Arkadaşlar kanunı windy ile ilgili problemler,tavsiyeler,modifiyeler herşey buraya !
Bu şekilde inşallah birbirimize en iyi şekilde faydalı oluruzve herkes motorundan daha çok zevk alır...
Katılımcı ve paylaşımcı olmamız dileğiyle... ... ...
Arkadaşlar kanunı windy ile ilgili problemler,tavsiyeler,modifiyeler herşey buraya !
Bu şekilde inşallah birbirimize en iyi şekilde faydalı oluruzve herkes motorundan daha çok zevk alır...
Katılımcı ve paylaşımcı olmamız dileğiyle... ... ...
ya bu sitede hiç windy si olan yok mu yaaa
yada olupda sorusu olan bişiy paylaşmak isteyen falan yokmu
kimse bişiy yazmamış intihar edecem
..::Bu Vatanın Gücü Ne Parasıdır Ne Tankları , Bu Vatanın Asıl Gücü İnanmış Evlatlarıdır::..
carzwindy sitede windy ile test sürüsleri var oradan bakabilirsin.
MuraD THSDLN
yeni konu açacaktım ama hazır açılmışı hortlatayım dedim.:D
her ne kadar ybr- cbf150- tvs apachi- kymco ck 125 kalitesinde olmasa da
kendi çapında ve fiyatında gözönünde bulundurulması gereken bir seçenek.
2. el 800 ytlye aldığım ve pek bakımlı olmayan windy ile günde ortalama 40 km yol yapmaktayım.kullanmasını öğrendikten sonra yakıt tüketimi ve şehiriçi performansı olarak maşallah beni memnun etti. ayrıca görüntüsü de bence birçok 125 ccden daha güzel.4lü flaşör ve vites göstergesi gibi basit ama faydalı detayları var.
motorun karakteri ile ilgili problemim titreşim ve kasanın 125 ccye göre ağır gelmesi.yani motor biraz daha seri olabilirdi. ama bu çok büyük bir problem değil.
bence bu kasada 150 cc bir motor kullanıslsa ve fiyatı da mondial 125kt ile aynı seviyeye çekilse çok daha başarılı olur.
Motor: 1Silindir.4Zaman
Silindir Hacmi: 124 cm3
Sıkıştırma Oranı: 9,0:1
Max. Güç: 10,88HP/8500dev./dk.
Max Tork: 8,5Nm/7500dev./dk (kanuninin sitesinde 6500 yazıyor anlamadım bu işi)
Yakıt Tankı Kap: 16L (nedense hiç 16lt benzin alamadım:D)
Boyutlar: 2075×725×1145
yakıt tüketimi:2,7l /100 km
bu konu başlığı ile diğer windy kullanıcıları ile sorunlarımızı paylaşalım isterim.
benim sıkıntım istediğim yedek parçayı anında bulamamak.sirkecideki parçacılarda bir hava filtresi ve arka jant bulamadım.yarın çağlayanda bir servis varmış orayı deneyeceğim.
bu da sitemizde yapılan testi. teşekkürler eyong
İlk yapmam gereken şeyin performans testi olduğunu tahmin etmişsinizdir, aracı teslim aldıktan sonra doğru E-5'e.
Aracın hızlanması tatmin edici boyutta, hatta gaz koluna alışana kadar yürüme hızında ilerlerken hızlanmak istediğinizde kendini aniden öne fırlatması rahatsız bile etti
Haliç Köptürüsü üzerinde (rüzgarlı) ulaşabildiğim son hız *115 km/h , köprüyü bitirdikten sonra Okmeydanı rampasını tırmanırken her 125 cc gibi hıznı azaltmaya başladı. Rampayı bitirmek üzereyken koruyabildiği hızı *85 km/h idi.
Ertesi sabah TEM otoyolunda ulaşabildiğim son hız (normal oturuş pozisyonunda) yine *115 km/h idi, rüzgar direncini azaltmak ve aracın en fazla ne yapabileceğini öğrenmek için motorun üzerinde doğru hafif yattım (Yalan, sabah saat 06,30 üşümüştüm ) bu şekilde aracın yaptığı hızı *125~128 km/h olarak gördüm.
Her 125 cc tek silindir motorda olduğu gibi biraz vibrasyon var, ortalama 100 km/h de 7000 devir çevirirken gayet stabilize gidiyor. Öyle çok büyük bir rahatsızlığı yok.
Motorda arka amortisörler gazlı kullanılmış, acaba faydalı mı diye semtimizin yufkacısını artcı olarak aldım (kendisi yaklaşık 150 kg) sonuç gayet başarılı, amortisör hala sağlam
Vites göstergesi vitesli motor acemileri için yararlı olacaktır, göstergeler sade ve yeterli ama keşke bir tane saat koyulsaydı.
Aşağıdaki resimde gördüğünüz virajı ilk denememde 50 km/h 2. denememde 60 km/h ile çok rahat bir şekilde alabildim (kuru zemin)
Aracın yakıt tüketimini 100 km de ortalama 2,3 Lt. olarak tespit ettim, doğruluğunu tekrar deneyeceğim (bu konuda şaşırman imkansız ama yinede tekrar deneyeceğim) Hangi koşullarda bu sarfiyatı yaptığını merak ederseniz ortalama olarak aşağıda yazıyorum;
Yaklaşık 40 km TEM otoyolunda 100 km/h 7000~7500 devir
Yaklaşık 25 km E-5 ve E-6 otoyolunda 70~90 km/h 5000~6500 devir
Yaklaşık 10 km şehir içi yollarda ~70 km/h ~5000 devir
yaklaşık 25 km TEM otoyolunda 80 km/h 6000~7000 devir
Aracın km saatini de test ettim, 90-100 km/h ile giderken ortalama olarak 3~5 km fazla gösteriyor. %3-5 şaşma büyük bir rakam değil aslında, %20 eksik - fazla gösteren bir sürü motor biliyorum
km saatinin doğruluğunu test edebilmek için kendimi nasıl tehlikelere attım bilemezsiniz, 90-100 km/h ile giderken araçların şoför tarafına yanaşıp km saatine bakmak gerçekten çok zor oluyor
TEST SONUCU :
Dizayn : Aracın görüntüsü ve dizaynı oldukça hoş, commuter e binen her kullanıcının beğeneceğine eminim. Görüntüde ki hoşuma gitmeyen tek tarafı kafa grenajının arkadan (iç tarafı) görünüşü oldu. Sizden başkası görmüyor ve normalde bir sorun değil aslında ama benim gibi simetri hastalığınız varsa takıntı yapıyorsunuz
Performans : 125 cc ye göre hızlanmasıda son hızıda oldukça doyurucu.
Konfor : Oldukça rahat ve kıvrak bir kullanımı var ama yüksek devirlerdeki vibrasyon uzun süreli kullanımda rahatsız edebiliyor.
Yakıt : Mükemmel derecede az yakıt harcıyor, bir çok modelin fabrika verilerinden bile az yakıyor (bilirsiniz araçlar genelde fabrika verilerinden daha fazla yakarlar) Hatta kendi fabrika verisinden bile az yaktım Demek ki bende var bişey. Ama emin olun yakıt testi yaparken az yaksın diye psikolojik olarak etkilenmedim, normal şekilde kullandım.
Dayanıklılık : Araç 23 bin km de, 38 bin olanınıda gördüm. Boya aksamında ve plastik parçalarında zaman aşımından dolayı herhangi bir yıpranma yok, gördüğüm tek hata amortisör gaz tüplerinin üzerindeki sarı boyanın dökülmesidir (ki altında nikelaj var dökülsün bence daha iyi Bazı parçalardan zırıltı sesleri geliyor, araç test motoru olarak kullanıldığı ve tek bir ilgileneni olmadığı için normaldir. Kişisel kullanımda bu sesler tek tek tespit edilip çok koılay bir şekilde giderilebilir.
bugün birkaç yedek parça için çağlayandaki kanuni servisine gittim.
parça fiyatları bana oldukça pahalı geldi.
arka lastik takozları tane 7,5 (sadece plastik)
stop lambası komple 45 ytl.bana sadece içindeki metral parça lazımdı komple satıyorlar.
hava filtresi çin malı dandrik bir sünger 9 ytl
gittiğim yer mi pahalıydı yoksa genelde mi pahalı bilmiyorum.ama eğer gerçek fiyatları buysa kanuni ne yapmaya çalışıyor hala anlamış değilim.
kanuni ne yapmaya çalışıyor hala anlamış değilim.
windy'nin parçasını bulamadığımızda ya da pahalı bulduğumuzda alabileceğimiz muadili çin malı başka model motorlar var mı?
konu hortlattım ama bende kullanıcıyım
Cuma günü itibariyle Windy S125 Siparişimi verdim. Çarşamba günü gelicek inşallah.. Cumaya kadar plaka işlemleri biter, yollarda olurum bi aksilik olmazsa...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)