. Ama biraz aceleye geldi ve önceki bakımını falan incelemedim. Uzun yıllardır tanıdığım ve güvendiğim bir abime teslim ettiğim için de sorgulamamıştım. Şimdi siz servis muhabbeti açınca kontrol ettim de içime oturdu =)
Arka balatayı benden önceki sahibi ötmesin diye EBC ile değiştirmişti. Ancak benim güvenilir servisim "Arka balataya çakma bişey takmışlar. Orjinali ile değiştirdik (186tl)" dedi. Şimdi korna gibi öten bir arka frenim var.
6.000 Km. kullanılmış bir kayışın tekrar değiştirilecek kadar yıpranmış olma ihtimali çok düşük bence de. Motordan çıkan Kayış ve Balataları görmek lazım tabi.
Hazır yeri gelmişken; bazı "orjinal parça" fiyatları neden bu kadar uçuktur anlamış değilim. Bunların, muadili olan parçalarla aralarında kalite olarak da bu kadar büyük bir uçurum var mıdır merak ediyorum.
Örneğin, 186 TL.'lık orjinal arka balatanın ne gibi bir özelliği vardır onu diğer balatalardan çok farklı kılan? Uzay teknolojisi mi kullanılmıştır, dünyada çok nadir bulunan elementler mi vardır içinde?
Önce "acaba ön ve arka balataların ikisini de mi değiştirdi de ikisine birden 186 TL. istedi yoksa" diye düşündüm. Ama o halde bile çok yüksek geldi fiyat bana.
Geçen bakımda hem ön hem de arka balataları EBC Carbon serisiyle değiştirdim. Balataların her ikisine o zaman toplam 93 TL. ödedim. Yani "orjinal arka balata" fiyatının tam yarısını.
SFAC 324(Ön balata) 18€,
SFAC 298(Arka balata) 14€
EBC distribütörü Kilerci Motorlu Araçlar'dan aldım balataları.
İlk başlarda biraz tereddütüm vardı "ses yapar mı?" diye ama şu ana kadar böyle bir şey olmadı.
Daha önce kullanmadım "Carbon" serisini. "Organik" olanın bir üst kalitesi ve içeriğindeki bakır tozu ve karbon dolayısıyla organik olana göre daha uzun ömürlü diyor açıklamasında.
http://www.k-ma.com.tr/tr/457/EBC%20...%C4%B0S%C4%B0/
-
30 Haziran 2015, 17:19
#1424
Şu bujilere baktım biraz internetten.
PMR9B Laser Platinium diye geçiyor ve amazon fiyatı 13 $
CR8EKB Standart buji diye geçiyor ve amazon fiyatı 7 $
Orjinal ve daha üst sınıf olan PMR9B gibi.
-
02 Temmuz 2015, 14:22
#1425
-
02 Temmuz 2015, 15:16
#1426
toomuchcc adlı üyeden alıntı
Scarabeo'nun soldaki far düğmesini aktive etmek oldukça zor geliyordu bana. Selektör yapmak pek kolay değildi falan. Yaz başında bu düğmeyi komple söküp iç kısımlarını greslemiştim ve bayağı bir düzeltmiştim bu durumu; ama düğme sonradan yine zorluk çıkartmaya başlamıştı. Geçen hafta tekrar greslemek için açtım. İşim bittikten sonra geri takarken sağ taraftaki çentiklere gözüm ilişti (düğme, yuvasında oynama yapıyordu biraz). Bu çentikleri dışa doğru açmaya çalışırken bir tanesi kırdım ve bu beni şaşırttı bayağı bir (o kadar kolay kırılabileceğini tahmin etmemiştim). Daha sonra simetrik olsun diye diğer çentiği de kendim uçurdum
O saatten sonra "tuşu artık silikonlayarak geri takarım" diye düşünüyordum; ancak sonra bundan vazgeçip yenisini almaya karar verdim ve Motopitshop'tan yeni bir düğme satın aldım.
Düğme bugün elime ulaştı; ancak paketten çıkan ürün bendekinden farklıydı. Aldığım düğmenin dizaynı, eskisine göre değiştirilmiş ve yeni düğme kolaylıkla basılabilir bir hale sokulmuş. Motopitshop'un sitesindeki fotoda ise eski dizayn gözüküyor enteresan şekilde.
http://s24.postimg.org/tor7lvgb5/Photo_0056.jpg
Takılı olan yenisi. Elimde tuttuğum ise motorun üzerinden çıkan eski parça.
Şu an çok güzel oldu. Böyle olacağını bilsem gresle falan hiç uğraşmadan daha önceden yapardım bu değişimi. Tabi insanın aklına "madem böyle kolay basılabilen bir düğme yapabiliyorsunuz, motorun üzerinde gelen neden o şekilde o zaman" sorusu geliyor..
Estetik olarak da yenisi çok daha güzel görünüyor. Uzun ve Kısa Far işareti tam olması gerektiği yerde, eskisinde neredeyse yan yana koymuşlar.
Baskı kalitesi bile çok farklı görünüyor birbirinden. Sanki üzerinden çıkan orjinal parça değil de yan sanayiymiş gibi duruyor.
Güle güle kullan yeni düğmeyi
-
08 Temmuz 2015, 10:41
#1427
Arkadaşlar, Beo'larımıza yapıştırabileceğimiz şöyle irice ve kaliteli Aprilia etiketlerini nereden bulabiliriz? İnternette bakınca bazı Beolar görüyorum, alt grenajları komple kaplayan kırmızı aprilia etiketleri var.
Motorun markasının sorulmasından ve her sorana meram anlatmaktan bıktım.
-
10 Temmuz 2015, 07:11
#1428
Merhaba arkadaşlar. Bi süredir cevap yazamıyodum işlerim yoğunlaştığı için. Bu da bir cevap değil bir bilgilendirme ve haber verme gibi olucak. Güzel paylaşımlar olmuş hepsini boş vakitte okuycam. Şu an altınoluktayım. Dün gece geldim.
nasıl mı?
Scarabeomla, İstanbul' dan
Gerçekten bende biraz şaşkınım. Geçen ayın 15 inde 8000 kmde aldığım ilk scooter ımla istanbul içi 1000 km yol yaptım ve uzun bi kararsızlık döneminden sonra çantamı artçı olarak bağlayıp topçular bursa balıkesir edremit ve altınoluk yaptım. Tam 9 saat sürdü yalnız sürenin çoğu duraklayıp "alo ben iyiyim şurdayım ne var ne yok " muhabbetini anneme ayrı babama ayrı nişanlıma ayrı ve motorcu bir abime ayrı ayrı yapmakla geçti. Yolda olduğum sürelerde ortalama hızım 80-90km idi. Maksimum 130km ile gitme fırsatım oldu, daha önce 140 yapabilmiştim yokuş aşağı. Neyse derdimiz hız değil, yol boştu ilerledim diyelim. Genelde balıkesire kadar 90-100 balıkesirden sonra 100-110 la geldim. Süper bir deneyimdi, biraz ağrım oldu inince ama 3 te yatıp 7 de kalkmama engel olmadı ağrılar. Motoru çok iyi şekilde görünür yaptığımı düşünüyorum, çakar ışığım vardı arkada kırmızı, her adımı fotoğraflarıyla anlatıcam daha sonra.
Arkadaşlar bu yolculuğa çıkmadan önce honda gs1 eğitimini aldım. Yol eğitimi değil ama viraj eğitimiydi bir nebze. Bu da en çok yardımcı olan şeydi, her virajdan girdiğim çizgide çıkmak büyük keyif verdi, çoğu zaman hız kesmedim, arabaları geçebiliyordum. Scarabeo beni çok mutlu etti 👍
-
11 Temmuz 2015, 20:00
#1429
Ben de bugun Istanbul-Edirne yapacaktim ama kuyruk sokumumda ciddi bir rahatsizlik basladi birkac aydir. O yuzden tirstim. Arabayi da servise vermem ve yazlik mont almam gerekiyordu ben de uzun yolu baska zamana birakip o islerimi hallettim. Ama Scarabeo'nun bu isin altindan kalkmasi sevindirdi beni. Bu aralar uzun yol icin kumas yan canta alacagim ama karar veremiyorum. Denediginiz marka varsa bi yaziverin =)
Bugun Feyizoglu Motor'a gittim. Adem Feyizoglu'nu bilenleriniz vardir. Alanya'dan yeni gelmis. Ve neyle gidip gelmis? Pcx125 ile! O zaman "tamam" dedim. Scarabeo ile bu is rahat rahat yapilir =)
Bu arada sirket otoparkinda 3 Scarabeo yan yana park ediyoruz. Iki siyah, bir beyaz. Gecen gun de bizim evin orda bu manzara ile karsilastim:
-
24 Temmuz 2015, 22:29
#1430
-
02 Ağustos 2015, 22:23
#1431
-
02 Ağustos 2015, 23:51
#1432
Herkese merhaba, sıfır modellerde kampanya yapıldı. Bende 2. eldeki arkadaşlarla uğraşmaktan vazgeçip sıfır bau sahibi olarak aranıza katılmış bulunuyorum. İlk motosikleti im. Forumun hepsini almadan önce okumuştum, yinede sizlerden bazı konularda yardımcı olmanızı isteyeceğim. Öncelikle rodaj da kimi arkadaşlar rodaj boyunca 70 km yi geçme ve sürekli gaz verip bırak derler. Aldığım yerdeki arkadaş ise; bu motor okadar hassas değil, sadece ilk 150-200 km dikkat edip sonra %80 performansta kullansan bir sıkıntı olmaz dedi. Bu konuda yardcım olursanız ve top case ile sele kılıfı tavsiyesi isteyeceğim.
Teşekkürler
-
03 Ağustos 2015, 10:58
#1433
DAYYAR adlı üyeden alıntı
Herkese merhaba, sıfır modellerde kampanya yapıldı. Bende 2. eldeki arkadaşlarla uğraşmaktan vazgeçip sıfır bau sahibi olarak aranıza katılmış bulunuyorum. İlk motosikleti im. Forumun hepsini almadan önce okumuştum, yinede sizlerden bazı konularda yardımcı olmanızı isteyeceğim. Öncelikle rodaj da kimi arkadaşlar rodaj boyunca 70 km yi geçme ve sürekli gaz verip bırak derler. Aldığım yerdeki arkadaş ise; bu motor okadar hassas değil, sadece ilk 150-200 km dikkat edip sonra %80 performansta kullansan bir sıkıntı olmaz dedi. Bu konuda yardcım olursanız ve top case ile sele kılıfı tavsiyesi isteyeceğim.
Teşekkürler
Kaça aldınız acaba?
-
03 Ağustos 2015, 12:26
#1434
9850 plaka sigorta hariç diğerleri de yaklaşık 500-800 arası tutacak galiba
Bu arada bu fiyata sıfır olarak 2014 model de veriliyor. Varsa 2015 modeli isteyin.
Saygılar
-
03 Ağustos 2015, 14:58
#1435
Kombine frensiz olarak yaptığım 2000+ kilometre sürüşün ardından sonuçlardan çok memnun kaldığım için bundan sonra da bu şekilde devam etme kararı aldım. Bu işlemi yaparken ön kaliperde geçici bir dizayn uygulamıştım. O dizaynda hortum, teker arkasındaki grenaja çarparak ses çıkartıyor, bu da beni biraz rahatsız ediyordu. Bu şekilde sürmek istemediğim için daha güzel ve sorunsuz olacağını düşündüğüm farklı bir uygulama yapmak istedim ve hazneden kalipere iki tam boy hortum çektim:
Yarış motorlarında falan da bu şekilde uygulama yapılıyor genelde. Ses falan gelmiyor artık ve çok güzel oldu. Günün birinde, portları kaliper üzerinde birbirine bağlayabileceğim özel üretim ufak bir hortum yaptırabilirsem aklımdaki asıl dizaynı uygulayabilirim. O zamana dek bu şekilde devam artık
-
09 Ağustos 2015, 15:36
#1436
Motorum satılıktır...
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-aprilia-scarabeo-200ie-hobi-motorum-224762668/detay
-
10 Ağustos 2015, 13:32
#1437
Arkadaşlar, motor da daha rodaj tamamlanmadı, lakin ilk aldığımdan beri yavaş ve hızlıyken farketmiyor hafif bir titreme oluyor önden arkaya doğru. Yüksek hızda düz yolda da denedim. Hızla yada bir sürtünme lastik balans vs alakalı olduğunu sanmıyorum çünkü belirli bir süre aralığında yapıyor. Yani 3 saniyede bir gibi. Böyle bir şey başına gelen yada tahmini olan var mı?
Teşekkürler
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:37 ----------
Ve bir de bakımlar...
Servis internet sitesinde 1000-3000-6000 km olarak söylemiş. Türkçe kitapçık gelmedi. Daha önce okuduğum kadarı ile bin, 6000 ve 12,000 olarak hatırlıyorum. Hangisi makbul dur ?
-
10 Ağustos 2015, 23:10
#1438
Selamlar Dayyar, motosikletin hayirli olsun. Yeni nesil motorlarda rodajin bence de cok bir onemi yok. Piston sekman vb parcalar eski teknolojilere oranla cok daha hatasiz uretiliyor. Scooterda devir araligi ayarlanamayacagi icin rodaji gaz kolu yuzdesi ile yapiyorlar. Mesela "gaz kolunu %50'den fazla cevirmemek" gibi.
120 km hiza geldigimde bende de rahatsiz edici bir titresim oluyor. Gidon topuzu ile cozulecegini belirtiyorlar ama sanki baska bir sorun var gibi. Ornegin dusuk hizda iki elimi birakinca motor saga cekiyor. Yuksek hizda (80km gibi) iki elimi birakinca da gidon korkunc bir titresime giriyor. Biraksam tank slapper gibi savrulmaya baslayacagim sanki.
Servisleri de ben 3000'de yag degisimi, 6000'de bakim seklinde yapiyorum.
-
11 Ağustos 2015, 12:07
#1439
Merhaba, cevaplarınız için teşekkürler. İlk motorum olduğu için ve bu motoru hiç kullanmadığım için tereddütte kaldım. Yüksek yada düşük hızda farketmiyor, titreme değil de hafif bir sallama yapıyor. Dediğiniz gibi gidon topuzundan olabilir, çünkü sallama önden arkaya doğru oluyor. Birde burada alan arkadaşlar rodajda bile çok iyi tüketim değerleri yakalamış. Ben 2 kere 25 tl lik benzin ile toplamda 280 km gidebildim. Sakin kullanmama rağmen. km de 0,18 kuruş 100 km de ise 3,85 litre gibi bir tüketim çıktı ortaya. vakit ayırabilir isem Teslim aldığım yere bir göstereceğim motoru.
Kazasız belasız ve sıkıntısız sürüşler dilerim
-
11 Ağustos 2015, 20:53
#1440
DAYYAR adlı üyeden alıntı
Herkese merhaba, sıfır modellerde kampanya yapıldı. Bende 2. eldeki arkadaşlarla uğraşmaktan vazgeçip sıfır bau sahibi olarak aranıza katılmış bulunuyorum. İlk motosikleti im. Forumun hepsini almadan önce okumuştum, yinede sizlerden bazı konularda yardımcı olmanızı isteyeceğim. Öncelikle rodaj da kimi arkadaşlar rodaj boyunca 70 km yi geçme ve sürekli gaz verip bırak derler. Aldığım yerdeki arkadaş ise; bu motor okadar hassas değil, sadece ilk 150-200 km dikkat edip sonra %80 performansta kullansan bir sıkıntı olmaz dedi. Bu konuda yardcım olursanız ve top case ile sele kılıfı tavsiyesi isteyeceğim.
Teşekkürler
Motorunuz hayırlı olsun.
Kullanım kitapçığına göre;
* Rodaj süresi boyunca mümkün olduğunca virajlı ve inişli çıkışlı yolları tercih edin,
* Rodaj süresince ve rodaj sonrasında, düşük devirdeyken gaz kolunu sonuna kadar çevirmeyin,
* Balatalar henüz yeni olduğundan, ilk 100 km. boyunca sert ve uzun frenleme yapmayın,
* İlk 500 km. boyunca motorun maximum hızının %80’ini aşmayın,
* YOLUN UZUN BÖLÜMLERİNDE SABİT HIZDA KULLANMAKTAN KAÇININ (Bu madde büyük harflerle yazılmış)
* İlk 1.000 km.’den sonra, maximum performas seviyesine ulaşana kadar hızınızı yavaş yavaş arttırın.
Rodajla ilgili olarak yapılması gerekenler bunlar.
Yeri gelmişken; Scarabeo ile ilgili olarak internetten bulabildiğim bütün dökümanları bir araya toplayıp yükledim. Motorla ilgili merak ettiğimiz hemen hemen her şeyin cevabı var bu dökümanlarda. İsteyenler aşağıdaki linklerden indirebilir.
Kullanma Kılavuzu
http://www.mediafire.com/download/zs...GR-DK-SF-F.pdf
Servis Kitapçığı
http://www.mediafire.com/download/8a...ice_Manual.pdf
Parça Kataloğu.
http://www.mediafire.com/download/fy..._Catalogue.pdf
DAYYAR adlı üyeden alıntı
Merhaba, cevaplarınız için teşekkürler. İlk motorum olduğu için ve bu motoru hiç kullanmadığım için tereddütte kaldım. Yüksek yada düşük hızda farketmiyor, titreme değil de hafif bir sallama yapıyor. Dediğiniz gibi gidon topuzundan olabilir, çünkü sallama önden arkaya doğru oluyor. Birde burada alan arkadaşlar rodajda bile çok iyi tüketim değerleri yakalamış. Ben 2 kere 25 tl lik benzin ile toplamda 280 km gidebildim. Sakin kullanmama rağmen. km de 0,18 kuruş 100 km de ise 3,85 litre gibi bir tüketim çıktı ortaya. vakit ayırabilir isem Teslim aldığım yere bir göstereceğim motoru.
Kazasız belasız ve sıkıntısız sürüşler dilerim
Titreme/sallama olayına gelince; sizin de belirttiğiniz gibi ben de bunun lastik balans vs. ile alakalı olduğunu zannetmiyorum. 3 sn.’de bir olması ilginç.
Gidon topuzu, arka çanta takılı olduğu durumlarda çantanın gidonda yarattığı titreşimi önlemek için kullanılıyor.
Arka çanta yoksa, sürüş esnasında zaten gidonda bir titreşim olmaması gerekir. Mutlaka yetkili servise gösterin.
Motor şu anda daha rodaj döneminde olduğundan yakıt tüketim değerleri de biraz yüksek çıkabilir.
Ayrıca şehir içi yoğun trafikte kullanmak, sürekli dur-kalk yapmak da yakıt tüketimini arttıran en önemli nedenler. Eğer yoğun trafikte kullanıyorsanız değerlerin biraz yüksek çıkması normaldir.
Yakıt, km. fiyat vs. bilgilerinizi fuelly.com sitesine kaydederek yaklaşık tüketim değerlerini takip edebilirsiniz.
Bu da benim motorun bugüne kadar olan yakıt tüketim bilgileri;
http://www.fuelly.com/motorcycle/apr.../chetaq/230191
ketchup adlı üyeden alıntı
Selamlar Dayyar, motosikletin hayirli olsun. Yeni nesil motorlarda rodajin bence de cok bir onemi yok. Piston sekman vb parcalar eski teknolojilere oranla cok daha hatasiz uretiliyor. Scooterda devir araligi ayarlanamayacagi icin rodaji gaz kolu yuzdesi ile yapiyorlar. Mesela "gaz kolunu %50'den fazla cevirmemek" gibi.
120 km hiza geldigimde bende de rahatsiz edici bir titresim oluyor. Gidon topuzu ile cozulecegini belirtiyorlar ama sanki baska bir sorun var gibi. Ornegin dusuk hizda iki elimi birakinca motor saga cekiyor. Yuksek hizda (80km gibi) iki elimi birakinca da gidon korkunc bir titresime giriyor. Biraksam tank slapper gibi savrulmaya baslayacagim sanki.
Servisleri de ben 3000'de yag degisimi, 6000'de bakim seklinde yapiyorum.
Ben de 3.000'de yağ değişimi, 6.000'de bakım şeklinde yapıyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)