Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50

Kawasaki Er6-F / Er6-N Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Leoncino
  1. #5021

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    aynen ben 12-14 yaşında bir motorun ilk yada ikinci sahibinden olucağını pek düşünmediğim için revize şart dedim ve bence şart.. türkiye şartlarında nedense hiç anlamam insanlar iki üç senede bir motor değiştiriyor.. ikinci sahibinden bile denilen motorlara bir bakıyorsunuz ruhsat sahibi aynı olsada beşkez motor el değiştirmiş..

    misal bizim burda sanayide bir abimizde nexus500 var hala ya ilk ya ikinci sahibinin üstüne ama abimize gelene kadar 6-7 kez el değiştirdi o motor..

    Dediğiniz gibi olması için ben şahsen bir motorun bütün seceresini resmi servis kayıtlarını görmek isterim.. düzenli km sine yada yaşına bağlı parçalar değişmişse revizeye gerek duymam ama oda aşırı zor .. kaç kişi resmi servise götürüyor..

    Türkiyede emin motor o açıdan çok zor çok üçkağat alavere dalavere dönüyor..


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #5022
    Rakun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ER6-F 2006 Siyah Kırmızı
    Merhaba arkadaşlar,
    konuyu hortlatmış olacağım ama yaklaşık 1 yıldır er6-f kullanıcısı olarak okuduklarıma çok şaşırdım.
    Bütçeniz varsa elbette eski kawa almayın, ama bütçesi olamyan ve küçük motordan zevk alamayan arkadaşların çaresi yok malesef.
    ben 2016 R25 alacağıma 2006 er6-f almayı tercih ettim.
    motorumu yaklaşık 47.500 km de aldım şuanda ise 51 bin civarında, şu ana kadar sadece akü sorunu yaşadım, oda bütün kış yatmaktan ve 4-5 senelik olmasından kurtarılamadı.
    zincir dişli yağ filtre vs standart masraflar her motorda aynı, bunun dışında bana şahsına münhasır bir masraf çıkarmadı.
    üstelik 650 lik iki silindir 72 hp bir makine için 4.3-4.7 lt/100km ortalama ile yakıt konusunda gayet memnunum. yerine göre basıp 200-220 km ye çıkabilen yerine göre sakin kullanıp ekonomi yapabilen. hatta x-max lerine geçemedi dar alanlardan kaçabilen 650 lik makine.
    Aldığımda lastikleri bitik idi, rosso2 vardı ancak sertleşmiş ve bu nedenle yolda dans ediyordu, ilk iş lastik sipariş ettim tabiki,
    Mitas sport force kullanıyorum. tabiki rosso2 değil, ama fiyatına göre iyi bir lastik olduğunu düşünüyorum.
    Bütün km si yüksek kawa lar gibi yağ yakma var. Ancak size söyle söyleyeyim, iki yağ değişimi arasında bir kez yan camdan kontrol ettiğimde neredeyse hiç eksilmediğini gördüm. yağ motul 5100 kullanıyorum. haftada 1-2 kez binebiliyorum motoruma bu nedenle yıpranmıyor olması normal tabiki.
    Tek eksik gördüğü nokta eşimin daha önceki motorlarımda ya sisy bar ya arka çanta sayesinde rahat oturabilmesi durumu bu motorda yok, çanta çok biçimsiz oluyor sisy bar nı söylemeye gerek bile yok sanırım. sadece artçı için küçük bir destek seridi olsa arkada harika olurmuş. Sonuçta sport-touring motor. Touring olmak kolay değil
    Bence en önemlisi doğru ustayı bulmak eğer iyi bir ustanız varsa, onun onay verdiği motordan başınız ağrımaz. ben bu güne kadar 4-5 defa değişimlerimde aynı ustanın onayı ile aldım ve sorun yaşamadım. Hatta alırken beni uyardı er6 lar yağ yakıyor diye
    tommygun bunu beğendi.

  3. #5023
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F
    Alıntı Rakun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar,
    konuyu hortlatmış olacağım ama yaklaşık 1 yıldır er6-f kullanıcısı olarak okuduklarıma çok şaşırdım.
    Bütçeniz varsa elbette eski kawa almayın, ama bütçesi olamyan ve küçük motordan zevk alamayan arkadaşların çaresi yok malesef.
    ben 2016 R25 alacağıma 2006 er6-f almayı tercih ettim.
    motorumu yaklaşık 47.500 km de aldım şuanda ise 51 bin civarında, şu ana kadar sadece akü sorunu yaşadım, oda bütün kış yatmaktan ve 4-5 senelik olmasından kurtarılamadı.
    zincir dişli yağ filtre vs standart masraflar her motorda aynı, bunun dışında bana şahsına münhasır bir masraf çıkarmadı.
    üstelik 650 lik iki silindir 72 hp bir makine için 4.3-4.7 lt/100km ortalama ile yakıt konusunda gayet memnunum. yerine göre basıp 200-220 km ye çıkabilen yerine göre sakin kullanıp ekonomi yapabilen. hatta x-max lerine geçemedi dar alanlardan kaçabilen 650 lik makine.
    Aldığımda lastikleri bitik idi, rosso2 vardı ancak sertleşmiş ve bu nedenle yolda dans ediyordu, ilk iş lastik sipariş ettim tabiki,
    Mitas sport force kullanıyorum. tabiki rosso2 değil, ama fiyatına göre iyi bir lastik olduğunu düşünüyorum.
    Bütün km si yüksek kawa lar gibi yağ yakma var. Ancak size söyle söyleyeyim, iki yağ değişimi arasında bir kez yan camdan kontrol ettiğimde neredeyse hiç eksilmediğini gördüm. yağ motul 5100 kullanıyorum. haftada 1-2 kez binebiliyorum motoruma bu nedenle yıpranmıyor olması normal tabiki.
    Tek eksik gördüğü nokta eşimin daha önceki motorlarımda ya sisy bar ya arka çanta sayesinde rahat oturabilmesi durumu bu motorda yok, çanta çok biçimsiz oluyor sisy bar nı söylemeye gerek bile yok sanırım. sadece artçı için küçük bir destek seridi olsa arkada harika olurmuş. Sonuçta sport-touring motor. Touring olmak kolay değil
    Bence en önemlisi doğru ustayı bulmak eğer iyi bir ustanız varsa, onun onay verdiği motordan başınız ağrımaz. ben bu güne kadar 4-5 defa değişimlerimde aynı ustanın onayı ile aldım ve sorun yaşamadım. Hatta alırken beni uyardı er6 lar yağ yakıyor diye
    Üstadım yağ değişim aralığı kaç km? ve yağ yakıyor dediğimizde örneğin 3000 km.de 1 lt gibi bir rakam verebiliyor musunuz?

  4. #5024
    Rakun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ER6-F 2006 Siyah Kırmızı
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üstadım yağ değişim aralığı kaç km? ve yağ yakıyor dediğimizde örneğin 3000 km.de 1 lt gibi bir rakam verebiliyor musunuz?
    Ben 4 bin km de bir değişiyorum. Genelde 3 bin öneriyorlar ancak kullanımınıza bağlı yağ katkısı kullandığım ve redline yapmadığım için 4 binde değişmekte sakınca görmedim zaten çıkan yağ su gibi olmuyor.
    Eksiltme 4 bin kmde yaklaşık yarım litre kadar ölçtüm. max 600-700 ml olabilir.
    tabiki bütün kış yattığı için km beklemeden yağ değiştirdim. Örneğin 19 mayıs için samsuna gitmeyi planlıyorum ve muhtemelen yağı döndüğümde değiştireceğim.
    Yanlış anlaşılmasın 90-100 ü geçmeyen bir kullanıcı değilim aksine 130-140 ın altına pek inmem yol müsait olduğunda sadece üst devirler için üst vitesleri beklerim. 2. vitesde 10 bin çevirip hararet yaptırmaya gerek yok.
    tommygun bunu beğendi.
    34 ZK 9442 ER6-F 2006 AKA "Sonic" & 34 RB 1940 Kia Carnival 2002 Nam-ı diğer "Nigga"
    Kartal/İstanbul

  5. #5025
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F
    Alıntı Rakun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben 4 bin km de bir değişiyorum. Genelde 3 bin öneriyorlar ancak kullanımınıza bağlı yağ katkısı kullandığım ve redline yapmadığım için 4 binde değişmekte sakınca görmedim zaten çıkan yağ su gibi olmuyor.
    Eksiltme 4 bin kmde yaklaşık yarım litre kadar ölçtüm. max 600-700 ml olabilir.
    tabiki bütün kış yattığı için km beklemeden yağ değiştirdim. Örneğin 19 mayıs için samsuna gitmeyi planlıyorum ve muhtemelen yağı döndüğümde değiştireceğim.
    Yanlış anlaşılmasın 90-100 ü geçmeyen bir kullanıcı değilim aksine 130-140 ın altına pek inmem yol müsait olduğunda sadece üst devirler için üst vitesleri beklerim. 2. vitesde 10 bin çevirip hararet yaptırmaya gerek yok.
    O zaman bakım aralığını 3000-4000 km.de bir yaparsak o eksiltme çok da büyük problem olmaz diye düşünüyorum.

  6. #5026

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    er6 lar yağ yakmaz.. en başda yağ yakma ile yağ eksiltme olayını ayrımak lazım.. yüksek devirlerde seri kullanımda yağ eksiltir biraz..

    Egzosdan duman atıyorsa yağ yakma odur.. devirdaimin olduğu kısımdaki contalardan genelde terleme sızıntı yapar er6 larda.

  7. #5027
    Rakun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ER6-F 2006 Siyah Kırmızı
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    er6 lar yağ yakmaz.. en başda yağ yakma ile yağ eksiltme olayını ayrımak lazım.. yüksek devirlerde seri kullanımda yağ eksiltir biraz..

    Egzosdan duman atıyorsa yağ yakma odur.. devirdaimin olduğu kısımdaki contalardan genelde terleme sızıntı yapar er6 larda.
    Dostum yanlış anlama lütfen, Bu durumda eksilen yağ nereye gidiyor olabilir
    Elbetteki yağ yakma tabiri mavi duman atan motorlar için daha çok telaffuz ediliyor doğru, diğer yandan eksilen yağda aslında yanarak egzosttan atılıyor. Buda yüksek devirli kullanımlarda artıyor. eğer motorun ilk 5 bin km de itinatlı bir kullanıcısı yoksa ilerleyen dönemde yağ yakma/eksiltme daha fazla olacaktır.
    Birde kullandığın yağ tam sentetik ise akışkanlığı yüksek olacağı için yağ yakma/eksiltme artabilir. Motoru yağsız bırakmak için çok umursamaz olmanız lazım. düzenli yağ değişimlerini takip etmeniz aslında yağsız kalmayı engelleyecektir.
    Tabi gök mavisi duman atıyorsa motor sürekli kontrol etmek lazım.
    34 ZK 9442 ER6-F 2006 AKA "Sonic" & 34 RB 1940 Kia Carnival 2002 Nam-ı diğer "Nigga"
    Kartal/İstanbul

  8. #5028
    elessartt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Suzuki GSX-R
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    er6 lar yağ yakmaz.. en başda yağ yakma ile yağ eksiltme olayını ayrımak lazım.. yüksek devirlerde seri kullanımda yağ eksiltir biraz..

    Egzosdan duman atıyorsa yağ yakma odur.. devirdaimin olduğu kısımdaki contalardan genelde terleme sızıntı yapar er6 larda.
    Maalesef ER6-F/N lerin böyle bir problemi var.(2006-2008) Yanlış hatırlamıyorsam 2009 ve sonrasındaki modellerde motora yapılan birkaç yenilikle(yeni piston halkaları vb.) bu sorun giderilmişti.

  9. #5029

    Üyelik
    01 Nisan 2019
    Arkadaşlar merhaba.

    Ben bu motoru almak istiyorum hatta biriyle anlaştım gibi. Yalnız motoru test için kullanırken düşük devirlerde hafif gıcırtı gibi bi ses geliyo 3bin devir sonrasında gayet normal. Sırf bu ses için bikaç ekzos videosu inceledim ve bazılarında ses vardı bazılarında yoktu.

    Motor 2016 model siyah renk ve gayet temiz. Bikaç önemsiz çizik dışında heryerine baktım bişeyi yok tramer yok. Acaba bu ses olayı normal midir?

  10. #5030
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F
    Eskiden kullandığım Rks Titanic 150-S ve Sym Wolf'ün forum paylaşımlarının ölü olmasına alışığım, yine popüler olmayan tertemiz bir Er6F (2008 model) ile yeni bir başlangıç yapıyorum. 250 cc tek silindirden sonra motor ayı gibi gidiyor, ilave bir çaba göstermeden virajlarda kendi kendine yatıyor. Trafikte fan açmak, alttan ısı gelmesi gibi kavramlarla yeni tanışıyorum. Hayırlısı olsun, bir iki ufak eksiğimi tamamladıktan sonra herşey daha keyifli olacak.
    oialdemir ve Cyan bunu beğendiler.

  11. #5031
    kulspruta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha NMAX 155
    @tommygun
    Abi hayırlı olsun, kazasız belasız. Güzel günlerde kullanırsın inşallah.
    tommygun bunu beğendi.

  12. #5032

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Nice km’lere diyelim
    tommygun bunu beğendi.


    BLUE MOTOR - Benelli - RKS - KUBA
    Leoncino
    Hero Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler