Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

BMW R 1150 R

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1
    BOO_74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2006
    Motosikleti
    Burgman AN400, Xmax 250
    selam,

    BMW R1150 R nasıl makinedir bilen var mı?

    GS1150 ile aynı motoru kullandığını ve telelever-paralever olduğunu biliyorum.


    kullanan arkadaşların yorumlarını bekliyorum.

    kronik arızaları, yakıt tüketimi nedir?
    B00_74
    Önce denge, hayatınızı dengeleyin !!!


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2
    jonturq - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    Istanbul / Beyoglu
    Motosikleti
    Cosa 200
    http://www.motosiklet.net/forum/ayse...le-bilgic.html


    Test surusu , izlenimler yukaridaki linkde mevcut.

    Diger sorularinin cevaplarinida , halihazirda kullanicilari verse iyi olur

    Cok yakisikli motosiklet.
    First Day Of My Life

  3. #3
    Gnusher - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    06 Fz6 Fazer 98hp
    Sizin için anlatılamaz zahmetlere katlanarak yan odaya gittim ve eski motosiklet dergilerine baktım çünkü birkaç sayfalık bir inceleme yazısı vardı. Maalesef o sayıyı bulamadım birazdan bulursam yine hangi sayı olduğunu söylerim. Ayşe Şule Bilgiç'in şöyle bir yazısı var:

    http://www.motosiklet.net/forum/ayse...le-bilgic.html

    Ben kendinin yazılarını şahsen ciddiye almıyorum, o sebeple bir kaynak olarak göstermeyecektim ilk başta. Ama belki size bir şekilde yardımcı olur.

  4. #4
    BOO_74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2006
    Motosikleti
    Burgman AN400, Xmax 250
    ilginiz için teşekkür ederim yazıyı okudum, ayşe'nin binip de beğenmediği motor olmadığı için pek bir şey ifade etmedi...

    lubof bunu beğendi.
    B00_74
    Önce denge, hayatınızı dengeleyin !!!

  5. #5
    ufuktan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2009
    Şehir
    malatya
    Motosikleti
    Kawasaki Zx10R
    Canım ülkem Ayşe duayen oldu başımıza değil mi ??? işte böyle popülist bir hale geldik memleketim....

    En güzel motosiklet yarışması yapılır , jüri sosyeteden ve tv şovmenlerinden oluşur ...

    ** federasyon ne yapmış ki çeşitli motosikletler için incelemeler ve test dokumanları hazırlasın ?????
    lubof bunu beğendi.

  6. #6
    BOO_74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2006
    Motosikleti
    Burgman AN400, Xmax 250
    haklısın, durum bu olunca nasıldır sorusu havada kalıyor, ya da tüm motosikletler güzeldir laylaylom...

    yola gelir mi? konforu, yakıt tüketimi, sürüşü nasıldır ?

    çoğu naked rüzgar aldığı için yolda yorar ve ön camsız 100km/h üstü sersem eder.
    B00_74
    Önce denge, hayatınızı dengeleyin !!!

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı UmARsIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    TDM900
    Alıntı BOO_74 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selam,

    BMW R1150 R nasıl makinedir bilen var mı?

    GS1150 ile aynı motoru kullandığını ve telelever-paralever olduğunu biliyorum.


    kullanan arkadaşların yorumlarını bekliyorum.

    kronik arızaları, yakıt tüketimi nedir?
    Üyelerimizden Batubay'ın R1150R Rockster'i var. Ben iki kere kullandım bindiğim tüm motorsikletler çok daha değişik bir deneyimdi. Yolu kavrayışı kullanması çok zevkli bir motosiklet Ağabeyinde de r1150 var ancak onunki classic onu henüz deneyemedim en doğru yanıtı kendisi verecektir. Ben de TDM'imi satıp bir Rockster alayım diye düşünmüyorum değil ama TDM ile özel bir bağım var o yüzden kıyamıyorum.

  8. #8
    GSXRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2009
    Şehir
    İstanbul & ŞişLİ
    Motosikleti
    Honda 1000 RR
    Umarsızın dedıgı gıbı en ıyı yanıtı Batubay verecektir.Bende Batunun motoru kullandım..Açıkçası Çok kullanmama ma rağmen Gayet keyif aldım...Özellikle Racing'de bana artçı olarak eşlik eden nişanlımın R1150 r'a bindiğinde aldığı keyif yüzünden okunuyodu yani :D
    AnıL DOĞRU
    anildogru@mynet.com

  9. #9
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı BOO_74 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selam,

    BMW R1150 R nasıl makinedir bilen var mı?

    GS1150 ile aynı motoru kullandığını ve telelever-paralever olduğunu biliyorum.


    kullanan arkadaşların yorumlarını bekliyorum.

    kronik arızaları, yakıt tüketimi nedir?
    Birkaç aydır 2003 R1150 R modelini (rockster değil) kullanıyorum. Yol tutuşu, frenlemesi, hızlanması oldukça iyi. Selesi hem sürücü hem de artçı için oldukça rahat. Motosiklet çıplak olmasına rağmen kolayca touring tarzına dönüşecek şekilde yan ve üst çanta takılabiliyor. Bence touring tarzındaki kardeşi RT modelinden en önemli farkları grenajsız olşu ve daha fazla rüzgar alması. Ancak koruma demiri, sis farı ve benzeri gerekli aksesuarları takmak RT modeline göre çok daha kolay oluyor.

    Motorun gücü ise şöyle: max tork 5250 devirde ve 98 nm. Makine 85 beygirlik max güce ise 6750 devirde ulaşıyor. 6 vites ve 238 kg ağırlığında (benzin dahil). Bence en önemli özelliklerinden bir tanesi (ki diğer modellerde de böyle sanırım) düşük devirde bile yüksek tork üretmesi. Bunun anlamı, 6. viteste 85 km hızda giderken (3000 devir/dd), gazı açınca motor çok çabuk bir şekilde 120 km hıza ulaşabiliyor. otobanda sakin sürüşlerde 80-100 km hızlarda adeta rölantide gider gibi seyahat edebiliyorsunuz. Ben test etmedim ancak borusanda bakım sonrası yapılan testte 200 km hıza rahat ulaştığı ifade edildi. Motoru ilk alırken BMW tecrübesi olan bir arkadaşım da aynı şeyi söylemişti.

    Yakıt durumu ise en son örnek geçen hafta otobandan gidip geldiğimiz Adana-Antep yolculuğunda (toplam 500 km civarı ve yaklaşık 20-30 km'si şehir içi olmak üzere) artçım, yan ve üst çanta (52 lt) dahil, ortalama 100-110 km arası hızlarda 5.2 lt/100 km şeklinde sonuç elde ettim. Fabrika verisi ise 90 km sabit hızda (tek kişi) 4.6 litre; 120 km hızda ise 5.7 litredir.

    Uzun yolu oldukça rahat olan bir motosiklettir r 1150 r. Parça konusunda ise Borusan dışı alternatiflerde, orjinal parçalar borusana göre oldukça hesaplı (yarı veya üçte bir fiyatına) bulunabilir. Selamlar.
    atiturhan ve emresilin bunu beğendiler.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  10. #10
    atiturhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2010
    Şehir
    Akcay/Edremit/Balikesir
    Motosikleti
    şuan BMW R 1150 GS önce R 1150 R vardı
    09.07.2012 tarihinden beri 2001 Model BMW R 1150 R sahibiyim. Şuan ilk resimleri paylaşıyorum. İzlenimlerimi motoru kullandıkca bildirebilirim. Herkese kazasız belasız sürüşler...





    emresilin bunu beğendi.

  11. #11
    hakanka8 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Aralık 2007
    Şehir
    sarıyer
    Motosikleti
    bmw r1100r 2006
    selam arkadaşlar ben de r1100r var fakat debriyajı kaçırıyor debriyaj ını yaptırabilecegim tanıdık salam bir usta bulabilirmiyiz
    birde bu motorlar debriyajı kaç km de bitiyor benim aldıgım adamlar acemi oldugu için biraz erken bitti gibi geldi 32binde ani gazlarda boşa dönüyor

  12. #12
    sayman55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Temmuz 2006
    Şehir
    Samsun-merkez
    Motosikleti
    HONDA-CBR 125R, YBR-125, BMW-650 GS-SUZUKİ GLADİUS
    merhaba, ben de 2 yıldır 2004 F650 GS kullanıyorum, bu aralar çift silindirlere merak sardım, dl 650 veya bmw 'nin boxer motorlarına grenajı olmayan 1100-1150GS veya 1150R lerine bakmaktayım. Ancak anlamakta zorlandığım GS ile R (sport turing) modelleri arasında aşırı fiyat farkı. Yani motor görebildiğim kadarıyla ana unsurları itibariyle aynı, belki elektronik farkı vardır biraz. Fakat fiyat farkı bunu karşılamaktan uzak; örnek:
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...3160832/detay/
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...5622804/detay/
    2004 R olan 14.100Tl iken, aynı kondüsyonda 2005 olan 24.000Tl Tekrar sorayım nedir bu fiyata yansıyan faktörler, fikri olanlar bilgilendirebilirlerse memnun olacağım, saygılarımla...

  13. #13

    Üyelik
    11 Şubat 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Sattıklarından sonra şu an yok
    Bugün R1150R ile ilgili baya bir araştırma yaptım size sormak istediğim gördüğüm kadarıyla 2 ayrı motor modeli var biri klasik 2. rockster buiki motor arasındaki farklar nedir hangisi daha rahat kullanıma sahiptir ve bumotorda özellikle alırken bakmam gereken bir husus varmıdır zaten kesinlikle servis kontolüyle alıcağım için benim servise götürmeden önce ilk anda dikkat etmem gereken belirli bir şey varmıdır?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:24 ----------

    Alıntı atiturhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    09.07.2012 tarihinden beri 2001 Model BMW R 1150 R sahibiyim. Şuan ilk resimleri paylaşıyorum. İzlenimlerimi motoru kullandıkca bildirebilirim. Herkese kazasız belasız sürüşler...

    http://img24.imageshack.us/img24/1268/p120801100712.jpg

    http://img716.imageshack.us/img716/9...0604100712.jpg

    http://img837.imageshack.us/img837/3584/p1207100712.jpg

    Merhaba motorunuz hayırlı olsun motorunuzla alakalı tecrübelerinizi ve yaşadığınız varsa sorunlarını,motorunuzun artı ve eksileriyle bizimle paylaşirsanız çok sevinirim.

  14. #14
    atiturhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2010
    Şehir
    Akcay/Edremit/Balikesir
    Motosikleti
    şuan BMW R 1150 GS önce R 1150 R vardı
    Alıntı ateserol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün R1150R ile ilgili baya bir araştırma yaptım size sormak istediğim gördüğüm kadarıyla 2 ayrı motor modeli var biri klasik 2. rockster buiki motor arasındaki farklar nedir hangisi daha rahat kullanıma sahiptir ve bumotorda özellikle alırken bakmam gereken bir husus varmıdır zaten kesinlikle servis kontolüyle alıcağım için benim servise götürmeden önce ilk anda dikkat etmem gereken belirli bir şey varmıdır?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:24 ----------




    Merhaba motorunuz hayırlı olsun motorunuzla alakalı tecrübelerinizi ve yaşadığınız varsa sorunlarını,motorunuzun artı ve eksileriyle bizimle paylaşirsanız çok sevinirim.
    Selamlar, aslında tam olarak neleri öğrenmek istediğinizi yazarsanız daha sağlıklı cevap verebilirim. Ama yinede tecrübelerimi aktarayım size.
    Öncelikle, çok dengeli bir motor olduğunu söylemek isterim. Ağırlık merkezinin hemen hemen ortada bulunması sebebiyle çok dengeli ve çok iyi sürüşü var. İntregral denilen ABS li kombine fren sistemi çok büyük kolaylık ve motoru çok iyi durduruyor. Kombine fren 70 ön / 30 arka şeklinde frenleme yapıyor. Ve dediğim gibi ABSnin de sayesinde her şekilde, hangi zeminde olursanız olun size güven veriyor. BMW lerdeki Telelever sistemini en sonda ayrıca anlatacağım.
    1150 GS ile motor özellikleri aynı. 86beygir güç ve 98nm tork inanılmaz bişey.Enjeksiyonlu bir makina ve 6ileri şanzumana sahip. GS lerden ayrılan noktası ise şanzuman diferansiyel farklılığından dolayı daha seri. Ve daha az yakıt tüketimi. Ortalama 120km/h ile 100km'de 4,77lt yakıt tüketimini bizzat ölçtüm. Şehir içinde 7litreye kadar çıkıyor bu tüketim. Ama GS'in uzun yolda 6,5lt tükettiğini düşünecek olursak GS şehir içinde ne tüketir hiç bilmiyorum.
    Benim şahsi görüşüm araziye çıkmayan hoplayıp zıplamayı sevmeyen sürücüler 15-16bin tl verip 1150GS alacaklarına bu R serisinden alsınlar.
    Bu R serilerininde arka amortisörleri hem yükseklik hemde sertlik ayarı yapılabiliyor. Ön amortisörde ise sadece sertlik ayarı var. Bu özellikleriyle GS le tamamen aynı. Fakat alçak sürüş pozisyonu ile spor kullanıma daha uygundur. Bu R serisinden alacak olanlar standart donanımında bulunmayan tour camını muhakkak edinsinler çünkü yüksek hızlara çıkıldığında rüzgar sizi baya bi itiyor. Retro tarzı bi motor olduğu için üzerine standart tour camı koymamışlar.
    En sinir bozucu yönü ise benzin göstergesi çubuğunun olmaması. Yani benzininizin biteceğini ancak göstergelerdeki sarı ışık yanınca anlayabiliyorsunuz. 20,5lt lik deposu bence bu tarz bi motor için küçük. 5lt si zaten rezerve olarak tutuluyor. yani sarı ışığı yakmak için 15lt niz var :D
    Görünümüyle (tarzıyla) diğer BMW lerden ayrılıyor. Dediğim gibi araziye çıkmıyorsanız GS e hiç gerek yok. en az 2-3bin tl cebinizde fazladan para kalır. Sporttouring sınıfı olduğu için bu seridede orjinal yan çantalar mevcut. Hatta benimkinde orjinal arka çantada mevcut.
    Standart donanımında 12v çakmaklığı, 2 kademeli elcik ısıtmaları, kombine abs fren sistemi gibi özellikler mevcut. Bu seriden alacak olan arkadaşlar alacakları motorun ABS sisteminin çalıştığına emin olsunlar. çünkü bazen satılık ilanlarında görüyorum abs si iptal edilmiş olanlar var.
    ART akademiden ileri ve güvenli sürüş eğitimi aldığım sırada ABS nin ne demek olduğunu ve hatta abs nin olmamasının ne olduğunu anlamış bulunuyorum. Bu konu ayrı bi başlık bence. Bu sebeple mümkünse alacağınız herhangi bi motorda muhakkak abs olsun.
    Frenleme esnasında (ön yada arka fark etmiyor) zzzzzzzz diye bi ses geliyor bu elektronik fren pompasının sesi. Bu sizi başlarda rahatsız edebilir ama zamanla alışıyor insan. Arıza olduğunuda düşünmeyin o ses 1200GS lerde bile var. Olumsuz bi yön daha geldi aklıma motorun aküsü benzin deposunun altında yani akünüz biterse takviye imkanı yok. Ancak 12v çakmaklığı aküyü şarj etmek için kullanabiliyorsunuz. Gidon kildini kilitleme pozisyonuna getirdiğinizde şarj mümkün oluyor. TAbii cıhazınız olması gerekli. 45tl ye satılıyor Genel olarak motorla ilgili aklıma başka birşey gelmiyor. Gözü kapalı tavsiye edebileceğim bi makina. Kendimde almadan önce almanyadaki tüm testlerini okudum.
    Telelevere gelince; BMW nin bir çok modelinde bulunan ve BMW de patenti bulunan bu sistem bambaşka birşey. Sürücüye çok büyük kolaylık sağlıyor. acemi bile olsanız sizi çok güzel tolere ediyor. Öncelikle bu sistem olmayan motorlarda ön freni sıktığınızda motor öne yığılma yapar (süsme hareketi). telelever sayesinde motorda bu hareket minimal seviyededir ve motor dengesini ön/arka stabil tutmaktadır. Yani arka tekeriniz boşa çıkmıyor. Yada gazı açtığınızda ön teker boşa çıkmıyor. Yani maksimum stabilite. Bunun haricinde diğer motorlarda ön çatal hem süspansiyon hemde yön verme görevi görürken ve virajlarda bu çatal esneme yaparken bmw deki ön çatal sadece yön vermek amaçlıdır süspansiyon görevi yoktur çünkü bu görevi telelever üzerindeki amortisör helezon sistemi üstlenmiştir. Ek olarak viraja yattığınızda (bu kısmı izah etmesi zor) ön takimla ana gövde ayrı hareket edebilmektedir. Yani motoru virajda yatırdınız diyelim, fakat depodan itibaren arkaya (depo dahil) kadar olan kısım bir miktar daha dik kalabilmektedir. Bu gözle görülemeyecek kadar az bir paydır fakat sizin virajda motoru daha fazla yatırmanıza imkan vermektedir. Arkadaşlarla virajlı yollarda motorları değişmek suretiyle yaptığımız testlerde teleleverli ve teleleversiz motosikler virajlarda bariz bir şekilde birbirinden ayrılmaktadır.
    Elimden geldiğince ayrıntılı anlatmaya çalıştım. yinede kafasına birşeyler takılan arkadaşlar buradan yazabilirler.

    ---------- Post added at 23:22 ---------- Previous post was at 23:20 ----------





    telelever



    arka amortisör ve ayarı kolu

    cousinecruis bunu beğendi.
    only god can judge me

  15. #15
    ugrgnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2012
    Şehir
    SAKARYA
    Motosikleti
    Ramzey QM200 GY
    bu nasıl bir makinadır abii ? vaoov.

    ön arka tek amortisör. yanlıs mı goruyorum ? vay anasını. ilk defa goruyorum bu motoru, yazıklar olsun bana.

    makine dediğin budur işte. herşeyiyle farklı
    atiturhan bunu beğendi.
    Think Nothing! Just Twist The Wrist

  16. #16
    atiturhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2010
    Şehir
    Akcay/Edremit/Balikesir
    Motosikleti
    şuan BMW R 1150 GS önce R 1150 R vardı
    Alıntı ugrgnr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu nasıl bir makinadır abii ? vaoov.

    ön arka tek amortisör. yanlıs mı goruyorum ? vay anasını. ilk defa goruyorum bu motoru, yazıklar olsun bana.

    makine dediğin budur işte. herşeyiyle farklı
    Bu R serisini insanlar pek bilmiyor. Ama ön arka tek amortisör GS serilerinde de mevcut. Bu seriye özel bişey değil. Gözünüzden kaçmış olmalı
    only god can judge me

  17. #17
    ugrgnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2012
    Şehir
    SAKARYA
    Motosikleti
    Ramzey QM200 GY
    GS'yi biliyorum tanıyorum ama dedıgınız gibi gözümden kacmıs on amortısor
    büyük motosikletlerle çok ilgili olmadıgım için, daha cok kucuk cc'lerle ugrastıgım için (ee insanın parası neye yetıyosa) hiç görmedim bu tarz teknolojileri ogrenıcek daha cook seyım var demekki, oldugunu bılıyorum ama sanırım sandıgımdan da cok

    yani açık söylüyorum bu 1150R'ı oturdugum yerde veya herhangi biyerde gorseydim inanmazdım. derdim bu maket falan herhalde. adam da üstüne oturur calıstırıp biner giderdi oracıkta duser kalırdım çok hoşuma gitti makina.

    allah kazasız belasız sürüşler nasip etsin inşallah. iyi bakın motorunuza
    Think Nothing! Just Twist The Wrist

  18. #18

    Üyelik
    11 Şubat 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Sattıklarından sonra şu an yok
    Alıntı atiturhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu R serisini insanlar pek bilmiyor. Ama ön arka tek amortisör GS serilerinde de mevcut. Bu seriye özel bişey değil. Gözünüzden kaçmış olmalı
    Atilla bey ilginiz için ve paylaşımlarınız için çok teşekkür ederim.Yaklaşık 15 gündür BMW konusunda epey kafa patlatıp araştırmalar yapıp servislere gidip bizzat konuştum ve sizin msj yazmanızıda açıkça merakla bekliyordum bir R1150 R kullanıcısı olarak kısaca size kafamdaki soruları anlatayım
    1996 yıllarında üniversitede öğrenciyken 1992 model Yamaha DT 200 aldım ve bu benim şahsi olarak ilk motorumdu (hiç bir bilgim olmadan ve tarz gözetmeden sadece görsel zevkle ) ve şansa türkiyede nadir bulunan 200cc DT modelinden biri bendeydi bu motorla acemiliğimi atıp yaklaşık 4 sene yaz kış zevkle kullandım (hiç araziye girmeden) ama zorunlu olarak elimden çıkartmak zorunda kaldım ve motor sevdama ara vermek zorunda kaldım,takiülkemize Çin akımı başlıyana kadar 2005 senesinde Regal 250 Chopper alıp bu tarz motor kullanmak ve büyütmek istedim ama evlenince aile baskısı yüzünden bu hevesim yarım kaldı sattım ve hiç bir zamanda işin teknik kısmınla uğraşmadım motorları servise bırakıp bakımları bitince aradılar gittim aldım sözün kısası zorunlu olarak ayrıldığım motorlarımdan sonra içimde hep bir burukluk motorsuz olmamdan dolayı bir özlem vardı.
    BMW F650 GS görüntüsü, BMW kullanıcıları ise tarzlarıyla hep bende bu marka adına farklı hevesler uyandırmıştır nerede bir BMW görsem hayran hayran seyrederdim ve bu hayranlığım hep devam etti, taki veteriner arkadaşımın F 800S alması ve benim onu kullanmamla içimdeki küllenmiş heves tekrar başladı ve sonuç olarak ben tekrar motor almak istediğimde ilk ve tek aklıma gelen marka BMW model ise F 650 GS idi bütçeme uygun 2000 model üzeri GS ler bakmaya veteriner arkadaşımla araştırmaya başladım ve buldumda ama malesef arkadaşımın servisi F 650 GSin tek silindirli olduğu için vibrasyon konusunu çok iyi düşünmem gerektiğini söyleyip beni bu tarz bir motor istersem 1150 GS almam konusunda konuştu ve bana motoru gösterdi ben 176 boyunda yaklaşık 90 kg olan biriyim motorun üzerinde rahat durabilip kullandım ama büyüklüğü beni ürküttü açıkçası çünkü daha çok İstanbul trafiğinde kullanıcağım için hacim olarak çok büyük ve ağırdı bende çok beğendiğimi ama kafamdaki sıkıntıları söyleyip durumu ustaya izah ettim oda abi birde bu motorların R1150 R ve RT modeli var dedi onlar senin için çok daha keyifli olacaktır diye ekleyip bana özellikle BMW nin 1150cc lik motorunun muhteşem bir motor olduğunu ve iyi bakıldımı 400.000 kmde olanlarının bile olduğunu anlatıp teknik anlamdada bilgiler verdi ve ben sabahlara kadar internette her başlık altında 1150 GS-RT-R hakkında bilgi ve fiyat topladım araştırmalar yaptım, bu 3 model benim için farklı kriterler oluşturdu kafamda GS lerin hepsi 2. elde yüksek kmlerde idi ve şehir içi için çok büyüktü, RT ler çok güzel ama çok pahalıydılar ve onlarda cüsse olarak büyük ama Goldwing tarzı olduğu için şehir içinde kullanmam ve uzun yol yapmam açısından bana cazip ve yakışıklı geliyordu amamalesef bütçemi aşıyordu, R ise herşeyinle beni tatmin eden model olarak herşeyinle isteklerime uyuyordu ama onunda 2 ayrı modeli vardı hangisini almalıydım , 2 model arasında ne farklar vardı İstanbulda yaşamama rağmen sizin morotunuzun modelinde olanını yollarda görmüş ama öteki modeline hiç rastlamamıştımbu kadar kalabalık şehirde buda enteresandı ve bu konuyu araştırmaya başladım İstanbul bir mağazada sizin motorunuzun modelinden olanını yakından inceleme fırsatım oldu diğer modelim ise (rockster) sanırsam malum satış sitesinde 2 tane olarak gördüm 2 side bakımlı ve temizdi ve birtanesi istanbuldaydı ve ben ay sonunda yapılacak fuarda BMW standında bu konuyu görevlilere danışıp araştırıp bu motoruda görmeye gidecektim derken siz mesajıma cvp verdiniz şu an 2 motor arasında kaldım sizinkinin modelimi yoksa rockster modelimi bu motorlar arasındaki farklar sadece ön farmı hangisi daha özel ben alıcağım motoru uzun süre kullanıp klasik gibi korumak uzun ve en az aldığım günkü kadar temiz hatta dahada iyi durumda tutmak istiyorum sizce hangisini almalıyım bu iki modelin (+) ve( - )leri benim için önemli siz motor hakkındaki deneyim ve tecrübelerinizi paylaşmısınız ama inanın şu an TC bu motor hakkındaki en kapsamlı başlık bu yoksa elimdeki birikimi arttırıp RT almam çok daha iyimi olur? sizlerin bilgi paylaşımları benim gibi bu marka ve model sevdalılarına çok yardımcı olacaktır ilginiz için teşekkür ederim.
    atiturhan bunu beğendi.

  19. #19
    atiturhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2010
    Şehir
    Akcay/Edremit/Balikesir
    Motosikleti
    şuan BMW R 1150 GS önce R 1150 R vardı
    @ ateserol,
    kardeşim hemen konuya girmek istiyorum. Rockster modelinin bi farklılığı olduğunu düşünmüyorum. Bildiğim kadarıyla tasarımında farklılıklar var. Sizinde dediğiniz gibi ön car ve boyası daha farklı. Genellikle çift renk yapmışlar. Bu sebeple tip olarak hangisi hoşuna gidiyorsa ona yönelmelisin.Yada şöyle yapabilirsin motorları araştır gez hangisini en temiz bulursan onu al. Şahsi fikrim benim kullandığım tarz benim daha çok hoşuma gidiyor çünkü 3lü çantayı taktığın zaman daha bi uyumlu geliyor bana. Rockster ların eksi yönlerinin olacağını sanmıyorum. zaten teknoloji ve özellik olarak aynı. Zaten ben benim motoru almadan önce almanca bildiğim için internetteki tüm testlerini okudum ve videolarını izledim. Bi ayrım yapılmamıştı rockster ile. RT serisini ise hiç bilmiyorum.
    Ustanın dediği gibi bende bu motorların düzgün periodik bakımla 350bin km rahat yaptığını duymuştum. çünkü vw kaplumbağ motorları gibi yada otomobil motoru gibi düşün. Japon motorları 11bin devirlerde kesiciye girerken bu makina 7400de kesiyor. Yani yüksek devir çevirmiyor. Zaten gerekte yok çünkü alt devirlerde güçünü veriyor.
    Ama yazdıklarını okurken dikkatimi bi konu çekti. İstanbul trafiğinde kullanacağını söylüyorsun. Şahsi fikrimi sorarsan GS olsun RT olsun yada R olsun eğer bu makinaları istanbul şehir trafiğine sokarsan yazık edersin. Çünkü bildiğin üzere hava/yağ soğutmalı ve yazın istanbul trafiğinde bu motoru trafikte sıkışıp beklersen yazık olur. Ayrıca bunları şaftlı olduğunu unutma. sürekli debriyaj yapman hem balatayı hemde diferansiyel dişlileri için tam bir ölüm. Bu konuyu ustana bi danış 400bin km yapar demiş ama bu şartlarda 200bin km yaparsan öpte başına koy derim. Ayrıca şehir içi trafiğinde tüketim 7-7,5lt lere çıkıyor. GS lerin fiyatının yüksel olmasının sebebi sadece arz talep meselesinden dolayı. İlk başlarda benimde gözüm GS lerdeydi ama bu motoru kullandıktan sonra ve grubumuzdakilerle mukayese etme fırsatım olduktan sonra gözüm GS görmüyor. İmkanım olsa R 1200 R alırım.
    Merak ettiğin daha başka konular varsa kardeşim sorabilirsin.

    ---------- Post added at 23:24 ---------- Previous post was at 23:20 ----------

    https://www.facebook.com/media/set/?...6699666&type=3
    emresilin bunu beğendi.
    only god can judge me

  20. #20

    Üyelik
    11 Şubat 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Sattıklarından sonra şu an yok
    Alıntı atiturhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @ ateserol,
    kardeşim hemen konuya girmek istiyorum. Rockster modelinin bi farklılığı olduğunu düşünmüyorum. Bildiğim kadarıyla tasarımında farklılıklar var. Sizinde dediğiniz gibi ön car ve boyası daha farklı. Genellikle çift renk yapmışlar. Bu sebeple tip olarak hangisi hoşuna gidiyorsa ona yönelmelisin.Yada şöyle yapabilirsin motorları araştır gez hangisini en temiz bulursan onu al. Şahsi fikrim benim kullandığım tarz benim daha çok hoşuma gidiyor çünkü 3lü çantayı taktığın zaman daha bi uyumlu geliyor bana. Rockster ların eksi yönlerinin olacağını sanmıyorum. zaten teknoloji ve özellik olarak aynı. Zaten ben benim motoru almadan önce almanca bildiğim için internetteki tüm testlerini okudum ve videolarını izledim. Bi ayrım yapılmamıştı rockster ile. RT serisini ise hiç bilmiyorum.
    Ustanın dediği gibi bende bu motorların düzgün periodik bakımla 350bin km rahat yaptığını duymuştum. çünkü vw kaplumbağ motorları gibi yada otomobil motoru gibi düşün. Japon motorları 11bin devirlerde kesiciye girerken bu makina 7400de kesiyor. Yani yüksek devir çevirmiyor. Zaten gerekte yok çünkü alt devirlerde güçünü veriyor.
    Ama yazdıklarını okurken dikkatimi bi konu çekti. İstanbul trafiğinde kullanacağını söylüyorsun. Şahsi fikrimi sorarsan GS olsun RT olsun yada R olsun eğer bu makinaları istanbul şehir trafiğine sokarsan yazık edersin. Çünkü bildiğin üzere hava/yağ soğutmalı ve yazın istanbul trafiğinde bu motoru trafikte sıkışıp beklersen yazık olur. Ayrıca bunları şaftlı olduğunu unutma. sürekli debriyaj yapman hem balatayı hemde diferansiyel dişlileri için tam bir ölüm. Bu konuyu ustana bi danış 400bin km yapar demiş ama bu şartlarda 200bin km yaparsan öpte başına koy derim. Ayrıca şehir içi trafiğinde tüketim 7-7,5lt lere çıkıyor. GS lerin fiyatının yüksel olmasının sebebi sadece arz talep meselesinden dolayı. İlk başlarda benimde gözüm GS lerdeydi ama bu motoru kullandıktan sonra ve grubumuzdakilerle mukayese etme fırsatım olduktan sonra gözüm GS görmüyor. İmkanım olsa R 1200 R alırım.
    Merak ettiğin daha başka konular varsa kardeşim sorabilirsin.

    ---------- Post added at 23:24 ---------- Previous post was at 23:20 ----------

    https://www.facebook.com/media/set/?...6699666&type=3
    İlginiz için teşekkürler aktardığınız bilgileri araştırıcam


    BLUE MOTOR - Benelli - RKS - KUBA
    Leoncino
    Daelim Motosiklet
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler