Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kawasaki Er6-F / Er6-N Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #5141

    Üyelik
    14 Ocak 2023
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kawasaki ER6-F ABS (2007)
    Merhabalar,
    2007 ER&-F kullanıyorum çok da keyif alarak, geçtiğimiz ay bi kaza yaşadım yaya ile, yaya iyi ben de iyiyim fakat motorda doğal olarak grenaj hasarı var. Motor şimdiye kadar önceki sahibinde de bende de sürekli yetkili servis bakımlı her şeyi orjinal şekilde geldi, bozulmasın bu durum diye yine orjinal parçalarla tamir ettireyim dedim ama maliyet uçuk tahmin edeceğiniz üzere. 50-60bin gibi bir fiyata mal oluyor. Dava daha sürüyor, kusurlu yaya ama bu paranın oradan alınıp alınamayacağı belirsiz.

    Bu bahaneyle motoru eski haline getirmektense naked bi alete çevireyim dedim, hem daha ucuz olur hem de hiç naked deneyimlemedim görürüm diyerek. Bu konuda aklımdaki düşünce bir tane yuvarlak far, yine çatala takılan sinyaller, gösterge panelini monte etmek bir şekilde, çok zor olursa da er6n gösterge paneli alıp takmak.

    Konuyla ilgili bu makinelerde deneyimi olanlar fikirlerini söylerlerse çok sevinirim. Bir de belki bu konularda iş yapmış güzel işi olan İzmir'de bir usta.
    BlackBaron bunu beğendi.


    Oktay Motor CF Moto Polaris Benelli RKS Kuba Segway Mondial
    Motomax
  2. #5142
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı chengri adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar,
    2007 ER&-F kullanıyorum çok da keyif alarak, geçtiğimiz ay bi kaza yaşadım yaya ile, yaya iyi ben de iyiyim fakat motorda doğal olarak grenaj hasarı var. Motor şimdiye kadar önceki sahibinde de bende de sürekli yetkili servis bakımlı her şeyi orjinal şekilde geldi, bozulmasın bu durum diye yine orjinal parçalarla tamir ettireyim dedim ama maliyet uçuk tahmin edeceğiniz üzere. 50-60bin gibi bir fiyata mal oluyor. Dava daha sürüyor, kusurlu yaya ama bu paranın oradan alınıp alınamayacağı belirsiz.

    Bu bahaneyle motoru eski haline getirmektense naked bi alete çevireyim dedim, hem daha ucuz olur hem de hiç naked deneyimlemedim görürüm diyerek. Bu konuda aklımdaki düşünce bir tane yuvarlak far, yine çatala takılan sinyaller, gösterge panelini monte etmek bir şekilde, çok zor olursa da er6n gösterge paneli alıp takmak.

    Konuyla ilgili bu makinelerde deneyimi olanlar fikirlerini söylerlerse çok sevinirim. Bir de belki bu konularda iş yapmış güzel işi olan İzmir'de bir usta.
    Merhaba, sizinle aynı kasa motoru kullanıyorum. Şahsi görüşüm; bizim motorların şasi yapısı azıcık tipsiz o nedenle cafe racer modeli benim zevkime göre çok hoş olmuyor. Geçmişte uygulayan 1-2 arkadaş oldu ama her ne kadar iyi niyetli çalışmalar da olsa motorun tüm güzelliği gitti. Karenajlarınız tamir olamayacak durumda mı? Çıkma parça aradınız mı? Bir de yetkili serviste orijinal parçalarla değişim yapan bilinçli ve hassas bir kullanıcıysanız cafe racer görünümü çok hoşunuza gitmeyebilir. Size fikir vermesi açısından bir cafe racer örneği veriyorum, gerçi bu N kasa ama şasi yapımız aynı.


  3. #5143

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    AliExpress de grenaj setleri var er6 f için eski ve yeni kasanın grenaj setleri var ister tane tane ister komple kit olarak satılıyor . Komple kit limiti aşar ama ihtiyaç olan parçaları tek tek sipariş edebilirsiniz .. er6f fairing kit olarak aratırsanız çıkar

  4. #5144
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F (2008)
    Ne kadar çirkin şasimiz var yahu, bakıyorum bakıyorum uyuz oluyorum.

  5. #5145

    Üyelik
    20 Temmuz 2020
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    250r
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne kadar çirkin şasimiz var yahu, bakıyorum bakıyorum uyuz oluyorum.
    Biraz yapılma şekline de bağlı sanırım.



    link
    tommygun bunu beğendi.

  6. #5146
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı yec adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biraz yapılma şekline de bağlı sanırım.

    https://s1.cdn.autoevolution.com/ima...s-177271_1.jpg

    link
    Adamlar çok güzel bir çalışma çıkarmış.

  7. #5147
    praetorian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    yok
    ER6-N 2 kere test sürüşü yaptığım ve hep aklımda kalan bir motor. Gsr 600'ü alırken vaktinde (2009 civarı.) temizini çok aradım kawanın ama denk gelmemişti.
    Şimdi hepsi heder olmuştur ya da Z Moto efsanesi yüzünden olacaktır herhalde..
    tommygun bunu beğendi.

  8. #5148
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı praetorian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ER6-N 2 kere test sürüşü yaptığım ve hep aklımda kalan bir motor. Gsr 600'ü alırken vaktinde (2009 civarı.) temizini çok aradım kawanın ama denk gelmemişti.
    Şimdi hepsi heder olmuştur ya da Z Moto efsanesi yüzünden olacaktır herhalde..
    Gsr 600 çok güzel motordur ve bizim Er6'dan da epeyce kuvvetli Sizin araştırdığınız dönemde muhtemelen 2006-2008 model gri bloklu kasalara denk gelmişsinizdir, benim de kullanmakta olduğum 2006-2008 kasalarda yağsızlıktan motoru kilitlemeyen çok azdır. 2009 sonrası siyah bloklarda yapılan 1-2 değişiklikle o yağ eksiltme sorununu giderdiler. Ben 3 sene önce 49000 km.de aldığım motorla 96000 km.yi geçtim ve tabiri caizse ayı gibi geziyorum. Benim aldığım motor da benden önce 2-3 defa blok kilitlemiş, yani benimki de aslında hiç temiz makine değil ama bir şekil direniyor motor ölmemek için.
    espresso ve praetorian bunu beğendiler.

  9. #5149

    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Motosikleti
    Yamaha x max 250 ABS
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gsr 600 çok güzel motordur ve bizim Er6'dan da epeyce kuvvetli Sizin araştırdığınız dönemde muhtemelen 2006-2008 model gri bloklu kasalara denk gelmişsinizdir, benim de kullanmakta olduğum 2006-2008 kasalarda yağsızlıktan motoru kilitlemeyen çok azdır. 2009 sonrası siyah bloklarda yapılan 1-2 değişiklikle o yağ eksiltme sorununu giderdiler. Ben 3 sene önce 49000 km.de aldığım motorla 96000 km.yi geçtim ve tabiri caizse ayı gibi geziyorum. Benim aldığım motor da benden önce 2-3 defa blok kilitlemiş, yani benimki de aslında hiç temiz makine değil ama bir şekil direniyor motor ölmemek için.
    Kawasaki'nin sana reklam parası vermesi lazım. Bu kadar eskimiş, başından bir sürü şey geçmiş hali bile hala gidiyor hem de bu kadar keyifle gezdiriyor diye reklam filmi çeksinler seninle.
    tommygun bunu beğendi.

  10. #5150
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kawasaki'nin sana reklam parası vermesi lazım. Bu kadar eskimiş, başından bir sürü şey geçmiş hali bile hala gidiyor hem de bu kadar keyifle gezdiriyor diye reklam filmi çeksinler seninle.
    Kawasaki Türkiye reklamı meklamı boşversin de ülkeye motosiklet getirsin, bu bize yeter.
    espresso bunu beğendi.

  11. #5151

    Üyelik
    13 Kasım 2011
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Kawasaki ER-6F (2011)
    Vakit ayırıp cevapladığınız için teşekkür ederim. Geçenlerde söylediğim gibi ustama bıraktım ve sonrasında aldığımda bahsettiğim soğutma sıvısı akışı ve debriyaj kapağı tarafından olan nokta nokta motor yağı atışı bitmişti. Ne yapıldığını bilmiyorum kendisi yoğun olduğu için sağ olsun konuşamadık. Ama motoru güzelce yıkadıktan sonra şimdi de silindir kapağı tarafından sızıntı fark ettim... Suya benziyor. Bu kez bir başka tanıdığım ustama götüreceğim. En azından contaları orijinali ile değişecek ve inşallah ek bir ikiden fazla masraf çıkarmaz diyorum.

    Kazasız sürüşler,
    tommygun ve espresso bunu beğendiler.

  12. #5152
    praetorian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2005
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    yok
    Siyah grenaj altın renkli (sarımtrak da denebilir) şasi olan model, blok aklımda değil ama o zaman aralığındaydı baktığım.
    Honda NX4 Falcon'dan geçmiştim gsr'a. aslında o kadar güçlü bir motor istemiyordum ve absli bir model istiyordum o zaman bile ama olduramadık.
    Sonra annem kandırdı, yüksek lisans yap motoru sat araba al vs. bi anda paketlendik.
    13 sene olmuş.
    Evet bu blok belli ki bir hayli sorunluymuş ilk dönemde o zaman o kmler yoktu, ehonomi de coh iyiydi yeni işe başlayıp az biraz birikimle (ünide çalışıp) alabilmiştim gsr'ı. zaten 20 bin kmde motor ölüyordu o ekonomi döneminde ahahah.
    Şimdi bajaj majaj bişiler bakayım diyorum, fiyata bakıyorum elim gitmiyor.

    satmayın, olana sahip çıkın
    tommygun ve espresso bunu beğendiler.
    asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?

  13. #5153
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı yec adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biraz yapılma şekline de bağlı sanırım.
    Mutlaka farkediyor ama sasenin bukumleri ve cirkin kaynaklari aynen ortada...

    Bir Ducati muhendisi roportajda bahsettiydi, modern naked yapmak acaip zor diye. Radyatorunden borularina, kablolara, tellere, hidrolik sistemine, saseye, motora, egzosa kadar bir suru parcayi saklamadan, ortalikta ve estetik bir pakette sunma acaip zor dediydi... Dusununce hak veriyor insan.

    Mesela Harley'in VROD serisinde de sase ortada. Lakin herifler sase guzel gozuksun diye "hydroforming" denen bir teknik kullaniyorlar. Sase uretildikten sonra bir kaliba sokup asiri yuksek basincta su veriyorlar icine (santimetre kare basina 2.5 ton!) Asagidaki video da 6:30'a bakin:

    https://www.veoh.com/watch/v198949022F6aZHz4

    Elektrik kablolari da sasenin icinden geciyor.

    Bu noktada CF-moto dahil bir cok Cinlinin kullandigi "plastikle gizleme" metoduna dikkat edin. Cinliler kadar bariz olmasa da Kawasaki de malesef uyguluyor bu metodu bazi modellerinde. Honda da "backbone" tarzi sase kullaniyor bazi modellerinde, cunku sase depo ve selenin altinda kaldigi icin disaridan gozukmuyor; ama tipik "double cradle"dan daha agir ve oynak bir sase tipi bu. Ideal olan gidon basi ve arka salincak mafsalinin en kisa ve direk sekilde baglanmasi.

    Velhasil tipi duzgun ve fonksiyonel naked yapmak kolay ve ucuz bir sey degilmis. Plastigin arkasina gizlemek coook daha kolay.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler